Euh, ik wil niet zeuren, maar het is juist niet dwingend geschreven. Oké, er staan extreme voorbeelden in. Maar er wordt duidelijk uitgelegd dat dit kán gebeuren, niet dat dit móet gebeuren.quote:Op zondag 26 september 2004 11:21 schreef pluisje het volgende:
Babbelen vindt Tobias inderdaad geweldig, gaat ie echt als een idioot liggen grijnzen. Of naar hem lachen...gaat ie terug liggen lachen, zo schattig
Ik heb Oei ik groei van mijn zus geleend, 1 keer gelezen.
-knip-
Het is ook zo "dwingend" geschreven altijd. Zo moet je het doen. Punt.
Als ze nou meer zouden zeggen "dit zou je baby misschien leuk kunnen vinden", zou ik het al veel leuker vinden om te lezen
Er wordt natuurlijk wel geopperd om datgene wat hem/haar dan interesseert om dat te stimuleren. Maar dat zou je ook doen als je het niet in een boek gelezen had.quote:
Bedenk steeds dat je baby nooit in één klap alle 'goederen' in deze winkel kan opkopen. Met .. weken krijgt hij voor het eerst toegang tot de winkel. Maar wannéér hij zich wát eigen maakt, hangt af van de interesse van de baby en de gelegenheid die hij krijgt.
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op zondag 26 september 2004 13:53 schreef dutchie het volgende:
[..]
Euh, ik wil niet zeuren, maar het is juist niet dwingend geschreven. Oké, er staan extreme voorbeelden in. Maar er wordt duidelijk uitgelegd dat dit kán gebeuren, niet dat dit móet gebeuren.
En als je kijkt naar die 'winkel van de gebeurtenissen' die ze tijdens een sprongetje ontdekken, staat er ook bij vermeld -and i quote-:
[..]
Er wordt natuurlijk wel geopperd om datgene wat hem/haar dan interesseert om dat te stimuleren. Maar dat zou je ook doen als je het niet in een boek gelezen had.
Bij het ene kind gaat Oei wel op en bij de ander juist weer niet. Hier zit Léon redelijk in de lijn van Oei, dus voor ons is het wel een handig boek.
En ik ben ws nog net ff ergerquote:Op zondag 26 september 2004 16:42 schreef pluisje het volgende:
Ik vind het wel leuk om te kijken, het is minder erg dan andere boeken, maar ik ben niet zo van de opvoedingsboeken volgens mij.
Eten? Check!quote:Op zondag 26 september 2004 17:23 schreef Luchtbel het volgende:
Piglet lieve schat, je weet dat Lucas moet eten, plast en poept en slaap nodig heeft?
Gelukkig! Stom zeg dat je je zo onzeker kunt voelen met zo'n kleintje in huis... Maar hij is zo lief, ik wil gewoon niks 'fout' doen.quote:Ja? Dan komt alles goed!
Gewoon doen wat je de afgelopen dagen met je kraamhulp hebt gedaan en alles komt voor elkaar!
Daar sluit ik me helemaal bij aan!! Piglet, geen zorgen! Het is best spannend, tuurlijk. Dat vonden wij allemaal, maar het komt helemaal goed!!!quote:Op zondag 26 september 2004 17:23 schreef Luchtbel het volgende:
Piglet lieve schat, je weet dat Lucas moet eten, plast en poept en slaap nodig heeft?
Ja? Dan komt alles goed!
Gewoon doen wat je de afgelopen dagen met je kraamhulp hebt gedaan en alles komt voor elkaar!
En als je twijvelt dan kan je gewoon bellen naar het consultatieburo!
Meid, loop er gewoon naartoe en troost haar. (ik zag dat je het in 't speeltuinbankje over krijsen had zelfs). Je kunt dan proberen haar gewoon in haar bedje te laten liggen, maar zachtjes over d'r bolletje aaien, beetje neurieen...quote:Op zondag 26 september 2004 19:54 schreef Sugar het volgende:
Piggie, jij kunt alles!
Ik vind het zo moeilijk, die methode volgen en Maria laten huilen en erop vertrouwen dat het goed komt...Ik haat het. Ze ligt nu in bed, gaf écht tekenen van moeheid en ze huilt. Ik word er steeds zo onrustig van, moet keer op keer huilen. En niet eens omdat ik het zo moeilijk vind om mijn meisje te horen huilen, maar omdat ik zo erg hoop dat het werkt en lukt... En daar heb ik dan meteen geen goed gevoel meer over.
Wat heb ik toch? Volgens mij ben ik een groter probleem voor haar dan het slapen in haar bedje zelf.
Beetje veel knuffelen erbij en dan is het hele maal kompleetquote:Op zondag 26 september 2004 17:23 schreef Luchtbel het volgende:
Ja? Dan komt alles goed!
En als je twijvelt dan kan je gewoon bellen naar het consultatieburo!
In bed leggen, maar erbij blijven zitten. Zachtjes over haar hoofd aaien (licht uit!) neurien zodat ze weet dat je er bent. Bij krijsen even oppakken en troosten, maar niet gaan wandelen, geen licht aan etc. En dan weer terug in bed leggen.quote:Op zondag 26 september 2004 20:21 schreef Sugar het volgende:
Zoals het feit dat Maria bijna alleen maar in slaap valt op de arm en niet zelf in een bedje. Dat vergt nu al veel energie en ik wil dat ze leert ook in haar bedje te slapen.
Luchtbel, ik ga ook altijd zwemmen met Sven en doe dat als volgt:quote:Op zondag 26 september 2004 17:15 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Even hier verder over het babyzwemmen. Wij gaan ws donderdag of volgende week dinsdag voor het eerst. Maar hoe doen jullie dat met je spullen enzo daar? En wat doe je eerst jezelf omkleden? Of de baby? En met een zwemring bedoelen ze gewoon een zwemband neem ik aan?
Het klinkt wel ingewikkeldquote:Op zondag 26 september 2004 20:25 schreef easy-going het volgende:
[..]
Luchtbel, ik ga ook altijd zwemmen met Sven en doe dat als volgt:
Ik kleed eerst mezelf om in de grote kleedkamer en laat mijn kleding daar dus hangen, dan neem ik Sven mee naar het zwembad, daar staan tafels met aankleedkussens en kleed ik Sven om. De tas met zijn spullen blijft daar dus staan (en in jouw geval ook de maxicosi waarschijnlijk) Na het zwemmen kleed ik eerst Sven weer aan en neem hem dan mee naar de kleedkamer waar ik mezelf weer aankleed.
Je kan je natuurlijk ook in zo'n kleedhokje omkleden en dan je spullen in een locker doen. In de kleedkamer blijven alleen mn broek,shirt,schoenen maar achter hoor overigens. Ik neem net genoeg geld mee voor de entree en er ligt dus nix van waarde verder of misschien moet ik wel een keer op blote voeten naar huisquote:Op zondag 26 september 2004 20:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Het klinkt wel ingewikkelden spullen in de kleedkamer laten staan, ik weet niet waar jij woont maar lijkt me hier niet zo'n strak plan
Het zoontje van vrienden van mij sliep altijd met een doekje over zijn hoofdje, of vlak ernaast.quote:Op maandag 27 september 2004 11:11 schreef Tan het volgende:
@Sugar...Een doekje op het bolletje leggen? Hmm vind ik best eng eigenlijk, ook al zijn ze nog zo klein. Junah stopt altijd direcht met ademen als er iets op haar hoofd ligt, en ze ademt pas weer als ik het van haar hoofd afhaal. Ook al leg je zo'n doekje alleen maar over de oogjes heen dan kan het nog op de rest van het hoofdje komen, of haalt ze het er af zodra de kleine slaapt?
Dat vind ik ook.quote:Op maandag 27 september 2004 12:13 schreef moussy het volgende:
Ja maar ze is nog zo klein..
Wil jij niet gaan typen als ik net reageerquote:Op maandag 27 september 2004 12:17 schreef Sugar het volgende:
Ja, en ze is ook heel veel bij ons op de arm, buik, in bed, enzovoorts!
Mous, snap je gevoel wel, hoor! En dus ook dat van anderen die hun vraagtekens erbij zetten. Maar ons muppie vaart er wel bij, geloof me, ik zie dat ze uitgeruster is en wakkerder als ze wel die regelmaat ervaart en lang genoeg slaapt...
Ik ben haar moeder, ik wil ook alleen het beste voor haar, believe me!![]()
wonderlijk dat je dat al kan zeggen, ik heb er 1 van 5 en 1 van 1, maar ik weet soms nog niet wat goed voor ze isquote:Op maandag 27 september 2004 12:19 schreef pluisje het volgende:
Ik ben nu eenmaal zijn moeder, en ik weet wat goed voor hem is
Was ook meer als grapje, kan me nog zo herinneren dat mijn moeder dat altijd tegen me zei als ik iets moest doen waar ik geen zin in had, voelt goed om dat nu zelf eens te kunnen zeggenquote:Op maandag 27 september 2004 12:27 schreef moussy het volgende:
[..]
wonderlijk dat je dat al kan zeggen, ik heb er 1 van 5 en 1 van 1, maar ik weet soms nog niet wat goed voor ze is
Dat bedoel ik dus eigenlijk ookquote:Op maandag 27 september 2004 12:19 schreef pluisje het volgende:
Ik denk dat je vanzelf wel hoort wanneer je haar kan laten liggen, en wanneer het echt menes is. Ik wil op zich best ver gaan in het tegemoedkomen aan Tobias' behoeften, maar ik vind dat ik ook verantwoordelijk ben voor die ene behoefte die hij zelf het liefst overslaat: slapen. En als ie dus op bed om aandacht gaat liggen jengelen, terwijl ie zichtbaar slaperig is, dan "overrule" ik zijn behoefte. Ik ben nu eenmaal zijn moeder, en ik weet wat goed voor hem is
Ik vond een warme broek voldoende, mits deze de beentjes helemaal bedekte, anders inderdaad een maillot, maar dat vond ik zo lastig want in huis is dat weer te warm. Daarom... lang leve de kniekousquote:Op maandag 27 september 2004 12:42 schreef E.T. het volgende:
ff vraagje voor moeders met iets oudere babies..
wat trek je je kind aan als je in de winter op de fiets weggaat?
Winterjas, ok die snap ik (met sjaal en wantjes, muts op) maar de beentjes? Gewoon broekje lijkt me wel een beetje fris, maar een skipak lijkt me ook weer zo overdreven...
Please, tips!
Hangt er een beetje vanaf hoe lang je weg wil. Als het niet vriest vind ik een gewone broek voldoende, zijn beentjes worden dan wel een beetje koud maar zolang zijn bovenlichaam goed warm blijft lijkt dat hem niet te deren. Als we lang weggaan krijgt hij wel een skipak aan, hij zit immers stil (dit weekend bijvoorbeeld 5 uur door de duinen gewandeld en hij had dus een skipak aan, ziet er wel een beetje belachelijk uit met dit weer maar hij had het echt niet te warm.).quote:Op maandag 27 september 2004 12:42 schreef E.T. het volgende:
ff vraagje voor moeders met iets oudere babies..
wat trek je je kind aan als je in de winter op de fiets weggaat?
Winterjas, ok die snap ik (met sjaal en wantjes, muts op) maar de beentjes? Gewoon broekje lijkt me wel een beetje fris, maar een skipak lijkt me ook weer zo overdreven...
Please, tips!
Ik vind maillots juist zo onwijze koddig staanquote:Op maandag 27 september 2004 13:38 schreef Luchtbel het volgende:
Maillot onder de broek en thuis gewoon voor lul lopen met alleen een maillot aan
Heb jij hier bij ons mee zitten kijken ofzo?quote:Op maandag 27 september 2004 12:26 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe Sugar het doet met Maria, doen en deden wij het ook met Thomas en Indy. Wakker in bed leggen en laten huilen als het huilt, eventueel met een doekje op het hoofd. Wel heb ik voor mezelf een maximum van 10 minuten huilen ingesteld. Na ongeveer 10 minuten huilen ga ik naar Thomas toe en probeer ik hem te troosten terwijl hij in zijn bedje ligt. (of het moet te heftig worden, dan is de tijd korter). Bij ons werkt de hand op het hoofd inderdaad ook erg goed. Heeft hij heel erge zuigbehoefte of komt er steeds maagzuur omhoog dan geef ik Thomas een speentje. Vaak helpt dat wel.
Huilt hij na ongeveer 3 kwartier nog steeds (of eerder als ik het idee heb dat het echt om de aandacht gaat), dan gaat Thomas in de draagzak.
Deze methode werkt bij Thomas erg goed en heeft bij Indy ook erg goed gewerkt. Slaapproblemen heeft ze geen last van (gehad) en het is voor iedereen duidelijk hoe te handelen in welke situatie. Ik merk ook dat Thomas steeds korter huilt voor het inslapen.
Ik heb 2 gevoerde broekenquote:Op maandag 27 september 2004 14:06 schreef Luchtbel het volgende:
ET wat grappig dat je het zegtdie heeft ze namelijk in 2 maten, die zijn zo leuk
En bij Zeeman hebben ze voor 5 euro broeken die licht gevoerd zijn, dus niet te warm, misschien is dat wat voor nu voor erbij?
Ik vraag aan de ouders of ze een beetje op papier willen zetten over hun kindje. Daar staan dikwijls handige dingentjes in om te weten.quote:Op maandag 27 september 2004 13:50 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb ff een vraag nog, vanmiddag ga ik naar de gastouder nog 1 maal, laatste dingetjes bespreken, contract tekenen et cetera. Iemand nog tips, dingen die ik niet mag vergeten te vragen?
quote:Op maandag 27 september 2004 14:20 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik vraag aan de ouders of ze een beetje op papier willen zetten over hun kindje. Daar staan dikwijls handige dingentjes in om te weten.
Is altijd leuk leesvoer....quote:Op maandag 27 september 2004 14:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
![]()
Ik heb zo'n schriftje met wat we zoal doen en wat ze drinkt enzo en hoe d'r humeur wasper dag, dus die gaat gewoon mee in d'r tasje
![]()
Volgens mij bedoelde Anneja geen Nijntje met 'tuthola pluis'quote:Op maandag 27 september 2004 14:05 schreef E.T. het volgende:
Luchtbel: hansTextiel voor je nijntje maillots
En of dat fijn is. Het boek was voor mij iig een duwtje in de goede richting! Ik spring er redelijk los mee om maar het werkt hier gewoon goed. Eten, spelen, slapen is voor ons een goeie methode.quote:Op maandag 27 september 2004 12:32 schreef Sugar het volgende:
Pluis en Snoop, jullie hebben echt dezelfde ervaringen met jullie kindjes! Fijn om te lezen dat de dingen uit het boek voor jullie werken!
Mijn neefje mocht laatst zelf ondergoed uitzoeken omdat ie zindelijk was. Hij koos een rose hemdje met ruches en bijbehorende onderbroekquote:Op maandag 27 september 2004 13:42 schreef anneja het volgende:
Ik vind maillots juist zo onwijze koddig staanOudste mocht er laatst zelf eentje uitzoeken en heeft nu zo'n ontzettende roze tuthola-pluismaillot. Kjoet
Hij mag hem van mij alleen niet aan naar de creche
![]()
Dat klopt wel ja, Junah wordt tussendoor wakker, kraait wat en slaapt zo weer verder. MAar de helft van de tijd geloof ik niet helemaal, wel vaak.quote:Op maandag 27 september 2004 17:49 schreef pluisje het volgende:
Oh nog iets wat de wijkverpleegkundige zei:
de helft van de tijd dat babys op bed liggen slapen ze niet!
Alleen de ene baby blijft rustig liggen, en kukelt zo weer in slaap, de ander gaat direct huilen.
Verschilt gewoon per kind
Lief gezicht hequote:Op dinsdag 28 september 2004 09:38 schreef Luchtbel het volgende:
En hoe is de nacht gegaan Bar_en_Mar?
Jolie heeft d'r speen de afgelopen 2 dagen maar 5 minuutjes in gehad, ze kan duimen....en soms zuigt ze op d'r wijsvinger en d'r middelvinger....heel liev
Drinken doet hij wel en genoeg ook, meestal geef ik hem na een paar min als "troost"een borst en dan valt hij wel eventjes in mijn armen in slaap tot ik hem na een paar min in zijn bedje wil leggenquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:18 schreef poemojn het volgende:
Bar, wil Thijs ook niet bij je drinken als hij zo huilt? Schijnt op zich niet abnormaal te zijn als babies ook periodes hebben dat ze elk uur willen drinken (dus zelf een ritme hebben van 1-1-3-1-1 oid). Zeker 's avonds niet trouwens.
Heb je het zogenaamde 'blokvoeden' al geprobeerd?quote:Op woensdag 29 september 2004 10:28 schreef Knorretje het volgende:
hier ook een kereltje wat weinig slaapt en veel eet. Hooguit anderhalf tot twee uur slaapt ie achterelkaar en niet eens altijd na een voeding. Komt ook wel voor dat ie gewoon wakker blijft tot aan een nieuwe voeding (erdere keren op een dag/nacht). Dit blijkt (helaas) gewoon voor voorlopig zijn ritme te zijn. Behoorlijk vermoeiend voor mama, we hebben hier nog steeds 10-11 voedingen, maar niets aan te doen. Hij poept nog steeds groen, heb nog steeds veel te veel melk en wordt gestoord van de vele tsr's (waar hij het ook erg moeilijk mee heeft, verslikken, krampies, etc, etc.)
En wat voor ons heeeeel erg wennen is is dat hij groeit! (en niet zo weinig ook)
Ik begin het bij Tobias ook te merken, tijdens zijn middagdutje ligt ie een keer of 3 te mekkeren, maar als ik dan uit gewoonte al opsta om naar boven te gaan, is ie al weer stil.quote:Op woensdag 29 september 2004 15:50 schreef LadyS het volgende:
ze gaat idd makkelijker slapen overdagZe ligt nu nog wel af en toe te mekkeren, maar niet echt huilen meer!!
's nachts slaapt ze al een week of 3 door gelukkig
Dat vertelde ik van te voren ook alleen oma wilde weer eens niet naar me luisterenquote:Ongewenste intimiteiten daar is 1 oplossing voor. Niemand pakt het kind als het ligt te slapen of als jij geen toestemming hebt gegeven. Dat is hier al regel sinds ze er is. Niemand pakt d'r zomaar als ze lekker ligt. Klaar en wie er wat op tegen heeft die krijgt d'r helemaal niet meer...
Succes
Hij slaapt zowel overdag als snachts bij ons in de woonkamer. Een andere optie is er niet. Hem naar boven brengen (twee verdiepingen hoger) is voor mij niet te doen, zeker niet zo enorm vaak op een dag als hij dat wil gezien zijn voedingen. Hij heb dit ritme al vanaf de geboorte en het is niet opeens veranderd (eigenlijk zelfs iets verbeterd, want eerder kwam hij nog vaker voor een voeding). En het zou niet verklaren waarom hij snachts even slecht/goed slaapt als overdag, immers is de omgeving hetzelfde (zelfs minder prikkels, geen/nauweijks geluiden in de nacht).quote:Op woensdag 29 september 2004 15:31 schreef snoopy het volgende:
LadyS wat heerlijk zeg. Het lijkt erop dat Amber gaat doorslapen![]()
Knorretje, waar leg je Jayden te slapen overdag? Ik merkte met Morris dat als ik hem overdag in de box legde hij bijna helemaal niet sliep. Hij kreeg daar blijkbaar te veel indrukken. Nu leg ik hem overdag in zijn eigen bedje en dat gaat heel goed! Hij krijgt trouwens wel flesvoeding voor hongerige baby's maar dat is bij jullie natuurlijk geen optie met de bv.
yep, maar tot nu toe is de productie nog steeds 'ernstig' hoog. Krijg ik gemideld een keer of 4/5 tijdens het voeden een goeie tsr (als ik hem loskoppel op dat moment om hem te helpen met de hoeveelheid te verwerken spuit het gewoon tot over m'n knieen (in zitstand)) En ik heb ook spontaan tussendoor wel eens een tsr als hij slaapt.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:00 schreef Tan het volgende:
[..]
Heb je het zogenaamde 'blokvoeden' al geprobeerd?
ow ik bedoelde het niet als klaagzang hoor dat Jayden zo weinig slaapt, en zo veel eet. Kijk het is lastig en ik heb weinig rust en het is hier weer heerlijk chaotisch. Maar heb op wat klachten en kwaaltjes en zo na me niet zo goed gevoeld de afgelopen maanden. En nog maar een maand of 11 en dan eet ie met de pot mee en dan zijn we vast en zeker ook wel gewend aan elkaar met z'n allen.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:22 schreef Anitra het volgende:
Wat een gehannis knorretje. Ik stopte met bv omdat ik teweinig had en bij jou komt er geen end aan. Hoop dat het snel beter gaat en dat jezelf wat rust kan krijgen.
stoppen zou een optie zijn als ik het echt zo vervelend vond. Maar ja dat vind ik dus niet echt een optie. Het verminderen van tsr's kon niet en het enige wat ikkan doen was dat blokvoeden en hem van de borst halen tijdens een tsr zodat hij zich iets minder verslikt waardoor hij minder krampies en boertjes gaat krijgen en beter gaat slapen doordat dat hem niet kan wekken.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:25 schreef snoopy het volgende:
Balen Knorretje. Heeft het CB geen goeie tips voor je?
daar heb ik nog niet aangedacht maar dat zou idd best een mogelijkheid zijn. Hoe zou dat uit te testen zijn ??quote:Op woensdag 29 september 2004 18:42 schreef snoopy het volgende:
Zo te lezen is het dus een soort cirkeltje: door die tsr krijgt hij teveel lucht binnen en krijgt krampjes waardoor hij slecht slaapt. Het zou ook kunnen dat door de lucht die hij binnenkrijgt snel 'vol' zit en niet meer drinkt. Waarschijnlijk wil hij dan veel te snel weer drinken.
Ik zag het ook niet als klaagzang, maar meer als dat het vervelend was en daarom hoop ik dat het beter gaat. Trouwens wel helemaal top dat je je verder goed voelt. Hoe gaat het lopen enz.? Gaat het herstel van je bekken goed?quote:Op woensdag 29 september 2004 18:26 schreef Knorretje het volgende:
[..]
ow ik bedoelde het niet als klaagzang hoor dat Jayden zo weinig slaapt, en zo veel eet. Kijk het is lastig en ik heb weinig rust en het is hier weer heerlijk chaotisch. Maar heb op wat klachten en kwaaltjes en zo na me niet zo goed gevoeld de afgelopen maanden. En nog maar een maand of 11 en dan eet ie met de pot mee en dan zijn we vast en zeker ook wel gewend aan elkaar met z'n allen.
Natquote:Op donderdag 30 september 2004 16:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hoe was het in de dierentuin Snoopy?
Tobias wil de pink juist niet, gelukkig hoor, want het lijkt me inderdaad vermoeiendquote:Op donderdag 30 september 2004 19:31 schreef piglet het volgende:
Pluisje, het speentje heb ik inderdaad net maar weer eens uitgekookt voor vannacht. Hier werkt de pink trouwens ook perfect, alleen krijg je er zo'n lamme arm van
Ik had het 'probleem' trouwens inderdaad al eens voorbij zien komen hier, maar het gaat dus wel over ooit?
......en toen dacht ik: wat moet dat kind nou met een telefoonquote:Op woensdag 29 september 2004 21:53 schreef Anitra het volgende:
........ Wat bleek meneer wou naar zijn mobiel kijken .........
quote:Op donderdag 30 september 2004 20:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
......en toen dacht ik: wat moet dat kind nou met een telefoon
jij gaat ook zo hardquote:Op donderdag 30 september 2004 21:22 schreef bixister het volgende:
oh ik vind 't zo leuk al die verhalen over die kleintjes, krijg er ook weer helemaal zin in.
probleem is alleen dat 'tegenwoordig' wordt geadviseerd de kindjes na 2 weken op de rug te leggen, dus die rugligging wordt al min of meer afgedwongen. Dat doorrollen zie ik hier nog niet zo snel gebeuren zo enorm veel kracht heb ie niet het is meer dat als hij beweegt, beentje strekt of wat dan ook dat hij wel eens op zijn rug terrecht komt. (wat hier verder geen probleem is, ik wil hem juist in zijligging voorlopig vanwege het overtollige snot).quote:Op donderdag 30 september 2004 21:28 schreef bixister het volgende:
nee, 24 vandaag. niet overdrijven hoor.
en knorretje, maar als hij op z'n rug kan rollen, kan hij ook doorrollen de andere kant op. dus dat lijkt me ook weer een beetje eng. bovendien is 't voor het afplatten van het hoofd wel goed als ze in 't begin regelmatig op de zij liggen (afwisselend van kant natuurlijk). dat zelf op de rug willen liggen komt vanzelf hoor. (hier was dat althans wel het geval).
neuh beslist niet, lijkt zelfs weer erger te worden. Ze zet zich af tegen iedereen en alles. Zelfs de katten moeten het ontgelden. Laat om alles een traan, en heb nu zelfs enge dagdromen erbij dat ze gewoon zomaar in paniek raakt omdat er een leeuwquote:Op donderdag 30 september 2004 21:45 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het nu met alicia? is ze weer helemaal bijgetrokken?
goed van je dat je dat gewoon zegt LB! eigenlijk zou iedereen zoveel fatsoen in zijn/haar donder moeten hebben dat men eerst vraagt of men wel aan de baby/kind mag zitten/aaien/oppakken. Bij mij op het werk doen we dat zelfs als je even op een andere groep bent, of je een baby dan wel mag oppakken...quote:Op donderdag 30 september 2004 23:24 schreef Luchtbel het volgende:
Die babysleep is wel fijn. Jolie voelde zich in het begin ook erg geborgen tussen dat ding, net alsof ze een beetje vastgehouden werd. De mogelijkheid om op de rug te draaien is er wel. De ruimte tussen dat ding is vrij breed. Ze kan er nu nog op d'r rug tussen. Op marktplaats kan je ze vaak voor 5 euro wel kopen, de hoezen kan je wasse.
Bar_en_Mar, ik had het ook hoor in het begin, dat er toch aan Jolie gezeten werd als ik het niet wou. Maar ik heb nu duidelijk de regel dat niemand d'r mag pakken zonder dat ik toestemming geef en wie zich daar niet aan wil houden die kan opjeweetwellen.... En dat was een stuk duidelijker
Zelfs Tobias kon er met zijn zware botten in op zijn rug liggenquote:Op donderdag 30 september 2004 23:24 schreef Luchtbel het volgende:
Die babysleep is wel fijn. Jolie voelde zich in het begin ook erg geborgen tussen dat ding, net alsof ze een beetje vastgehouden werd. De mogelijkheid om op de rug te draaien is er wel. De ruimte tussen dat ding is vrij breed. Ze kan er nu nog op d'r rug tussen. Op marktplaats kan je ze vaak voor 5 euro wel kopen, de hoezen kan je wasse.
Ligt Tobias op zijn buik? Maria niet, maar het gaat in principe over dezelfde draai. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer kindjes die kunnen maken, die draai van rug naar buik en andersom. Hopelijk duurt het inderdaad nog even!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:05 schreef pluisje het volgende:
En overal lees ik dat ze zich dan absoluut niet op de rug kunnen draaien, dus dat hoop ik dan maar
Die vier uur ertussen is geen probleem hier. Maar ik heb het gevoel dat ze liever kleine beetjes tussendoor heeft dan echt om de drie uur en dan telkens maar een uur voeden, zoals de ouders vroegen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:12 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, een klein babietje mag zeker wel gevoed worden wanneer het honger heeft, hoor! Er wordt juist tegenwoordig bijna alleen maar op "vraag" gevoed. Maar "meestal" komt dat neer op ongeveer om de drie uur.
En i.v.m. de bloedsuikerspiegel mag er overdag geloof ik niet meer dan 4 uur tussen begin van eerste voeding en begin van volgende voeding zitten.
Weet niet of je dat bedoelt met je vraag?
Ja, 'snachts zal het wel enorm lastig zijn, maar zoals overdag vind ik het veel makkelijker om een flesje te geven wanneer ze erom vraagt dan telkens tussen de voedingen met een krijsend kleintje te zitten...quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:02 schreef poemojn het volgende:
Bass-Miss, misschien vind je dit artikel interessant? De voedingsfrequentie bij andere soorten. Door VBN wordt wel op verzoek voeden aangeraden, maar elk uur voeden is voor ouders gewoonlijk te zwaar (logisch ook als dat 's nachts doorgaat en je moet er elke keer voor gaan zitten) dus het is fijner als een baby er 3 uur tussen laat. De tijd die er tussen zit kan ook varieren, bijv 's avonds veel voedingen achter elkaar en dan 's nachts langer doorslapen.
Maar als ze gewend zijn om overdag drinken te krijgen zodra ze er om vragen, zullen ze het moeilijk accepteren dat ze dat 's nachts opeens niet krijgenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:03 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, 'snachts zal het wel enorm lastig zijn, maar zoals overdag vind ik het veel makkelijker om een flesje te geven wanneer ze erom vraagt dan telkens tussen de voedingen met een krijsend kleintje te zitten...
Of je wel of niet meegaat moet je natuurlijk zelf beslissen. Zul je toch naar je eigen gevoel moeten luisteren, want als je gaat is het natuurlijk wel de bedoeling dat je het ook nog leuk vindt (johquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:35 schreef Bar_en_Mar het volgende:
vraagje:
vanavond zijn we oppeens uitgenodigd voor een etentje van een collega van Marco die met de Vut gaat, nu wil ik ook dolgraag mee maar vind het nog wat spannend zo een eerste keer met Thijs op restaurant, en dan ook nog eens met borstvoeding... zat er even nog aan te denken om eventueel af te kolven maar nog nooit gedaan.
hoe zouden jullie dat doen en of zouden jullie uberhaubt wel meegaan
Doe jouw man dat niet dan?! Is makkelijk hoorquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:58 schreef Anitra het volgende:
Toch knap Five dat jij bv geeft
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:59 schreef snoopy het volgende:
Welkom terug trouwens, ik miste je al een beetje boel![]()
Ja, maar het zijn van die dikkige (zelfs zijn handen hebben zware botjesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:26 schreef beefcake het volgende:
Knuistjes zijn toch ook schattig pluis?
oeh, Tobias en aan zijn voetjes zitten.... dan moet ik eerst de buren waarschuwenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:37 schreef snoopy het volgende:
Je kan toch ook zijn voetjes doen![]()
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:59 schreef Luchtbel het volgende:
Dylan wat knap van je!
Ik hou niet zo van gipsafdrukjes, doet me aan de dood denken :s
Geen idee, ik moet me er nog even in verdiepen. Zag alleen dat ie niet in het gips zelf hoeft, maar in een soort klei, en daar giet je dan de als zijn handafdruk daar in staat de gips in.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:21 schreef poemojn het volgende:
Wat leuk beefcake!!
Wordt dat niet een enorm geklieder, zo'n gipsafdruk? En hoe lang moet de baby dan hand/voet stilhouden?
volgens mij hebben wij dezelfde.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:37 schreef pluisje het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet me er nog even in verdiepen. Zag alleen dat ie niet in het gips zelf hoeft, maar in een soort klei, en daar giet je dan de als zijn handafdruk daar in staat de gips in.
Zou dus op zich best makkelijk moeten kunnen zijn als het meezit![]()
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:06 schreef poemojn het volgende:
Bix, klinkt ook als een teken van intelligentie om dat niet te doen.
Ik probeer Morris ook steeds uit te leggen dat als hij even meewerkt met aankleden het zo gebeurd is en hij kan ophuilen met huilen. maar ik geloof dat hij het ook nog niet snapt. Gek hè?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:10 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie ziet soms d'r eigen voet tijdens het wassen op het aankleedkussen, als d'r been weer zakt, wil ze heel verbaasd overeind gaan om d'r voet weer te kunnen zien, ik heb d'r uitgelegd dat je voet omhoog doen makkelijker is, maar ik geloof dat ze me niet helemaal begreep![]()
jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:59 schreef Luchtbel het volgende:
Dylan wat knap van je!
Ik hou niet zo van gipsafdrukjes, doet me aan de dood denken :s
Oh snoopy, dat duurt nog heel lang voordat ze dat begrijpenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 08:24 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik probeer Morris ook steeds uit te leggen dat als hij even meewerkt met aankleden het zo gebeurd is en hij kan ophuilen met huilen. maar ik geloof dat hij het ook nog niet snapt. Gek hè?![]()
![]()
Gefeliciteerd, Tobias is maandig!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 09:47 schreef pluisje het volgende:
Tobias is vandaag precies drie maanden oud
Zijn eerste kwartaal
En dat vierde hij door om half zes wakker te worden
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 08:24 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik probeer Morris ook steeds uit te leggen dat als hij even meewerkt met aankleden het zo gebeurd is en hij kan ophuilen met huilen. maar ik geloof dat hij het ook nog niet snapt. Gek hè?![]()
![]()
Dat gaat helemaal goed komen. Ik denk dat de enige strijd die geleverd gaat worden de wie-mag-Lucas-de-fles-geven?strijd tussen oma en tante zal zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:10 schreef piglet het volgende:
Wat leuk al die mijlpalen vandaagLucas is ook alweer 2 weken
Deze ontaarde moeder gaat trouwens morgen voor het eerst haar kind een paar uur verlatenHubbie en ik zijn namelijk morgen 1 jaar getrouwd en we willen dat toch een klein beetje vieren door even lekker uit eten te gaan. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan... Ik ben in ieder geval al 2 dagen bezig met kleine beetjes melk afkolven zodat we niet tussen 2 voedingen in heen en weer hoeven te racen
![]()
Lucas heeft al een keertje uit een flesje gedronken en dat ging goed, dus hopelijk zal het geen grote problemen opleveren voor hem. Nu nog even afwachten hoe het voor mama zal verlopen
Daar komt spuit 11 ook nog evenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:36 schreef snoopy het volgende:
Lekker dat het zo relaxed ging met Thijs![]()
Morris is idd al bijna 2 maandenIk wordt er af en toe wel een beetje emo van dat het zo snel gaat
Dat hele kleine is er af maar ik vind het ook wel steeds makkelijker en leuker worden moet ik eerlijk bekennen. Hij begint lekker te lachen en grappige geluidjes te maken. Slapen gaat ook hartstikke goed. Zowel 's nachts als overdag.
Ik heb vannacht geprobeerd hem even te laten huilen ivm met de doorslaaptest maar dat pikte hij (nog) niet. We zien wel. Komt vast wel een keertje vanzelf![]()
Ach, als ik nu zo af en toe een grijze haar ontdek dan denk ik opeens dat die jeugdpuistjes zo erg nog niet waren, dat was niet blijvend...quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:09 schreef Anitra het volgende:
En als je denkt dat de pukkeltjes weg zijn komen ze weer terug![]()
Maar mijn grijze haren kan ik een kleurtje geven en om die pukkeltjes nou te gaan kleurenquote:Op maandag 4 oktober 2004 11:12 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ach, als ik nu zo af en toe een grijze haar ontdek dan denk ik opeens dat die jeugdpuistjes zo erg nog niet waren, dat was niet blijvend...
*zucht*
Mooie foto's trouwens, hierboven...
quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:44 schreef beefcake het volgende:
Die witte puntjes op de neus zijn volgens mij talgkliertjes![]()
Gaan ze hele verhalen ophangen en ze l;eggen nog net geen arm om je heen van het komt goed joh. Vind het wel grappig dat anderen echt denken dat je het zelf nog niet gezien heb.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:51 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat riep ook iedereen, als wij het weer over zijn acné-neusje hadden. Iedereen heel geruststellend "oh maar dat zijn talgbultjes hoor, die gaan wel weer weg!!". Ja duh, dat wist ik zelf ook wel, we hadden er zelf de grootste lol om, terwijl iedereen ons probeerde gerust te stellen ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |