NOS?quote:Op donderdag 30 september 2004 15:55 schreef Anfroy het volgende:
Kom ik net met de trein aan in Enschede, zie ik dat de Deurningerstraat is afgesloten. Op weg naar huis zie ik nog een straat afgezet door de Politie.
Lees hier net op teletext dat er 2 agenten op 2 verschillende plekken zijn neergeschoten. Toestand en meer info nog niet bekent.
Nee, TV-Oost, post niet gesubmit omdat ik verder geen duidelijke bronnen kan vinden online...quote:Op donderdag 30 september 2004 15:56 schreef Nolius het volgende:
[..]
NOS?
ga jij ff lekker aan je avataar ruikenquote:Op donderdag 30 september 2004 15:58 schreef Re het volgende:
volkomen terecht natuurlijk want ze zullen wel parkeerbonnen uitgeschreven hebben![]()
Mzz, niet gezien, wel naar op zoek geweest.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:03 schreef ondeugend het volgende:
Deze was eerder : Enschede: Schietpartij Deurningerstraat???
snif (let ook op de smiley, en mocht je die verkeerd interpreteren... oh, dat deed je al)quote:Op donderdag 30 september 2004 16:01 schreef Eev het volgende:
[..]
ga jij ff lekker aan je avataar ruiken![]()
quote:Op donderdag 30 september 2004 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
snif (let ook op de smiley, en mocht je die verkeerd interpreteren... oh, dat deed je al)
Nonchalant - 5 o’clockquote:It’s not white man’s finger on the trigger
Car-jacks, drive-by’s, callin’ each other "nigga"
quote:Op donderdag 30 september 2004 16:09 schreef Eev het volgende:
[..]
![]()
Duitsers!!quote:Op donderdag 30 september 2004 16:10 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nonchalant - 5 o’clock
Hebben we al een allochtone groep bedacht om de schuld aan te geven?![]()
die doen net alsofquote:Op donderdag 30 september 2004 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
Duitsers!!
Mee eenschquote:Op donderdag 30 september 2004 15:58 schreef Re het volgende:
volkomen terecht natuurlijk want ze zullen wel parkeerbonnen uitgeschreven hebben![]()
Even offtopic: Wat zijn dat voor bacterieën dan in zijn avatar?quote:Op donderdag 30 september 2004 16:01 schreef Eev het volgende:
[..]
ga jij ff lekker aan je avataar ruiken![]()
Nee hoor... ik zit hier nog lekker te fokkenquote:Op donderdag 30 september 2004 16:02 schreef Anfroy het volgende:
http://www.rtvoost.nl/pages/nieuws/nieuws.asp?id=42433
Twee agenten van de politie Twente zijn vanmiddag neergeschoten in Enschede.
De eerste agent werd neergeschoten in het winkelcentrum Noorderhagen. Even later werd de tweede agent aan de Deurnigenstraat neergeschoten. Het is onduidelijk hoe ernstig de verwondingen van de agenten zijn. Onbekend is nog wat de aanleiding is voor de schietpartij. Er is inmiddels een persoon aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het schietincident.
Ah, gij zijt een liefhebber van de klassiekers, altijd een goede keuze.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:12 schreef milagro het volgende:
Duitsers!!
ebolaquote:Op donderdag 30 september 2004 16:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Even offtopic: Wat zijn dat voor bacterieën dan in zijn avatar?
Volgens TT en de Telegraaf niet:quote:Op donderdag 30 september 2004 16:21 schreef milagro het volgende:
Zijn dit 2 losstaande schietpartijen, of niet?
Liggen die straten vlak bij elkaar, Enschedeërs?
quote:Agenten neergeschoten in Enschede
AMSTERDAM - In Enschede zijn vanmiddag twee politieagenten neergeschoten. Zij zijn beiden ernstig gewond;één van hen verkeert in levensgevaar.
In Enschede zijn vanmiddag twee politieagenten neergeschoten. Zij zijn beiden ernstig gewond;één van hen verkeert in levensgevaar.
Beide agenten zijn door dezelfde dader neergeschoten. De eerste agent werd in een winkelcentrum van dichtbij in zijn borst geschoten. Zijn collega werd even later op straat getroffen. De reden voor de schietpartij is nog niet duidelijk. De schutter is aangehouden.
-werkt niet-quote:Op donderdag 30 september 2004 16:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Even offtopic: Wat zijn dat voor bacterieën dan in zijn avatar?
Inderdaadquote:Op donderdag 30 september 2004 16:03 schreef ondeugend het volgende:
Deze was eerder : Enschede: Schietpartij Deurningerstraat???
Ik heb ze al op je afgestuurd.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee hoor... ik zit hier nog lekker te fokken![]()
Ja, relatief gezien wel. Er zit een paar honderd meter tussen, lopend is dat zo te doen, met de auto moet je eindje omrijden. Als ik nu.nl goed begrijp is de dader verantwoordelijk voor beide schietpartijen.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:21 schreef milagro het volgende:
Zijn dit 2 losstaande schietpartijen, of niet?
Liggen die straten vlak bij elkaar, Enschedeërs?
Je brengt het met een geintje, maar in RUIM de helft van de gevallen is het een medelander!quote:Op donderdag 30 september 2004 16:10 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nonchalant - 5 o’clock
Hebben we al een allochtone groep bedacht om de schuld aan te geven?![]()
dienstpistool?quote:Op donderdag 30 september 2004 16:43 schreef Logician het volgende:
ik vraag me af hoe die persoon aan een dienstpistool komt? zou het een collegea kunnen zijn?
ik hoop dat de slachtoffers het overleven, klinkt allemaal niet zo rooskleurig
Worsteling met die agent. Tsja, wat doe je dan als je dat wapen hebt. Probeer hem gelijk te vermoorden! Smerige klerelijer! Opsluiten en nooit meer vrijlaten.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:43 schreef Logician het volgende:
ik vraag me af hoe die persoon aan een dienstpistool komt? zou het een collegea kunnen zijn?
ik hoop dat de slachtoffers het overleven, klinkt allemaal niet zo rooskleurig
ik lees nix over verdwenen fietsen en misterieus verdwenen putten in de grondquote:Op donderdag 30 september 2004 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
Duitsers!!
Mijn hemel, een winkeldiefquote:Op donderdag 30 september 2004 16:46 schreef Farao het volgende:
Volgens getuigen zou hij zijn neergeschoten met zijn eigen dienstwapen, toen hij een winkeldief wilde afvoeren. De dader sloeg vervolgens met het wapen in zijn hand op de vlucht. Even later deed zich een tweede schietpartij voor in de omgeving van de Deurningerstraat, vlakbij de speelplaats van een basisschool. Daarbij werd opnieuw een agent neergeschoten. Volgens getuigen zou de politie inmiddels een persoon hebben aangehouden.
Van de frontpage.
en wat denk je daarmee te bereiken?quote:Op donderdag 30 september 2004 16:54 schreef tuut84 het volgende:
die lui moet je gewoon elke dag 10 keer in de pens trappen gvd
Wil je er één zien? kijk dan eens in de spiegelquote:Op donderdag 30 september 2004 16:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mee eensch
Schurftige honden zijn het![]()
Gelukkig zijn er mensen mét een opleiding die daarover heel goed kunnen beslissen...quote:Op donderdag 30 september 2004 17:02 schreef tuut84 het volgende:
die knakker wat dit gedaan heeft die moet gewoon lijden
quote:Op donderdag 30 september 2004 17:04 schreef Magicfrankie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er mensen mét een opleiding die daarover heel goed kunnen beslissen...
We zijn de ANWB-routeplanner nie..quote:Op donderdag 30 september 2004 17:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
LOL, ik had vandaag een tentamen op de hogeschool, maar ik heb hier niets van gemerkt.Hoe dicht is deze buurt in de omgeving van het NS station?
nee gewoon cyankali geven. is het binnen 7 seconden geneurd. al dat linkse geneuzel over dat we een rechtsstaat zijn. laatste tijd word je al vermoord als je iemand wijst op het gooien van afval op straat. anders rotten jullie linksen en die randdebielen toch op naar een eiland waar jullie lekker een "eerlijke" rechtstaat kunnen vormen (tenminste als je dan zo lang leeft)quote:Op donderdag 30 september 2004 17:09 schreef Magicfrankie het volgende:
[ironisch]
of nee, laten we weer terug gaan naar de tijd van stenigen, kielhalen, stokslagen en afhakkingen, dat lijkt me toch echt het beste...
[/ironisch]
Nee hoor, het bevalt me hier prima..quote:Op donderdag 30 september 2004 17:21 schreef Fly-or-Die het volgende:
nee gewoon cyankali geven. is het binnen 7 seconden geneurd. al dat linkse geneuzel over dat we een rechtsstaat zijn. laatste tijd word je al vermoord als je iemand wijst op het gooien van afval op straat. anders rotten jullie linksen en die randdebielen toch op naar een eiland waar jullie lekker een "eerlijke" rechtstaat kunnen vormen (tenminste als je dan zo lang leeft)
zo dacht Hitler er ook overquote:Op donderdag 30 september 2004 17:30 schreef Fly-or-Die het volgende:
survival of the fittest. gewoon de zieke elementen wegsnijden
Ik ook. Maar je weet eigenlijk al beter he?quote:Op donderdag 30 september 2004 17:19 schreef Logician het volgende:
ik hoop dat de dader zwaar zal boeten.
Dat wordt flink tuintjes spitten!quote:Op donderdag 30 september 2004 17:38 schreef Sniper het volgende:
[..]
Ik ook. Maar je weet eigenlijk al beter he?
Precies, misschien hebben die agenten mekaar wel dood geschotenquote:Op donderdag 30 september 2004 17:44 schreef robh het volgende:
Wat een schutter, die schutter. Die heeft vast niet de politieschool gedaan.
Friendly fire stond zeker aan tijdens deze deathmatch?quote:Op donderdag 30 september 2004 17:56 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Precies, misschien hebben die agenten mekaar wel dood geschoten![]()
quote:Twee gewonden
De eerste agent werd neergeschoten in de Noorderhagen, vlakbij winkelcentrum Irenepromenade. Volgens getuigen zou hij in zijn borstt zijn geschoten met zijn eigen dienstwapen, toen hij een winkeldief wilde afvoeren. De dader sloeg vervolgens met het wapen in zijn hand op de vlucht. De man overleed later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis.
Even later deed zich een tweede schietpartij voor in de omgeving van de Deurningerstraat, vlakbij de speelplaats van een basisschool. Daarbij werd opnieuw een agent neergeschoten, hij werd in zijn hoofd geschoten en zijn toestand wordt zorgwekkend genoemd.
ik heb hier echt geen woorden voorquote:Op donderdag 30 september 2004 17:51 schreef Skv het volgende:
Ik kom er net vandaan.
Eentje is zojuist overleden. De andere is neergeschoten bij het schoolplein van basisschool Het Zeggelt. Enkele minuten nadat de school uit was, alle kinderen en ouders in zware paniek naar binnen. Neem aan dat er morgen een traumateam op school komt voor alle geschokte kinderen.
wat een wijze woordenquote:Op donderdag 30 september 2004 18:07 schreef Code13.0 het volgende:
Gelijk weer een traumateam erop af
Hoe houdt de softe sector werk
ah, dus omdat jezelf het onderscheid tussen fictie en realiteit niet begrijpt moeten anderen daar ook maar onder lijden?quote:Op donderdag 30 september 2004 18:14 schreef Code13.0 het volgende:
Kinderen zitten vanaf kleins af aan naar TV te kijken wat bol staat van geweld,
dan zouden ze zoiets niet aankunnen ?
Het is dus een Duitse drugsdealer en/of verslaafdequote:Op donderdag 30 september 2004 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
Duitsers!!
Dubbel gehandicapt.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:38 schreef milagro het volgende:
Het is dus een Duitse drugsdealer en/of verslaafde
dubbel schuldig!quote:Op donderdag 30 september 2004 19:40 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dubbel gehandicapt.
jij wist het al??quote:Op donderdag 30 september 2004 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
Duitsers!!
nee, ik zei dat zomaar, maar wel met Enschede en dus vlakbij de grens en drugstoerisme in het achterhoofd.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:29 schreef joris007 het volgende:
[..]
jij wist het al??
Het waren Duitse drugsdealers/verslaafden... lijken me geen activistenquote:Op donderdag 30 september 2004 21:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Zou me niks verbazen als die encludes van een milieu-activisten hier achter zitten, die gasten worden steeds gevaarlijker ! Of is het al bekend wie er wel achter manouvreert ?
ach een grotere deal, dat hoeft niet toch, je mag gewoon niet op straat dealen.quote:Op donderdag 30 september 2004 21:34 schreef Fly-or-Die het volgende:
die achterlijke drugstoeristen zie ik vaak. vaak vragen ze ook de weg naar de coffeeshop of vragen ze of je nog wat hebt ....
normaal zijn het van die soft-drugs lui van rond de 20 jaar. dit zal wel een grotere deal zijn geweest. zou raar zijn als dit hele gedoe om soft drugs zou gaan
'een gebruiker' van softdrugs?quote:Op donderdag 30 september 2004 21:38 schreef milagro het volgende:
[..]
ach een grotere deal, dat hoeft niet toch, je mag gewoon niet op straat dealen.
die knul zal zelf ook wel een gebruiker zijn en volkomen aan het flippen geslagen.
nee, een gebruiker van hard drugs, maar ik dacht dat er met grotere deal een letterlijk grotere deal bedoeld werd, dusquote:Op donderdag 30 september 2004 21:49 schreef Skv het volgende:
[..]
'een gebruiker' van softdrugs?
Daar flip je echt niet van dat je lui gaat afschieten ofzo
Dit is niet de FPquote:Op donderdag 30 september 2004 18:38 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Moet je ff op de Fp gaan kijken
Huillie
Ms ook wel omdat de regels voor agenten hier zo strikt zijn of zo?quote:Op donderdag 30 september 2004 23:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Deze mening heb ik nu aan de hand van het persbericht van de politie:
Ik snap niet waarom de achtervolgende agenten niet meteen het vuur geopend hebben. Ze gaven de verdachte gewoon kans om dekking te zoeken en opnieuw te schieten waardoor een agent ernstig gewond raakte.
En daarbij, in Nederland verwacht je het misschien niet, maar ik vind het vreemd dat een verdachte die wordt aangehouden kans ziet om sneller een wapen te trekken dan getrainde agenten.
Al met al een vreselijk tragische manier voor onze politie om een paar hele belangrijke lessen te leren...
Tot mijn eigen verbazing zag ik al mijn postings nog staanquote:Op donderdag 30 september 2004 22:47 schreef Dagonet het volgende:
Geschoond. Kappen met het trollen
Als het aan de regels ligt, hoop ik dat dit ertoe zal leiden dat die regels heel snel aangepast worden. Iedereen moet zich kunnen verdedigen, en als ordehandhavers dat al niet mogen...quote:Op donderdag 30 september 2004 23:11 schreef milagro het volgende:
[..]
Ms ook wel omdat de regels voor agenten hier zo strikt zijn of zo?
Kijk een naar dat geval met die Driss, die een mes trok en op een agent afsprong, wat een gezeik dat al weer met zich meebracht.
Een agent mag toch niet met getrokken pistool lopen of wel
Als dat zo is, dan heeft zo'n ziek figuur altijd een voorsprong .
Onschuldige omstanders, openbare veiligheid ?quote:Op donderdag 30 september 2004 23:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik snap niet waarom de achtervolgende agenten niet meteen het vuur geopend hebben. Ze gaven de verdachte gewoon kans om dekking te zoeken en opnieuw te schieten waardoor een agent ernstig gewond raakte.
En daarbij, in Nederland verwacht je het misschien niet, maar ik vind het vreemd dat een verdachte die wordt aangehouden kans ziet om sneller een wapen te trekken dan getrainde agenten.
Al met al een vreselijk tragische manier voor onze politie om een paar hele belangrijke lessen te leren...
Een verdachte onschadelijk maken kan best gebeuren met een minimaal risico voor omstanders. Politie agenten zijn getraind om raak te schieten en de patronen die ze gebruiken gaan niet door een doel heen.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onschuldige omstanders, openbare veiligheid ?
Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn om midden op straat wild west taferelen te gaan naspelen. Wat voor situatie het ook is, volgens mij heeft veiligheid de prioriteit. Stel je voor als er van 2 kanten geschoten wordt, wat voor dat paniek niet zal veroorzaken. Rennende mensen... totale chaos.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een verdachte onschadelijk maken kan best gebeuren met een minimaal risico voor omstanders. Politie agenten zijn getraind om raak te schieten en de patronen die ze gebruiken gaan niet door een doel heen.
Mits het natuurlijk extreem druk is, is het naar mijn mening gevaarlijker om de verdachte met vuurwapen en al te laten ontkomen.
Sukkel.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:07 schreef Code13.0 het volgende:
Gelijk weer een traumateam erop af
Hoe houdt de softe sector werk
Lees jij welquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:06 schreef Chadi het volgende:
hmm ze zijn vast niet voor niks neer geschoten. waren vast zwaar in de criminaliteit bezig. en dan krijg je dat soort afrekeningen. maar ja onderzoek moet dat nog uitsluiten of bevestigen.
Exact, daar dacht ik ook al meteen aan toen ik las dat het agenten waren van allochtone afkomst.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:06 schreef Chadi het volgende:
hmm ze zijn vast niet voor niks neer geschoten. waren vast zwaar in de criminaliteit bezig. en dan krijg je dat soort afrekeningen. maar ja onderzoek moet dat nog uitsluiten of bevestigen.
was meer sarcastisch bedoeld meid.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Lees jij wel
Zoals ik al voorstelde... Laten we samen iets doen voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:35 schreef Chadi het volgende:
wat denk je van zijn kids of familie of zo . pa komt niet terug van werk omdat een of andere crack crimineel zo grag een agent door zijn harses wilde poppen . zulke gasten moet je midden op de atlantische oceaan dumpen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:47 schreef theborg het volgende:
[..]
Zoals ik al voorstelde... Laten we samen iets doen voor de nabestaanden.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:47 schreef theborg het volgende:
[..]
Zoals ik al voorstelde... Laten we samen iets doen voor de nabestaanden.
Hij is dan in ieder geval een held ja. Dat meisje zal wel erg blij zijn dat die agent nog leeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 08:46 schreef Frutsel het volgende:
Staat in de TC Tubantia dat na de achtervolging de dader zijn wapen richtte op de agenten aan de Blijdensteinlaan, maar dat een 16 meisje (Joanne) in het schootsveld stond. Hierop trok de agent haar ruw aan de kant maar werd daarbij zelf getroffen in zijn hoofd... Joanne:" Hij heeft mijn leven gered", een andere getuige bevestigde dit verhaal...
Het is dus gewoon een HELD.. trieste teringzooi...
Het was een Duitser.... die buitenlanders ook altijdquote:Op donderdag 30 september 2004 21:23 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
Het waren Duitse drugsdealers/verslaafden... lijken me geen activisten
LOL zo grappig 2 mensen dood LOL LOL LOL!!!!!!!!!quote:Op donderdag 30 september 2004 17:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
LOL, ik had vandaag een tentamen op de hogeschool, maar ik heb hier niets van gemerkt.Hoe dicht is deze buurt in de omgeving van het NS station?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:13 schreef stormW het volgende:
volgens mij zijn de moderators hier kut marokkanen
Ben wel benieuwd of er weer een onderzoek volgt naar de werkwijze...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:35 schreef _Denker het volgende:
Krijg net te horen dat een collega/vriend van me er gisteren bij is geweest...
Ze nemen inderdaad geen risico's om onschuldige omstanders te raken, zoals enkele tientallen kinderen op het schoolplein. Jij had liever gehad dat ze die gast hadden geraakt en in het voorbijgaan ook een onschuldig kind hadden geraakt dat daar toevallig liep??quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of er weer een onderzoek volgt naar de werkwijze...
Ik kan gewoon niet begrijpen dat die schutter totaal niet geraakt is door de politie...
hij heeft al een agent neergeschoten..dan neem je toch geen risico's?
Was het schoolplein vol dan? En hoe weet jij hoe ver de agent achter de dader aan liep?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:26 schreef DrMarten het volgende:
Ze nemen inderdaad geen risico's om onschuldige omstanders te raken, zoals enkele tientallen kinderen op het schoolplein. Jij had liever gehad dat ze die gast hadden geraakt en in het voorbijgaan ook een onschuldig kind hadden geraakt dat daar toevallig liep??
Zeker weer zo'n (s)linkse rechter die hem 5 maanden zal opleggen? Die lui spreken hun eigen recht en niet volgens de wettelijke normen.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:04 schreef Magicfrankie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er mensen mét een opleiding die daarover heel goed kunnen beslissen...
Dan moet je bij donner wezen. Hij heeft de macht over de ratjes bij justitie.quote:Op donderdag 30 september 2004 19:56 schreef Oom_Agent het volgende:
Remkes (BZ) is zeer geschokt, ben benieuwd of hij ook geschokt zal zijn als de dader er met een paar jaartjes detentie vanaf komt. Laat dit voorval aub het keerpunt zijn van het nog steeds te tolerante beleid.
Collega's en familieleden wens ik veel sterkte de komende tijd.
ze leren toch om te schieten of niet? die vent is een gevaarlijke gek die desnoods ook een kind overhoop schiet... maar door het heldhaftig ingrijpen van die agent wordt er een leven gespaard.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ze nemen inderdaad geen risico's om onschuldige omstanders te raken, zoals enkele tientallen kinderen op het schoolplein. Jij had liever gehad dat ze die gast hadden geraakt en in het voorbijgaan ook een onschuldig kind hadden geraakt dat daar toevallig liep??
Dan lopen ze een behoorlijk groot risico om ontslagen te worden of zelf te worden veroordeeld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ze leren toch om te schieten of niet? die vent is een gevaarlijke gek die desnoods ook een kind overhoop schiet... maar door het heldhaftig ingrijpen van die agent wordt er een leven gespaard.
In mijn ogen hadden ze tijdens de vlucht al wat moeten doen... maar ja..
juist... maar das nederland...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:41 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Dan lopen ze een behoorlijk groot risico om ontslagen te worden of zelf te worden veroordeeld.
En dat moet dus veranderen, liever een dode crimineel dan een dode agent of burger.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:41 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Dan lopen ze een behoorlijk groot risico om ontslagen te worden of zelf te worden veroordeeld.
Ze leren inderdad om te schieten. Het richten daarentegen gaat de meeste agenten helemaal niet goed af.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:39 schreef Frutsel het volgende:
ze leren toch om te schieten of niet?
Misschien moeten we de politie vangnetten geven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:49 schreef robh het volgende:
[..]
Ze leren inderdad om te schieten. Het richten daarentegen gaat de meeste agenten helemaal niet goed af.
Is er geen oosterse vechtsport waarbij je je tegenstander uit kunt schakelen met een bonnenboekje en een bic-pen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:51 schreef Steijn het volgende:
Misschien moeten we de politie vangnetten geven.
Zou wel handig zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:53 schreef robh het volgende:
[..]
Is er geen oosterse vechtsport waarbij je je tegenstander uit kunt schakelen met een bonnenboekje en een bic-pen?
Nee das de oude garde van justitie. Nederland is al flink veranderd maar veel overblijfselen uit het rode tijdperk van de socialisten zijn nog steeds in de diverse organisaties genestelt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
juist... maar das nederland...
Waarom de achtervolgende collega's niet meteen het vuur hebben geopend? Omdat ze met z'n tweeën waren in eerste instantie, en de 2e collega vond de zorg voor haar neergeschoten collega belangrijker.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Bonbicendo of zo...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:53 schreef robh het volgende:
[..]
Is er geen oosterse vechtsport waarbij je je tegenstander uit kunt schakelen met een bonnenboekje en een bic-pen?
Patronen van de politie gaan als een warm mes door boter door een lichaam heen hoor...quote:Op donderdag 30 september 2004 23:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een verdachte onschadelijk maken kan best gebeuren met een minimaal risico voor omstanders. Politie agenten zijn getraind om raak te schieten en de patronen die ze gebruiken gaan niet door een doel heen.
Mits het natuurlijk extreem druk is, is het naar mijn mening gevaarlijker om de verdachte met vuurwapen en al te laten ontkomen.
Het 9mm action 3(4) patroon wat de politie gebruikt, is ontworpen om naast andere zaken zoveel stopkracht te genereren. Na inslag vervormd de patroon en blijft meestal in het lichaam. Een FMC patroon zou idd dwars door iemand heen gaan, zonder iemand neer te leggen. Daarom worden die ook zelden gebruikt in situaties van verdedigend schieten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:20 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Patronen van de politie gaan als een warm mes door boter door een lichaam heen hoor...
Met dat extreem druk bedoelde ik dus ook dat het dan juist niet verstandig is om als agent het vuur te openen. Maar in de meeste andere gevallen lijkt me dat de meest verstandige keuze.quote:En je zegt ook al is het extreem druk, dan is het gevaarlijker om de verdachte te laten gaan?? Wat zal de verdachte er toe zetten om te schieten? Het feit dat hij op de hielen wordt gezeten door de politie misschien? en daarom moet je heel goed uitkijken wat je doet, want voor je het weet heb je een gijzeling. Moet even wat tactischer aangepakt worden, vooral in een woonwijk...
Ja, het schoolplein was vol met 60 á 70 ouders en leerlingen omdat de school net uit ging.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Was het schoolplein vol dan? En hoe weet jij hoe ver de agent achter de dader aan liep?
Ik ken de patroon geloof me... ik werk er meequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Hier is een link met info over de action 4, de opvolger die neit zo heel veel verschilt van de action 3.
http://www.globalarms.net/topics/action4.htm
Mja, de patronen zijn het probleem niet, veiligheidsmaatregelen, procedures, papierwerk, prioriteiten stellen, goed uitgerust (materiaal) op straat staan, TRAINING!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Ok, als je ermee werkt kan ik me voorstellen dat je zelf wel een goed idee moet hebben wat eraan schort. Ik hoop voor jullie dat er nu eindelijk wat postitieve veranderingen komen.
De politie moet meer bevoegdheden krijgen. Maarja its up to donner.. en daar zit het probleem.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:16 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja, de patronen zijn het probleem niet, veiligheidsmaatregelen, procedures, papierwerk, prioriteiten stellen, goed uitgerust (materiaal) op straat staan, TRAINING!
Geloof me aan de politie ligt het niet, die rotte politiek moet voor die dingen zorgen.
Donner is niet de enige hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:42 schreef sanniejj het volgende:
[..]
De politie moet meer bevoegdheden krijgen. Maarja its up to donner.. en daar zit het probleem.
Is dat nu nodig?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:34 schreef ilona-scuderia het volgende:
Foto van de doodgeschoten agent, Jan Wind:
En dit is toch ook niet nodig?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:47 schreef tuut84 het volgende:
kkomt die agent nu op de stip van het arke stadion
Wat heb je er op tegen? Te confronterend?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:56 schreef spokje_30 het volgende:
[..]
Is dat nu nodig?
Er liggen twee vesten in elke auto hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 15:16 schreef mcintosh het volgende:
Al jaren wordt er geroepen dat agenten op straat meer getrained moeten worden! En al jaren wordt er gezeurd om veiligheidsvesten, maar nee daar is allemaal geen geld voor, laten we dat in die vertiefte Betuwelijn stoppen!! Bah , bah en nog eens bah!!
Ja, dat maakt het wat persoonlijker. En natuurlijk bevestigt het mijn theorie dat alle agenten een snor hebben (behalve de 18-jarige pikkies zonder baardgroei).quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:56 schreef spokje_30 het volgende:
Is dat nu nodig?
Met veiligheidsvesten bedoelt hij denk ik een comfortabel kogel en steekwerend vest wat onder het uniform gedragen wordt. Zodat ze dat altijd aan hebben.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Er liggen twee vesten in elke auto hoor.
jupquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:49 schreef Amando het volgende:
Er is een verschil tussen de zware kogelwerende vesten die nu in elke autlo liggen en de veiligheidsvesten. Die zware uit de auto's is eigenlijk voor zware wapens, en dus is het ook zo dat je je na een half uur een hernia draagt met die dingen. Mcintosh bedoelt met die veiligheidsvesten die lichte vesten (zeer prijzig) die wat mindere kalibers tegenhouden (9mm + steekwerend zijn) en die je gewoon onder je trui kan dragen. Deze draag je dus de hele dag, en mocht het zo zijn dat je naar een overval moet o.i.d. dan doe je alsnog die zware er overheen.
Heb je daar toestemming voor?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:34 schreef ilona-scuderia het volgende:
Foto van de doodgeschoten agent, Jan Wind:
[afbeelding]
Inderdaad, het schiet zijn doel een beetje voorbij. Er zijn elke week wel moorden in het nieuws.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:11 schreef Bombie het volgende:
Er was zelfs een minuut stilte voor bij FC Twente - Roda JC!
Binnenkort is het zover dat er meerdere minuten stilte achtereenvolgens worden gehouden, omdat er zóveel doden zijn om te herdenken. Eerst een minuut stilte voor zus, daarna een minuut stilte voor zo. Misschien is het wat om het in de rust te doen? De stilte verliest zijn betekenis, in ieder geval.
[afbeelding]
En dan nu graag een minuut stilte voor Kareltje...
...de geliefde grasparkiet van mevrouw Steensma, inwoonster van Amsterdam.
nu.nlquote:Verdachte moord politieman zat lang vast in Duitsland
Uitgegeven: 3 oktober 2004 10:37
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2004 10:50
ALMELO - De 45-jarige Duitser die ervan wordt verdacht dat hij afgelopen donderdag in Enschede een politieman heeft doodgeschoten, heeft in Duitsland twee langdurige gevangenisstraffen uitgezeten. Hij was veroordeeld wegens zware geweldsdelicten. Dat zei het Openbaar Ministerie in Almelo zondagmorgen.
De man komt oorspronkelijk uit het Duitse Rheine en had in Enschede verschillende verblijfsadressen. Hij heeft in Nederland geen strafblad en was geen bekende van justitie, zo meldde het OM. Het kan nog niets zeggen over het motief van de verdachte, omdat het onderzoek nog loopt.
De Duitser werd donderdag wegens een drugsdeal in de binnenstad van Enschede aangehouden. Bij zijn aanhouding schoot hij op de 47-jarige brigadier Wind, die dodelijk werd geraakt in zijn borst, en daarna op een 30-jarige hoofdagent, die ernstig gewond raakte. De politie hoort
Het gata niet om kogelwerende vesten. Het gaat om v eiligheidsvesten, die je 'gewoon' onder je uniform kan dragen ten alle tijden..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 14:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Er liggen twee vesten in elke auto hoor.
Jij bedoeld de vesten die je pas aantrekt als er sprake is van vuurwapens en of/messen. Dus als je die informatie al hebt voordat je in een levensbedreigende situatie beland..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:28 schreef k_man het volgende:
Ja, en wat bedoel ik dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |