Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...quote:Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....quote:Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Haddne inderdaad meer punten kunnen zijn maar dit kwam min of meer uit de lucht vallen waarbij ik als vader behoorlijk gediskwalificeerd ben en me dat ook voelde toendertijd. M.I is het dan wel begrijpelijk dat ik zoiets heb van daar kom ik niet meer thuis, ik kan mn zoontje ook bij mij thuis met mij om laten gaan.. (maar dat mocht niet, zelfs praten enzo moest perse daar thuis zijn, en zien mocht ik mn zoontej alleen op afspraak etc).quote:Op zondag 26 september 2004 16:55 schreef KingCold het volgende:
Ik vind dat een vader indien hij zich normaal gedragen heeft t.a.v. zijn kind, gewoon het recht moet hebben dat kind te zien. Klaar, heel simpel.
Wat betreft die 65 punten, ik denk dat eenieder met een beetje creativiteit wel driehonderd punten zal kunnen verzinnen waarom zij een slechte moeder/hij een slechte opa is. Dat soort lijsten moet je vaak met een korrel zout nemen.
Als je dan ook alimentatie betaalt, dan vind ik ZEKER dat je je kind gewoon moet mogen zien. Dit is niet alleen vervelend voor de vader, ook voor het kind. Dat wordt nl een liefhebbende pappa onthouden.
Wat Swetsenegger zegt!quote:Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)
Of de vader nu 34 of 19 is maakt in mijn opinie niet uit.
hierbij sluit ik me aanquote:Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)
Of de vader nu 34 of 19 is maakt in mijn opinie niet uit.
Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?quote:Op zondag 26 september 2004 16:49 schreef kibber het volgende:
[..]
Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...
Heb mijn vader nu al 4 jaar niet gezien omdat het de grootste lul op aarde is (lang verhaal) maar hij weigert ook te betalen... maar hij wou ook kinderen dus hij moet gewoon betalen.. Het kan niet zo zijnd at je wel de lusten wil maar niet de lasten...
Hijw eet het alleen wel al 4 jaar te ontduiken ondanks waardeloze instantie's als het LBIO die achter hem aan zitten
Als dát de strekking is van die 65 punten zou ik toch maar eens een goede advocaat nemenquote:Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen.
als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 14:26 schreef HeyFreak het volgende:
nouja, als je niet aan moederdag doet ben je automatisch een slechte vader, dat weet toch iedereen?
ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje niet
quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:28 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?
Klopt maar in een rechtzaak versterk je jou eigen positie er niet mee... was bij ons ook zo... mede daardoor en vele andere dingen die gebeurd zijn is mijn vader uit zijn macht gezet.quote:Op maandag 27 september 2004 07:04 schreef gargamel het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?
dat vind ik vrij forsquote:Op zondag 26 september 2004 17:11 schreef tienervaders het volgende:
[..]
Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....
Overigens is de eis op dit moment 300euro per maand.
lijkt erop dat hun het op die vrijdag willen omdat het HUN uitkomt, en klinkt mij ook erg unfair in de orenquote:En enkele punten zijn;
"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)
het gaat helemaal niet om wel of niet willen opofferen hun willen JOU vertellen wanneer jij wat MOET doen zodat het HUN het best uitkomtquote:"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"
so heej ze strijkt w00t hang de vlag maar uit! hebben ze Remko ooit de kans gegeven om zelf iets te ondernemen op hun kritieke lijstje na ?quote:"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"
2 keer per maand is regelmatig, en laat me raden dan moeten ze bij die ontspoorde gasten op visite komen zeker ? nee dan zou ik ook niet staan te trappelenquote:"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"
het is duidelijk volgens hun moet jij je baan maar opzeggen om moederdag te kunne vieren, of nee je had in de avond uren ook even moederdag kunnen vieren bij hun thuis gezellig man. lekker bij die gare gasten zitten die een kritieke lijst opstellen waar Adolf nog een puntje aan kon zuigenquote:"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).
WTF een schema om de luier te verschonen ??? die lui sporen echt niet!quote:"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).
een beetje begrip mag er wel zijn zoiets moet groeien, ik krijg immers ook niet echt de indruk dat de moeder van het kind er helemaal klaar voor is. waarom wordt dat andersom wel verwacht ? en met "weinig of geen blijk" bedoelen ze dat je ze niet op hun knieeen hebt bedankt dat je je eigen kind mocht zien ???quote:"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"
jeetje klote man zulke gastenquote:En dat zijn maar enkele kleine quotes uit het 'schrift'. Als de tijd daar is zal ik h et volledige document beschikbaar maken ter inzage...
Wat is er nou misgegaan? En waarom gaat het zo lang duren? Weer je ex-schoonouders?quote:Dit is 8x goed gegaan (eerst omgang met hem in een kinderboerderij) daarna omgang in een omgangshuis zodat ik kon leren alleen met hem te zijn en hij aan mij kon wennen, mn zoontje wist uiteraard niet meer wie ik was. Ik heb dit toen het misging weer moeten aanvechten maar als de rechter zijn uitspraak zonder consequenties voor de moeder uitspreekt zal het zo zijn dat moeders wil wet is (geen dwangmiddelen in dat geval). Daardoor zal het enkele jaren duren voor ik hem weer mag / kan zien.
op zich hoeft dat nog niet erg te zijn, kan me voorstellen dat het een hele omslag is voor en tiener maar wat ik erg vind is dat de man in dit geval zijn verantwoordelijkheden na wil komen en tegen gewerkt wordt op een hondse manierquote:Op woensdag 29 september 2004 00:54 schreef MouseOver het volgende:
Sowieso een beetje vreemd dat pa aan omgangstraining moet doen terwijl ma dat vanzelfsprekend automatisch kan.
Omgangshuis, het woord alleen al
Tja, de communicatie is eenzijdig zo geweest op een bepaald moment. Heb niet gereageerd erop maar alles doorgeschoven naar mijn advocaat.quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:05 schreef Marialice het volgende:
Ook ik kan me behoorlijk kwaad maken over die lijst - wat een idiote punten zeg!
Nog wel een vraagje:
[..]
Wat is er nou misgegaan? En waarom gaat het zo lang duren? Weer je ex-schoonouders?
nou heb ik geen kids mischien dat het daaraan ligt maar WTF zijn spuitluiersquote:Op woensdag 29 september 2004 12:26 schreef tienervaders het volgende:
De eerste keer kreeg mn zoontje spuitluiers
Dat zijn eh diaree 'aanvallen' waarbij het met kracht eruit spuit, dus je zou weleens helemaal onder kunnen komen te zitten erdoor.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou heb ik geen kids mischien dat het daaraan ligt maar WTF zijn spuitluiers![]()
aha ik zat al te denken aan een luier in een spuitbus ofzoquote:Op woensdag 29 september 2004 12:49 schreef tienervaders het volgende:
[..]
Dat zijn eh diaree 'aanvallen' waarbij het met kracht eruit spuit, dus je zou weleens helemaal onder kunnen komen te zitten erdoor.
quote:Op woensdag 29 september 2004 12:26 schreef tienervaders het volgende:
MAAR ik was ineens alleen met hem, moeders ging met haar nieuwe vriend shoppen en ik zat met mn zoontje in de kinderboerderij. Ik kreeg uitleg dat er wat medicijn in zn verzoringstas zat voor zn tandjes die doorkwamen dus al shij ging huilen was het misschien daarvan etc.
Wordt savonds gebeld "En je had dat flesje niet mogen geven er zit alcohol in, je hebt een grote fout gemaakt" etc.
het laatste dat is overduidelijk en ze willen de vader maximaal beperken, treiteren en kleineren. bah vreselijke luiquote:Op woensdag 29 september 2004 14:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
sorry maar willen deze mensen nu het beste voor het kleintje of voor hun dochter en zichzelf?
Dit is niet direkt een kritiekpunt, maar wel een eis. Je hebt zelf al aangegeven waar deze eis niet geheel klopt.quote:Op zondag 26 september 2004 17:11 schreef tienervaders het volgende:
[..]
"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)
De phrase "geen blijk zal" toont al aan dat dit punt iets is wat nog zal moeten blijken en derhalve kan het nooit een kritiekpunt zijn. Verder vind ik dit punt gebakken lucht, ze uiten alleen vage beschuldigingen als een "eigen ego" zonder dat er met iets concreets wordt gekomen.quote:"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"
Kul kritiekpunt. Ze insinueren dat zij volwassener is dan dat jij kan zijn/bent. Echter, men vergeet dat het kind in de eerste plaats al bij de moeder geplaatst is. Als het bij jou was geplaatst had je jezelf misschien nog wel veel toeschikkelijker naar het kind opgestelt (vrij contact met moeder bijvoorbeeld). Het is dus maar net hoe de situatie is. En ehm, als ze als voorbeeld het strijken van wasgoed en het opruimen van zijn kamer moeten nemen, geeft dat al aan hoe marchinaal dit punt is. Bovendien: Zij zit op school en jij werkt..quote:"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"
Antwoord op laatste zin: "Hoezo? Hebben zij daar wel de gelegenheid toe bovendien, en zo ja, hoe dan". Weer pure insinuatie dus.quote:"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"
Dus ze vinden jou ongeschikt als pa omdat je niet zo geeft om moederdag?quote:"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).
Niet iedere ouder vindt het ten eerste belangrijk om dat soort lijsten bij te houden. Er is echter nooit een causaal verband aangetoont tussen het niet bijhouden van lijsten en het niet houden van je kind. Weer gebakken lucht. Het feit dat jij moeite doet voor je kind zegt m.i. al genoeg. Gaf je er niks om, dan deed je juist zoveel mogelijk om weg te blijven.quote:"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).
"Vader heeft het gevoel dat de ouders van moeder zijn bezeten door de ring van sauron en ze binnenkort zullen transformeren in Nazgûl en dus niet geschikt zijn om in deze situatie bij het kind in de buurt te komen"quote:"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"
jij staat hier niet alleen in, ik was ook compleet gaan flippen en had dan ook een proces gestart om de voogdij over het kind te krijgen! no offence maar dat lijkt mij veel beter voor het kind dan een parttime moeder (uiteraard is het goed dat ze dr school afmaakt daar niet van) die door opa en oma wordt opgevoed op een manier die ik niet kan goedkeuren namelijk de vader op elke gelegenheid af te kraken terwijl de moeder verre van een moeder KAN zijnquote:Op woensdag 29 september 2004 16:06 schreef rashudo het volgende:
Hoe ik erover denk? Je mag je kind niet zien maar je moet er wel voor betalen? Belachelijk!
Krijg jij een attentie op vaderdag? Ik KOTS op die mensen. Ik heb bewondering voor je kalmte en rust jongen, als ik jou was was ik compleet uit m'n dak gegaan.
Nu ik erover nadenk klopt het hele verhaal niet. Er is 1 meerderjarige ouder, dus die zou de voogdij moeten krijgen!quote:Op woensdag 29 september 2004 16:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jij staat hier niet alleen in, ik was ook compleet gaan flippen en had dan ook een proces gestart om de voogdij over het kind te krijgen! no offence maar dat lijkt mij veel beter voor het kind dan een parttime moeder (uiteraard is het goed dat ze dr school afmaakt daar niet van) die door opa en oma wordt opgevoed op een manier die ik niet kan goedkeuren namelijk de vader op elke gelegenheid af te kraken terwijl de moeder verre van een moeder KAN zijn
idd... hij is meerderjarig EN hij heeft werk en dus een inkomen. maar die ouders zijn het frustrerende in het hele verhaal die zijn echt oneerlijk en gemeen bezig.quote:Op woensdag 29 september 2004 17:03 schreef rashudo het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk klopt het hele verhaal niet. Er is 1 meerderjarige ouder, dus die zou de voogdij moeten krijgen!
Die indruk heb ik zelf helaas ook. Voor mij en m n ouders is het duidelijk dat men mij niet bij mn zoontje in de buurt wilt hebben. Daarbuiten proberen ze me zo zwart mogelijk te maken en financieel zoveel mogelijk uit te kleden. En wat jullie zeggen, die ouders zijn denk ik het grootste probleem, moeder weet ik zo net nog niet maar de ouders zijn cruciaal in dit verhaal.quote:Op woensdag 29 september 2004 17:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd... hij is meerderjarig EN hij heeft werk en dus een inkomen. maar die ouders zijn het frustrerende in het hele verhaal die zijn echt oneerlijk en gemeen bezig.
ik krijg ook erg de indruk dat ze ALLEEN zijn geld willen en verder niets
Dat denk ik ook als je dit leest. Van de EO website:quote:Op woensdag 29 september 2004 17:24 schreef tienervaders het volgende:
[..]
En wat jullie zeggen, die ouders zijn denk ik het grootste probleem, moeder weet ik zo net nog niet maar de ouders zijn cruciaal in dit verhaal.
Hij spreekt constant over zichzelf en niet over de moeder van zijn kleinzoon. Vooral die zin: "Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we alles doen om het contact met hem te herstellen". Het lijkt mij dat zijn kind inmiddels oud en wijs genoeg is om zelf te beslissen wat zij denkt dat het beste is. Je hebt het kind toch met haar verwekt en niet met schoonpappa?quote:Het is hem niet gelukt om ook maar een
geringste blik van herkenning bij zijn zoon te bewerkstelligen en
binnen ons gezin groeit mijn kleinzoon op in volmaakte harmonie.
Behoefte aan zijn vader, die zijn eigen belang voortdurend
vooropstelt in plaats van te denken aan het belang van zijn kind,
heeft hij niet. Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog
prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we
alles doen om het contact met hem te herstellen. Gelet op de
historie zitten we echter niet te wachten op een dergelijk
contact, want het vertrouwen in hem is volledig verdwenen.
die kan ik je ook wel geven, de dochter zit nog op school en heeft dus geen inkomen, daar MOET de vader voor boeten volgens de ouders van de moeder. dat is zijn verantwoordelijkheid. en een bijdrage leveren is ook niet meer dan normaal maar niet zo...quote:Op woensdag 29 september 2004 17:42 schreef KingCold het volgende:
300 Pleuro.. Vraag een specificatie van die eis!
ik ga dalijk ook de wettelijke norm betalen. Dat kan niet anders dat is verplicht, of ze nu 10.000eur per maand verdiend of 0.10eur per maand. Dat maakt helemaal niet uit. En dat vind ik ook niet erg, dat wist ik toen ik vader ging worden. Helaas gooien ze hun eigen ruiten in want in overleg had veel meer mogelijk geweest... nu niet meer.quote:stukje advies aan de TS:
1. zoek uit wat normaal is qua allimentatie en betaal dat ASAP
2. verdiep je in het opvoeden van een kind (lees er b.v. boeken over) dit om in de rechtzaal aan te geven dat jij wel degelijk voor je kind wil en kan zorgen en daar ook moeite voor doet.
3. hou alles goed bij wat er gezegd wordt (neem eventueel telefoon gesprekken op)
Ik wil nog even zeggen, veel sterkte, ik leef met je mee. Ik hoop dat alles voor jou goed uitpakt zover dat nog kan.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:11 schreef tienervaders het volgende:
Klopt zijn we mee bezig :-)
Thanks!
late reactie...quote:Op woensdag 29 september 2004 12:26 schreef tienervaders het volgende:
Beantwoord dit je vraag een beetje?
Behoefte aan zijn vader heeft hij nietquote:Op woensdag 29 september 2004 15:50 schreef tienervaders het volgende:
Overigens heb ik pas dit linkje gevonden. Ton v H is hierin de vader van mn ex vriendin.
http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4372235
Remko L ben ik zelf, dacht eerst een foutje gemaakt te hebben maar de post kwam 5 minuten later toch online.. (Dus 2x).
was denk ik een typo.. hij bedoelde natuurlijk "IK heb geen behoefte aan de vader" uiteraard op het geld naquote:Op donderdag 30 september 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Behoefte aan zijn vader heeft hij niet
Wat een vreemde opmerking voor een opa van een anderhalf jaar oud kleinkind
Ik zie het al voor me.. tussen het janken, drinken, eten en ontlasten door trekt die baby opeens een serieus gezicht, kijkt zijn opa streng aan en zegt "Ik wil nu graag mijn vader zien."quote:Op donderdag 30 september 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Behoefte aan zijn vader heeft hij niet
Wat een vreemde opmerking voor een opa van een anderhalf jaar oud kleinkind
Als dochter (tienmoeder) vrij is om te doen wat haar goed dunkt, waarom spreekt vader (opa) dan voor haar en bepaald hij alles voor haar? Ze is inmiddels volwassen!quote:Mijn dochter is volkomen vrij om te doen wat haar goed dunkt zolang het belang van haar zoon voorop staat.
Alsof het om vader (opa) draait...quote:De enige die zich herhaaldelijk schuldig heeft gemaakt aan manipulatie is de moeder van de tienervader. Ik kan altijd in de spiegel kijken en heb altijd het beste voor gehad met de betrokkenen.
Wat verwacht vader (opa)? De 'schoonzoon' (tienervader) heeft zijn eigen kind al ruim een jaar niet meer gezien? De leefwereld van een baby is nog beperkt en de biologische vader is hierin niet betrokken. Natuurlijk zal een baby dan geen blijk van herkenning geven!quote:Het is hem niet gelukt om ook maar een geringste blik van herkenning bij zijn zoon te bewerkstelligen...
Volmaakte harmonie... Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, maar die twee woorden maken vaders (opa's) verhaal ineens een stuk ongeloofwaardiger. Dit roept bij mij alleen maar op dat vader (opa) ten koste van zijn 'schoonzoon' zichzelf in een beter daglicht wil stellen. Schaamt vader (opa) zich soms voor zijn dochter (tienermoeder) en zijn kleinzoon?quote:... en binnen ons gezin groeit mijn kleinzoon op in volmaakte harmonie.
Dit kind groeit op in een omgeving waarin er geen mooie, leuke en lieve verhalen over de biologische vader verteld zullen worden. Er even vanuitgaande dat het contact verbroken wordt, dan zal het kind in de eerste levensjaren misschien wel eens vragen naar zijn vader... echt contact gaan zoeken zal hij waarschijnlijk pas doen als hij in de puberteit zit of als volwassene, omdat hij dan losser komt van zijn grootouders en moeder.quote:Behoefte aan zijn vader, die zijn eigen belang voortdurend vooropstelt in plaats van te denken aan het belang van zijn kind, heeft hij niet. Als hij oud genoeg is zal blijken of hij alsnog prijs stelt op de omgang met zijn vader en in dat geval zullen we alles doen om het contact met hem te herstellen.
Opa is net zo hard aan het 'bezemen' in zijn eigen straat!quote:Gelet op de historie zitten we echter niet te wachten op een dergelijk contact, want het vertrouwen in hem is volledig verdwenen. Ook via deze website gaat hij gewoon door met leugen en bedrog om te proberen zijn eigen straatje schoon te houden.
Dochter (tienmoeder) is echt een hele goede moeder, want moeder (oma) zorgt voor het kind!quote:Het belang van onze dochter en kleinzoon zal in onze overwegingen altijd voorop blijven staan. Zo zorgen wij ervoor dat onze dochter haar opleiding kan afmaken en zorgt mijn vrouw voor het kind.
Dat kan die nieuwe vriend allemaal, omdat die jongen wel (regelmatig) in de buurt van het kindje mag komen. Ben toch wel heel benieuwd hoe opa zou reageren als hij nu zo horen dat hij voor de tweede keer grootouder zou worden. Is die nieuwe vriend dan nog wel zo aardig, of wordt hij dan ook met -tig punten de grond in gestampt?quote:De nieuwe vriend van mijn dochter houdt wel rekening met haar zoon en kan hem ook in alle opzichten en met liefde verzorgen.
Uhm, ze zijn niet gelovigquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:58 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik had al een beetje een gevoel over de "afkomst" van de moeder, tot ik ergens hierboven het stukje van de opa op die EO site las. Gevoel bevestigd. Schijnheilige christen, wil zogenaamd het beste voor zijn kleinkind (yeah right!) maar ondertussen.
Als ik in jouw situatie had gezeten was ik een keihard gevecht aan gegaan om de voogdij van mijn kind te krijgen. En vervolgens alimentatie van HAAR eisen. En een eventuele omgangs regeling net zo halsstarrig weigeren. Het klinkt een beetje alsof de moeder het allemaal wel best vindt en haar pa de wet laat uitmaken (zal wel aan de grrristelijke opvoeding liggen), en zelf ondertussen lekker met een nieuw vriendje verder gaat.
En verantwoordelijkheid van de vader, waar ze zo op hameren? Wat dachten ze van de verantwoordelijkheid van de moeder, of is die niet meer nodig voor het verwekken van een kind?
Zeer veel bewondering voor je rust en beheersing, bij mij waren de stoppen allang doorgeslagen. Koste wat het kost, mijn kind was bij MIJ terecht gekomen en zeker niet bij een stelletje schijnheilige gelovigen die het geld van de vader veel belangrijker vinden dan de vader zelf.
dat geeft dus al aan dat zijn insinuaties niet kunnen kloppen, want waarom zou je liegen in een post op een site waar je niemand verwacht die in de situatie betrokken isquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 19:33 schreef tienervaders het volgende:
[..]
Uhm, ze zijn niet gelovigik reageerde zelf als eerste op het topic omdat ik het programma had gezien, nooit geweten dat dat door Ton v H. gevonden zou worden want ik kon de reactie al verwachten.
Ew, ik moet bekennen dat ik een linkje heb op tienervaders.org naar eo.nl omdat het over tienervaders ging. Alleen op het moment van posten was de site nog niet online (stond in onderhoud mode) dus kon dat nog niet gevonden worden. Waarschijnlijk tijdens een proefdraai heeft Ton van H. de site gevonden of dmv Google ofzo ("Tienervaders Remko" levert resultaten op hieropquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat geeft dus al aan dat zijn insinuaties niet kunnen kloppen, want waarom zou je liegen in een post op een site waar je niemand verwacht die in de situatie betrokken is![]()
wat ook meteen hun reden ontkrachtigd dat je niet naar het kind omkijkt, je doet er IMO erg veel moeite voor om wel dat contact te krijgen.![]()
ik ben benieuwd, maar als jij het grootste deel betaald vind ik ook dat jij de voogdij moet hebben!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:28 schreef tienervaders het volgende:
Inmiddels is het zo dat bekend is geworden wat ik zou moeten gaan betalen. mn zoontje kost een bedrag per maand en dat wordt verdeeld over de ouders. Daarbij wordt gekeken naar inkomsten en draagkracht, in dit geval heeft de moeder weinig inkomsten dacht ik (voor zover ik weet) dus het overgrote deel van de kosten zal aan mij toegewezen worden.
Zo even een updateje.
Nou ik ben meer van mening dat ik dan ook mijn zoontje moet mogen leren kennen. Aangezien ik hem volgens mijn eis 1 weekend per 2 weken zou zien is dat wellicht te weinig om als goede voogd te fungeren. Wel zou ik graag in overleg met moeder dingen voor hem beslissen. Maar nu wordt het een zure appel, 'weggegooid geld' is wat door mn hoofd spookt. :-)quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:41 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik ben benieuwd, maar als jij het grootste deel betaald vind ik ook dat jij de voogdij moet hebben!
ik denk niet dat je het moet zien als weggegooid geld. al kan ik begrijpen dat het een zure appel is voor je. maar je zoon heeft recht op een goede opvoeding en dat kost hoe dan ook geld (wie het dan ook betaald en of verzorgd cq opvoedt)quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:19 schreef tienervaders het volgende:
[..]
Nou ik ben meer van mening dat ik dan ook mijn zoontje moet mogen leren kennen. Aangezien ik hem volgens mijn eis 1 weekend per 2 weken zou zien is dat wellicht te weinig om als goede voogd te fungeren. Wel zou ik graag in overleg met moeder dingen voor hem beslissen. Maar nu wordt het een zure appel, 'weggegooid geld' is wat door mn hoofd spookt. :-)
Cool thanks! (zag het berichtje staanquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik denk niet dat je het moet zien als weggegooid geld. al kan ik begrijpen dat het een zure appel is voor je. maar je zoon heeft recht op een goede opvoeding en dat kost hoe dan ook geld (wie het dan ook betaald en of verzorgd cq opvoedt)
wel heb ik groot respect voor je, een tienervader (of tienermoeder) zie ik niet als een zwart schaap. situaties ontstaan nou eenmaal en ik vind het heel knap hoe jij ermee omgaat! ik was allang doorgeslagen. ik vind dan ook dat je meer credit verdiend en vindt de ouders van de moeder egoistische zwijnen (oh ik hoop dat ze dit lezen) jij doet alles om je zoon te zien en te helpen met zowel de opvoeding als de financieen. in tegenstelling tot de ouders van de moeder die denken alleen maar hoe houden we hem weg. en elk middel zullen ze gebruiken
petje af!
edit: ik heb je gastenboek getekend
Het valt mij inderdaad op dat er nog weinig veranderingen zijn te merken op het *tienerouder* gebied (was er zelf ook eentje ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:04 schreef tienervaders het volgende:
Loedertje, dat lijkt me vrij normaal, tienerouders zijn toch een 'zwarte' groep in de maatschappij. Er is langzamerhand meer informatie voor tienermoeders en erg weinig voor tienervadersmaar ik denk dat die combinatie altijd met elkaar hand in hand moet gaan
(Over site: Als er ideeen zijn...
)
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 18:19 schreef tienervaders het volgende:
[..]
Nou ik ben meer van mening dat ik dan ook mijn zoontje moet mogen leren kennen. Aangezien ik hem volgens mijn eis 1 weekend per 2 weken zou zien is dat wellicht te weinig om als goede voogd te fungeren. Wel zou ik graag in overleg met moeder dingen voor hem beslissen. Maar nu wordt het een zure appel, 'weggegooid geld' is wat door mn hoofd spookt. :-)
eensch...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk.
Elk kind heeft het recht om beide ouders te leren kennen, op te groeien in een veilige stabiele omgeving waarin hij vertrouwen kan hebben in zowel zijn moeder als zijn vader
Ongeacht wat er speelt tussen de ouders en andere familieleden gaat het kind boven alles.
Jammer dat de ouders van je ex vriendin er een andere visie op na houden.
Je moet een kind niet opvoeden met haat .
buiten dat vind ik de regelng wel raar. Een kind is toch een kind. ik zie niet in waarom er rekening gehouden moet worden met het inkomen van de niet verzorgende ouder. Het zou gewoon een bedrag moeten zijn dat standaard is. En dan denk ik aan zo'n 100 euro per maand onafhankelijk van de inkomens. Dat zou veel eerlijker zijn. Men gaat nu uit van maximale draagkracht. Betekent die dan dat als je 5000 per maand verdient 4000 aan alimentatie moet geven, is wel erg oneerlijk.quote:Op woensdag 29 september 2004 20:57 schreef GewoneMan het volgende:
over alimentatie: http://www.alimentatie.nl/kinderen/hoogte_kinderalimentatie.shtml
300¤ lijkt mij erg veel aangezien de moeder nog thuis woont en geen inkomen heeft, ze hoeft dus geen huur, gas, water en licht te betalen. dus enkel voor de luiers, voeding en kleding verwachten ze dat jij 300¤ bijdraagt per maand, ben ik razend benieuwd wat de ouders NAAST die 300¤ betalen (aangezien de ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun dochter)
Dankjewel, ik hoop ook dat de rechter de beste beslissing neemt. Zelf denk ik, omdat ik vrij veel werk helaas, dat als ik mn zoontje om het weekend zie, ik daar vrede mee kan hebben. Dan heeft de moeder mn zoontje de rest van de tijd, waardoor dat denk ik gewoon goed te doen moet zijn. Zo kan de moeder ook weg in het weekend, haar ouders ook, en ik ben ook blij want ik zie mn kind in mn eigen omgeving etc. Overigens was het advies van de raad van kinderbeschermign dat de moeder moest meewerken aan een totstandkoming van een band tussen mij en mn zoontje. Ze zien het namelijk als belangrijk dat een kind beider ouders kent.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:00 schreef Blommetje het volgende:
al enig zicht op de datum van de uitspraak?
Hoewel ik me realiseer dat jij een eenzijdig relaas geeft van de gebeurtenissen, dat zou ieder mens doen en is geen aanval, maar ik wil je absoluut het beste wensen!
Eigenlijk nog belangrijker is dat de beste beslissing voor het kind wordt genomen, waar beide ouders achter staan.
We hebben begleide omgang geprobeerd via het Rotterdamse Omgangshuis. Alleen mn zoontje kende mij natuurlijk niet en die dacht 'ik moet hier weg want mama is er niet'. En uiteindelijk heeft de moeder gezegd: "we komen niet meer". Waarna dit wederom bij de rechter gekomen is met bovenstaand resultaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb verhalen gehoord van moeders, wiens ex niet wilde meewerken. Dat ging om een pa die even kwam zeggen dat de geplande dag met de kids niet door kon gaan. Die allerlei afspraken niet nakwamen.
Ik vind het bij de wilde konijnen af dat je zo'n uitspraak krijgt.
Kan je desnoods niet eens je kind zien zonder moeder, met een ander iemand?
Jij bedoelt dat jij voorkomen had kunnen worden?quote:Op maandag 1 november 2004 10:14 schreef Forumschorem het volgende:
En daarom jongens en meisjes, zijn er condooms uitgevonden. Daarmee vermijdt je dit soort problemen!
Dit is helaas waar inderdaad. Overigens reagerende op een andere post, nee ik kan niet zo makkelijk voogdij aanvragen want mn zoontje kent mij niet, en dat zou dus slecht voor hem zijn want hij zou er erg door ontregeld zijn. Dus dat lijkt me niet verstandig.. wel is het handig als moeders zou meewerken om mij een omgang te gunnen met mn zoontje zodat ik ook een deel van de opvoeding met moeders kan doen. Om het weekend en de helft van de vakantie's is dan best reeel.quote:Op maandag 1 november 2004 12:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als (tiener)vader heb je heel weinig recht als je niet meer samen bent met degene die het kindje heeft gebaard. Het enige recht wat je hebt is om je portomonnee te trekken als er geld voor het kind op tafel moet komen.
ik vind het knap dat je je zo houdt. ik was al lang door gedraaid. 1 ding zie je echter fout. je bent NOOIT als crimineel behamdeld dus hoe kan je dat zo voelen ??? zoals ik het zie wordt jij SLECHTER dan een crimineel behandeld!!!quote:Op donderdag 4 november 2004 16:39 schreef tienervaders het volgende:
En als klap op de vuurpijl kreeg ik nu een overzichtje van de afgelopen periode van mn zoontje. Met daarin ook de woorden dat men me wegens smaad wilt aanklagen omdat ik op mijn website had geschreven dat ik me als crimineel behandeld voelde worden. Men voelt zich zeker aangesproken..
Als jij zegt dat je je als crimineel behandeld VOELDE, valt dat geloof ik onder vrijheid van meningsuiting. In dat geval hebben ze geen poot om op te staan...quote:Op donderdag 4 november 2004 16:39 schreef tienervaders het volgende:
En als klap op de vuurpijl kreeg ik nu een overzichtje van de afgelopen periode van mn zoontje. Met daarin ook de woorden dat men me wegens smaad wilt aanklagen omdat ik op mijn website had geschreven dat ik me als crimineel behandeld voelde worden. Men voelt zich zeker aangesproken..
nee iets voelen is geen mening, iets VINDEN wel. maar een gevoel mag en kan niet bestraft worden dus ze zijn echt kansloos (waren ze IMO al voor ze over smaad begonnen) wat een 1e rangs klerelijers (hopelijk lezen ze dit ook!)quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als jij zegt dat je je als crimineel behandeld VOELDE, valt dat geloof ik onder vrijheid van meningsuiting. In dat geval hebben ze geen poot om op te staan...
quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:21 schreef HeyFreak het volgende:
kunnen we de ouders van de moeder niet nomineren voor de gouden zwatelaar?
[afbeelding]
Dus: Kopspijkers@vara.nlquote:In Kopspijkers gaan we iedere uitzending op zoek naar 'de Zwatelaar van de week.' Een 'zwatelaar' is iemand die uit zijn nek kletst, iemand die met twee monden praat, iemand die irritant is, een persoon die vervelend doet, dom is, of iemand die een grote fout of vergissing maakt. Aan het einde van het seizoen wordt de Gouden Zwatelaar uitgereikt aan de ergste en grootste zwatelaar die we zijn tegen gekomen.
We willen benadrukken dat De Gouden Zwatelaar zeker geen ereprijs of onderscheiding is waar diegene die hem krijgt trots op mag zijn. Diegene die 'm krijgt wordt voor heel Nederland te kijk gezet en moet zichzelf diep schamen voor zijn actie of uitspraak.
Deze week een zwatelaar gezien, gehoord of tegengekomen in de media? Stuur je reactie naar Kopspijkers@vara.nl.
Ik denk dat bij mij inmiddels het stoom uit mijn oren zou fluiten....quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
.
Wat wil het feit: Men wilde een DNA test toestaan onder een waslijst aan voorwaarden: waaronder dat ik mijn recht op hogerberoep op zou zeggen. en dat ik dingen vooruit zou gaan betalen etc.
Natuurlijk reist bij mij dan de vraag; bluffen ze nu en proberen ze me af te kopen, of proberen ze een win win situatie te creeeren?
ja die gasten proberen een win win situatie te creeeren, ik krijg zo de indruk dat die gast (die toch wel het voortouw neemt volgens mij) zijn eigen kind nog zou verkopen als hij een aantrekkelijk bod zou krijgen...quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
:-) Heheh
Wederom een update:
Aangezien ik niet helemaal zeker ervan ben of ik wel de vader van het kleine hummeltje ben heb ik aangevraagd om een DNA test te laten doen waarvan ik de kosten zou dragen (deze zijn niet gering).
Aangezien men mij allerlei kosten afhandig wilt maken leek me dit wel een oplossing die gedragen zou worden, het zou voor mij een bevestiging zijn dat ik de vader ben en zij krijgen extra bevestigd dat ik de vader ben etc.
Wat wil het feit: Men wilde een DNA test toestaan onder een waslijst aan voorwaarden: waaronder dat ik mijn recht op hogerberoep op zou zeggen. en dat ik dingen vooruit zou gaan betalen etc.
Natuurlijk reist bij mij dan de vraag; bluffen ze nu en proberen ze me af te kopen, of proberen ze een win win situatie te creeeren?
--> Update 2
Ik had een brief geschreven aan D66 leider Boris Dittrich en ik kreeg van de Juridisch woordvoerder een reactie: men vind mijn initatief goed (zie mn site) en zit erover na te denken om het in te brengen als punt voor de Juridische begroting. Ik wacht in spanning af :-)
idd en ALS jij de vader niet bent... ALLES terug eisen, met rente uiteraardquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:16 schreef tienervaders het volgende:
Inderdaad GewoneMan, dankzij jou ben ik hier terecht gekomen :-)
En inderdaad ik gok dat ze op een win-win situatie uit zijn, maar toch kriebelt het.. ze hebben al
vaker van die rare sprongen gedaan dus ook daar twijfel ik af en toe aan.
De DNA test komt er gewoon, daar kunnen ze weinig tegen doen. Als ik zekerheid wil voor de 19 jaar die ik er nog aan vast zit heb ik het recht om zeker te weten dat het inderdaad mijn kind is, zeker als je allemaal van die nare geruchten hoort continue (over haar vele vriendjes). Is wel het minste wat ze kunnen doen lijkt me...
nee zo moet je het niet zien, de gestappo (haar ouders dus) waren ook zo goed om jou tot op het bot uit te kleden en je nog een kutgevoel te geven ook! ik zou echt ALLES op ALLES zetten om echt ELKE cent eruit te persen... laat die bloedhonden die de situatie hebben verneukt het dan maar opknappen...quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:27 schreef tienervaders het volgende:
nee,
Dan heeft ``betty'' zoveel problemen dat ze fijn mag houden wat ze tot heden gehad heeft etc. En kan ze het verder bekijken, alleen levert dat nog veel meer emotionele problemen op voor mij, want ik gok dat dan mn 'kind' zal doodgaan...
Dus ik hoop gewoon dat bevestigd wordt dat ik inderdaad de vader ben, is dat in ieder geval zeker en kan daar nooit meer twijfel over bestaan
ywquote:Op woensdag 24 november 2004 20:03 schreef tienervaders het volgende:
Mja, misschien heb je wel gelijk. Ik zie dan wel wat ik doe, ik ga er niet vanuit dat dit gebeurd maar misschien is het niet onverstandig om alvast een plan de campagne op te zetten.
Thnx for the reality
Korte samenvatting:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:30 schreef Keksi het volgende:
Aangezien ik hier geen hart van Nederland kan ontvangen: wat is er gebeurt? Kan je misschien een korte synopsis geven van hetgeen is voorgevallen na de uitspraak van de rechtbank. Want ik ben even het verhaal kwijt.
Ben wel blij voor je, misschien toch een beetje Justice For Fathers?
Hoi GewoneMan,quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:05 schreef GewoneMan het volgende:
klasse remko ben blij dat het topic vruchten heeft afgeworpen, heb je ook enigzins normaal contact met je ex schoonouders? of is dat (nog) teveel gevraagd...
al met al toppie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |