abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22060565
Nu lijkt het alsof ik ze heb, dat is niet zo... Ik zit hier met een snotterende, benauwde Danielle en ik vroeg me af hoe te handelen...dus kom maar op met die tips!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 16:52:24 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_22060630
Veel laten drinken en bij veel snot is stomen bij de douche ideaal.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22060654
Als ze veel neusverkouden is, helpt een gesneden ui naast haar bed. Je hele kamer ruikt ernaar, maar het helpt wel.
this bitch bites
  zondag 19 september 2004 @ 16:54:43 #4
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_22060667
[het is geen onzin, reageren hoeft niet]

[ Bericht 83% gewijzigd door BE op 19-09-2004 17:37:41 ]
pi_22060792
Ja! die gesneden ui is een prima middeltje!
Als ze gaat piepen van benauwdheid stomen in de douche, en als dit niet helpt of je het niet vertrouwt, even de huisartsenpost bellen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22060907
Ik heb van dat Luuf spul speciaal voor baby´s, ben ik ook flink mee aan het smeren geweest! en veel water laten drinken, daarmee los je het eventuele slijm op van de melk wat ook benauwend kan werken qua ademhaling!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_22060938
Self-limiting beloop m.a.w. het gaat vanzelf over
pi_22061072
Inderdaad moet je het vooral een beetje uitzitten, mijn tip is wel om het neusje zo min mogelijk af te vegen. Liever het snot een beetje hard laten worden en daarna met een warm nat doekje "losweken" en daarna direct insmeren met wat vaseline. De eerste keer dat Isa verkouden was, was ik veel te ijverig met dat vegen en toen kreeg ze natuurlijk een hardstikke schrale neus met alle ellende vandien.
mooi he, alles
  zondag 19 september 2004 @ 17:19:30 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22061161
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:06 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb van dat Luuf spul speciaal voor baby´s, ben ik ook flink mee aan het smeren geweest! en veel water laten drinken, daarmee los je het eventuele slijm op van de melk wat ook benauwend kan werken qua ademhaling!
In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.

Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.

Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2004 @ 17:24:51 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22061284
Als ze erg benauwd is, helpt het om het hoofdeinde van het bedje wat hoger te zetten. Je kunt een paar dikke boeken onder de poten leggen, of een dikke opgevouwen badhanddoek onder de matras. Verder helpt zoals gezegd de ui erg goed, en veel laten drinken.

Overigens: als je een verkoudheid behandelt duurt hij een week, en anders 7 dagen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22061312
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.

Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)

Wtf, dat wist ik helemaal nie!!!! *slingert potje in de prullenbak*
pi_22061351
Een verkoudheid behandelen is er niet echt bij. Uitzieken is de enige methode. Zoals met elke virusinfectie. Je kan hooguit de symptomen wat onderdrukken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 19 september 2004 @ 17:32:09 #13
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_22061454
[het is geen onzin, reageren hoeft niet]

[ Bericht 72% gewijzigd door BE op 19-09-2004 17:37:10 ]
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
  zondag 19 september 2004 @ 17:40:18 #14
83951 rashudo
project 2501
pi_22061619
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.

Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door rashudo op 19-09-2004 17:45:35 ]
Their eyes opaque.
pi_22061844
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:

[..]

In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.

Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.
*vist potje weer uit prullenbak*

Wat is het nou?? wel of niet goed??
  zondag 19 september 2004 @ 18:38:22 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22062814
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.

Van Nissikind wist ik het overigens niet.
* Tinkepink werpt potje Nissinkind in vuilinisbak
  zondag 19 september 2004 @ 18:47:04 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22063038
De posts waar ik het over heb staan in het topic Swets vs Bloem.

Ik schreef daar o.a.:
Van http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz40.html
......en producten als menthol of kamfer kunnen, bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
Van: https://www.medlook.nl/en(...)ctname=Otrivin%C2%AE
De producten met menthol zijn niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar. Menthol kan vooral bij kinderen overgevoeligheids-reacties met acute ademhalings-problemen teweeg brengen.
Gebruik voor kinderen bij voorkeur uitsluitend fysiologisch zout. Het smeren of indruppelen met menthol of kamfer bevattende producten kan bij jonge kinderen acute ademhalings-problemen teweeg brengen ('glottis kramp').
pi_22063197
En wel of niet naar buiten? Ik weet wel dat het een virus is, maar krijg daar mbt mezelf al tegenstrijdige adviezen over...hoe zit dat met kleine kids??
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 19:02:24 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_22063432
Ik ga wél met de kinderen naar buiten als ze snot hebben, de frisse lucht maakt snot ook goed los.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22063536
Ja hoor, gewoon naar buiten met Daantje.
Het gaat vanzelf over, symptoombestrijding (zie lucille's post) is het enige wat je hoeft te doen.
Tenzij je ziet dat ze echt heel benauwd is, of piept en hoge koorts ontwikkelt.

Sterkte kloekje
pi_22063901
Vanaf 3 maanden kunnen ze ook in bad met als badschuim Natusan Easy Breath (¤ 3,79 bij Kruidvat), dit zou moeten helpen tegen een verstopte neus (er is eucalyptus en rozemarijn toegevoegd).
  zondag 19 september 2004 @ 19:25:21 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22063983
Onze arts raad ons juist aan om met een verkouden kijnd naar buiten te gaan, wat voor weer het ook is. Ook slapen met het raam open helpt. Eventueel kindje goed inpakken.
pi_22064107
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
De posts waar ik het over heb staan in het topic Swets vs Bloem.

Ik schreef daar o.a.:
Van http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz40.html
......en producten als menthol of kamfer kunnen, bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
Van: https://www.medlook.nl/en(...)ctname=Otrivin%C2%AE
De producten met menthol zijn niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar. Menthol kan vooral bij kinderen overgevoeligheids-reacties met acute ademhalings-problemen teweeg brengen.
Gebruik voor kinderen bij voorkeur uitsluitend fysiologisch zout. Het smeren of indruppelen met menthol of kamfer bevattende producten kan bij jonge kinderen acute ademhalings-problemen teweeg brengen ('glottis kramp').
Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..
W ~ H ~ T
  zondag 19 september 2004 @ 19:35:31 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22064211
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:31 schreef Jonnetje het volgende:

Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..
Oh, dat is balen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles nog gewoon zou werken.

vervangend linkje: https://www.medlook.nl/en(...)productname=Otrivin®
pi_22072840
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.

Van Nissikind wist ik het overigens niet.
Tinkepink werpt potje Nissinkind in vuilinisbak
Sorry Tinkepink, dat stofje van nissikind was iets wat ik verzonnen had, om te illustreren dat iedereen wel wat kan verzinnen, alleen dat kwam niet zo duidelijk over blijkbaar Ik weet niets van nissikind. Nu je wel bronnen hebt aangehaald is het een stuk geloofwaardiger dat kamfer en menthol inderdaad schadelijk zijn.

Het is gewoon belangrijk dat je voor je kind dit soort dingen uitzoekt, en niet iedereen zomaar gelooft.. Dus je moet niet denken "ik haal dat potje weer uit de prullenbak", maar je moet denken, laat ik eens op betrouwbare internetsites zoeken, of laat ik het eens aan een arts vragen..

Ik voel me wel erg betweterig nu..

[ Bericht 4% gewijzigd door rashudo op 20-09-2004 01:33:54 ]
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')