abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22262689
Zo juist tijdens de algemene beschouwingen komt Boris Dietrich (d66) met het voorstel dat als de EU haandelsverdragen afsluit met de islamitische landen ze zullen stoppen met terrorisme.

Wat vinden jullie van dit idee?

Persoonlijk vind ik het nogal naief:
1. Deze regimes willen meestal geen westerse invloed in hun land, ze willen een islamitische staat.
2. Er zijn vaak embargo's opgericht tegen deze landen
3. Door te handelen met deze landen steunen we hun politiek, welke naar mijn mening instrijd is met de mensenrechten.
En hoe voelt u zich nu?
pi_22262797
Dittrich heeft het niet over islamitische landen, maar over de inwoners van islamitische landen. Het idee is dat een hogere welvaart zal leiden tot een vermindering van avances jegens radicale levensvisies en daar heeft hij, naar mijn mening, in grote lijnen gelijk in.
pi_22262872
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:55 schreef Monidique het volgende:
Dittrich heeft het niet over islamitische landen, maar over de inwoners van islamitische landen
Wat is het verschil?
quote:
Het idee is dat een hogere welvaart zal leiden tot een vermindering van avances jegens radicale levensvisies
Alles wat deze radicale visies zal verminderen zullen de regeringen van die landen niet toelaten, want daar is hun macht opgebaseerd
En hoe voelt u zich nu?
pi_22262973
Dittrich had het over handelsverdragen met ALLE Islamitische landen en de EU.
Hij denkt daarmee het terrorisme te bestrijden.. de schat..

Ik zou als tegenvoorstel willen pleiten voor het ontbinden van elk handelsverdrag met Islamitische landen als pressie middel tegen het terrorisme.
pi_22263022
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:58 schreef evil_cupido het volgende:
Wat is het verschil?
Het verschil is groot. Alleen al omdat het geen democratiën zijn, is er een verschil tussen regering en volk. De regeringen van veel islamitische landen zijn bijvoorbeeld redelijk seculier en huiverig voor radicalisme, maar de inwoners, werkloos en in hun ogen in de steek gelaten door de overheid, kunnen in duistere, islamitische clubjes een toevlucht zien, om wat van het leven te maken. En dan kan het verder gaan door middel van hersenspoelingen.
quote:
Alles wat deze radicale visies zal verminderen zullen de regeringen van die landen niet toelaten, want daar is hun macht opgebaseerd
Nee, het gaat er om dat de bevolking van die landen enige welvaart hebben, want zij zijn het, en niet de regeringen, die vatbaar zijn voor terroristische neigingen. Over het algemeen dan.
pi_22263131
Ik denk dat handelsverdragen wel een stap in de goede richting zijn. Kijk naar China, ook niet echt een aardig land, maar door de handel met westerse landen verandert dat in een rap tempo. (Vrije) handel zorgt ervoor dat de mensen zich meer bewust worden van het feit dat ze onderdrukt worden (dat het ook beter kan).
Voor extremisten is het namelijk een stuk makkelijker om te zeggen dat westerlingen slecht zijn als er elke dag tientallen Amerikaanse tanks door je straat rijden dan om te zeggen dat popmuziek een uitvinding van de duivel is. Daar hebben de mensen direct profijt/plezier van, terwijl de gemiddelde man geen direct voordeel ziet in de Amerikaanse bezetting.
En die embargo's die er al zijn tegen deze landen zullen natuurlijk opgeheven moeten worden (voor een deel), maar dat is geen onoverkomelijk probleem. (je zou bijna kunnen stellen dat het opheffen van embargo's bijna hetzelfde is als het sluiten van handelsverdragen).
Het is natuurlijk geen perfecte oplossing, maar ik denk dat je wel een stuk minder extremisten maakt door geleidelijk westerse cultuur in die landen pompt dan als je met een paar 100.000 soldaten een land binnenvalt. En het is nog goedkoper ook.
The uproar of one hand clapping.
pi_22263160
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:03 schreef Monidique het volgende:
Nee, het gaat er om dat de bevolking van die landen enige welvaart hebben, want zij zijn het, en niet de regeringen, die vatbaar zijn voor terroristische neigingen. Over het algemeen dan.
Als je kijkt naar de palestijnse authoriteit, iran enz dan gaat je verhaal niet echt op
En hoe voelt u zich nu?
pi_22263222
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:08 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de palestijnse authoriteit, iran enz dan gaat je verhaal niet echt op
De Palestijnse Authoriteit is een erg divers groepje, heel breed geörienteerd, maar, nee, voor de PA, of Iran of Saudi-Arabië of Taliban-Afghanistan gaat dat niet echt op, nee, er zijn landen die terroristen steunen, maar dat doet voor de rest niet zoveel af aan mijn verhaal.
pi_22263245
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef Morkje het volgende:
Ik denk dat handelsverdragen wel een stap in de goede richting zijn. Kijk naar China, ook niet echt een aardig land, maar door de handel met westerse landen verandert dat in een rap tempo. (Vrije) handel zorgt ervoor dat de mensen zich meer bewust worden van het feit dat ze onderdrukt worden (dat het ook beter kan).
Mee eens, maar china is geen islamitisch land... De situatie is daar heel anders
quote:
Voor extremisten is het namelijk een stuk makkelijker om te zeggen dat westerlingen slecht zijn als er elke dag tientallen Amerikaanse tanks door je straat rijden dan om te zeggen dat popmuziek een uitvinding van de duivel is. Daar hebben de mensen direct profijt/plezier van, terwijl de gemiddelde man geen direct voordeel ziet in de Amerikaanse bezetting.
Mee eens
quote:
En die embargo's die er al zijn tegen deze landen zullen natuurlijk opgeheven moeten worden
Waarom zijn die embargo's er volgens jou?
En hoe voelt u zich nu?
pi_22263289
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Palestijnse Authoriteit is een erg divers groepje, heel breed geörienteerd, maar, nee, voor de PA, of Iran of Saudi-Arabië of Taliban-Afghanistan gaat dat niet echt op, nee, er zijn landen die terroristen steunen, maar dat doet voor de rest niet zoveel af aan mijn verhaal.
Nou eigenlijk wel, want de rest van de islamistische landen zijn niet echt (slechts in lichte mate) het probleem. Het gaat juist om de landen die de terroristen steunen.
En hoe voelt u zich nu?
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:13:04 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_22263293
Misschien gaan fundamentalisten dan aanslagen plegen op bedrijven in de Islamitische landen die met Nederland handel drijven.... best related, houden ze zichzelf bezig, zegmaar
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_22263359
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:12 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Nou eigenlijk wel, want de rest van de islamistische landen zijn niet echt (slechts in lichte mate) het probleem. Het gaat juist om de landen die de terroristen steunen.
De rest van die landen zijn zeker wel een probleem. Marokkanen zitten in Europa, Al-Zarqawi is een Jordaniër en Egypte is een broedplaats (geweest) voor radicalen.
pi_22263444
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:01 schreef Koos Voos het volgende:
Dittrich had het over handelsverdragen met ALLE Islamitische landen en de EU.
Hij denkt daarmee het terrorisme te bestrijden.. de schat..

Ik zou als tegenvoorstel willen pleiten voor het ontbinden van elk handelsverdrag met Islamitische landen als pressie middel tegen het terrorisme.
Das wel heel simpel gedacht. Die terroristen worden toch niet betaald door de staat. De 99% van de inwoners van het land die niet terroristisch zijn worden hiervan het slachtoffer (en zullen dus boos worden en sneller geneigd zijn aanslagen te plegen).
De Islamitische staat is niet de terrorist. Het zijn een paar random inwoners, die compleet GEEN last hebben van embargo's en algehele armoede. Die worden gewoon betaald door de papaverplantages van Osama en andere rijke topterroristen.
pi_22263641
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:11 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Mee eens, maar china is geen islamitisch land... De situatie is daar heel anders
[..]

Mee eens
[..]

Waarom zijn die embargo's er volgens jou?
Je gaat er van uit dat die Islamieten per definitie terroristisch zijn. Dat is gewoon niet waar. China is net als veel Islamitische landen gewoon een land wat regeert met propaganda, en die kan je blijkbaar beinvloeden door met ze te handelen. Ik zie niet echt in hoe die situatie volgens jou daar zo anders is dat dit niet gaat werken.
En over die embargo's: embargo's zijn er volgens mij (heb er geen verstand van, sorry) voor om te zorgen dat de economie van een land helemaal kapot gaat, en het land geen westerse technologie en wapens in handen kan krijgen.
Mijn mening: dat de westerse wereld vind dat een land (terecht) geen kernwapens mag hebben heeft helemaal niks te maken met het al dan niet kapotmaken van de economie, of het verbod om Cola te importeren.
pi_22264061
Eens met Dietrich hier, handel heeft zich al bewezen in Noord-Afrika. Noord-Afrika is over het algemeen lekker gematigd, stabiel en open, dat komt door de vele contacten die ze onderhouden met o.a. zuid-Europa.
Allah Al Watan Al Malik
pi_22264969
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Eens met Dietrich hier, handel heeft zich al bewezen in Noord-Afrika. Noord-Afrika is over het algemeen lekker gematigd, stabiel en open, dat komt door de vele contacten die ze onderhouden met o.a. zuid-Europa.
Ik heb juist de indruk dat veel extremistische islamitische organisaties zich momenteel in Afrika vestigen, zelfs de VS heeft een speciale Anti Terreur groep daar gevestigd.
En er zijn al diverse trainingskampen ontdekt.
pi_22265006
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:20 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik heb juist de indruk dat veel extremistische islamitische organisaties zich momenteel in Afrika vestigen, zelfs de VS heeft een speciale Anti Terreur groep daar gevestigd.
En er zijn al diverse trainingskampen ontdekt.
Dan wil ik wel graag weten welk deel van Afrika...ik had het namelijk over noord-afrika. En daar zijn geen kampen o.i.d.
Allah Al Watan Al Malik
pi_22265162
reken jij daar Marokko ook onder .. ?
pi_22265266
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Noord Afrika contacten met zuid europa? Marokko, met spanje zeker En libie
En hoe voelt u zich nu?
pi_22266896
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:32 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Noord Afrika contacten met zuid europa? Marokko, met spanje zeker En libie :')
Omg, je maakt jezelf belachelijk door je onwetendheid. Marokko inderdaad met Spanje, Tunesie en Libie voornamelijk met Italie (vooral Libie en Italie hebben erg goede (handels)contacten). In case u didnt know.. voor 2010 staat er een FTA geplanned met de Noord-Afrikaanse landen, Libie, Egypte, Tunesie, Algerije, Marokko en Mauritanie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_22266949
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:28 schreef Koos Voos het volgende:
reken jij daar Marokko ook onder .. ?
Heb je geen aardrijkskunde gehad?
Allah Al Watan Al Malik
pi_22267886
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je geen aardrijkskunde gehad?
Dat is enige tijd geleden... toen lag bv Turkije nog niet in Europa
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:53:20 #23
104069 Puta
Ook jouw moeder!
pi_22271013
Hey Boris, misschien kunnen we de integratie stimuleren door de eigen cultuur te stimuleren?
Als ik morgen niet meer leef, dan ben ik geliquideerd door moslimterroristen. Zoals al duizenden voor mij...
pi_22276424
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef Morkje het volgende:
Ja vooral Tibetanen hebben veel aan de economische groei van Sjanghai.
Wasserwunderland
pi_22288940
Ik zeg dat het verandert. Niet dat het nu ineens allemaal koek en ei is. Het is geen perfecte oplossing, maar wel de beste.
Of wilde je zeggen dat de Tibetanen baat hebben bij wereldwijde embargo's tegen China?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')