Tweede danquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Staat Ajax geen 2e?
Johan Neeskens. Mag ook een niet Ajacied zijn zoals Martin Jol.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:15 schreef golfer het volgende:
En wie moet het dan overnemen?
Good ol' Foeke.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:15 schreef golfer het volgende:
En wie moet het dan overnemen?
Het is inderdaad wel duidelijk dat de echte kenner in Alkmaar zit.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Eindelijk ziet iemand het licht.
Koeman heeft totaal geen verstand van voetbal. Ik roep 't al sinds Vitesse.
Sorry als ik het verkeerd heb, maar zijn de glorymomenten van Ajax aan hem te danken?quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:19 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel duidelijk dat de echte kenner in Alkmaar zit.
Dan heb je zo'n TOPselectie onder je hoede. Jaren de tijd er een elftal van te maken. Jaren de tijd.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Staat Ajax geen 2e?
Nou, die heeft wel een aantal sleutelspelers onder dit "Koeman's Ajax" binnen gehaald cq door laten stromen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:22 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Sorry als ik het verkeerd heb, maar zijn de glorymomenten van Ajax aan hem te danken?
Neen, die heeft niks bereikt bij Ajax.
Nee, dat heeft Koeman niet. Koeman heeft geen verstand van voetbal.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:27 schreef Everett het volgende:
Ik denk dat Koeman best verstand heeft van voetbal. Maar wat moet je als een club ieder jaar topspelers verkoopt en (matige) jeugdtalenten koopt. Je kan op die manier nooit een volwaardig volwassen team neerzetten.
Talent? Ajax is als club allesbehalvende een rijsende ster, meer een gehandicapte veteraan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:22 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ajax zal nooit europees wat worden, het eeuwige talent.
Vreemdgenoeg is hij bij de media altijd populairder dan Adriaanse.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Koeman is in de media ook altijd slecht met tactische analyses. Nooit analyseert ie op een heldere manier de speelstijl van een tegenstander, of een bepaald systeem. Hij weet 't gewoon niet. De grond van veel wissels is mij ook altijd twijfelachtig. Net als De Mul, tegen Juventus, voor Sneijder.
Koeman straalt onmacht en onkunde uit. Door iemand heel diep aan te kijken en een zelfverzekerde houding aan te nemen, ben je niet per definitie een "grote jongen" Ronald!
Nee, jij hebt jaren bij Ajax, PSV, Barcelona en het Nederlands elftal gespeeld. Natuurlijk heeft Koeman verstand van voetbal. Hij heeft met Ajax een paar jaar geleden toch gewoon de kwart finale van de CL gehaald. Dat is echt niet allemaal te danken aan Co Adriaanse.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Nee, dat heeft Koeman niet. Koeman heeft geen verstand van voetbal.
Dat ajax kwartfinale CL haalde kwam juist grotendeels door Adriaanses materiaal. Die liet geen gaten vallen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:42 schreef Everett het volgende:
[..]
Nee, jij hebt jaren bij Ajax, PSV, Barcelona en het Nederlands elftal gespeeld. Natuurlijk heeft Koeman verstand van voetbal. Hij heeft met Ajax een paar jaar geleden toch gewoon de kwart finale van de CL gehaald. Dat is echt niet allemaal te danken aan Co Adriaanse.
Denk je nou echt dat Koeman er op zit te wachten om Zlatan te verkopen. Iedereen kan toch invullen dat je zonder echte spits niets te zoeken hebt in de CL. Dan lukt het gewoon niet om te scoren en dus win je geen wedstrijden. Ajax is gewoon een club waar jaarlijks de beste spelers worden weggekocht en de gaten die dan vallen zijn niet op te vullen. Daar doet geen trainer iets aan.
Wij hebben ook niet zo'n heel erg sterke selectie, maar toch is het bij Ajax nu wel heel dramatisch.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ontslag van Koeman heeft weinig zin, er is te weinig kwaliteit en de selectie is te smal. Ik had gedacht dat ik pas in februari gelijk zou krijgen, maar binnen 2 maanden is het dus al duidelijk
Dat mag je dus ook de technische staf (Van Gaal) aanrekenen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:50 schreef encore04 het volgende:
Wij hebben ook niet zo'n heel erg sterke selectie, maar toch is het bij Ajax nu wel heel dramatisch.
Amenquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:50 schreef Cheiron het volgende:
Overigens is het hele Nederlandse voetbal naar de tyfus omdat alle goede spelers worden weggekocht door de staatsbedrijven in het buitenland. Dat heeft geen flikker meer met gezonde concurrentie meer te maken. We zijn een Mickey Mouse competitie geworden.
Wat een gelul. Dat zou zich moeten middelen maar hier kopen ajax en PSV al de goeie spelers op waardoor je zo'n rotte competitie hebt. Dat heeft verder niets met het buitenland te maken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:50 schreef Cheiron het volgende:
Overigens is het hele Nederlandse voetbal naar de tyfus omdat alle goede spelers worden weggekocht door de staatsbedrijven in het buitenland. Dat heeft geen flikker meer met gezonde concurrentie meer te maken. We zijn een Mickey Mouse competitie geworden.
Bij ons is er tenminste wel lijn, beleid te ontdekken. Je kan zien wat de plannen zijn, de ploeg ontwikkelt zich. Er zit een duidelijke gedachte achter.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:50 schreef encore04 het volgende:
[..]
Wij hebben ook niet zo'n heel erg sterke selectie, maar toch is het bij Ajax nu wel heel dramatisch.
Ook al gelul. Zlatan moest natuurlijk weg omdat je als beursgenoteerd bedrijf winst MOET maken. Krijg je een goed bod (of kan je daar zelf voor zorgen) mag je dat niet nalaten. Ik zie Kleisterlee nog niet melden op een aandeelhoudersvergadering dat hij een of ander model scheerapparaat toch zelf in productie houd omdat hij het zo'n mooi model vind ipv dat model te verkopen tegen dikke winst.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:51 schreef golfer het volgende:
Dat mag je dus ook de technische staf (Van Gaal) aanrekenen.
Wat een kul. Ik geloof dat het Real Madrid was die 200 miljoen van de staat kreeg voor een perkeerplaats!! Daar kun je niet tegenop, en wordt alles weggekocht. Wat jij aangeeft is precies hetzelfde, alleen dan op aan lager niveauquote:
niet zo sterk, maar wel breed. Als je beide complete selecties naast elkaar zet is er nauwelijks verschil. Naast Galasek is er geen routine. Als je dat 3 maanden geleden zei was je een trollende leek in de ogen van een enkeling, maar het lijkt nu steeds meer de waarheid te zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:50 schreef encore04 het volgende:
[..]
Ja. Ze hebben die grond verkocht tegen normale !!! prijs en daarvoor in de plaats buiten de stad een geheel nieuw complex aangelegd. ajax heeft bv 120 miljoen op de beurs gehaald. Nog wat te zeuren ?quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:56 schreef Cheiron het volgende:
Ik geloof dat het Real Madrid was die 200 miljoen van de staat kreeg voor een perkeerplaats!!
Dat zijn eenmalig inkomsten. Grote clubs in het buitenland hebben meer ervaring met inkomsten van de staat.quote:
absoluut. En de basiself van Ajax is beter dan die van PSV en Feyenoord, maar die willen vechten en kunnen slim schoppen. Als ik Sneijder een tackle zie maken is het uit frustratie, waar Kuyt of Van Bommel er momenten voor uitkiezen om het team op scherp te krijgen. Misschien niet netjes, maar wel professioneelquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:59 schreef Cheiron het volgende:
Tony, je hebt gewoon gelijk. Al is Feijenoord ook ERG wisselvallig
Net op tijd, die nuance.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:03 schreef RedGuy het volgende:
Het leuke is, over een aantal weken is Ajax weer de beste en dan worden ze gewoon weer kampioen en worden ze nog 2e in de poule.
Volgens de supporters.
ben ik het ook niet helemaal mee eens, bij alle clubs zie ik regelmatig frusti-uithalen. Wat ik vanavond bij Ajax zag was gewoon een gebrek aan inzet. Het weigeren soms een stapje extra te zetten, en foute pases, mensen die tegen elkaar op lopen e.d. Het leek op een team dat voor de gelegenheid met elkaar speelden. Dat heb ik echt HEEL lang niet gezien.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
absoluut. En de basiself van Ajax is beter dan die van PSV en Feyenoord, maar die willen vechten en kunnen slim schoppen. Als ik Sneijder een tackle zie maken is het uit frustratie, waar Kuyt of Van Bommel er momenten voor uitkiezen om het team op scherp te krijgen. Misschien niet netjes, maar wel professioneel
Tuurlijk, dit is alleen een tijdelijke tegenslag. Ajax blijft gewoon de allermooiste clubquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:03 schreef RedGuy het volgende:
Het leuke is, over een aantal weken is Ajax weer de beste en dan worden ze gewoon weer kampioen en worden ze nog 2e in de poule.
Volgens de supporters.
Ik denk dat Gullit tactisch sterker is dan Koeman, ik zie Gullit iig. nooit de wissel Sneijder - de Mul maken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik ben steeds meer Feyenoord-sympathisant. Gullit weet een elftal op te laden voor een wedstrijd. Weet de spelers vertrouwen te geven, te prikkelen, een winnaars-mentaliteit te kweken. Hij kan een ploeg een smoelwerk geven.
Het enige wat ik vrees, is dat ook Gullit, net als Koeman, tactisch niet sterk is. En dat zal nog wel eens blijken deze competitieronde.
Idd.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:07 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat Gullit tactisch sterker is dan Koeman, ik zie Gullit iig. nooit de wissel Sneijder - de Mul maken.
100% mee eens v.d vaart sneijder heitinga denken dat ze er al lang zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:06 schreef Frenkie het volgende:
Overigens mag je het ook de spelers wel aanrekenen. Het wordt tijd dat jongens als VdV, Sneijder, Heitinga, maar ook Galasek eens internationaal doorbreken. Met net-niet spelers wordt je ook een net-niet club.
Heitinga is er pas weer na z'on lange blessure maar VdV gaat gewoon steeds slechter spelen...quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:09 schreef DarKZeN het volgende:
[..]
100% mee eens v.d vaart sneijder heitinga denken dat ze er al lang zijn.
Voor Galasek heb ik wel respect, vind ik een goede voetballer met erg veel routine.
Man, Heitinga speelt al een jaar lang weer op niveau. Als je zo lang moet doen om terug te komen van een blessure kun je geen topvoetbal aan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Heitinga is er pas weer na z'on lange blessure maar VdV gaat gewoon steeds slechter spelen...
Ik zei het toen ook en wat waren er toen een hoop Koeman fans die meteen in de tegenaanval gingen, nu 2 jaar later is het misschien al een beetje tot ze doorgedrongen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:58 schreef Frenkie het volgende:
Ik zie twee jaar geleden al dat Koeman een slechte trainer was.. toen moest ik mijn mond houden..
Zie je wel
zo die was lekker
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Adriaanse heeft de basis gelegd voor een geweldig elftal, een potentiele Europese topper.
En ook is het mij totaal raadselachtig, waarom die Koeman verdomme nog aan toe het over Van der Meijde, of all fucking persons kan hebben, als er een de Ridder klaar staat om door te breken.
Om dan maar in jouw woorden te praten, dat het zo slecht gaat met Ajax is echt niet allemaal te danken aan de verkoop van Zlatan. Misschien had Zlatan iets meer potten kunnen breken dan Sonck vandaag kon, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:42 schreef Everett het volgende:
[..]
Nee, jij hebt jaren bij Ajax, PSV, Barcelona en het Nederlands elftal gespeeld. Natuurlijk heeft Koeman verstand van voetbal. Hij heeft met Ajax een paar jaar geleden toch gewoon de kwart finale van de CL gehaald. Dat is echt niet allemaal te danken aan Co Adriaanse.
Denk je nou echt dat Koeman er op zit te wachten om Zlatan te verkopen. Iedereen kan toch invullen dat je zonder echte spits niets te zoeken hebt in de CL.
Over my dead body weer die Rotterdammer binnen halen.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:01 schreef Radegast het volgende:
Als Van Gaal weggaat, moet Beenhakker weer technisch directeur worden.
Je kunt veel zeggen, maar de combinatie Adriaanse/Beenhakker heeft Ajax meer goed gedaan dan de combinatie Koeman/Van Gaal.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Over my dead body weer die Rotterdammer binnen halen.![]()
welke spelers heeft v Gaal gehaald sinds zijn komst?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld alleen al naar het aankoopbeleid, dan komt Don Leo er een stuk beter vanaf dan Louis van Gaal.
Nu hij terug is op het oude nest, kun je beter vragen welke spelers niet gehaald zijn.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:32 schreef F1Bas het volgende:
[..]
welke spelers heeft v Gaal gehaald sinds zijn komst?
Die zin krijg jij zonder tranen in de ogen uit je toetsenbord?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het materiaal is 100% in orde. Niks mis mee.
quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
er is te weinig kwaliteit
Mja, daar heb je wel gelijk in..quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Pasanen speelt zeer aardig bij Werder, Yakubu is echt niet slechter dan Obodai en nu mag je spelen met Grygera of Escudé. Talent hebben is leuk, maar voetbal is meer dan techniek alleen. Tacktiek, strijd, fysiek geweld en intelligentie zijn minstens zo belangrijk en dat mist de Ajaxselectie
quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:19 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Man, Heitinga speelt al een jaar lang weer op niveau. Als je zo lang moet doen om terug te komen van een blessure kun je geen topvoetbal aan..
Zlatan dus,quote:Op woensdag 29 september 2004 00:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Een schopper, een gezicht, een karakter, een klootzak.
Winston Bogarde?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Echter, ze missen een schopper, een gezicht, een karakter, een klootzak.
Juust.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zlatan dus,.
Ik hoop nog altijd op een glorieuze terugkeer van Bogey bij Ajax.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
Winston Bogarde?
Hmm, hij is inmiddels al 34quote:Op woensdag 29 september 2004 00:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik hoop nog altijd op een glorieuze terugkeer van Bogey bij Ajax..
Onzin.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zlatan dus,.
Me too.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar wel iemand die niet snel over zich heen laat lopen.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Dat was ook geen leider maar een rasechte egoïst.
Type Lerby, Wouters ontbreekt.
Hij mag de auto wassen van een paar spelers, maar op dit soort arrogante gasten zit ik echt niet te wachten.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het ligt aan de spelstijl en intentie. En aan die behoudende 4-4-2 waar jij ook zo'n fan van bent. En aan Galasek. En aan het onbreken van de Ridder. En nog tig dingen. Maar niet aan de kwaliteit van het spelersmateriaal. Met Mitea, Ananas en De Ridder vanaf minuut 1 had het er al heel wat beter uitgezien. Maar Koeman moet zonodig altijd die Galasek altijd opstellen ten kostte van een aanvaller.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zin krijg jij zonder tranen in de ogen uit je toetsenbord?
Ik dacht dat ie wat jonger was, maar hij is inmiddels wel te oud om terug te keren.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij mag de auto wassen van een paar spelers, maar op dit soort arrogante gasten zit ik echt niet te wachten.
Galasek hoort ook gewoon in het teamquote:Op woensdag 29 september 2004 01:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het ligt aan de spelstijl en intentie. En aan die behoudende 4-4-2 waar jij ook zo'n fan van bent. En aan Galasek. En aan het onbreken van de Ridder. En nog tig dingen. Maar niet aan de kwaliteit van het spelersmateriaal. Met Mitea, Ananas en De Ridder vanaf minuut 1 had het er al heel wat beter uitgezien. Maar Koeman moet zonodig altijd die Galasek altijd opstellen ten kostte van een aanvaller.-man is de zwakste schakel.
Op welke posities dan?quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
absoluut. En de basiself van Ajax is beter dan die van PSV en Feyenoord, maar die willen vechten en kunnen slim schoppen. Als ik Sneijder een tackle zie maken is het uit frustratie, waar Kuyt of Van Bommel er momenten voor uitkiezen om het team op scherp te krijgen. Misschien niet netjes, maar wel professioneel
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:01 schreef APK het volgende:
Sneijder en Heitinga zijn echt geen jongetjes met Hollywood gedrag.![]()
Sneijder heeft van die maniertjes die er verdacht veel van weg hebben. Het boos worden op Koeman als ie niet in de basis staat omdat ie vindt dat hij toch wel zo belangrijk is voor Ajax. En ok, wat Heitinga betreft heb je gelijk, de gozer is een cliché mannetje die kijkt alsof ie op een lomschool heeft gezeten, maar heeft idd niet van die maniertjes. Maar Sneijder en met name Van der Vaart toch zeker wel.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op..
Waar haal hij vandaan dat het showjongens zijn? Omdat ze uit de Ajaxjeugd komen?.
Sneijder was destijds terecht gefrustreed. Gaat Koeman eerst het hele EK bij Barend en van Dorp roepen dat hij in de basis moet en dan bij Ajax zet hij hem op de bank dat is oneerlijk en onlogisch.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sneijder heeft van die maniertjes die er verdacht veel van weg hebben. Het boos worden op Koeman als ie niet in de basis staat omdat ie vindt dat hij toch wel zo belangrijk is voor Ajax. En ok, wat Heitinga betreft heb je gelijk, de gozer is een cliché mannetje die kijkt alsof ie op een lomschool heeft gezeten, maar heeft idd niet van die maniertjes. Maar Sneijder en met name Van der Vaart toch zeker wel.
Kom op zeg, dat heet teleurstelling.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:10 schreef cultheld het volgende:
Sneijder heeft van die maniertjes die er verdacht veel van weg hebben. Het boos worden op Koeman als ie niet in de basis staat.
quote:Op woensdag 29 september 2004 02:16 schreef cultheld het volgende:
Toch wel jammer dat ik over dat sterrengedrag begon, nu wordt er niet op de rest van m'n post gereageerd
ik bedoel die hele lange postquote:Op woensdag 29 september 2004 02:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]heb op Sneijder en vd vaart gereageerd, alleen op Heitinga niet
oke had t nog niet gelezen, ga k nu ff doenquote:Op woensdag 29 september 2004 02:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
ik bedoel die hele lange post
Hmm het is wel zo dat Cocu meer voetballende kwaliteiten heeft ja (ivm de vele posities die hij kan bezetten). Maar als verdedigende middenvelder en organisator van de opbouw zijn ze denk ik aan elkaar gewaagdquote:Op woensdag 29 september 2004 02:26 schreef rubbereend het volgende:
een heel eind mee eensch, bij PSV is het nu de mentaliteit die het verschil maakt met vorige jaren precies waar het ajax nu een beetje aan tekort schiet lijkt.
Maar om Galasek gelijk te stellen aan Cocu vind ik een schandeCocu is vele malen beter. Galasek kan voetballen met de ondersteuning van goede voetballers om zich heen. Falen die dan komt de beperktheid van Galasek aan het licht. Cocu heeft meer kwaliteiten.
niet geheel eensch maargoed.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hmm het is wel zo dat Cocu meer voetballende kwaliteiten heeft ja (ivm de vele posities die hij kan bezetten). Maar als verdedigende middenvelder en organisator van de opbouw zijn ze denk ik aan elkaar gewaagd
Eens, hij is stiekem in dienst van PSVquote:Op woensdag 29 september 2004 02:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
niet geheel eensch maargoed.
Koeman moet blijven!
En feijenoord.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:31 schreef cultheld het volgende:
Eens, hij is stiekem in dienst van PSV
quote:Op woensdag 29 september 2004 02:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Eens, hij is stiekem in dienst van PSV
quote:Op woensdag 29 september 2004 01:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maar Koeman moet zonodig altijd die Galasek altijd opstellen ten kostte van een aanvaller.-man is de zwakste schakel.
quote:Op woensdag 29 september 2004 02:10 schreef cultheld het volgende:
En ok, wat Heitinga betreft heb je gelijk, de gozer is een cliché mannetje die kijkt alsof ie op een lomschool heeft gezeten
Dat klinkt helemaal niet gek, ik denk ook dat Van Gaal de beste man is voor deze groep.quote:Op woensdag 29 september 2004 09:13 schreef dVTB het volgende:
Het klinkt wellicht gek, maar ik zou nog het liefst zien dat Louis van Gaal zijn driedelig grijs kostuum weer voor een trainingspak verruilt...
Yep.quote:Op woensdag 29 september 2004 02:01 schreef APK het volgende:
Maar het hangt wel allemaal als los zand aan elkaar en dat zou je Koeman aan kunnen rekenen.
zoals beslissende fouten maken in het nederlands elftal en bijvoorbeeld bij Arsenal uit....quote:Op woensdag 29 september 2004 02:26 schreef rubbereend het volgende:
een heel eind mee eensch, bij PSV is het nu de mentaliteit die het verschil maakt met vorige jaren precies waar het ajax nu een beetje aan tekort schiet lijkt.
blah blah blah ... Falen die dan komt de beperktheid van Galasek aan het licht. Cocu heeft meer kwaliteiten.
technische kwaliteit wel ja, dat heb ik ook nooit ontkend. Maar werklust, strijdvaardigheid en mentaliteit zijn ook kwaliteiten. Noem mij naast De Jong en Heitinga nog iemand met die kwaliteiten?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Wat een nonsens zeg. Genoegl kwaliteit in de selectie, helaas is dat geen garantie voor succes...
Boukhari is wel een strijdlustige jongen, maar daar win je ook niets mee.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
technische kwaliteit wel ja, dat heb ik ook nooit ontkend. Maar werklust, strijdvaardigheid en mentaliteit zijn ook kwaliteiten. Noem mij naast De Jong en Heitinga nog iemand met die kwaliteiten?
Gisteren waren beiden niet best, maar die hebben het iig nog in zich
Blind is ook een verdediger.quote:Op woensdag 29 september 2004 09:29 schreef Speed1971 het volgende:
Van Gaal is natuurlijk altijd welkom als trainer/coach
Blind trouwens ook
Ja maar wel 1 die meer bekend is met hoe een ploeg als Ajax moet spelen, verdedigend gezien dan.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:23 schreef JaWi het volgende:
[..]
Blind is ook een verdediger.
Daar heb je dan wel gelijk in, hoop ik. Maar goed, ik weet niet of Blind de beste optie is, na een verdedigende koeman. Los van het feit dat ik denk dat Koeman gewoon het seizoen uitzit.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:31 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Ja maar wel 1 die meer bekend is met hoe een ploeg als Ajax moet spelen, verdedigend gezien dan.
Henkie en Frenkie zullen waarschijnlijk niet haalbaar zijn en de vraag is of ze überhaupt willen...quote:Op woensdag 29 september 2004 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bij de naam Blind moet ik toch iets te veel aan het Wouters fiaso denken.
Een ex-goede speler maakt niet altijd een goede coach. Mocht RK ontslagen worden, dan zou Ajax eens moeten kijken of ze Henkie kunnen wegpikken bij Barca...
Heitinga wel degelijk. Ik ken daar nog wel een leuk verhaal overquote:Op woensdag 29 september 2004 02:01 schreef APK het volgende:
Sneijder en Heitinga zijn echt geen jongetjes met Hollywood gedrag.![]()
Ik had het alleen over Henkie.. Frenkie krijg je er nu zeker niet weg.. Maar ook een assistent coach wil vast wel hogerop. En wat is er nou mooier voor een rasAmsterdammer om Ajax te mogen trainen?quote:Op woensdag 29 september 2004 10:40 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Henkie en Frenkie zullen waarschijnlijk niet haalbaar zijn en de vraag is of ze überhaupt willen...
Misschien dat Martin Jol (THFC) een optie is, zijn aanpak bevalt me wel!
Een "verhaal" maakt je nog geen showmannetje.. Meer gedrag in de media en zo. Verder zie ik de link tussen egoistisch zijn en frusti-overtredingen maken niet echt.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:42 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Heitinga wel degelijk. Ik ken daar nog wel een leuk verhaal over
Sneijder ontpopt zich ook steeds meer tot een egomannetje. Kijk maar eens naar de frustratieovertredingen en bijv die fuck you naar Koeman.
quote:Op woensdag 29 september 2004 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze volgen een jonge Zweedse spits heb ik begrepen.. Eentje die ze er nu flink aan het intrappen is daar in Scandinavië.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:55 schreef P0RN0STAR het volgende:
maar buiten Koné heeft men geen andere spits in het scoutings-apparaat...
Is geen Rotterdammer. Het is een judas.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat flink intrappen valt wel mee, die jonge spits zou dan bijna senior zijnquote:Op woensdag 29 september 2004 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze volgen een jonge Zweedse spits heb ik begrepen.. Eentje die ze er nu flink aan het intrappen is daar in Scandinavië..
Wat ouder mag van mij ook wel,quote:Op woensdag 29 september 2004 11:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Dat flink intrappen valt wel mee, die jonge spits zou dan bijna senior zijn, hij is 'al' 22.
Rosenborg (!) heet die spits, ben benieuwd...quote:Op woensdag 29 september 2004 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze volgen een jonge Zweedse spits heb ik begrepen.. Eentje die ze er nu flink aan het intrappen is daar in Scandinavië..
Verder zijn de riemen van Koeman goed.. Vergeet ook niet dat hij die riemen zelf heeft gekocht..
Voor mij hoeft hij nog niet weg, maar met 3 zeer zware competitieduels op houd ik mijn hart vast..
Dat is dan toch echt de schuld van Koeman.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:03 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Rosenborg (!) heet die spits, ben benieuwd...
Ronald Koeman heeft die "riemen" zelf gekocht, maar moet een "roeier" dit zelf doen??? Het gaat om de uitvoering, dus als iemand anders met enig "inzicht" de inkoop verzorgt, zijn de "riemen" vast beter...
Daarnaast zijn het té veel dezelfde "riemen" want technische middenvelders hebben we genoeg, maar we hebben maar één werker (Galásek) geen kaatsende, "balvasthoudende" spits...
Ben ik het dus niet mee eens, bij Feyenoord was eerst Rob Baan en nu Mark Wotte de verantwoordelijke voor de transfers, bij PSV was dit jarenlang Frank Arnesen, die deze "job" bij THFC nu uitstekend volbrengt. Ik denk ook dat AJAX zo'n man moet aanstellen (dan dus niet Louis van Gaal, maar iemand met inzicht) die de transfers regelt, zodat Ronald Koeman zich kan toeleggen op de prestaties...quote:Op woensdag 29 september 2004 11:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt de schuld van Koeman.
Koeman geeft aan wat hij nodig heeft aan spelers, blijkbaar doet hij dat niet goed (genoeg)quote:Op woensdag 29 september 2004 11:37 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Ben ik het dus niet mee eens, bij Feyenoord was eerst Rob Baan en nu Mark Wotte de verantwoordelijke voor de transfers, bij PSV was dit jarenlang Frank Arnesen, die deze "job" bij THFC nu uitstekend volbrengt. Ik denk ook dat AJAX zo'n man moet aanstellen (dan dus niet Louis van Gaal, maar iemand met inzicht) die de transfers regelt, zodat Ronald Koeman zich kan toeleggen op de prestaties...
Die indruk heb ik ook.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef Suijk het volgende:
Om hem nu meteen te ontslaan gaat wel wat ver. Ik krijg alleen bij Koeman steeds meer het idee dat ie er niet echt met plezier meer zit. Alles irriteert hem, soms domme uitspraken in de pers. Hij heeft ook altijd gezegd dat als hij geen plezier meer heeft, dat ie dan weg gaat. Ik denk dat ie na dit seizoen eigenlijk zelf wel opstapt.
Oh! Dat zou leuk zijn: een Zweedse spits die WEL scoort...quote:Op woensdag 29 september 2004 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Een mening geven is prima, maar baseer die dan wel op de juiste feiten. Op het moment dat Adriaanse bij Ajax werd ontslagen, stond de ploeg TWEEDE, en niet vijfde zoals jij beweert. Onder leiding van Koeman zou Ajax dat seizoen trouwens als kampioen afsluiten.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:28 schreef keijz het volgende:
Het ontslag van Co was trouwens wel terecht. Hij verloor een UEFA cup wedstrijd tegen een zielig Scandinavisch ploegje, stond 5e in de competitie, en was al uitgeschakeld in de voorronde CL
Dat gevoel heb ik al jaren, die lijst begint echt eindeloos te worden.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Denk dat het aankoopbeleid wel een probleem is ja.
Ik kan zo 5 tot 6 spelers opnoemen die in mijn ogen liever vandaag dan morgen kunnen vertrekken.
Kan daar niet een apart topic voor worden gemaakt dan???quote:Op woensdag 29 september 2004 13:25 schreef rubbereend het volgende:
zullen de miskopen een goed opsommen, ik zal de aanzet wel geven.
Sikora
John is van papier.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:37 schreef DivineJester het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met O'Brien? Die was een aantal jaren geleden wel aardig op dreef toch?
Die komt binnenkort weer bij de selectie.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:37 schreef DivineJester het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met O'Brien? Die was een aantal jaren geleden wel aardig op dreef toch?
Speelt sinds kort in het tweede weer wat minuutjes.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:37 schreef DivineJester het volgende:
Die is net zo vaak geblesseerd als Jari Litmanen in zijn tob-tijd...quote:Op woensdag 29 september 2004 13:37 schreef DivineJester het volgende:
Kom jij uit Doesburg?quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:15 schreef kreischer2000 het volgende:
Als het bestuur dan ook oprot vind ik het best.
Is wel zo, maar of je d'r gisteren nu één, twee, drie of (zoals in de realiteit) vier tegen krijgt, als je niet scoort, win je niet! (wijze uitspraak van JC) Toen het op een gegeven moment 1-0 of 2-0 stond, stootten wij elkaar aan en vroegen ons openlijk af WIE er nu in godesnaam moest scoren, want dat ontbreekt (al jaren) een man die er elk seizoen zo'n 20 á 25 inlegt...quote:Op woensdag 29 september 2004 13:44 schreef DivineJester het volgende:
Las in het begin van dit topic trouwens een aantal maeln dat het ontbreken van een goede spits de oorzaak van de problemen is, ik denk dat je meer eens moet kijken hoe de taken in de verdediging zijn uitgevoerd (of eigenlijk niet) en of een 3-mans verdediging op Europees niveau niet wat naief is. Als er een gaatje valt heb je zomaar een doelpunt tegen.
Maar je had wel een ware doelpuntenmachine nodig gehad om dit debacle te voorkomen. Natuurlijk kun je met druk op hun goal de druk op je eigen verminderen, maar ik denk dat dit toch een team-wanprestatie was.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:55 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Is wel zo, maar of je d'r gisteren nu één, twee, drie of (zoals in de realiteit) vier tegen krijgt, als je niet scoort, win je niet! (wijze uitspraak van JC) Toen het op een gegeven moment 1-0 of 2-0 stond, stootten wij elkaar aan en vroegen ons openlijk af WIE er nu in godesnaam moest scoren, want dat ontbreekt (al jaren) een man die er elk seizoen zo'n 20 á 25 inlegt...
Denk ook niet dat je nog 1 schuldige kan aanwijzen bij zo'n uitslag.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:00 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar je had wel een ware doelpuntenmachine nodig gehad om dit debacle te voorkomen. Natuurlijk kun je met druk op hun goal de druk op je eigen verminderen, maar ik denk dat dit toch een team-wanprestatie was.
Had Koeman daar maar wat vaker lak aan, Tongquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:11 schreef tong80 het volgende:
En wat nog het ergste is, Koeman heeft lak aan de traditie van Ajax om te spelen met drie voorhoede spelers.
v.d vaart, boukhari, sonck, grygera, escude, de mul, de ridder, soetaers, stekelenburg kunnen wel weg., misschien kunnen we ze ruilen tegen makaay oidquote:Op woensdag 29 september 2004 14:42 schreef AapNootMies het volgende:
Er moeten nieuwe spelers komen... die een balletje kunnen trappen, kunnen koppen is een pre... en het liefst 11
Ik zie het alleen zitten in Johan Cruijff (die doet het toch niet, vanwege hart) Marco van Basten (hopen dat ze een clausule hebben laten opnemen, in dat contract met die *minder prettige* KNVB) Frank Rijkaard (wil toch niet weg, Barca staat juist op de rails en gaat beginnen aan een nieuwe succesreeks) en Martin Jol (nu assistent bij THFC, hoofdcoach bij Ajax lijkt een vooruitgang) anders hoeft het van mij niet eens...quote:Op woensdag 29 september 2004 14:46 schreef PJORourke het volgende:
Ik denk dat Ajax wel toe is aan een frisse coach. Ik ben zelf ook wel op Koeman uitgekeken.
Misschien is 't verstandiger voor Ajax, eens durven af te stappen van hun eigen evangelie.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:49 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Had Koeman daar maar wat vaker lak aan, Tong
kampioen worden we toch wel, goed presteren in de CL was een extraatjequote:Op woensdag 29 september 2004 15:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er wordt wel enorm overdreven door met name de anti-Ajacieden..!
Zo erg is het nou allemaal ook nog niet, het seizoen is nog jong.. Of gaat iedereen ook van een crisis uit als bijv. psv vandaag verliest?.
Het was wat mij betreft niet het verlies, maar het ontzettend slechte spel. Echt heel erg slecht. En als je dan kijkt naar de progressie die het team gemaakt zou moeten hebben tegenover twee jaar geleden, vind ik dat Koeman heeft gefaald. De enige echte die er niet meer bij is, is Chivu. Rest van verdediging en middenveld is er gewoon nog. Laten we de aanval maar even vergeten, daar kwamen we gisteren niet eens aan toe.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zo erg is het nou allemaal ook nog niet, het seizoen is nog jong.. Of gaat iedereen ook van een crisis uit als bijv. psv vandaag verliest?.
Wij zijn een team in opbouw. Drogreden.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Johnny is een lampie,quote:Op woensdag 29 september 2004 15:56 schreef Speerik het volgende:
Team in opbouw? Dit zou toch juist het jaar worden dat we gingen scoren? Veel meer opgebouwder dan dit wordt het niet hoor, maar drie "grote" krachten weg in vergelijking met twee jaar geleden. Dat daar geen adequate vervanging voor is, is v Gaal en bestuur aan te rekenen. Dat het totaal niet loopt is de schuld van Koeman.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Dat niet! Nooit niet!quote:Op woensdag 29 september 2004 17:27 schreef Leshy het volgende:
Advocaat heeft nog geen club, toch?
en je hebt gelijkquote:Op woensdag 29 september 2004 17:33 schreef tong80 het volgende:
Ben een beetje gekalmeerd, maar sta nog steeds achter mijn OP.
quote:Op woensdag 29 september 2004 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
t'S ALLEMAAL DE SCHULD VAN DIE HOER VAN AMSTERDAM, WANT DAARDOOR GAAT DIE BUURMAN VAN FRANSIE BAUER STEEDS MINDER VOETBALLE!
quote:Op woensdag 29 september 2004 17:27 schreef Leshy het volgende:
Advocaat heeft nog geen club, toch?
Waarom moet Frans Bauer nu weer worden betrokken in de wanprestaties van Ajax. Dit is pure demonisatiequote:Op woensdag 29 september 2004 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
t'S ALLEMAAL DE SCHULD VAN DIE HOER VAN AMSTERDAM, WANT DAARDOOR GAAT DIE BUURMAN VAN FRANSIE BAUER STEEDS MINDER VOETBALLE!
quote:Op woensdag 29 september 2004 01:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Op welke posities dan?
Maxwell, Trabelsi, Lobont en Stekelenburg (tenzij Gomes goed integreert in het team van PSV) zijn de enigen waar geen PSV'er of Feyenoorder aan kan tippen. VOH, Vonlanthen, Kuijt, Kalou, Buffel, Farfan, Beasley, Park, Castelen en Lazovic zijn allen beter dan de aanvallers van Ajax.
zo kun je ook zeggen dat Ono beter is dan Van der Vaart, Van Bommel beter is dan Sneijder en Cocu en Galasek gelijkwaardig zijn. Daarnaast is PSV als collectief natuurlijk veel beter dan Ajax, dat zijn nou eenmaal de feiten. Dit heeft mede te maken met de mentaliteit van de spelers. Waar bij Ajax voornamelijk halve pubers spelen met hollywood gedrag zoals VDV, Sneijder en Heitinga, heb je bij PSV hardwerkende mensen als Alex (die zich ondanks alle belangstelling van Europese topclubs en media opstelt als een hardwerkende prof), VOH en cultvoetballer Lucius. Ajax fans doen daar vaak lacherig over (kijk die provinciaaltjes eens) maar ondertussen zetten onze jongens zich voor 110% in voor de club en heb je bij Ajax wannabe vedettes die zich meer druk maken om de spreekkoren en ruzies onderling dan om hun spel. Dáár is het denk ik al mis gegaan bij het Ajax van 2004-2005. En Koeman is er niet de man naar om zulke jongens te managen
iemand die fan van Materazzi is, kan je zowiezo al niet serieus nemenquote:Op woensdag 29 september 2004 17:46 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
![]()
PSV![]()
Materazziquote:Op woensdag 29 september 2004 17:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
iemand die fan van Materazzi is, kan je zowiezo al niet serieus nemen![]()
En dat heeft wat te maken met Koemanquote:Op woensdag 29 september 2004 18:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Materazzi![]()
Van mij mag hij de hele Ajax selectie kapot trappen![]()
Briljante redenatiequote:Op woensdag 29 september 2004 19:19 schreef VoreG het volgende:
Hm.. dan kan AZ de laatste wedstrijd zijn...
Het is vroeg laat mequote:Op woensdag 29 september 2004 19:19 schreef JaWi het volgende:
[..]
Briljante redenatie
Dat zou ik beroerd vinden. Ben het heus niet altijd met Koeman eens, maar ontslag gaat me veel te ver.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:27 schreef Ajaxno1 het volgende:
MM ik ben bang dat Koeman het slachtoffer gaat worden van van Gaal. En waar iedereen toen voor waarschuwde of bang voor was (dat van Gaal zich met de training,spel en tacktiek ging bemoeien) is uit gekomen.
Aan zijn afspraken in SS af te leiden, zal hij de eer aan zichzelf houden. Mocht het zover komen.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zou ik beroerd vinden. Ben het heus niet altijd met Koeman eens, maar ontslag gaat me veel te ver.
Koeman zal binnenkort de eer wel aan zichzelf houden en wacht niet tot ie ontslagen wordt.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:27 schreef Ajaxno1 het volgende:
MM ik ben bang dat Koeman het slachtoffer gaat worden van van Gaal. En waar iedereen toen voor waarschuwde of bang voor was (dat van Gaal zich met de training,spel en tacktiek ging bemoeien) is uit gekomen.
Dat gesprek verbaasde me best wel, ik denk niet dat Koeman het jaar afmaakt bij Ajax.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:11 schreef tong80 het volgende:
Koeman zegt zonet in Studio Sport dat ie twijfelt om door te gaan. Het botert duidelijk niet met van Gaal blijkt verder uit z'n commentaar. Verlies bij AZ lijkt me echt het einde van Koeman.
Lijkt me idd beter. En als van Gaal snel de plek van Koeman pakt, hoop ik dat de supporters binnen 1 week ervoor zorgen dat ie weg is.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Koeman zal binnenkort de eer wel aan zichzelf houden en wacht niet tot ie ontslagen wordt.
Die ene begon over Materazzi !quote:Op woensdag 29 september 2004 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat heeft wat te maken met Koeman
Hij laat zich wel erg positief over het elftal zeg.quote:Op woensdag 29 september 2004 21:42 schreef Ambrosius het volgende:
Koeman wil gesprek met Ajax over toekomst
De trainer van Ajax vindt dat er een groot verschil zit tussen de ambitie die de club uitstraalt en de huidige kwaliteiten van zijn elftal.
De oud-international is het niet eens met de manier waarop de club wordt geleid. Hij ziet elk jaar zijn beste spelers vertrekken en blijft daardoor de opbouwtrainer die hij eigenlijk niet is. Nog veel erger vindt Koeman het dat de club blijft propageren dat het huidige elftal minimaal goed genoeg is voor de tweede ronde van de Champions League.
Het huidige team van de Amsterdammers mist echter de kwaliteit en de ervaring om ver te komen in Europa.
Bron: Home.nl
quote:Op woensdag 29 september 2004 23:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik hoorde iemand al zeggen laatst; Ronnie gaat naar huis.
Begin van het jaar zei Koetje zelf nog dat ie de beste selectie van de HCE had ... daar heb ik tot nu toe ook nog niet veel van gezien.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Hij laat zich wel erg positief over het elftal zeg.
Dat er genoeg talent in sommige spelers zit is wel duidelijk, laat hem er dan eens voor zorgen dat dat eruitkomt![]()
Deze zin zegt meer dan genoeg. Koeman is geen goede trainer. Ik vond hem bij Vitesse al niet goed werken met het spelersmateriaal en ook geen goed aankoop beleid. Bij ajax gaat dat gewoon verder. Koeman is gewoonweg geen trainer om spelers naar een goed niveau te krijgen en dus ongeschikt.quote:De oud-international is het niet eens met de manier waarop de club wordt geleid. Hij ziet elk jaar zijn beste spelers vertrekken en blijft daardoor de opbouwtrainer die hij eigenlijk niet is.
quote:AD
Volgens technisch directeur Van Gaal ligt de lat helemaal niet te hoog
Van Gaal: Ajax heeft kwaliteit genoeg
Door Sjoerd Mossou
De lach is onvindbaar op het vliegveld van München. Een dag na de 4-0 blamage in het Olympiastadion lopen spelers, trainers en bestuurders van Ajax nog wat beduusd rond in Beieren.
De klap van Makaay en Co kwam keihard aan bij de trotse club. Technisch directeur Louis van Gaal blikt met een dosis tegenzin terug. En vooruit.
Hoe moet het nu verder met Ajax?
Van Gaal: ,,Dat moet je aan de technische staf vragen. Zij moeten aan de slag met de spelers.''
Heeft het duel met Bayern niet simpelweg aangetoond dat Ajax kwaliteit tekort komt?
,,Dat vind ik een kortzichtige gedachte. Er stonden 11 internationals in het veld, dus volgens mij heeft Ajax wel degelijk kwaliteit.''
Wat ging er fout?
,,Dat moet je aan Koeman en de spelers vragen. Ik vind het typisch dat je nu naar mij komt voor een reactie. Als we met 4-0 hadden gewonnen, waren de media allemaal naar Koeman gelopen. Dit noem ik zout in de wonden strooien, na een 4-0 nederlaag.''
Kunt u zich iets voorstellen bij de kritiek op het transferbeleid?
,,Wat bedoel je precies?''
Ajax heeft de laatste twee jaar zijn beste spelers verkocht, terwijl de aankopen het nog verre van waar hebben gemaakt.
,,Welke aankopen bedoel je?''
Escudé, Grygera, Sonck, Soetaers, Sikora...
,,Daarvoor moet je bij Koeman en mijn voorgangers zijn. Zij hebben de spelers die je nu noemt aangetrokken. Dat valt buiten mijn verantwoordelijkheid. Destijds werkte ik nog niet bij Ajax.''
Zlatan Ibrahimovic is wél onder uw technische leiding vertrokken.
,,Afgelopen seizoen overleefden we met Zlatan de eerste ronde van de Champions League ook niet. En in de Amstel Cup lagen we er ook na één wedstrijd uit. Ik zie niet in waarom het met hem erbij dinsdag beter zou zijn gegaan.''
Maar Ajax heeft toch kwaliteit ingeleverd nu hij weg is?
,,Het probleem van de wedstrijd tegen Bayern was dat een aantal spelers afwezig was, letterlijk en figuurlijk. Hoe dat kan, moet je aan de spelers zelf vragen. Of aan de technische staf.''
Heeft u de lat aan het begin van het seizoen niet te hoog gelegd, door én succes, én attractief en aanvallend voetbal te eisen?
,,Dat vind ik niet.''
Maar ook u wilt de selectie in de winterstop toch versterken?
,,Dat hebben we een paar weken geleden al gezegd en daar is niets aan veranderd. Maar feit is dat we voorlopig even niets kunnen doen.''
Veel wijsheid toegewenst.
,,Bedankt, maar ook dat lijkt me op dit moment meer iets voor de technische staf.''
U doet het toch samen mag ik aannemen?
,,Ja, maar de korte termijn is voor Koeman en zijn assistenten.''
Als je Van Gaal zo hoort is er voor hem ook maar 1 (3) ding belangrijk: EGO, EGO en nog eens EGO. Genoeg leuke uiitspraken om een rel mee te beginnen, zal me niet verbazen als Koeman binnenkort bekend maakt te kappen.quote:Op donderdag 30 september 2004 08:19 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
Hij heeft kritiek op zijn elftal, dat is toch ook wel terecht. Ik vind dat je iets te gemakkelijk de schuld bij hem neerlegt.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:13 schreef tong80 het volgende:
Ik word schijtziek van hem. Ajax heeft nooit de beste spelers kunnen behouden. Wat wil ie ? Dat Ajax Thiery Henry koopt ?
De verantwoordelijkheid ligt bij koeman en daarmee dus ook de schuld.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft kritiek op zijn elftal, dat is toch ook wel terecht. Ik vind dat je iets te gemakkelijk de schuld bij hem neerlegt.
Nee, dat blijkt wel. Bij ons gaan ze wel even wat volwassener met dit soort zaken omquote:Op donderdag 30 september 2004 09:15 schreef sqlsmurft het volgende:
We zijn hier geen Heerenveen![]()
Regeren is vooruitzien. Hoe dan verder?quote:Op donderdag 30 september 2004 09:28 schreef PyTh het volgende:
Het is wel duidelijk dat het niet botert tussen van Gaal en Koeman.
Ik zie Koeman Zondag na een nederlaag bij AZ wel vertrekken.
Gewoon, kampioen worden.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Regeren is vooruitzien. Hoe dan verder?
Dat is wel een goede visie - kan jij niet in het bestuur?quote:Op donderdag 30 september 2004 09:30 schreef zjroentje het volgende:
Gewoon, kampioen worden.
Als Koeman vertrekt zal naar alle waarschijnlijkheid blind doorschuiven.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Regeren is vooruitzien. Hoe dan verder?
Achter de schermen he ....quote:Op donderdag 30 september 2004 09:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel een goede visie - kan jij niet in het bestuur?![]()
Hij is daar toch chef-ballen of zoiets?quote:Op donderdag 30 september 2004 09:36 schreef zjroentje het volgende:
Die zit net bij de Spurs, die laten hem nu niet ineens gaan lijkt me.
Ik dacht chef-pilonnen zetter.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is daar toch chef-ballen of zoiets?
Precies de juiste man voor Ajax dus!!!quote:Op donderdag 30 september 2004 09:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik dacht chef-pilonnen zetter.
De wedstrijd tegen AZ is toch pas komend weekend... ? ...quote:AD:
...De klap van Makaay en Co kwam keihard aan bij de trotse club. Technisch directeur Louis van Gaal blikt met een dosis tegenzin terug...
Klopt, het voetbal is al tijden slecht, maar dat was het vaak ook onder Co. Blijkbaar is er toch iets structureel mis met de mentaliteit van de voetballers van Ajax van dit moment. Het verkopen van de enige speler met een winnersmentaliteit aan het begin van dit seizoen heeft m.i. de vrije val van deze selectie ingezet.quote:Op donderdag 30 september 2004 09:40 schreef dVTB het volgende:
Als we echt eerlijk zijn, voetbalt Ajax al tijden beroerd en is het eigenlijk geen verrassing dat ze tegen Bayern zijn afgestraft. Kijk nog eens naar afgelopen seizoen: Ajax heeft in het verleden wel eens slecht gevoetbald, Ajax is ook wel eens kampioen geworden, maar nog nooit werd Ajax met zulk slecht voetbal toch kampioen. Dat was een wonder op zich.
De balans na enkele jaren Koeman: Het Adriaanse-effect is teniet gedaan, voetballend is de ploeg achteruitgehold (terwijl de selectie behoorlijk intact bleef) en de gedane aankopen pakten niet goed uit. En dan bij de eerste de beste nederlaag de schuld volledig bij je ploeg leggen... Nee Koeman, een goede trainer zorgt ervoor dat voetballers zich ontwikkelen (Van der Vaart en Snijder staan stil) en smeedt een team dat op elkaar is ingespeeld.
die gaat sowieso aan het eind van het seizoen weg bij NEC end aar hebben ze in Cees Lok al een hele grote kandidaat om hem te volgen in huis........ dus t kan maar Neeskens lijkt me een te defensief ingestelde coach voor ajaxquote:Op donderdag 30 september 2004 11:00 schreef keijz het volgende:
Hoe zit het eigelijk met Neeskens?
Idd. Of het gaat goed en dan zijn wij ook tevreden, of het gaat slecht en dan zijn we vrij snel van Louis af.quote:Op donderdag 30 september 2004 11:25 schreef rubbereend het volgende:
wat een klote interview met van Gaal in het AD, de arrogantie....
Van Gaal wil gewoon zelf t zwikkie overnemen, en k zou t hem lekker laten doen!
Op basis van het NEC van twee seizoenen geleden zou hij in beeld kunnen komen voor Ajax, maar afgelopen seizoen was belabberd. Ajax heeft hoe dan ook behoefte aan een coach die een bepaald niveau langer dan een jaar kan vasthouden. Geen Morten Olsens, Jan Woutersen en Ronald Koemans...quote:Op donderdag 30 september 2004 11:00 schreef keijz het volgende:
Hoe zit het eigelijk met Neeskens?
Lijkt mij ook. Al zal een speler uit het elftal van 95 ook wel met hem kunnen samenwerken.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:44 schreef rubbereend het volgende:
Co Aadriaanse lijkt me de enige die fatsoenlijk onder van Gaal kan functioneren.
denk k ook wel, ben alleen bang dat als je blind daar neerzet dat het of een pop van van Gaal gaat worden en dat hij nog niet die ervaring op niveau heeftquote:Op donderdag 30 september 2004 15:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Al zal een speler uit het elftal van 95 ook wel met hem kunnen samenwerken.
Dat vrees ik ook. Dus heb ik liever Louis zelf. Kan Blind eventueel als assistent aan de slag.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:51 schreef rubbereend het volgende:
denk k ook wel, ben alleen bang dat als je blind daar neerzet dat het of een pop van van Gaal gaat worden en dat hij nog niet die ervaring op niveau heeft
quote:Op donderdag 30 september 2004 16:30 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb 'm....Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad de Mos!
Als het wiel duizenden jaren terug niet was uitgevonden liepen we nog in berenvelletjes.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:41 schreef Loohcs het volgende:
Als VDV die voorzet van Sonck nou gewoon binnen had geschoten en als die matig en onzeker keepende Lobont Claudio niet onderuit had gelopen, was het maar 2-1 geweest (die 4e was dan ook niet zo makkelijk gevallen) en dan was het nog spannend geworden en was dit topic niet eens geopend.![]()
Open your eyes, ze zijn weggespeeldquote:Op donderdag 30 september 2004 16:41 schreef Loohcs het volgende:
Als VDV die voorzet van Sonck nou gewoon binnen had geschoten en als die matig en onzeker keepende Lobont Claudio niet onderuit had gelopen, was het maar 2-1 geweest (die 4e was dan ook niet zo makkelijk gevallen) en dan was het nog spannend geworden en was dit topic niet eens geopend.![]()
Als...daar hebben we niets aan.quote:Op donderdag 30 september 2004 16:41 schreef Loohcs het volgende:
Dat was het werk van het bestuur. Koeman had daar niks mee te maken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:11 schreef tong80 het volgende:
Koeman staat derde en liet Zlatan gaan
ga je mond spoelen. Thuiskomen doet hij in rotterdamquote:Op donderdag 30 september 2004 16:28 schreef P0RN0STAR het volgende:
Misschien dat Don Leo nog een keer kan thuiskomen???
Dan had ie moeten opstappen hij is gebleven dus verantwoordelijk.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat was het werk van het bestuur. Koeman had daar niks mee te maken.
Ik vind de aankopen van SQD, Sikora, Soetaers, Grygera veel erger dan de verkoop van Zlatan moet ik bekennen. En die aankopen reken ik Koeman zeker aan.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan had ie moeten opstappen hij is gebleven dus verantwoordelijk.
Kijk voor de gein dan wat Bayern op de bank en de tribune had....quote:Op donderdag 30 september 2004 08:18 schreef Calella het volgende:
Als ik dan zie wat er tegen Bayern stond opgesteld:
Lobont, Roemeense international als keeper
Heitinga International.
De Jong vind ik dan niet zoveel op die plek maar die vond Koeman goed spelen.
Grygera Tsjechisch international.
Maxwell Braziliaans International en voetballer van het jaar.
Van Der Vaart International.
Sneijder International.
Galasek Tsjechisch International.
Obodai, vind ik niet veel aan, maar die heeft Koeman er express ingezet als extra slot op de deur.
Rosales Argentijns International.
Sonck, oke dat is niet veel, maar Koeman zei zelf dat ie met Zlatan ook niet had gewonnen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van zulke voetballers moet je toch een beter team kunnen smeden dan dat Koeman woensdag heeft gedaan?
Ik denk dat Adriaanse met deze spelers het beter had gedaan.
En niet onbelangrijk; hij staat er om bekend goed met jonge spelers om te kunnen gaanquote:Op donderdag 30 september 2004 17:57 schreef tong80 het volgende:
Met ten Cate zou ik erg tevreden zijn. Is ook Amsterdammer trouwens.
Nee, blind nog niet laat die eerst maar eens een paar jeugdspelers klaarstomen voor het hoogste niveau. Hij lijkt ook teveel op Koeman.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:58 schreef gras het volgende:
Ten Cate lijkt me drie keer niks, dan nog liever Blind.
Daar heb ik een beetje een Wouters2 gevoel bij,quote:Op donderdag 30 september 2004 17:58 schreef gras het volgende:
Ten Cate lijkt me drie keer niks, dan nog liever Blind.
Blind heeft al uitstekende spelers klaargestoomd. Ik noem een De Mul, Vermaelen, De Ridder, Emanuelson, Maduro, Babel, etc. Dat Koeman ze dan géén kans geeft kun je Blind dan toch niet aanrekenen...quote:Op donderdag 30 september 2004 18:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, blind nog niet laat die eerst maar eens een paar jeugdspelers klaarstomen voor het hoogste niveau. Hij lijkt ook teveel op Koeman.
Frisse wind is nodig.
Babel gaat dit seizoen nog wel z'n kans krijgen,quote:Op donderdag 30 september 2004 18:04 schreef gras het volgende:
[..]
Blind heeft al uitstekende spelers klaargestoomd. Ik noem een De Mul, Vermaelen, De Ridder, Emanuelson, Maduro, Babel, etc. Dat Koeman ze dan géén kans geeft kun je Blind dan toch niet aanrekenen...
Emanuelson en Maduro ook in de winterstop.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Babel gaat dit seizoen nog wel z'n kans krijgen,.
Kasmirski is het schoolvoorbeeld van het huidige wanbeleid bij Ajax.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:53 schreef methodmich het volgende:
Liever Urby dan Kasmirski, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |