abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2004 @ 16:03:48 #1
103181 tienervaders
If you don't try, you wil
pi_22215937
Hoi allemaal,

Ik ben Remko en ben sinds 9 maart 2003 vader van een zoontje. Ik was toen 19 jaar oud en mijn vriendin was toen 16 jaar oud (aantal dagen erna 17).
Ondanks haar zwangerschap liep onze verkering niet goed op dat moment dus ik had het uitgemaakt (al voor ik hoorde dat ze zwanger was overigens).. Echter na 2 maanden kwamen we weer bij elkaar en het ging toen perfect. Ik was bij de bevalling en de eerste 2 maanden heb ik mee mogen maken. Erna was als donderslag bij heldere hemel ineens haar vader er met haar erbij die mij 65 kritiek punten kwam brengen. Ik ben flink de grond in gestampt en heb sinds die tijd mijn zoontje een jaar lang niet mogen zien.
Nou ja niet mogen zien, ik mocht hem wel komen bezoeken (hij werd ziek , koemelk allergie) maar dan uiteindelijk alleen op afspraak en onder begleiding. Ik voelde me daarbij net een crimineel. En de reden dat ik niet eerder gegaan ben waren die 65 afschuwelijke punten.

Uteindelijk heb ik na 9 maanden een advocaat ingeschakeld. Deze heeft mij met een rechtzaak geholpen in April 2004. Ik mocht de week erna mijn zoontje weer zien (na bijna een jaar).

Dit is 8x goed gegaan (eerst omgang met hem in een kinderboerderij) daarna omgang in een omgangshuis zodat ik kon leren alleen met hem te zijn en hij aan mij kon wennen, mn zoontje wist uiteraard niet meer wie ik was. Ik heb dit toen het misging weer moeten aanvechten maar als de rechter zijn uitspraak zonder consequenties voor de moeder uitspreekt zal het zo zijn dat moeders wil wet is (geen dwangmiddelen in dat geval). Daardoor zal het enkele jaren duren voor ik hem weer mag / kan zien.

Daarnaast loopt er tegelijkertijd een alimentatieregeling welke vrij fors is.

Inmiddels heb ik eind Juli mn zoontje voor het laatst gezien en moet ik nog minstens 3 weken wachten voor ik een uitspraak heb van de rechter.

Hoe staan FOK'ers hiertegenover?
Grt
Remko
Tienervader voor Tienervaders <dot> org
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 september 2004 @ 16:09:06 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22216041
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)

Of de vader nu 34 of 19 is maakt in mijn opinie niet uit.
pi_22216345
Wat Swets zegt ja..
ik vind het trouwens super van je dat jij de consequentie's aanvaard!
Heel veel jongens zouden ahrd weg rennen top!!
Hoeveel alimitatie moet je die muts eigenlijk betalen als ik zo onbeleefd mag zijn?
En wat staat er zoals in die punten die ze heeft opgesteld?
Het lijkt mij dat een rechter hier zo klaar mee is want een kind ehft recht op een vader en een moeder... De ruzie tussen die wtee betekend niet dat jij je kind niet meer mag zien natuurlijk...
  Redactie Frontpage zondag 26 september 2004 @ 16:24:51 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_22216350
Heeft mijns inziens inderdaad niets met de leeftijd te maken. Als jij de verantwoordelijkheid hebt geaccepteerd, dan heeft de kan de wet je niet in de weg staan. De moeder destemeer, wat vaak weer gebeurd onder dwang van de vader (van die meid)

Het is ook absurd dat je wel voor de opvoeding van het kind betaald, maar hem niet mag zien.

Tijd voor een batman pak .............;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_22216600
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
pi_22216933
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...
Heb mijn vader nu al 4 jaar niet gezien omdat het de grootste lul op aarde is (lang verhaal) maar hij weigert ook te betalen... maar hij wou ook kinderen dus hij moet gewoon betalen.. Het kan niet zo zijnd at je wel de lusten wil maar niet de lasten...
Hijw eet het alleen wel al 4 jaar te ontduiken ondanks waardeloze instantie's als het LBIO die achter hem aan zitten
  zondag 26 september 2004 @ 16:55:45 #7
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22217071
Ik vind dat een vader indien hij zich normaal gedragen heeft t.a.v. zijn kind, gewoon het recht moet hebben dat kind te zien. Klaar, heel simpel.

Wat betreft die 65 punten, ik denk dat eenieder met een beetje creativiteit wel driehonderd punten zal kunnen verzinnen waarom zij een slechte moeder/hij een slechte opa is. Dat soort lijsten moet je vaak met een korrel zout nemen.

Als je dan ook alimentatie betaalt, dan vind ik ZEKER dat je je kind gewoon moet mogen zien. Dit is niet alleen vervelend voor de vader, ook voor het kind. Dat wordt nl een liefhebbende pappa onthouden.
  zondag 26 september 2004 @ 16:57:03 #8
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22217098
-

[ Bericht 99% gewijzigd door KingCold op 26-09-2004 16:57:20 ]
  zondag 26 september 2004 @ 17:11:40 #9
103181 tienervaders
pi_22217485
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....

Overigens is de eis op dit moment 300euro per maand.

En enkele punten zijn;

"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)

"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"

"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"

"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"

"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).

"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).

"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"

En dat zijn maar enkele kleine quotes uit het 'schrift'. Als de tijd daar is zal ik h et volledige document beschikbaar maken ter inzage...
Grt
Remko
Tienervader voor Tienervaders &lt;dot&gt; org
  zondag 26 september 2004 @ 17:15:32 #10
103181 tienervaders
pi_22217596
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:55 schreef KingCold het volgende:
Ik vind dat een vader indien hij zich normaal gedragen heeft t.a.v. zijn kind, gewoon het recht moet hebben dat kind te zien. Klaar, heel simpel.

Wat betreft die 65 punten, ik denk dat eenieder met een beetje creativiteit wel driehonderd punten zal kunnen verzinnen waarom zij een slechte moeder/hij een slechte opa is. Dat soort lijsten moet je vaak met een korrel zout nemen.

Als je dan ook alimentatie betaalt, dan vind ik ZEKER dat je je kind gewoon moet mogen zien. Dit is niet alleen vervelend voor de vader, ook voor het kind. Dat wordt nl een liefhebbende pappa onthouden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Haddne inderdaad meer punten kunnen zijn maar dit kwam min of meer uit de lucht vallen waarbij ik als vader behoorlijk gediskwalificeerd ben en me dat ook voelde toendertijd. M.I is het dan wel begrijpelijk dat ik zoiets heb van daar kom ik niet meer thuis, ik kan mn zoontje ook bij mij thuis met mij om laten gaan.. (maar dat mocht niet, zelfs praten enzo moest perse daar thuis zijn, en zien mocht ik mn zoontej alleen op afspraak etc).

Ernaast ben ik het met je eens, ik kan me geen argumenten verzinnen die tegen mijn vaderschap zouden zijn, deze heeft de tegenpartij ook nooit gegeven,buiten dat ze me niet vertrouwen 'we weten niet wat je zou doen als er iets zou gebeuren' alsof ik geen 112 kan bellen etc.

Het uitgangspunt van mijn advocaat en mij is dan ook "Remko's zoontje heeft zijn vader nodig want dat is belangrijk voor zijn opvoeding" dit is ook bevestigd meermalen door de raad van kinderbescherming.
Grt
Remko
  zondag 26 september 2004 @ 17:28:57 #11
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_22217921
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)

Wat Swetsenegger zegt!

Wat een enorme klotesituatie zeg, het lijkt me hemeltergend verschrikkelijk als ik me in je situatie probeer te verplaatsen. Inderdaad, kan ik van elke ouder die ik ken wel zo'n 65-punten-lijstje maken, so easy. Die (groot)ouders zien wel dat hun eigen dochter nog kind is/was, maar lijken het jou nogal kwalijk te nemen dat je niet jong-volwassen bent. Zijn er misschien geen juridische manieren om die ouders van haar buiten spel te zetten? Het juridische gedeelte lijkt zich nogal te focussen op jouw positie en gedrag, terwijl vanuit jouw positie juist die grootouders de kwalijke rol spelen. Dus misschien eens aanvallen in plaats van verdedigen?

(Ik heb overigens geen bal verstand van dit soort juridische zaken hoor, dat moge duidelijk zijn ...)
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  zondag 26 september 2004 @ 18:03:55 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22218812
belachelijk, die ouders proberen je gewoon te demoniseren, waarschijnlijk omdat ze gewoon pissed zijn dat hun dochter nu al een kind heeft! Laat je niet in de hoek zetten door die lui en zorg er voor dat je je recht krijgt. Dat schrift is pure laster en puur bedoeld als intimidatie!!

Verder vind ik 300 euro per maand ook nogal een hoog bedrag!! (wil ze gouden pampers gaan kopen ofzo???) En als je je kind dan niet eens mag zien zou ik dus zeker niet betalen, zij voldoen niet aan hun plicht voor een fatsoenlijke omgangsregeling, dan hoef jij ook geen alimentatie te betalen , simpel. Tis geven en nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2004 18:59:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22222166
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:

hierbij sluit ik me aan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_22230058
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:49 schreef kibber het volgende:

[..]

Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...
Heb mijn vader nu al 4 jaar niet gezien omdat het de grootste lul op aarde is (lang verhaal) maar hij weigert ook te betalen... maar hij wou ook kinderen dus hij moet gewoon betalen.. Het kan niet zo zijnd at je wel de lusten wil maar niet de lasten...
Hijw eet het alleen wel al 4 jaar te ontduiken ondanks waardeloze instantie's als het LBIO die achter hem aan zitten
Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?
  maandag 27 september 2004 @ 13:39:36 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22234989
Wat een situatie zeg.. toen ik begon met lezen was ik nog een beetje sceptisch omdat je hier natuurlijk wel de nette jongen uit kunt hangen maar we je verder niet kennen.

Maar toen ik dat puntenlijstje zag veranderde dat een beetje. Mên wat is dat eenzijdig geschreven zeg. Je zou het maar over je heenkrijgen

TS, veel sterkte. .

wat een doos zeg, ze ruimt zelfs haar eigen kamer op. En daarom is ze volwassen. Tss
Vampire Romance O+
  † In Memoriam † maandag 27 september 2004 @ 15:50:05 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22237701
quote:
Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen.
Als dát de strekking is van die 65 punten zou ik toch maar eens een goede advocaat nemen
pi_22258584
Ik wens jullie allebei meer inzicht en levensgeluk, maar als ouder van je 16 jarige dochter en opa/oma van een kleinkind zou ik het woord volwassen helemaal niet in de mond durven nemen.
Mijn email adres is &lt;fok-username&gt;@hotmail.com
pi_22258694
Wat een domme lijst zeg!

"De moeder helpt mee met strijken..."

Als dat je tegenwoordig al een goede moeder maakt....
pi_22258731
Enne, gevoelig voor stemmingen? Ze klinkt eerder volslagen labiel!
pi_22258860
jezus ik lees net ff die lijst met kritieke punten, mijn conclusie (tot zover) is dat ze jou niet stimuleren te helpen met de opvoeding dan wel ontwikkeling van het kind. terwijl hij dat wel degelijk wil, alleen op een GOEDE manier...

daarnaast valt het me op dat ze zeer egoistisch overkomen op mij en tonen ze WEL begrip dat hun dochter eraan moet wennen moeder te zijn op jonge leeftijd maar is er voor jou GEEN begrip, en al helemaal geen vertrouwen.

hun eisen zijn ook belachelijk! dat je het kind alleen op vrijdag mag zien en dan nog onder strenge voorwaardes, en dan de bezoekings regeling voor de ouders van Remko jeez 2 x per maand

Remko neem een goeie advocaat in de arm en regel een fatsoenlijke regeling, ik heb echter wel 1 advies voor je. zoek uit wat NORMAAL is qua allimentatie en betaal dat iig!!! dan sta je denk ik sterker als er ooit een zaak komt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_22258936
nouja, als je niet aan moederdag doet ben je automatisch een slechte vader, dat weet toch iedereen?
pi_22258964
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:26 schreef HeyFreak het volgende:
nouja, als je niet aan moederdag doet ben je automatisch een slechte vader, dat weet toch iedereen?
als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje niet
pi_22258991
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje niet
ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?
pi_22259214
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:28 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?
pi_22270150
quote:
Op maandag 27 september 2004 07:04 schreef gargamel het volgende:

[..]

Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?
Klopt maar in een rechtzaak versterk je jou eigen positie er niet mee... was bij ons ook zo... mede daardoor en vele andere dingen die gebeurd zijn is mijn vader uit zijn macht gezet.
pi_22271409
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:11 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....

Overigens is de eis op dit moment 300euro per maand.
dat vind ik vrij fors
quote:
En enkele punten zijn;

"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)
lijkt erop dat hun het op die vrijdag willen omdat het HUN uitkomt, en klinkt mij ook erg unfair in de oren
quote:
"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"
het gaat helemaal niet om wel of niet willen opofferen hun willen JOU vertellen wanneer jij wat MOET doen zodat het HUN het best uitkomt
quote:
"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"
so heej ze strijkt w00t hang de vlag maar uit! hebben ze Remko ooit de kans gegeven om zelf iets te ondernemen op hun kritieke lijstje na ?
quote:
"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"
2 keer per maand is regelmatig, en laat me raden dan moeten ze bij die ontspoorde gasten op visite komen zeker ? nee dan zou ik ook niet staan te trappelen
quote:
"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).
het is duidelijk volgens hun moet jij je baan maar opzeggen om moederdag te kunne vieren, of nee je had in de avond uren ook even moederdag kunnen vieren bij hun thuis gezellig man. lekker bij die gare gasten zitten die een kritieke lijst opstellen waar Adolf nog een puntje aan kon zuigen
quote:
"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).
WTF een schema om de luier te verschonen ??? die lui sporen echt niet!
quote:
"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"
een beetje begrip mag er wel zijn zoiets moet groeien, ik krijg immers ook niet echt de indruk dat de moeder van het kind er helemaal klaar voor is. waarom wordt dat andersom wel verwacht ? en met "weinig of geen blijk" bedoelen ze dat je ze niet op hun knieeen hebt bedankt dat je je eigen kind mocht zien ???
quote:
En dat zijn maar enkele kleine quotes uit het 'schrift'. Als de tijd daar is zal ik h et volledige document beschikbaar maken ter inzage...
jeetje klote man zulke gasten
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:05:33 #27
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_22271455
Ook ik kan me behoorlijk kwaad maken over die lijst - wat een idiote punten zeg!

Nog wel een vraagje:
quote:
Dit is 8x goed gegaan (eerst omgang met hem in een kinderboerderij) daarna omgang in een omgangshuis zodat ik kon leren alleen met hem te zijn en hij aan mij kon wennen, mn zoontje wist uiteraard niet meer wie ik was. Ik heb dit toen het misging weer moeten aanvechten maar als de rechter zijn uitspraak zonder consequenties voor de moeder uitspreekt zal het zo zijn dat moeders wil wet is (geen dwangmiddelen in dat geval). Daardoor zal het enkele jaren duren voor ik hem weer mag / kan zien.
Wat is er nou misgegaan? En waarom gaat het zo lang duren? Weer je ex-schoonouders?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  woensdag 29 september 2004 @ 00:54:09 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22276164
Sowieso een beetje vreemd dat pa aan omgangstraining moet doen terwijl ma dat vanzelfsprekend automatisch kan.

Omgangshuis, het woord alleen al
Vampire Romance O+
pi_22276289
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:54 schreef MouseOver het volgende:
Sowieso een beetje vreemd dat pa aan omgangstraining moet doen terwijl ma dat vanzelfsprekend automatisch kan.

Omgangshuis, het woord alleen al
op zich hoeft dat nog niet erg te zijn, kan me voorstellen dat het een hele omslag is voor en tiener maar wat ik erg vind is dat de man in dit geval zijn verantwoordelijkheden na wil komen en tegen gewerkt wordt op een hondse manier
  woensdag 29 september 2004 @ 12:26:02 #30
103181 tienervaders
pi_22282180
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:05 schreef Marialice het volgende:
Ook ik kan me behoorlijk kwaad maken over die lijst - wat een idiote punten zeg!

Nog wel een vraagje:
[..]

Wat is er nou misgegaan? En waarom gaat het zo lang duren? Weer je ex-schoonouders?
Tja, de communicatie is eenzijdig zo geweest op een bepaald moment. Heb niet gereageerd erop maar alles doorgeschoven naar mijn advocaat.
Overigens is de alimenatie zitting nu _nadat_ er al 2 zittingen mbt omgangsregeling zijn geweest. Ik ben niet beroerd om het wettelijke bedrag te betalen maar vind het wel zuur. Als ik betaal wil ik ook graag omgang met mijn zoontje in mijn eigen omgeving, en als ik dan een flink deel van mn salaris moet overdragen en dan niet eens hoor hoe het met hem gaat, geen foto krijg en alleen een emmer stront over me heen, vind ik dat niet fijn.

Om terug te komen op jouw specifieke vraag:

De eerste keer kreeg mn zoontje spuitluiers, daardoor was hij volgens moeder niet in staat om mee te komen naar de kinderboerderij (die ligt ca 15 minuten lopen en 5 minuten met de bus van hen huis) dus ik had gezegd je komt maar gewoon als het dan zo erg is kan je altijd nog naar huis. Maar dat kon niet en mocht niet en ze kwam niet. Dit heb ik doorgegeven aan mn advocaat en die is toen gaan praten met haar advocaat. De week erna zou mn zoontje een prik krijgen (BRM geloof ik) en daar zou hij ziek van worden wist moeders de week van te voren al. Ook die week zouden ze niet komen opdraven. Wederom aangekaart bij mijn advocaat en uiteindelijk kon ik hem wel zien. MAAR ik was ineens alleen met hem, moeders ging met haar nieuwe vriend shoppen en ik zat met mn zoontje in de kinderboerderij. Ik kreeg uitleg dat er wat medicijn in zn verzoringstas zat voor zn tandjes die doorkwamen dus al shij ging huilen was het misschien daarvan etc.

Zo gezegd zo gedaan, het was geweldig tot hij halverwege ging huilen, drinken wilde hij niet dus ik dacht aan dat medicijn. Doosje gepakt, open gemaakt, flesje eruit, hm raar flesje, handleiding gelezen, niet duidelijk, flesje open gemaakt, niet duidelijk, flesje dicht gedaan. Zoontje zt ondertussen met de handleiding te spelen en het papieren doosje. Hij ging weer lachen dus ok... uiteindelijk scheurt het doosje dus ik alles teruggedaan en verder gespeeld met mn zoontje. Hem uiteindelijk een paar minuten voordat mama teurg kwam terug in zn wagentje gezet en naar de uitgang gelopen waar moeder al stond te wachten. Zoontje aan het huilen (misschien miste ie mama of wilde ie niet in het wagentje). Ik vertelde meteen dat doosje gescheurd was etc.

Wordt savonds gebeld "En je had dat flesje niet mogen geven er zit alcohol in, je hebt een grote fout gemaakt" etc. Dus ik verwezen naar haar advocaat, ga daar maar klagen ik heb het flesje niet aan mn zoontje gegeven en al helemaal niet toegediend, doei *klik*. Ik had geen zin in wederom een avond vol stront over me heen. Kreeg diezelfde avond een email van haar vader. Hoe ik het in mijn zieke kop haalde om hem dat flesje te geven etc. Uiteindelijk hebben de advocaten dat rechtgezet, maar het komt wel elke keer naar boven in de zittingen.

Omgangshuis begon en dat ging prima, schreef ik ook op mn weblog, en dat is gelezen door hen. Misschien vond men het niet leuk want 2e omgang huilde ie alleen maar en kreeg ik hem niet stil. 3e keer precies zo en moeder vertelde dat ze de rest niet meer zou komen opdraven omdat ze het niet goed zou vinden voor mn zoontje.

Het duurde toen gemiddeld anderhalve maand voor de zitting kwam, waarbij haar pa het grootste woord had. Nu heeft de rechter 4 weken bedenk tijd genomen en is het wederom afwachten

Beantwoord dit je vraag een beetje?
Grt
Remko
pi_22282422
jeez ik vind het echt zwaar lullig zoals jij behandeld wordt, ze zijn gewoon bezig jou het leven zuur te maken tot je een fout maakt waardoor ze jullie kind bij jou weg kunnen houden maar je wel elke maand moet dokken. en als je niet je best deed voor het kind zouden ze gelijk hebben, maar ik heb de indruk dat jij heel graag contact wil en het beste met je zoontje voor hebt.

voor wat het waard ik ik vind je

sterkte en ik hoop dat het in de toekomst beter gaat met de hele situatie
pi_22282466
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:26 schreef tienervaders het volgende:
De eerste keer kreeg mn zoontje spuitluiers
nou heb ik geen kids mischien dat het daaraan ligt maar WTF zijn spuitluiers
  woensdag 29 september 2004 @ 12:49:11 #33
103181 tienervaders
pi_22282653
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:39 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou heb ik geen kids mischien dat het daaraan ligt maar WTF zijn spuitluiers
Dat zijn eh diaree 'aanvallen' waarbij het met kracht eruit spuit, dus je zou weleens helemaal onder kunnen komen te zitten erdoor.
Grt
Remko
pi_22282704
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:49 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Dat zijn eh diaree 'aanvallen' waarbij het met kracht eruit spuit, dus je zou weleens helemaal onder kunnen komen te zitten erdoor.
aha ik zat al te denken aan een luier in een spuitbus ofzo vond het al zo vaag
  woensdag 29 september 2004 @ 13:53:45 #35
103181 tienervaders
pi_22284012
:-) gaat meestal gepaard met het doorkomen van tandjes enzo (correct me if i am wrong).
Grt
Remko
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2004 @ 14:49:00 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22285294
quote:

MAAR ik was ineens alleen met hem, moeders ging met haar nieuwe vriend shoppen en ik zat met mn zoontje in de kinderboerderij. Ik kreeg uitleg dat er wat medicijn in zn verzoringstas zat voor zn tandjes die doorkwamen dus al shij ging huilen was het misschien daarvan etc.

Wordt savonds gebeld "En je had dat flesje niet mogen geven er zit alcohol in, je hebt een grote fout gemaakt" etc.

sorry maar willen deze mensen nu het beste voor het kleintje of voor hun dochter en zichzelf?
pi_22285546
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

sorry maar willen deze mensen nu het beste voor het kleintje of voor hun dochter en zichzelf?
het laatste dat is overduidelijk en ze willen de vader maximaal beperken, treiteren en kleineren. bah vreselijke lui
  woensdag 29 september 2004 @ 15:50:08 #38
103181 tienervaders
pi_22286559
Overigens heb ik pas dit linkje gevonden. Ton v H is hierin de vader van mn ex vriendin.
http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4372235

Remko L ben ik zelf, dacht eerst een foutje gemaakt te hebben maar de post kwam 5 minuten later toch online.. (Dus 2x).
Grt
Remko
  woensdag 29 september 2004 @ 15:56:27 #39
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22286698
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:11 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Dit is niet direkt een kritiekpunt, maar wel een eis. Je hebt zelf al aangegeven waar deze eis niet geheel klopt.
quote:
De phrase "geen blijk zal" toont al aan dat dit punt iets is wat nog zal moeten blijken en derhalve kan het nooit een kritiekpunt zijn. Verder vind ik dit punt gebakken lucht, ze uiten alleen vage beschuldigingen als een "eigen ego" zonder dat er met iets concreets wordt gekomen.
quote:
Kul kritiekpunt. Ze insinueren dat zij volwassener is dan dat jij kan zijn/bent. Echter, men vergeet dat het kind in de eerste plaats al bij de moeder geplaatst is. Als het bij jou was geplaatst had je jezelf misschien nog wel veel toeschikkelijker naar het kind opgestelt (vrij contact met moeder bijvoorbeeld). Het is dus maar net hoe de situatie is. En ehm, als ze als voorbeeld het strijken van wasgoed en het opruimen van zijn kamer moeten nemen, geeft dat al aan hoe marchinaal dit punt is. Bovendien: Zij zit op school en jij werkt..
quote:
Antwoord op laatste zin: "Hoezo? Hebben zij daar wel de gelegenheid toe bovendien, en zo ja, hoe dan". Weer pure insinuatie dus.
quote:
Dus ze vinden jou ongeschikt als pa omdat je niet zo geeft om moederdag? . Ik ben benieuwd hoe zij gereageerd hadden als jij zo op je strepen had gestaan ivm vaderdag... Bovendien, dat moeders nogal gevoelig is voor stemmingen is niet jouw probleem, en dat "moeder en haar ouders vinden dat" is volstrekt irrelevant.
quote:
Niet iedere ouder vindt het ten eerste belangrijk om dat soort lijsten bij te houden. Er is echter nooit een causaal verband aangetoont tussen het niet bijhouden van lijsten en het niet houden van je kind. Weer gebakken lucht. Het feit dat jij moeite doet voor je kind zegt m.i. al genoeg. Gaf je er niks om, dan deed je juist zoveel mogelijk om weg te blijven.
quote:
"Vader heeft het gevoel dat de ouders van moeder zijn bezeten door de ring van sauron en ze binnenkort zullen transformeren in Nazgûl en dus niet geschikt zijn om in deze situatie bij het kind in de buurt te komen"

Kortom: Mensen kunnen wel vanalles voelen, het gaat (een eventuele rechter) echter om concrete bewijzen, onderbouwingen, etc. Weer een waardeloos punt van kritiek.

Ik verwacht niet dat de rest van de punten dit niveau echt ontstijgt.. Klinkt een beetje als "zoveel mogelijk kritiek spuien op de vader om hem te demoraliseren".
pi_22286916
Hoe ik erover denk? Je mag je kind niet zien maar je moet er wel voor betalen? Belachelijk!

Krijg jij een attentie op vaderdag? Ik KOTS op die mensen. Ik heb bewondering voor je kalmte en rust jongen, als ik jou was was ik compleet uit m'n dak gegaan.

[ Bericht 48% gewijzigd door rashudo op 29-09-2004 16:14:54 ]
Their eyes opaque.
pi_22287343
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:06 schreef rashudo het volgende:
Hoe ik erover denk? Je mag je kind niet zien maar je moet er wel voor betalen? Belachelijk!

Krijg jij een attentie op vaderdag? Ik KOTS op die mensen. Ik heb bewondering voor je kalmte en rust jongen, als ik jou was was ik compleet uit m'n dak gegaan.
jij staat hier niet alleen in, ik was ook compleet gaan flippen en had dan ook een proces gestart om de voogdij over het kind te krijgen! no offence maar dat lijkt mij veel beter voor het kind dan een parttime moeder (uiteraard is het goed dat ze dr school afmaakt daar niet van) die door opa en oma wordt opgevoed op een manier die ik niet kan goedkeuren namelijk de vader op elke gelegenheid af te kraken terwijl de moeder verre van een moeder KAN zijn
pi_22288059
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:28 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jij staat hier niet alleen in, ik was ook compleet gaan flippen en had dan ook een proces gestart om de voogdij over het kind te krijgen! no offence maar dat lijkt mij veel beter voor het kind dan een parttime moeder (uiteraard is het goed dat ze dr school afmaakt daar niet van) die door opa en oma wordt opgevoed op een manier die ik niet kan goedkeuren namelijk de vader op elke gelegenheid af te kraken terwijl de moeder verre van een moeder KAN zijn
Nu ik erover nadenk klopt het hele verhaal niet. Er is 1 meerderjarige ouder, dus die zou de voogdij moeten krijgen!
Their eyes opaque.
pi_22288150
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:03 schreef rashudo het volgende:

[..]

Nu ik erover nadenk klopt het hele verhaal niet. Er is 1 meerderjarige ouder, dus die zou de voogdij moeten krijgen!
idd... hij is meerderjarig EN hij heeft werk en dus een inkomen. maar die ouders zijn het frustrerende in het hele verhaal die zijn echt oneerlijk en gemeen bezig.

ik krijg ook erg de indruk dat ze ALLEEN zijn geld willen en verder niets
  woensdag 29 september 2004 @ 17:24:15 #44
103181 tienervaders
pi_22288463
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:08 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd... hij is meerderjarig EN hij heeft werk en dus een inkomen. maar die ouders zijn het frustrerende in het hele verhaal die zijn echt oneerlijk en gemeen bezig.

ik krijg ook erg de indruk dat ze ALLEEN zijn geld willen en verder niets
Die indruk heb ik zelf helaas ook. Voor mij en m n ouders is het duidelijk dat men mij niet bij mn zoontje in de buurt wilt hebben. Daarbuiten proberen ze me zo zwart mogelijk te maken en financieel zoveel mogelijk uit te kleden. En wat jullie zeggen, die ouders zijn denk ik het grootste probleem, moeder weet ik zo net nog niet maar de ouders zijn cruciaal in dit verhaal.

Helaas is alleen de nederlandse rechtstaat hierin een domper omdat je zou verwachten na een uitspraak dat ik hem mag zien dat dat ook 'enforced' wordt maar dat is dus alles behalve het geval.
Grt
Remko
  woensdag 29 september 2004 @ 17:42:13 #45
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22288787
300 Pleuro.. Vraag een specificatie van die eis!
pi_22293405
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:24 schreef tienervaders het volgende:

[..]

En wat jullie zeggen, die ouders zijn denk ik het grootste probleem, moeder weet ik zo net nog niet maar de ouders zijn cruciaal in dit verhaal.
Dat denk ik ook als je dit leest. Van de EO website:
quote:
Het is hem niet gelukt om ook maar een
geringste blik van herkenning bij zijn zoon te bewerkstelligen en
binnen ons gezin groeit mijn kleinzoon op in volmaakte harmonie.
Behoefte aan zijn vader, die zijn eigen belang voortdurend
vooropstelt in plaats van te denken aan het belang van zijn kind,
heeft hij niet. Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog
prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we
alles doen om het contact met hem te herstellen. Gelet op de
historie zitten we echter niet te wachten op een dergelijk
contact, want het vertrouwen in hem is volledig verdwenen.
Hij spreekt constant over zichzelf en niet over de moeder van zijn kleinzoon. Vooral die zin: "Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we alles doen om het contact met hem te herstellen". Het lijkt mij dat zijn kind inmiddels oud en wijs genoeg is om zelf te beslissen wat zij denkt dat het beste is. Je hebt het kind toch met haar verwekt en niet met schoonpappa?

Het lijkt me dat die kerel behoorlijk kinderachtig bezig is en op termijn denk ik toch echt dat hij niet als maar kan blijven beslissen wat je ex-vriendin wel en niet wil. Zij is inmiddels volgens haar leeftijd althans volwassen, nu maar hopen dat je ex schoonvader dat ook nog eens wordt.

Overigens hoe moeilijk ook probeer koel te blijven in dit soort zaken. Vwb de financiele situatie, hoe is die eigenlijk bij je schoonouders. Hebben zij dit geld hard nodig? Ik heb hier geen verstand van maar is allimentatie niet alleen wettelijk verplicht indien de moeder anders niet in staat is haar kind behoorlijk op te voeden? Het lijkt mij in ieder geval ook geen leuk idee om bij wijze van spreken te moeten werken om de auto van je schoonvader te sponsoren. Op zijn minst kun je toch eisen dat het geld gestord wordt op de rekening van je ex vriendin?
pi_22293414
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:42 schreef KingCold het volgende:
300 Pleuro.. Vraag een specificatie van die eis!
die kan ik je ook wel geven, de dochter zit nog op school en heeft dus geen inkomen, daar MOET de vader voor boeten volgens de ouders van de moeder. dat is zijn verantwoordelijkheid. en een bijdrage leveren is ook niet meer dan normaal maar niet zo...

maar als hij zijn ECHTE verantwoordelijkheden na wil komen (een bijdrage leveren aan zowel de financieen als de opvoeding) wordt hij daarin tegen gewerkt en gekleineerd ALS hij een foutje maakt, nou ik heb nieuws voor ze weinig ouders (zeker in het geval van tieners) doen alles meteen goed. en dat is ook niet erg daar bestaat hulp voor en in mijn boekje is het niet erg om hulp te zoeken zeker niet voor zoiets want het is niet niets om zomaar onbedoeld vader of moeder te worden op jonge leeftijd maar nu nemen de ouders het op voor hun dochter want die strijkt en ruimt de kamer op OHHHH MY GOD wat een volwassen moeder zou weleens willen zien hoe die moeder het alleen doet! vast geen haar beter dan de vader..

hele trieste zaak en die ouders zouden aan mij een hele kwaaie hebben als ik in zijn schoenen stond.

stukje advies aan de TS:
1. zoek uit wat normaal is qua allimentatie en betaal dat ASAP
2. verdiep je in het opvoeden van een kind (lees er b.v. boeken over) dit om in de rechtzaal aan te geven dat jij wel degelijk voor je kind wil en kan zorgen en daar ook moeite voor doet.
3. hou alles goed bij wat er gezegd wordt (neem eventueel telefoon gesprekken op)
pi_22293486
ben overigens erg benieuwd wat de mensen hier van mijn 3 adviespunten vinden ? eventuele aanvulling dat de TS kan helpen is natuurlijk wenselijk...

@TS die 3 punten zijn niet als kritiek bedoeld maar meer om je goede bedoelens te benadrukken, ik heb respect met hoe jij je houdt in deze zaak
pi_22293718
over alimentatie: http://www.alimentatie.nl/kinderen/hoogte_kinderalimentatie.shtml

300¤ lijkt mij erg veel aangezien de moeder nog thuis woont en geen inkomen heeft, ze hoeft dus geen huur, gas, water en licht te betalen. dus enkel voor de luiers, voeding en kleding verwachten ze dat jij 300¤ bijdraagt per maand, ben ik razend benieuwd wat de ouders NAAST die 300¤ betalen (aangezien de ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun dochter)
pi_22293863
mochten de betrokken ouders van de moeder dit trouwens lezen heb ik nog een paar woorden voor ze!

schaam je diep, HEEEEEEL DIEP
  woensdag 29 september 2004 @ 21:35:45 #51
103181 tienervaders
pi_22294780
Ongetwijfeld zal dit een keer gelezen worden door ze, ze visiteren mijn websites continue (minstens 1x per dag) en ook via google zijn ze hard op zoek naar me. Hoe dan ook komen ze dit een keer tegen.
quote:
stukje advies aan de TS:
1. zoek uit wat normaal is qua allimentatie en betaal dat ASAP
2. verdiep je in het opvoeden van een kind (lees er b.v. boeken over) dit om in de rechtzaal aan te geven dat jij wel degelijk voor je kind wil en kan zorgen en daar ook moeite voor doet.
3. hou alles goed bij wat er gezegd wordt (neem eventueel telefoon gesprekken op)
ik ga dalijk ook de wettelijke norm betalen. Dat kan niet anders dat is verplicht, of ze nu 10.000eur per maand verdiend of 0.10eur per maand. Dat maakt helemaal niet uit. En dat vind ik ook niet erg, dat wist ik toen ik vader ging worden. Helaas gooien ze hun eigen ruiten in want in overleg had veel meer mogelijk geweest... nu niet meer.

Overigens 'oefen' ik heel veel met mn neefje welke bijna net zo oud is. Deze verschoon ik regelmatig als ik bij hem en zn ouders ben en stop hem in bad enzo en vermaak me wel een dagje met hem. Dat is dus niet het probleem. Het omgangshuis heeft ook geschreven dat ik leeftijdsadequaat reageer dus dat zit wel snor :-)

Dat opnemen: dat mag niet want dat moet je eerst aangeven, wat ik wel altijd gelijk doe ik het uitschrijven en naar mn advocaat sturen zodat dat gelogged is. Nu weet ik dat dat niet wettelijk geldig is maar beter iets dan niets.

Thanks voor je tips in ieder geval!!

Ennuh, in mijn schoenen kan ik niet veel meer doen omdat dan rechtzaken beschadigen helaas.
Grt
Remko
pi_22295272
nou klasse dan, ik volg dit topic dan ook omdat ik het erg lullig voor je vind zoals het loopt, hopelijk komt er een goeie regeling en komt alles goed iig ben ik benieuwd hoe het afloopt en ik hoop in jouw voordeel.

sterkte
pi_22297430
Er ligt momenteel een wetsvoorstel m.b.t. scheiding en omgangsregelingen. De strekking van dit voorstel betreft een wat grotere rechtszekerheid voor de vader m.b.t. het omgangsRECHT. De sancties die de rechter nu ter beschikking staan zijn ontoereikend om een onwelwillende moeder mee te laten werken aan een omgangsregeling. Je advocaat zal hier meer van moeten weten. Vraag er eens naar.

Veel sterkte!!
Wanneer jij denkt gelijk te hebben, vooral blijven volhouden!
Ik weet wel beter............
  woensdag 29 september 2004 @ 23:11:11 #54
103181 tienervaders
pi_22297576
Klopt zijn we mee bezig :-)

Thanks!
Grt
Remko
pi_22298671
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:11 schreef tienervaders het volgende:
Klopt zijn we mee bezig :-)

Thanks!
Ik wil nog even zeggen, veel sterkte, ik leef met je mee. Ik hoop dat alles voor jou goed uitpakt zover dat nog kan.

Verder wil ik nog zeggen, altijd als ik met dit soort vreselijke mensen te maken heb schiet me de volgende gedachte naar binnen.

Jij hebt misschien wel vaak met ze te maken.. misschien wel een paar keer per week of zelfs per dag. Deze mensen leven echter elke seconde met zichzelf.. zijn elk moment van de dag met zichzelf opgescheept. Zij hebben een shitleven. Jij bent tenminste nog enigzins normaal.

Deze gedachte maakt mij vaak rustig misschien werkt het ook wel bij jou
Their eyes opaque.
  donderdag 30 september 2004 @ 08:54:44 #56
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_22301824
quote:
Beantwoord dit je vraag een beetje?
late reactie...
Helemaal duidelijk. Het is jou in ieder geval niet aan te rekenen, jij doet er van jouw kant alles aan.
Het lijkt me enorm frustrerend om telkens weer zo lang te moeten wachten tot je een beetje duidelijkheid hebt van de rechter terwijl ondertussen je zoontje maar verder groeit en jij er niet bij kan zijn. Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Sterkte!
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2004 @ 12:24:38 #57
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22305257
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:50 schreef tienervaders het volgende:
Overigens heb ik pas dit linkje gevonden. Ton v H is hierin de vader van mn ex vriendin.
http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4372235

Remko L ben ik zelf, dacht eerst een foutje gemaakt te hebben maar de post kwam 5 minuten later toch online.. (Dus 2x).
Behoefte aan zijn vader heeft hij niet
Wat een vreemde opmerking voor een opa van een anderhalf jaar oud kleinkind
pi_22305829
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

was denk ik een typo.. hij bedoelde natuurlijk "IK heb geen behoefte aan de vader" uiteraard op het geld na
pi_22306006
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me.. tussen het janken, drinken, eten en ontlasten door trekt die baby opeens een serieus gezicht, kijkt zijn opa streng aan en zegt "Ik wil nu graag mijn vader zien."
Their eyes opaque.
pi_22307033
quote:
Mijn dochter is volkomen vrij om te doen wat haar goed dunkt zolang het belang van haar zoon voorop staat.
Als dochter (tienmoeder) vrij is om te doen wat haar goed dunkt, waarom spreekt vader (opa) dan voor haar en bepaald hij alles voor haar? Ze is inmiddels volwassen!
quote:
De enige die zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt aan manipulatie is de moeder van de tienervader. Ik kan altijd in de spiegel kijken en heb altijd het beste voor gehad met de betrokkenen.
Alsof het om vader (opa) draait...
quote:
Het is hem niet gelukt om ook maar een geringste blik van herkenning bij zijn zoon te bewerkstelligen...
Wat verwacht vader (opa)? De 'schoonzoon' (tienervader) heeft zijn eigen kind al ruim een jaar niet meer gezien? De leefwereld van een baby is nog beperkt en de biologische vader is hierin niet betrokken. Natuurlijk zal een baby dan geen blijk van herkenning geven!
quote:
... en binnen ons gezin groeit mijn kleinzoon op in volmaakte harmonie.
Volmaakte harmonie... Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, maar die twee woorden maken vaders (opa's) verhaal ineens een stuk ongeloofwaardiger. Dit roept bij mij alleen maar op dat vader (opa) ten koste van zijn 'schoonzoon' zichzelf in een beter daglicht wil stellen. Schaamt vader (opa) zich soms voor zijn dochter (tienermoeder) en zijn kleinzoon?
quote:
Behoefte aan zijn vader, die zijn eigen belang voortdurend vooropstelt in plaats van te denken aan het belang van zijn kind, heeft hij niet. Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we alles doen om het contact met hem te herstellen.
Dit kind groeit op in een omgeving waarin er geen mooie, leuke en lieve verhalen over de biologische vader verteld zullen worden. Er even vanuitgaande dat het contact verbroken wordt, dan zal het kind in de eerste levensjaren misschien wel eens vragen naar zijn vader... echt contact gaan zoeken zal hij waarschijnlijk pas doen als hij in de puberteit zit of als volwassene, omdat hij dan losser komt van zijn grootouders en moeder.
quote:
Gelet op de historie zitten we echter niet te wachten op een dergelijk contact, want het vertrouwen in hem is volledig verdwenen. Ook via deze website gaat hij gewoon door met leugen en bedrog om te proberen zijn eigen straatje schoon te houden.
Opa is net zo hard aan het 'bezemen' in zijn eigen straat!
quote:
Het belang van onze dochter en kleinzoon zal in onze overwegingen altijd voorop blijven staan. Zo zorgen wij ervoor dat onze dochter haar opleiding kan afmaken en zorgt mijn vrouw voor het kind.
Dochter (tienmoeder) is echt een hele goede moeder, want moeder (oma) zorgt voor het kind!
quote:
De nieuwe vriend van mijn dochter houdt wel rekening met haar zoon en kan hem ook in alle opzichten en met liefde verzorgen.
Dat kan die nieuwe vriend allemaal, omdat die jongen wel (regelmatig) in de buurt van het kindje mag komen. Ben toch wel heel benieuwd hoe opa zou reageren als hij nu zo horen dat hij voor de tweede keer grootouder zou worden. Is die nieuwe vriend dan nog wel zo aardig, of wordt hij dan ook met -tig punten de grond in gestampt?
pi_22328074
Ik had al een beetje een gevoel over de "afkomst" van de moeder, tot ik ergens hierboven het stukje van de opa op die EO site las. Gevoel bevestigd. Schijnheilige christen, wil zogenaamd het beste voor zijn kleinkind (yeah right!) maar ondertussen.

Als ik in jouw situatie had gezeten was ik een keihard gevecht aan gegaan om de voogdij van mijn kind te krijgen. En vervolgens alimentatie van HAAR eisen. En een eventuele omgangs regeling net zo halsstarrig weigeren. Het klinkt een beetje alsof de moeder het allemaal wel best vindt en haar pa de wet laat uitmaken (zal wel aan de grrristelijke opvoeding liggen), en zelf ondertussen lekker met een nieuw vriendje verder gaat.

En verantwoordelijkheid van de vader, waar ze zo op hameren? Wat dachten ze van de verantwoordelijkheid van de moeder, of is die niet meer nodig voor het verwekken van een kind?

Zeer veel bewondering voor je rust en beheersing, bij mij waren de stoppen allang doorgeslagen. Koste wat het kost, mijn kind was bij MIJ terecht gekomen en zeker niet bij een stelletje schijnheilige gelovigen die het geld van de vader veel belangrijker vinden dan de vader zelf.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_22328934
Waar halen die mensen het lef vandaan om zo met je om te gaan! Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat er alsnog (maar helaas veel te laat) een goede omgangsregeling komt.

Verder heb ik niets toe te voegen aan wat er eerder al geschreven is. Succes!
"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:33:59 #63
103181 tienervaders
pi_22337270
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:58 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik had al een beetje een gevoel over de "afkomst" van de moeder, tot ik ergens hierboven het stukje van de opa op die EO site las. Gevoel bevestigd. Schijnheilige christen, wil zogenaamd het beste voor zijn kleinkind (yeah right!) maar ondertussen.

Als ik in jouw situatie had gezeten was ik een keihard gevecht aan gegaan om de voogdij van mijn kind te krijgen. En vervolgens alimentatie van HAAR eisen. En een eventuele omgangs regeling net zo halsstarrig weigeren. Het klinkt een beetje alsof de moeder het allemaal wel best vindt en haar pa de wet laat uitmaken (zal wel aan de grrristelijke opvoeding liggen), en zelf ondertussen lekker met een nieuw vriendje verder gaat.

En verantwoordelijkheid van de vader, waar ze zo op hameren? Wat dachten ze van de verantwoordelijkheid van de moeder, of is die niet meer nodig voor het verwekken van een kind?

Zeer veel bewondering voor je rust en beheersing, bij mij waren de stoppen allang doorgeslagen. Koste wat het kost, mijn kind was bij MIJ terecht gekomen en zeker niet bij een stelletje schijnheilige gelovigen die het geld van de vader veel belangrijker vinden dan de vader zelf.
Uhm, ze zijn niet gelovig ik reageerde zelf als eerste op het topic omdat ik het programma had gezien, nooit geweten dat dat door Ton v H. gevonden zou worden want ik kon de reactie al verwachten.
Grt
Remko
pi_22339414
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:33 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Uhm, ze zijn niet gelovig ik reageerde zelf als eerste op het topic omdat ik het programma had gezien, nooit geweten dat dat door Ton v H. gevonden zou worden want ik kon de reactie al verwachten.
dat geeft dus al aan dat zijn insinuaties niet kunnen kloppen, want waarom zou je liegen in een post op een site waar je niemand verwacht die in de situatie betrokken is

wat ook meteen hun reden ontkrachtigd dat je niet naar het kind omkijkt, je doet er IMO erg veel moeite voor om wel dat contact te krijgen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:27:59 #65
103181 tienervaders
pi_22343705
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat geeft dus al aan dat zijn insinuaties niet kunnen kloppen, want waarom zou je liegen in een post op een site waar je niemand verwacht die in de situatie betrokken is

wat ook meteen hun reden ontkrachtigd dat je niet naar het kind omkijkt, je doet er IMO erg veel moeite voor om wel dat contact te krijgen.
Ew, ik moet bekennen dat ik een linkje heb op tienervaders.org naar eo.nl omdat het over tienervaders ging. Alleen op het moment van posten was de site nog niet online (stond in onderhoud mode) dus kon dat nog niet gevonden worden. Waarschijnlijk tijdens een proefdraai heeft Ton van H. de site gevonden of dmv Google ofzo ("Tienervaders Remko" levert resultaten op hierop )
Grt
Remko
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:28:43 #66
103181 tienervaders
pi_22509000
Inmiddels is het zo dat bekend is geworden wat ik zou moeten gaan betalen. mn zoontje kost een bedrag per maand en dat wordt verdeeld over de ouders. Daarbij wordt gekeken naar inkomsten en draagkracht, in dit geval heeft de moeder weinig inkomsten dacht ik (voor zover ik weet) dus het overgrote deel van de kosten zal aan mij toegewezen worden.

Zo even een updateje.
Grt
Remko
pi_22510798
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 12:28 schreef tienervaders het volgende:
Inmiddels is het zo dat bekend is geworden wat ik zou moeten gaan betalen. mn zoontje kost een bedrag per maand en dat wordt verdeeld over de ouders. Daarbij wordt gekeken naar inkomsten en draagkracht, in dit geval heeft de moeder weinig inkomsten dacht ik (voor zover ik weet) dus het overgrote deel van de kosten zal aan mij toegewezen worden.

Zo even een updateje.
ik ben benieuwd, maar als jij het grootste deel betaald vind ik ook dat jij de voogdij moet hebben!
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:05:36 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22512276
Overigens een hele goede stap om op je site te verwijzen naar andere sites met o.a hulp voor tienermoeders
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:04:12 #69
103181 tienervaders
pi_22514679
Loedertje, dat lijkt me vrij normaal, tienerouders zijn toch een 'zwarte' groep in de maatschappij. Er is langzamerhand meer informatie voor tienermoeders en erg weinig voor tienervaders maar ik denk dat die combinatie altijd met elkaar hand in hand moet gaan (Over site: Als er ideeen zijn... )
Grt
Remko
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:19:13 #70
103181 tienervaders
pi_22515023
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 14:41 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik ben benieuwd, maar als jij het grootste deel betaald vind ik ook dat jij de voogdij moet hebben!
Nou ik ben meer van mening dat ik dan ook mijn zoontje moet mogen leren kennen. Aangezien ik hem volgens mijn eis 1 weekend per 2 weken zou zien is dat wellicht te weinig om als goede voogd te fungeren. Wel zou ik graag in overleg met moeder dingen voor hem beslissen. Maar nu wordt het een zure appel, 'weggegooid geld' is wat door mn hoofd spookt. :-)
Grt
Remko
pi_22521031
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:19 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Nou ik ben meer van mening dat ik dan ook mijn zoontje moet mogen leren kennen. Aangezien ik hem volgens mijn eis 1 weekend per 2 weken zou zien is dat wellicht te weinig om als goede voogd te fungeren. Wel zou ik graag in overleg met moeder dingen voor hem beslissen. Maar nu wordt het een zure appel, 'weggegooid geld' is wat door mn hoofd spookt. :-)
ik denk niet dat je het moet zien als weggegooid geld. al kan ik begrijpen dat het een zure appel is voor je. maar je zoon heeft recht op een goede opvoeding en dat kost hoe dan ook geld (wie het dan ook betaald en of verzorgd cq opvoedt)

wel heb ik groot respect voor je, een tienervader (of tienermoeder) zie ik niet als een zwart schaap. situaties ontstaan nou eenmaal en ik vind het heel knap hoe jij ermee omgaat! ik was allang doorgeslagen. ik vind dan ook dat je meer credit verdiend en vindt de ouders van de moeder egoistische zwijnen (oh ik hoop dat ze dit lezen) jij doet alles om je zoon te zien en te helpen met zowel de opvoeding als de financieen. in tegenstelling tot de ouders van de moeder die denken alleen maar hoe houden we hem weg. en elk middel zullen ze gebruiken

petje af!

edit: ik heb je gastenboek getekend

[ Bericht 4% gewijzigd door GewoneMan op 09-10-2004 22:35:33 ]
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:39:09 #72
103181 tienervaders
pi_22521344
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:28 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik denk niet dat je het moet zien als weggegooid geld. al kan ik begrijpen dat het een zure appel is voor je. maar je zoon heeft recht op een goede opvoeding en dat kost hoe dan ook geld (wie het dan ook betaald en of verzorgd cq opvoedt)

wel heb ik groot respect voor je, een tienervader (of tienermoeder) zie ik niet als een zwart schaap. situaties ontstaan nou eenmaal en ik vind het heel knap hoe jij ermee omgaat! ik was allang doorgeslagen. ik vind dan ook dat je meer credit verdiend en vindt de ouders van de moeder egoistische zwijnen (oh ik hoop dat ze dit lezen) jij doet alles om je zoon te zien en te helpen met zowel de opvoeding als de financieen. in tegenstelling tot de ouders van de moeder die denken alleen maar hoe houden we hem weg. en elk middel zullen ze gebruiken

petje af!

edit: ik heb je gastenboek getekend
Cool thanks! (zag het berichtje staan ). Ik vind het wel een beetje weggegooid geld want het is nu niet in evenwicht, er blijft geld over (immers nu lukt het ook) en dat komt ten goede van mn ex, en dat vind ik een beetje zonde. Als ik 100% zeker weet dat het voor mn zoontje is en ook allemaal daar terecht komt heb ik er erg weinig moeite mee. Maar nu weet ik dat alles behalve zeker.

Ik denk trouwens dat het lukt om rustig te blijven omdat anders de zaak helemaal bekeken zou zijn, en ik wil niet dat ik dalijk oud,bejaard of zelfs dood ben voor mn zoontje weet dat ik besta, ik heb een doel -> Hem zien en helpen opvoeden.

p.s ik zal sowieso wat updates blijven plaatsen hier zodra ik nieuwtjes heb

Cheers!
Grt
Remko
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:42:21 #73
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22521431
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:04 schreef tienervaders het volgende:
Loedertje, dat lijkt me vrij normaal, tienerouders zijn toch een 'zwarte' groep in de maatschappij. Er is langzamerhand meer informatie voor tienermoeders en erg weinig voor tienervaders maar ik denk dat die combinatie altijd met elkaar hand in hand moet gaan (Over site: Als er ideeen zijn... )
Het valt mij inderdaad op dat er nog weinig veranderingen zijn te merken op het *tienerouder* gebied (was er zelf ook eentje ... )
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:45:53 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22521520
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:19 schreef tienervaders het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk.
Elk kind heeft het recht om beide ouders te leren kennen, op te groeien in een veilige stabiele omgeving waarin hij vertrouwen kan hebben in zowel zijn moeder als zijn vader
Ongeacht wat er speelt tussen de ouders en andere familieleden gaat het kind boven alles.

Jammer dat de ouders van je ex vriendin er een andere visie op na houden.
Je moet een kind niet opvoeden met haat .
pi_22521772
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk.
Elk kind heeft het recht om beide ouders te leren kennen, op te groeien in een veilige stabiele omgeving waarin hij vertrouwen kan hebben in zowel zijn moeder als zijn vader
Ongeacht wat er speelt tussen de ouders en andere familieleden gaat het kind boven alles.

Jammer dat de ouders van je ex vriendin er een andere visie op na houden.
Je moet een kind niet opvoeden met haat .
eensch...

over de moeder kan ik niks zeggen, maar de ouders van de moeder die zijn echt SMERIG en EGOISTISCHE bezig! ze zouden aan mij een hele kwaaie hebben (ik raad de TS aan niet door te slaan zoals ik zou doen)
  zondag 10 oktober 2004 @ 08:59:28 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22528190
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:57 schreef GewoneMan het volgende:
over alimentatie: http://www.alimentatie.nl/kinderen/hoogte_kinderalimentatie.shtml

300¤ lijkt mij erg veel aangezien de moeder nog thuis woont en geen inkomen heeft, ze hoeft dus geen huur, gas, water en licht te betalen. dus enkel voor de luiers, voeding en kleding verwachten ze dat jij 300¤ bijdraagt per maand, ben ik razend benieuwd wat de ouders NAAST die 300¤ betalen (aangezien de ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun dochter)
buiten dat vind ik de regelng wel raar. Een kind is toch een kind. ik zie niet in waarom er rekening gehouden moet worden met het inkomen van de niet verzorgende ouder. Het zou gewoon een bedrag moeten zijn dat standaard is. En dan denk ik aan zo'n 100 euro per maand onafhankelijk van de inkomens. Dat zou veel eerlijker zijn. Men gaat nu uit van maximale draagkracht. Betekent die dan dat als je 5000 per maand verdient 4000 aan alimentatie moet geven, is wel erg oneerlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 10 oktober 2004 @ 10:24:02 #77
103181 tienervaders
pi_22528655
Euh zoiets ja, je hebt een max bedrag en een bedrag wat de verzorging zou moeten bekostigen. Dit laatste is de piek, mits dit hoger is dan het max bedrag dan is dat de piek. Vervolgens kijkt men naar wat je totaal netto inkomen per maand is (incl 13e maand/vakantiegeld/winstuitkeringen/bonussen etc) (waardoor je netto inkomen een stuk hoger wordt dan je elke maand in je hand krijgt).
dat is bedrag X, dan kijkt men naar welke verhouding de netto inkomens zijn bv 1000 om 500 eur dus 2:1 waardoor ik 2/3'e zou betalen van X en mn ex 1/3e.

Ofcourse ben ik voorstander van ; X kost alles, 50% voor jou en 50% voor jou. Maar men houd rekening met de welvaart van beiden waardoor je kind daar ook van mag genieten...

dit even in het kort.. h oop dat het duidelijk is
Grt
Remko
pi_22589031
al enig zicht op de datum van de uitspraak?

Hoewel ik me realiseer dat jij een eenzijdig relaas geeft van de gebeurtenissen, dat zou ieder mens doen en is geen aanval, maar ik wil je absoluut het beste wensen!

Eigenlijk nog belangrijker is dat de beste beslissing voor het kind wordt genomen, waar beide ouders achter staan.
Danmark... more usefull every day!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:38:59 #79
103181 tienervaders
pi_22592302
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 01:00 schreef Blommetje het volgende:
al enig zicht op de datum van de uitspraak?

Hoewel ik me realiseer dat jij een eenzijdig relaas geeft van de gebeurtenissen, dat zou ieder mens doen en is geen aanval, maar ik wil je absoluut het beste wensen!

Eigenlijk nog belangrijker is dat de beste beslissing voor het kind wordt genomen, waar beide ouders achter staan.
Dankjewel, ik hoop ook dat de rechter de beste beslissing neemt. Zelf denk ik, omdat ik vrij veel werk helaas, dat als ik mn zoontje om het weekend zie, ik daar vrede mee kan hebben. Dan heeft de moeder mn zoontje de rest van de tijd, waardoor dat denk ik gewoon goed te doen moet zijn. Zo kan de moeder ook weg in het weekend, haar ouders ook, en ik ben ook blij want ik zie mn kind in mn eigen omgeving etc. Overigens was het advies van de raad van kinderbeschermign dat de moeder moest meewerken aan een totstandkoming van een band tussen mij en mn zoontje. Ze zien het namelijk als belangrijk dat een kind beider ouders kent.

En.. ergens deze of volgende week zou de uitspraak op de deurmat moeten liggen (of ik word opgeroepen om de uitspraak aan te horen.) Dat laat ik uiteraard weten.
Grt
Remko
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:56:28 #80
103181 tienervaders
pi_22780016
Zoals ik had beloofd hierbij het resultaat:

De rechter acht omgang niet mogelijk omdat de moeder niet in staat zou zijn om mee te werken.
Derhalve wordt omgang ontzegd.

Dit is erg kort dat weet ik, maar ik heb het daarnet pas gehoord en heb even tijd nodig om e.e.a op een rijtje te zetten. Het moge duidelijk zijn dat ik hier in ieder geval enorm van baal en nog weinig vertrouwen heb in het nederlandse recht.
Grt
Remko
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:07:25 #81
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22783573
Wtf? Meen je niet! En nu?
Proud Powerpauper
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:58:12 #82
103181 tienervaders
pi_22784851
Ik denk dat het hoge gerechtshof te den-haag overblijft. Maar ik wil eerst informatie inwinnen of dat op dit moment (lees: dit jaar nog) verstandig is. De argumenten snijden hout 'stabiliteit voor het kind' etc. Dus in die optiek zou de hoge raad dat kunnen overnemen en dan ben ik denk ik (!) verder van huis....

[ Bericht 2% gewijzigd door tienervaders op 22-10-2004 00:46:50 (gerechtshof te denhaag ipv utrecht) ]
Grt
Remko
pi_22785817
damn dat is zuur zeg!!! snappen ze daar niet dat jij je:
A. blauw betaald voor je kind.
B. die ex schoonouders alles bekokstoven om jou uit beeld te houden
C. jij al die moeite niet voor de katse kut doet? maar omdat je daadwerkelijk een goeie vader wil zijn!

damn dat zuigt! wat betreft jouw mening over het rechtssysteem die deel ik met je!

sterkte met de hele situatie en ik hoop dat het allemaal goed komt voor je...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:47:48 #84
103181 tienervaders
pi_22786228
Gewoneman: dankje.
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere stappen natuurlijk. Ik ben tevens van plan om binnenkort mijn complete verhaal te releasen. Ik zal dat ook bekend maken.

Grt
Remko
Grt
Remko
pi_22786608
Ik heb verhalen gehoord van moeders, wiens ex niet wilde meewerken. Dat ging om een pa die even kwam zeggen dat de geplande dag met de kids niet door kon gaan. Die allerlei afspraken niet nakwamen.
Ik vind het bij de wilde konijnen af dat je zo'n uitspraak krijgt.
Kan je desnoods niet eens je kind zien zonder moeder, met een ander iemand?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:13:19 #86
103181 tienervaders
pi_22790797
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb verhalen gehoord van moeders, wiens ex niet wilde meewerken. Dat ging om een pa die even kwam zeggen dat de geplande dag met de kids niet door kon gaan. Die allerlei afspraken niet nakwamen.
Ik vind het bij de wilde konijnen af dat je zo'n uitspraak krijgt.
Kan je desnoods niet eens je kind zien zonder moeder, met een ander iemand?
We hebben begleide omgang geprobeerd via het Rotterdamse Omgangshuis. Alleen mn zoontje kende mij natuurlijk niet en die dacht 'ik moet hier weg want mama is er niet'. En uiteindelijk heeft de moeder gezegd: "we komen niet meer". Waarna dit wederom bij de rechter gekomen is met bovenstaand resultaat.
Grt
Remko
pi_22792465
Klnikt een beetje als mijn erste nachtmerrie
Zou er zelf niet aan willen denken om mijn kinderen niet te kunnen zien als ik vader zal worden.

Ik moet ook toegeven dat ik het bijzonder goed van je vind dat je dit niet op je laat zitten andere mensen (ongeacht leeftijd) waren hem misschien allang gepeerd in zo'n situatie.

Snap ook echt oprecht niet de gedachtengang van de rechtbank op zo'n moment

Maar ik vind het toch al vreemd dat alles omtrend kinderen en zwangerschap alleen van belang is voor de vrouw (sterker nog ik ben ronduit tegen zulke boute afspraken, zwanger zijn ben je samen niet alleen de moeder).

Veel sterkte heej!
Profiel opgeheven.
pi_22792943
Remko, ken je de stichting "dwaze vaders"? hier zitten lotgenoten van je die je misschien kunnen helpen omdat ze al veel ervaring hebben met dergelijke problemen.
http://www.dwazevaders.nl/Opmaak/Start.htm

veel sterkte

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 23-10-2004 03:30:50 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_22796902
Damn!!! Wat een beláchelijke uitspraak is dit! Omdat de moeder niet volwassen genoeg is om haar verantwoordelijkheden te dragen word jij gestraft??? En dat terwijl jij wél het goede doet, en gewoon je plichten na komt.

Geef niet op! Verder, je weet nooit wat dit soort moeders doen, waarschijnlijk maakt ze je goed zwart tegenover álles en iedereen, moet je proberen om in de toekomst in ieder geval een soort van "bewijs" te verzamelen dat je wel degelijk om je zoontje geeft, mocht hij je ooit op willen zoeken of als je weer een kans krijgt. Kaartjes, maar ook kleine dingen die je voor hem bewaart omdat je het belangrijk vindt dat hij ze ziet als hij groot is (al is het alleen maar jouw kinderspeelgoed of een truitje dat je zag, en wat je voor hem wilde hebben...) Zorg ervoor dat jouw kind, in ieder geval ooit, en het liefst zo snel mogelijk, weet dat jij van hem houdt en dat je er alles voor doet en voor hebt gedaan om hem te mogen zien en die liefde te mogen geven.
pi_22797753
zit je nog op school of werk je?
pi_22804161
Wat een klote ouders zeg, respect voor jonge ouders, zet 'm op
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:30:37 #92
103181 tienervaders
pi_22807992
Ik werk full-time.

Overigens heb ik mijn complete verhaal gepubliceerd op
http://www.tienervaders.org
Let erop, het is mijn kant van het verhaal en natuurlijk zal de andere kant daar een andere mening over hebben!
Grt
Remko
pi_22899288
Damn dude, dat is me een uitspraak. Het probleem ligt er niet in wat de rechtbank denkt: maar of de rechtbank z'n werk goed heeft gedaan. Dat is het enige wat je kan controlleren ij de Hoge Raad. Misschien kan je de procedure daar overslaan (dat kost minimaal 15 mnd) en kan je naar het Europese Hof van Justitie, maar meen dat het alleen is voor een geschil Overheid <> Burger. Maar wie weet vind je een maas in de wet!

Je hebt recht op omgang, het lijkt me dat als je geen omgang meer van de rechter mag hebben je ook niet hoeft te betalen? Ik zou nog wel vertrouwen hebben in de jurisprudentie, het zit hem meer in de wet die de rechter moet uitvoeren

Wens je veel succes, en als ik vanmiddag tijd heb ga ik zeker eens het hele verhaal lezen! Neem ff een tijdje vakantie ofzo, het lijkt me een redelijk idee...
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:02:09 #94
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22900940
omg wat een uitspraak! Hoewel ik het rationeel een klein beetje kan begrijpen is het voor m'n gevoel verschrikkelijk fout.

Rationeel gezien: moeder is kennelijk niet te bewegen zich anders op te stellen. Alle dwangmiddelen die gebruikt worden om haar zich anders op te laten stellen gaan ook ten koste van het kind. Er is nu al een hele tijd aangerommeld zonder resultaat, en met dat in het achterhoofd is het zinloos door te blijven modderen. Omdat kinderen zoals gezegd stabiliteit nodig hebben is een harde keuze als deze kennelijk noodzakelijk. Ik ben trouwens van overtuigd dat de rechter zich ook niet lekker bij deze uitspraak voelt.

Ik wens je veel sterkte in de toekomst.
Vampire Romance O+
pi_22909371
wat ik me bedacht, heb je de motivatie van de rechter? Die is volgens mij openbaar! Dan kan je misschien achter halen wat de redenen zijn voor deze ONGELOFELIJKE uitspraak.
pi_22941066
Bah, ik word hier toch zo ziek van. Als je toch goed voor jouw kind bent, wat is dan het probleem voor die instantie's.

Ikzelf ben gescheiden en van het vrouwelijk geslacht maar heb nooit of te nimmer mijn dochter bij haar vader weggehouden.

Gewoon om het feit dat een kind recht heeft op zijn vader en zijn moeder!
Het kan geen van beide missen.Dat ouders uitelkaar gaan is hun keuze en daar kan het kind niets aan doen.

Ik snap best wel dat dit ook jouw keuze niet is maar probeer haar duidelijk te maken dat ze alleen het kind er maar mee heeft door zijn vader van hem te ontnemen........

Sterkte
  maandag 1 november 2004 @ 02:03:10 #97
26467 raphidae
...antichrist...
pi_22990254
Sorry hoor, maar ik denk persoonlijk dat je kind het slecht heeft getroffen met die doos van een moeder. Als ik die lijst zie met punten over strijken en moederdag enzo dan heb ik echt medelijden met jou en je kind. Wat een stakkers zeg.

Ik heb het idee dat jij er serieus wilt zijn voor je kind, en het beste met hem voor hebt. Zou je niet eens denken aan een rechtzaak over de voogdij? Moeders hebben wel altijd meer kans, maar in jouw geval ben je ten eerste ouder en daardoor in dit geval waarschijnlijk beter geschikt om een kind op te voeden, en ten tweede heb je met die lijst een sterk punt dat ze gewoon egoistisch bezig is/zijn en niet het beste met het kind voorhebben.

Een rechter beslist altijd in het voordeel van het kind. Als jouw ouders je ook zouden helpen met de opvoeding dan zijn het eigenlijk gelijke situaties, met uitzondering dat jij wel eens meer geschikt zou kunnen blijken...
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  maandag 1 november 2004 @ 10:14:21 #98
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_22992602
En daarom jongens en meisjes, zijn er condooms uitgevonden. Daarmee vermijdt je dit soort problemen!
weg
  maandag 1 november 2004 @ 10:45:30 #99
26467 raphidae
...antichrist...
pi_22993072
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:14 schreef Forumschorem het volgende:
En daarom jongens en meisjes, zijn er condooms uitgevonden. Daarmee vermijdt je dit soort problemen!
Jij bedoelt dat jij voorkomen had kunnen worden?
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_22995158
Als (tiener)vader heb je heel weinig recht als je niet meer samen bent met degene die het kindje heeft gebaard. Het enige recht wat je hebt is om je portomonnee te trekken als er geld voor het kind op tafel moet komen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 1 november 2004 @ 20:24:34 #101
103181 tienervaders
pi_23005533
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als (tiener)vader heb je heel weinig recht als je niet meer samen bent met degene die het kindje heeft gebaard. Het enige recht wat je hebt is om je portomonnee te trekken als er geld voor het kind op tafel moet komen.
Dit is helaas waar inderdaad. Overigens reagerende op een andere post, nee ik kan niet zo makkelijk voogdij aanvragen want mn zoontje kent mij niet, en dat zou dus slecht voor hem zijn want hij zou er erg door ontregeld zijn. Dus dat lijkt me niet verstandig.. wel is het handig als moeders zou meewerken om mij een omgang te gunnen met mn zoontje zodat ik ook een deel van de opvoeding met moeders kan doen. Om het weekend en de helft van de vakantie's is dan best reeel.

Ik zal binnenkort een deel van de motivatie van de rechter publiceren hier, nu nog even niet want elke keer als ik het lees krijg ik een best harde klap
Grt
Remko
  donderdag 4 november 2004 @ 16:39:51 #102
103181 tienervaders
pi_23077246
En als klap op de vuurpijl kreeg ik nu een overzichtje van de afgelopen periode van mn zoontje. Met daarin ook de woorden dat men me wegens smaad wilt aanklagen omdat ik op mijn website had geschreven dat ik me als crimineel behandeld voelde worden. Men voelt zich zeker aangesproken..
Grt
Remko
pi_23514686
Damn dude, het zit je ook niet mee. Je kan je afvragen hoe de rechter over die smaad zou oordelen? Ik zou er eens advies over inwinnen bij je advocaat. Zelf denk ik dat de rechter gehakt maakt van zo'n aanklacht... maar ja niks is onmogelijk.

Maar weet je al wat je nu gaat doen? Wat jouw volgende stap is? Laat je het rusten en zoek je (professionele) hulp of ga je het gevecht verder aan?

Ik ga zo jouw site lezen en misschien vind ik er wel de antwoorden op: iig veel succes, je zal het (helaas) nodig hebben!
pi_23515294
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:39 schreef tienervaders het volgende:
En als klap op de vuurpijl kreeg ik nu een overzichtje van de afgelopen periode van mn zoontje. Met daarin ook de woorden dat men me wegens smaad wilt aanklagen omdat ik op mijn website had geschreven dat ik me als crimineel behandeld voelde worden. Men voelt zich zeker aangesproken..
ik vind het knap dat je je zo houdt. ik was al lang door gedraaid. 1 ding zie je echter fout. je bent NOOIT als crimineel behamdeld dus hoe kan je dat zo voelen ??? zoals ik het zie wordt jij SLECHTER dan een crimineel behandeld!!!

ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je dit overwint!
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:38:45 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_23516236
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:39 schreef tienervaders het volgende:
Als jij zegt dat je je als crimineel behandeld VOELDE, valt dat geloof ik onder vrijheid van meningsuiting. In dat geval hebben ze geen poot om op te staan...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_23516773
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als jij zegt dat je je als crimineel behandeld VOELDE, valt dat geloof ik onder vrijheid van meningsuiting. In dat geval hebben ze geen poot om op te staan...
nee iets voelen is geen mening, iets VINDEN wel. maar een gevoel mag en kan niet bestraft worden dus ze zijn echt kansloos (waren ze IMO al voor ze over smaad begonnen) wat een 1e rangs klerelijers (hopelijk lezen ze dit ook!)
pi_23517289
kunnen we de ouders van de moeder niet nomineren voor de gouden zwatelaar?

pi_23517429
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:21 schreef HeyFreak het volgende:
kunnen we de ouders van de moeder niet nomineren voor de gouden zwatelaar?

[afbeelding]

pi_23517493
quote:
In Kopspijkers gaan we iedere uitzending op zoek naar 'de Zwatelaar van de week.' Een 'zwatelaar' is iemand die uit zijn nek kletst, iemand die met twee monden praat, iemand die irritant is, een persoon die vervelend doet, dom is, of iemand die een grote fout of vergissing maakt. Aan het einde van het seizoen wordt de Gouden Zwatelaar uitgereikt aan de ergste en grootste zwatelaar die we zijn tegen gekomen.

We willen benadrukken dat De Gouden Zwatelaar zeker geen ereprijs of onderscheiding is waar diegene die hem krijgt trots op mag zijn. Diegene die 'm krijgt wordt voor heel Nederland te kijk gezet en moet zichzelf diep schamen voor zijn actie of uitspraak.

Deze week een zwatelaar gezien, gehoord of tegengekomen in de media? Stuur je reactie naar Kopspijkers@vara.nl.
Dus: Kopspijkers@vara.nl
  dinsdag 23 november 2004 @ 20:03:46 #110
103181 tienervaders
pi_23524235
:-) Heheh

Wederom een update:
Aangezien ik niet helemaal zeker ervan ben of ik wel de vader van het kleine hummeltje ben heb ik aangevraagd om een DNA test te laten doen waarvan ik de kosten zou dragen (deze zijn niet gering).
Aangezien men mij allerlei kosten afhandig wilt maken leek me dit wel een oplossing die gedragen zou worden, het zou voor mij een bevestiging zijn dat ik de vader ben en zij krijgen extra bevestigd dat ik de vader ben etc.
Wat wil het feit: Men wilde een DNA test toestaan onder een waslijst aan voorwaarden: waaronder dat ik mijn recht op hogerberoep op zou zeggen. en dat ik dingen vooruit zou gaan betalen etc.
Natuurlijk reist bij mij dan de vraag; bluffen ze nu en proberen ze me af te kopen, of proberen ze een win win situatie te creeeren?

--> Update 2
Ik had een brief geschreven aan D66 leider Boris Dittrich en ik kreeg van de Juridisch woordvoerder een reactie: men vind mijn initatief goed (zie mn site) en zit erover na te denken om het in te brengen als punt voor de Juridische begroting. Ik wacht in spanning af :-)
Grt
Remko
pi_23524620
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
.
Wat wil het feit: Men wilde een DNA test toestaan onder een waslijst aan voorwaarden: waaronder dat ik mijn recht op hogerberoep op zou zeggen. en dat ik dingen vooruit zou gaan betalen etc.
Natuurlijk reist bij mij dan de vraag; bluffen ze nu en proberen ze me af te kopen, of proberen ze een win win situatie te creeeren?
Ik denk dat bij mij inmiddels het stoom uit mijn oren zou fluiten....
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:41:37 #112
103181 tienervaders
pi_23526889
Nou ja, het is niet echt makkelijk allemaal, maar je houd je in om je kind te kunnen zien uiteindelijk.
Want er is maar 1 doel met al deze zaken; het gewoon normaal kunnen zien van mn kind 1 weekend per 2 weken en meehelpen in zijn opvoeding in die tijd.
Grt
Remko
pi_23527349
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
:-) Heheh

Wederom een update:
Aangezien ik niet helemaal zeker ervan ben of ik wel de vader van het kleine hummeltje ben heb ik aangevraagd om een DNA test te laten doen waarvan ik de kosten zou dragen (deze zijn niet gering).
Aangezien men mij allerlei kosten afhandig wilt maken leek me dit wel een oplossing die gedragen zou worden, het zou voor mij een bevestiging zijn dat ik de vader ben en zij krijgen extra bevestigd dat ik de vader ben etc.

--> Update 2
Ik had een brief geschreven aan D66 leider Boris Dittrich en ik kreeg van de Juridisch woordvoerder een reactie: men vind mijn initatief goed (zie mn site) en zit erover na te denken om het in te brengen als punt voor de Juridische begroting. Ik wacht in spanning af :-)
ja die gasten proberen een win win situatie te creeeren, ik krijg zo de indruk dat die gast (die toch wel het voortouw neemt volgens mij) zijn eigen kind nog zou verkopen als hij een aantrekkelijk bod zou krijgen...

ik heb alles gevolgd vanaf het begin (sterker nog ik heb je aangeraden om deze post te starten )(rekening stuur ik wel op (geintje)) en ik moet echt KOTSEN om dat soort zieke gasten

over de DNA test gewoon doorzetten en NIKS accepteren van die klote lijst van ze, wat denken ze wel niet zeg! als hun allimentatie willen mogen ze wel aantonen dat JIJ de vader bent. toch ????????
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:16:31 #114
103181 tienervaders
pi_23527958
Inderdaad GewoneMan, dankzij jou ben ik hier terecht gekomen :-)

En inderdaad ik gok dat ze op een win-win situatie uit zijn, maar toch kriebelt het.. ze hebben al
vaker van die rare sprongen gedaan dus ook daar twijfel ik af en toe aan.

De DNA test komt er gewoon, daar kunnen ze weinig tegen doen. Als ik zekerheid wil voor de 19 jaar die ik er nog aan vast zit heb ik het recht om zeker te weten dat het inderdaad mijn kind is, zeker als je allemaal van die nare geruchten hoort continue (over haar vele vriendjes). Is wel het minste wat ze kunnen doen lijkt me...
Grt
Remko
pi_23528121
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:16 schreef tienervaders het volgende:
Inderdaad GewoneMan, dankzij jou ben ik hier terecht gekomen :-)

En inderdaad ik gok dat ze op een win-win situatie uit zijn, maar toch kriebelt het.. ze hebben al
vaker van die rare sprongen gedaan dus ook daar twijfel ik af en toe aan.

De DNA test komt er gewoon, daar kunnen ze weinig tegen doen. Als ik zekerheid wil voor de 19 jaar die ik er nog aan vast zit heb ik het recht om zeker te weten dat het inderdaad mijn kind is, zeker als je allemaal van die nare geruchten hoort continue (over haar vele vriendjes). Is wel het minste wat ze kunnen doen lijkt me...
idd en ALS jij de vader niet bent... ALLES terug eisen, met rente uiteraard
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:27:24 #116
103181 tienervaders
pi_23528401
nee,
Dan heeft ``betty'' zoveel problemen dat ze fijn mag houden wat ze tot heden gehad heeft etc. En kan ze het verder bekijken, alleen levert dat nog veel meer emotionele problemen op voor mij, want ik gok dat dan mn 'kind' zal doodgaan...
Dus ik hoop gewoon dat bevestigd wordt dat ik inderdaad de vader ben, is dat in ieder geval zeker en kan daar nooit meer twijfel over bestaan
Grt
Remko
pi_23528821
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:27 schreef tienervaders het volgende:
nee,
Dan heeft ``betty'' zoveel problemen dat ze fijn mag houden wat ze tot heden gehad heeft etc. En kan ze het verder bekijken, alleen levert dat nog veel meer emotionele problemen op voor mij, want ik gok dat dan mn 'kind' zal doodgaan...
Dus ik hoop gewoon dat bevestigd wordt dat ik inderdaad de vader ben, is dat in ieder geval zeker en kan daar nooit meer twijfel over bestaan
nee zo moet je het niet zien, de gestappo (haar ouders dus) waren ook zo goed om jou tot op het bot uit te kleden en je nog een kutgevoel te geven ook! ik zou echt ALLES op ALLES zetten om echt ELKE cent eruit te persen... laat die bloedhonden die de situatie hebben verneukt het dan maar opknappen...

kom zeg je bent toch de lieve fee niet?????????
  woensdag 24 november 2004 @ 20:03:12 #118
103181 tienervaders
pi_23549405
Mja, misschien heb je wel gelijk. Ik zie dan wel wat ik doe, ik ga er niet vanuit dat dit gebeurd maar misschien is het niet onverstandig om alvast een plan de campagne op te zetten.
Thnx for the reality
Grt
Remko
pi_23554436
quote:
Op woensdag 24 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
Mja, misschien heb je wel gelijk. Ik zie dan wel wat ik doe, ik ga er niet vanuit dat dit gebeurd maar misschien is het niet onverstandig om alvast een plan de campagne op te zetten.
Thnx for the reality
yw
  zondag 5 december 2004 @ 20:59:51 #120
103181 tienervaders
pi_23785284
Inmiddels ben ik een paar dagen in het buitenland geweest en lag er uiteraard een nieuwe brief op me te wachten.
Men wilde accoord gaan mits ik zou voldoen aan een aantal voorwaarden (now thats new...).
Onderzoek zou plaatsvinden in Leiden of ander DNA onderzoekslab waarbij de Moeder, Luca en ik tegelijkertijd aanwezig zouden moeten zijn om de test af te laten nemen.
De moeder en Luca houden zich het recht voor op een contra-expertise.
Ik zou vooraf de expertisekosten volledig moeten betalen
Resultaten moeten gelijktijdig aan iedereen verstuurd (lijkt me logisch)
- Aanvullende voorwaarden

Partijen Remko Lodder (ik) en Moeder komen voorafgaand aan de DNA-test voor beperkte
duur (bereiken 21 resp. 27 jaar door Luca) overeen dat door remko een maandelijke kinderalimetnatie wordt betaald van Eur 250,00 welk bedrag jaarlijks met CBS-index wordt aangepast tenzij uit de DNA-test mocht blijken dat hij niet de biologische vader is; in dat geval wordt de erkenning vaderschap teniet verklaard en vervallen alle rechten voor beide partijen (terzake vaderschap, omgang, kinderalimentatie e.d).

Erg vreemd weer dat er wederom eisen worden gesteld. Ik heb mijn advocaat dan ook gezegd dat ik niet inga op dit verzoek en de alimentatie kwestie gewoon laat voorkomen (ik laat fijn de rechter beslissen) en de DNA test zal gedaan moeten worden in onze ogen zonder voorwaarden.
Daarnaast vind ik het vreemd dat men mij tegelijkertijd bloed wil laten afnemen terwijl ik mn kleine knul niet mag zien..
Ook de contra expertise vind ik wazig, wordt dat achter de hand gehouden voor latere 'tegenwerking' of? en waarom zou Luca zich het recht voorhouden voor contra-expertise, dat is iets wat ik nog veel minder kan plaatsen.

Enfin, weer helemaal op de hoogte
Grt
Remko
  zondag 5 december 2004 @ 21:00:57 #121
103181 tienervaders
pi_23785321
hrr, owja
de brief / fax is ondertekend door
<-- De moeder -->
Vreemd is dat de moeder nooit zo 'wijs' praat en er nooit een handtekening onderstaat, aka 100% kans dat het wederom de vader van haar is.
Grt
Remko
  zondag 6 februari 2005 @ 15:17:01 #122
103181 tienervaders
pi_24953797
Inmiddels is duidelijk dat de alimentatie rechtzaak op 23 februari as zal plaatsvinden.
Ook is het hoger beroep ingediend voor de omgangszaak.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

P.s de DNA-test zaak is afgezegd en de moeder van Luca en haar ouders hebben dit forum gevonden.
Grt
Remko
  zondag 6 februari 2005 @ 15:48:00 #123
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_24954253
Ben je al lid van Fathers 4 Justice?
pi_24954331
Veel sterkte Remko!
Het is niet zo verwonderlijk dat ze dit topic gevonden hebben denk ik. Zo groot is het internet uiteindelijk nou ook weer niet en met zoekmachines kom je een heel eind. Ik hoop voor jullie allemaal in ieder geval dat er nu eens duidelijkheid komt over alles en dat er een goeie oplossing gevonden gaat worden. We horen natuurlijk hier een eenzijdig verhaal van jou kant, en terecht of niet, ik weet uit ervaring dat je niet de enige vader bent met deze problemen. Helaas is het kind uiteindelijk de dupe van zulk gesteggel tussen de ouders. De moeder van Luca mag dan niks meer met je te maken willen hebben en wie weet loopt dit niet goed voor je af, maar bedenk ook dat je kind op een gegeven moment ouder gaat worden en wellicht vragen gaat stellen. Topics als dit, je correspondentie en je internetpagina zijn zulk overtuigend bewijs later voor je kind dat je het er echt niet bij hebt laten zitten en dat je echt niet zomaar je kleine in de steek hebt gelaten.
pi_24954384
Misschien nog een andere groep waar je steun en informatie vandaan kunt halen: Gescheiden vaders
  zaterdag 12 februari 2005 @ 18:17:17 #126
103181 tienervaders
pi_25059585
@Bankrupcy: Ik heb contact met Fathers 4 Justice ja :-)

@Tasha: Ik ga inderdaad eens kijken bij gescheiden vaders, thanks
Inderdaad trouwens, het laatste wat ik wil is dat Luca denkt dat ik hem
in de steek gelaten heb. Ik wil er dolgraag voor hem zijn, hem meehelpen
opvoeden en ook leuke dingen kunnen doen (en uiteraard ook de minder leuke
dingen meemaken). Als hij oud genoeg is en vraagt naar wat er gebeurd is zal ik
hem alles laten lezen (nadat ik hem heb gezegd dat dit zijn beeld heel erg zou kunnen
veranderen). En ik vrees dat dan heel zijn wereld op zijn kop gaat

Voor de rest: Na de 23e zal ik in ieder geval de resultaten van de aankomende rechtzaken even
laten weten.
Grt
Remko
pi_25069475
klasse tienervader, succes met de hele situatie.
  zondag 13 februari 2005 @ 11:37:48 #128
81237 releaze
best of both worlds
pi_25069948
hey remko, pittig topic, heb me zitten op te eten terwijl ik het las. ik was al compleet door het lint gegaan als ik zo tegengewerkt werd in het zien van mn bloedeigen zoon, ongelooflijk.

aangezien alles wat ik voelde wel is gezegd in de voorgaande posts wil ik nog wel even reageren op dat hele "smaad" gebeuren in oktober, (heb je daar trouwens nog meer van vernomen?) ik vind dat je je in dit topic echt heel fatsoenlijk heb uitgelaten over je exschoonouders. heel rustig en kalm, het hoofd koel, nergens waar jij hen de grond in boort, petje af. je vertelt de situatie vanuit hoe jij het ervaart, dat is toch geen smaad? je voert in dit topic geen kruistocht tegen haar ouders, ik voel vooral je frustratie over de omgang in je posts en niet de haat tegenover haar ouders, of tegenover haar. echt heel goed van je.
ik ga zo eens even je tienervaders website lezen, kijken wat daar nogmeer op staat.

heel veel sterkte en ik blijf je topic volgen.
  zondag 13 februari 2005 @ 12:28:48 #129
103181 tienervaders
pi_25070696
@Releaze: Nee het smaad gebeuren is stopgezet. Misschien had mijn brief wel impact (Laten we beiden wijs zijn en daar niet aan denken), maar misschien zijn ze zelf tot inkeer gekomen.

En inderdaad, ik kan alleen vertellen hoe ik het ervaar en hoe ik het zie, dat anderen dat anders zien, prima, ik hoef het daar niet mee eens te zijn maar ze hoeven het ook niet te laten om hun mening te geven. Alleen hoop ik dan wel dat mensen dat op een normale manier kunnen doen ipv "Je site moet offline" achtige dingen.

Je hebt gelijk; ik frustreer me over de omgang. Vroeg of laat ga ik Luca toch zien, daar twijfel ik niet aan, alleen naarmate dat later wordt, wordt de kans groter dat hij beschadigd raakt als hij ineens erachter komt dat hij een andere vader heeft dan hij altijd gedacht had. Ik hoop maar dat dat op tijd ingezien wordt.
Grt
Remko
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 18:01:31 #130
34726 Fratz
Max
pi_27282046
ik heb net alles doorgelezen en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het verder is gegaan. is de DNA test nog doorgegaan? zie je je zoon nu wel regelmatig?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_27292330
Volgens mij heb ik tienervaders laatst gezien op tv en als hij dat was gaat het best aardig nu. Ik zocht naar dit topic toen, maar kon het niet vinden. De aanhouder wint.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:56:08 #132
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27292379
Mooi, dat had hij ook wel verdiend zou ik zeggen
Vampire Romance O+
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:53:31 #133
103181 tienervaders
pi_27318940
Hoi!,

Inderdaad, goed opgelet want dat was ik op tv (hart van nederland). Dankzij zn moeder zie ik hem nu inderdaad weer regelmatig en gaat alles prima :-). De DNA test hebben we afgezegd en ook alle verdere rechtzaken zijn stopgezet wnat dat schiet allemaal niet op, in tegendeel. Inmiddels is er zelfs een hele berg hulpverlening op touw gezet door 4 studenten van de hogeschool Fontys in Eindhoven dus alles gaat goed.. Bedankt allemaal voor de interesse!
Grt
Remko
pi_27319933
Ooo wat goed! Ik heb dit topic zojuist voor het eerst doorgelezen en was best geëmotioneerd bij bepaalde stukken.
Echt fijn om te lezen dat de omgang met je zoontje nu goed geregeld is!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:22:28 #135
103181 tienervaders
pi_27321398
:-) daar ben ik ook heel blij mee. Alles is te danken aan zn moeder en ik ben haar superdankbaar
Grt
Remko
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:04:28 #136
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27322406
Overigens zijn er genoeg plaatsen waar je verder geheel anoniem kan laten testen of een kind van je is of niet, door wat oorsmeer van hem mee te nemen en jezelf te laten testen. Ik denk dat je nog geen 1000 euro kwijt bent (ik zag hier pas op tv een programma over)
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:15:55 #137
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27322652
pi_27323012
Aangezien ik hier geen hart van Nederland kan ontvangen: wat is er gebeurt? Kan je misschien een korte synopsis geven van hetgeen is voorgevallen na de uitspraak van de rechtbank. Want ik ben even het verhaal kwijt.

Ben wel blij voor je, misschien toch een beetje Justice For Fathers?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:33:20 #139
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27323078
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:30 schreef Keksi het volgende:
Aangezien ik hier geen hart van Nederland kan ontvangen: wat is er gebeurt? Kan je misschien een korte synopsis geven van hetgeen is voorgevallen na de uitspraak van de rechtbank. Want ik ben even het verhaal kwijt.

Ben wel blij voor je, misschien toch een beetje Justice For Fathers?
Korte samenvatting:

Had relatie met meisje, die werd zwanger en woonde nog bij haar ouders. Ouders willen wel geld van hem maar geen verder contact, hij wel. Paar rechtzaken, hij wilde een ouderschapstest doen en nu heeft het meisje hem een regeling gegeven

Toch zou ik een testje doen voor die 450 euro Misschien heb je het er in anderhalve maand weer uit
pi_27340163
Nou, als ik jou was zou ik es op deze site gaan kijken:

http://www.f4j.nl/index2.html

Misschien denk je nu: Onzin, zoiets kan helemaal niet helpen. Maar het is het proberen waard.
Laat daar je verhaal horen en ze zullen je zeker proberen te helpen .

Kisses Feya

ps: owja, kheb niet het hele topic gelezen, dus don't blame on me.
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:28:34 #141
103181 tienervaders
pi_27342141
Hoi!,

De DNA test is van de baan, ik was altijd al overtuigd en nu nog steeds. Het was alleen een mogelijke uitleg voor mij toendertijd, maar achteraf klopte dat gewoon totaal niet.

Overigens ben ik lid va Fathers-4-Justice, ik was zelfs pas op tv met ze bij Debat op 1 waarbij ik in het team van Fathers-4-Justice zat (1 van de webmasters...)

Groet,
Remko
Grt
Remko
pi_27358149
klasse remko ben blij dat het topic vruchten heeft afgeworpen, heb je ook enigzins normaal contact met je ex schoonouders? of is dat (nog) teveel gevraagd...

al met al toppie
  zondag 29 mei 2005 @ 16:37:47 #143
103181 tienervaders
pi_27455804
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef GewoneMan het volgende:
klasse remko ben blij dat het topic vruchten heeft afgeworpen, heb je ook enigzins normaal contact met je ex schoonouders? of is dat (nog) teveel gevraagd...

al met al toppie
Hoi GewoneMan,

Daar kan ik vrij goed mee overweg vind ik. Ik spreek ze (nog) niet zo heel veel maar als we elkaar even spreken gaat dat gewoon gemoedelijk. Dat was 1 van de dingen waar ik enigzins bezorgd om was, maar dat is dus helemaal niet nodig (Achteraf gezien).

Cheers!
Grt
Remko
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')