abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2004 @ 17:02:25 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22288039

Deel 13 slaan we maar even over, das zo moeilijk nummer

Board on!

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:44 schreef NoComment het volgende:
Tralalaaa reisje geboekt

Pra Loup here we come!!! We vertrekken de 1e jan. dus lekker in de bus uitslapen van een vermoeiende jaarwisseling

Beter dan op nieuwjaarsochtend de familie langs moeten!
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

Pas op!! XL als je eenmaal zo'n jas gekocht hebt.. loop je er echt winter en zomer mee..
Ik heb zelf een vergelijkbare jas van Mammut.. echt werelds.. het voordeel is ook die enorme slijtvastheid van de buitenkant.. is echt niet kapot te krijgen..
En in mijn optiek is deze jas veeeel beter dan die burton die eerder werd voorgesteld.
Doordat deze jassen toch relatief dun zijn en smalle dijen hebben behoudt je een onwijze beweging vrijheid. Die je mist als je een dikke donsjas koopt.
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:18 schreef Thermo het volgende:

[..]

burton heeft ipv die lelijke dikke jassen nog veel betere jassen, maar het feit is dat die gozer hem niet zo vaak gaat gebruiken om 300++ euro te rechtvaardigen.

[img]http://mirror05.burton.com/images/burton/gear/pp/B5252102.jpg/img]

Dit is de nieuwe shield jacket.. heb ik van vorig jaar.. heb wel veeeel mooiere kleurcombi..
Storm-lite® 5.0-A Ballistic Nylon Fabric (20,000MM, 20,000G)

Super droog, super warm, en ruimte zat om te bewegen , super dunne jas.

* blijft vrolijk burton promoten

Wel hele mooie rome snowboard gezien zaterdag
Blijft toch beetje burton hé
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef beerke het volgende:

[..]

Gast, als je hem niet haalt ga je daar echt zo ontzettend veel spijt van krijgen. Mijn Lafuma-jas met zip-in haalt die 300 knotsen ook, maar na die vreselijk hoosbuien van vorige week weet ik waarom. Geen enkele, maar dan ook geen enkele druppel is er doorheen gekomen, Gore-Tex

...ik probeer je niet aan te zetten tot koop, maar om een teleurstelling te voorkomen...

Heej NoComment, met welke reisorganisatie gaan jullie? En ben je toevallig onlangs nog eens bij Revert geweest?
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:45 schreef 360sjors het volgende:
Ziet er uit als een strak jasje ja XL, ik denk alleen niet dat ik die muts zou gebruiken. Ik heb een hekel aan mutsen (van een jas), ze belemmeren het zicht vanuit je ooghoeken en draaien vaak niet ver genoeg mee met je hoofd. Doch, je kan hem er ongetwijfeld vanaf ritsen ofzo.

Vanaf zaterdag is het feminabeurs in Ahoy, in hal 6 (uit mijn hoofd, not sure) hebben ze een wintersportbeurs. Ik ga er ff een nieuwe boardbroek arrangeren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 september 2004 @ 17:06:56 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22288122
Ik kon niet alles meer quoten uit het vorige topic, omdat NoComment hem op slot deed met de laatste post. Het belangrijkste is dus dit ik mijn nieuwe jas heb

Ik heb hem gekocht voor ik jullie advies las... (gelijk maar even halo voor de Xbox downloaden ).ik kon echt niet langer meer wachten. Hij moest er komen en is gekomen. Ik ben ermee naar college gegaan en hij fietst daadwerkelijk geweldig goed. Dat mag natuurlijk ook wel voor dat bedrag.

Thermo, ik heb dus nog geen eigen backprotector maar had hem geprobeerd met een protector uit de shop. Het gaat toch om het idee en qua formaat zijn die dingen bijna gelijk. Degene die ik om had was nog vrij groot. Die backprotector gaat er overigens dit seizoen nog komen hoor, alleen ben ik nu al over mijn budget heen :')

[ Bericht 5% gewijzigd door XL op 29-09-2004 18:39:57 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_22294532
Ik heb ook een jas gekocht het is niet die burton (was 300 euro!! ze hadden hem bij the old man)
Het is een Rusty jas geworden, gekocht bij House of Lifestyle, in de overtoom (straat) achter leidsche plein.
Ik kan er alleen niks over vinden op het internet. het type nummer is = Rusty Jacket snow RZOWE056 CK DIVIDE

[ Bericht 3% gewijzigd door superheist op 29-09-2004 21:34:38 ]
pi_22295987
Als we het trouwens toch over bescherming en backprotectors hebben.

We kennen natuurlijk allemaal de backprotector:

Maar je hebt ook het protection suit:

Een maatje van me gaat de onderste aanschaffen.
Hij zegt: "ik heb ervaring uit het BMX'en met die dingen. Als je alleen een backprotector neemt, zul je zien dat je op je arm valt."

Alleen ik heb meer zoiets van, als ik met zo'n pak verkeerd op me arm val, breekt ie toch wel. Dat gaat dat pak nooit tegen houden. En als het blauwe plekken tegen houdt zal dat me een worst zijn.
Mijn eerste zorg is om mijn rug te beschermen. Als ik daar namelijk op val en er breekt wat, ben ik heel wat verder van huis dan wanneer je een arm breekt.
Daarnaast vind ik het ook niet zo fijn om de hele dag met zo'n compleet "suit" aan te lopen maar goed....

Wat vinden jullie?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_22301808
lijkt me erg warm zo'n ding..:P ik ga wel voor de backprotecter en niet de suite..:P
  donderdag 30 september 2004 @ 09:15:44 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22302023
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:17 schreef Komakie het volgende:
Mijn eerste zorg is om mijn rug te beschermen. Als ik daar namelijk op val en er breekt wat, ben ik heel wat verder van huis dan wanneer je een arm breekt.
Eens
  donderdag 30 september 2004 @ 09:50:34 #7
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_22302474
Best chill hoor zo een backprotector alleen die suites dat vind ik persoonlijk nogal kut want het beperkt je bewegingen zo erg.
Maar het zou wel goed werken denk ik.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_22310114
mooie jas XL! goed spul ook dat North Face, ik doe ook al jaren met mijn North Face handschoenen

Wtb die suits dat is een imo een beetje overdone. maar een back protector is noodzaak, zeker met freestyle en off piste

Mijn nieuwe jas, Analog Demolition Jacket

[ Bericht 28% gewijzigd door Kentaro op 30-09-2004 16:41:56 ]
pi_22315939
geld over kentaro..:P analog is echt overpriced in my opinion..:)

btw iemand hier een burton dragon te koop, ben echt desparete op zoek naar zo'n boardje (158). Vond hem echt heerlijk rijden....nu alleen nog ergens zien te kopen..:S

[ Bericht 58% gewijzigd door progressive op 30-09-2004 21:18:33 ]
pi_22317300
Hmm dat die BMX gast een hele suit adviseert is wel verklaarbaar met het feit dat je niet zoveel kleren aangehebt als je op je fiets zit.
De gemiddelde snowboarder daarentegen heeft wel degelijk een jas en een trui aan.
Ook schuurt sneeuw minder dan asfalt waardoor een jas toereikend moet zijn om je huid heel te laten.

Ik heb verder geen ervaring met bescherming. Alleen heb ik een keer skate-hand-protectors gebruikt toen ik voor het eerst op wintersport was.. was wel prettig omdat het je polsen beschermd als je valt op je handen (en dat doe je vaak in het begin )
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_22317613
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:36 schreef progressive het volgende:
geld over kentaro..:P analog is echt overpriced in my opinion..:)

btw iemand hier een burton dragon te koop, ben echt desparete op zoek naar zo'n boardje (158). Vond hem echt heerlijk rijden....nu alleen nog ergens zien te kopen..:S
Wbt die Dragon, je hebt gelijk het is een heerlijk boardje maar heel moeilijk om nog aan te komen. Ik had mijne hier voor 225 aangeboden en uiteindelijk voor 250 verkocht. Dat zegt genoeg. Je kunt ook kijken naar bv. een Ross Powers van Burton, die is zwaar onderschat die is waarschijnlijk met een rondje bellen langs de snowboardshops nog wel voor half geld te krijgen.
pi_22317946
ik ben echt overal te laat voor, zie ik net een advertentie op US van een ross powers is hij net weg. Heeft iemand een burton dragon uit 2001-2002 doet hij hem niet weg voor 300 euro, damn dat weet ik het ook niet meer..:) ik ga nog maar even verder zoeken..:)
pi_22325603
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:27 schreef Kentaro het volgende:
mooie jas XL! goed spul ook dat North Face, ik doe ook al jaren met mijn North Face handschoenen

Wtb die suits dat is een imo een beetje overdone. maar een back protector is noodzaak, zeker met freestyle en off piste

Mijn nieuwe jas, Analog Demolition Jacket
[afbeelding]
Analog, goeie smaak, hebben ook een paar vette truien

Over die protection suits, maat van mij heeft er 1, heel anders dan dit, ziet er meer "natuurlijk" uit en hij kan er zich nog erg goed in bewegen vind hij zelf.
Door zijn werk kan hij het niet veroorloven om blessures op te lopen, dit verzekerd hem voor een deel dat hij niet helemaal crasht.
( believe me, dat ding is nuttig met zijn stijl, ik heb hem meerdere bomen zien vangen .. letterlijk )
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:29:53 #14
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22327516
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:21 schreef Thermo het volgende:
( believe me, dat ding is nuttig met zijn stijl, ik heb hem meerdere bomen zien vangen .. letterlijk )
Dan doet hij toch ergens toch iets niet helemaal goed

Dat BMX geval lijkt me een beetje overdone, dan kan je net zo goed een maliënkolder + harnas aanschaffen. Om nou als American Football-pro de piste af te komen....

Kinky plaatje van die backprotector overigens

XL, geen supermanicoontje voor dit topic?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:34:14 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22327598

vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:37:04 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22327657
tvp
pi_22327779
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:29 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dan doet hij toch ergens toch iets niet helemaal goed

Dat BMX geval lijkt me een beetje overdone, dan kan je net zo goed een maliënkolder + harnas aanschaffen. Om nou als American Football-pro de piste af te komen....

Kinky plaatje van die backprotector overigens

XL, geen supermanicoontje voor dit topic?
Hij draagt een bmw helm, je kan zijn stijl al raden dan zeker?
Maar dat ding heb ik dus ook even aan gehad, en het zit erg fijn. Helemaal niet zo'n harnas-look als hierboven

Zeg, iemand al op het idee gekomen om met een sumo pak de berg af te boarden?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:25:57 #18
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22329845
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:44 schreef Thermo het volgende:

Zeg, iemand al op het idee gekomen om met een sumo pak de berg af te boarden?
Goed plan, ik zal op mn werk eens informeren naar de mogelijkheden zo'n ding een weekje te lenen
pi_22330054
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:25 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Goed plan, ik zal op mn werk eens informeren naar de mogelijkheden zo'n ding een weekje te lenen
dat zijn de betere berichten, direct actie. Past dat nou in een koffer zo'n ding?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:45:33 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22330294
Het is trouwens een iets andere die "BMXdude" gaat aanschaffen dan het plaatje dat hier staat aangegeven.
Op de site van Frosty staat de goeie.
Alleen die kon ik niet hier naartoe linken enzo....

Anyway, die ziet er wat beter uit wat betreft bewegingsvrijheid, maar ik vind het nog steeds een beetje over done idd. Ik zou niet weten wat nou zo zeer de meer waarde is. Vooral niet omdat ik toch voornamelijk freerider ben en geen freestyler.
Ik wil alleen wel wat bescherming hebben voor backcountry en het beetje springen dat ik wel doe.

Anyway, ik kan een setje Burton P1 Carbon bindingen krijgen voor 150euro. Zijn 1 weekje gebruikt. Maar ik moet wel snel zijn, anders zijn ze weg.
Volgens mij had jij die bindingen toch, Kentaro??????

Anyway, wie heeft er ervaring met het model van vorig jaar????

Ik heb trouwens me oog laten vallen op de nieuwe schoenen van Burton.
En dan in het speciaal de SL-7:

Super licht en er de neus en hiel zijn heel erg dun gemaakt zodat je minder teen en hiel "drag" hebt. Het schijnt wel tot een maat te kunnen schelen.
Daarnaast maken ze em helemaal naar je voet zodat hij perfect past.
Alleen wel 350 Euro
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_22330552
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:45 schreef Komakie het volgende:
Het is trouwens een iets andere die "BMXdude" gaat aanschaffen dan het plaatje dat hier staat aangegeven.
Op de site van Frosty staat de goeie.
Alleen die kon ik niet hier naartoe linken enzo....

Anyway, die ziet er wat beter uit wat betreft bewegingsvrijheid, maar ik vind het nog steeds een beetje over done idd. Ik zou niet weten wat nou zo zeer de meer waarde is. Vooral niet omdat ik toch voornamelijk freerider ben en geen freestyler.
Ik wil alleen wel wat bescherming hebben voor backcountry en het beetje springen dat ik wel doe.

Anyway, ik kan een setje Burton P1 Carbon bindingen krijgen voor 150euro. Zijn 1 weekje gebruikt. Maar ik moet wel snel zijn, anders zijn ze weg.

Ik heb trouwens me oog laten vallen op de nieuwe schoenen van Burton.
En dan in het speciaal de SL-7:

[afbeelding]

Super licht en er de neus en hiel zijn heel erg dun gemaakt zodat je minder teen en hiel "drag" hebt. Het schijnt wel tot een maat te kunnen schelen.
Daarnaast maken ze em helemaal naar je voet zodat hij perfect past.
Alleen wel 350 Euro
Ik heb vorig jaar met P1's geboard ( HD's ) Je was al van de grote high-backs he? Dan bevalt hij uitstekend, echt zeeer stug. Had alleen 1 strap gebroken maar dat is nooit een probleem bij burton ( behalve dat ze in frankrijk never nooit niet een binding op voorraad hebben van zo'n dure binding, let daar op en neem spare parts mee )

Ik heb nu die C16's en die zijn nog stugger en ook nog dunner en lichter, heb niet voor niks extra highback + straps....

* Thermo toch redelijk bang dat hij ze gaan kapot rammen dit jaar.
pi_22336112
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:42 schreef progressive het volgende:
ik ben echt overal te laat voor, zie ik net een advertentie op US van een ross powers is hij net weg. Heeft iemand een burton dragon uit 2001-2002 doet hij hem niet weg voor 300 euro, damn dat weet ik het ook niet meer..:) ik ga nog maar even verder zoeken..:)
Totaly offtopic, maar hoe zit jij morgen met eventuele visite? Kijk je mail anders maar eens
pi_22337828
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:45 schreef Komakie het volgende:

ik heb twee paar P1 MD's. 1 van vorig seizoen en 1 van het jaar ervoor. Bevallen mij prima, ik board eigenlijk nog altijd (indoor) op die van 2 jaar oud. Die van vorig jaar zatten op mijn Dragon en staan nu te wachten op mijn nieuwe Johan (als ik er 1 kan vinden nog nooit problemen met mijn P1's gehad. lekkere comfy straps. De HD's met carbon zijn me wat te stug, ik hou wel van een stevinge binding maar die carbon highbacks zijn mij te direct, ieder zijn voorkeur. Als je een paar wil is het niet te veel geld lijkt mij. Jij had toch die vette Ride's?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 02:14:33 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22345776
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb twee paar P1 MD's. 1 van vorig seizoen en 1 van het jaar ervoor. Bevallen mij prima, ik board eigenlijk nog altijd (indoor) op die van 2 jaar oud. Die van vorig jaar zatten op mijn Dragon en staan nu te wachten op mijn nieuwe Johan (als ik er 1 kan vinden nog nooit problemen met mijn P1's gehad. lekkere comfy straps. De HD's met carbon zijn me wat te stug, ik hou wel van een stevinge binding maar die carbon highbacks zijn mij te direct, ieder zijn voorkeur. Als je een paar wil is het niet te veel geld lijkt mij. Jij had toch die vette Ride's?
Ik heb idd die vette Ride Migs
Maar ik heb 2 boards. 1 Nitro Magnum van een paar jaar oud, maar die kan best dienen voor er leuk bij enzo. Dus daar wil ik een leuk setje bindingen voor. Maar ik wil nou eenmaal altijd wat vets dus ik wil die P1 HD's
Ze zijn ongeveer even stug als die Migs volgens de verkoper dus dat komt wel goed

Daarnaast hebben ze bij de Hot Zone boarderstore geen Ride. Dus als er wat stuk gaat aan die bindingen dan ben ik zwaar de lul. Dus een setje goeie Burton bindingen voor weinig is nooit weg
Ik ga ze morgen ff halen

EDIT: Ik moet alleen nog ff nadenken over die schoenen. Fuckin' 350 Euro man

[ Bericht 4% gewijzigd door Komakie op 02-10-2004 02:20:01 ]
pi_22353884
nice bindings..:) anyways iemand enige ervaring met een customX boardje van burton? Zit er aan te denken zo een te halen omdat de dragon en ross powers nergens meer te halen zijn. En deze is nog wel op enkele plekken te halen (wel van vorig seizoen, anders moet ik 700 euro op tafel leggen..:P)/
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:43:35 #26
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22360924
Ik ken een paar dudes en dudettes die em getest hebben en die waren er erg tevreden over maar verder durf ik er erg weinig over te zeggen.

Ik heb trouwens die P1 HD's gekocht
Heb ff een beetje zitten spelen met die dingen en volgens mij gaan ze me wel bevallen.
Wel een 2cm hogere highback dan die Mig bindingen van me maar das wel fijn met poeder rijden enzo

Zit nou nog een beetje met die schoenen. Ik heb ze vandaag aan gehad en ze zijn echt vet gewoon.
ff op me budget uitbreiding wachten en dan nog maar eens proberen
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:11:49 #27
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22363096
Vanochtend in een half uur tijd voor 160 euro 2 paar broeken en een setje stevige pipegloves met versteviging rond de pols aangeschaft, op die beurs waren nog best wat leuke aanbiedingen te vinden...
pi_22379175
'OT': Is Snowboard topic deel XIII vanwege het ongeluksgetal bewust overgeslagen ofzo??
Ik zit me vaak rot te zoeken naar de nieuwe threads, misschien handig om als er een nieuwe wordt geopend, de nieuwe link ook te vermelden in het oude deel?

Ik ben op zoek naar nieuwe boots. Zijn er bij de doorgaande shops in deze periode zo pre-season, nog oude collectie uitverkopen of is dat eigenlijk al in het voorjaar geweest?
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:17:00 #29
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_22381401
Hmm er staat in de openings topic dat 13 zo'n moeilijk getal was en daarom niet gebruikt is..
daarnaast als je in onderdeel sport zit en je klikt 1x met je muis en je doet dan ctrl-F en je typt "snowboard" in.. vindt je het topic zo
pi_22381719
Zo, eergisteren ook weer inkopen gedaan, maar de schade is beperkt:

Had bewust mn pinpas niet meegenomen, anders was er nog meer mee gegaan, P1 Carbon's bijvoorbeeld; die stijfheid en de looks . Volgend jaar beter .

[ Bericht 0% gewijzigd door pAin op 03-10-2004 22:49:14 ]
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:43:04 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22382140
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 19:52 schreef RichardX het volgende:
'OT': Is Snowboard topic deel XIII vanwege het ongeluksgetal bewust overgeslagen ofzo??
Ik zit me vaak rot te zoeken naar de nieuwe threads, misschien handig om als er een nieuwe wordt geopend, de nieuwe link ook te vermelden in het oude deel?

Ik ben op zoek naar nieuwe boots. Zijn er bij de doorgaande shops in deze periode zo pre-season, nog oude collectie uitverkopen of is dat eigenlijk al in het voorjaar geweest?
Boots waarschijnlijk niet
Die dingen worden nooit echt ruim ingekocht.
Ze maken gewoon een bepaald aantal van een type schoen/board/whatever. Winkels kunnen dan van de voorraad bestellen. Je kunt zien hoeveel er nog over zijn van dat type en de maat.
Als het op is, is het gewoon op. En zeker met schoenen zijn ze nooit zo ruim.

Zo werkt het tenminste bij Burton.

Maar je kunt het natuurlijk proberen. Je moet gewoon een stel winkels af gaan. Bij de Frosty in Zeist hebben ze bijvoorbeeld nog geen spullen voor dit seizoen binnen. Tenminste, nog heel weinig. Dus bijna alles wat daar staat is oud en zal waarschijnlijk met korting weg gaan
  maandag 4 oktober 2004 @ 00:29:23 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22386282
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 19:52 schreef RichardX het volgende:
misschien handig om als er een nieuwe wordt geopend, de nieuwe link ook te vermelden in het oude deel?
Daar was ik mee bezig, maar bij het maken van de OP ging het vorige al op slot door een post van NoComment.
  maandag 4 oktober 2004 @ 10:51:41 #33
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22391321
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:17 schreef Zebigboss het volgende:
daarnaast als je in onderdeel sport zit en je klikt 1x met je muis en je doet dan ctrl-F en je typt "snowboard" in.. vindt je het topic zo
Wat hij zegt, en zodra je 1x gepost hebt staat 'ie keurig in je "My active topics" (als je ingelogd bent).

Beer/XL, vrijdagavond (in Breda, moet zaterdag werken) nog eens de koppen bijeen steken?
  maandag 4 oktober 2004 @ 10:55:57 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22391395
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 10:51 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wat hij zegt, en zodra je 1x gepost hebt staat 'ie keurig in je "My active topics" (als je ingelogd bent).

Beer/XL, vrijdagavond (in Breda, moet zaterdag werken) nog eens de koppen bijeen steken?
Nu je het zegt... ik mis nog steeds mijn twee belangrijkste tentamendata. Ik zal nog eens in de mail kruipen maar ben ook komend weekend wel in het Brabantse dus een biertje kan sowieoso geen kwaad.
  maandag 4 oktober 2004 @ 20:14:09 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22403652
Ik moet nog een paar handschoenen vinden.
Een paar dat niet zo snel stuk gaat en dus erg sterk is.

Iemand een idee???
Ik eet namelijk handschoenen volgens mij ofzo....
pi_22403749
Ik heb voor deze handschoenen een paar Boosters gehad en die heb ik 6 jaar gehad, nu beginnen ze pas goed te scheuren .

Maar die ik heb gekocht waren 89 euro, vind het vrij prijzig voor een paar handschoenen, maar ze zijn wel lekker warm .
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:57:57 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22408506
Ik heb een paar van de goedkopere burtons gehad van vorig jaar.
Waren redelijk stevig volgens de verkoper maar ik vond het zwaar tegenvallen.
Heb er nou 5 weken mee geboard en me middelvinger is al helemaal ingetaped omdat die vinger helemaal gescheurd was
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:08:08 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22408820
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 20:14 schreef Komakie het volgende:
Ik moet nog een paar handschoenen vinden.
Een paar dat niet zo snel stuk gaat en dus erg sterk is.

Iemand een idee???
Ik eet namelijk handschoenen volgens mij ofzo....
Ik schreef mijn handschoenen ook bijna om de week af.... board nu 1 week met wanten en jongesjonges wat een comfort. Ze zijn sowieso nog in absolute topconditie en heerlijk warm.
pi_22413650
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:08 schreef XL het volgende:

[..]

Ik schreef mijn handschoenen ook bijna om de week af.... board nu 1 week met wanten en jongesjonges wat een comfort. Ze zijn sowieso nog in absolute topconditie en heerlijk warm.
Ik board ook sinds vorige winter met wanten. En net als XL ben ook ik er laaiend enthousiast over. Echter, ik overweeg wel om nog een paar dunne (goedkope) handschoenen erbij aan te schaffen voor de warmere dagen. Ondanks dat ben ook ik helemaal fan van mijn Booster-wanten.

360/XL, aanstaande vrijdag komt uitermate perfect uit...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_22413899
quote:
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".

Beerke

Mooie ondertitel
pi_22414111
Zow, tijdje niet meer gekeken hier
Dit weekend nieuwe missions gekocht en me reis geboekt naar de openingsweek in le deux alps incl testkaat
Meer mensen die dan gaan ? (27 nov. t/m 4 dec)
pi_22415142
Dank je, Thermo. Ik vind het ook een geweldige tekst. Jammer dat zo'n merk verloren is gegaan. Zeker als je de site ziet van het huidige NDK. Mijn god, wat is dat een drama zeg.
pi_22415342
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:17 schreef Zebigboss het volgende:
Hmm er staat in de openings topic dat 13 zo'n moeilijk getal was en daarom niet gebruikt is..
Ahja natuurlijk, sorry. Ik klikte gewoon altijd meteen op Zoeken bovenaan de pagina. En ja, dan krijg je een hele waslijst..

Nog iets anders.
Ik las in een hele oude post dat Komakie laaiend enthousiast was over Avoriaz. Nu lijkt het erop dat ik daar in Februari ook heen ga. Ik vroeg me af of het Portes du Soleil (1) gebied een beetje te vergelijken is met les Trois Vallees (2). Dus een heel groot, breed gevarieerd gebied waar in het dal allerlei skistations op zijn aangesloten. Wat mij opviel is dat het hoogste punt bij (1) wel een stuk lager ligt dan bij (2). Zijn de pistes daarbij ook minder stijl? Zijn er onder jullie, meer mensen geweest in (1) die me wat meer kunnen vertellen?
pi_22415543
quote:
For some, the addiction grabs hold in July and leads to a vacant school yard with a pick-up full of zamboni waste. For others, the addiction creates the need to hike park jumps late into a warm spring evening. And for a few, the addiction requires a wake-up call at 5:00 a.m. to get first chair on a cold pow day.
Vind ik ook al zo'n mooie tekst van Rome
pi_22416495
Juist door dat soort teksten krijg ik een zwak voor die merken. Want, eerlijk is eerlijk, die verwoorden toch echt het snowboardgevoel zoals dat bij mij heerst. Niet voor niks heb ik de DoNuts verkozen boven de Burton Republik. Beide planken verschillen nauwelijks van elkaar. Maar de visie van DoNuts sprak mij zoveel meer aan. En na ruim twee uur praten met de verkoper waren we er beide over eens dat de DoNuts gewoon voor mij was...

... en ik ben nog altijd gelukkig samen met mijn DoNuts The Ultralight 168
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:27:43 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22417187
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:56 schreef RichardX het volgende:

[..]

Ahja natuurlijk, sorry. Ik klikte gewoon altijd meteen op Zoeken bovenaan de pagina. En ja, dan krijg je een hele waslijst..

Nog iets anders.
Ik las in een hele oude post dat Komakie laaiend enthousiast was over Avoriaz. Nu lijkt het erop dat ik daar in Februari ook heen ga. Ik vroeg me af of het Portes du Soleil (1) gebied een beetje te vergelijken is met les Trois Vallees (2). Dus een heel groot, breed gevarieerd gebied waar in het dal allerlei skistations op zijn aangesloten. Wat mij opviel is dat het hoogste punt bij (1) wel een stuk lager ligt dan bij (2). Zijn de pistes daarbij ook minder stijl? Zijn er onder jullie, meer mensen geweest in (1) die me wat meer kunnen vertellen?
Ik ben nog nooit in LTV (2) geweest...

PdS (1) is wel een heel breed gebied. Het is alleen niet allemaal te doen met je board/skies.
Ik geloof dat ook niet alles met elkaar verbonden is door pistes. Sommige plekken moet je gewoon met de auto heen. Maar het zit allemaal wel op 1 liftpas.
Ik zat toen zelf in Chatel. Ben toen 2 of 3 keer in Avoriaz geweest. Niet echt een groot gebiedje daar, maar wel lekker boarden. Funparkje erbij enzo.

Stijle pistes zat. Veel rood en wat zwart. Soms wat blauw. Maar bijna geen groen.
Het is dus ook niet echt een beginnersgebied.

Anyway, als je echt stijl wilt. Je hebt "de muur" in Morzine.
Daar gaan gewoon mensen dood elk jaar omdat het zo'n stijle, gevaarlijke piste is.
Hij wordt dus ook niet onderhouden enzo.....

Goed, ik ben er 1 keer vanaf geweest. Was best heavy

Anyway, wanten zijn voor mij geen optie. Heb een hekel aan die dingen. Ze zullen ongetwijfeld beter heel blijven. Misschien ook omdat ze minder te voorduren hebben
Maar ik wil persé handschoenen....
pi_22418047
richardX ga je naar avoraiz met http://www.studentenwintersport.nl/ ?

Ik iedergeval ook als 3de trip. NSSK is wel okee opzich en de prijs is goed.

Komakie, wat heb je precies tegen wanten? Ik heb ook handschoenen normaal maar zat toch wel eens te kijken naar die wanten. Maybe dat je me kan behoeden van een miskoop ooit.
pi_22418091
Waarom hebben wanten minder te voorduren?? Ik denk zelf dat het ligt aan hoeveel stiksels er in een want zitten; wanten zijn eenvoudiger opgebouwd dan handschoenen, waar er veel stiksels zitten in bijvoorbeeld al 1 vinger. Door de simpelheid van wanten gaan die gewoonweg niet snel stuk.

Maar ik ben geen extreem gebruiker; ik snowboard 1 week (volgend jaar eindelijk eens 2 weken ) in een jaar, dus ik heb eigenlijk maar 6 weken met die wanten gedaan totdat ze gingen scheuren. Aangezien jij wel veel in de sneeuw zit, denk ik gewoon dat het daardoor komt; je gebruikt ze meer dan normaal.
pi_22424338
hey gasten,

Ik heb de keuze uit de volgende boards (tweedehands). Een uninc 156, een dragon 162 en een customX van 152. Ik vind het allemaal net wat mindere maten. Ben zelf 1.78 en 65kg. Ik ben voornamlijk freestyle (niet sliden/pipe, maar kickers). Maar hou heel erg van gewoon de piste af knallen, en ff een mooi lijn leggen door de powder (als die er is..:p). Welk board zou ik het best kunnen kiezen. Ik zelf denk dat de dragon iets te lang is en de uninc weer iets te veel freestyle georienteerd. En de customX moet een heerlijk boardje zijn heb ik gehoord..iemand enige idee met welke ik het best uit de verf kom?
pi_22425848
Komakie; bedankt voor je info over Avoriaz. Tja, nou ja ik zie het wel. Heb er sowieso al erg veel zin in en sneeuw is 'sneeuw'.. Dat stijle is prima, ben toch geen beginner meer.

Thermo; Nee ik ga met http://www.totemtravel.nl/ eind Februari. Had voor vandaag ook nog nooit van die organisatie gehoord, maar de info op de site ziet er goed uit net zoals de prijs. Iemand die ze wel kent en er ook eerder meegegaan is?

Wat handschoenen betreft, ik heb gewone vingerhandschoenen. Ga ze nu voor de 4de week gebruiken en zijn nog prima intact. Het zijn handschoenen van Barts, kostte iets van 70 euri. Zeker als niet-beginner, hebben je handschoenen toch minder te lijden.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:18:45 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22428535
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 13:07 schreef pAin het volgende:
Waarom hebben wanten minder te voorduren?? Ik denk zelf dat het ligt aan hoeveel stiksels er in een want zitten; wanten zijn eenvoudiger opgebouwd dan handschoenen, waar er veel stiksels zitten in bijvoorbeeld al 1 vinger. Door de simpelheid van wanten gaan die gewoonweg niet snel stuk.
Dat was eigenlijk wat ik bedoelde met "minder te voorduren"
Had misschien beter kunnen zeggen dat er minder snel iets kapot aan kan gaan....
Noujah, we begrijpen mekaar iig nu
quote:
Maar ik ben geen extreem gebruiker; ik snowboard 1 week (volgend jaar eindelijk eens 2 weken ) in een jaar, dus ik heb eigenlijk maar 6 weken met die wanten gedaan totdat ze gingen scheuren. Aangezien jij wel veel in de sneeuw zit, denk ik gewoon dat het daardoor komt; je gebruikt ze meer dan normaal.
Tja ze zullen best snel kapot gaan omdat ik ze vrij intensief gebruik.
Misschien zit het ook wel in mijn manier van gebruiken. Ben misschien wat te lomp met me handschoenen

Ik wil trouwens geen wanten omdat ik vrijheid van me vingers wil hebben en ook echt nodig heb (met lesgeven enzo)
pi_22428659
ow bedoelde je dat zo .

Ik ben ook niet echt zuinig op handschoenen, maar ik raak ze eerder kwijt dan dat ik ze mol . Wanten zijn toch ook prima om les mee te geven?? Je kan nog steeds prima wijzen om ergens naar toe te gaan bijvoorbeeld.....

Maar ja, ieder zn meug, ik heb nu ook weer handschoenen gekocht .
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:38:59 #53
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22432452
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:18 schreef Komakie het volgende:
Ik wil trouwens geen wanten omdat ik vrijheid van me vingers wil hebben en ook echt nodig heb (met lesgeven enzo)
Er zijn ook wanten waarbij de wijsvinger los zit
Daarbij zitten zeg maar je middelvinger tot je pink in een stuk en de rest is los.
Erg lekker warm
pi_22432640
edit..lezen..
pi_22437255
Heb zelf nu een paar burtons en ene paar northface windstoppers, als het niet al te koud is (en ik niet te vaak met me handen in de sneeuw zit weet niet hoe waterdicht die windstoppers zijn, ze voelen niet echt zo namelijk )
Op zich lijken die wanten mij ook wel lekker ja, maar ik wil voor me gevoel gewoon al me vingers vrij hebebn
pi_22439840
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 09:11 schreef dapluiz het volgende:
Op zich lijken die wanten mij ook wel lekker ja, maar ik wil voor me gevoel gewoon al me vingers vrij hebebn
Al je vingers vrijhebben om te bewegen.. is dat niet juist bij wanten het geval?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:14:09 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22441450
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:55 schreef RichardX het volgende:

[..]

Al je vingers vrijhebben om te bewegen.. is dat niet juist bij wanten het geval?
precies... bewegingsvrijheid enzo heb je wel. Je bent echter minder flexibel in dingen met je handen doen. Dingen vastpakken/vastmaken.... Twee vingers opsteken... Drie vingers opsteken

Zelf had ik echter geen problemen met een stuk stokbrood uit de rugzak halen etc. Het papiertje van een snickers afhalen is al wat moeilijker, maar dat gaat met handschoenen ook slecht. Mij is het prima bevallen. Ik kan me echter voorstellen dat je, met name bij lesgeven, graag vingers hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 06-10-2004 13:42:38 (snicker moest natuurlijk snickers zijn ;)) ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:56:36 #58
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22443446
Ik zat net even op internet te zoeken naar de handschoenen die ik zaterdag had gekocht, type IMPACT van het merk RED. Blijkt RED in bezit van Burton te zijn. Je ontkomt er niet aan..

Anyway, ik kan niet echt een officiele site vinden.. Ik vond iemand op ebay die ze ook aanbiedt:

http://cgi.ebay.com.au/ws(...)item=7106003653&rd=1

en laat Burton dit jaar nu toch een model aanbieden dat ook de naam IMPACT draagt...
pi_22444522
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:56 schreef 360sjors het volgende:
Ik zat net even op internet te zoeken naar de handschoenen die ik zaterdag had gekocht, type IMPACT van het merk RED. Blijkt RED in bezit van Burton te zijn. Je ontkomt er niet aan..

Anyway, ik kan niet echt een officiele site vinden.. Ik vond iemand op ebay die ze ook aanbiedt:

http://cgi.ebay.com.au/ws(...)item=7106003653&rd=1

[afbeelding]
[afbeelding]

en laat Burton dit jaar nu toch een model aanbieden dat ook de naam IMPACT draagt...
[afbeelding]
Wist je niet dat RED van burton was? RED is de protection afdeling van burton.
Inkopen van RED gaan ook gewoon via burton. Sommige winkels verkopen de helmen ook gewoon als Burton helm ipv RED ( stom maargoed )
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:49:20 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22450982
Sterker nog, je kunt via de website van Burton naar de website van RED
pi_22451257
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:17 schreef progressive het volgende:
hey gasten,

Ik heb de keuze uit de volgende boards (tweedehands). Een uninc 156, een dragon 162 en een customX van 152. Ik vind het allemaal net wat mindere maten. Ben zelf 1.78 en 65kg. Ik ben voornamlijk freestyle (niet sliden/pipe, maar kickers). Maar hou heel erg van gewoon de piste af knallen, en ff een mooi lijn leggen door de powder (als die er is..:p). Welk board zou ik het best kunnen kiezen. Ik zelf denk dat de dragon iets te lang is en de uninc weer iets te veel freestyle georienteerd. En de customX moet een heerlijk boardje zijn heb ik gehoord..iemand enige idee met welke ik het best uit de verf kom?
Die Uninc 156. Je bent te licht voor die Dragon 162 en te zwaar voor die CustomX 153. Die Uninc is ook een goed allround board, daar kun je alles mee wat je opnoemt. Wat kosten die planken? misschien heb ik wel intresse in die Dragon
  donderdag 7 oktober 2004 @ 03:14:18 #62
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22459917
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:48 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wist je niet dat RED van burton was?
Welnee, zo diep verdiep ik me niet in merken
pi_22461348
Uninc

* Thermo kijkt boos naar zijn maatje 46 poten.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:53:05 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22491721
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:53 schreef Thermo het volgende:
Uninc

* Komakie kijkt boos naar zijn maatje 46 poten.
Gewoon de Burton SL-7 kopen.
Kost een paar centen, maar de schoen is gemiddeld 1 tot anderhalve maat kleiner in omvang dan een normale schoen
pi_22492092
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gewoon de Burton SL-7 kopen.
Kost een paar centen, maar de schoen is gemiddeld 1 tot anderhalve maat kleiner in omvang dan een normale schoen
Ik loop al met ION HD's remember.. nu weer zo'n investering doen gaat niet lukken denk ik
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:05:33 #66
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22510320
Ben van de week naar Revert in Haarlem geweest, wow wat hebben ze daar veel vette zooi Veel winkels hebben bijvoorbeeld de T6 niet staan omdat ie nogal duur is (650+ euro) en dus amper verkocht wordt, daar hebben ze er gewoon 2... Ook de custom X hebben ze op voorraad en ook die speciale Coalition modellen van Burton, die er overigens supervet uit zien Bindingen hadden ze ook alles van, onder andere ook de P1 en P1 carbon (de gewone was al 269,- ) die ze ook doodleuk in 3 of 4 kleuren hadden

Ach ja, weer een beetje staan kwijlen dus Oja, Smith zonnebrillen daar met 50% korting, ik kon alleen geen Smith zonnebril meer vinden daar

FF plaatje van dat Coalition only board, de UnInc:

Life's like music, get the rhythm..
pi_22517832
ik kom ook weer es langs.

ik heb eindelijk weer es wat geld, en nog steeds geen plank *schaam*

iemand nog suggesties voor een plank? Ben 1m78 58 kilo, en freerider. Ik heb altijd op huurplankjes gereden, van echt zwaar bagger tot gloednieuwe, tot dusver is nitro me het beste bevallen.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_22523665
Nog iets meer dan 6 weekjes!
2 alpjes here i come
  zondag 10 oktober 2004 @ 04:38:12 #69
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22527666
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:38 schreef Tha_Butcha het volgende:
Ben 1m78 58 kilo
178 lang en dan 58 kilo?!?

wtf!!
pi_22528853
Ja, jij wel pluisje . Ik moet nog tot 14 Januari wachten, dan nog eens in Februari. Eind maart een weekje ValTho en in de zomervakantie ook nog 2 weekjes .

@Sjors: kan best hoor, je bent dan alleen graadmager

Maar goed, paar suggesties:

- Burton Cruzer 155
- Nitro Resistance 155
- Salomon Link 154
- Hammer Logo 153 (is een stukje korter, je kan ook voor EP versie gaan, maar die is wat breder)

Zo zie je het, een allround snowboard tussen de 153 en 156 zal wel goed zijn voor jou. Het ligt er ook een beetje aan op wat voor snowboards je hebt gesnowboard, lang of kort, breed of smal. Veelal kijken ze bij de verhuur alleen maar naar wat je lengte is, terwijl dat eigenlijk niet echt heel erg relevant is. Je schoenmaat (daar word ook naar gekeken als dat word gevraagt) en je gewicht (daar word vrijwel nooit naar gekeken uit eigen ervaring) zijn veel belangrijker.
  zondag 10 oktober 2004 @ 11:14:50 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22529143
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 10:41 schreef pAin het volgende:
@Sjors: kan best hoor, je bent dan alleen graadmager
Ik ben (graat)mager maar dan ineens toch aanzienlijk zwaarder.
(65 kg, 185 cm) Dit is echt heel licht hoor...

Toch zou ik niet van die korte boardjes pakken, veelste freestyle. Zoek naar lange boardjes voor lichte rijders. Je kunt eenvoudig je bochten inzetten op die dingen en vaak freestylen die planken nog prima. De lengte echter is met jou gewicht dan prima voor poeder en freeride. Dan hoog in de meter vijftig gaan zitten of laag in de 60 als freerider... maar ik zou nooit met 155 of korter willen freeriden.

Hammer condense 159
Rossignol RS 161 (desnoods 157)
Rossignol Travis Rice 159

Eigenlijk heeft Rossignol de mooiste boardjes voor lichte rijders.
pi_22529321
Wat jij hebt aan lengte, compenseer je ook weer aan gewicht .

Maar terug komend op je Freeride verhaal: wat is dan Freeriden tegenwoordig?? Is dat meer het buiten de piste boarden of is het nog ouderwets allrounden?? Aangezien ik nu eventjes het spoor bijster ben. Voor mij is Freeriden nog steeds lekker van alles doen en zou ik me als diepe sneeuw rijder meer een Back Country snowboarder noemen.

Maar goed, wanneer Butcha me Freeriden meer het boarden in de poeder bedoeld, heb ik niks gezegt . Dan is een langer boardje stukken makkelijker .
pi_22531047
met freeride ik bedoelde ouderwets all rounden, maar poeder ben ik uiteraard ook niet vies van.

lengte vind ik meestal het fijnst zo 1m53, 1m56, en ik heb vooral planken gereden (freestyle).
die lengte-gewicht verhouding komt doordat ik indo ben, en nog steeds groei in de lengte, maar niet in de breedte : /

ik heb trouwens veel goede verhalen gehoord over nitro team, anyone with me on that.

volgende week lekker in de sneeuw, kaprun. ´es kijken of die gozers bij ripstar me goed genoeg vinden om les te laten geven.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  zondag 10 oktober 2004 @ 18:23:23 #74
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22536322
Ik zie dat de discussies hier weer een beetje op gang gekomen zijn, das mooi, want ik heb een vraagje

Bij boardbroeken zie je dat er bijvoorbeeld in de Burton catalogus in staat wat voor waterkolom een bepaalde broek kan hebben. Dus bijvoorbeeld 5000mm, 8000mm, 10000mm en 20000mm. Nu weet ik dat er dan in theorie een warterkolom van zoveel mm op kan staan waarbij er voor zover ik weet zo weinig mag doorlekken dat het verdampt door je lichaamswarmte.

Ik weet dus wát het is... enige vraag rest mij, wat is geschikt voor welke condities? Aangezien er natuurlijk nooit een waterkolom van 20000mm op je broek staan (gelukkig niet )

Ik ben dus aan het kijken voor een boardbroek en wil het meteen goed aanpakken, heb een Ronin Cargo Pant aangehad (5000mm waterkolom) MAAR als ik die specificaties vergelijk met de Ronin 2L... die heeft een dat 20000mm spul en is niet erg veel duurder (op internet prijsverschil ff opgezocht) bovendien heeft ie fleece bij het zitvlak en bij de knieen, en dat lijkt me ook wel prettig als je eens een tijdje in de sneeuw zit, wat met die straps nog al eens voorkomt
  zondag 10 oktober 2004 @ 20:44:23 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22539492
Ik weet het niet helemaal zeker.
Maar een hoge waarde is handig als het wat warmer is en de sneeuw smeltende is enzo.
Als je dan op de grond zit, weet je redelijk zeker dat er niets doorheen komt.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Trouwens, nog 2 maandjes en dan ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:44:03 #76
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22544286
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 18:23 schreef NoComment het volgende:

Ik weet dus wát het is... enige vraag rest mij, wat is geschikt voor welke condities? Aangezien er natuurlijk nooit een waterkolom van 20000mm op je broek staan (gelukkig niet )
Wie weet wat je er aan hebt als je in een sloot smeltwater belandt
pi_22549799
Kan me herinneren van vorig jaar dat zo'n erg waterdichte broek toch wel erg handig kan zijn... bij het afdalen van een smal pad plots meer te moeten wakeboarden dan snowboarden
Dan wil je je handschoenen ook zo hoog mogelijk houden..
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:10:41 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22550781
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:29 schreef pAin het volgende:
Maar terug komend op je Freeride verhaal: wat is dan Freeriden tegenwoordig??
Eigenlijk wel een goede en leuke vraag. Het is in ieder geval een mode-woord geworden binnen de board-scene. De definitie kan natuurlijk vrij persoonlijk zijn. Voor mij is het een piste-georienteerde rijstijl met korte uitstapjes naar poeder en freestyle (en dan dus geen gebruik maken van specifiek voor freestyle neergezette rails, pipes etc). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daar als freerider geen gebruik van mag maken, maar dan laat je het freeriden iets achter je. Liever freestyle op opstaande sneeuwhopen langs een piste, natuurlijke schansjes om binnen je freeride-style te blijven.
pi_22551062
zo zie ik freeriden dus ook . Af en toe een beetje aankloten met natuurlijke hobbeltjes en kickertjes of al jibbend de piste af (lees jibben als aankloten op de piste, al nosepressend de piste af ofzo , niet als in al slidend over boomstammen de piste af).
  maandag 11 oktober 2004 @ 20:20:09 #80
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22560522
Freeriding: Snowboarding on all types of terrain for fun. i.e., no contests, no halfpipe, no gates, no rules, etc.

Kortom, je doet alles, komt overal en hebt gewoon FUN!

Das ook de enige echt goede omschrijving van freeriden
pi_22563111
Ik ben idd ook gewoon een freerider die af en toe een heuveltje (probeert ) te pakken, en soms wil ik ook wel eens proberen te poederen
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 00:11:11 #82
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22566073
boeien hoe het heet

gewoon al Rulend de berg afdenderen, of ik dat nu op een piste, in de poeder of door een funpark heen doe... het liefst van alles wat
pi_22569078
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 00:11 schreef 360sjors het volgende:
boeien hoe het heet

gewoon al Rulend de berg afdenderen, of ik dat nu op een piste, in de poeder of door een funpark heen doe... het liefst van alles wat
all mountain baby
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:58:08 #84
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_22573517
hmm om nog even terug te komen op het aantal mm waterkolom..
Ze hebben mij verteld dat als je in een plas/natte sneeuw terecht komt dat je dan ongeveer het zelfde hebt als een waterkolom van 8000 mm..
ff voor de mensen die denken dat ze met een agu regenpak kunnen gaan boarden
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 15:45:06 #85
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22575901
iemand al eens in valfrejus geweest? enm ook toevalling funpark gecheckt?
pi_22576043
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 15:45 schreef fs180 het volgende:
iemand al eens in valfrejus geweest? enm ook toevalling funpark gecheckt?
ongetwijfeld beter dan dat van snowworld
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 15:52:40 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22576067
laat ik het hopen zeg! want ga dr heen.. en het zal best hard zuigen als het net zo klein zou zijn
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 20:03:05 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22581266
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 09:09 schreef Thermo het volgende:

[..]

all mountain baby
pi_22581697
Och, 65 km Valfrejus is best oke
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 20:30:11 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22581916
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 20:20 schreef pAin het volgende:
Och, 65 km Valfrejus is best oke
Weinig kilometers piste kun je ook lezen als veel kilometers buiten de piste.
Beerke, zat sneeuwwitje niet een hele winter in Valfrejus? Die was toen in ieder geval wel enthousiast over het gebied waar ze had gezeten. Zelf ben ik nog niet in Valfrejus geweest, maar op een of andere vreemde manier trekt het me wel... dat dorpje... vreemd in die zin dat het bij mij een streepje voor heeft terwijl de 'specificaties' niet al te best zijn.
pi_22582644
Hmmmm, ik zit nu wel een beetje te twijfelen. Het zou best kunnen dat ze in Valfréjus heeft gezeten. Krijn en Femke hebben Sneeuwwitje toch een paar weken vergezeld bij het op poten zetten van dat kinderdagverblijf?
Het was in ieder geval een leuker gebied dan waar Lies zat, want dat was echt een dorp waar alleen maar oude vandagen op eenzelfde tempo de berg af kwamen.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 21:09:30 #92
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22582790
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 20:30 schreef XL het volgende:

[..]

Weinig kilometers piste kun je ook lezen als veel kilometers buiten de piste.
Welnee, want bij veel kilometers heb je hoogstwaarschijnlijk ook meer kilometers buiten de piste (uitzonderingen daargelaten)
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 21:13:33 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22582890
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 21:01 schreef beerke het volgende:
Hmmmm, ik zit nu wel een beetje te twijfelen. Het zou best kunnen dat ze in Valfréjus heeft gezeten. Krijn en Femke hebben Sneeuwwitje toch een paar weken vergezeld bij het op poten zetten van dat kinderdagverblijf?
Het was in ieder geval een leuker gebied dan waar Lies zat, want dat was echt een dorp waar alleen maar oude vandagen op eenzelfde tempo de berg af kwamen.
Klopt.... Krijn en Femke zaten daar... dus dat is Valfrejus.
In dat geval bevestig ik dus dat het een gaaf dorpje is. Een stuk gaver dan je dus op basis van de specificaties zou verwachten.
pi_22583381
Sjesus, alle True Life-gangsters zijn momenteel op het forum te vinden. Gasten, moeten wij niet de stad in of zo

Gasten, ik ben net even bij het Bress-kantoor geweest om wat info over het reis van dit jaar op te vragen. Ze gaan dus weer richting Tignes en voor het luttele bedrag van 369 euro, kaal, mag je mee...
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 21:41:23 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22583569
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 21:34 schreef beerke het volgende:
Ze gaan dus weer richting Tignes en voor het luttele bedrag van 369 euro, kaal, mag je mee...
Financier je daarmee het lidmaatschap van alle andere bress-leden ofzo?
pi_22584479
Van de folder:
quote:
BRESS organiseert ook dit jaar weer een zeer aantrekkelijke en goedkope skireis...
Tja, die staan echt wel voor hun studenten hoor...
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 23:16:28 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22586337
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 21:09 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Welnee, want bij veel kilometers heb je hoogstwaarschijnlijk ook meer kilometers buiten de piste (uitzonderingen daargelaten)
Das hangt natuurlijk heel erg af van de afstand tussen dat aantal kilometers.
Ik bedoel, is het een uitgestrekt gebied waar die pistes liggen, of liggen de pistes juist heel dicht op mekaar.

Als je op dezelfde oppervlakte 200km piste hebt in het ene gebied en in het andere gebied 50km. Dan zal er in het gebied waar maar 50km ligt natuurlijk meer offpiste zijn.

Er zijn trouwens heel veel kleinere gebieden met toch heel veel offspiste mogelijkheden. Vooral ook omdat ze minder zijn uitgelijnt omdat er in kleinere gebieden ook minder mensen komen.

Tenminste, das mijn ervaring...
  woensdag 13 oktober 2004 @ 01:17:09 #98
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22589331
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Das hangt natuurlijk heel erg af van de afstand tussen dat aantal kilometers.
Ik bedoel, is het een uitgestrekt gebied waar die pistes liggen, of liggen de pistes juist heel dicht op mekaar.

Als je op dezelfde oppervlakte 200km piste hebt in het ene gebied en in het andere gebied 50km. Dan zal er in het gebied waar maar 50km ligt natuurlijk meer offpiste zijn.

Er zijn trouwens heel veel kleinere gebieden met toch heel veel offspiste mogelijkheden. Vooral ook omdat ze minder zijn uitgelijnt omdat er in kleinere gebieden ook minder mensen komen.

Tenminste, das mijn ervaring...
Klopt natuurlijk ook, maar om nu te roepen "weinig km aan piste = veel km offpiste" ging me wat ver, ik wilde enige nuancering aanbrengen zonder zo'n verhaal als je hierboven getypt hebt uiteen te zetten.

Overigens, je kunt er ook geen rekensom van maken op basis van enkel cijfers (totale oppervlakte en oppervlakte aan pistes), misschien zitten er wel grote stukken tussen die niet voor offpiste geschikt zijn (leiden nergens naartoe, te steil, te vlak, rotsen, etc).

Maar goed, dit is geen discussiepunt, had iedereen voor zichzelf wel bedacht neem ik aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 01:19:53 #99
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22589379
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 21:41 schreef XL het volgende:

[..]

Financier je daarmee het lidmaatschap van alle andere bress-leden ofzo?
Tignes is afgelopen jaren flink duurder geworden, gemoderniseerd... dat is dan ook doorberekend in de tarieven

Sad but True..
  woensdag 13 oktober 2004 @ 09:53:42 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22591562
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 01:19 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Tignes is afgelopen jaren flink duurder geworden, gemoderniseerd... dat is dan ook doorberekend in de tarieven

Sbit..
Ik vond Tignes destijds (3 jaar geleden) al erg modern. Bij mijn weten is Tignes ook al jaren een topbestemming, maar dat baseer ik op het feit dat een jaar of 10 geleden mijn destijds minstens 10-jaar oude lesboek frans (gedoceerd door Dhr. Karremans) een hoofdstuk over Tignes bevatte. Je kon daar volgens het lesboek 365 dagen per jaar skien. Er stond een foto van een Tignes-gondel die ik jaren later in het echt heb gezien.

Ook bij de spelen van Albertville zijn Tignes en Val 'd Isere behoorlijk gerenoveerd. Tignes is zich volgens mij de afgelopen jaren wel veel beter gaan profileren.

360sjors, ik hoorde trouwens geruchten dat jij ook overwoog om 30 okt voor een spetterend concert naar Nijmegen te gaan?
pi_22592023
Ik zag gister op mijn school (haagse hogeschool) een aanbieding voor een 10daagse busreis incl logies en 7 daagse skipas voor 298 euro
pi_22593180
Das nog niet zo'n hele vette aanbieding hoor ¤ 298,-. De prijs hangt allemaal van de periode af wanneer je gaat en de locatie natuurlijk. Dus waar was het heen en wanneer?

Nog iets anders; veel (studenten)reisorganisaties bieden de mogelijkheid aan om een voedselpakket aan te schaffen voor de hele week. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
pi_22593506
www.studentenwintersport.nl

Daar ga ik ook mee, 300 euro incl voedselpakket, zie het voedselpakket als een basis. Het is niet bepaald voldoende om iets fatsoenlijks van te maken, maar combineer het met wat dingen uit de supermarkt en je bent toch goedkoper uit dan zonder voedselpakket.

woensdag 13 oktober 2004 @ 12:08:54 #104
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22593849
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 09:53 schreef XL het volgende:

ik hoorde trouwens geruchten dat jij ook overwoog om 30 okt voor een spetterend concert naar Nijmegen te gaan?
Ik heb zeker interesse! Doch ik vrees dat ik gewoon zal moeten werken. Hoe laat begint het? Misschien kan ik een vroege dienst krijgen, dan ben ik rond 18:00 klaar en zou ik rond 20:00 in Nijmegen kunnen zijn (ik vermoed dat ik dan al te laat ben).

Karremans rules overigens! In Frankrijk hoor je overigens twee termen als je het over snowboarden hebt... Faire du snowboard en faire du surfneige. Waarbij ik de laatste eigenlijk meer charme vind hebben (maar je komt het zeer zelden tegen).

Toen ik vorig jaar in Frankrijk stage liep had ik Franstalige snowboard tijdschriftjes gekocht Engelstalig was nauwelijks te vinden!
pi_22594119
Juist, tegenwoordig heeft duurder worden niks meer met moderniseren te maken. Toen ik destijds met XL in Tignes zat, waren ze welgeteld een lift aan het bouwen. Ik heb toen een hele tijd met een gids in een lift zitten praten. Wat een prachtige man was dat. Hij kwam al heel zijn leven in Tignes om daar als gids zijn tochten over de bergen te maken. En in de zomer deed hij niets anders dan golf spelen. Als iemand de titel "True Life" verdient, dan is hij het wel.
Diezelfde man sprak vol lof over het gebied en hoeveel pech wij dat jaar eigelijk niet hadden. Want normaal lag er minstens een meter meer sneeuw. En ook wist hij mij te vertellen dat qua voorzieningen en liften het gebied er erg goed bij lag.
De prijssteiging van Tignes heeft dan ook absoluut niks met de modernisering van het gebied te maken. Juist door de steigende populariteit van het gebied heeft men besloten dat er meer te verdienen viel. Jammer maar helaas, want het is echt een geweldig leuk gebied. Alleen niet voor het bedrag wat ze er nu voor durven vragen.
Ook vind ik het een beetje slap van Bress dat die niet een wat stevigere onderhandelingspositie innemen ten opzichte van de reisorganisatie waarmee ze gaan. Want voor een wintersport buiten de reguliere vakanties is dit toch behoorlijk prijzig hoor. Zeker voor een groep arme studenten. Want deze prijs van 370 euro is zo kaal als maar zijn kan. Zoek dan een goedkoper alternatief...

... XL, ik heb dat franse boek ook gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 13-10-2004 15:49:36 ]
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:42:05 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22594519
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:08 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik heb zeker interesse! Doch ik vrees dat ik gewoon zal moeten werken. Hoe laat begint het? Misschien kan ik een vroege dienst krijgen, dan ben ik rond 18:00 klaar en zou ik rond 20:00 in Nijmegen kunnen zijn (ik vermoed dat ik dan al te laat ben).
20:15 en het is op loopafstand van station Nijmegen.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:55:41 #107
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22594750
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:21 schreef beerke het volgende:
-lap tekst-
Een oorzaak gevolg verhaal

Modernisering -- Groeiende Populariteit -- Stijgende prijzen

Wetten van de markt..

XL, ik ga eens uitzoeken of het haalbaar is
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:08:53 #108
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22594981
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:58 schreef Zebigboss het volgende:
hmm om nog even terug te komen op het aantal mm waterkolom..
Ze hebben mij verteld dat als je in een plas/natte sneeuw terecht komt dat je dan ongeveer het zelfde hebt als een waterkolom van 8000 mm..
ff voor de mensen die denken dat ze met een agu regenpak kunnen gaan boarden
Hmm das minder... de *kuch* betaalbare broek die ik had gezien (Ronin Cargo pant van vorig jaar, 180 euro..) kan 5000mm aan. Heb ook de prijs van de 2L gevraagd, 249,-

Ben dus nu heel erg aan het twijfelen... krijg namelijk een flink deel van m'n ouders (als zijnde verlaat verjaardagskadotje )

De afweging is dus... of geld uitsparen en de Cargo kopen, of wat meer uitgeven (lees: zelf wat meer bijleggen..) en die 2L nemen die tot de 20000 gaat en iets meer mogelijkheden heeft. Ik vrees eigenlijk dat de keuze al ongeveer gemaakt is..
pi_22596402
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:55 schreef 360sjors het volgende:

- blaat -
Iets zegt mij dat het bij toerisme toch meer gaat om de manier waarop een land of gebied zich profileert. We hebben het niet over DVD-spelers hoor. Anders zou Japan toch de mondiale toeristische trekpleister zijn?
pi_22596778
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:08 schreef NoComment het volgende:

[..]

Hmm das minder... de *kuch* betaalbare broek die ik had gezien (Ronin Cargo pant van vorig jaar, 180 euro..) kan 5000mm aan. Heb ook de prijs van de 2L gevraagd, 249,-

Ben dus nu heel erg aan het twijfelen... krijg namelijk een flink deel van m'n ouders (als zijnde verlaat verjaardagskadotje )

De afweging is dus... of geld uitsparen en de Cargo kopen, of wat meer uitgeven (lees: zelf wat meer bijleggen..) en die 2L nemen die tot de 20000 gaat en iets meer mogelijkheden heeft. Ik vrees eigenlijk dat de keuze al ongeveer gemaakt is..
Die 70 euro kun je wel in je zak houden . Die broeken schelen wel veel in waterdichtheid 20.000mm vs. 5.000mm maar 5.000mm is genoeg of je moet gaan zwemmen. Bij een broek is het ademend vermogen veel belangrijker omdat je er, op een boxer na, niks onder aan hebt. Dit is bij beide nagenoeg gelijk 10.000G vs. 9.000G.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:52:32 #111
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22597275
Gelukkig ga ik pas 1 januari op vakantie, heb dus nog genoeg nachtjes om erover te slapen..

Heb er wel zin in, elke ochtend les en 's middags proberen de ski-lui in onze groep bij te houden
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:58:15 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22597412
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:32 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die 70 euro kun je wel in je zak houden . Die broeken schelen wel veel in waterdichtheid 20.000mm vs. 5.000mm maar 5.000mm is genoeg of je moet gaan zwemmen. Bij een broek is het ademend vermogen veel belangrijker omdat je er, op een boxer na, niks onder aan hebt. Dit is bij beide nagenoeg gelijk 10.000G vs. 9.000G.
Wat hij zegt.

Aan 5000m heb je zat man. Wanneer kom je dat nou tegen???
Ik vind 180E al een heleboel geld voor een broek, dus nog meer zou ik er niet aan willen uitgeven.

Spaar dat geld uit en koop er iets anders voor dat je echt nodig hebt. Das mijn mening

Trouwens, Japan is geen grote trekpleister in europa omdat het heel onvoordelig is in ligging en prijs (retourtje Japan is niet echt goedkoop) maar voor omliggende landen (en een klein beetje nog de VS) is Japan best interresant om te gaan skien/boarden
pi_22598578
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat modernisering in geen geval binnen de toeristische sector garant staat voor groei. Japan gebruikte ik dan ook als een voorbeeld voor de mondiale toeristische markt. Het is een van de meest moderne landen ter wereld, maar toeristisch wil het niet van de grond komen. Dit om even de "wetten van de markt" te overtreden...
En om dat weer even terug te reflecteren op Tignes. Dat gebied is al sinds de Olympische Spelen van '92 in Albertville modern. Ze hebben zich alleen nooit als olympisch dorp geprofileert. En dat proberen ze 12 jaar na dato wel te doen, helaas...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:03:15 #114
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22612311
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:46 schreef beerke het volgende:
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat modernisering in geen geval binnen de toeristische sector garant staat voor groei. Japan gebruikte ik dan ook als een voorbeeld voor de mondiale toeristische markt. Het is een van de meest moderne landen ter wereld, maar toeristisch wil het niet van de grond komen. Dit om even de "wetten van de markt" te overtreden...
En om dat weer even terug te reflecteren op Tignes. Dat gebied is al sinds de Olympische Spelen van '92 in Albertville modern.
Nee, maar als je kunt kiezen tussen een stoeltjeslift en een sleeplift is de keuze snel gemaakt. Dan maakt technische superioriteit opeens wel weer verschil.. Niemand gaat erheen om de liften te bewonderen, maar om ze te gebruiken! Comfortabel, snel en makkelijk versus gammel, langzaam en onhandig (ik vergroot de verschillen uiteraard wat uit)...

Met andere woorden, techniek is niet het doel, maar het middel. En dat heeft Tignes momenteel goed voor elkaar en profiteert daar van.

Je vergelijking met Japan lijkt me hierom niet helemaal gegrond...
quote:
Ze hebben zich alleen nooit als olympisch dorp geprofileerd. En dat proberen ze 12 jaar na dato wel te doen, helaas...
Eigenlijk is Tignes dus gewoon te laat een duur gebied geworden... Markttechnisch dan toch.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 01:14:51 #115
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22612493
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:08 schreef NoComment het volgende:

[..]

180 euro..

249 euro...
Dude ik heb 2 broeken gekocht voor samen 120 euro...

Om maar even in de commerciele sferen te blijven, mensen zijn altijd geneigd het product te kopen dat de meeste opties biedt. Wasmachine A met 3 wasprgramma's en wasmachine B, 100 euro duurder, maar met 7 wasprogramma's! Zul je zien dat hordes mensen voor B gaan, terwijl ze met dat ding 99% van de tijd dezelfde wasprogramma's zullen draaien als A ook ingeprogrammeerd heeft..
pi_22613387
... beerke gooit weer eens wat studieboeken in de hoek...
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 01:03 schreef 360sjors het volgende:
Nee, maar als je kunt kiezen tussen een stoeltjeslift en een sleeplift is de keuze snel gemaakt. Dan maakt technische superioriteit opeens wel weer verschil.. Niemand gaat erheen om de liften te bewonderen, maar om ze te gebruiken! Comfortabel, snel en makkelijk versus gammel, langzaam en onhandig (ik vergroot de verschillen uiteraard wat uit)...

Met andere woorden, techniek is niet het doel, maar het middel. En dat heeft Tignes momenteel goed voor elkaar en profiteert daar van.

Je vergelijking met Japan lijkt me hierom niet helemaal gegrond...
Het aantal sleep- en stoeltjesliften is ten opzichte van drie jaar terug niet veranderd. Er is welgeteld een lift bijgekomen en die dient als vervanging van een verouderd exemplaar dat er vlak naast lag. Het comfort van die liften was toen al geweldig. En de prijs was toen een stuk studentvriendelijker dan het momenteel is. Het gaat mij er puur om dat jouw opvatting van "modernisering -- steiging populariteit -- hogere prijzen" wel heel erg kort door de bocht is. Ik denk persoonlijk aan een imago-verandering van het gebied...
quote:
Eigenlijk is Tignes dus gewoon te laat een duur gebied geworden... Markttechnisch dan toch.
Marktwerking speelt altijd een rol he. Hoe je het ook wendt of keert, het marktmechanise zal altijd van toepassing zijn. Want de appartementen moet uiteindelijk toch vol. En daarmee belandt Tignes dit jaar in mijn "last-minute"-lijstje.
Maar goed, we zullen er toch niet uit komen. Want ik heb mijn toeristische opvatting en jij je bedrijfs economische.

Enfin, ik ga zo maar eens naar Bush Vs. Kerry kijken. De franse grammatica draait nog voor m'n ogen. Dus slapen zit er voorlopig niet in...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:26:32 #117
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22614871
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 02:41 schreef beerke het volgende:

[quote]
Maar goed, we zullen er toch niet uit komen. Want ik heb mijn toeristische opvatting en jij je bedrijfs economische.
Dat hoeft geen probleem te zijn...

Tering er zit hier een gruwelijk lekkere chick naast me in de mediatheek, zo kan ik toch niets aan m'n project doen
pi_22617119
Maar heb jij die 2 broeken voor die prijs vandaan dan ?
pi_22617274
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:26 schreef 360sjors het volgende:

Dat hoeft geen probleem te zijn...
... ik denk het wel.
quote:
Tering er zit hier een gruwelijk lekkere chick naast me in de mediatheek, zo kan ik toch niets aan m'n project doen
Gast, foto
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:58:33 #120
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22617322
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:49 schreef dapluiz het volgende:
Maar heb jij die 2 broeken voor die prijs vandaan dan ?
Feminabeurs, zaal 6 wintersport, had ik eerder in dit topic al getipt.

Maar das al voorbij
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:59:59 #121
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22617347
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:56 schreef beerke het volgende:

[..]

... ik denk het wel.
[..]

Gast, foto
Nu wat weinig tijd om te reageren maar we hebben het er nog wel over.

Als ik iemand met een gsm met camerafunctie tegenkom zal ik kijken wat ik voor je kan doen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:50:44 #122
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22627993
*geeft telefoon* "Now get me that pic!"
kom meteen ff laten weten dat ik vanaf 12 feb. in Valfrejus zit
"valfrejus, here i come again"
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 04:19:01 #123
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22634983
Ik kwam de dame in kwestie zonet ook tegen, het leven is schitterend

beerke, kp wemelde van de mooie vrouwen.. ik hoop dat de graan net zoveel te bieden had!!! Volgende week ga ik die eens tsjekken

ohja, dit is het snowboard topic:
pi_22635474
*steeds meer moeite krijgt met het moeten wachten tot ik weg ga*
pi_22637617
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 08:51 schreef dapluiz het volgende:
*steeds meer moeite krijgt met het moeten wachten tot ik weg ga*
Houd je mond .

.
pi_22637924
Haha, tsja is pas me 2e wintersport sinds ooit (en 2e dit jaar gelijk ) dus heb er errug zin an
ffies nog ervoor me nieuwe toecap bindingen proberen/afstellen in zoetermeer
Jammer dat landgraaf zo'n pokke eind rijden is
pi_22638323
Helm EINDELIJK binnen!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:37:03 #128
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22638872
een sb fok! meet op een van de indoorbanen?
pi_22639491
Al 10x geprobeerd, iedereen is altijd te druk met vanalles
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 14:22:49 #130
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22639854
gewoon een dag nemen, en dan kijken wie er komt, niets bijzonders
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 14:29:45 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22639976
Ik kan niet op werkdagen, niet op zaterdagen en zelden op zondagen
Daarbij vind ik indoorbanen op zondagen te druk
pi_22640175
daarom ga ik doordeweeks en alleen op zondag als ik hoge nood heb!

owja.. ik heb altijd hoge nood @ snowboarden
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 00:20:30 #133
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_22652226
http://yeti1.yetisports.org/_beta_yetisports7/
ja tis weinig maar het heeft verband met snowboarden

ennuh ik ga dinsdag naar de uithof..
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 02:05:40 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22654654
Sjors!!!
we wachten nog steeds op die foto man....

Btw over die eventuele meeting:

We hebben het vorig jaar al geprobeerd maar het schiet niet op.
Velen van ons gaan niet voor de indoor shit (behalve de freestylers enzo) en wachten liever totdat het seizoen begint en ze echt wat kunnen doen op een echte berg.
Ik ga bijvoorbeeld heel af en toe als ik echt heel erg veel zin heb om ff te rammen, maar eigenlijk valt het bijna altijd weer tegen. Alleen Landgraaf is nog redelijk te doen.

Ik wil trouwens nog wel een keer voordat ik weg ga me P1 HD bindinkjes uitproberen
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:40:02 #135
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22659170
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 02:05 schreef Komakie het volgende:
Sjors!!!
we wachten nog steeds op die foto man....
Hier, toen ik de school 's avonds verliet zag ik haar net in haar bolide zitten

quote:
Ik wil trouwens nog wel een keer voordat ik weg ga me P1 HD bindinkjes uitproberen
Same here, die Cartels moeten effe op de pijnbank voor ze zich in de Alpen mogen bewijzen!!

It's itching again...
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:09:07 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22661578
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]

[..]
Jezus man, doe je daar zo druk over???
Ik vind er nix an.....

quote:
Same here, die Cartels moeten effe op de pijnbank voor ze zich in de Alpen mogen bewijzen!!

It's itching again...
Nu pas?
pi_22670283
damn cartels..:) die bling bling kleuren of niet (goud??:P). Echt P.I.M.P. bindingen..:)
pi_22671285
Ik wil me missions proberen
pi_22675886
lol, ik wil capstraps kopen voor op mijn custom..:) alleen ik ben pas weer volgende week in zoetermeer..:S
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:11:39 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22680477
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]

[..]
Mooie auto! man
pi_22682482
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 09:16 schreef progressive het volgende:
lol, ik wil capstraps kopen voor op mijn custom..:) alleen ik ben pas weer volgende week in zoetermeer..:S
Toevallig Een paar capstraps gehaald als reserve onderdeel voor mijn C16's , helaas zijn ze niet in het wit te krijgen net als mijn C16's maargoed.
Maar, heb paar uurtjes zitten kletsen daar , en online toevallig wat voorraad bekeken van spullen, capstraps zijn NIET meer na te bestellen. Dus wees er snel bij. Alleen in maatje S waren er nog paar op voorraad.

Heb ook elevators gekocht ( was op voorraad )... en SL7's gepast... sl7.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Thermo op 17-10-2004 20:31:07 ]
  zondag 17 oktober 2004 @ 20:27:58 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22686528
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Toevallig Een paar capstraps gehaald als reserve onderdeel voor mijn C16's , helaas zijn ze niet in het wit te krijgen net als mijn C16's maargoed.
Maar, heb paar uurtjes zitten kletsen daar , en online toevallig wat voorraad bekeken van spullen, capstraps zijn NIET meer na te bestellen. Dus wees er snel bij. Alleen in maatje S waren er nog paar op voorraad.

Heb ook elevators besteld... en SL7's gepast... sl7.....
Goed he.... SL7
pi_22697458
Wil zeker jullie discussie niet onderbreken, maar als licht-n00b-like female zou ik wel graag even jullie advies willen. Waar moet ik op letten als ik boots wil gaan kopen? Tips mbt winkels, merken, maten en dergelijke? Ik had vorig jaar namelijk een paar boots van Nitro gehuurd (type weet ik helaas niet), volgens mij maat 26.0, maar ik kreeg al supersnel kramp in mn voeten en dat de helft van mijn voet (buitenrand) ging 'slapen'. . Mijn schoenmaat normaal is 39/40, wisselt per model.

Omdat ik hier helemaal knettergek van werd wil ik dus nu graag mn eigen boots kopen. Verder heb ik behoorlijk smalle voeten, misschien dat daar bepaalde merken juist wel of juist niet goed bij passen? Anyway, als jullie me kunnen helpen: super!!!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:56:56 #144
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22697875
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:33 schreef Ilske het volgende:
Wil zeker jullie discussie niet onderbreken, maar als licht-n00b-like female zou ik wel graag even jullie advies willen. Waar moet ik op letten als ik boots wil gaan kopen? Tips mbt winkels, merken, maten en dergelijke? Ik had vorig jaar namelijk een paar boots van Nitro gehuurd (type weet ik helaas niet), volgens mij maat 26.0, maar ik kreeg al supersnel kramp in mn voeten en dat de helft van mijn voet (buitenrand) ging 'slapen'. . Mijn schoenmaat normaal is 39/40, wisselt per model.

Omdat ik hier helemaal knettergek van werd wil ik dus nu graag mn eigen boots kopen. Verder heb ik behoorlijk smalle voeten, misschien dat daar bepaalde merken juist wel of juist niet goed bij passen? Anyway, als jullie me kunnen helpen: super!!!
Passen, passen, passen, nog meer passen.. op een andere manier kom je er niet achter of boots geschikt zijn voor je voeten

Een meisje uit mijn directe omgeving (kleine smalle voeten) heeft ook tijden boots gepast en kwam uit op boots van Rossignol
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:59:57 #145
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22699081
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:56 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Passen, passen, passen, nog meer passen.. op een andere manier kom je er niet achter of boots geschikt zijn voor je voeten

Een meisje uit mijn directe omgeving (kleine smalle voeten) heeft ook tijden boots gepast en kwam uit op boots van Rossignol
Met mijn smalle voeten heb ik ook goede ervaring met Rossignol. Zelf heb ik schoenen van Flow, die gaan dus ook goed samen met mijn smalle voeten. NoComment heeft goede ervaringen met een relatief onbekend merk.... 32 ofzo... ik ben de naam even kwijt, hij zal het binnenkort zelf wel posten.

maar inderdaad passen passen passen....
pi_22699289
thanx Sjors & XL, ik heb hier een hoop aan! Ik zal dus even letten op Rossignol, Flow, en eventueel Thirty-Two. Verder veel passen dus, maar moet ik bij dat passen rechtop staan of niet? Bij ski-schoenen moet je nl in Vorlag gaan staan om je hak achterin de schoen te zetten, hoe zit dat precies bij boots?
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:20:06 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22699434
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:11 schreef Ilske het volgende:
thanx Sjors & XL, ik heb hier een hoop aan! Ik zal dus even letten op Rossignol, Flow, en eventueel Thirty-Two. Verder veel passen dus, maar moet ik bij dat passen rechtop staan of niet? Bij ski-schoenen moet je nl in Vorlag gaan staan om je hak achterin de schoen te zetten, hoe zit dat precies bij boots?
Je moet met je volledige voet op de zool staan (en je hak mag dus niet los komen). Verder sta je met licht gebogen knieen (want zo sta je ook op je board). Doe vooral ook andere merken schoenen aan, je moet de verschillen voelen. Als je bij een ander merk voelt wat niet goed zit.... dan weet je weer een beetje zekerder dat die ene schoen wel goed was. Een boardschoen is in die zin anders dan een ski-schoen omdat hij gewoon comfortabel kan en mag zijn. Vergelijk het in die zin liever met het passen van sportschoenen.
pi_22699548
quote:
Je moet eens kantendruk simuleren en zien of je met je dunne enkels misschien wat naar boven komt ( hoewel als de binneschoen vastgestrapt wordt met veters die aan de buitenschoen vast zitten dit bijna niet kan ) mocht dat zo zijn heeft burton bij zijn boots kussentjes die je in je schoenen kan
"plakken" in de buitenschoen, en hierdoor zit je binnenschoen veel krapper.
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:43:32 #149
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22699887
Passen passen passen....
(we vallen in herhaling )

Er is niet 1 bepaald merk dat heel goed voor je is.
Omdat je nog niet zo heel goed bent (ga ik vanuit) is het wel handig om enigzins wat stevigere schoenen te hebben. Op die manier is de kans kleiner dat je rare bewegingen met je voeten gaat maken waardoor je je enkels oid zou bezeren.
ze moeten echter ook niet te stijf zijn, omdat stijver ook minder comfort in houdt.

Welk merk je het best bevalt is helemaal afhankelijk van het merk en de soort schoen. Je kunt het beste dus zo veel mogelijk schoenen passen.
Op die manier kun je natuurlijk het beste bepalen wat de beste schoen voor jou is.
Waarschijnlijk kwam een gedeelte van de problemen ook voort uit het feit dat je schoenen hebt aangehad die waarschijnlijk al een aantal mensen hebben aangehad.
Dan gaat de schoen niet goed naar je voet staan (je moet ze net als gewone schoenen altijd even inlopen) en krijg je nog veel sneller last van je voeten.

Ik heb zelf hele goeie ervaringen met schoenen van Salomon en sinds kort ook met schoenen van Burton. Het is dus maar net wat je zelf fijn vindt. Maar bij goeie snowboardshops (ik zie dat je uit groningen komt. ik heb geen idee of daar aparte snowboardzaken zitten) kom je bijna altijd wel wat tegen dat goed zit.
Ik zou trouwens niet zo snel naar een grote winkel als intersport oid gaan. Laat je goed informeren in een winkel waar ze er echt verstand van hebben.
pi_22702399
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:43 schreef Komakie het volgende:

... waarschijnlijk kwam een gedeelte van de problemen ook voort uit het feit dat je schoenen hebt aangehad die waarschijnlijk al een aantal mensen hebben aangehad.
Dan gaat de schoen niet goed naar je voet staan (je moet ze net als gewone schoenen altijd even inlopen) en krijg je nog veel sneller last van je voeten...
Ik kan me nog goed herinneren dat ik 3 weken lang na mijn aankoop iedere avond met mijn schoenen aan zat en hier door het studentehuis liep. Ik denk dat ik dat vanavond gewoon weer een keer ga doen
Maar Ilske, heb jij die Nidecker Picto nog gekocht? Want een tijdje terug kwam je ons ook al om advies vragen. En nu ben ik natuurlijk benieuwd of je die plank nog gekocht hebt.
Overigens hoor ik steeds vaker zeer goede verhalen over de schoenen van 32. Of ze zo goed zijn als mijn Burton Rulers weet ik niet, maar tegen de tijd dat ze aan vervanging toe zijn ga ik toch zeker 32 overwegen. Want wat zijn die schoenen heerlijk vederlicht.
Succes met je zoektocht en laat even weten met wat voor een paar 'boots' je thuis gekomen bent

off-topic:

XL, je geld is onderweg
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:47:20 #151
56864 Marty26
pi_22702497
No mensen die meschien zaterdag gaan planken in Spaarnwoude?
Ik weet dat het een kut baan is maar ja heb geen zin om langer als 15min te rijden deze keer
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:54:41 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22702688
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 15:42 schreef beerke het volgende:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren dat ik 3 weken lang na mijn aankoop iedere avond met mijn schoenen aan zat en hier door het studentehuis liep. Ik denk dat ik dat vanavond gewoon weer een keer ga doen
Maar Ilske, heb jij die Nidecker Picto nog gekocht? Want een tijdje terug kwam je ons ook al om advies vragen. En nu ben ik natuurlijk benieuwd of je die plank nog gekocht hebt.
Overigens hoor ik steeds vaker zeer goede verhalen over de schoenen van 32. Of ze zo goed zijn als mijn Burton Rulers weet ik niet, maar tegen de tijd dat ze aan vervanging toe zijn ga ik toch zeker 32 overwegen. Want wat zijn die schoenen heerlijk vederlicht.
Succes met je zoektocht en laat even weten met wat voor een paar 'boots' je thuis gekomen bent

off-topic:

XL, je geld is onderweg
`

Die Burton schoenen zijn ook vederlicht dit jaar.
Of tenminste, de SL7
Moet eerlijk zeggen dat ik de rest nog niet echt in me handen heb gehad (behalve de Ion die bijna in dezelfde prijsklasse zit)

Maar volgens mij doen de meeste merken in dat opzicht niet meer voor elkaar onder.

Wat me wel opvalt is dat schoenen veel duurder zijn dan een paar jaar geleden.
Toen ik mijn Salomon Dialogue's kocht, waren die 250 euro. Dat waren de duurste schoenen die ze daar hadden.
Maar tegenwoordig zijn de topmodellen 350 euro (de SL7 bijv.)

Hoe zou dat nou komen?
Voornamelijk dan toch door de techniek

Ik kan niet geloven dat ze alleen maar zoveel duurder worden door prijsverhogingen enzo
pi_22702727
techniek > grondstoffen.

Als ze carbon en kalfsleer gaan gebruiken voor boots dan moet je het niet goedkoper gaan verwachten
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:26:07 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22703370
en die shit van burton is gewoon altijd wat duurder dan andere merken he ...
en aj die stoffen he
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:34:41 #155
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22703549
quote:
Ik heb zelf de Lached van 32, was een van de weinige schoenen waar ik met mijn smalle voet terecht kon. Heb ook een Northwave schoen aangehad met passen, maar die kreeg ik gestrikt en al nog uit

Trouwens Beer, ik weet niet hoe het zit met slijtage van de Burton schoenen, hoe zien die van jou eruit na een aantal jaar boarden?

Heb trouwens een boardbroek gekocht, hopelijk een beetje waterdicht en hij kan ook over m'n schoenen heen, komt er geen sneeuw in!
pi_22703916
Ik ga binnenkort nog een keer denk op vrijdagavond in zoetermeer langs voordat ik naar frankrijk vertrek
  maandag 18 oktober 2004 @ 17:06:10 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22704130
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:26 schreef fs180 het volgende:
en die shit van burton is gewoon altijd wat duurder dan andere merken he ...
en aj die stoffen he
Dat valt bij de schoenen van Burton best wel mee hoor.
Toen ik mijn Salomon schoenen kocht, waren de burton schoenen echt wel een stukkie goedkoper.

Tegenwoordig nog steeds trouwens als ik hier in de plaatselijke shop kijk.
Of ze zijn iig niet duurder dan de rest
pi_22706923
ik heb hier al enkele jaren burton drifters en die zien er nog steeds goed uit, slijtage valt dus wel mee bij burton..:)
pi_22716342
... buiten wat eigenaardige luchtjes in mijn 'boots' zijn ze nog altijd in perfecte conditie ...
pi_22721772
Bij deze: iedereen bedankt voor de respons op mijn vragen over het aanschaffen van boots, ik moet binnenkort maar eens goed op zoek in de echte boardwinkels (toch wel jammer dat die er niet echt zijn in een stad als Groningen, of überhaupt in het noorden, maar soit).
In ieder geval weet ik nu goed waar ik op moet letten en wat goede opties voor me zijn, helemaal super dus!

@Beerke: ik heb het board niet gekocht, om een aantal redenen:
- ik ben en blijf officieel gewoon te zwaar voor die lengte bij dat betreffende board
- ik huur liever eerst nog een paar keer, zodat ik én niet een mooi nieuw board beschadig en om eerst de techniek goed onder de knie te krijgen, zodat ik later een (duurder) board kan kopen dat perfect bij me past en die ook jaren mee kan
- ik ben nog altijd een arm studentje, en geef eerst de voorkeur aan het aanschaffen van perfecte schoenen, dit is voor mij belangrijker

Hoop btw dat jullie het niet vervelend vonden/vinden dat ik jullie om raad vraag, het is voor mij alleen eerg prettig om van ervaren mensen meningen te horen dan van (meestal niet volledig objectieve) verkopers in winkels. Bedankt dus en wellicht dat ik zo nu en dan het topic nog eens kom opluisteren met mijn bevallige verschijning (blablabla )
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:33:10 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22730415
Ilske, geeft nix hoor
Het streelt onze ego ook weer een beetje als iemand het aan ons komt vragen
Als je nog eens wat hebt, horen we het wel

Anyway, ik ben blij dat je de prioriteiten goed stelt. Als je nog aan het huren bent, zijn schoenen belangrijker dan board. Met schoenen is veel eerder iets mis. Zeker als je naar een winkel gaat waar ze wel goeie spullen hebben maar de schoenen al door diverse mensen gebruikt zijn.

op http://snowboard.pagina.nl/ kun je een heleboel winkels vinden onder het kopje "Snowboardwinkels NL"
Misschien dat je daar wat vind wat nog enigszins in de buurt is
pi_22731635
Jeuj, vandaag Today binnen gekregen !!!!

Erg leuke film, vooral het Thijs Goosens deeltje is erg tof met wel heel erg old - skool muziek; begin jaren negentig eurodance / house, erg tof . Ook wel leuk is de achtervolging van Joris Engel en David Doom; Joris Engel in een gevangenispak en David Doom is zon wit steriel over-all, rennend door de weilanden van Mayrhofen ! En het Party gedeelte is ook leuk in mekaar gedraaid .
pi_22731929
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:33 schreef Komakie het volgende:
<knip>lieve woorden en ondersteunende tekst</knip>
Dankjewel, begin hier spontaan te blozen (in positieve zin dus!)....
*knuf uitdeelt en wel weer eens komt stalken*

[off-topic]
begin me een tamelijke n*e*r*d te voelen met al die <'s en /'s
[/off-topic]

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilske op 20-10-2004 18:27:00 ]
pi_22732691
haha, een echte nerd maakt ze ook nog eens af .

nofi natuurlijk !
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:21:38 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22733256
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:01 schreef pAin het volgende:

nofi natuurlijk !
maar als je nofi kunt vertalen naar de betekenis daarvan ben je ook al goed op weg
pi_22733406
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:01 schreef pAin het volgende:

nofi natuurlijk !
true, true, zag het op het moment dat ik op 'invoeren' drukte...domdomdom, got a lot to learn.

MAAR....nofi ken ik wel, dusse...

Met jullie hulp kom ik overal, op mn boardje en verder op Fok!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 04:58:27 #167
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22740996
quote:
blaat...

..bevallige verschijning
Aha!!!!!!!!!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 08:37:05 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22741594
mooi tijdstip, sjors!
pi_22743232
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:27 schreef Ilske het volgende:

[..]

true, true, zag het op het moment dat ik op 'invoeren' drukte...domdomdom, got a lot to learn.

MAAR....nofi ken ik wel, dusse...

Met jullie hulp kom ik overal, op mn boardje en verder op Fok!
Volgens XL ben je heel erg goed op weg om Nerd te worden, nu nog kunnen editten en je bent the ultimate nerd .

Snowboarden, heb er weer zin in .
  woensdag 20 oktober 2004 @ 10:58:07 #170
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22743246
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 04:58 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Aha!!!!!!!!!
5 uur in de ochtend

waar heb jij uitgehangen dan...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:39:09 #171
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22749341
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:58 schreef NoComment het volgende:

[..]

5 uur in de ochtend

waar heb jij uitgehangen dan...
Geen domme vragen stellen, diep van binnen weet je het antwoord best
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:51:06 #172
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_22749595
Boardie boardie... ik ben de laatste tijd al echt snowboardHYPER...
wintersport geboekt,
board op oog, binnenkort beld Snowworld alssie binnen is, dan even lekker testen..enne..
Mmmm.. gr8
:: my weblog ::
pi_22749885
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 15:39 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Geen domme vragen stellen, diep van binnen weet je het antwoord best
  woensdag 20 oktober 2004 @ 17:38:29 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22751947
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:34 schreef Ilske het volgende:

[..]

Dankjewel, begin hier spontaan te blozen (in positieve zin dus!)....
*knuf uitdeelt en wel weer eens komt stalken*

[off-topic]
begin me een tamelijke n*e*r*d te voelen met al die <'s en /'s
You gotta love those boardbabes
pi_22753356
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:57 schreef pAin het volgende:

[..]

Volgens XL ben je heel erg goed op weg om Nerd te worden, nu nog kunnen editten en je bent the ultimate nerd .

Snowboarden, heb er weer zin in .
Pfff, ik moet wel een hoop bewijs leveren hoor!

tsss...veeleisende snowboarders....
pi_22756874
Een paar dagen weg en meteen weer drie pagina's erbij, je kunt wel zien dat het weer het seizoen is.. Ik ga 13 november een week naar Kaprun, echt super veel zin. Als het goed is krijg ik zaterdag mijn Johan 163 en dan even geen koelkast meer maar knallen op de gletscher

pi_22757096
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:45 schreef Ilske het volgende:

[..]

Pfff, ik moet wel een hoop bewijs leveren hoor!

tsss...veeleisende snowboarders....
Hehe, ik ben geen veeleisende snowboarder, ik ben een veel eisende nerd .

@Kentaro: tsk, waarom jij wel en ik niet?? .
pi_22757300
Zo, 1-1 ga ik op reis, 8 dagen boarden

Is er trouwens een snowboard winkel in Alkmaar?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:01:47 #179
9756 Dentist
Toept over...
pi_22760479
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:01 schreef Dentist het volgende:
Omdat ik de lulligste niet ben, alleen deze week
Zelfs iemand met latten moet daar respect voor hebben

Massive hoor .. erg indrukwekkend
pi_22760996
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:01 schreef Dentist het volgende:
Omdat ik de lulligste niet ben, alleen deze week
Jeremy Jones
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:25:10 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22761131
vette shit wel
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:18:14 #183
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22769044
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:13 schreef -Mzraki- het volgende:

donderdag 21 oktober 2004 @ 12:25:43 #184
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22769205
quote:

even googlen leidt tot http://www.rollin.nl/snowboard.htm
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:37:32 #185
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22769436
quote:

Ah, waar ga je naartoe? Ik vertrek die zelfde dag met Husk naar Pra Loup

En ik zat zo eens te denken, wat voor goggles hebben jullie, en wat kosten ze ongeveer? Misschien dat ik eens een goeie koop... misschien ook volgend jaar pas, of anders in La France
pi_22774257
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:37 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ah, waar ga je naartoe? Ik vertrek die zelfde dag met Husk naar Pra Loup

En ik zat zo eens te denken, wat voor goggles hebben jullie, en wat kosten ze ongeveer? Misschien dat ik eens een goeie koop... misschien ook volgend jaar pas, of anders in La France
Mallnitz, nog nooit geweest, schijnt op zo'n 2700 meter te liggen en heeft een gletscher.
Een sportleraar van school organiseert alles, best vet, samen met 5 vrienden lekker boarden .

Ik kom trouwens net terug van Alkmaar, in de Rollin', de lokale skateshop daar, hadden ze wel wat boards staan, alleen maar Freestyle shit, dus dat is niets . Ben toch meer op zoek naar meer all-around spullen, en iets groter, want 8 boards is mij een beetje te beperkt.

Ik hoorde dat er in Hoorn 2 goede boardshops te vinden zijn, iemand hier ervaringen mee?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_22774334
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:25 schreef 360sjors het volgende:

[..]

even googlen leidt tot http://www.rollin.nl/snowboard.htm
Ja, dat was dus de enige schoen die ik daar heb gezien, verder heb ik ook nog ergens 1 binding gespot.

Ik zal dus ergens anders mijn heil moeten zoeken .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:26:23 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22779288
Ik moet een nieuwe zonnebril hebben voor de wintersport, aangezien ik heb veel relaxer vindt om met mooi weer met een bril te board, dan met een echte goggle.
iemand enig idee waar ik op moet letten?
pi_22783857
Tja, ik heb daarvoor de Arnette Rage gekocht, sluit lekker af aan alle kanten, dus zal geen last hebben van wind
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 04:36:20 #190
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22788991
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:26 schreef fs180 het volgende:
Ik moet een nieuwe zonnebril hebben voor de wintersport, aangezien ik heb veel relaxer vindt om met mooi weer met een bril te board, dan met een echte goggle.
Ik heb echt altijd mn goggle op, ik krijg tranen van de wind... en niet zo'n beetje ook!

Maar ik schat zo in dat 'ie UV straling goed tegen moet kunnen houden of weerkaatsen, een zo goed mogelijk contrast weer moet geven en de wind zo veel mogelijk om je ogen moet leiden
pi_22791820
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 04:36 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik heb echt altijd mn goggle op, ik krijg tranen van de wind... en niet zo'n beetje ook!

Maar ik schat zo in dat 'ie UV straling goed tegen moet kunnen houden of weerkaatsen, een zo goed mogelijk contrast weer moet geven en de wind zo veel mogelijk om je ogen moet leiden
Oftewel Goggles

Tja, ik heb eerder ook altijd met zonnebril op geboarded, maar nadat ik een nare smak op het ijs heb gemaakt en die complete bril in splinters lag leek het me toch veiliger om maar een goggle aan te schaffen.

Heb nu een ding van Carrera, niet heel goed, kostte ook maar 45 euro, maar it works .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:17:01 #192
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22792055
mmh leuk allemaal maar ik heb al een goggle alleen weten jullie geen merken voor zonnebrillen, zodat ik een richtlijn heb?
pi_22792365
Oakley
pi_22792426
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:30 schreef RichardX het volgende:
Oakley
Dan heb je iig het allerbeste .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_22792458
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:26 schreef fs180 het volgende:
Wel eens op een zonovergoten dag met een goggle geboard die voorzien was van een spiegellens? Veel beter dan dat zul je het nooit krijgen. En dan kan ik je uiteraard de Adidas Robin aanraden. Daar board ik zelf mee.
Zelf board ik dan ook altijd met een goggle. Een zonnebril vind ik helemaal niks. De zon komt negen van de tien keer toch in je ogen. En net als 360sjors gaan mijn ogen onwijs tranen door de wind.
Maar mocht je toch voor een zonnebril willen gaan kijken, dan moet je de bekendere merken maar raadplegen. Want de merken als Adidas, Nike, Oakley en Smith hebben toch zeker kwalitatief goede brillen in hun assortiment zitten.
pi_22792735
ik heb zelf een Oakley (weet het type niet) met gold iridium lenzen erin, dit scheelt een stuk ten opzichte van bijvoorbeeld grijze glazen, je ziet namelijk beter in schemer en beter contrast. Maar zodra het zonnetje echt weg is en het gaat sneeuwen ben ik ook echt pro-goggle.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:53:08 #197
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22793457
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:33 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

In ieder geval het duurste
pi_22793716
Omdat ik toch niet aan een Burton Johan kon komen, in ieder geval niet aan een nieuwe plank voor een redelijk prijs, heb ik net een Santa Cruz Gian Simmen 162 besteld. Het voelt wel een beetje als verraad richting Burton maarja het is niet anders. Het lijkt me wel een vette plank. Board er hier iemand op Santa Cruz? oja hier heb ik het over:
pi_22794089
Ikzelf board ook altijd met een goggle, een Scott met oranje lens. Moet er nog eentje met een donkere lens kopen, maar die krijg waarschijnlijk voor niks via ultimate-snowboaring.com (actie voor een abonnement op een Snowboardblad inclusief Dragon goggle twv 70 euro met bruine lens).

@Kentaro: ik heb ooit een Santa Cruz als huurboard gehad (met Santa Cruz bindingen en schoenen) en ik vond het echt een meesterlijk board. Type weet ik niet, maar hij draaide ontzettend lekker en was gewoon een leuk piste boardje. Daarbij vind ik deze graphics ook echt meesterlijk, lekker hip-hop achtig en wel Gian Simmen styl0 weet je .
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:25:57 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22794138
ziet er wel zwaar dope uit!
pi_22794857
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:47 schreef Ilske het volgende:
ik heb zelf een Oakley (weet het type niet) met gold iridium lenzen erin, dit scheelt een stuk ten opzichte van bijvoorbeeld grijze glazen, je ziet namelijk beter in schemer en beter contrast. Maar zodra het zonnetje echt weg is en het gaat sneeuwen ben ik ook echt pro-goggle.
Ja die 'echte' Oakley zijn idd top maar ook wel reteduur. En dan vraag ik me altijd af wat ik nou voor die merknaam extra moet betalen... Maar goed. Heb zelf een 'Oakley-look-a-like' van het merk Bondiblu. Kostte me 25 euro; een prima lichtgewicht brilletje, bijna geheel sluitend aan de zijkanten met paarse glazen. Ik heb zelf contactlenzen in en heb met die bril op nooit last van tranende ogen als ik de pistes afsuis.

Echter, als het schemerig wordt of gaat sneeuwen dan gaat toch echt de goggle op; een Uvex met uvex lasergold glazen. Oerdegelijke Duitse kwaliteit. Gekocht bij de eerste wintersport 5 jaar geleden en nog steeds geen andere gekocht. Nooit last van beslaan van de lenzen aan de binnenkant door prima ventilatie en het gewoon continue ophouden van die bril 1x een keiharde smak gemaakt op mn voorhoofd in de sneeuw. De lenzen lagen eruit, maar daar was het bij. Ik zou er niet aan willen denken als ik die bril toen niet op had. Mede boarders hadden vaak een goedkopere goggle, maar die zijn nu al aan hun derde toe..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:04:11 #202
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22795017
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:05 schreef Kentaro het volgende:
Omdat ik toch niet aan een Burton Johan kon komen, in ieder geval niet aan een nieuwe plank voor een redelijk prijs, heb ik net een Santa Cruz Gian Simmen 162 besteld. Het voelt wel een beetje als verraad richting Burton maarja het is niet anders. Het lijkt me wel een vette plank. Board er hier iemand op Santa Cruz? oja hier heb ik het over:
[afbeelding]
Ik heb een jaar terug een week getwijfeld tussen de SC Gian Simmen (ouder model, van 2 seizoenen terug) en de SC Duo (Script). Het is de Duo geworden, maar ik ben er van overtuigd dat je je aan dit plankje geen buil hebt gevallen! Overigens, de Johan (stijf, knallen!!) lijkt me een ander type plank dan deze Gian Simmen (technical freestyle), vanwaar de omslag? Gezien de lengte kun je er overigens vast nog steeds goed mee knallen, daar niet van..

ps: ook Thermo heeft SC-ervaring

[ Bericht 8% gewijzigd door 360sjors op 22-10-2004 14:37:24 (edit: pic bijgevoegd) ]
pi_22796339
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:04 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik heb een jaar terug een week getwijfeld tussen de SC Gian Simmen (ouder model, van 2 seizoenen terug) en de SC Duo (Script). Het is de Duo geworden, maar ik ben er van overtuigd dat je je aan dit plankje geen buil hebt gevallen! Overigens, de Johan (stijf, knallen!!) lijkt me een ander type plank dan deze Gian Simmen (technical freestyle), vanwaar de omslag? Gezien de lengte kun je er overigens vast nog steeds goed mee knallen, daar niet van..

ps: ook Thermo heeft SC-ervaring

Wat je zelf al zegt, gezien de lengte kun je prima mee knallen. het scheelt maar 1 cm met de Johan en wat ik er over gehoord heb is het een super board. Dus het is niet echt een omslag, het was wat impulsief dat wel. Ik kon gewoon geen Johan vinden, dus ik moest toch wat. Het schijnt trouwens best een stijve plank te zijn, ik kan niet wachten om hem over 3 weken in Kaprun eens goed de sporen te geven. Leuk om te horen dat jullie ook goede ervaringen met SC hebben. De laatste keer dat ik op een SC gestaan heb, was in mijn skateboardtijd
pi_22801678
Mijn SC ervaring is in vergelijking met mijn forum plank nu niet echt goed, maar dat komt omdat de SC veeeel zwaarder is dan mijn forum plankje, ook andere prijsklasse maargoed.

morgen boarden
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:48:43 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22810553
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:33 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

.....

Oakley is een prima merk zonnebrillen maar het is niets beter dan Nike, Dragon of Arnette ofzo.
Al die merken hebben hele goeie glazen. Alleen heeft Oakley de status van super merk.
Mede ook omdat die brillen zo belachelijk duur zijn.
pi_22811408
Dat is inderdaad ook de reden dat ik voor een Arnette gekozen heb, vind die oakleys gewoon te duur, het moet ook leuk blijven
(misschien) aanradertje voor sommige hier www.the-eye-shop.com
pi_22814274
vond oakleys ook te duur. Heb een 6 jaar oude carrera en sinds kort die anon halcyon..:)
pi_22814712
*#*#)(*#)(*#)(#*#

1 van mijn I-locks is verbogen
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:19:43 #209
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_22815555
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

.....

Oakley is een prima merk zonnebrillen maar het is niets beter dan Nike, Dragon of Arnette ofzo.
Al die merken hebben hele goeie glazen. Alleen heeft Oakley de status van super merk.
Mede ook omdat die brillen zo belachelijk duur zijn.
Ik ben zelf een groot Oakley fan dus heb misschien een iets positievere mening.

Maar het zijn ook niet alleen de lensen die het hem doen maar ik vind het ook belangrijk hoe een bril zit. En ik vind Oakley brillen echt super zitten. De lensen zijn ook nog eens heel erg goed en vervolgens over het design is echt wel nagedacht

Verder ben ik afgelopen donderdag nog eens gaan kijken bij de board shop hier in de buurt en heb me toch nog (teminste hoop ik) 2 mooie dingen gezien.

Ben al een tijdje aan het zoeken naar nieuwe bindingen en dan eigenlijk ook nieuwe schoenen.

Heb wat geziena alleen de centjes dat is nog wat anders (prijzen vallen mee maar het is nog steeds veel geld)

Het gaat om deze schoenen: Burton Tribute

En om deze bindingen: Flow Pro 11FR.

Maarjah samen 330 euro is toch heel veel centjes he.

Wat denken jullie er van wel doen of niet doen voor dat geld. O jah schoenen zijn 130 euro en de bindingen 200.

Verder komen ze op een F2 flyer board.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 14:18:52 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22817573
ohw man
Das toch niet zo duur ??? (ik weet natuurlijk niet hoe het met je inkomen zit enzo. Maar voor schoenen en bindingen vind ik het echt niet duur)

Die SL7's van Burton zijn alleen al 350 euro

Maar ehm, nog ff over die brillen.
Oakley heeft niet echt betere glazen dan bijvoorbeeld Dragon of Carrera.
Zeker niet als je een goed model Carrera/Dragon/ander merk koopt.

Over dat model.... Tja das maar net wat je zelf mooi vindt en lekker vindt zitten.
Ik vind vaak de modellen van Oakley niet zo heel mooi. Een aantal wel, maar lang niet alle.
Vind de Goggles trouwens wel erg mooi. Maar ook aan de dure kant...

Ik heb zelf de Dragon Foil in het zwart:

Ook redelijk aan de prijs met zijn 100 euro hoor (op die eye-shop.com is ie nog duurder) maar hij is nog net iets goedkoper dan een oakley...
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:14:41 #211
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22859861
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 14:18 schreef Komakie het volgende:
ohw man
Das toch niet zo duur ??? (ik weet natuurlijk niet hoe het met je inkomen zit enzo. Maar voor schoenen en bindingen vind ik het echt niet duur)

Die SL7's van Burton zijn alleen al 350 euro

Maar ehm, nog ff over die brillen.
Oakley heeft niet echt betere glazen dan bijvoorbeeld Dragon of Carrera.
Zeker niet als je een goed model Carrera/Dragon/ander merk koopt.

Over dat model.... Tja das maar net wat je zelf mooi vindt en lekker vindt zitten.
Ik vind vaak de modellen van Oakley niet zo heel mooi. Een aantal wel, maar lang niet alle.
Vind de Goggles trouwens wel erg mooi. Maar ook aan de dure kant...

Ik heb zelf de Dragon Foil in het zwart:

[afbeelding]

Ook redelijk aan de prijs met zijn 100 euro hoor (op die eye-shop.com is ie nog duurder) maar hij is nog net iets goedkoper dan een oakley...
Zeker mooi.. die adidas die Beerke ook heeft is prijstechnisch gezien wel aantrekkelijk eigenlijk, dacht eigenlijk dat die minstens zo duur zou zijn.. Mja wel prijzen van Blue Tomato, dus zal hier in NL wel weer duurder zijn..

Een keer gaan shoppen in Amerika zou ook voordelig zijn trouwens, al die amerikaanse sites waar je wintersport artikelen kunt bestellen daar zijn de prijzen echt veel lager. Als voorbeeld nog maar een keer een boardbroek aanhalen, in Amerika $199, in NL ¤249..

tis niet eerlijk

klein kickje ook
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:47:59 #212
56864 Marty26
pi_22863521

Denk deel hem met jullie
pi_22867128
Next year... I'll be there.... :

http://parks.skircr.com/flash.asp
  maandag 25 oktober 2004 @ 19:59:21 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22869225
hmmm geil
pi_22871230
En weer een reden om SL7's aan te schaffen... mijn binnenschoen kan niet meer aangetrokken worden , plastic ding afgebroken. Beetje snel eigenlijk..

Eerst maar eens mailen of ze zo ding kunnen opsturen. Hell al mijn materiaal stopt er mee...
pi_22876849
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:14 schreef NoComment het volgende:

[..]

Een keer gaan shoppen in Amerika zou ook voordelig zijn trouwens, al die amerikaanse sites waar je wintersport artikelen kunt bestellen daar zijn de prijzen echt veel lager. Als voorbeeld nog maar een keer een boardbroek aanhalen, in Amerika $199, in NL ¤249..
Als voorbeeld nog maar eens die Amerikaanse site aanhalen?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:22:17 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22880493
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:07 schreef Thermo het volgende:
En weer een reden om SL7's aan te schaffen... mijn binnenschoen kan niet meer aangetrokken worden , plastic ding afgebroken. Beetje snel eigenlijk..

Eerst maar eens mailen of ze zo ding kunnen opsturen. Hell al mijn materiaal stopt er mee...
Ben jij ook al zo veel mogelijk redenen aan het zoeken om toch maar voor die SL7's te gaan
pi_22880539
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ben jij ook al zo veel mogelijk redenen aan het zoeken om toch maar voor die SL7's te gaan
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:48:04 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22882078
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 12:19 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Ik ben zelf een groot Oakley fan dus heb misschien een iets positievere mening.

Maar het zijn ook niet alleen de lensen die het hem doen maar ik vind het ook belangrijk hoe een bril zit. En ik vind Oakley brillen echt super zitten. De lensen zijn ook nog eens heel erg goed en vervolgens over het design is echt wel nagedacht

Verder ben ik afgelopen donderdag nog eens gaan kijken bij de board shop hier in de buurt en heb me toch nog (teminste hoop ik) 2 mooie dingen gezien.

Ben al een tijdje aan het zoeken naar nieuwe bindingen en dan eigenlijk ook nieuwe schoenen.

Heb wat geziena alleen de centjes dat is nog wat anders (prijzen vallen mee maar het is nog steeds veel geld)

Het gaat om deze schoenen: Burton Tribute

[afbeelding]

En om deze bindingen: Flow Pro 11FR.

[afbeelding]

Maarjah samen 330 euro is toch heel veel centjes he.

Wat denken jullie er van wel doen of niet doen voor dat geld. O jah schoenen zijn 130 euro en de bindingen 200.

Verder komen ze op een F2 flyer board.
Ik heb die bindingen en vind ze geweldig.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:24:30 #220
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22882570
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 23:52 schreef RichardX het volgende:

[..]

Als voorbeeld nog maar eens die Amerikaanse site aanhalen?
www.altrec.com
www.backcountry.com
www.paragonsports.com

Bij deze 3 zijn ze $199, gevonden in de eerste 5 hits met google
Zelfde broek in NL ¤249

Hoezo 'vrije markt economie' Sjors??
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:00:29 #221
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22883163
Er is inderdaad geen vrijhandel tussen de VS en Nederland / EU.

Maar ook binnen de EU zie je flinke prijsverschillen hoor.. Kijk maar eens bij grote kledingmerken zoals Jack & Jones, op die prijskaartjes staan ook de prijzen voor andere landen (Groot Brittannie, Frankrijk, Belgie, Spanje, enz. enz.). En die wijken soms sterk af van elkaar! Heeft te maken met de koopkracht van het publiek, het heersende modebeeld, en meer van dat soort gedoe.

Wel eens gehoord van de Big-Mac index?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:14:24 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22883418
Ga eens naar Duitsland voor electronische apparatuur
Dan zie je nog eens verschillen met nederland
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:47:26 #223
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22884034
Vaak zijn webshops in de VS ook zonder BTW omdat voor verschillende staten verschillende tarieven gelden. Dat maakt niet het hele verschil goed, maar maakt het misschien iets draaglijker.
pi_22897048
Ok, bedankt voor de links en info! Ik ga daar eens rondkijken. blue-tomato.com is ook niet de goedkoopste...
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:38:38 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22899573
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 11:48 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb die bindingen en vind ze geweldig.

Misschien komt het doordat ik (veel) eerdere posts van je kent mbt Flow spul. Maar die post is een beetje bij het slijmerige af van Flow
Maar jah, van jou accepteer ik dat dan maar

btw, nog maar 7 weken en dan ga ik weg
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:26:57 #226
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22904151
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:35 schreef RichardX het volgende:
Ok, bedankt voor de links en info! Ik ga daar eens rondkijken. blue-tomato.com is ook niet de goedkoopste...
Dat viel mij ook al op...

Nog twee maanden en een aantal dagen, dan sta ik op de piste

*kuch* gister met boardkleding en board onder men poten in m'n kamer gestaan *kuch*
pi_22904350
Ik nog 30 daagjes
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:28:18 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22907090
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:26 schreef NoComment het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op...

Nog twee maanden en een aantal dagen, dan sta ik op de piste

*kuch* gister met boardkleding en board onder men poten in m'n kamer gestaan *kuch*

Heb ik 2 jaar geleden een keer gedaan.
Op dat moment kwam me toenmalige vriendin binnen hahahaha
Je had haar gezicht moeten zien

Meisje waar ik tegenwoordig wat mee date, denkt volgens mij ook al vaag over me met me snowboarden.
Op de een of andere manier komen veel van onze gesprekken daar op uit.
en dat terwijl ze nog nooit op wintersport is geweest ofzo.
Maar volgens mij vind ze het wel leuk
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:29:15 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22907120
Nog een week of 7 trouwens.
Dan ga ik ook weg
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:42:29 #230
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22907436
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb ik 2 jaar geleden een keer gedaan.
Op dat moment kwam me toenmalige vriendin binnen hahahaha
pi_22908255
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:29 schreef Komakie het volgende:
Nog een week of 7 trouwens.
Dan ga ik ook weg
nog 16 dagen
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:16:58 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22915284
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien komt het doordat ik (veel) eerdere posts van je kent mbt Flow spul. Maar die post is een beetje bij het slijmerige af van Flow
Maar jah, van jou accepteer ik dat dan maar

btw, nog maar 7 weken en dan ga ik weg
Ik vond deze nog wel meevallen. Ik verwoordde het in 1 regel en mag mezelf ervaringsdeskundige noemen in dit geval. Het zijn precies mijn bindingen, al heb ik een coolere kleur

Maar de slijm-factor kan niet tippen aan de gezever over de s-zevens ofzo.... En die hebben jullie nog niet eens

pi_22915407
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:16 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vond deze nog wel meevallen. Ik verwoordde het in 1 regel en mag mezelf ervaringsdeskundige noemen in dit geval. Het zijn precies mijn bindingen, al heb ik een coolere kleur

Maar de slijm-factor kan niet tippen aan de gezever over de s-zevens ofzo.... En die hebben jullie nog niet eens

hail 2 the king

worship!
  donderdag 28 oktober 2004 @ 18:06:23 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22917701
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

hail 2 the king

[afbeelding]

worship!
De rake shit!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:46:02 #235
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22928283
Heerlijke topicreeks blijft dit

Maar de echte pimp-prijs gaat toch naar Hoeveel Gouden Kettingen Draag je???
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:58:17 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22928446
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:16 schreef XL het volgende:

[..]

`

Kleine correctie: ik HAD em nog niet

Gisteren gepast en gekocht. Mag ze zaterdag ophalen omdat er gisteren geen tijd meer was om ze te verwarmen en helemaal goed passend te maken enzo.
Kwam gisteren om 20h binnen en was er om 21:30 weer weg. Maar ik werd pas om 21h geholpen dus heb verder alleen een beetje rondgelopen en me vergaapt aan de nieuwe boards en andere sjizzle van Ride en K2
godver, die grafix worden ook elk jaar vetter

Wat trouwens wel rot is bij die schoenen is dat ze totaal niet zitten als je ze de eerste keer aan doet. dan heb je echt het idee van "wat een vage schoenen en ze zijn eigenlijk wat te klein"
Totdat je een grote maat aan hebt, dan merk je ineens dat het wel goed zat en dat het nog veel beter gaat zitten als je em warm maakt

Anyway, ik heb ze dus ik doe nog maar ff aan worshipping:

pi_22928649
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

`

Kleine correctie: ik HAD em nog niet

Gisteren gepast en gekocht. Mag ze zaterdag ophalen omdat er gisteren geen tijd meer was om ze te verwarmen en helemaal goed passend te maken enzo.
Kwam gisteren om 20h binnen en was er om 21:30 weer weg. Maar ik werd pas om 21h geholpen dus heb verder alleen een beetje rondgelopen en me vergaapt aan de nieuwe boards en andere sjizzle van Ride en K2
godver, die grafix worden ook elk jaar vetter

Wat trouwens wel rot is bij die schoenen is dat ze totaal niet zitten als je ze de eerste keer aan doet. dan heb je echt het idee van "wat een vage schoenen en ze zijn eigenlijk wat te klein"
Totdat je een grote maat aan hebt, dan merk je ineens dat het wel goed zat en dat het nog veel beter gaat zitten als je em warm maakt

Anyway, ik heb ze dus ik doe nog maar ff aan worshipping:

[afbeelding]

Weet je eigenlijk vanaf welk jaar ze dat verwarmen doen bij burton modellen? Ik weet dat bij 32 het al tijdje is maar bij burton?

Wel goed trouwens, ik heb ook nogsteeds veel kramp in m'n voorpoot in de sleeplift , alleen maar omdat mijn poot niet lekker in de kl*te schoen zit.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:35:40 #238
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22929055
Feli Komakie!

Hier de specs van je nieuwe boots

Ultra-Lightweight Synthetic Leather Shell with Articulating Cuff and Powershell TPU Reinforcement
Lightweight, Low-Profile Outsole with Hidden Midsole, TPU Arch Shank and SKYDEX™ Cushioning
3D® Molded Tongue with BoneOut® Pressure Relief and RAF™ Insert
Imprint™ 5 EVA Liner with PU Energy Panels, Full Gel-Lined Tongue, OUTLAST® Adaptive Comfort™ Technology and Aegis™ Antimicrobial Coating
Inner Cuff with Removable J-Bars for Adjustable Heel Hold
Molded EVA Footbed with ESS Support Shank, OUTLAST® and Aegis™
New Super Slide Injected Speed Hooks

Net alsof je over ruimtevaart praat, wat een termen en afkortingen
pi_22929098
Hoe meer afkortingen hoe duurder
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:06:13 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22929499
Picto is ook een afkorting!
pi_22929776
Die boots zij idd goed mooi
Kom ik aan met me northwave's
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:03:01 #242
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_22933148
Ik heb soms ook last van krampen in de lift. Echt irritant, schoen zit verder oké, maar wat kan ik ertegen doen?
__-*-__
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:17:56 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22933455
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:03 schreef No-Li-Ta het volgende:
Ik heb soms ook last van krampen in de lift. Echt irritant, schoen zit verder oké, maar wat kan ik ertegen doen?
Als het niet specifiek je schoen is, dan is de kans groot dat je niet in de basishouding staat.
Zou dat het kunnen zijn?
pi_22933624
quote:
Dit is wat ik gevonden heb :
Het zijn meerdere forum posts van ultimate.

Het komt gewoon omdat de zool van je schoen niet passend is met je voet, samen met super strak aantrekken zit je voet zich te verkrampen en zeker als je in een sleeplift staat komt er enorm veel druk op je voorvoet.
Mocht je skateschoenen hebben raden ze aan om eens te proberen met de zolen uit je DC's te boarden, schijnt erg goed te werken.

Verder kan het aan je forwardlean liggen maar dan zijn het vaak je kuiten ipv je voeten.
quote:
Ik heb me vorig jaar zulke zooltjes aan laten meten en het is helemaal TOP!!! Ik had wat ruimte over in mijn schoen dus kon ik ze er goed extra inleggen maar anders doe je ze gewoon in plaats van je standaard-zooltjes in je schoen. Die kramp kan nog wel eens veroorzaakt worden doordat je binding zo strak zit dat je voet als het ware te ver naar beneden wordt gedrukt (vooral in de holte van je voet) en dit kan je voor een groot deel voorkomen door die zoolltjes die die holte als het ware opvullen. Ik heb ze bij een goeie sportzaak gekocht en je staat wel even voor joker op je blote voetjes op die warmgemaakte zooltjes op zo\\\'n apparaat maar het werkt geweldig. (vind ik)
Wat ook al wel eens kan helpen is gewoon je veters iets minder strak aantrekken .
Suc6!!

O ja, voetkramp, ik wist niet beter of het hoorde er gewoon bij. Wat bij mij hielp was de veters van de schacht van mijn schoen niet zo keihard aantrekken. Duswel lekker stark op de wreef maar daarboven wat losser: veel van die pijn is eenvoudigweg kramp doordat er te weinig bloed door je voeten stroomt. Het kan ook aan je schoenen liggen: Ik had onwijze last in Burton Rulers, en toen ik overstapte op Salomon Malamute's had ik opeens veel minder last! Mijn voetvorm past kennelijk gewoon beter in de mallen die salomon gebruikt. Dus kies je schoenen heel zorgvuldig uit!
(zorgvuldiger nog, dan je board... )

Die zooltjes werken ook erg goed, als je niet meteen nieuwe schoenen kan of wil kopen, zou ik die zeker proberen.

zal ff het artiketje uit de Taste samen proberen te vatten:

voeten pijn komt door:
-te weinig bloedtoevoer
-minder zuurstof door grotere hoogte
-veel druk op voet door binding en strakke schoen

voorkomen door:
-perfect zittende schoenen
-goed inlegzooltje aanschaffen
-goede snowboardsokken
-goede warming-up

k ken dat gevoel ook van de sleepliftjes!! Maar volgens mij komt dat door de hoek waaronder je staat tegenover de lift... Je voeten krijgen door die hoek een grote trekkracht te verwerken waardoor je die pijn krijgt.
Ik had dit altijd tot ik m'n nieuw bordje had gekocht en de stance van m'n bindingen iets anders zette tegenover ervoor...

mazia heeft gelijk zooltjes zijn bijna altijd DE oplossing, je moet voor de grap de zooltjes maar eens uit je boots, halen. daar zou je de hond nog niet op laten slapen.

Marije heeft OOK heel erg gelijk: het begint met het kopen van een schoen waarvan de pasvorm geschikt is voor jou voeten.

opties qua zooltjes:
1. standaard zooltje dat je apart koopt in jouw schoenmaat (kan bij de meeste goede hardloopwinkels of buitensportzaken) kost een eurootje of 15 a 20.
2. de zooltjes die Mascha bedoelt worden gebakken op je voeten en kosten een eurootje of 30 a 40, schat ik, maar weet ik eigenlijk niet zeker.
3. bij een orthopedisch schoenenmaker (iemand die steunzolen/protheses/braces maakt of aanpast), is m.i. de allerbeste oplossing, maar dan moet je wel rekening houden met een prijskaartje van zo'n 90 euro....

en J heeft ZO gelijk dat ik ervan moet huilen. freeriden is niet net naast de piste een paar meter poeder scoren, ouwe!

en effe terug naar het begin: Krijn is een van de beste instructeurs en all-around good guys, die er in het snowboarden rondlopen.
Ik heb het dus ook in de lift, en heb al een standaard zool, ik ga nu eerst nog proberen speciale zolen erin te doen en mijn stance iets te veranderen. En anders toch andere boots proberen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:45:14 #245
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_22934109
"Verder kan het aan je forwardlean liggen maar dan zijn het vaak je kuiten ipv je voeten."..

ja inderdaad hier heb ik ook last van, wanneer ik op de indoorbaan (duitsland, alpin center) op de lopende band lift sta.. dit veroorzaakt ongelooflijk veel kramp waarvan ik denk dat als ik ga zitten ik het kan voorkomen. Maar zitten op die lopende band is forbidden anders stoppen ze de band. Dus het ligt alleen aan mn forwardelean? Gelukkig maar, want zo kan ik anders echt niet op vakantie.
__-*-__
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:06:17 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22934548
quote:
`

Het kan ook met je houding te maken hebben.
wat ik vaak doe is verwisselen van druk op me voeten.
dus eerst op je voorste voet gaan staan, dan op je achterste, etc

Kramp krijg je in dat geval door ongemakkelijk te staan zonder veel te bewegen. Door je gewicht te verplaatsen doe je dat wel
pi_22934842
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:45 schreef No-Li-Ta het volgende:
"Verder kan het aan je forwardlean liggen maar dan zijn het vaak je kuiten ipv je voeten."..

ja inderdaad hier heb ik ook last van, wanneer ik op de indoorbaan (duitsland, alpin center) op de lopende band lift sta.. dit veroorzaakt ongelooflijk veel kramp waarvan ik denk dat als ik ga zitten ik het kan voorkomen. Maar zitten op die lopende band is forbidden anders stoppen ze de band. Dus het ligt alleen aan mn forwardelean? Gelukkig maar, want zo kan ik anders echt niet op vakantie.
forward lean is bij het boarden gewoon zodat je veel kantendruk kan zetten tijdens het boarden en erg veel controle hebt over je heelside bocht. Nadeel is bij rustpositie in een sleeplift je gedwongen wordt naar voren te leunen en dit kan als je niet echt sterke kuitspieren heb wat irritatie opleveren.

Als je niet echt een pipe rijder bent en ook niet echt veel hogere kantendruk nodig heb kan je beter hem wat lichter zetten.

( ik heb hem nu heel licht staan want forward lean bij railen is a no-go )
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 17:58:01 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22957772
Ik heb ze vanmiddag op gehaald, mijn SL-7'tjes
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:25:15 #249
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22958338
ik heb normaal gesproken nooit foward lean gebruikt.. weet ook niet waarom maar ach..
maar ik heb dus vorige week mn foward lean op 2 gezet, en dan was op baan3 bij snowworld heel relaxed, maar ze hadden op baan2 een nieuwe rail (straight) en die wou 1 keer wel lukken maar stuk of 5 keer niet, toen ben ik er maar mee gekapt, want ik viel steeds op dezlefde plek, maar ik bedacht me zo, zou dat misschien door foward lean komen? of lag het gewoon aan mij..
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 20:06:54 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22960680
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 18:25 schreef fs180 het volgende:
ik heb normaal gesproken nooit foward lean gebruikt.. weet ook niet waarom maar ach..
maar ik heb dus vorige week mn foward lean op 2 gezet, en dan was op baan3 bij snowworld heel relaxed, maar ze hadden op baan2 een nieuwe rail (straight) en die wou 1 keer wel lukken maar stuk of 5 keer niet, toen ben ik er maar mee gekapt, want ik viel steeds op dezlefde plek, maar ik bedacht me zo, zou dat misschien door foward lean komen? of lag het gewoon aan mij..
foreward lean gebruiken op een rail is niet zo verstandig omdat het moeilijk is om je board recht te houden op de rail...
tenminste, dat heb ik altijd begrepen. Ben zelf niet zo'n freestyler
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:51:36 #251
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22974078
gister in sneeuwwereld geweest (zm) alle 3 de banen waren simpel weg KUT..
en die rail die ik wou proberen hadden we weer weggehaald, ik dnek omdat niemand erover ging, dus kon ik nog mn theorie niet bevestingen.. nu lag en een pvc buis
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:46:37 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22979067
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 13:51 schreef fs180 het volgende:
gister in sneeuwwereld geweest (zm) alle 3 de banen waren simpel weg KUT..
en die rail die ik wou proberen hadden we weer weggehaald, ik dnek omdat niemand erover ging, dus kon ik nog mn theorie niet bevestingen.. nu lag en een pvc buis
pvc buis???
Zo'n plastic ding
De eerste die daar over kan grinden is echt de king
pi_22979699
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

pvc buis???
Zo'n plastic ding
De eerste die daar over kan grinden is echt de king
PVC kan van alles zijn, je hebt ze van die gele, voor stroomkabels. Maar van dat soort grijze pijpen. Volgens mij moet dat best gaan, als het sterk genoeg is.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_22982136
PVC gaat prima, bij SWZ liggen al jaren van die grijze buizen als beginners rails, ze zijn ook wel lekker om je tricks te leren voordat je ze mee naar het ijzer neemt.

Vandaag ook naar Zoetermeer geweest, mijn nieuwe boardje getest. Bevalt supergoed, alsof ik er al weken opstond. Lekkere stijve plank en met mijn 70 kg op een board van 162 cm dat is echt alsof je een trein pakt. De base heeft ook een sort van 'golfbalmotief' zeg maar allemaal kuitjes. Ik dacht dat is pure onzin maar het boardje glijdt echt als de brandweer. Nog 12 dagen wachten en dan
  zondag 31 oktober 2004 @ 20:20:51 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22982438
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 20:08 schreef Kentaro het volgende:
De base heeft ook een sort van 'golfbalmotief' zeg maar allemaal kuitjes. Ik dacht dat is pure onzin maar het boardje glijdt echt als de brandweer.
Huh? Kun je daar een foto van maken?
Als ik het gezien heb ga ik denk ik vragen hoe je dat dan waxt

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 31-10-2004 21:37:02 ]
  zondag 31 oktober 2004 @ 21:06:48 #256
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22983724
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 20:20 schreef XL het volgende:

[..]

Huh? Kun je daar een foto van maken?
Als ik het gezien heb ga ik denk ik vragen hoe je dat dan waxt
Dat vraag ik me ook af, golfbalmotief is perfect om een golfbal aerodynamisch efficienter te maken (laat ik maar niet beginnen met de uitleg ), maar bij een board heeft het niets met aerodynamica te maken... Waxen wordt inderdaad wel een apart verhaal

Ben er nog steeds over aan het denken een nieuwe goggle te halen trouwens...
pi_22984181
Het zijn wat kleinere 'putten' dan bij een golfbal, maar het is het zelfde principe. ik zal er overdag wel een foto van maken. mijn vrmoeden is dat het de weerstand verminderd. Je hebt immers minde glijoppervlak. Dat of gewoon marketing Ik ben ook benieuwed of je ze met waxen niet gewoon dichtsmeerd maargoed ook buiten die base om is het een lekkere aggresieve plank. Fuck Burton, Santa Cruz rules
  zondag 31 oktober 2004 @ 21:40:07 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22984716
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 21:23 schreef Kentaro het volgende:
Het zijn wat kleinere 'putten' dan bij een golfbal, maar het is het zelfde principe.
mijn vrmoeden is dat het de weerstand verminderd. Je hebt immers minde glijoppervlak.
Zoals ik het nu voor ogen heb kan ik me dat goed voorstellen. Ik ben benieuwd naar je foto's en zal binnenkort Sportief Tilburg eens binnenlopen. Die verkopen ook Santa Cruz, dan kan ik het met eigen ogen zien.
quote:
Fuck Burton, Santa Cruz rules
  zondag 31 oktober 2004 @ 21:56:22 #259
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22985253
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 20:08 schreef Kentaro het volgende:
Nog 12 dagen wachten en dan
[afbeelding]
Dan hoop ik voor je dat er behoorlijk wat sneeuw valt op de Kitz. Afgelopen week was het rampzalig. Druk. En eigenlijk was alleen de Kitzlift open. De Gletscher is verder extreem kaal en eigenlijk ongeschikt om te boarden...

Maar in 12 dagen kan er natuurlijk veel sneeuw vallen!
  maandag 1 november 2004 @ 11:00:02 #260
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_22993391
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 21:56 schreef Frenkie het volgende:
...Maar in 12 dagen kan er natuurlijk veel sneeuw vallen!
Is dit een laatste poging om em gerust te stellen?

Ik vind dat het in NL ook wel weer eens mag gaan sneeuwen trouwens, kunnen we in het weekend gaan boarden op de stadswallen! (he Beer )
  maandag 1 november 2004 @ 11:05:28 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22993527

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 01-11-2004 11:29:44 ]
pi_22993886
... dat waren nog eens mooie tijden
  maandag 1 november 2004 @ 11:29:19 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22994053
Voor de mensen met oog voor detail:

XL met een Burton!
  maandag 1 november 2004 @ 12:15:05 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22995103
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:29 schreef XL het volgende:
Voor de mensen met oog voor detail:

XL met een Burton!
Dat was het eerste wat mij opviel
En zonder Flowbindingen

Potverdikkie XL, je laat je hier wel een beetje kennen he.
Of heb je het gedaan met het oog op eventuele schade aan je eigen board en dat je dus hoopte dat die Burton aardig zou beschadigen???
pi_22995232
... geloof mij, die Burton is zwaar beschadigd.
  maandag 1 november 2004 @ 12:22:32 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22995268
Het is de kapotte burton van Beer die verder afgeragd mag worden....

De bindingen zijn van mij en inderdaad niet van Flow (wel gewoon van Nidecker )

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik met name uit mijn beginperiode nog serieuze burton-ervaring heb ook, een natuurlijk tegenwoordig een Burton-leash
  maandag 1 november 2004 @ 12:27:20 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22995362
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:20 schreef beerke het volgende:
... geloof mij, die Burton is zwaar beschadigd.
Niet door mij dus, he.....

Door de kat van beer zijn buren

en het beestje leeft nog steeds!
  maandag 1 november 2004 @ 12:35:44 #268
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22995538
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:27 schreef XL het volgende:

[..]

Niet door mij dus, he.....

Door de kat van beer zijn buren

en het beestje leeft nog steeds!
bij jullie lopen er zeker wel vaken poema's rond
pi_22996521
... en ze hebben nog een belletje rond hun hals ook ...

maandag 1 november 2004 @ 14:08:54 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22997543
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:22 schreef XL het volgende:
Het is de kapotte burton van Beer die verder afgeragd mag worden....

De bindingen zijn van mij en inderdaad niet van Flow (wel gewoon van Nidecker )

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik met name uit mijn beginperiode nog serieuze burton-ervaring heb ook, een natuurlijk tegenwoordig een Burton-leash
WOHW!!!!

Heftige bekentenissen vandaag

Btw, ik was in de Cellblock zaterdag (Utrecht) en die jongens daar waren redelijk anti Flow.
Er kwam iemand vragen of ze ook Flow hadden. Werd hem vriendelijk doch duidelijk vertelt dat ze geen fan van Flow waren
  maandag 1 november 2004 @ 14:44:25 #271
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22998215
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:08 schreef Komakie het volgende:
en die jongens daar waren redelijk anti Flow.
n00bs!

Om toch mijn naam hoog (of laag, zo je wilt) te houden
pi_22998333
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

WOHW!!!!

Heftige bekentenissen vandaag

Btw, ik was in de Cellblock zaterdag (Utrecht) en die jongens daar waren redelijk anti Flow.
Er kwam iemand vragen of ze ook Flow hadden. Werd hem vriendelijk doch duidelijk vertelt dat ze geen fan van Flow waren
Ze mogen waarschijnlijk geen Flow voeren en dat zit ze dwars
quote:
Maar in 12 dagen kan er natuurlijk veel sneeuw vallen!
* Kentaro doet sneeuwdans
pi_23002422
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 21:40 schreef XL het volgende:

[..]

Zoals ik het nu voor ogen heb kan ik me dat goed voorstellen. Ik ben benieuwd naar je foto's en zal binnenkort Sportief Tilburg eens binnenlopen. Die verkopen ook Santa Cruz, dan kan ik het met eigen ogen zien.
[..]
Relaxte zaak ja Sportief. Ik kwam laatst ff binnengelopen, kijken naar een geschikte Camelbag. Kwam er een superenthousiaste verkoper aanlopen die me uiteindelijk wel een uur aan de praat had gehouden. Die gast werkte er net, was eigenlijk skier, maar goed.. van Camelbag kwamen we op schoenen, boards en uiteindelijk op die testreis van hun terecht.
  maandag 1 november 2004 @ 19:07:00 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23003540
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:13 schreef RichardX het volgende:

[..]

Relaxte zaak ja Sportief. Ik kwam laatst ff binnengelopen, kijken naar een geschikte Camelbag. Kwam er een superenthousiaste verkoper aanlopen die me uiteindelijk wel een uur aan de praat had gehouden. Die gast werkte er net, was eigenlijk skier, maar goed.. van Camelbag kwamen we op schoenen, boards en uiteindelijk op die testreis van hun terecht.
Het is waarschijnlijk die gast geweest die aan mijn een Burton-product verkocht heeft......
Geen misselijke prestatie
  maandag 1 november 2004 @ 21:06:47 #275
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_23006831
quote:
Op maandag 1 november 2004 19:07 schreef XL het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk die gast geweest die aan mijn een Burton-product verkocht heeft......
verkoper van het jaar geworden
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:02:26 #276
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_23024204
Gister uit de Metro plaatje van een snowboarder uitgeknipt en aan de binnenkant van m'n klerenkast geplakt

Vrijdag zullen we in de Metro een column moeten missen...
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:53:55 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23034207
Tipje:

De Frosty in Zeist bestaat 10 jaar.
Vanaf morgen tot ergens volgende week is er op alle artikelen 10% korting
en voor mij nog wat meer
  woensdag 3 november 2004 @ 15:35:09 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23051500
Zojuist ff een Dainese backprotector gekocht bij de Frosty.

Kostte 97 euro maar ik heb em vooe 77 gekregen....
Volgens mij is dat meer dan 10% korting of ben ik nou gek????

Ik heb trouwens een paar helmen op me hoofd gehad.
En ik moet zeggen, wat zitten die Red helmen kut zeg...
Ik heb een Giro (de Audio) op me hoofd gehad en de Red HiFi Shaun White, maar ik vond die Shaun White echt klote zitten.
Model was gewoon niet fijn. Die Giro daarintegen zat echt heerlijk.
Maar jah, 159 euro....

Misschien dat ik em wel doe en anders maar 1 zonder audio
pi_23051790
quote:
Op woensdag 3 november 2004 15:35 schreef Komakie het volgende:
Zojuist ff een Dainese backprotector gekocht bij de Frosty.

Kostte 97 euro maar ik heb em vooe 77 gekregen....
Volgens mij is dat meer dan 10% korting of ben ik nou gek????

Ik heb trouwens een paar helmen op me hoofd gehad.
En ik moet zeggen, wat zitten die Red helmen kut zeg...
Ik heb een Giro (de Audio) op me hoofd gehad en de Red HiFi Shaun White, maar ik vond die Shaun White echt klote zitten.
Model was gewoon niet fijn. Die Giro daarintegen zat echt heerlijk.
Maar jah, 159 euro....

Misschien dat ik em wel doe en anders maar 1 zonder audio
de shaun white kut???
Dat was echt de enige helm die bij mij goed zat... en die heb ik dus ook gekocht

Met audio

De rest past allemaal net niet goed en te hard etc vanbinnen. Deze voel je niet
  woensdag 3 november 2004 @ 19:44:49 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23057448
quote:
Op woensdag 3 november 2004 15:47 schreef Thermo het volgende:

[..]

de shaun white kut???
Dat was echt de enige helm die bij mij goed zat... en die heb ik dus ook gekocht

Met audio

De rest past allemaal net niet goed en te hard etc vanbinnen. Deze voel je niet
Ik dus wel
Maar die van Giro zat me veel beter.
Die Shaun White was bij mij veel te hard en had een paar drukpunten.
Dus tja, zal ook wel voor een gedeelte aan het model hoofd liggen enzo
pi_23087286
quote:
Op maandag 1 november 2004 19:07 schreef XL het volgende:

[..]

Hehe mooi zo, hij had mij ook bijna de halve kelder verkocht.. een groot minpunt is dat mijn bank dat niet toestond..

b.t.w., ik snap nu je buitensporige interesse voor FloW... meneer het oud-bestuurslid
pi_23087454
Morgenavond weer es een keertje boarden in zoetermeer
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:24:42 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_23088415
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:38 schreef RichardX het volgende:

[..]

Hehe mooi zo, hij had mij ook bijna de halve kelder verkocht.. een groot minpunt is dat mijn bank dat niet toestond..

b.t.w., ik snap nu je buitensporige interesse voor FloW... meneer het oud-bestuurslid
De bindingen had ik (veel) eerder
pi_23088501
pi_23091603
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik dus wel
Maar die van Giro zat me veel beter.
Die Shaun White was bij mij veel te hard en had een paar drukpunten.
Dus tja, zal ook wel voor een gedeelte aan het model hoofd liggen enzo
Ik heb grooooot hoofd

Btw in dat ander topic vroeg ik over januari omdat ik heel januari vrij ben en nog wat snowboard lokaties zoek
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:38:58 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23091911
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:13 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik heb grooooot hoofd

Btw in dat ander topic vroeg ik over januari omdat ik heel januari vrij ben en nog wat snowboard lokaties zoek
Aha
In dat geval: Ik zit heel januari in Oostenrijk jah
Tenminste, misschien ga ik nog ff een paar dagen tussendoor naar huis (weekendje ofzo) maar over het algemeen ben ik de hele maand daar (gerlos)

Mocht je in de buurt zijn, loop ff bij de Hot Zone binnen (tegenover de oefenweide) en vraag naar Thomas. Dan zullen ze je ongetwijfeld meer kunnen vertellen
geld trouwens voor iedereen die in de buurt is. Dan heb ik ook weer eens iemand anders om mee te boarden zo in door de winter heen
pi_23092056
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Aha
In dat geval: Ik zit heel januari in Oostenrijk jah
Tenminste, misschien ga ik nog ff een paar dagen tussendoor naar huis (weekendje ofzo) maar over het algemeen ben ik de hele maand daar (gerlos)

Mocht je in de buurt zijn, loop ff bij de Hot Zone binnen (tegenover de oefenweide) en vraag naar Thomas. Dan zullen ze je ongetwijfeld meer kunnen vertellen
geld trouwens voor iedereen die in de buurt is. Dan heb ik ook weer eens iemand anders om mee te boarden zo in door de winter heen
Ik wil dus heel januari alleen gaan boarden Dus mocht je daar nog een goeie verblijfplaats weten dan kom ik zeker langs...
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:45:42 #288
72282 360sjors
King of the Hill
pi_23092915
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:29 schreef Kentaro het volgende:
[afbeelding]
Je bent erg trots op je nieuwe plankje is het niet
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:00:15 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23093213
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik wil dus heel januari alleen gaan boarden Dus mocht je daar nog een goeie verblijfplaats weten dan kom ik zeker langs...
Je moet gewoon ff naar de site gaan. (www.gerlos.at)
daar heb je een "zimmersuche"
Kun je gewoon opgeven wanneer je wilt komen en gaan en wat je eisen zijn enzo
Kun je een beetje uitzoeken wat je wil. Staan geloof ik ook de prijzen bij.
Dan kun je meestal wel een mailtje sturen, of even bellen. Ik heb het vorig jaar zo gedaan en werkt erg goed
Januari is ook niet echt een moeilijke maand dus moet wel wat te vinden zijn.
Je moet alleen proberen te zorgen dat je ergens tussen huisnummer 100 en 200 zit ofzo. Alles wat daar boven zit, ligt echt dik buiten het dorp. Of je moet daar geen problemen mee hebben

Maar ehm.... heel januari alleen maar boarden??? dat doe je best goed
moet je niet naar school ofzo?
pi_23093303
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je bent erg trots op je nieuwe plankje is het niet
nah, vond het wel een mooie foto, zag later pas wie het was
pi_23093309
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je moet gewoon ff naar de site gaan. (www.gerlos.at)
daar heb je een "zimmersuche"
Kun je gewoon opgeven wanneer je wilt komen en gaan en wat je eisen zijn enzo
Kun je een beetje uitzoeken wat je wil. Staan geloof ik ook de prijzen bij.
Dan kun je meestal wel een mailtje sturen, of even bellen. Ik heb het vorig jaar zo gedaan en werkt erg goed
Januari is ook niet echt een moeilijke maand dus moet wel wat te vinden zijn.
Je moet alleen proberen te zorgen dat je ergens tussen huisnummer 100 en 200 zit ofzo. Alles wat daar boven zit, ligt echt dik buiten het dorp. Of je moet daar geen problemen mee hebben

Maar ehm.... heel januari alleen maar boarden??? dat doe je best goed
moet je niet naar school ofzo?
Ik kan ook al half december vertrekken, ben bezig met stage en moet pas februari beginnen met afstuderen verder.

Helaas heb ik in december nog wat verantwoordelijkheden maar als ik daar onderuit kan komen wil ik pleite gaan.
pi_23093440
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:05 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik kan ook al half december vertrekken, ben bezig met stage en moet pas februari beginnen met afstuderen verder.

Helaas heb ik in december nog wat verantwoordelijkheden maar als ik daar onderuit kan komen wil ik pleite gaan.
Niet gek, wil je geen les gaan geven? Ik ken iemand die nog een leraar zoekt
pi_23093502
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:13 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Niet gek, wil je geen les gaan geven? Ik ken iemand die nog een leraar zoekt
ZEEER graag! Info mailen?

Ik denk er al tijden over, had ik nu maar 2 maanden geleden toch mijn anwarter theorie al gedaan...
pi_23093645
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:17 schreef Thermo het volgende:

[..]

ZEEER graag! Info mailen?

Ik denk er al tijden over, had ik nu maar 2 maanden geleden toch mijn anwarter theorie al gedaan...
Ik zal hem bellen, ik zag hem dit weekend in SWZ, toen had hij nog iemand nodig in Gerlos.
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:34:14 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23093786
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik zal hem bellen, ik zag hem dit weekend in SWZ, toen had hij nog iemand nodig in Gerlos.
Welke school???
hoe heet die gast dan (als ik dat mag vragen natuurlijk )
pi_23094041
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Welke school???
hoe heet die gast dan (als ik dat mag vragen natuurlijk )
Ik heb er wel ens eerder over gepost, hij heet Frankwin, hij was er vorig jaar ook een half jaar. De naam van de school weet ik zo even niet. Vorig seizoen was hij gewoon leraar daar maar de eigenaar heeft hem gevraagd de snowboardschool te gaan leiden. ik geloof dat hij de 20e nov al weg gaat.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:26:21 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23097301
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:47 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb er wel ens eerder over gepost, hij heet Frankwin, hij was er vorig jaar ook een half jaar. De naam van de school weet ik zo even niet. Vorig seizoen was hij gewoon leraar daar maar de eigenaar heeft hem gevraagd de snowboardschool te gaan leiden. ik geloof dat hij de 20e nov al weg gaat.
hmmm waarschijnlijk ken ik em wel van gezicht.
Naam komt me wel enigszins bekend voor maar jah....
pi_23097719
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:25 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd

Ik hoor het wel!
pi_23140504
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:45 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd

Ik hoor het wel!
Ik heb hem gespoken en voor nu zijn ze met ze drieen en dat is genoeg maar in het hoogseizoen zullen ze zeker meer mensen nodig hebben maar je moet wel je anwarter hebben. ik weet niet of je die hebt?
pi_23147964
Marktplaats aanbieding

Axis Type Dragon 164 cm
'Nidus' bindingen.

valt dit aan te raden voor iemand die ongeveer 5 weken ervaring heeft, zo'n 1 á 2 weken per jaar gaat snowboarden, 1.91m is, schoenmaat 46 heeft en 80 kilo weegt?

Ik weet het, 170,- is belachelijk weinig, daarom lijkt het me sterk dat het materiaal wat is, maar om nou weer fortuinen voor die paar weken per jaar uit te geven?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_23188898

De Kitzsteinhorn op dit moment.
-12 graden en het sneeuwt al voor de derde dag, gisteren alleen is er al 50cm bij gekomen.

nog 4 dagen en dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')