abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38332677
tjah euh .. c5 station leasebak diesel, 6 versnellingen met genoeg Newtonmeterkes, een berg comfort en een hele hoop extra's erop en eraan, voor 2000 euro meer kregen we bij BMW een compleet kale 320d sedan, maar dat was zelfs te duur voor de leasemaatschappij ....

ouwe passat was veel krapper qua interieur, peugeot minder comfortabel, bij audi krijg je alleen maar A3'tjes voor die prijs en de leasemaatschappij heeft een hekel aan japanners

ik ben gek op BMW/Audi/Mercedes/Volvo maar qua prijs krijg je bij Citroën veel ruimte en comfort, en het is allemaal nog van goede kwaliteit ook.

En na 4 uur 160 in cruisecontrol richting Zuid-Duitsland stap je gewoon fris als een hoentje uit die bak niet onbelangrijk als je veel kilometers maakt he (en onze metallic zwarte C5 ziet er zeker niet slecht uit imho ?)

ben overigens niet zo kapot van C6 design nee, en hun automaten zijn nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven vrees ik, maar tot aan de hogere middenklasse heeft Citroën zeker bestaansrecht imho =]
pi_38333262
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:58 schreef Sunrise het volgende:
Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen

Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..

Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?

60.000 euro... Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties
whehehe Een A6 met alle denkbare opties voor 60.000? m'n billetjes.
Nieuwe 5 serie heb je er ook niet voor hoor, ja de 518 wieldop edition © yup
  maandag 29 mei 2006 @ 15:30:51 #103
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38334055
Klopt en ik vraag me af of Sunrise wel eens met hydrauliek heeft gereden ... ik wil niet meer anders (rij nu in een XM TCT). En 1800 kilo trekken ? Met twee vingers in de neus en ook heerlijk rijden, je merkt niet eens dat er wat achter hangt, de hydrauliek houdt alles keurig recht.

Geef mij maar een blok met iets minder pit (wat ik betwijfel, ik rij het gros zoek vanaf het stoplicht) die tonnen, maar dan ook tonnen kan lopen zonder problemen en een knap weggedrag. En dan hebben we het nog niet over de talloze opties gehad die er in zitten (zoals boven al aangegeven), daar kunnen die Duitsers nog een hoop van leren.
pi_38336774
quote:
[b]Op maandag 29 mei 2006 13:58
Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken.. En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..
De 2.7HDiF met 440nm sleurt dat ding anders in 8sec naar de 100. Voor 60.000 heb je net een kale 525i met wieldoppen.
pi_38337283
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:37 schreef alsem het volgende:

[..]

zeer goed onderbouwd...

je mag wel zeggen dat je hem mooi vind, zonder onderbouwing... maar niet dat je hem lelijk vind?

ik vind hem lelijk, een gedrocht, ziet er niet uit... klaar, das mijn MENING...
grappig genoeg hoef je smaak niet te onderbouwen...
pi_38430832
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:58 schreef Sunrise het volgende:
Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen

Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?

60.000 euro... Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties
Nog zo'n figuur die er "verstand" van heeft.

Wel eens van smaak gehoord? Ik vind Robert Opron auto's bijvoorbeeld erg mooi. Is echt frans. Ik heb er twee, een DS fase 3 en een CX. Verder heb ik een BX fase 1. De BX ziet er lichtelijk ouderwets uit (ontwerp van 1979) maar de CX en DS zijn nog steeds hip. Is allemaal frans design.

Juist de Saxo's (maar ook ZX, Xsara, C5) zijn nog de minste Citroen modellen, ze hadden net zo goed een Peugeot label kunnen hebben. Karakterloos, net als 95% van het nederlandse wagenpark. Een BX of CX , die hebben juist bestaansrecht door hun non-conformistische aard, ze vallen op. Dingen zitten in die auto's net even anders. De een vindt het lelijk, de ander vindt het mooi, maar design is het!

En de DS (1955-1975) is de meest gebruikte klassieker van nederland, met ruim 3000 op de weg en nog een hele zwik gestald. Is niet gek, voor een auto die al 31 jaar uit produktie is! Geloof je dan nog steeds dat fransen niet kunnen ontwerpen? Het enige duitse merk wat nog een beetje design aflevert vind ik Audi, de rest valt niet op, en dat komt door het gebrek aan karakter.

Dat lelijke witte ding is trouwens Auto van het Jaar 1974. De achterruit is zo ontworpen zodat de luchtstroom de ruit schoon houdt en je geen wisser nodig hebt.

Wat weet jij van die hydraulische vering? Heb je er wel eens aan geklust? Zolang er geen elektronica in het spel is, kun je het meeste zelf doen, wat ik ook doe. Niks zwaar de lul. Ga maar lekker verder meelullen met die andere lulletjes die er "verstand" van hebben.

Doe ons een plezier en blijf in die karakterloze duitse stuiterbakken crossen. De NSU RO 80 is de laatste bijzondere auto die uit Germania is gekomen (en de ENIGE duitse auto die ik begeer).
pi_38431323
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]
Wat ik juist van Citroën vind, is dat ze altijd te geforceerd overkomen. Het is Citroën, dus het moet design zijn. ik vind dus dat ze dan vaak over de top gaan. Maar goed, das dus mijn smaak, zoals je al zei ieder zijn eigen smaak...

Nee doe mij maar zo'n karakterloze duitser...
pi_38509965
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Wat ik juist van Citroën vind, is dat ze altijd te geforceerd overkomen. Het is Citroën, dus het moet design zijn. ik vind dus dat ze dan vaak over de top gaan. Maar goed, das dus mijn smaak, zoals je al zei ieder zijn eigen smaak...

Het is misschien geforceerd, maar wordt wel gewaardeerd zo te zien:
http://www.wcoty.com/media/?release=24&year=2006

Overigens heb ik vandaag voor het eerst gereden en gelijk 430 KM afgelegd in een zwarte C4 Coupe, 1.6 16V VTS met navi. Even met autoambulance een AX Sport ophalen in Belgieje en afleveren in Venray.

Wat een geweldige machine. Een 1.6 die 1500KG mag trekken, super! En rijdt echt heerlijk zo'n cruise control. Zou de eerste niet-hydropneumatische auto zijn die ik toch zou willen kopen.
pi_38510129
Fantastiche auto weer
tenminste een echte Citroën, net zoals een CX
pi_38518094
Mooie bak die C6!! Citroën is weer goed bezig de laatste tijd!!
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_38519674
Fantastisch ! Toen ik er een paar dagen geleden een zag rijden dacht ik gelijk "dat wordt de opvolger van de CX" Wat een kunstwerk !
  zondag 4 juni 2006 @ 17:48:35 #112
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_38534581
Tres Bon mn pa kan niet wachten tot 15 jaar over zijn zodat ie er 4e hands een kan kopen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_38546351
ik heb de c6 zien rijden vanmiddag,in de verte lijkt de achterkant een beetje op een audi.
pi_38548680
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:27 schreef satbetweter het volgende:
ik heb de c6 zien rijden vanmiddag,in de verte lijkt de achterkant een beetje op een audi.
omg

hoe ver? 10 km...
  maandag 5 juni 2006 @ 13:31:24 #115
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_38556908
Hij was gister avond op Top Gear, ik raad mensen aan dnsdag de herhaling mee te pakken!

"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:34:51 #116
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_38901384
Hier kan je het terug kijken
http://www.youtube.com/watch?v=mpuPGkikm2I
pi_38901886
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef BroesWillems het volgende:

BMW gaat qua design anders aardig de Franse weg op.
Zie bijvoorbeeld de koplampen van de 5-serie.
Eindelijk begint in ieder geval 1 Duits merk door te krijgen dat een auto er ook best anders uit kan zien dan een taxi.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_38903931
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:34 schreef marky het volgende:
Hier kan je het terug kijken
http://www.youtube.com/watch?v=mpuPGkikm2I
geweldig

die beelden van die c6 en die 5 serie

in de nieuwste autokampioen werd de c6 trouwens boven de a6 verkozen
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:59:39 #119
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_38905130
hoe groot dat ding ook is in vergelijking met hammond
Signature.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:28:20 #120
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_38918361
Gister zien rijden... echt zo hmm.. apart karretje... toffe komplam... HE EEN C6!eins
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:11:38 #121
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_38933340
ik vind die c6 een beetje mislukt.. niet echt helemaal mijn ding
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')