abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2004 @ 14:21:09 #1
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22284662
Vorig topic: Katten-vraagbaak, deel 3.

Mijn kitten Simon (8 weken) miauwt (nou ja, poging to miauwen.. het is meer een soort gepiep nog) als hij op de kattenbak zit. Ik heb echt geen idee waarom hij dit doet.
Doen andere katten dit ook?
Ik bedoel dus terwijl hij zit te plassen/poepen, zit hij de hele tijd te miauwen.

Iemand?

[ Bericht 8% gewijzigd door Phoenixx op 29-09-2004 18:55:08 (link toegevoegd) ]
Money talks, Bullshit walks!
pi_22285390
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
...
  woensdag 29 september 2004 @ 15:01:55 #3
18917 Kiki
pi_22285540
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
..haha, misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen dan..
Ik ben bang dat hij zit te miauwen omdat het pijn doet ofzo. Het klinkt niet echt zielig, maar het is echt elke keer als hij op de bak zit.
pi_22285561
onze kat word in ons huis aangevallen door andere katten!
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
  woensdag 29 september 2004 @ 15:04:31 #5
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22285598
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 29 september 2004 @ 15:05:55 #6
18917 Kiki
pi_22285630
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Hmm, daar was ik maandag voor zijn eerste prikje enik had een heel lijstje met vragen.. maar was ik dit vergeten.
Ik ga de dierenarts maar even bellen, dan.
pi_22289865
Verstandig idee, waarschijnlijk kan deze je zo zeggen of het iets normaals is of dat het wellicht toch beter is om even langs te komen

tevens tvp
Live it!
pi_22290793
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Haha, dat doet mijn kat, en nog geeneens zo zachtjes ook
pi_22305029
O, ja, mijn katten krabben ook altijd aan de zijkant van de bak, als ze op de kattenbak zitten. Weet iemand waarom dit is?
  donderdag 30 september 2004 @ 12:16:33 #10
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22305104
die van ons miauwt als ze geen aandacht krijgt, en dan klinkt dat zo zielig dat je haar haast weer zou oppakken!
Dit duiveltje is een lief duiveltje :)
pi_22305250
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:12 schreef Bo_ het volgende:
O, ja, mijn katten krabben ook altijd aan de zijkant van de bak, als ze op de kattenbak zitten. Weet iemand waarom dit is?
Ze zijn gewoon zo enthousiast bezig met het begraven van hun ontlasting, dat ze ook aan de zijkanten gaan graven/krabben.

[off topic]
Gister was mijn kat ook lekker bezig, ik had hem uit m'n slaapkamer gejaagd en dat vond hij niet zo leuk.

Hij (klagelijk): Mia meh-meh-meh!
Ik: Nee!
Hij: Meh!
Ik: NEE!
Hij: MEH!

[/off topic]
...
  donderdag 30 september 2004 @ 13:08:15 #12
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22306084
Hoe leer je ze af om niet meer via de goeie broekspijpen naar boven te klimmen!

Zeer vervelend, en niet goed voor de voorraad broeken
pi_22306180
die ene van mij die krabt altijd met zijn poot aan het laminaat na de bak te hebben gebruikt...
de ander krabt ook aan de rand van de bak, maar dan alleen aan de bak met klepje (heb 2 kattebakken, 1 met deksel en 1 zonder, die ze inmiddels hebben gebombardeerd tot pisbak en poepbak en dit netjes gescheiden houden ) Dacht altijd dat hij daarmee het grind tussen ze pootjes weg wilde halen...
  donderdag 30 september 2004 @ 13:15:45 #14
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22306247
Mijn kitten, Pipo, is 12 weken oud en ik dacht aardig zindelijk. Poepen gaat netjes op de bak maar met piesen heeft ze nog wel eens een ongelukje. In de hoek van de kamer. Ik heb daar nu wat peper gestrooid en nu komt ze daar niet meer omdat het niet meer leuk is om te snuffelen in die hoek.
Ik vond 2x een plasje in de gang, vlakbij haar bak. Gisteren voor het laatst. Vandaag heb ik haar heel erg goed in de gaten gehouden en regelmatig even op de bak gezet en verteld dat ze vreselijk nodig moest zeiken.... eindelijk: ze springt uit de bak, loopt naar het matje bij de voordeur en wil gaan pissen. Ik heb haar onmiddelijk opgepakt en weer in haar bak gedaan waar ze dus maar haar behoeften deed. Ik heb het matje nu weggegooid en de plavuizen grondig gedweild maar ik ben er nog niet gerust op...
Iemand tips om ervoor te zorgen dat ze een brave en zindelijke poes wordt?

Help mij, ik wil in de bak plassen:
pi_22306380
het is de enige manier wat je nu doet...
je zou, hoe wreed het ook is, haar es met d'r neus in de eigen pis kunnen drukken en dan op de bak zetten... (heb ut zelf nog niet gedaan, was gelukkig niet nodig, maar het zou kunnen helpen volgens anderen) Is je bak misschien te hoog om in te klimmen/springen voor als ze nodig moet? Of een keer ander grind proberen...
maar ut zal wel goedkomen...
pi_22306385
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:08 schreef duiveltje2 het volgende:
Hoe leer je ze af om niet meer via de goeie broekspijpen naar boven te klimmen!

Zeer vervelend, en niet goed voor de voorraad broeken
Juistja, dat dacht ik al.

Wederom een Emmykloon, hou je dan nooit op
  donderdag 30 september 2004 @ 13:27:42 #17
65997 Oldbie
pi_22306436
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:23 schreef Frutsel het volgende:
het is de enige manier wat je nu doet...
je zou, hoe wreed het ook is, haar es met d'r neus in de eigen pis kunnen drukken en dan op de bak zetten... (heb ut zelf nog niet gedaan, was gelukkig niet nodig, maar het zou kunnen helpen volgens anderen) Is je bak misschien te hoog om in te klimmen/springen voor als ze nodig moet? Of een keer ander grind proberen...
maar ut zal wel goedkomen...
Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.
pi_22306712
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:27 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.
Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manier

O.a. dit kun je nog meer proberen:
* Tweede bak/teiltje met grit neerzetten. Katten willen vaak niet op één en dezelfde bak poepen en plassen. Dit is bij ons destijds ook de oplossing geweest voor onze kitten.
* Haal een feliway verdamper bij de dierenarts. Deze steek je in het stopcontact en helpt katten rustig te worden en evt. daardoor veroorzaakte zindelijkheidsproblemen op te lossen.
* Druppel valeriaan in de kattenbak, dit is onweerstaanbaar voor katten.

En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
pi_22306716
kan ook zijn dat ze zelf nog niet goed kan inschatten hoe snel ze bij de bak moet zijn en hoe 'hoog de nood' is... en dat ut er net naast/in de buurt komt...
Ook komen ze vaak op de oude plekjes terug, dus die peper is wel goed. Sterke parfum doet ook wonderen...

mijn kitten, nu inmiddels al ruim 2, had destijds dezelfde verschijnselen en dat duurde een dik jaar...
Pas na de verhuizing is het goed gekomen.
pi_22306762
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:

En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Leuk forum trouwens.. Dierenforum... heb lange tijd op kattenforum geprobeerd te komen, maar dies volges mij al tijden dood
  donderdag 30 september 2004 @ 13:48:07 #21
65997 Oldbie
pi_22306786
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manier

O.a. dit kun je nog meer proberen:
* Tweede bak/teiltje met grit neerzetten. Katten willen vaak niet op één en dezelfde bak poepen en plassen. Dit is bij ons destijds ook de oplossing geweest voor onze kitten.
* Haal een feliway verdamper bij de dierenarts. Deze steek je in het stopcontact en helpt katten rustig te worden en evt. daardoor veroorzaakte zindelijkheidsproblemen op te lossen.
* Druppel valeriaan in de kattenbak, dit is onweerstaanbaar voor katten.

optie 1: ik ga gelijk een tweede bak neerzetten en de eerste even voorzien van nieuw grit.
optie 2: kost veel te duur geld betalen schuif ik op de lange(re) baan
optie 3: waar haal ik dat vandaan?

bedankt
  donderdag 30 september 2004 @ 13:50:19 #22
65997 Oldbie
pi_22306821
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef Frutsel het volgende:
kan ook zijn dat ze zelf nog niet goed kan inschatten hoe snel ze bij de bak moet zijn en hoe 'hoog de nood' is... en dat ut er net naast/in de buurt komt...
Ook komen ze vaak op de oude plekjes terug, dus die peper is wel goed. Sterke parfum doet ook wonderen...
Het zou dan moeten liggen aan oude plekjes opzoeken want ik heb haar in de bak gezet, ze sprong eruit en liep naar de deurmat om te pissen
pi_22306927
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:48 schreef Oldbie het volgende:

[..]
optie 3: waar haal ik dat vandaan?

bedankt
Valeriaan is te koop bij de drogisterij.

En graag gedaan, hopelijk helpt een van de tips. Onze Nori pieste destijds alle mandjes en stoelen onder, dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. Succes!
pi_22306979
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Leuk forum trouwens.. Dierenforum... heb lange tijd op kattenforum geprobeerd te komen, maar dies volges mij al tijden dood
Als er geen andere uitweg meer is, kan ik begrijpen dat mensen naar deze methode grijpen. Ikzelf zou het gewoon niet over m'n hart kunnen verkrijgen, hoeveel er ook ondergezeken is

Offtopic: En bedankt voor het compliment, altijd leuk om te horen.
  donderdag 30 september 2004 @ 15:04:38 #25
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22308143
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Niet doen!!

Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
pi_22308191
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:

[..]

Niet doen!!

Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
Helemaal correct. Die manier heeft totaal geen nut en wekt eerder angst op zodat die overal zeikt dan dat het effectief is
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_22308212
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:

Nooit, maar dan ook nooit een kat met de neus door het plasje/poep halen inderdaad.
Wie dit verzonnen heeft

Het regelmatig terug op de bak zetten en eventueel 2 bakken (tijdelijk) proberen is de beste methode.
Zachtjes met de voorpootjes graafbewegingen in de bak maken kan daarbij mss wel helpen.
En veel geduld
  donderdag 30 september 2004 @ 15:12:19 #28
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22308308

kijk deze jonge man(15 weekjes nu) heb ik elke x aan mijn broek hangen!

help wat doe ik daar tegen?
  donderdag 30 september 2004 @ 15:13:25 #29
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22308333
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:24 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Juistja, dat dacht ik al.

Wederom een Emmykloon, hou je dan nooit op
  donderdag 30 september 2004 @ 16:34:03 #30
18917 Kiki
pi_22310257
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
De dierenarts vond het niet zo zorgwekkend. Simon doet dit vanaf het begin en waarschijnlijk vind hij het gewoon een soort van gezellig. Zolang hij normale ontlasting heeft, is er niets aan de hand...
pi_22310277
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
  donderdag 30 september 2004 @ 16:35:05 #32
18917 Kiki
pi_22310286
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:12 schreef duiveltje2 het volgende:
[afbeelding]

kijk deze jonge man(15 weekjes nu) heb ik elke x aan mijn broek hangen!

help wat doe ik daar tegen?
Zou ik ook willen weten.. de dieranarts zegt dat hij er vanzelf mee stopt omdat ie dan te zwaar wordt, meanwhile zijn al mijn broeken stuk...
  donderdag 30 september 2004 @ 16:46:48 #33
65997 Oldbie
pi_22310573
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
op een flat gaan wonen
pi_22320625
BadGirly...
heb me aangemeldt op dat dierenforum maar krijg maar geen bevestigingsmail met aktiveringscode
  donderdag 30 september 2004 @ 23:10:15 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22320734
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22320880
Als je kat steeds op een plek plast waar hij dat al gedaan heeft, moet je het neutraal laten ruiken. Schoonmaken met azijn is het beste. Geen chloor oid, want dat ruikt ook. Eventueel kan je op die plek ook feliway spuiten. Dat is ook als spray te koop.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 30 september 2004 @ 23:37:55 #37
65997 Oldbie
pi_22321479
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:14 schreef krakkemieke het volgende:
Als je kat steeds op een plek plast waar hij dat al gedaan heeft, moet je het neutraal laten ruiken. Schoonmaken met azijn is het beste. Geen chloor oid, want dat ruikt ook. Eventueel kan je op die plek ook feliway spuiten. Dat is ook als spray te koop.
Feliway? Wat is dat precies en waar kan ik dat kopen?
pi_22321634
Feliway is de geurstof die een kat afgeeft met kopjes geven en de klieren bij z'n staart. Als de kat dat ruikt, vindt hij iets meer z'n eigen plek. Op z'n eigen plek piest hij niet graag. Je kunt het bv ook in een reismand doen.
Je kunt het bij de dierenwinkel of anders de dierenarts kopen. Het bestaat als stekkerdinges, net als luchtverfrisser, en als spray. Je ruikt het amper.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22325674
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:

[..]

Heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk was het bij ons de cacaodoppen die werkten... helpt ook gelijk tegen slakken, handig tegen onkruid (groeit dan slechts oppervlakkig), goed als compost en stinkt niet zo...

totzover dit tuinnieuws
pi_22325984
Ook maar even een vraagje:
Ons katertje (13 wkn) mag wel op de bank en eetstoelen zitten/slapen whatever, maar ik wil niet dat hij er speelt, klautert en/of kliert. (wat gepaard gaat met nageltjes in stof en hout)

Wat is het slimst?
Optie A: dit is verwarrend voor de kat en dus worden de bank en eetstoelen helemaal verboden terrein... (maar hij kan er ook zo rustig een hele dag slapen)
Optie B: zodra het spelen, klauteren begint consequent op de grond zetten, en daar speelgoed aanbieden
Optie C: ...?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:41:03 #41
38396 mazaru
pi_22328919
Mijn kat had ook de vervelende gewoonte om aan stoelen, banken en behang te krabbelen.
Er hingen in de kamer twee krabbelpalen, maar daar keek hij niet naar om.
Ik heb een hele tijd de plantenspuit op tafel gehad, zodat ik hem nat kon spuiten als hij dat deed, maar dat hielp ook niet echt.
Nu heb ik een nieuwe krabbelpaal gekocht, zo 1 die op de grond ligt, en hij is er helemaal stapelgek mee.
De stukken karton vliegen door de kamer, maar hij krabt niet meer waar hij niet mag krabben.
pi_22329327
Het is niet zo dat hij echt om het krabben krabt, want hij is gek op zijn krabpaal, maar het is uit speelsigheid... neemt niet weg dat het effect op mijn meubels er niet minder om is.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:10:22 #43
8781 crew  Frutsel
pi_22329518
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:41 schreef mazaru het volgende:

Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...
Dezelfde witte bef, witte snuit...ogen en de kleurtjes in zijn staart..
kan ff geen foto zetten hier, heb er geen bij de hand en thuis weet ik niet hoe ik ze moet uploaden...
Daarnaast weet ik helaas de achtergrond van mijn kat niet... heb um uit het asiel...
waar woon je? Twente? Zou zowaar uit hetzelfde nest kunnen komen...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:12:29 #44
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22329564
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:54 schreef jack4ya het volgende:
Ook maar even een vraagje:
Ons katertje (13 wkn) mag wel op de bank en eetstoelen zitten/slapen whatever, maar ik wil niet dat hij er speelt, klautert en/of kliert. (wat gepaard gaat met nageltjes in stof en hout)

Wat is het slimst?
Optie A: dit is verwarrend voor de kat en dus worden de bank en eetstoelen helemaal verboden terrein... (maar hij kan er ook zo rustig een hele dag slapen)
Optie B: zodra het spelen, klauteren begint consequent op de grond zetten, en daar speelgoed aanbieden
Optie C: ...?
Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,
maar op bank klimmen gebruik ze haar nageltjes voor,

dus ben best benieuwd naar oplossing,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:17:20 #45
38396 mazaru
pi_22329659
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...
Dezelfde witte bef, witte snuit...ogen en de kleurtjes in zijn staart..
kan ff geen foto zetten hier, heb er geen bij de hand en thuis weet ik niet hoe ik ze moet uploaden...
Daarnaast weet ik helaas de achtergrond van mijn kat niet... heb um uit het asiel...
waar woon je? Twente? Zou zowaar uit hetzelfde nest kunnen komen...
Lekker ondeugend he, die rode katten?
Is die van jou ook zo'n dikkerd?
Deze mooie rooie weegt 8 kilo
Volgens de informatie die ik heb gekregen, is hij geboren op een boerderij in Zuid-Holland, van een echte boerderijkat.
Daarna is hij verhuisd naar een flat in Vlaardingen, maar daar bleek een kind allergisch voor katten te zijn, dus toen heb ik hem geadopteerd.
Ik woon in Vlaardingen, en heb hem nu al zo'n 8 jaar.
Het is een zalige kat!

Een plaatje uploaden kun je heel gemakkelijk hier doen: http://imageshack.us/index3.php
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:21:35 #46
8781 crew  Frutsel
pi_22329754
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

pi_22329759
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:06 schreef Frutsel het volgende:
BadGirly...
heb me aangemeldt op dat dierenforum maar krijg maar geen bevestigingsmail met aktiveringscode
edit: laat maar, is al gelukt zie ik!
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:31:05 #48
8781 crew  Frutsel
pi_22329975
ja thx! mailtje stond bij de SPAM/BULK
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:32:49 #49
8781 crew  Frutsel
pi_22330017
en hier nog eentje..

vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:30:16 #50
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22331277
Mijn kat heeft een roze kale plek op haar onderbuik die ze vroeger niet had. Het is zacht en er groeit wat dons, niet geirriteerd of overgevoelig. Vroeger groeide er gewoon witte vacht. Het zit tussen haar achterpoten en is langzaam gegroeid tot ongeveer 6x6 cm. inmiddels. Weet iemand misschien hoe dat komt? Poes is een jaar of 4-5, eten enzo is niet verandert.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_22331559
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:12 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,
maar op bank klimmen gebruik ze haar nageltjes voor,

dus ben best benieuwd naar oplossing,
Dat komt misschien ook omdat je kitten nog klein is?
Bij die van ons wordt het al wat minder... maar het gaat in ons geval idd om de speelsigheid
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:45:00 #52
38396 mazaru
pi_22362486
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

[afbeelding]
Dit is echt leuk!
Het zou inderdaad familie van elkaar kunnen zijn als je dat zo ziet.
Op de 2e foto is de gelijkenis helemaal sterk!

Die van mij kan ook flink mauwen, en dan ook op zo'n manier dat ik dan precies weet wat die wilt.
Hetzij dat zijn bak niet meer helemaal ongebruikt is, (meneer wil liever niet op de bak als er al wat inligt ) , hetzij dat die honger heeft, dan gaat die echt de weg naar zijn voerbak wijzen, of naar de kast waar zijn snoepjes liggen.
Of hij geeft aan dat er een andere kat voor de deur zit.
Daar is hij ook niet van gediend.

En dan durven ze nog te zeggen dat katten niet leuk zijn!
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2004 @ 00:07:04 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22364528
mijn kat is 17 jaar en ze is al een echt oud besje aan het worden. ze is ook heel erg mager. ik denk dat ze nog geen twee kilo weegt. hoe krijg ik weer een beetje vlees op haar botjes? ze eet graag blikvoer afgewisseld met gekookte vis en rauw rund of paardevlees.
ik heb haar sinds een dag weer bij me. (ik ben haar 10 maanden kwijt geweest, zie: ik heb mijn meissie terug) maar daarvoor was ze ook al zo mager.
ik weet dat katten op leeftijd wat mager kunnen worden, maar ze is zoooo skinny dat het gewoon eng is, je voelt al haar botten.
weet iemand misschien iets?
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:49:58 #54
38396 mazaru
pi_22365445
Laat haar even nakijken bij de dierenarts, misschien heeft ze wel wormen.
2 kilo is wel heel er weinig.
De dierenarts heeft er misschien wel een goede oplossing voor.
pi_22372592
Ben ik weer met een vraagje M'n katten houden er wel van om lekker bij me op schoot te zitten, maar soms laten ze een klein geelachtig vlekje achter op m'n broek, is dit wat ik denk dat het is?
  Moderator zondag 3 oktober 2004 @ 16:17:23 #56
8781 crew  Frutsel
pi_22374553
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dit is echt leuk!
Het zou inderdaad familie van elkaar kunnen zijn als je dat zo ziet.
Op de 2e foto is de gelijkenis helemaal sterk!

Die van mij kan ook flink mauwen, en dan ook op zo'n manier dat ik dan precies weet wat die wilt.
Hetzij dat zijn bak niet meer helemaal ongebruikt is, (meneer wil liever niet op de bak als er al wat inligt ) , hetzij dat die honger heeft, dan gaat die echt de weg naar zijn voerbak wijzen, of naar de kast waar zijn snoepjes liggen.
Of hij geeft aan dat er een andere kat voor de deur zit.
Daar is hij ook niet van gediend.

En dan durven ze nog te zeggen dat katten niet leuk zijn!
Het valt me gewoon op dat onze rode meer mauwt dan die andere... hij voert soms hele gesprekken met je. Tuurlijk mauwen als hij eten wil, of naar de snoepjes kast lopen of weet ik ut, maar soms als ie midden in de kamer zit en je aankijkt, dan zeg ik alleen maar:" Hoe is het met Willie? " en dan " MAUW"... en zo een keer of 8.... echt wel geinig..

Zou graag weten waar hij de eerste anderhalf jaar van zijn leventje heeft doorgebracht voor hij in de dierenkliniek werd binnengebracht
pi_22376117
Bo, wat is t voor vlekje? Nat? Dan is het urine ja, van pure ontspanning kan er wel eens iets uitlopen :-)
pi_22406573
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig??

Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
pi_22407891
Ik zou wachten tot je ruimte hebt, en je kat evt naar buiten kan. Als je mensen hebt die voor je kat zorgen, kan je echt wel op vakantie. Moeten ze wel elke dag een poosje knuffelen.
Een oudere kat uit het asiel is meestal goed opgevoed en maakt er geen zootje van.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22408485
ik zou een kat niet snel op een kamer van 6 bij 4 houden eigenlijk. Naar buiten kunnen is bij de meeste katten niet nodig, maar lekker de ruimte hebben, heerlijk rond kunnen rennen wel. Plus dat je misschien nog op school zit, en de tijd dat je thuis zit ben je toch niet de hele tijd op je kamer neem ik aan. Vergeet dan niet dat de kat het grootste gedeelte van de dag helemaal alleen op die kamer zit. Dat is niet leuk voor dat beest. En dan kun je dus weer beter 2 katten nemen want dan hebben ze tenminste elkaar maar daar is de ruimte echt aan de kleine kant voor.

Gewoon wachten tot je je eigen woonruimte hebt lijkt me dus handiger als je ouders er geen voorstander van zijn...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:43:34 #61
65997 Oldbie
pi_22433972
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
pi_22450942
Mijn kater van een half jaar heeft het op mijn planten gemunt, hij graaft in de aarde wat kan ik hier aan doen, hij doet het natuurlijk alleen als ik niet thuis ben.
pi_22451043
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:47 schreef Luni het volgende:
Mijn kater van een half jaar heeft het op mijn planten gemunt, hij graaft in de aarde wat kan ik hier aan doen, hij doet het natuurlijk alleen als ik niet thuis ben.
Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doen
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_22451381
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:51 schreef trueblue het volgende:

[..]

Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doen
Drink geen koffie
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:28:55 #65
38396 mazaru
pi_22452021
Probeer eens om wat zilverfolie over de aarde te leggen, ik heb wel eens gehoord dat katten daar niet van houden.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:29:37 #66
38396 mazaru
pi_22452047
PS.
Of leen wat koffiedrab van de buren
pi_22452941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.

Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:40:52 #68
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22462891
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig??

Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
Ik heb mn eigen woonruimte, 24 m2 en poes vermaakt zich prima. Nou heb ik ook een hele makke kat die vroeger is aangereden en sindsdien niet meer helemaal 100 is, maar toch. Mijn kat zit veel op het balkon of op de vensterbank, en ze slaapt veel. Ik speel veel met haar en ze komt veel op schoot liggen. Het kan dus echt wel, maar dan moet je er wel veel zijn om de kat aandacht te geven, en ze moet genoeg te doen hebben. En volgens mij kun je dan beter een rustige wat oudere kat uit het asiel halen dan een kitten.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:02:31 #69
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22465561
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Mijn kat is bijna 18 jaar, en je kan nog steeds niet met je benen over elkaar en daar dan met je vingers tussen zitten. Dat ziet ie volgens mij voor een nestje muizen aan.
Er moet dagelijks achter een touwtje aangerend worden, en papier wordt zonder pardon verscheurd.
Het verschilt dus per kat wanneer de speelsigheid minder wordt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:03:34 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22465589
Zijn er hier kattenbezitters die de kat zijn tanden poetsen?
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om regelmatig te poetsen, maar ik zie dat niet lukken eigenlijk.
pi_22466465
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:

[..]

Azijn, water en wat zout. Mengen in een emmer en versproeien over de tuin. Vinden ze niet lekker.

Of je legt hondedrollen in de tuin, denken ze dat er een hond loopt.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:50:31 #72
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22466693
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:40 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:

Of je legt hondedrollen in de tuin, denken ze dat er een hond loopt.
Kan je, bij gebrek aan een hond, ook zelf een bruine trui achterin de tuin breien?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:24:12 #73
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22467422
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:03 schreef tonja het volgende:
Zijn er hier kattenbezitters die de kat zijn tanden poetsen?
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om regelmatig te poetsen, maar ik zie dat niet lukken eigenlijk.
Neuh, en ik vind het ook nogal onzin. Als ik zo het gebit van mijn kat bekijk gaat dat prima zonder. Ze is een jaar of 4-5 en heeft een perfect gebitje. Misschien omdat ze alleen maar droge brokkies eet?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:59:54 #74
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22468228
Bij mijn kat is het wel een probleem, hij is bijna 18 hij kweekt tandsteen alsof het een hobby is van m.
Vorige week moest zijn gebit schoongemaakt worden en daar moet ie voor onder narcose, en later antibiotica en pijnstiller.
Hij krijgt al dieetvoer, brokjes ook, maar dat heeft volgens mij geen zin omdat hij die brokjes niet doorbijt, maar in zijn geheel naar binnen slokt.

Als ik met tandenpoetsen die ellende voor het beestje kan voorkomen probeer ik het graag, ik zou graag tips hebben van mensen die ervaring met het poetsen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door tonja op 07-10-2004 16:07:35 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:36:04 #75
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22483744
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22484340
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor kan ook een ontsteking zijn.
pi_22487758
quote:

Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook een ontsteking zijn (zoals Oceanonix al zegt) of een abces. Als je poes buitenkomt, heeft ze misschien gevochten en daardoor een abces opgelopen.

Maak je niet meteen te druk, eerst de da afwachten
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:19:47 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22488369
Mijn kat heeft al jaren een bultje op zijn kont. Een vetbobbeltje ofzo, je kan het tussen je vingers rollen, het zit vrij los in de huid.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:58:12 #79
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490386
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig?? Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
Het lijkt mij (zoals de meeste reacties hierover) beter om het niet te doen. Mijn kittens rennen het hele huis door, zijn me overal aan het stalken en vinden het leuk om op onderzoek uit te blijven gaan. Als we weg zijn laat ik dan ook alle deuren open zodat ze lekker kunnen spelen. In meerdere kamers staan krabpaaltjes en ligt speelgoed. En daar maken ze gretig gebruik van. De trap vinden ze ook een erg leuke speelplaats. Ook ben ik van mening dat je beter 2 katten kunt nemen als iedereen hele dagen van huis weg is.
Ik lees wel vaak over katten in het asiel met specifieke eigenschappen. (is het liefste alleen, rustige kat) en je kunt er ook vast achterkomen of een kat al gewend is aan 1 ruimte als verblijf enzo.
Daarbij vind ik wel weer dat een kat ook op zijn oude dagje alle vrijheid verdiend.
Nog een nadeel voor jou zelf: niet erg fris ruikend, een kattenbak in een afgesloten kamer.
Ook heb je een krabpaal nodig, is daar plaats voor? Houd er rekening mee dat katten flink kunnen gaan krabben aan meubels (misschien ook uit verveling?) en zodra de krolsheid begint jouw ouders je dat niet erg in dank zullen afnemen. Een kat is erg nieuwsgierig, houd er ook rekening mee dat een kat al snel de deur ontdekt en misschien gaat krabben en/of miauwen om door die deur heen te komen.
Dit alles meegenomen snap ik ook wel jouw drang voor een eigen kat. Heb je enig idee hoelang het nog kan gaan duren tot je een eigen ruimte hebt? Is het geen idee om wat ander knuffeligs te nemen wat gewoon in een kooitje zit zodat je toch iets hebt om aandacht en liefde aan te geven?
En zodra je een eigen woonruimte hebt en de poezebeesten kunnen komen denk ik dat je er ook veel meer plezier aan zult beleven!
Succes met je besluit!
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:08:53 #80
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490616
Katten zijn trouwens erg snel, dus grote kans op ontsnappingen uit de kamer.
Het kan natuurlijk ook de andere kant opdraaien: want wie kan er nou zo'n lief snoetje weerstaan. Wie weet gaan jouw ouders het leuk vinden en mag poezebeest vrij rondlopen. En er is vast wel iemand te vinden die bereid is om de kat(ten) tijdens vakanties even eten te geven. Ook zijn er veel kattenpensioens (wel uitkijken dat je een goede hebt!) in uiterste nood.
Zodra katten genoeg speelruimte hebben, een goede krabpaal en een goede opvoeding zullen ze er geen zooitje van maken. Ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ze tussen de spullen heen razen maar dat er nooit wat kapot gevallen is. Katten zijn ontzettend lenig! Weten jouw ouders dat wel? Misschien vind je nog wat kattensites met handige informatie om jouw ouders te overtuigen.
Mijn vriend heeft ook nooit een kat thuis gemogen terwijl hij een echte kattengek is. Na jaren van geduld heeft hij nu samen met mij twee geweldige lieve kittens waar we elke minuut van genieten.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:28:48 #81
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22504864
quote:

Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties

[ Bericht 1% gewijzigd door HarigeKerel op 09-10-2004 01:39:36 ]
pi_22513058
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 01:28 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties
Ben blij dat het niets erg was.
pi_22592159
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:34:30 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22592223
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Nou let vooral op dat ze zich niet kunnen bezeren, let dus even op stroomdraden en erg scherpe voorwerpen... het is een beetje alsof je een baby hebt

En onderschat nooit het klimmende vermogen van een klein katje!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:36:15 #85
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592258
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken?
Zo gauw ze binnen zijn oppakken en in de kattenbak zetten...

Verder ze de eerste uren een beetje met rust laten zodat ze zelf op onderzoek kunnen en hun nieuwe huisje op hun gemak kunnen besnuffelen. Voer en waterbak vinden ze vanzelf wel. Deurklinken van de kamers waar ze niet mogen komen omhoog zetten zodat ze die niet zelf open kunnen krijgen. Zo snel mogelijk foto's van je babypoekies op Fok plempen zodat we kunnen oooooh-en en aaaaah-en. Dat was het wel denk ik

Veel plezier
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22592280
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:46:19 #87
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592423
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:37 schreef Arti het volgende:
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Ik heb mijn kittens gelijk gewoon voer gegeven. Kunt wel speciaal kittenvoer kopen maar katten worden al miljoenen jaren groot zonder kittenvoer dus dat vond ik geldklopperij Verder kun je ze beter geen melk(producten) geven. Is heel ongezond voor ze. Er is kattenmelk te koop maar dat voegt qua voedingsstoffen niks toe. Is alleen voor het lekker.

Speeltjes:
Tja, kunt er handenvol geld aan uitgeven maar kans is groot dat ze liever met een propje papier of jouw tenen spelen

Hetzelfde met een slaapplaatsje. Katten doen daar niet zo moeilijk over...Ze slapen toch wel.

Ziektes: het kan sowieso geen kwaad ze even aan de dierenarts te gaan voorstellen. Ik weet niet of ze al ontvlooit en ontwormt zijn?
pi_22615483
Ik heb gisteren bij mijn kater een bultje in zijn nek gevonden...

Hij komt nooit buiten, dus een teek kan het niet zijn, maar is een bultje al genoeg reden om naar de dierenarts te gaan ? Of is dat overdreven en kan ik beter afwachten... ??

Hij is er niet ziek van ofzo trouwens, en wie weet zit dat bultje er al heel lang maar heb ik m nooit eerder gevoeld...

Anyone ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:59:30 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22621315
Even de dierenarts bellen, kijk wat die ervan vind.
pi_22656558
Ik heb ff een vraagje.... (aangezien dit de vraagbaak is )

We hebben een heel piepklein logeerkatje, volgens mij 9 weken....maar ze is veel kleiner.
Het probleem is dat ze heel veel snot heeft, haar oogje zit dicht en ze loopt continu te rochelen en te niezen. Zou dit de niesziekte kunnen zijn, en zo ja, hoe ernstig is dat? Als in, hoe snel moet ze naar de dierenarts?
pi_22657052
Klinkt niet echt goed voor zo'n jong katje. Misschien moet je de dierenarts even bellen en vragen wat die ervan denkt? (hoewel dat in het weekend wel lastig is trouwens)

Tja met niezen héb je natuurlijk kans op niesziekte.. en met zo'n klein dingetje lijkt me dat niet geweldig, maar hoe erg het echt kan zijn durf ik je niet zo goed te zeggen.
pi_22657076
Nouja, het is mijn eigen katje ook niet...maar het ziet er zo zielig uit Ik wil ook geen dingen doen zonder het baasje er van weet zeg maar...beswel moeilijk!
(De dierenarts is hier trouwens in het weekend/'s avonds heel goed bereikbaar )
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:18:25 #93
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22657149
Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan of bel in ieder geval even om te overleggen... Hou goed in de gaten of poes nog wel eet en drinkt.
pi_22657199
Eten en drinken doet ze wel goed, ze is ook wel levendig, alleen dat snot . Haar baasje wil maandag naar de dierendok, of is dat te laat?
pi_22657359
Of het te laat is is moeilijk te bepalen. (jonge) dieren kunnen heel snel heel slecht worden, maar het kan ook lang goed gaan. Als je dierenarts zo goed bereikbaar is kun je misschien voor de zekerheid even bellen.

Zo lang het diertje goed eet en drinkt, attent is op zijn omgeving, goede ontlasting heeft e.d. zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar toch..
pi_22657399
Ja dat is waar, ik bel gewoon ff voor de zekerheid

-edit- kliniek is gesloten, kan alleen bellen voor spoedgevallen....dit vind ik niet echt een spoedgeval denk ik..
pi_22657739
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:13:18 #98
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22657832
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:05 schreef mallemeid het volgende:
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
Met een nat watje werkt het beste, en vinden ze meestal niet zo erg vervelend.
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_22678062
Bedankt voor de antwoorden! Mijn vriendin gaat vandaag met haar naar de DA. Vanmorgen toen ze uit de douche (haar slaapplekje) kwam zat haar oogje dicht met allemaal groene prut eromheen, haar neusje helemaal onder het snot. Maarja, als ze niet geent is (en wrs moederpoes ook niet) dan is ze natuurlijk supervatbaar voor alles..... Arm poesje! Nouja, na vanmiddag ofzo kan het alleen maar beter gaan hopelijk
pi_22728823
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.

Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
Xena is echt hetzelfde als Luna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')