..haha, misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen dan..quote:Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
Hmm, daar was ik maandag voor zijn eerste prikje enik had een heel lijstje met vragen.. maar was ik dit vergeten.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
Haha, dat doet mijn kat, en nog geeneens zo zachtjes ookquote:Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
Ze zijn gewoon zo enthousiast bezig met het begraven van hun ontlasting, dat ze ook aan de zijkanten gaan graven/krabben.quote:Op donderdag 30 september 2004 12:12 schreef Bo_ het volgende:
O, ja, mijn katten krabben ook altijd aan de zijkant van de bak, als ze op de kattenbak zitten. Weet iemand waarom dit is?
Juistja, dat dacht ik al.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:08 schreef duiveltje2 het volgende:
Hoe leer je ze af om niet meer via de goeie broekspijpen naar boven te klimmen!
Zeer vervelend, en niet goed voor de voorraad broeken
Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:23 schreef Frutsel het volgende:
het is de enige manier wat je nu doet...
je zou, hoe wreed het ook is, haar es met d'r neus in de eigen pis kunnen drukken en dan op de bak zetten... (heb ut zelf nog niet gedaan, was gelukkig niet nodig, maar het zou kunnen helpen volgens anderen) Is je bak misschien te hoog om in te klimmen/springen voor als ze nodig moet? Of een keer ander grind proberen...
maar ut zal wel goedkomen...
Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manierquote:Op donderdag 30 september 2004 13:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...quote:Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:
En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
optie 1: ik ga gelijk een tweede bak neerzetten en de eerste even voorzien van nieuw grit.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:
[..]
Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manier![]()
O.a. dit kun je nog meer proberen:
* Tweede bak/teiltje met grit neerzetten. Katten willen vaak niet op één en dezelfde bak poepen en plassen. Dit is bij ons destijds ook de oplossing geweest voor onze kitten.
* Haal een feliway verdamper bij de dierenarts. Deze steek je in het stopcontact en helpt katten rustig te worden en evt. daardoor veroorzaakte zindelijkheidsproblemen op te lossen.
* Druppel valeriaan in de kattenbak, dit is onweerstaanbaar voor katten.
En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
Het zou dan moeten liggen aan oude plekjes opzoeken want ik heb haar in de bak gezet, ze sprong eruit en liep naar de deurmat om te pissenquote:Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef Frutsel het volgende:
kan ook zijn dat ze zelf nog niet goed kan inschatten hoe snel ze bij de bak moet zijn en hoe 'hoog de nood' is... en dat ut er net naast/in de buurt komt...
Ook komen ze vaak op de oude plekjes terug, dus die peper is wel goed. Sterke parfum doet ook wonderen...
Valeriaan is te koop bij de drogisterij.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:48 schreef Oldbie het volgende:
[..]
optie 3: waar haal ik dat vandaan?
bedankt
Als er geen andere uitweg meer is, kan ik begrijpen dat mensen naar deze methode grijpen. Ikzelf zou het gewoon niet over m'n hart kunnen verkrijgen, hoeveel er ook ondergezeken isquote:Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Leuk forum trouwens..Dierenforum... heb lange tijd op kattenforum geprobeerd te komen, maar dies volges mij al tijden dood
Niet doen!!quote:Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Helemaal correct. Die manier heeft totaal geen nut en wekt eerder angst op zodat die overal zeikt dan dat het effectief isquote:Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
[..]
Niet doen!!
Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
Nooit, maar dan ook nooit een kat met de neus door het plasje/poep halen inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
quote:Op donderdag 30 september 2004 13:24 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Juistja, dat dacht ik al.
Wederom een Emmykloon, hou je dan nooit op
De dierenarts vond het niet zo zorgwekkend. Simon doet dit vanaf het begin en waarschijnlijk vind hij het gewoon een soort van gezellig. Zolang hij normale ontlasting heeft, is er niets aan de hand...quote:Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
Zou ik ook willen weten.. de dieranarts zegt dat hij er vanzelf mee stopt omdat ie dan te zwaar wordt, meanwhile zijn al mijn broeken stuk...quote:Op donderdag 30 september 2004 15:12 schreef duiveltje2 het volgende:
[afbeelding]
kijk deze jonge man(15 weekjes nu) heb ik elke x aan mijn broek hangen!
help wat doe ik daar tegen?
op een flat gaan wonenquote:Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
Feliway? Wat is dat precies en waar kan ik dat kopen?quote:Op donderdag 30 september 2004 23:14 schreef krakkemieke het volgende:
Als je kat steeds op een plek plast waar hij dat al gedaan heeft, moet je het neutraal laten ruiken. Schoonmaken met azijn is het beste. Geen chloor oid, want dat ruikt ook. Eventueel kan je op die plek ook feliway spuiten. Dat is ook als spray te koop.
Heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk was het bij ons de cacaodoppen die werkten... helpt ook gelijk tegen slakken, handig tegen onkruid (groeit dan slechts oppervlakkig), goed als compost en stinkt niet zo...quote:Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:41 schreef mazaru het volgende:
Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:54 schreef jack4ya het volgende:
Ook maar even een vraagje:
Ons katertje (13 wkn) mag wel op de bank en eetstoelen zitten/slapen whatever, maar ik wil niet dat hij er speelt, klautert en/of kliert. (wat gepaard gaat met nageltjes in stof en hout)
Wat is het slimst?
Optie A: dit is verwarrend voor de kat en dus worden de bank en eetstoelen helemaal verboden terrein... (maar hij kan er ook zo rustig een hele dag slapen)
Optie B: zodra het spelen, klauteren begint consequent op de grond zetten, en daar speelgoed aanbieden
Optie C: ...?
Lekker ondeugend he, die rode katten?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...
Dezelfde witte bef, witte snuit...ogen en de kleurtjes in zijn staart..
kan ff geen foto zetten hier, heb er geen bij de hand en thuis weet ik niet hoe ik ze moet uploaden...
Daarnaast weet ik helaas de achtergrond van mijn kat niet... heb um uit het asiel...
waar woon je? Twente? Zou zowaar uit hetzelfde nest kunnen komen...
edit: laat maar, is al gelukt zie ik!quote:Op donderdag 30 september 2004 23:06 schreef Frutsel het volgende:
BadGirly...
heb me aangemeldt op dat dierenforum maar krijg maar geen bevestigingsmail met aktiveringscode
Dat komt misschien ook omdat je kitten nog klein is?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:12 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,
maar op bank klimmen gebruik ze haar nageltjes voor,
dus ben best benieuwd naar oplossing,
Dit is echt leuk!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...
Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...
Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..
[afbeelding]
Het valt me gewoon op dat onze rode meer mauwt dan die andere... hij voert soms hele gesprekken met je. Tuurlijk mauwen als hij eten wil, of naar de snoepjes kast lopen of weet ik ut, maar soms als ie midden in de kamer zit en je aankijkt, dan zeg ik alleen maar:" Hoe is het met Willie? " en dan " MAUW"... en zo een keer of 8.... echt wel geinig..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit is echt leuk!
Het zou inderdaad familie van elkaar kunnen zijn als je dat zo ziet.![]()
Op de 2e foto is de gelijkenis helemaal sterk!
Die van mij kan ook flink mauwen, en dan ook op zo'n manier dat ik dan precies weet wat die wilt.
Hetzij dat zijn bak niet meer helemaal ongebruikt is, (meneer wil liever niet op de bak als er al wat inligt) , hetzij dat die honger heeft, dan gaat die echt de weg naar zijn voerbak wijzen, of naar de kast waar zijn snoepjes liggen.
Of hij geeft aan dat er een andere kat voor de deur zit.
Daar is hij ook niet van gediend.![]()
En dan durven ze nog te zeggen dat katten niet leuk zijn!![]()
Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:47 schreef Luni het volgende:
Mijn kater van een half jaar heeft het op mijn planten gemunt, hij graaft in de aarde wat kan ik hier aan doen, hij doet het natuurlijk alleen als ik niet thuis ben.
Drink geen koffiequote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:51 schreef trueblue het volgende:
[..]
Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doen
Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
Ik heb mn eigen woonruimte, 24 m2 en poes vermaakt zich prima. Nou heb ik ook een hele makke kat die vroeger is aangereden en sindsdien niet meer helemaal 100 is, maar toch. Mijn kat zit veel op het balkon of op de vensterbank, en ze slaapt veel. Ik speel veel met haar en ze komt veel op schoot liggen. Het kan dus echt wel, maar dan moet je er wel veel zijn om de kat aandacht te geven, en ze moet genoeg te doen hebben. En volgens mij kun je dan beter een rustige wat oudere kat uit het asiel halen dan een kitten.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig??
Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb.
Mijn kat is bijna 18 jaar, en je kan nog steeds niet met je benen over elkaar en daar dan met je vingers tussen zitten. Dat ziet ie volgens mij voor een nestje muizen aan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
Azijn, water en wat zout. Mengen in een emmer en versproeien over de tuin. Vinden ze niet lekker.quote:Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Kan je, bij gebrek aan een hond, ook zelf een bruine trui achterin de tuin breien?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:40 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Of je legt hondedrollen in de tuin, denken ze dat er een hond loopt.
Neuh, en ik vind het ook nogal onzin. Als ik zo het gebit van mijn kat bekijk gaat dat prima zonder. Ze is een jaar of 4-5 en heeft een perfect gebitje. Misschien omdat ze alleen maar droge brokkies eet?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:03 schreef tonja het volgende:
Zijn er hier kattenbezitters die de kat zijn tanden poetsen?
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om regelmatig te poetsen, maar ik zie dat niet lukken eigenlijk.
Nee hoor kan ook een ontsteking zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?
We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes![]()
we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook een ontsteking zijn (zoals Oceanonix al zegt) of een abces. Als je poes buitenkomt, heeft ze misschien gevochten en daardoor een abces opgelopen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Het lijkt mij (zoals de meeste reacties hierover) beter om het niet te doen. Mijn kittens rennen het hele huis door, zijn me overal aan het stalken en vinden het leuk om op onderzoek uit te blijven gaan. Als we weg zijn laat ik dan ook alle deuren open zodat ze lekker kunnen spelen. In meerdere kamers staan krabpaaltjes en ligt speelgoed. En daar maken ze gretig gebruik van. De trap vinden ze ook een erg leuke speelplaats. Ook ben ik van mening dat je beter 2 katten kunt nemen als iedereen hele dagen van huis weg is.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig?? Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb.
Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blijquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Ben blij dat het niets erg was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 01:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij![]()
Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed![]()
Ik was zo bang dat het kanker zou zijnbedankt voor de spoedige reacties
![]()
Nou let vooral op dat ze zich niet kunnen bezeren, let dus even op stroomdraden en erg scherpe voorwerpen... het is een beetje alsof je een baby hebtquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Zo gauw ze binnen zijn oppakken en in de kattenbak zetten...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken?
Ik heb mijn kittens gelijk gewoon voer gegeven. Kunt wel speciaal kittenvoer kopen maar katten worden al miljoenen jaren groot zonder kittenvoer dus dat vond ik geldklopperijquote:Op woensdag 13 oktober 2004 10:37 schreef Arti het volgende:
om de stroomdraden heb ik al gedacht, maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Met een nat watje werkt het beste, en vinden ze meestal niet zo erg vervelend.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:05 schreef mallemeid het volgende:
Andere kliniek gebeld.
Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.
Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
Xena is echt hetzelfde als Lunaquote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.
Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |