Speelde meer als middenvelder. Rechtsmidden voornamelijk. Afgelopen seizoen slechts als rechtsbuiten...quote:Op donderdag 30 september 2004 19:43 schreef methodmich het volgende:
Speelde als rechtsbuiten bij Go Ahead, tong.
En daarvoor bij Brink en Orden.
Sikora begon ook bij Go Ahead...quote:Op donderdag 30 september 2004 19:44 schreef tong80 het volgende:
Overmars begon ook bij Go Ahead. Misschien treed ie in z'n voetsporen.
Ja, en hij heeft daar meer wedstrijden als middenvelder gespeeld dan als rechtsbuiten.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:46 schreef methodmich het volgende:
Go Ahead speelt toch al wat jaartjes 4-3-3 hoor...
Volgens mij niet. Wie was er dan rechtsbuiten volgens jou?quote:Op donderdag 30 september 2004 19:48 schreef gras het volgende:
[..]
Ja, en hij heeft daar meer wedstrijden als middenvelder gespeeld dan als rechtsbuiten.
Denk het niet. Overmars moest het hebben van z'n wippertje en z'n snelheid. Yldirim heeft die snelheid niet.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:44 schreef tong80 het volgende:
Overmars begon ook bij Go Ahead. Misschien treed ie in z'n voetsporen.
bron?quote:Op donderdag 30 september 2004 19:49 schreef mitt het volgende:
Hij wil niet eens in Oranje spelen
hijzelf?quote:Op donderdag 30 september 2004 19:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
bron?
Hij heeft zelf gezegd dat ie voor Turkije wil gaan spelen.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
bron?
Hij stond echt niet met een laptop voor de camera.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:53 schreef mitt het volgende:
[..]
hijzelf?
Kan jij niet samen met hem boomknuffelen? Misschien wil hij voor Nederland spelenquote:Op donderdag 30 september 2004 19:54 schreef SCH het volgende:
Hij is wel Turks gericht, maar volgens mij is het nogal voorbarig om over een definitieve keuze te spreken. Hij is nog helemaal niet gevraagd.
Hij wil wel graag naar een Turkse club.
Daar ligt een schone taak voor Marco. Niemand weigert San Marco.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:54 schreef SCH het volgende:
Hij is wel Turks gericht, maar volgens mij is het nogal voorbarig om over een definitieve keuze te spreken. Hij is nog helemaal niet gevraagd.
Precies.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:22 schreef Spideyman het volgende:
Dat vind ik zo raar. In Nederland profiteren van een hoger niveau van welvaart, maar als het aankomt op wat terugdoen krijgt Turkije het. Net als die Turkse Miss World. Uit Almelo.
Jullie mogen altijd een jaartje wennen en als je er achterkomt dat ie echt goed is gaat ie naar een echte club.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:39 schreef SCH het volgende:
Voorlopig speelt hij gewoon lekker voor Heerenveen
Hij is al echt goed. Ik snap echt niet dat Ajax dat niet eerder heeft gezien. Al twee jaar op zoek naar een rechtsbuiten.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jullie mogen altijd een jaartje wennen en als je er achterkomt dat ie echt goed is gaat ie naar een echte club.
Ik wil best een anti Koeman topic openen hoorquote:Op donderdag 30 september 2004 20:54 schreef tong80 het volgende:
Daarom heb ik ook een anti Koeman topic geopend. Weinig users van andere clubs doen zo iets.
Ach ja ajax heeft rosales al dus naar ajax zal ie niet gaanquote:Op donderdag 30 september 2004 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jullie mogen altijd een jaartje wennen en als je er achterkomt dat ie echt goed is gaat ie naar een echte club.
Waarvan de helft uit schitterende vrije trappenquote:Op donderdag 30 september 2004 19:43 schreef tong80 het volgende:
En bij Go Ahead scoorde hij als middenvelder al bijna 1 op 1.
Nou steevast.... Maar ik ben het wel met je eens. NIet zo enorm ophemelen die jongen na een paar leuke wedstrijden. Hij heeft een goede trap, maar die had ie al hoor, dat wisten we ook wel, daarom hebben we hem gehaald. En het lijkt me een leuke nuchtere jongen, niet zo'n Van Persie type. Dus wie weet wat het allemaal gaat worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Die voorzet was geniaal op Selakovich...
Voor de rest vond ik hem buitenom de vrije trappen en enkele voorzetten niet eens zo denderend spelen. Had moeite met de balbehandeling, liet zich regelmatig aftroeven door zijn directe tegenstander en hield daarna steevast die tegenstander vast om zo weer een vrije trap tegen te krijgen...
Is ook logisch als je ziet wat er bij Oranje rechts op de flank staatquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:54 schreef SCH het volgende:
Maar als je tegenwoordig als jonkie aardig tegen een bal trapt dan zit je bij wijze van spreke al in Oranje
Ik heb het over willekeurig welke positie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:54 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Is ook logisch als je ziet wat er bij Oranje rechts op de flank staat
Ik nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over willekeurig welke positie.
Je hebt het toch over Castelen??? Een van de uitblinkers van de nieuwe lichting bij Oranje?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:52 schreef aldostuta het volgende:
Ik niet
Zo noem jij het supportersblad?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:52 schreef MaxPower het volgende:
Zou kunnen ik lees de Privé niet.
Nee, ik had heb het over Castelen, die Feyenoord speler die er bij gebrek aan beter bij is gehaald. En aangezien jouw Ugur nu al meer heeft laten zien dan Romeo ooit zal doen, lijkt het mij geen slechte optie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het toch over Castelen??? Een van de uitblinkers van de nieuwe lichting bij Oranje?
Kan me eerder voorstellen dat ze een andere reserve-keeper zoeken maar dat terzijde. Als hij Yildirim nog maar even met rust laat.
Wij lenen onze spelers niet uit voor dat soort afgekloven Ajax-Feyenoordt twistenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:07 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Nee, ik had heb het over Castelen, die Feyenoord speler die er bij gebrek aan beter bij is gehaald. En aangezien jouw Ugur nu al meer heeft laten zien dan Romeo ooit zal doen, lijkt het mij geen slechte optie.
Hoe Nederlands wil je hem hebben cultheld?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:27 schreef methodmich het volgende:
Yildirim is vader en heeft een dikke bulldog als hond. Stond in VI for Kids.
Die heb ik (helaas) ook niet meer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo noem jij het supportersblad?![]()
Zo Nederlands dat ie het Nederlands elftal wil vertegenwoordigen, we leven in Nederland dus horen we Nederlander te zijn en geen profi Turk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoe Nederlands wil je hem hebben cultheld?![]()
Ik ben het met hem eens. Je bent hier Nederlander en geen Turkquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:45 schreef methodmich het volgende:
Jij bent echt rechts man!
Heb ik ongelijk dan?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:45 schreef methodmich het volgende:
Nee, dat is een vreemde gedachte. Het werkt als volgt: Als je in Nederland woont ben je een Nederlander. Het is toch gestoord dat het mogelijk is om hier je voetbalopleidingen te genieten (vaak gesubsidieerd door de Nederlandse staat), om hier je voetbalschoenen te kopen die je vader (althans dat hoop ik voor hem) heeft verdiend in Nederland? En dan vervolgens te zeggen: Hey man, ik vind jullie Nederlanders alleraardigst maar eigenlijk ben ik een echte Turk die alleen maar heeft geprofiteert van de levensstandaard hier maar jullie lelijke vlag en voetbalshirtjes nooit zal en wil verdedigen, want ik ben een Turk manquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:52 schreef methodmich het volgende:
Hij leeft toch gewoon als Nederlander? Werkt hier, betaalt meer belasting dan jij en ik samen en doet voor zover we weten niets illegaals. Als die jongen dan voor Turkije wil spelen... Dat is toch zijn vrije keuze?
Natuurlijk is ie wel een profiteur. Wel genieten van de werkgelegenheid, voetbalopleidingen etc. hier, maar zichzelf vervolgens voor Turkije in willen zetten in plaats van voor Nederland. Je reinste ondankbaarheid.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:57 schreef methodmich het volgende:
Nou, daar vind ik niks raars aan. Die jongen zal heus wel een deel Turks zijn opgevoed, zal er familie hebben. Hij is toch niet ondankbaar?
En waar heeft die jongen van geprofiteerd? Hij heeft alles netjes gedaan hoor. Een profiteur ben je pas als je niks doet en een uitkering trekt. Doet ie allemaal niet.
Z'n traptechniek is natuurlijk wel fenomenaal. Of er nou een Dave Bus, of Paulo Maldini in dat strafschopgebied staat, dat heeft toch geen invloed op zijn voorzet?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar ja, we hemelen Yildirim nu op vanwege zn goede voorzetten en spel van gisteren tegen een stelletje amateurs. Laten we eerst maar even afwachten hoe hij het tegen een tegenstander als Parma doet en hoe hij de rest van het seizoen speelt.
Alle buitenlandse voetballers "genieten" hier toch ook van de werkgelegenheid en opleidingen? Wat is het verschil met Yildirim? Omdat ie hier geboren is? Hij betaalt netjes aan de staat voor alles wat hij hier gebruikt hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk is ie wel een profiteur. Wel genieten van de werkgelegenheid, voetbalopleidingen etc. hier, maar zichzelf vervolgens voor Turkije in willen zetten in plaats van voor Nederland. Je reinste ondankbaarheid.
Dat is waar, maar ik denk dat ie wel een hele grote kan gaan wordenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Er wordt bij Milan doorgaans wel even beter gedekt, aan zn voorzet verandert er denk ik niets nee. Maar tegen grote tegenstanders krijgt hij niet veel ballen en de ballen die hij krijgt moet hij goed afleveren. Dat is nog een kunst opzich.
ik zal het uitleggen. Jongens als bijv. Alex en Farfan komen uit Zuid-Amerika en zijn door de club gehaald. De staat heeft er niets mee te maken. Maar er zijn dus wel allerlei subsidiegelden uitgegeven voor deze man, die bedoeld zijn voor het Nederlandse volk. Het is toch idioot dat je zowel Turk als Nederlander kunt zijn in dit land? Weet je wat, ik word Fin, Ier, Nederlander en Monegask tegelijk, dan heb ik altijd een uitvalbasisquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:07 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Alle buitenlandse voetballers "genieten" hier toch ook van de werkgelegenheid en opleidingen? Wat is het verschil met Yildirim? Omdat ie hier geboren is? Hij betaalt netjes aan de staat voor alles wat hij hier gebruikt hoor.
Dat is wel een voordeel ja, Hiddink heeft een kort lijntje met Riemerquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hij heeft een schitterende traptechniek, maar hij moet nog wel wennen op het hoogste niveau. Het zou verkeerd zijn als hij direct weggekaapt zou worden door een grotere club, de kans dat hij flopt is dan zeker aanwezig.
Gewoon nog 2 seizoenen laten rijpen en dan naar PSV
Ik snap je probleem nog steeds niet, want hij sluist dat geld toch niet door naar Turkije ofzo? Als jij hiermee een probleem aanstipt wat jij voor de allochtonen vind gelden zit je aardig mis door het persoonlijk op Ugur te richten aangezien hij met zijn goddelijke salaris alle eventuele steun driedubbel heeft terugbetaald aan de staat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
ik zal het uitleggen. Jongens als bijv. Alex en Farfan komen uit Zuid-Amerika en zijn door de club gehaald. De staat heeft er niets mee te maken. Maar er zijn dus wel allerlei subsidiegelden uitgegeven voor deze man, die bedoeld zijn voor het Nederlandse volk. Het is toch idioot dat je zowel Turk als Nederlander kunt zijn in dit land? Weet je wat, ik word Fin, Ier, Nederlander en Monegask tegelijk, dan heb ik altijd een uitvalbasis
Daar doel ik helemaal niet op jongen. Ook 'de allochtonen' vind ik heel fout klinken. Het is meer zo van, in Turkije had ie veel minder kans gehad om te slagen in het voetbal, hier geniet hij van alle faciliteiten, subsidies etc. Dat is prachtig natuurlijk als een allochtone Nederlander slaagt, maar dan wel graag ten behoeve van Nederland. Als hij zijn kwaliteiten vervolgens in gaat zetten voor Turkije, dan snap ik 't ff niet meer. Wél alle Nederlandse steun genieten en lekker groeien en dan vervolgens op Nederland schijten door te zeggen, ja sorry ik ben een echte Turk (nationalistisch als ze zijn) en ga never voor jullie spelen. Dat zie ik als een soort verraad.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik snap je probleem nog steeds niet, want hij sluist dat geld toch niet door naar Turkije ofzo? Als jij hiermee een probleem aanstipt wat jij voor de allochtonen vind gelden zit je aardig mis door het persoonlijk op Ugur te richten aangezien hij met zijn goddelijke salaris alle eventuele steun driedubbel heeft terugbetaald aan de staat.
Dat is veralgemeniseren. Het zijn met name Turken en Marokkanen die er een handje van hebben om te schijten op Nederland. Surinaamse jongens spelen wel voor Nederland en Bouhlarouz is echt een uitzondering. Want ik spreek veel Turkse jongens en die vinden bijv. Affelay een verrader en zeiden tegen mij: Als hij ooit voor Oranje tegen Turkije zou scoren, wordt ie afgemaakt. Zó nationalistisch zijn zij.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:17 schreef MaxPower het volgende:
Wat is er nou weer fout aan "de allochtonen", of heten ze tegenwoordig niet meer zo?
Maar je probleem is me inmiddels duidelijk.
Daar ben ik het mee eens. Ik hoop het ook voor hem. PSV zou een logische volgende stap zijn als hij zich goed doorontwikkelt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik denk dat ie wel een hele grote kan gaan wordenZ'n vrije trappen zijn ook prachtig en hij heeft spelinzicht.
Hoezo eng? Ik heb niets tegen huidskleur, normale culturen, seksuele voorkeur of afkomst. Wel ben ik echter tegen profiteurs, mensen die alleen Nederlander zijn als het hen uitkomt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar is niets eng aan, dat is gewoon opkomen voor de rechten van jouw land.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:51 schreef methodmich het volgende:
Cultheld, je zegt echt hele enge dingen hoor. Slaat ook nergens op. Maar goed..
Tja, mijn oude 100% Hollandse buurman was ook een profiteur. WW, maar toch voor duizenden gulden bijklussen. Deze hele discussie gaat nergens over. Hij speelt voor Heerenveen, krijgt daar betaald en betaalt belasting. Als hij voor Turkije wil uitkomen, so what? Die vrijheid heeft hij, laat hem er dan gebruik van maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoezo eng? Ik heb niets tegen huidskleur, normale culturen, seksuele voorkeur of afkomst. Wel ben ik echter tegen profiteurs, mensen die alleen Nederlander zijn als het hen uitkomt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar is niets eng aan, dat is gewoon opkomen voor de rechten van jouw land.
Ik noem hem geen profiteur omdat ie goed kan voetballen maar omdat ie alleen de lusten wil uit Nederland en zich wil inzetten voor Turkije. Dat maakt hem dan een Turk en geen Nederlander. Je kunt dat laag noemen, ik noem het opkomen voor je land. 't feit dat Affelay niet eens uit mag komen voor het Nederlands elftal van een hoop Turken die ik ken zegt toch wel genoeg?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Tja, mijn oude 100% Hollandse buurman was ook een profiteur. WW, maar toch voor duizenden gulden bijklussen. Deze hele discussie gaat nergens over. Hij speelt voor Heerenveen, krijgt daar betaald en betaalt belasting. Als hij voor Turkije wil uitkomen, so what? Die vrijheid heeft hij, laat hem er dan gebruik van maken.
Het gaat hier om de voetballer en die voetballer heeft een geweldige voorzet. Daar laat hij veel mensen van genieten, dus om hen dan een profiteur te noemen is erg laag.
Hij zette zich gisteren anders keihard in voor een Nederlandse club dus je lult uit je nek maar dat is geen nieuws.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik noem hem geen profiteur omdat ie goed kan voetballen maar omdat ie alleen de lusten wil uit Nederland en zich wil inzetten voor Turkije. Dat maakt hem dan een Turk en geen Nederlander. Je kunt dat laag noemen, ik noem het opkomen voor je land. 't feit dat Affelay niet eens uit mag komen voor het Nederlands elftal van een hoop Turken die ik ken zegt toch wel genoeg?
Ik voel me daarom meestal ook geen Nederlander als ik de boerenkool met biertjes-lucht van André Hazes moet slikken, de teletoeters op de tribune en de camping zie hossen, PSV-ers hoor die niet verder komen dan 2x drie kwartier 'oleee, oleee' monotoon opdreunen en al die Nederlanders (oh, zo lekker goedkoop) in Turkije op vakantie zie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:55 schreef cultheld het volgende:
mensen die alleen Nederlander zijn als het hen uitkomt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar is niets eng aan, dat is gewoon opkomen voor de rechten van jouw land.
Dat is ook lekker vergelijkbaar. Een private onderneming dienen of voor je land uitkomen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij zette zich gisteren anders keihard in voor een Nederlandse club dus je lult uit je nek maar dat is geen nieuws.
Je doet nu net alsof ik iets tegen Turken heb of zo, in het geheel niet. Maar het is minstens wrang te noemen wanneer je hier komt wonen, om dus Nederlander te worden en het Nederlanderschap aan te nemen om vervolgens dat land in de steek te laten door een ander land te gaan dienen. Je kunt zeggen dat dit een politieke discussie is, maar we hebben het wel indirect over de kansen van het Nederlands elftal........quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik voel me daarom meestal ook geen Nederlander als ik de boerenkool met biertjes-lucht van André Hazes moet slikken, de teletoeters op de tribune en de camping zie hossen, PSV-ers hoor die niet verder komen dan 2x drie kwartier 'oleee, oleee' monotoon opdreunen en al die Nederlanders (oh, zo lekker goedkoop) in Turkije op vakantie zie.
Dan zou ik me liever Turks willen voelen op zulke momenten.
Maar die discussie heeft niets met Yildirim zijn voetbalkwaliteiten te maken, die voer je maar lekker in POL ofzo.
Ik zou ook niet voor Nederland willen uitkomen met al die teletoeters op de tribunequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is ook lekker vergelijkbaar. Een private onderneming dienen of voor je land uitkomen.
Hij is hier niet komen wonen, maar net als jij geboren en getogen en heeft 2 nationaliteiten, dus kan kiezen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:09 schreef cultheld het volgende:
Je doet nu net alsof ik iets tegen Turken heb of zo, in het geheel niet. Maar het is minstens wrang te noemen wanneer je hier komt wonen, om dus Nederlander te worden en het Nederlanderschap aan te nemen om vervolgens dat land in de steek te laten door een ander land te gaan dienen. Je kunt zeggen dat dit een politieke discussie is, maar we hebben het wel indirect over de kansen van het Nederlands elftal........
ik zal er maar niet meer te veel op in gaan, 't heeft weinig zin om hier mensen te gaan bekeren en dat ben ik ook echt niet van plan. Maar wat vind jij van de doodsbedreigingen die een speler als Affelay kan verwachten als ie in theorie zou scoren tegen Turkije namens Nederland?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is hier niet komen wonen, maar net als jij geboren en getogen en heeft 2 nationaliteiten, dus kan kiezen.
En als die goser geen zin heeft voor een Nederlands vertegenwoordigend elftal uit te komen is dat zijn goed recht en heeft dat niets met profiteren of wat dan ook te maken.
Of moet ik nu vragen aan jou wat jij zoal allemaal al voor Nederland hebt gedaan in jouw leventje waarin je tot nu toe alleen maar geprofiteerd hebt van alle voorzieningen op onderwijsgebied?
Ja tuurlijk man, ik ben een racist.............. Bah wat walgelijk is dat toch, andersdenkenden tot racist bombarderen, maar goed ik kap er over, Yildirim is een goed voetballer die een toegevoegde waarde zal zijn voor het Turkse nationale elftalquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:18 schreef SCH het volgende:
cultheld, zou je nu willen kappen. Dit topic gaat over een goeie voetballer, je hebt helaas genoeg ruimte om elders op Fok je racistische theorettes uit te dragen.
Je eerste verstandige post.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
ik zal er maar niet meer te veel op in gaan,
Heb je het nou over mij?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:23 schreef methodmich het volgende:
Verstand komt met de jaren. Hij is pas 14.
Yildirim zette op zijn 14e ook nog niet zo scherp voor.
Tjongejonge denk je echt dat ik zo oud ben?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:29 schreef methodmich het volgende:
Ja. Niet over de goede Sint.
Ik schatte je veel jonger in.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tjongejonge denk je echt dat ik zo oud ben?
Heb je iets meer info? Mail me even - voor de site.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:59 schreef MaxPower het volgende:
En Van Basten heeft inmiddels laten weten dat Ugur in de voorselectie zit. Helaas geen internetbron maar het staat in de Leeuwarder Courant.
Nederland uit trappen dan en 2e paspoort afpakken (indien hij dat heeft).quote:Op donderdag 30 september 2004 19:53 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Hij heeft zelf gezegd dat ie voor Turkije wil gaan spelen.
De voorselectie zegt ie toch - les 1quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:19 schreef methodmich het volgende:
Nou, niet in de selectie hoor. Die is al bekend gemaakt.
Daar ga je weer. Je weet het beter dan Van Basten, laat maarquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:21 schreef methodmich het volgende:
Die is 2 weken geleden bekend gemaakt, SCH. Zat geen Yildirim bij.
Om je maar eens mild uit te drukken, ik zou het racistisch, generaliserend en dom noemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:45 schreef methodmich het volgende:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:59 schreef MaxPower het volgende:
En Van Basten heeft inmiddels laten weten dat Ugur in de voorselectie zit. Helaas geen internetbron maar het staat in de Leeuwarder Courant.
Als ze jou opstellen blijven de teletoeters wel weg hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet voor Nederland willen uitkomen met al die teletoeters op de tribune
Die is gisteren dus bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Geweldig nieuws.
Wanneer is de definitieve selectie?
En hij is dus afgevallen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die is gisteren dus bekend gemaakt.
Nee - hij staat blijkbaar op een lijstje van Van Basten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
En hij is dus afgevallen.
Zijnde de voorselectie, en hij is dus afgevallen ofwel niet geselecteerd voor de komende wedstrijden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - hij staat blijkbaar op een lijstje van Van Basten.
Je moet dat begrip voorselectie misschien niet zo letterlijk nemen. Het kan toch zijn dat hij gewoon een fikse lijst heeft van spelers die hij in de gaten houdt en dat hij daar opdoelt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:16 schreef methodmich het volgende:
Het kan zijn dat Marco alweer een voorselectie heeft voor de wedstrijden na Macedonië en Finland.
Ik heb het stuk in de Leeuwarder Courant niet gelezen maar ik neem aan dat het daarom gaat - om mensen die in de gaten gehouden worden, die zeg maar geselecteerd zijn om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:18 schreef methodmich het volgende:
Okee. Dat zal logisch zijn, als ook Boutahar daar op staat. Dan moet Yildirim wel.
Goede keuze, Swart.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:28 schreef tong80 het volgende:
Stond op teletekst 662 :
'Selectie van spelers die in de gaten worden gehouden.'
van Galen, Landzaat, Yildirim, Kromkamp, van Persie, Drent, van der Laak, Swart, van Lent, Platvoet, Huntelaar, Meerdink, Bosschaart, Waterman, de Goey en Krol.
Sjaak?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goede keuze, Swart.
Krol moet Knol zijn?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:28 schreef tong80 het volgende:
Stond op teletekst 662 :
'Selectie van spelers die in de gaten worden gehouden.'
van Galen, Landzaat, Yildirim, Kromkamp, van Persie, Drent, van der Laak, Swart, van Lent, Platvoet, Huntelaar, Meerdink, Bosschaart, Waterman, de Goey en Krol.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hij is goed, hij is nuchter, hij heeft geen passeerbeweging en hij is een Turk. Dus geen Nederlander. Lijkt me vrij duidelijk.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Krol moet Knol zijn?
De Goey, Drent en Platvoet vind ik zo mogelijk nog lachwekkender dan Denneboom
Dat komt ook omdat hij goede voorzetten geeft met z'n man nog voor zich. Ik zou het zelf Beckham-achtig noemen, alhoewel die meer als rechtshalf speelde.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
IIk moet MM nog steunen in iets wat eerder in dit topic stond. Yildirim heeft altijd als rechtsbuiten gespeeld en niet als middenvelder. Hij vulde het wel een beetje Kuijt-achtig in, weinig buitenom, nooit de achterlijn..
Ken je de term humor om te lachen ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Krol moet Knol zijn?
De Goey, Drent en Platvoet vind ik zo mogelijk nog lachwekkender dan Denneboom
Het viel me nog mee dat Brammetje Biesterveld er niet tussen stond.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de term humor om te lachen ?
ja.. Beckham hebben we genoemd.. verder van 't Schip, maar die had de vrije trap niet natuurlijk..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat hij goede voorzetten geeft met z'n man nog voor zich. Ik zou het zelf Beckham-achtig noemen, alhoewel die meer als rechtshalf speelde.
Dat is een goed excuus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
ok klasse.. het kwartje is gevallen geloof ik..
ik ben een R&P topic aan het openen.. mag dat een excuus zijn?
Ik zit bij de telefoon, uit vaderlandsliefde nog welquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:47 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als ze jou opstellen blijven de teletoeters wel weg hoor.![]()
Excuus SCH, ben nu pas weer online...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je iets meer info? Mail me even - voor de site.
quote:Marco van Basten begon zijn werk als bondscoach door met zijn vriend John van het Schip een lijst samen te stellen van potentiële internationals; hij kwam tot 53. Gisteren verklapte hij dat de lijst inmddels is uitgedijd tot 63 spelers. De linkerspits van Heerenveen, Victor Sikora, staat daar niet op, rechtsbuiten Ugur Yildirim wel.
Van Basten weet echter niet eens, zo zei hij, of de in Apeldoorn geboren Yildirim komt, als hij hem zou selecteren. Yildirim, die zich donderdag tegen Maccabi Petach Tikva flink in de kijker speelde, zou eventueel ook nog voor de Turkse nationale ploeg kunnen kiezen, in het geval van een internationale doorbraak.
En hoe was het bij de SC Heerenveen? Sfeer viel zeker niet tegen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik zat donderdag in vakje 15 (toch maar niet in Eagles shirt) en elke keer als ik Ugur! Ugur! (spreek uit als Oe-oer waarbij Oe-oe staat voor een langgerekte Oe) riep keken de lieve Friese mensen mij onbegrijpend aan, terwijl Yildirim toch redelijk zijn stempel op de wedstrijd aan het drukken was.
Hij is goed, hij is nuchter, hij heeft geen passeerbeweging en hij is een Turk. Dus geen Nederlander. Lijkt me vrij duidelijk.
Ik moet MM nog steunen in iets wat eerder in dit topic stond. Yildirim heeft altijd als rechtsbuiten gespeeld en niet als middenvelder. Hij vulde het wel een beetje Kuijt-achtig in, weinig buitenom, nooit de achterlijn..
Ugurs amateurclubje Brink en Orden bestaat niet meer, is opgegaan in een fusie met OBV en PTT. Lijkt me vaag, als je oude clubje niet meer bestaat, net alsof ze de oude MAVO in het dorp hebben afgebroken en de reunie in het kerkgebouw plaats moet vinden. Mag verboden worden.
Het was een waar voetbalfeest! Echt mooi.. maar Friesland loopt in dat opzicht sowieso achter bij de rest van nederland in positief opzicht dan..quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En hoe was het bij de SC Heerenveen? Sfeer viel zeker niet tegen?
Hoewel de relatie Eagles/Heerenveen niet best was (Vroegah), had je best in een Eagles shirtje kunnen komen hoor.
quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik denk dat de Eagles shirt grap was niet zo goed is als ik zelf ooit dacht..
quote:zat jij in 17 trouwens? Zat goed vol hè..
ik dacht dus dat dat tof zou zijn om een keer in Eagles shirt te gaan, maar ik denk bij nader inzien dat het niet echt ergens op slaat. Snappez-vous?quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik snap deze zin niet...
[..]
Hmm ik denk juist dat de mensen in het stadion het wel kunnen waarderen, tenminste, degene die door hebben dat we met een 2/3e Eagles aanval spelen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
ik dacht dus dat dat tof zou zijn om een keer in Eagles shirt te gaan, maar ik denk bij nader inzien dat het niet echt ergens op slaat. Snappez-vous?
Nee dus - ga nou niet zo je gelijk halen. Maxpower noemde dit heel terecht een voorselectie. Want dat is het gewoon.quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:26 schreef methodmich het volgende:
En in die zin dus iets anders dan een voorselectie. Ook weer opgelost.
Hoe wil je hem mee krijgen?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:36 schreef One_conundrum het volgende:
Nu Dave vd Berg out is. Moet Ugur nu mee!?
Kevin Bobson noemen is net zo reëel als Bakkal.............quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:40 schreef methodmich het volgende:
Zou kunnen, aangezien Marco Castelen ook op links neer heeft gezet. Maar het kan ook Collins John weer worden. Of Kevin Bobson.
Van Persie is beter.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:50 schreef methodmich het volgende:
Nou, Marco zal ook zien dat Bobson al wat geslaagde dribbels heeft gedaan...
Ok daar moet ik je gelijk in geven. Maar dan zou Stekelenburg ook niet geselecteerd mogen worden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:53 schreef methodmich het volgende:
Maar Van Persie heeft nog geen kwartier gevoetbald in competitieverband en dan zou Marco zijn eigen woorden teniet doen.
Dat was hem dus.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:40 schreef methodmich het volgende:
Zou kunnen, aangezien Marco Castelen ook op links neer heeft gezet. Maar het kan ook Collins John weer worden. Of Kevin Bobson.
Ik wist het wel: jij hebt een lijntje met Marco!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat was hem dus.![]()
Vandaar dat met die voorselectie toen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wist het wel: jij hebt een lijntje met Marco!
6 in 1 wedstrijd... das toch eigenlijk best wel een lachertjequote:Op zondag 17 oktober 2004 00:43 schreef MaxPower het volgende:
Leuke toevoeging aan dit topic:
[afbeelding]
Kan me nog herinneren dat ze dat wel bij studio sport lieten zien anders... Leuk om in de VI te lezen dat ie ook nog eens een Feyenoord-supporter is.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:56 schreef MaxPower het volgende:
Het spandoek dat een dag later bij Heerenveen in het stadion hing (10-0 hahaha) werd verwijderd...
Ja werd vlak voor de aftrap verwijderd dacht ik.quote:Op zondag 17 oktober 2004 01:05 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat ze dat wel bij studio sport lieten zien anders... Leuk om in de VI te lezen dat ie ook nog eens een Feyenoord-supporter is.
Hij is nederland helemaal geen ene pleuris schuldig. Wat een onzin.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:22 schreef Spideyman het volgende:
Dat vind ik zo raar. In Nederland profiteren van een hoger niveau van welvaart, maar als het aankomt op wat terugdoen krijgt Turkije het. Net als die Turkse Miss World. Uit Almelo.
haal dat plaatje even weg!quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:43 schreef MaxPower het volgende:
Leuke toevoeging aan dit topic:
[afbeelding]
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Voor een jongen van zijn niveau heeft ie nog heel wat hype in te halen op de Sneijdertjes en de Van Persies.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:59 schreef methodmich het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog altijd wel zo.
Vergeet VDV niet.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Voor een jongen van zijn niveau heeft ie nog heel wat hype in te halen op de Sneijdertjes en de Van Persies.
Ik twijfelde.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vergeet VDV niet.
Fuck!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:20 schreef The_Hives het volgende:
Yildirim is uitgenodigd om mee te spelen in Turkije B
Stuk voor stuk minder dan Yildirim.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:44 schreef methodmich het volgende:
Bij ons zijn de B-spelers geselecteerd voor het A-team (Boulahrouz, Van Galen, Mathijsen, Lucius, Kromkamp, Zoetebier...).
Hoe moeilijk 't schijnbaar is bleek wel uit alle kansen die de internationals van Stuttgart binnen hadden kunnen schieten; De vielen niet.quote:Op donderdag 25 november 2004 23:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Tsjah.. als je hem zo lekker (en met mazzel) krijgt dan is het niet zo moeilijk meer...Om te spreken van een prachtgoal lijtk me overdreven..
Die knikte em binnen jaquote:Op zondag 28 november 2004 17:39 schreef MaxPower het volgende:
De eerste van vandaag kwam toch op naam van Samaras?
Ik dacht dat niemand hem raakte en zat in de kroeg, kon het commentaar niet verstaan - bovendien liep ik als een dolle stier door de pub tussen al die Feyenoordzwijnenquote:Op zondag 28 november 2004 17:39 schreef MaxPower het volgende:
De eerste van vandaag kwam toch op naam van Samaras?
quote:Op zondag 28 november 2004 17:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht dat niemand hem raakte en zat in de kroeg, kon het commentaar niet verstaan - bovendien liep ik als een dolle stier door de pub tussen al die Feyenoordzwijnen![]()
En weer een nieuwe aanwinst voor Fok!quote:Op zondag 28 november 2004 19:11 schreef jerryx het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als Yildirim kwam te overlijden binnen 2 weken.
Maar ik hoop niet dat dat door een Feyenoord-supporter gebeurd.
Tongquote:Op zondag 28 november 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
En weer een nieuwe aanwinst voor Fok!
En maar janken dat je niet weet wie Loek is, heb je al een 16 jarig meisje via Fok! gevonden of moet je het nog steeds met je handje doen?quote:Op zondag 28 november 2004 19:22 schreef jerryx het volgende:
[..]
Tong![]()
Ik ben al jaren een aanwinst voor Fok!![]()
De interlands wel jaquote:Op zondag 28 november 2004 23:31 schreef MaxPower het volgende:
@cultheld
maar waarschijnlijk in het Ali Sami Yen-stadion.
quote:Op zondag 28 november 2004 23:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
En maar janken dat je niet weet wie Loek is, heb je al een 16 jarig meisje via Fok! gevonden of moet je het nog steeds met je handje doen?
quote:Op zondag 28 november 2004 23:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
En maar janken dat je niet weet wie Loek is, heb je al een 16 jarig meisje via Fok! gevonden of moet je het nog steeds met je handje doen?
Het laatste fenomeen? Er zijn op dit moment enkele fenomenen actief op de Nederlandse velden. Farfán, Kalou, Yildirim, El Hamdaoui en Barretoquote:Op maandag 29 november 2004 02:57 schreef Linz het volgende:
gast begint een fenomeen te worden
wie was de laatste fenomeen op de nederlandse velden?
Een fenomeen..... sjongejonge... misschien wel een nominatie voor wereldvoetballer van het jaar?quote:Op maandag 29 november 2004 02:57 schreef Linz het volgende:
gast begint een fenomeen te worden
quote:Op maandag 29 november 2004 11:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Een fenomeen..... sjongejonge... misschien wel een nominatie voor wereldvoetballer van het jaar?
Jonges, die 2e vrij trap van em. de 2-0, werd aangeraakt door de feijenoord muur, dit gaf hij zelf toe. hij had dus gewoon mazzel met die vrije trap.quote:Op maandag 29 november 2004 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen zeggen dat zijn vrije trappen zo langzamerhand in Nederland bijzonder zijn - zijn traptechniek is gewoon erg goed. En voor de rest lekker laten ballen.
Geen enkele van die spelers is een fenomeen, dat moeten ze allemaal nog maar laten zien. Noem mij eens iets wat Farfan, El Hamdaoui en Barreto nou eigenlijk klaar hebben gespeeld? Kalou heeft een paar goals erin getikt tegen degradatiekandidaten, oke. 't Enige fenomeen wat ik nu op de Nederlandse velden zie is Dirk Kuijt (met pijn in m'n hartquote:Op maandag 29 november 2004 03:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het laatste fenomeen? Er zijn op dit moment enkele fenomenen actief op de Nederlandse velden. Farfán, Kalou, Yildirim, El Hamdaoui en BarretoDaar komt in de winterstop Eddie Johnson nog bij
![]()
Je hebt gelijk, ik weet niet wat ik vanochtend had. Iets goeds over Kuijt zeggen, brrrrr.quote:Op maandag 29 november 2004 12:33 schreef SCH het volgende:
Ik vind Kuyt al helemaal geen fenomeen. Dan nog eerder mezelf
El Hamdaoui is misschien nog wel beter dan Yildirim. Ik volgde Yildirim al toen ie bij Go Ahead Eagles de sterren van de hemel speelde en ik weet niet of 't op dit forum of op voetbalzone was, maar ik zei in die tijd dat hij binnen een paar jaar international zou zijn en bij een internationale topclub zou spelen (een jaar voordat ie naar Heerenveen vertrok) en iedereen lachte me uit. Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui. Die gozer dolt bijna elke verdediger in de HCE dat weet ik zeker. Bij Excelsior vorig jaar waren hij en Kalou de spelmakers in de eerste divisie samen met Yildirim (alleen speelde die dan bij een andere club). Let maar op: Volgend jaar (of misschien al in de winterstop) komt ie naar Feyenoord en dan is ie daar ook binnen twee jaar weg. Barreto heeft misschien nog wel een betere vrije trap dan Yildirim, alleen heeft ie allemaal kutspelers om zich heen waardoor de ware Barreto zich nog niet heeft laten zien op de Nederlandse veldenquote:Op maandag 29 november 2004 12:19 schreef twi het volgende:
[..]
Geen enkele van die spelers is een fenomeen, dat moeten ze allemaal nog maar laten zien. Noem mij eens iets wat Farfan, El Hamdaoui en Barreto nou eigenlijk klaar hebben gespeeld? Kalou heeft een paar goals erin getikt tegen degradatiekandidaten, oke. 't Enige fenomeen wat ik nu op de Nederlandse velden zie is Dirk Kuijt (met pijn in m'n hart), die ondanks dat 'ie talent te kort komt er elke keer maar weer staat, ook al speelt 'ie een kutwedstrijd.
Dan was 't toch voetbalzone.quote:Op maandag 29 november 2004 16:34 schreef methodmich het volgende:
Nou, hier heb jij nooit iets over Yildirim gezegd geloof ik. Kijk dit topic maar eens na.
Yildrim heeft zeker talent, maar dat moet niet overdreven worden.quote:Op maandag 29 november 2004 14:25 schreef cultheld het volgende:
En over Farfán kan ik kort zijn: De beste voetballer van Peru, de man die in de Copa Libertadores met Lima schitterde en berucht was om z'n veelvuldige doeltreffende uithalen van buiten de 16 (a la PSV - Heerenveen dit seizoen), sterk aan de bal is voor zijn postuur en verdedigers als Lauren, Saïdi (let maar op over 2 weken) en Campbell helemaal kapot speelt
Farfán speelt met de week beter. De treffers die hij maakt zijn allemaal of mooi of belangrijk, of allebei tegelijk. Een Sibon en een VOH kunnen wel tegen clubs als Twente en Willem 2 scoren, maar wanneer 't een moeilijk te passeren verdediging is, is Farfán de man om het doelpunt te maken (remember Rosenborg?)quote:Op maandag 29 november 2004 17:18 schreef twi het volgende:
[..]
Yildrim heeft zeker talent, maar dat moet niet overdreven worden.
En Escude heeft er meer in liggen dan Farfan. En beste speler van Peru, da's natuurlijk uitstekend. Arveladze is ook de beste speler van Georgie, Pienaar beste van Zuid Afrika, Trabelsi beste van Tunesie, Sonck beste van Belgie etc. etc.
Campbell kapot spelen? Ik zag het, hoeveel had 'ie er ook alweer gescoord vanaf buiten de zestien met dat fantastische schot van 'm, tegen 9 man van Arsenal?
Met minder speeltijd, aangezien hij nog ene Makaay voor zich heeft lopen, halfgod in Beieren.quote:Op maandag 29 november 2004 19:10 schreef methodmich het volgende:
Javi Guerrero is een Spanjaard van Racing Santander, cultheld.
Jij bedoelt Paulo Guerrero, die onlangs ook scoorde voor Peru in de WK-kwalificatie en in de Bundesliga bijna 1 op 1 loopt. De vraag is of dat minder knap is dan scoren in de HCE.
Net als Lee natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2004 11:11 schreef pfaf het volgende:
Een fenomeen..... sjongejonge... misschien wel een nominatie voor wereldvoetballer van het jaar?
Ik zeg dan ook niet dat hij meer doelpunten maakt dan Paulo Guerrero (hoe ik bij javi kom?). Ik zeg dat hij belangrijker is voor het team dan Guerrero en dat is ie zeker als spelmaker.quote:Op maandag 29 november 2004 19:10 schreef methodmich het volgende:
Javi Guerrero is een Spanjaard van Racing Santander, cultheld.
Jij bedoelt Paulo Guerrero, die onlangs ook scoorde voor Peru in de WK-kwalificatie en in de Bundesliga bijna 1 op 1 loopt. De vraag is of dat minder knap is dan scoren in de HCE.
Of PSV of Feyenoord, maar nee, toch maar niet, als ie niet naar een Turkse club gaat dan gaat ie wel naar Inter of iets dergelijks.quote:Op maandag 29 november 2004 19:43 schreef methodmich het volgende:
Die rode streep doet vermoeden dat hij naar Ajax wil.
Bron www.destentor.nlquote:Oranje is kleur die Yildirim volgens kenners nog niet past
van onze sportredactie
4 DECEMBER 2004 - DEVENTER - Het gaat snel met Ugur Yildirim. Koud de eerste divisie verlaten, is de vraag al waarom de rechterspits van Heerenveen nog niet tot Oranje behoort. Volgens trainers uit de eredivisie is dat echter te snel. Yildirim is (nog) geen international, zeggen ze. En misschien wordt hij dat wel nooit; hij is niet snel genoeg.
Co Adriaanse, succescoach van AZ, vindt RBC-speler Ikedia de beste rechtsbuiten in Nederland. ‘Maar dat is geen Nederlander. Beste landgenoot vind ik Anour Hadouir van Willem II. Castelen, Van der Meyde en ook mijn eigen Meerdink vind ik uitstekende rechterspitsen. Ze hebben een goede actie, een voorzet en zijn redelijk snel.' Yildirim komt in zijn rijtje niet voor. Adriaanse meent dat de oud-speler van GA Eagles maar een sterk wapen heeft; zijn wonderschone trap. En dat is niet genoeg, zegt ook Willem II-trainer Robert Maaskant. Hij werkte bij GA Eagles met Yildirim. 'Ugur is een fantastische voetballer. Hij ontwikkelt zich uitstekend, maar of hij al goed genoeg is voor Oranje betwijfel ik. Ugur mist de explosiviteit in zijn actie. Als international moet je sneller zijn. Daar moet hij aan werken. Al is het de vraag of snelheid trainbaar is.'
Ook FC Twente had vorig seizoen in interesse in geboren Apeldoorner Yildirim. Twente-trainer Rini Coolen is het eens met collega’s dat Yildirim nog geen international is. 'Maar als hij zich zo blijft ontwikkelen komt hij er dichtbij. Ik vind wel dat je lange tijd op hoog niveau moet presteren om voor Oranje in aanmerking te komen.'
Iedereen vindt Yildirims traptechniek fabelachtig. 'Dat is puur talent', zegt Adriaanse. 'We hebben er twee jaar geleden veel opgetraind', zegt Maaskant. Yildirim noemt altijd voormalig trainer Rene Eijkelkamp als het op de perfectie van die trap aankomt. 'Eijkelkamp had juist een hele slechte trap', weerlegt Adriaanse. 'Dat moet die jongen echt van zichzelf hebben. Maar het is een prachtig wapen. Beckham heeft ook geen actie of snelheid, alleen een goede trap. En Beckham is wereldster bij Real. Wie weet waar Yildirim uitkomt?'
Maaskant en Coolen durven niet te voorspellen waar het met de Turkse Nederlander naar toe gaat. Coolen: 'Ik hoor van m’n assistent Jan van Staa, die jaren met hem werkte, dat Ugur uit het goede hout gesneden is. Hij is een echte liefhebber, bleef bij Go Ahead na de training altijd eventjes voor zichzelf trainen. Dat zijn de echte.' Maaskant beaamt dat Yildirim er alles voor over heeft. 'Hij heeft een goed karakter. Mentaal is 'ie sterk.'
Het valt Adriaanse op dat Yildirim ‘bijna elke week’ een andere haarkleur heeft. ‘Dit weekeinde leek het wel of er een pot menie op zijn hoofd was gevallen. Hij speelt op witte schoenen, terwijl ik denk "wat is er mis met van die zwarte Quickjes". Hij wil opvallen. Maar zijn trap, zijn pass, is een wapen, waarmee hij zich al genoeg kan onderscheiden.'
ja ik erger me ook altijd aan al die media die roepen dat Yildirim in oranje moet, terwijl hij toch duidelijk heeft laten blijken (in Sportweek o.a.) dat hij niet voor NL wil spelenquote:Op maandag 6 december 2004 17:56 schreef cultheld het volgende:
Wat een onzin artikel, Yildirim voelt zich geen Turkse Nederlander maar een Nederlandse Turk; Tenzij Turkije hem niet wil zal hij nooit voor Nederland spelen
Ik erger me vooral aan Co, wat een onzin kraamt die man weer uit. Heeft hij niet geleerd dat je niet altijd wat hoeft te zeggen als je wat wordt gevraagd?quote:Op maandag 6 december 2004 18:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
ja ik erger me ook altijd aan al die media die roepen dat Yildirim in oranje moet, terwijl hij toch duidelijk heeft laten blijken (in Sportweek o.a.) dat hij niet voor NL wil spelen
Waarom niet? Ieder mens moet z'n mening (binnen de grenzen van de wet) kunnen geven over allesquote:Op maandag 6 december 2004 18:26 schreef MaxPower het volgende:
waarom mag die f***ing Adriaanse hier ook al zijn mening over geven?
Dan ben ik tegen vrijheid van meningsuitingquote:Op maandag 6 december 2004 18:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom niet? Ieder mens moet z'n mening (binnen de grenzen van de wet) kunnen geven over alles
Zeker van voetbaltrainers als Sturing, Booy en Adriaanse.quote:Op maandag 6 december 2004 18:29 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dan ben ik tegen vrijheid van meningsuiting![]()
![]()
![]()
![]()
Hij gaat toch wel voor Turkije spelen, als ie dat niet doet wordt ie door elke echte Turk als verrader gezien.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:04 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat het voor hem als speler beter is in Oranje te spelen, maar dat hij bij Turkije meer interlands zou kunnen halen.
Ok, dan val jij af, volgens Popolon ben ik in ieder geval een loepzuivere racistquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:56 schreef methodmich het volgende:
Nee geen racist, maar een ongelikte beer met rechtse sympathietjes.
Waar slaat dat op?quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:56 schreef methodmich het volgende:
Wil je weten waar ik op zou stemmen? Ik zou op de Sp stemmen, das in mijn ogen een linkse partij.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:56 schreef methodmich het volgende:
Ik zou het niet weten wat je bent maar op basis van die mening zou ik je wel als lomp, ontactisch, arrogant en kortzichtig willen typeren.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:02 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Waar slaat dat op?
Ik ben een ongelikte beer met rechtse sympathietjes, simpelweg omdat ik vind dat een twijfelaar als Yildirim kortgezegd van mij part door de grond kan zakken...?
Je hebt gelijk man, we zijn allemaal kortzichtig, Nederland bestaat niet!!!!! We zijn allemaal wereldburgers weet je. En oh ja zo lomp dat we zijn, we zouden toch zoveel genuanceerder kunnen zijn door voor te stellen om Yildirim naast zijn Turkse en Nederlandse nationaliteit de Canadese nationaliteit te schenken in overleg met de Canadese ambassade? Dan is ie pas écht geïntegreerd man, want het is arrogant om te stellen dat Nederlanders bestaan, die bestaan niet man, we zijn allemaal wereldburgersquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten wat je bent maar op basis van die mening zou ik je wel als lomp, ontactisch, arrogant en kortzichtig willen typeren.
Hij geeft toch duidelijk aan dat hij voor Turkije kiest. Maar als Turkije hem niet wilt selecteren hij pas voor Nederland. Dát vind ik pas arrogantie. Alsof Nederland zo blij zou moeten zijn met zo'n niet zo hele bijzondere speler.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:48 schreef SCH het volgende:
Wat een lompheid weer zeg: wel gemakkelijk om zo over iemand te oordelen. Die jongen heeft twee nationaliteiten en hoe oud is ie nou helemaal, dan moet ie alles op een rijtje hebben en anders schrijven jullie hem meteen af.
Het lijkt mij heel gezond dat hij twijfelt en aan kansberekening doet. Wat wil hij met zijn leven, waar voelt hij zich uiteindelijk thuis, waar liggen zijn kansen.
En als ie Nederland als troostprijs ziet, wat dan nog. Dan hoop ik dat die troostprijs er de winnende in de finale op het WK van Duitsland inschiet en dan zullen we nog eens zien hoe sommige users er in dit topic over denken.
Wat een arrogantie om zo voer iemand te oordelen. Ik kijk er echt van op.
En als ie voor Turkije kiest: Ugur, heel erg veel geluk daar!
JIj kent hem blijkbaar heel goed.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:05 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Hij geeft toch duidelijk aan dat hij voor Turkije kiest. Maar als Turkije hem niet wilt selecteren hij pas voor Nederland. Dát vind ik pas arrogantie. Alsof Nederland zo blij zou moeten zijn met zo'n niet zo hele bijzondere speler.
Als hij écht zou twijfelen, wat kan met de huidige wetgeving, dan zou ik dat ook normaal vinden. Maar hij heeft zijn keuze al gemaakt, en twijfelt pas als Turkije niet komt.
Je bent trots op je land, en ik respecteer het feit dat Yildirim trots is op zijn herkomst.
Maar kom niet naar Nederland als je niet wilt slagen bij Nederland. Dat is pas lompheid en arrogantie.
Als hij de winnende erin schiet hoor je natuurlijk niemand zeiken, maar als hij hem in eigen goal schiet en daardoor Nederland verliest of een penalty mist hoor je ze wel. Dus daarom is dat een argument van niks.
Ik ken hem niet, ik las in Sportweek dat zijn voorkeur naar Turkije lag. En Nederland pas zou komen als Turkije niet op tijd kwam. Ik weet niks van een eventuele selectie van Turkije op dit moment, ik weer wel dat hij kon kiezen voor Jong Turkije. En dat bewust niet deed, omdat hij alleen in het grote Turkije of Nederland wou spelen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
JIj kent hem blijkbaar heel goed.
Ik heb hem nooit gesproken en al die dingen die jij zo zeker denkt te weten, die zekerheid over zijn keuzes, die heb ik niet. Ik heb wel eens wat uitspraakjes in de VI gelezen.
Turkije schijnt hem dus ook wel te willen dus het is geen kwestie van als Turkije niet komt. Hij verkeert gewoon in de merkwaardige, luxe maar ook lastige positie dat hij een keuze kan maken.
En dat je meteen een verrader bent als je daar iets over zegt, vind ik zo raar. Ik voel soms ook even enorm Fries, en soms ook weer helemaal niet. Dat is toch niet zo gek?
Wel geloof hoort bij Nederland dan? Welke cutluur?quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:17 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dat Friezen een eigen taal en sub-cultuur hebben is wat anders, maar bij een land hoort een cultuur, geloof en taal.
Het gaat er mij om dat hij goed speelt. Hij is Nederlander en dat zijn hart een oosters bochtje maakt, ik zie daar geen probleem in.quote:Ik kan me wel voorstellen dat Yildirim zijn keuzes overweegt. Maar ik ben van mening dat hij al een keuze heeft gemaakt. Als Turkije en Nederland tegelijkertijd hem zouden selecteren dan zou hij voor Turkije kiezen en dat is duidelijk en voor mij genoeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |