In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op zondag 19 september 2004 17:06 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb van dat Luuf spul speciaal voor baby´s, ben ik ook flink mee aan het smeren geweest! en veel water laten drinken, daarmee los je het eventuele slijm op van de melk wat ook benauwend kan werken qua ademhaling!
quote:Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.
Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.
Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.quote:Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.
Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.
Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
*vist potje weer uit prullenbak*quote:Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.
Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.
Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.quote:Op zondag 19 september 2004 17:40 schreef rashudo het volgende:
[..]
In Nissikind zit de stof rubonirix, dit is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar.
Wat ik hiermee wil zeggen is.. voor Tinkepink, het is handiger als je bv een bron vermeld bij zulke opmerkingen. Voor de rest van de mensen hiero, geloof niet meteen wat iedereen zegt maar kijk zelf ook na of het wel klopt.
Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..quote:Op zondag 19 september 2004 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
De posts waar ik het over heb staan in het topic Swets vs Bloem.
Ik schreef daar o.a.:
Van http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz40.html
......en producten als menthol of kamfer kunnen, bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
Van: https://www.medlook.nl/en(...)ctname=Otrivin%C2%AE
De producten met menthol zijn niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar. Menthol kan vooral bij kinderen overgevoeligheids-reacties met acute ademhalings-problemen teweeg brengen.
Gebruik voor kinderen bij voorkeur uitsluitend fysiologisch zout. Het smeren of indruppelen met menthol of kamfer bevattende producten kan bij jonge kinderen acute ademhalings-problemen teweeg brengen ('glottis kramp').
Oh, dat is balen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles nog gewoon zou werken.quote:Op zondag 19 september 2004 19:31 schreef Jonnetje het volgende:
Tinkepink je tweede linkje (Medlook) doet het niet..
Sorry Tinkepink, dat stofje van nissikind was iets wat ik verzonnen had, om te illustreren dat iedereen wel wat kan verzinnen, alleen dat kwam niet zo duidelijk over blijkbaarquote:Op zondag 19 september 2004 18:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik op zoek ben naar mijn vorige post hierover. Ik heb dit namelijk van een aantal medische sites. En dat was er niet een, maar waren er meerdere.
Van Nissikind wist ik het overigens niet.
Tinkepink werpt potje Nissinkind in vuilinisbak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |