Ken je veel verhalen van mensen die hun mobiel hadden meegenomen en naderhand daar problemen mee kregen omdat een instantie wist waar ze waren?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:51 schreef coz het volgende:
gister heeft deze ''rijstkorrel' in meerdere kranten gestaan en ik weet niet of ze allemaal het complete verhaal hebben aangestipt maar ik denk dat de meeste niet verder zijn gekomen dan 'het is handig'
dia angst bij het aanleggen van computernetwerken zal wel de angst geweest zijn van Microsoft(die zo laat mogelijk in het internet investeerde?),quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik bedoel niet op een impact als 9/11, maar daarmee bedoel ik dat stel het toekomstbeeld wat ik een paar posts naar boven beschreef werkelijkheid wordt, ik denk dat een cyber-terroristische-aanslag niet het globale informatiedatabase zal plaatsleggen. Daarmee bedoel ik dus dat zo'n aanslag niet wereldwijd een invloed zal hebben.
Ik denk niet dat een implant chip zo'n achilleshiel zal krijgen. Die angst is er altijd al geweest bij het aanleggen van computernetwerken, maar is ook nooit gebleken.
in een broekzak ontploffen --en ja dan kan je het of de eigenaar en batterij blabla er wel of niet buiten latenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef livEliveD het volgende:
Ken je veel verhalen van mensen die hun mobiel hadden meegenomen en naderhand daar problemen mee kregen omdat een instantie wist waar ze waren?
...als je de gehele wereldbevolking verplicht chipt idd welquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:59 schreef livEliveD het volgende:
Nou als ze kunnen opvragen waar je was kan dat echt wel criminaliteit verminderen. Stel je hebt een systeem dat alles logt maar niemand kan erbij tenzij een rechter toegang geeft. Bv een bank wordt overvallen en ze mogen opvragen wie er op dat tijdstip in de bank was dan zie ik het aantal bankovervallen toch drastisch dalen.
Of het goed gebruikt gaat worden ligt aan de regels die we maken. Net als er regels zijn voor telefoon-afluisteren enzo. Als we bepaalde groepen teveel macht geven die kwaadwillend zijn dan gaan we behoorlijk op ons bek. Toch laat me dit niet afschrikken omdat ik zoveel moois mogelijk zie met zo'n chip. Als ik de angst voor nieuwe technologie de bovenhand zou laten voeren zou ik nooit in de IT zitten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:56 schreef coz het volgende:
...als je de gehele wereldbevolking verplicht chipt idd wel
--laat staan dat er dan nog wel stevige vragen komen rond het waar dat opgeslagen wordt en hoe je dat wil doen enz ENZ enz .. laat staan hoe dat in vredesnaam niet beinvloedbaar blijft en proper gebruikt zal worden .. ondanks 'garanties'---
wil jij dat op je geweten hebben?
oh wacht .. iets met vrijheid ofzo voor zover we het hier nog hebben
http://www.nu.nl/news.jsp?n=423538&c=14quote:Zoektocht naar vermist meisje Nijverdal
NIJVERDAL - De politie is in en rond Nijverdal bezig met een grootschalige zoekactie naar een vermist meisje.
Volgens getuigen is het kind vrijdagmiddag onder bedreiging van een mes meegenomen. Dit heeft de politie bevestigd. Er wordt onder meer met behulp van een helikopter naar het meisje gezocht.
Het eerste wat een ontvoerder dan zou doen is de chip uit het lichaam halen van die persoon.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:55 schreef Redux het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=423538&c=14
Heel mooi voorbeeld waarbij een chip implant veel kan uitmaken.
jup .. net als dat we de euro kunnen terugdraaien (((quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Zelfs al zou het fout gaan is er een weg terug.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Zelfs al zou het fout gaan is er een weg terug.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:03 schreef livEliveD het volgende:
dan nu al in mensen. Voor de mensen die ertegen zijn is er helaas geen weg terug ben ik bang. We zien wel waar het schip gaat stranden
dus , we hebben geen regels.. het levert een zwaar serieuze etnische kwestie op omdat we onszelf gaan veranderen (de chip is de eerste en makkelijke stap ) en we zien wel of het fout gaat .. en we kunnen nu niet terug .. maar als het fout gaat kunnen we volgens jou wel terugquote:Of het goed gebruikt gaat worden ligt aan de regels die we maken.
[complottheorismemodus]quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 20:48 schreef coz het volgende:
denk over 20 jaar nog even terug lui![]()
hehe, da's weer een typisch antwoord voor TRU.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:39 schreef coz het volgende:
hoihoihoi allemaal voordelen
huh welke nadelen
In die zin zou het heel goed kunnen zijn dat wij eindresultaten zijn van miljoenen jaren research door een hogere intelligentie. En ik meende dat believers er ook in geloofden dat wij 'gemaakt' waren door een hoger ras. Een implant chip zou in die zin een heel niets betekende (of een juist heel veel betekende) stap in evolutie kunnen zijn. Die gedachte is opzich best opmerkelijk, en zeer tegenstrijdig bij believers...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:44 schreef CrackerJack het volgende:
Ik ben op dit moment bezig het boek "Als computers slimmer worden dan mensen" van Ray Kurzweil aan het lezen. Hehe, wat daar allemaal instaat! (en ik ben nog geeneens halfweg). Hij bespreekt de hele voorloopgeschiedenis en wat nog komen gaat (het is dan ook een futurist). Dat gaat van blinden terug laten zien, doven terug laten horen (gaat al eigenlijk), maar ook implantaten laten installeren om bvb. het redeneervermogen enorm te vergroten, maar ook het geheugen verbeteren en kennis downloaden, zodat je een boek of handigheid op een paar seconden kunt leren, à la "Matrix". Bvb. ook je herseninhoud (de geest) downloaden in een machine, zodat je in feite het eeuwige leven hebt, zou nog deze eeuw kunnen! Verder nog aanpassingen aan het lichaam zelf m.b.v. nanotechnologie. Maar aan dat hoofdstuk ga ik nu beginnen.
Van mij mag dat soort dingen morgen al geintroduceerd worden, zolang ze maar van de privacy afblijven kan dat imo.
In zijn visie heeft de evolutie een manier gevonden om zichzelf verder te zetten doordat intelligente wezens (wij, voor de goede orde), iets kunnen maken waardoor de wet van de versnellende opbrengsten kan doorgaan (= iets zoals de Wet van Moore bij computerchips, waar de snelheid elke 18 maanden verdubbeld.)
Zoals dat boek is geschreven klinkt het allemaal aannemelijk en zeker geen SF!
ja en misschien is de zon blauw en de planeet vierkantquote:Op zondag 10 oktober 2004 11:32 schreef CrackerJack het volgende:
[..]
hehe, da's weer een typisch antwoord voor TRU.
De genetische evolutie is ook niet te stoppen geweest in het verleden, misschien in de toekomst wel...
Maar misschien heeft net die evolutie er voor gezorgd, zoals ik al hoger zei, dat we in samenwerking met electronica/machines wel niet anders kunnen dan die volgende stap nemen.
quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:01 schreef Redux het volgende:
In die zin zou het heel goed kunnen zijn dat wij eindresultaten zijn van miljoenen jaren research door een hogere intelligentie. En ik meende dat believers er ook in geloofden dat wij 'gemaakt' waren door een hoger ras. Een implant chip zou in die zin een heel niets betekende (of een juist heel veel betekende) stap in evolutie kunnen zijn. Die gedachte is opzich best opmerkelijk, en zeer tegenstrijdig bij believers...
quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:38 schreef coz het volgende:
[..]
ja en misschien is de zon blauw en de planeet vierkant
Dus alleen jou therorieën kunnen juist zijn?quote:het of je nou believer of niet believer bent van een paar verschillende dingen staat gewoon niet in de weg om voor jezelf te denken hoor.. en ik wil niet eens weten hoe dit onderwerp ook maar iets met typisch tru te maken zou hebben
quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:43 schreef Redux het volgende:
En kun je please daar een antwoord op geven zonder ergens naartoe te linken?
nee.. maar ze hoeven ook niet onwaar te zijn omdat mensen zeggen dat ze 'typisch-tru' zijnquote:Op maandag 11 oktober 2004 13:17 schreef CrackerJack het volgende:
Dus alleen jou therorieën kunnen juist zijn?
defineer hogere intelligentiequote:Op maandag 11 oktober 2004 12:43 schreef Redux het volgende:
Geloof jij, coz, dat een hogere intelligentie ons 'gemaakt' zou kunnen hebben? En kun je please daar een antwoord op geven zonder ergens naartoe te linken?
meestal zal ik er een vertellen die ik probeer te staven met gegevensquote:Dus alleen jou therorieën kunnen juist zijn?
dat was geen ondersteuning maar gewoon een geweldig flash filmpjequote:zonder ergens naartoe te linken
quote:If a man could run as fast for his size as an ant can, he could run as fast as a racehorse. Ants can lift 20 times their own body weight. An ant brain has about 250 000 brain cells. A human brain has 10,000 million so a colony of 40,000 ants has collectively the same size brain as a human
quote:In April, after interviewing Baja Beach Club Director Conrad Chase, Alex wrote:
"I interviewed Conrad Chase for 30 minutes on my syndicated radio broadcast. He told me that the CEO of VeriChip, Mr. Bolton, had told him that there was a plan to use the VeriChip as a global implantable identity system. I asked him if whether in the future you would have to have a chip to get into the club period, and he said yes.
Wie neemt verschillende theorieën? Ik heb het over een boek van een bekende futurist, geen zelf verzonnen verhaaltjes, maar onderbouwde en logisch opgestelde conclusies na het analyseren van de ontwikkeling van computers.quote:Op maandag 11 oktober 2004 14:11 schreef coz het volgende:
meestal zal ik er een vertellen die ik probeer te staven met gegevens
je pakt verschillende theorien en streept er voor jezelf een paar weg, doen veel mensen![]()
of het waar blijkt zal me niet zo heel veel schelen , daarom is het ook theorie
dit neem ik net zo serieus als dat mijn vergelijking was okayquote:Op maandag 11 oktober 2004 15:36 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Hoe kun je nou een mier met een mens vergelijken, dwaas? Een mier kan niet eens denken en het leven van een mens is vollgens mij wel 'iets' gecompliceerder dan het leven van een mier.
Ikquote:Op maandag 11 oktober 2004 16:08 schreef CrackerJack het volgende:
Wie neemt verschillende theorieën?
ik verzin zo min mogelijk, maak je daar maar geen zorgen omquote:Ik heb het over een boek van een bekende futurist, geen zelf verzonnen verhaaltjes,
die miersoort die zo te werk gaat bestaat .. en of dat klopt dat als je het gewicht van al die kleine hersentjes in een colonie bij elkaar optelt heb ik nog niet geverifieerd maar wel op meerder sites gevondenquote:maar onderbouwde en logisch opgestelde conclusies na het analyseren van de ontwikkeling van computers.
Trouwens van die mier dat klopt niet
en net had je het nog over geen verzonnen verhaaltjesquote:, ik zit hier nu naar een tabel te kijken in dat boek. Daarin staat bijvoorbeeld een libelle afgebeeld, als symbool van de rekenkracht die hersenen van insecten hebben. Uiteraard ligt de mens hoger afgebeeld in deze tabel (lijkt me logisch). Afgeleid van de onwikkelingssnelheid van computeronderdelen besluit de schrijver dat in je 2019 (ongeveer) een computer voor 1000 dollar kunt kopen die de rekenkracht van de menselijke hersenen benaderd. Vanaf dan zal het snel gaan volgens hem, immers het menselijke verstand werkt op zo'n manier dat de pure rekenkracht dingen elimineert, en alleen het juiste overhoudt. Als dan computers sneller worden, gaan zij nog veel meer kunnen elimineren, of bijvoorbeeld door hun betere geheugencapaciteit, beter dingen gaan vergelijken in een database om zo conclusies te kunnen trekken.
optische transistoren .. kijk dan gaan computers echt leuk wordenquote:Trouwens een transistor schakelt op dit moment al zo'n miljoen keer sneller dan een menselijk neuron,
ey ik ben hier de conspiracy nutquote:en die aanpassing om iets organisch sneller te laten gaan kan de evolutie niet meer goed maken.
Op een bepaald moment gaan deze besluiten die de computer trekt, zo ver boven het menselijke petje, dat je niet anders kunt dan de mens laten opgaan in technologie omdat je anders simpelweg niet meer kunt volgen. Door implantaten of aanpassingen...
ja .. in grote lijnen .. je hebt een boek gelezen .. je probeert het hele verhaal op te dringen .. en zegt dat ik allerlei dingen verzin omdat ik ze in een boek leesquote:Ik kan hier moeiljk een hele boek quoten natuurlijk, maar het geeft toch al een idee in grote lijnen.
I know too much to be conservative or liberal.quote:Wie zei ook weer dat je veel moest lezen om iets te weten![]()
Ik snap niet hoe je dit offtopic kunt noemen, dit is de aanloop _tot_ implantaten én AI.quote:wat een bullllllllllshit alles wat een computer kan besluiten kan die ook documenteren en voorleggen enzenz ... daarnaast kan een computer vooralsnog niets beslissen omdat het zelf geen waardeoordeel kan vellen over iets .. daar komt die AI bij kijken .. voor een computer is een mens een verzameling atomen en een appel ook .. bij wijze van
Heb jij al eens alle mensenhersentjes opgeteld in gewicht?quote:die miersoort die zo te werk gaat bestaat .. en of dat klopt dat als je het gewicht van al die kleine hersentjes in een colonie bij elkaar optelt heb ik nog niet geverifieerd maar wel op meerder sites gevonden
quote:I know too much to be conservative or liberal.
nee hoor, maar soms hou ik er wel een topic mee levendquote:Op maandag 11 oktober 2004 18:32 schreef CrackerJack het volgende:
lol coz, jij wil ook altijd het laatste woord hebben merk ik
urm .. bewaar maar voor de feedback .. daar wil ik best een discussie aan wagenquote:een discussie is niet echt mogelijk.
speculatie over de computer in 2019 is off topic .. edoch ook niet helemaal want als die computer in 2019 in je zit dan is de chip-tag nu het fundament daarvoor .. en zo had ik het ook al aangedragenquote:Ik snap niet hoe je dit offtopic kunt noemen,
sow ik mag ook nergens een grapje over makenquote:het dit is de aanloop _tot_ implantaten e.d.
De evolutie een conspiracy noemen doe ik ook al niet, of was de bedoeling niet![]()
quote:Nog maar eens over die mieren:
[..]
Heb jij al eens alle mensenhersentjes opgeteld in gewicht?
[..]
het gaat me echt niet om het winnen hoorquote:Maar goed jij mag winnen van mij, tot de volgende discussie![]()
Je moet de selectieve quotes natuurlijk in hun context zien anders ruk je hele posts uit zijn verband. Toen e-mail populair werd is de commercie er ook op ingesprongen waardoor we spam hebben. Nu blijkt dat mensen er zo van gingen balen dat o.a. Microsoft besloten heeft om spammers aan te klagen. Dit kan ook met die chip gebeuren als we omkomen in de reclame. Dat bedoel ik met een weg terug. Niet dat we teruggaan naar een leven zonder chip maar wel dat we de regels aanpassen om de nadelen te verminderen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 20:48 schreef coz het volgende:
dus , we hebben geen regels.. het levert een zwaar serieuze etnische kwestie op omdat we onszelf gaan veranderen (de chip is de eerste en makkelijke stap ) en we zien wel of het fout gaat .. en we kunnen nu niet terug .. maar als het fout gaat kunnen we volgens jou wel terug
graag gedaanquote:Op maandag 11 oktober 2004 23:49 schreef livEliveD het volgende:
Je moet de selectieve quotes natuurlijk in hun context zien anders ruk je hele posts uit zijn verband.
en nu is er geen spam in de wereld meer ...iiiiggghtquote:Toen e-mail populair werd is de commercie er ook op ingesprongen waardoor we spam hebben. Nu blijkt dat mensen er zo van gingen balen dat o.a. Microsoft besloten heeft om spammers aan te klagen.
dan hadden de regels ook beter kunnen zijn in de eerste plaats .. als het kalf ... en of men nou wel of niet 10 mailtjes per dag in een spam mapje krijgt van e:nlargec:ock met als onderwerp Ge:tMoreInc:hes dat is misschien vervelend maar niet spannend... als er een hacker langskomt en die buigt al die regels over die chip en die gaat 24/7 via velen krachtige hubs iedereen voorzien van spam wat ala toekomstfilm direct in je hersens gepompt wordt dan is de ernst toch niet te vergelijkenquote:Dit kan ook met die chip gebeuren als we omkomen in de reclame. Dat bedoel ik met een weg terug. Niet dat we teruggaan naar een leven zonder chip maar wel dat we de regels aanpassen om de nadelen te verminderen.
kijk ..stoppen van _alle_ technologie ben ik ook niet direct voor, maar als het erop neerkomt dat de gehele aardbevolking gechipped _MOET_ worden dan draven we ook te ver doorquote:Verder zie ik niet in hoe je de technologie kan stoppen tenzij je een hele schare fans krijgt.
dat is de stap klein maken , sterker nog ..ombuigen naar dat het een grote stap is om niet te chippen ..terwijl je dan nog prima met zijn allen een colonie kan opzetten en allemaal terug naar een boeren bestaan gaan leven zelfs met behulp van een selectie uit de technologie ..tenzij de gechipde maatschappij dat tegenwerkt, en dat laat je al zien dat het die kant waarschijnlijk uitgaat .. wat het debacle alleen maar groter maakt imoquote:Produkten hebben straks een chippie en soms moet je als mens al een chippie hebben om ergens binnen te komen. Deze trend zal doorzetten waarna de stap om een chip te nemen heel klein gaat worden omdat je anders amper meer kan functioneren. Zo van 'Hej je mag niet mee uit omdat je geen chip hebt en dan kom je niet binnen'
dan is dat mooi voor dat bedrijf , natuurlijk is er ook wel wat geld nodig voor het systeemquote:Als jij door een chip enorm veel geld kan besparen als bedrijf
lees de keuze geven tussen oprotten of chippen .. ik denk dat je rechtsbijstand best blij is met dat scenarioquote:dan zal je op een gegeven moment die chip afdwingen
_goede_ regels zijn er al dat dit niet zomaar kan .. _goede_ regels zou betekenen dat deze trend niet escaleerd in een breuk tussen gechipden en nietgechipden ..en waar ik al de hele tijd op zit te hamerenquote:waarna mensen vroeg of laat wel zullen moeten of op zichzelf moeten gaan wonen. Soort van zwerver bestaan zeg maar. Goede regels zou betekenen dat deze trend helemaal niet erg hoeft te zijn maar hoe of wat zal moeten blijken.
iedereen maar vallen over die mieren .. punt was dat het een persoonlijke vraag was of ik in een hogere intelligentie geloofde die ons hier zou hebben gedumpt .. toen begon ik met het stellen van definieer intelligentiequote:Over die mieren: Ik zag het programma ooit ook op National Geographic en die beesten knagen idd een pad waarna ze bij terugkomst 123 graden (meen ik) draaien om hetzelfde geintje weer te doen. Wil nog niet zeggen dat ze slimmer zijn dan mensen ook al zouden alle mieren samenwerken. Tis een opvallende eigenschap en raar dat dit beest die 123 graden zo goed weet maar meer ook niet.
dat vind ik ookquote:Dat de toekomst alleen maar gekker wordt qua implantaten vind ik persoonlijk wel ontopic. Geeft immers aan dat dit pas het begin is en hoe snel de discussie wel niet moet worden gevoerd. Met genetische manipulatie waren we er ook te laat mee ergens en sukkelde de regering er weer achteraan.
en dat was dus wel off topic .. het stuk over hoe slim een computer in 2020 isquote:Straks hebben we mss wel een computer als rechterDe tijden gaan zwaar veranderen
quote:
FDA staat implantatie RFID-chips in mensen toe
Door Tamara van Hal - donderdag 14 oktober 2004 - 12:20 - Bron: Ars Technica - Views: 409
De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft het gebruik van RFID-chips in mensen goedgekeurd, zo lezen we op Ars Technica. De geïmplanteerde chips zijn bij mensen vooral interessant voor gebruik in de medische sector, waarbij patiëntgegevens op de chip kunnen worden opgeslagen en door medisch personeel kunnen worden uitgelezen. De chips worden geïmplanteerd in het vetweefsel van de arm en bevatten een code die gelinkt is aan een database met medische gegevens, de gegevens staan dus niet direct op de chip.
Op dit moment zijn er al een aantal mensen bij wie een geïmplanteerde chip wordt gebruikt om gegevens op te slaan: in clubs in Barcelona, maar ook in de Nederlandse Baja Beach Club, kunnen gasten een chip gebruiken als een soort chipknip die altijd meegedragen wordt, zodat ze geen contant geld meer mee hoeven te nemen. Het gevaar van een dergelijke ontwikkeling is dat geïmplanteerde RFID-chips van afstand kunnen worden gelezen. Hiermee komen persoonlijke gegevens bloot te liggen voor iedereen met een leesapparaat, wat ethische en praktische bezwaren met zich meebrengt.
Er zijn al tests geweest waarbij chips van een afstand van twintig meter zijn uitgelezen, waaruit blijkt dat het rondlopen met persoonlijke informatie in het lichaam niet geheel ongevaarlijk is. Omdat op dit moment nog geen enkel hospitaal in de Verenigde Staten chips besteld heeft, geeft Applied Digital scanners weg aan tweehonderd traumacentrums. In andere landen worden de chips al wel gebruikt in medische kwesties: in Mexico zijn al ruim duizend patiënten geïmplanteerd met een VeriChip, in Italië wordt de technologie op dit moment getest. De scanners kosten 650 dollar per stuk, hoe duur de chips zijn wil het bedrijf niet bekendmaken.
ik ben er ook voor om de titel van dit topic iets te veranderen en het in gc te schuivenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
wie zei ook alweer dat de entree van de menselijke chip nog wel jaren zal duren?
De kans dat ze het lezen is groter wanneer je het in feedback zetquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:04 schreef coz het volgende:
willen de ts en de modjes zich hier over beraden ?
bronquote:op onze thread
eenschquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:47 schreef stigchel het volgende:
Implanteren lijkt me ook niet nodig. Alle nieuwe horloges, telefoons en natuurlijk verschillende lijnen designer sieraden moeten gewoon een chip uitsparing hebben waar je hem gewoon instopt.
want ?quote:Net zoals identificatieplicht moet er een chip plicht komen
dat is dus het argument waarom implantatie zo 'handig' is ...quote:. Je moet hem bij je hebben, heb je dat niet, boete.
luhmquote:Blijf je weigeren
dus omdat je het niet wil .. krijg je het tochquote:of ben je een vluchtgevaarlijke crimineel dan pas wordt die chip geimplanteerd
100% veilig.. nopequote:. Het ding zou dan biometrische gegevens moeten hebben waar alleen politie en justitie bij kan
vind ik .. maar dan kun je dus net zo goed ook het verplichten achterwege laten hequote:zodat je kunt bewijzen dat het jou chip is. Verder moet je hem gewoon uitkunnen zetten
eenschquote:als je geen gebruik wilt maken van makkelijk betalen in het OV of geen toegang tot bepaalde clubs of gebouwen hoeft. Daarbij moet iedere chip geleverd worden met een persoonlijke uitlezer zodat je altijd zelf in je chip kan en alle informatie daarin kan zien, kan wissen of kan toevoegen (met uitzondering van de identificatiegegevens natuurlijk).
dat gaat je tegenvallen denk ikquote:Dan wordt het veel beter te verkopen. Ik vind niet dat een overheid mensen kan verplichten een lichaamsveranderende behandeling te ondergaan. Als ze zouden besluiten iedereen een nummer op de voetzool te tattoeren zouden we er nog niet eens over discussieren.
quote:Ik, persoonlijk, ben geen tegenstander van een chip. Maar ik moet wel de keuze hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |