quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:58 schreef Sunrise het volgende:Ik kan met m'n volle verstand maar niet begrijpen wat mensen zo gek vinden aan Citroën... Oke de Saxo enzo kunnen dan wel.. Maar die 2CV, BX, CX, ZX, C2, C4, C5, C6... Mijn god wat een afgrijselijke krengen zeg.. Je mag toch wel hopen dat er enige verbetering is in gekomen de laatste jaren in het design.. En dat is echt iets wat Fransen gewoon niet kunnen
Power? Welke power.. 3.0 V6 en dan maar net boven de 200 PK.... lekker als dat bijna 1800 kilo moet trekken..
![]()
En dan die hydraulische vering... mocht daar eens iets mis aan gaan dan ben je flink de lul..
Design? Welk Design... ding is bekant 5 meter lang (4.91) en het dan toch proberen om te toveren tot een wannabé hatchback
![]()
Nu begint het weer net zo op een ei te lijken net als dat lelijke witte ding hier ergens in een post boven me. Wat is er verkeerd gegaan met die achterruit.. en die achterlichten dan?
60.000 euro...
![]()
Voor dit... pfff.. De keus is dan makkelijk gemaakt.. nieuwe BMW 5-Serie, of een Volvo S80 T6 of een Audi A6 met alle denkbare opties
Nog zo'n figuur die er "verstand" van heeft.
Wel eens van
smaak gehoord? Ik vind Robert Opron auto's bijvoorbeeld erg mooi. Is echt frans. Ik heb er twee, een DS fase 3 en een CX. Verder heb ik een BX fase 1. De BX ziet er lichtelijk ouderwets uit (ontwerp van 1979) maar de CX en DS zijn nog steeds hip. Is allemaal frans design.
Juist de Saxo's (maar ook ZX, Xsara, C5) zijn nog de minste Citroen modellen, ze hadden net zo goed een Peugeot label kunnen hebben. Karakterloos, net als 95% van het nederlandse wagenpark. Een BX of CX , die hebben juist bestaansrecht door hun non-conformistische aard, ze vallen op. Dingen zitten in die auto's net even anders. De een vindt het lelijk, de ander vindt het mooi, maar design is het!
En de DS (1955-1975) is de meest gebruikte klassieker van nederland, met ruim 3000 op de weg en nog een hele zwik gestald. Is niet gek, voor een auto die al 31 jaar uit produktie is! Geloof je dan nog steeds dat fransen niet kunnen ontwerpen? Het enige duitse merk wat nog een beetje design aflevert vind ik Audi, de rest valt niet op, en dat komt door het gebrek aan karakter.
Dat lelijke witte ding is trouwens Auto van het Jaar 1974. De achterruit is zo ontworpen zodat de luchtstroom de ruit schoon houdt en je geen wisser nodig hebt.
Wat weet jij van die hydraulische vering? Heb je er wel eens aan geklust? Zolang er geen elektronica in het spel is, kun je het meeste
zelf doen, wat ik ook doe. Niks zwaar de lul. Ga maar lekker verder meelullen met die andere lulletjes die er "verstand" van hebben.
Doe ons een plezier en blijf in die karakterloze duitse stuiterbakken crossen. De NSU RO 80 is de laatste bijzondere auto die uit Germania is gekomen (en de ENIGE duitse auto die ik begeer).