FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Citroen C6
Klonkwoensdag 29 september 2004 @ 15:32
Per ongeluk gelekt van een presentatie.

Citroen is weer druk bezig om mooie, opvallende auto's te maken.







en een van het prototype waar de nieuwe C6 op gebaseerd is, de C6 Lignage.

tuut84woensdag 29 september 2004 @ 15:33
apart
Klonkwoensdag 29 september 2004 @ 15:34
zeker weten, die achterlichten lijken boven de kofferbak uit te steken/
Joenewoensdag 29 september 2004 @ 15:35
Moooie wagen
markiemarkwoensdag 29 september 2004 @ 15:36
vet ding! mega vet hoewel ik de c5 ook mooi vind
Klonkwoensdag 29 september 2004 @ 15:36
De neus is echt geweldig.
la.femme.nikitawoensdag 29 september 2004 @ 15:37
wooeee... mooiii (L) it!
Jordy-Bwoensdag 29 september 2004 @ 15:39
wat een maf gezicht dat de voorruit zo'n eind voor de stijlen opbolt.

'k vind 't sowieso een vreemd ontwerp.
Ultimorawoensdag 29 september 2004 @ 16:03
vind hem "wel mooi"
Youpwoensdag 29 september 2004 @ 16:37
mijn moeder heeft al gezworen na 15 jaar citroen trouw te zijn voor een ander merk te kiezen... ik ben het met r eens...
_Kuch_woensdag 29 september 2004 @ 16:42
Ik kan niet uitleggen waarom, maar het eerste wat ik dacht: wauw, eigenlijk best wel erg mooi...
kaputwiehundwoensdag 29 september 2004 @ 16:50
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:36 schreef markiemark het volgende:
vet ding! mega vet hoewel ik de c5 ook mooi vind
Over smaak valt niet te twisten, maar een C5 (zeker de sedan) kun je niet mooi vinden.

Om Jeremy Clarkson maar even vrij te vertalen. Ze hebben de styling van de C5 aangepast. Welke styling?

Die C6 ziet er dan wel weer aardig uit.
SuzukiSwiftwoensdag 29 september 2004 @ 16:50
Vind het een schitterende wagen... Tenminste niet zo een dertien in een dozijn geval.
Steve-Owoensdag 29 september 2004 @ 17:00
Apart..
MikeyManwoensdag 29 september 2004 @ 17:25
Wat een buttugly auto zeg
wunderbaumwoensdag 29 september 2004 @ 17:29
Net een CX van opzij




Fulcrum_Xwoensdag 29 september 2004 @ 17:32
Prachtige bak

Citroën is wel erg in de weer met designen zeg, de achterkanten zijn echt bij ieder nieuw model totaal anders
GM-Damnitionwoensdag 29 september 2004 @ 18:13
Gruwelijk.
Sjaeckwoensdag 29 september 2004 @ 19:24
Geweldig! Die overeenkomst met de CX viel me ook al op. Bovendien is deze achterkant in tegenstelling tot de C4 en nieuwe C5 wél echt mooi.

Zie ik dat nou goed en heeft ie zo'n sedan-achterklepje als de CX?
Jofunu-kunwoensdag 29 september 2004 @ 19:38
Opvallend, dat wel.. Apart, dat zit wel goed.. Maar mooi... Ik vindt het net iets een beetje té..
double-Joopwoensdag 29 september 2004 @ 20:00
die achterlichten zijn niet zo geslaagd vind ik.. maar ach dat was bij de cx ook zo.. dus daar valt mee te leven.. alleen jammer van al die sier/stootstrippen en de "volle" voorbumper.. dat maakt de auto wat rommelig.. maar die zooi kan je er lekker zelf aftrekken en dan heb je een zeer cleane wagen.. die, als ik mag hopen, wordt uitgerust met een 2,7 liter V6 hdi motor..
Dr_Croutonwoensdag 29 september 2004 @ 20:37
Zeer apart!
Juggywoensdag 29 september 2004 @ 20:51
ik vind em super! (ben als bx-o-fiel dan ook niet helemaal onpartijdig)

zoals een paar mensen al gezegd hebben: citroën is echt een grote inhaalslag aant doen op het vlak van design, dit is echt een van de meest gewaagde en geslaagde modellen die op het punt staan uit te komen imo
_Drake_woensdag 29 september 2004 @ 21:07
C2 was al apart. deze is dat zeker ook, het is weer lekker een citroen
Eyeopenerwoensdag 29 september 2004 @ 22:07
Afgrijselijk (en zal wel net als de C5 als een dweil rijden)
Revisionwoensdag 29 september 2004 @ 22:09
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:29 schreef wunderbaum het volgende:
Net een CX van opzij


[afbeelding]

[afbeelding]
op die eerste foto lijkt hij ook heel erg
MrX1982woensdag 29 september 2004 @ 22:09
Hmmm eerste indruk: Afschrijselijk

Maar mss is hij mooier in het echt, ben benieuwd
MegAwoensdag 29 september 2004 @ 22:44
voorkant mooi..achterkant vind ik afschuwelijk
Scheepschroefwoensdag 29 september 2004 @ 22:53
Heeeel mooi, vive la france!

yupwoensdag 29 september 2004 @ 22:54
Eigenlijk, ik herzie mijn mening. Ik vind het niet fantastisch ofzo, maar ook niet echt lelijk.

* yup rent heel hard weg
Againzenderwoensdag 29 september 2004 @ 22:56
Mijn eerste indruk was ook CX-achtig

Ik wil hem wel eens in het echt zien eigenlijk. En het liefst er eens een rit in rijden.
superheistwoensdag 29 september 2004 @ 23:14
wel mooi.. alleen die acherlichten
-THaVinNY-woensdag 29 september 2004 @ 23:15
Lijnenspel doet me ook wel aan de oude A6 van Audi denken, vooral de daklijn. Maargoed ik vind het wel een gedurft ontwerp. Je moet er wel van houden van die nieuwe citroens, maar over algemeen vind ik ze wel wat hebben.
Fulcrum_Xwoensdag 29 september 2004 @ 23:18
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:00 schreef double-Joop het volgende:
als ik mag hopen, wordt uitgerust met een 2,7 liter V6 hdi motor..


'Het motorengamma zal bestaan uit vier en zes-cilinder benzine- en dieselmotor. De nieuwe 2.7 V6 HDI uit de Peugeot 607 en Jaguar S-type zal ook voor de C6 beschikbaar komen.'
(bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2817)
Alcyonevrijdag 1 oktober 2004 @ 01:41
Ben wel gecharmeerd van dit ding. Een hoogstandje als de DS of CX is het overigens niet. De formatie zijruiten is wel klassiek zoals ik het mooi vind (GS/CX).

Als ie als een dweil rijdt is dat alleen maar goed. Er zijn al teveel stugge auto's die veren alsof ze betonnen banden hebben. We willen zweven. Comfortabel met 80 over drempels. De waarheid is echter dat deze auto's het meest geavanceerde veersysteem hebben op aarde. Met die wegligging zit het dus ook goed (vergelijk de GS en BX met hun toenmalige concurrenten).

Hier een plaatje van de GS, het andere voorbeeld voor de styling van de zijruiten:
Klonkvrijdag 1 oktober 2004 @ 06:47
andere fabrieken zouden het retro design noemen, hoe langer ik hem zie, hoe geslaagder ik de c6 vind.
Scheepschroefvrijdag 1 oktober 2004 @ 10:16
Des te langer ik er naar staar, hoe gaver ik de C6 eruit vind zien.
Cm5vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:56
Ik vind hem een stuk beter dan de C5
markyvrijdag 1 oktober 2004 @ 20:25
Zeer geslaagd moet alleen die achterkant nog eens in het echt zien.
Alexxxxxvrijdag 1 oktober 2004 @ 20:42
Parkeer maar bij mij op de stoep neer
double-Joopzaterdag 2 oktober 2004 @ 13:57
de c6 met een a6 vergelijken?.. euh.. nee sorry ik heb misschien een bril nodig maar ik echt geen gelijkenissen..
het valt me nu pas op dat de wielbasis wel erg groot is.. dus met de binnenruimte zal het ook wel goed komen..
ben benieuwd of citroen weer een pallas model gaat uitbrengen.. de cx pallas had meer beenruimte achterin dan de grotere mercedessen..
Alcyonezaterdag 2 oktober 2004 @ 18:25
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:57 schreef double-Joop het volgende:
de c6 met een a6 vergelijken?.. euh.. nee sorry ik heb misschien een bril nodig maar ik echt geen gelijkenissen..
het valt me nu pas op dat de wielbasis wel erg groot is.. dus met de binnenruimte zal het ook wel goed komen..
ben benieuwd of citroen weer een pallas model gaat uitbrengen.. de cx pallas had meer beenruimte achterin dan de grotere mercedessen..
Je bedoelt de CX Limousine of Prestige. Dat waren Berline modellen met de wielbasis van de Break. De Pallas was gewoon de meest rijk uitgeruste normale versie, maar die verlengde jongens waren nog duurder. Dat ze ontzettend veel ruimte hebben is zeker. Gisteren nog een CX Break gezien met een tweede achterbank.
Remonzaterdag 2 oktober 2004 @ 18:34
Monsterlijk lelijk!
sanchezzmaandag 4 oktober 2004 @ 16:14
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:34 schreef Remon het volgende:
Monsterlijk lelijk!
mee eens.
ik moet wel eerlijk zeggen dat ie wel wat heeft.
Pistol_Petemaandag 4 oktober 2004 @ 16:57
ongelooflijk lelijk!
alsemmaandag 4 oktober 2004 @ 17:37
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:57 schreef Pistol_Pete het volgende:
ongelooflijk lelijk!
zeer goed onderbouwd...
Pistol_Petemaandag 4 oktober 2004 @ 17:50
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:37 schreef alsem het volgende:

[..]

zeer goed onderbouwd...
weinig zin om aan zo'n gedrocht veel woorden vuil te maken
hifonicsmaandag 4 oktober 2004 @ 19:49
voor iedereen die in dit topic Citroen C6 ut is gewoon een oerlelijk stom ding
welke boerenlul wil dr nou in rijden
ik dus nie

dus bij deze nogmaals

WAT EEN LELIJKE ACHTERLIJKE STOMME DEBIELE WAGEN.
hifonicsmaandag 4 oktober 2004 @ 19:50
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:14 schreef sanchezz het volgende:

[..]

mee eens.
ik moet wel eerlijk zeggen dat ie wel wat heeft.
JA EEN ZWAAR ACHTERLIJK EN DEBIEL UITERLIJK WAAR ZELFS EEN ZWAAR GEESTELIJK GEHANDICAPT KIND VAN 1 NOG VAN MOET HUILEN. ZO LELIJK IS HIJ DUS.
Alcyonemaandag 4 oktober 2004 @ 19:52
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:49 schreef hifonics het volgende:
voor iedereen die in dit topic Citroen C6 ut is gewoon een oerlelijk stom ding
welke boerenlul wil dr nou in rijden
ik dus nie

dus bij deze nogmaals

WAT EEN LELIJKE ACHTERLIJKE STOMME DEBIELE WAGEN.
Gelukkig is uiterlijk niet alles. Ik heb zelf een BX en ik lach steeds alle bumperklevers uit die niet doorhebben dat ik met 80 over een drempel kan en zij niet. Hoor wel eens luid gekraak achter me als zo'n debiel z'n voorspoilertje aan gort rijdt.

En een auto is niet debiel. Als een debiel een auto kan ontwerpen wel. De waarheid is dat een auto wordt ontworpen door een enorm team van ontzettend geleerde en intelligente personen. Dat jij 'm lelijk vindt... boeie.
Alcyonemaandag 4 oktober 2004 @ 19:54
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:50 schreef hifonics het volgende:

[..]

JA EEN ZWAAR ACHTERLIJK EN DEBIEL UITERLIJK WAAR ZELFS EEN ZWAAR GEESTELIJK GEHANDICAPT KIND VAN 1 NOG VAN MOET HUILEN. ZO LELIJK IS HIJ DUS.
Zeg, capslock?

En generaliseer es niet zo. Je maakt jezelf belachelijk.

Anders ga ik vragen of een modje jouw post ff verwijdert. Kan zo natuurlijk niet.
hifonicsmaandag 4 oktober 2004 @ 19:56
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:52 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Gelukkig is uiterlijk niet alles. Ik heb zelf een BX en ik lach steeds alle bumperklevers uit die niet doorhebben dat ik met 80 over een drempel kan en zij niet. Hoor wel eens luid gekraak achter me als zo'n debiel z'n voorspoilertje aan gort rijdt.

En een auto is niet debiel. Als een debiel een auto kan ontwerpen wel. De waarheid is dat een auto wordt ontworpen door een enorm team van ontzettend geleerde en intelligente personen. Dat jij 'm lelijk vindt... boeie.
o jee
de bx
nog zo een rijdende doodskist.
en die ontwerpers zijn zeker net geslaagd op het kinderdagverblijf
SimtekF1maandag 4 oktober 2004 @ 20:12
Alcyonemaandag 4 oktober 2004 @ 20:13
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:56 schreef hifonics het volgende:

[..]

o jee
de bx
nog zo een rijdende doodskist.
en die ontwerpers zijn zeker net geslaagd op het kinderdagverblijf
Volgens mij heb je niet begrepen wat ik net vertelde. Uiterlijk is niet alles. Voor jou blijkbaar wel waardoor je eigenlijk jezelf ook reduceert tot dat dunne schilletje waar iedereen tegenaankijkt. Verbaast me dat je weet hoe een toetsenbord werkt.
Tr0ublegummaandag 4 oktober 2004 @ 20:22
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:56 schreef hifonics het volgende:

[..]

o jee
de bx
nog zo een rijdende doodskist.
en die ontwerpers zijn zeker net geslaagd op het kinderdagverblijf
Ja dat klopt, Bertone heeft de Lamborghini Countash idd op het kinderdagverblijf ontworpen

on-topic, vind het wel een hele mooie auto hoor, die C6. Denk ook dat er mods gaan komen om de achterste wielkasten gesloten te maken, zoals de CX had.
alsemmaandag 4 oktober 2004 @ 20:31
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 20:22 schreef Tr0ublegum het volgende:

[..]

Ja dat klopt, Bertone heeft de Lamborghini Countash idd op het kinderdagverblijf ontworpen

on-topic, vind het wel een hele mooie auto hoor, die C6. Denk ook dat er mods gaan komen om de achterste wielkasten gesloten te maken, zoals de CX had.
dat zou wel bruut zijn..
DJ-Mauritsmaandag 4 oktober 2004 @ 20:45
Ik heb er erg lang naar moeten kijken, maar ik denk dat ik haar (het blijft een Citroën) toch wel heel mooi vind... .

Vooral van voren en 'en profil' vind ik het ontwerp erg geslaagd, alleen lijkt de achterkant nogal geknutseld. Maar dat kan (zoals bij veel Citroëns) heel erg meevallen, ik kijk er naar uit om haar in het echt te zien.. .
double-Joopmaandag 4 oktober 2004 @ 21:32
ik ben nog maar net op dit forum en nu valt het me al op dat er gewoon t-lijers zijn die alles voor de lol willen verpesten..

Je mag de C6 best een lelijk hok vinden, ieder zijn smaak. maar onderbouw je mening nou eens, dan kunnen we daar als volwassen mensen gezellig over discussieren.. het zou wat zijn als iedereen elke auto mooi vindt, kijk maar eens naar de mk1 fiat multipla..
Dr_Croutonmaandag 4 oktober 2004 @ 22:49
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:32 schreef double-Joop het volgende:
ik ben nog maar net op dit forum en nu valt het me al op dat er gewoon t-lijers zijn die alles voor de lol willen verpesten..

Je mag de C6 best een lelijk hok vinden, ieder zijn smaak. maar onderbouw je mening nou eens, dan kunnen we daar als volwassen mensen gezellig over discussieren.. het zou wat zijn als iedereen elke auto mooi vindt, kijk maar eens naar de mk1 fiat multipla..
Newsflash: die t-lijers die stoer vanachter een beeldscherm op alles 'dissen' zijn op vrijwel elke forum te vinden, moet er maar mee leren leven helaas.

Ik ben er over uit: het is op een paar nodige aanpassingen (o.a. achterlichten mogen best hoekiger) na best mooi.
hifonicsdinsdag 5 oktober 2004 @ 10:22
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 20:13 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet begrepen wat ik net vertelde. Uiterlijk is niet alles. Voor jou blijkbaar wel waardoor je eigenlijk jezelf ook reduceert tot dat dunne schilletje waar iedereen tegenaankijkt. Verbaast me dat je weet hoe een toetsenbord werkt.
kerel, al zat er een v64 met een 24 liter motor in met 20000 pk en kon ik er door muren mee rijden en over elke drempel. ut is en blijft gewoon een gruwelijk lelijke bak en daar is gewoon in mijn ogen niks aan te veranderen. en zolang ik een auto niet mooi vind en in dit geval dus lelijk zul je mij er echt nie in zien rijden, en je zult verbaasd zijn wat ik allemaal met een toetsenbord kan.
Metro2005dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:23
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:56 schreef hifonics het volgende:

[..]

o jee
de bx
nog zo een rijdende doodskist.
en die ontwerpers zijn zeker net geslaagd op het kinderdagverblijf
* net bx gti gekocht heeft



ik vind hem lekker wel mooi
maar goed dat jij er niet in hoeft te rijden eeh zweven
D-Devildinsdag 5 oktober 2004 @ 12:10
Die achterkant is toch echt niet mooi .
hifonicsdinsdag 5 oktober 2004 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:10 schreef D-Devil het volgende:
Die achterkant is toch echt niet mooi .
met jouw kan ik praten

soundje klinkt wel goed hoor trouwens
D-Devildinsdag 5 oktober 2004 @ 12:42
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:22 schreef hifonics het volgende:

[..]

met jouw kan ik praten

soundje klinkt wel goed hoor trouwens
Hehe, dankje ! Hij is lekker inderdaad .
Alcyonedinsdag 5 oktober 2004 @ 13:10
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:22 schreef hifonics het volgende:

[..]

kerel, al zat er een v64 met een 24 liter motor in met 20000 pk en kon ik er door muren mee rijden en over elke drempel. ut is en blijft gewoon een gruwelijk lelijke bak en daar is gewoon in mijn ogen niks aan te veranderen. en zolang ik een auto niet mooi vind en in dit geval dus lelijk zul je mij er echt nie in zien rijden, en je zult verbaasd zijn wat ik allemaal met een toetsenbord kan.
Waarom zei ja dat niet meteen de eerste keer zo? Scheelt irritatie
hifonicsdinsdag 5 oktober 2004 @ 13:43
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 13:10 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Waarom zei ja dat niet meteen de eerste keer zo? Scheelt irritatie
k
zal ik voortaan doen
beschuitdinsdag 5 oktober 2004 @ 15:59
Ik vind het een spuuglelijke auto, maar goed, kwestie van smaak he
hifonicsdinsdag 5 oktober 2004 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:59 schreef beschuit het volgende:
Ik vind het een spuuglelijke auto, maar goed, kwestie van smaak he
nee hoor
das een puur realistische kijk op deze 'auto'.
PCRodentdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:13
vette voorkant!
Fulcrum_Xdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

* net bx gti gekocht heeft



ik vind hem lekker wel mooi
maar goed dat jij er niet in hoeft te rijden eeh zweven
woei gefeliciteerd

(post je nog pics in Citroën thread? )
yupdinsdag 5 oktober 2004 @ 20:42
Ik heb dit al gezegd, maar ik vind die C6 echt uhhh, niet lelijk?

* yup rent keihard weg zoals ie eerst ook had gedaan
patje74dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:32
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:29 schreef wunderbaum het volgende:
Net een CX van opzij
Jep, dat viel mij ook direct op! Erg mooi, en leuk dat ze de oude lijnen weer verwerken in een super moderne wagen.
De nieuwe modelletjes maken Citroën weer een interessant merk!
Fulcrum_Xdinsdag 5 oktober 2004 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:32 schreef patje74 het volgende:

[..]

Jep, dat viel mij ook direct op! Erg mooi, en leuk dat ze de oude lijnen weer verwerken in een super moderne wagen.
De nieuwe modelletjes maken Citroën weer een interessant merk!
zekers


(is dan wel het prototype, maar die is kwa lijnen toch vrij hetzelfde als de C6)
Alcyonedinsdag 5 oktober 2004 @ 23:05
Mooi gedaan Fulcrum!

Nu nog een animatie waar een C6 met een CX type 1 wordt vergeleken. Das toch de meest pure CX.

Vind de CX toch mooier, of het nou een type 1 of 2 is.



[ Bericht 20% gewijzigd door Alcyone op 05-10-2004 23:10:43 ]
Fulcrum_Xwoensdag 6 oktober 2004 @ 10:38
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:05 schreef Alcyone het volgende:
Mooi gedaan Fulcrum!

Nu nog een animatie waar een C6 met een CX type 1 wordt vergeleken. Das toch de meest pure CX.

Vind de CX toch mooier, of het nou een type 1 of 2 is.

[afbeelding]
heb hem van internet geplukt

http://www.euronet.nl/~citron/C6LIGNAGE.html
Tr0ublegumwoensdag 6 oktober 2004 @ 15:44
ik wou toch zeggen, die gif had ik al ens eerder gezien
Metro2005woensdag 6 oktober 2004 @ 16:13
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:51 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

woei gefeliciteerd

(post je nog pics in Citroën thread? )
bij deze een voorproefje:



Fulcrum_Xwoensdag 6 oktober 2004 @ 17:04
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

bij deze een voorproefje:

[afbeelding]

hij is mooi ja, ik heb hem ook al zien staan op Citrosport forum
Chepkevrijdag 11 maart 2005 @ 18:22
Schitterende auto.
Het is wel zo: Je vindt em top of je vindt em helemaal niks denk ik. Dat blijkt ook wel uit de reacties in dit topic...
markyzaterdag 12 maart 2005 @ 23:48
Ik weet niet of dit werkt maar ik kreeg een maitje van de citroën

http://www.geneve2005.citroen.com/nl/?mc=A01317.16719&ac=A01317
eL.donderdag 15 december 2005 @ 19:50
Wauw.
Hugsterdonderdag 15 december 2005 @ 19:59
In die kar wil je toch nog niet dood in gevonden worden men
M.Picantodonderdag 15 december 2005 @ 20:13
ik heb hem afgelopen zondag zien rijden... in het echt issie wel beter dan op die plaatjes... maar ik vind er alsnog niet veel aan...
DeltaS4donderdag 15 december 2005 @ 20:17
Fantastische auto alleen die versnellingspook vind ik helemaal niks voor deze creatie



Mijn idee van een nieuwe avangardische citroën is zeker weer een flinke hendel voor de versnelling aan het stuur. Misschien lastig met een handgeschakelde bak maar geen probleem voor een automaat.

Dat heb je bij de middenconsole ook weer ruimte voor iets geks, misschien wel gewoon strak alleen een plank hoog gepolijst hout
Sterke_Yerkedonderdag 15 december 2005 @ 20:46
Echt een mooie wagen, alhoewel ik het prototpye nog veel mooier vind, de achterlichten vind ik niet mooi, de stealth handgrepen van het proto zijn ook mooier en de meer achteroverliggende b en c stijlen
Klonkdonderdag 15 december 2005 @ 20:50
ik heb hem van de week voor het eerst in het wild gezien, hij is helemaal compleet goedgekeurd, een echte Citroen
turnpikedonderdag 15 december 2005 @ 23:02
Ik heb er in Frankfurt even in gezeten, ik, als citrofiel, was er niet kapot van.

M'n BMW-fappende metgezel daarentegen vond het een geweldig mooie auto.
veldmuisvrijdag 16 december 2005 @ 13:51
Kzag m een paar dagen op tv....de eerste citroen die ik best erg mooi vind!
DeltaS4vrijdag 16 december 2005 @ 20:06
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:02 schreef turnpike het volgende:
Ik heb er in Frankfurt even in gezeten, ik, als citrofiel, was er niet kapot van.

M'n BMW-fappende metgezel daarentegen vond het een geweldig mooie auto.
Dat bedoel ik nauw, komt door die 'duitse pook'
peacetakervrijdag 16 december 2005 @ 20:24
ik moet zeggen dat ze bij Citroën wel lef hebben met deze vorm van styling.
hij spreekt mij totaal niet aan (ik vind het een onwijs lelijke bak) maar ik moet ze wel respect geven voor het feit dat ze wat origineels durven te doen met de vormgeving van deze auto.
over het interieur kan ik niet praten (ik rij nooit in een Citroën) maar het lijkt me een erg comfortabele auto om in te rijden
_laytsskylighter_zondag 28 mei 2006 @ 14:10
dit iets als lease bak?
Alexxxxxzondag 28 mei 2006 @ 14:13
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:10 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
dit iets als lease bak?
Ja, hij is puik.
Sterke_Yerkezondag 28 mei 2006 @ 14:23
Vind de c6 wel mooi maar van de zijkant lijkt hij wel erg veel op een passat 3B
paaskannekoekjezondag 28 mei 2006 @ 14:33
wat een gruwelijk slagschip, niet-te-zuinig..
_laytsskylighter_zondag 28 mei 2006 @ 14:40
volgens ING Lease is het de beste in de "Executive"-klasse. In ieder geval beter dan een Mercedes ML. Misschien goed ter vervanging van de huidige 407 Station leasebak.
Repeatzondag 28 mei 2006 @ 14:47
Niet echt vergelijkbaar met een MB ML he
Maar het is wel een enorm gave bak dit
Sloperzondag 28 mei 2006 @ 17:42
Ik heb er een tijdje geleden in gereden. Een vriend van mij moest de Citroën directie ermee door Adam rijden en mocht em daarna nog ff een dagje meenemen.
Het was de 2.7 HDiF V6 Ex versie. Normaal gesproken ben ik niet zo´n Citroen liefhebber, maar dit was toch wel echt een hele dikke bak. Gadgets te over. Ding was met die V6 diesel ook flink rap, sportstand van de bak voegde alleen niks toe.
Maar wat een bandenvreter dat ding, tractioncontrol draaide echt overuren als je ´m vloerde. De km-stand was iets van 6000km en de 245 brede bandjes waren voor al helemaal af.
Ik ben overigens wel grote auto´s gewend, heb zelf een Accord gehad en rijd nu veel in een Chrysler Voyager, maar deze bak is echt gr00t
Repeatmaandag 29 mei 2006 @ 12:32
quote:
Op zondag 28 mei 2006 17:42 schreef Sloper het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden in gereden. Een vriend van mij moest de Citroën directie ermee door Adam rijden en mocht em daarna nog ff een dagje meenemen.
Het was de 2.7 HDiF V6 Ex versie. Normaal gesproken ben ik niet zo´n Citroen liefhebber, maar dit was toch wel echt een hele dikke bak. Gadgets te over. Ding was met die V6 diesel ook flink rap, sportstand van de bak voegde alleen niks toe.
Maar wat een bandenvreter dat ding, tractioncontrol draaide echt overuren als je ´m vloerde. De km-stand was iets van 6000km en de 245 brede bandjes waren voor al helemaal af.
Ik ben overigens wel grote auto´s gewend, heb zelf een Accord gehad en rijd nu veel in een Chrysler Voyager, maar deze bak is echt gr00t
dat komt dan eerder door de tokkies die erin rijden....
Slopermaandag 29 mei 2006 @ 12:46
Tja, met zulke bakken wordt altijd geragd, is toch leuk? Maar ik wilde gewoon aangeven dat die bak z'n vermogen er moeilijk kwijt kon...
Sunrisemaandag 29 mei 2006 @ 13:58
Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen

Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..

Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?

60.000 euro... Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunrise op 29-05-2006 14:09:51 (toevoeging) ]
_Alain_maandag 29 mei 2006 @ 14:13
tjah euh .. c5 station leasebak diesel, 6 versnellingen met genoeg Newtonmeterkes, een berg comfort en een hele hoop extra's erop en eraan, voor 2000 euro meer kregen we bij BMW een compleet kale 320d sedan, maar dat was zelfs te duur voor de leasemaatschappij ....

ouwe passat was veel krapper qua interieur, peugeot minder comfortabel, bij audi krijg je alleen maar A3'tjes voor die prijs en de leasemaatschappij heeft een hekel aan japanners

ik ben gek op BMW/Audi/Mercedes/Volvo maar qua prijs krijg je bij Citroën veel ruimte en comfort, en het is allemaal nog van goede kwaliteit ook.

En na 4 uur 160 in cruisecontrol richting Zuid-Duitsland stap je gewoon fris als een hoentje uit die bak niet onbelangrijk als je veel kilometers maakt he (en onze metallic zwarte C5 ziet er zeker niet slecht uit imho ?)

ben overigens niet zo kapot van C6 design nee, en hun automaten zijn nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven vrees ik, maar tot aan de hogere middenklasse heeft Citroën zeker bestaansrecht imho =]
Repeatmaandag 29 mei 2006 @ 15:05
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:58 schreef Sunrise het volgende:
Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen

Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..

Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?

60.000 euro... Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties
whehehe Een A6 met alle denkbare opties voor 60.000? m'n billetjes.
Nieuwe 5 serie heb je er ook niet voor hoor, ja de 518 wieldop edition © yup
eL.maandag 29 mei 2006 @ 15:30
Klopt en ik vraag me af of Sunrise wel eens met hydrauliek heeft gereden ... ik wil niet meer anders (rij nu in een XM TCT). En 1800 kilo trekken ? Met twee vingers in de neus en ook heerlijk rijden, je merkt niet eens dat er wat achter hangt, de hydrauliek houdt alles keurig recht.

Geef mij maar een blok met iets minder pit (wat ik betwijfel, ik rij het gros zoek vanaf het stoplicht) die tonnen, maar dan ook tonnen kan lopen zonder problemen en een knap weggedrag. En dan hebben we het nog niet over de talloze opties gehad die er in zitten (zoals boven al aangegeven), daar kunnen die Duitsers nog een hoop van leren.
Slopermaandag 29 mei 2006 @ 16:41
quote:
[b]Op maandag 29 mei 2006 13:58
Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..
De 2.7HDiF met 440nm sleurt dat ding anders in 8sec naar de 100. Voor 60.000 heb je net een kale 525i met wieldoppen.
#ANONIEMmaandag 29 mei 2006 @ 16:58
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:37 schreef alsem het volgende:

[..]

zeer goed onderbouwd...


je mag wel zeggen dat je hem mooi vind, zonder onderbouwing... maar niet dat je hem lelijk vind?

ik vind hem lelijk, een gedrocht, ziet er niet uit... klaar, das mijn MENING...
grappig genoeg hoef je smaak niet te onderbouwen...
Alcyonedonderdag 1 juni 2006 @ 11:37
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:58 schreef Sunrise het volgende:
Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen

Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..

Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?

60.000 euro... Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties
Nog zo'n figuur die er "verstand" van heeft.

Wel eens van smaak gehoord? Ik vind Robert Opron auto's bijvoorbeeld erg mooi. Is echt frans. Ik heb er twee, een DS fase 3 en een CX. Verder heb ik een BX fase 1. De BX ziet er lichtelijk ouderwets uit (ontwerp van 1979) maar de CX en DS zijn nog steeds hip. Is allemaal frans design.

Juist de Saxo's (maar ook ZX, Xsara, C5) zijn nog de minste Citroen modellen, ze hadden net zo goed een Peugeot label kunnen hebben. Karakterloos, net als 95% van het nederlandse wagenpark. Een BX of CX , die hebben juist bestaansrecht door hun non-conformistische aard, ze vallen op. Dingen zitten in die auto's net even anders. De een vindt het lelijk, de ander vindt het mooi, maar design is het!

En de DS (1955-1975) is de meest gebruikte klassieker van nederland, met ruim 3000 op de weg en nog een hele zwik gestald. Is niet gek, voor een auto die al 31 jaar uit produktie is! Geloof je dan nog steeds dat fransen niet kunnen ontwerpen? Het enige duitse merk wat nog een beetje design aflevert vind ik Audi, de rest valt niet op, en dat komt door het gebrek aan karakter.

Dat lelijke witte ding is trouwens Auto van het Jaar 1974. De achterruit is zo ontworpen zodat de luchtstroom de ruit schoon houdt en je geen wisser nodig hebt.

Wat weet jij van die hydraulische vering? Heb je er wel eens aan geklust? Zolang er geen elektronica in het spel is, kun je het meeste zelf doen, wat ik ook doe. Niks zwaar de lul. Ga maar lekker verder meelullen met die andere lulletjes die er "verstand" van hebben.

Doe ons een plezier en blijf in die karakterloze duitse stuiterbakken crossen. De NSU RO 80 is de laatste bijzondere auto die uit Germania is gekomen (en de ENIGE duitse auto die ik begeer).
#ANONIEMdonderdag 1 juni 2006 @ 11:52
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]
Wat ik juist van Citroën vind, is dat ze altijd te geforceerd overkomen. Het is Citroën, dus het moet design zijn. ik vind dus dat ze dan vaak over de top gaan. Maar goed, das dus mijn smaak, zoals je al zei ieder zijn eigen smaak...

Nee doe mij maar zo'n karakterloze duitser...
Alcyonezaterdag 3 juni 2006 @ 19:12
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Wat ik juist van Citroën vind, is dat ze altijd te geforceerd overkomen. Het is Citroën, dus het moet design zijn. ik vind dus dat ze dan vaak over de top gaan. Maar goed, das dus mijn smaak, zoals je al zei ieder zijn eigen smaak...

Nee doe mij maar zo'n karakterloze duitser...
Het is misschien geforceerd, maar wordt wel gewaardeerd zo te zien:
http://www.wcoty.com/media/?release=24&year=2006

Overigens heb ik vandaag voor het eerst gereden en gelijk 430 KM afgelegd in een zwarte C4 Coupe, 1.6 16V VTS met navi. Even met autoambulance een AX Sport ophalen in Belgieje en afleveren in Venray.

Wat een geweldige machine. Een 1.6 die 1500KG mag trekken, super! En rijdt echt heerlijk zo'n cruise control. Zou de eerste niet-hydropneumatische auto zijn die ik toch zou willen kopen.
Tommy_Kuklinskizaterdag 3 juni 2006 @ 19:18
Fantastiche auto weer
tenminste een echte Citroën, net zoals een CX
Headlongzondag 4 juni 2006 @ 00:14
Mooie bak die C6!! Citroën is weer goed bezig de laatste tijd!!
towncarzondag 4 juni 2006 @ 01:17
Fantastisch ! Toen ik er een paar dagen geleden een zag rijden dacht ik gelijk "dat wordt de opvolger van de CX" Wat een kunstwerk !
One_conundrumzondag 4 juni 2006 @ 17:48
Tres Bon mn pa kan niet wachten tot 15 jaar over zijn zodat ie er 4e hands een kan kopen.
satbetweterzondag 4 juni 2006 @ 23:27
ik heb de c6 zien rijden vanmiddag,in de verte lijkt de achterkant een beetje op een audi.
Tommy_Kuklinskimaandag 5 juni 2006 @ 00:30
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:27 schreef satbetweter het volgende:
ik heb de c6 zien rijden vanmiddag,in de verte lijkt de achterkant een beetje op een audi.
omg

hoe ver? 10 km...
One_conundrummaandag 5 juni 2006 @ 13:31
Hij was gister avond op Top Gear, ik raad mensen aan dnsdag de herhaling mee te pakken!

markydonderdag 15 juni 2006 @ 22:34
Hier kan je het terug kijken
http://www.youtube.com/watch?v=mpuPGkikm2I
JohnnyKnoxvilledonderdag 15 juni 2006 @ 22:44
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef BroesWillems het volgende:
Wat ik juist van Citroën vind, is dat ze altijd te geforceerd overkomen. Het is Citroën, dus het moet design zijn. ik vind dus dat ze dan vaak over de top gaan. Maar goed, das dus mijn smaak, zoals je al zei ieder zijn eigen smaak...

Nee doe mij maar zo'n karakterloze duitser...
BMW gaat qua design anders aardig de Franse weg op.
Zie bijvoorbeeld de koplampen van de 5-serie.
Eindelijk begint in ieder geval 1 Duits merk door te krijgen dat een auto er ook best anders uit kan zien dan een taxi.
Repeatdonderdag 15 juni 2006 @ 23:26
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:34 schreef marky het volgende:
Hier kan je het terug kijken
http://www.youtube.com/watch?v=mpuPGkikm2I
geweldig

die beelden van die c6 en die 5 serie

in de nieuwste autokampioen werd de c6 trouwens boven de a6 verkozen
eer-ikdonderdag 15 juni 2006 @ 23:59
hoe groot dat ding ook is in vergelijking met hammond
dubidubvrijdag 16 juni 2006 @ 14:28
Gister zien rijden... echt zo hmm.. apart karretje... toffe komplam... HE EEN C6!eins
Catch22-vrijdag 16 juni 2006 @ 23:11
ik vind die c6 een beetje mislukt.. niet echt helemaal mijn ding