Dit moest trouwens zijn: DGDGBD, heb nog niet genoeg koffie op vandaag.quote:Ja, open G-tuning voor slide: DADGBD, al weet ik ook niet zeker of dat dezelfde tuning is als Jimmy Page gebruikt (hij gebruikte hem wel vaak, iig. Ook voor "Travelling Riverside Blues" en zo).
Zonder gitaar, dus gokje... I could have lied van RHCP?quote:Op woensdag 29 september 2004 12:20 schreef Zander het volgende:
[..]
Dit moest trouwens zijn: DGDGBD, heb nog niet genoeg koffie op vandaag.
Okee, een nieuwe:
e|----------------------------------------------
B|----------------------------------------------
G|----------------------------------------------
D|-----0--4--0---4--0---4/7-5-4-0-----------
A|0h2--2---2--2--2--2---0---------------
E|---------------------------------(2)----3-------
bingo...quote:Op woensdag 29 september 2004 13:32 schreef Zander het volgende:
Die van Jordy B is toch 'Something' van de Beatles?
quote:Op woensdag 29 september 2004 13:33 schreef Zander het volgende:
Ha, en die andere is "Sultans of swing'
Ken het ergens van........ maar waar??? nog ff piellen!quote:Op woensdag 29 september 2004 13:23 schreef Svyatagor het volgende:
------------------------5--8--5---------------------------
--------------6--------x--------6--5h6p5------------------------
------7---------7-----x----------------------7-------------
-5/7-----7------------x---------------------------------------
-------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Ook erg herkenbaar.
Hendrix?quote:Op woensdag 29 september 2004 13:49 schreef Zander het volgende:
Intro:
E---5/8----8/10---10\8----8-\5----5\3----3/5-----------p3---------
B---3/6----6/8------8\6----6-\3----3\1----1/3------------(3)--------
G----------------------------------------------------------------------
D---5/8----8/10---10\8---8-\5----5\3----3/5-------------(5)--------
A----------------------------------------------------------------------
E---3/6----6/8-----8\6-----6-\3----3\1----1/3------------(3)--------
/ en \ zijn slides, en de lage E-snaar speel je met je duim (ja, dat is een hint..)
Argh, wat een gepiel weer om alles onder elkaar te krijgen..
Was dat niet Castles Made of Sand van Hendrix?quote:Op woensdag 29 september 2004 13:49 schreef Zander het volgende:
Argh, wat een gepiel weer om alles onder elkaar te krijgen..
quote:Op woensdag 29 september 2004 13:56 schreef Litpho het volgende:
Was dat niet Castles Made of Sand van Hendrix?
quote:Oh, en Tijdelijke oplossing [code]-tag is misschien een leuke oplossing voor dit topic.
Zegquote:Op woensdag 29 september 2004 14:07 schreef Z het volgende:
Nu metal akkoorden
En wat heb je nu net gedaan?quote:Op woensdag 29 september 2004 14:11 schreef Zander het volgende:
Ha, die van Litpho weet ik, maar dan moet ik ..weeeeeer.. een nieuwe opgave verzinnen.
Ik ken hem geloof ik niet, maar het is wel een cool riffje!quote:Op woensdag 29 september 2004 14:06 schreef Litpho het volgende:
[afbeelding]
Uiteraard. Heerlijke fingerstretchoefening als je net begint met spelenquote:Op woensdag 29 september 2004 14:15 schreef Zander het volgende:
Okee, okee.. het is toch Message in a bottle van the Police?
quote:Op woensdag 29 september 2004 14:15 schreef Zander het volgende:
Okee, okee.. het is toch Message in a bottle van the Police?
als het angel of death niet is.... dan zal het wel........quote:Op woensdag 29 september 2004 14:23 schreef Zander het volgende:
Die van Kletz is toch van Slayer? Fuck, hoe heet dat nummer ook alweer...
Ja, dat is ook veel lastiger, inderdaad. Ik ben aan 't telewerken (*kuch*), dus ik heb m'n gitaar hier wel binnen handbereik.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:33 schreef Kletz het volgende:
want zo op de gok zonder toon vind ik et toch bagger.....
eej Zander... Als we nu een top 5 opstellen, over wie het beste is in het raden van de gepostte riffs weet ik wie wintquote:Op woensdag 29 september 2004 14:34 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, dat is ook veel lastiger, inderdaad. Ik ben aan 't telewerken (*kuch*), dus ik heb m'n gitaar hier wel binnen handbereik.
Saxofoon was toch 6 halve toonsafstanden hoger genoteerd in notenschrift oid?quote:Op woensdag 29 september 2004 15:31 schreef Kletz het volgende:
ja of we maken het wat moeilijker.....
raad hier je saxefoon tabs
al sla je me echt heel erg zacht!!!!quote:Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Saxofoon was toch 6 halve toonsafstanden hoger genoteerd in notenschrift oid?
Ik ben niet aan het telewerken en dus gitaarloosquote:Op woensdag 29 september 2004 16:16 schreef Zander het volgende:
Maar weet jij het riffje van 14:09 ook niet, Litpho?
Misschien is het ook wel een bend, soms als je iets veel speelt en het origineel nooit meer hoort, krijgt het een eigen leven..quote:Op woensdag 29 september 2004 16:22 schreef Zander het volgende:
Ik speel die hammeron en die pulloff in dat Sultans-stukje zelf meestal als een bend, trouwens. Weet eigenlijk niet hoe dat op de plaat ook alweer klonk. Ik ben meestal toch te lui om solo's noot-voor-noot na te spelen.
Het is het intro van 'Grace' van Jeff Buckley.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:35 schreef Z het volgende:
Het is een goede oefening om te neurieen Kletz, ik zit ok op m'n werk...
e|--1-----1------------------------1-----3p1---------|
B|------1---3p1------------------1---3p1-----3p1-----|
G|----1---------3p1-3p1-3p1----1-----------------3p1-|
D|--3------------------------3-----------------------|
A|---------------------------------------------------|
E|---------------------------------------------------|
Correctemundo!quote:Op woensdag 29 september 2004 17:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is het intro van 'Grace' van Jeff Buckley.
had jij mijn een-na-laatste opgave uit het vorige topic nog weten te raden?quote:Op woensdag 29 september 2004 19:38 schreef Lexi het volgende:
meer! meer!
klinkt bekend, kan niet op naam komen.quote:
----------------------------------------------------------------------------
||-----------------------------------3--------------------------3---------
---0---------------2---------------2--------------------------2---------
---0---------------2---------------0--------------------------0--------
---×---------------0--------------------------------2-0-----------0-----
---0-0-0--0-0-0---0-0--0-0-0---0-0--0-0-0------3-0-------------
Volgens mij niet...althans, in de versies die ik nu heb gehoord komt dat riffje niet terug...quote:Op donderdag 30 september 2004 11:48 schreef BillyOcean het volgende:
Theme feat. Van Morrison met Baby please don't Go?
duidelijk die laatste is just a girl van no doubtquote:Op donderdag 30 september 2004 13:35 schreef Zander het volgende:
Die laatste van Kletz doet me een beetje denken aan dat No Doubt-nummer van "I'm just a girl" of zoiets. Weet niet of het 'm echt is.
Het mp3tje herken ik niet.
Fleetwood Mac - Oh Well (het eerste deel dan)quote:Op donderdag 30 september 2004 13:09 schreef Svyatagor het volgende:
Hierzo:
Klik
Let niet op de kwaliteit (en op de foutjes), het gaat even om het idee..
![]()
Dat is hem!!quote:Op donderdag 30 september 2004 14:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Fleetwood Mac - Oh Well (het eerste deel dan). In de chipsreclame met Wendy van Dijk.
Kletz, wat is die eerste nou? En volgens mij staan de snaren ondersteboven...quote:Op donderdag 30 september 2004 13:13 schreef Kletz het volgende:
ik heb 2 leuke
E------0----------0----------2---------0---------
A--------2----------0----------3---------0------
D----2-----2---1------1---2------2---1-----1--
G-------------------------------------------------
B-------------------------------------------------
E-------------------------------------------------
en
e|------|--------------------------|------------|-
b|------|--------------------------|------------|-
g|----2-|.----------------------2-.|------------|-
d|--0---|.-----0------0-----2-0--|---0---0----|-
a|------|--2-2----1-1----0------|-2---1---0--|-
e|------|--------------------------|------------|-
haha
Dat zag ik ook ja. heel verwarrend met afspelen....quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kletz, wat is die eerste nou? En volgens mij staan de snaren ondersteboven...![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:56 schreef Zander het volgende:
Ik heb geen 7-string gitaar.
Ik ga een makkelijkere zoeken moment...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:32 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ken hem niet... ( en ook ik heb maar zes snaren...)...
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:23 schreef Litpho het volgende:
Dat spelen met toggleswitch is een standaardgrapje van Tom Morello (evenals het gebruik van een Whammy), maar verder...
nopequote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:31 schreef punchdrunk het volgende:
heeft wel iets weg van bombtrack, maar is het volgens mij niet...
Het intro van Know Your Enemy! (van Morello en zijn vrienden, ja)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:20 schreef Ibanez het volgende:
Intro: w/ whammy pedal set to harmonize up a perfect 5th
and flick toggle switch on & off
x5
e---------------------------------------------------------------------------------------------------|
b---------------------------------------------------------------------------------------------------|
g--*----------------2------------------4-2-----------------2----------------------------------*-|
d--*--4-2-4-2-4---4-2-4-2-4-2-4-------2-4-2-4-2-4---4-2-4-2-2-2-2-2-2-3-----*-|
a---------------------------------------------------------------------------------------------------|
e---------------------------------------------------------------------------------------------------|
Lol met whammy!!!!!!!
Schroomt u niet mensen;
Roept u maar
DAS GOED!!!!! VOLGENDEEEH!!!!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het intro van Know Your Enemy! (van Morello en zijn vrienden, ja)
quote:Eb ----------------------|----------------------|----------------------|-
Bb ----------------------|----------------------|----------------------|-
Gb ----------------------|----------------------|----------------------|-
Db ----------------------|----------12-12-9-10--|----------------------|-
Ab ---9-10-9-12-12-9-10--|---9-10-9-------------|---9-10-9-12-12-9-10--|-
Db -0--------------------|-0--------------------|-0--------------------|-
Metallica?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:23 schreef Z het volgende:
Eitje:
[..]
dat is nirvana - all apologies! heb geen eens een gitaar hieroquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:23 schreef Z het volgende:
Eitje:
[..]
Die lijkt op Hmmbop van Hanson. Als je de snaren niet omkeert iig, dus zoals het nu staatquote:Op donderdag 30 september 2004 13:13 schreef Kletz het volgende:
ik heb 2 leuke
E------0----------0----------2---------0---------
A--------2----------0----------3---------0------
D----2-----2---1------1---2------2---1-----1--
G-------------------------------------------------
B-------------------------------------------------
E-------------------------------------------------
en
...
In het ritme aan en uitstampen volgens mij....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:27 schreef BillyOcean het volgende:
War zit precies de toggle switch? :S
Daar ben ik niet lenig genoeg voorquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:20 schreef Ibanez het volgende:
In het ritme aan en uitstampen volgens mij....![]()
huh?? Is het geen pedaal dan??? Ja ik trek me van die settings weinig aan.. Ik doe dat met een tape echo. Klinkt bijna net zo...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar ben ik niet lenig genoeg voor.
Kewl......nooit geweten, dus exact namaken kun je dat geluid natuurlijk nooit, mist je de elementen apart scahkelt met 2 volumeknoppen...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:29 schreef Litpho het volgende:
Nee, de Toggle Switch is het pookje waarmee je tussen elementen selecteert en zit dus gewoon op je gitaar. Tom Morello had een gitaar waarbij beide elementen een losse volumeknop hadden en kon dus met die toggleswitch makkelijk tussen vol uit en vol aan van zwaar vervormde white noise ritmisch schakelen.
Thanks man!!!Je hebt mij op een idee gebracht om dit geluid nog secuurder nat te maken. Ik kan mijn tremmolo effect instellen op snelheid, die blijft dan constant.......quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:18 schreef BillyOcean het volgende:
Mmmm, met een tremolo pedaaltje is het nog verrekte moeilijk... Je moet dan in een super constant tempo spelen (wat mij dus ook niet lukte...) Luister maar...
Tom Morello.mp3
Tja wat dit betreft; ken em voor de afwisseling weer eens niet...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:52 schreef Elusive het volgende:
[code]
|----------------------------------------------------------|
|-13--12------------------------------------------x--x-|
|----------14---12---11--12----11---7----2--------|
|-------------------------------------0----0----0--------|
[/code]
succes!
het was U2 - The Electric Co.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:34 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Thanks man!!!Je hebt mij op een idee gebracht om dit geluid nog secuurder nat te maken. Ik kan mijn tremmolo effect instellen op snelheid, die blijft dan constant.......
[..]
Tja wat dit betreft; ken em voor de afwisseling weer eens niet...![]()
![]()
Veel Gibsons hebben dat standaard, o.a. de Les Paul. Morello deed het vnl op zijn 'Arm the homeless' -gitaar, maar ik vermoed dat hij die switch er zelf op heeft gezet.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:32 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kewl......nooit geweten, dus exact namaken kun je dat geluid natuurlijk nooit, mist je de elementen apart scahkelt met 2 volumeknoppen...
Idd, k zou niet meer zonder aparte volumeknoppen kunnen, mede omdat k 2 heel verschillende elementen heb waardoor combinatie's met verschillende volumes leuk zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Veel Gibsons hebben dat standaard, o.a. de Les Paul. Morello deed het vnl op zijn 'Arm the homeless' -gitaar, maar ik vermoed dat hij die switch er zelf op heeft gezet.![]()
K heb ff op ultimate-guitar.com gekeken en het kloptquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:51 schreef googoodoll het volgende:
fuck her gently, van tenacious D!
Is dat niet de Simpsons Theme Song?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:57 schreef Zanderrr het volgende:
Iets heel anders:
|-------------------5--|----------------------|----------------------|
||---------5----7-------|--8------5------------|----------------------|
||--5-------------------|--------------5-------|----------------------|
||----------------------|-------------------7--|--4--4--4--5----------|
||----------------------|----------------------|----------------------|
||----------------------|----------------------|----------------------|
Tool - Pushit ?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:12 schreef Ascaroth het volgende:
e------------------------------------------------
b------------------------------------------------
g------------9-9--12-12--7-7-6-6-6-9-6-----------
d--5-5--7-7----------------------------7---------
a--------------------------------------0---------
d------------------------------------------------
Waar komt dit stukje uit?
klopt! is inderdaad piano deuntje, maar hoe het nummer heet ben ik ook even kwijt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:27 schreef Zanderrr het volgende:
Die eerste is volgens mij van Coldplay? Dat deuntje dat ze op piano spelen..
De tweede is "Pretty Woman" van Roy Orbison, denk ik?
quote:Op woensdag 3 november 2004 00:11 schreef Fixxxer het volgende:
Laat maar ik ben eruit, het was een verbastering van Beverly hills cop.
Ik had niet echt verwacht dat iemand het zou raden. Het is een stukje uit Who Loves The Sun van The Velvet Underground (om ongeveer 1:55). Ik heb een half uur gedaan om dit stukje te transcriberen. (quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:34 schreef Gyan het volgende:
e---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
G---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D-/12--9h10h12-10p9-------------8p7h8-10-8p7------------/12--9h10h12-10p9-----------8-7-6-7---------
A-----------------------------10-10-------------------------8-8- --------------------------------10-10---------------------
E---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komt me heel bekend voor..quote:Op woensdag 3 november 2004 15:26 schreef Ascaroth het volgende:
E||---------------------|------------------------|
B||---------------------|------------------------|
G||-------2----------2--|-------2----------2-----|
D||-------4----------4--|-------4--------2---2-4-|
A||-----4----4----4-----|-----4----4---4---------|
E||--2---------2--------|--2---------2-----------|
Geen distortion.![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 16:19 schreef interpil het volgende:
[..]
Komt me heel bekend voor..
Is het niet uit een nummer van Opeth?
edit: Even een paar nummers erbij gepakt, is Windowpane volgens mij.
Het moet dan iets zijn uit Reservoir Dogs(?) maar neig meer naar Pulp Fiction.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:00 schreef interpil het volgende:
e|----------------------------------0-------------------------1--|
B|--1-----1---------2-----2-1-------1-----2-1---------------1----|
G|------1---3---1---3---3-------3---3---------3-1-0-------1------|
D|----3-------------3-3-------------2---2---------------3--------|
A|----------------------------------3-3---------------3----------|
E|--------------------------------------------------1------------|
Nummer uit de jaren zestig, maar recentelijk weer min or meer boven water gekomen door gebruik in een film (daarvoor kende ik het eigenlijk ook niet).
Moet hint genoeg zijn dacht ik
Het is van Maiden : Afraid to shoot strangersquote:Op zaterdag 13 november 2004 12:49 schreef Rancor het volgende:
het is harvester of sorrow van metallica!
volgende :
----------------------------------9-------------------------------------------------------------------------
---------9-10p9----10----10-12---12-10-12---9-10-12---9-10-12-10-9-----------------9---
-----11-----------11----11--------------------------9-----------9-------------------11---9--11
-11-----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
succes
dat is correct!!!quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:42 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het is van Maiden : Afraid to shoot strangers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |