abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:51:25 #201
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22942011
Normaal gaf ik altijd 1 borst, totdat dit begon, en sindsdien gaf ik 2 borsten en toen ging het weer goed. Geef je nu nog 1 borst per voeding of 2? Anders zou je gewoon 2 borsten per voeding kunnen geven.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:52:20 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22942030
Ik dacht toen trouwens ook dat de voeding terugliep, maar dat viel dus mee, volgens was het gewoon beter aan de behoeftes van Amber aangepast.
pi_22945810
Vervelend Sugar dat het zo loopt. Als ze trekt aan je tepel en loslaat en dan vrolijk aan de andere borst drinkt, lijkt het inderdaad wel dat de ene borst leeg is. Maar het klinkt ook wel alsof je je ongerust maakt en daardoor raak je toch gestrest en kan de voeding terug lopen.

Ik geef nu alleen nog maar s'ochtends en s'avonds en dat is meer een troostborst want er komt weinig meer uit. s'morgens net een lekker slokje om weer een paar uur verder te slapen en s'avonds voed ik hem nog een fles bij. Het was zo erg terug gelopen. Jammer, en niet echt mijn keuze maar ja. Hier kan ik gewoon niets aan doen, en helemaal afscheid nemen kan ik ook nog niet echt. Ik wordt er niet extra moe van ofzo en extra honger. Dus ik laat het maar even zo.
pi_22946985
Sugar, ik heb wel eens gelezen dat een kind na 10 minuten ongeveer weer een nieuwe toeschietreflex moet opwekken, kan dat kloppen met de tijd die Maria drinkt voor ze loslaat? Misschien is het enige dan dat die 2e TSR langzamer komt dan dat zij het geduld ervoor heeft? Zo ja, dan kan de syntocinon neusspray misschien helpen?
pi_22964280
Sinds gisteren begint Lucas na ongeveer 10 a 15 minuten drinken steeds de tepel los te laten en te piepen. Aan de andere borst drinkt hij dan gretig door.
Maar net bij de voeding begon hij na 5 minuten aan borst 2 ook te piepen en steeds los te laten
Omdat het op een gegeven moment echt te pijnlijk werd voor mij (ik heb ook sinds een paar dagen enorm pijnlijke tepels dus als hij dan ook nog eens vaker wil dan gewoonlijk is dat op z'n zachts gezegd niet fijn ) heb ik hem er af gehaald en een speentje gegeven. En na een kort protest is hij gewoon in slaap gevallen.

Denken jullie dat hij nou echt nog honger heeft gehad of is hij een beetje aan het klooien?
Ik word hier zo onzeker en verdrietig van Ik was zo blij dat de stress van de afgelopen tijd geen effect leek te hebben op de bv en nu dit...
  zondag 31 oktober 2004 @ 00:37:59 #206
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22966393
Heb je geen last van (beginnende) spruw? Steeds loslaten en pijnlijke tepels kunnen daarvan een indicatie zijn. En spruw kan de kop opsteken bij verminderde weerstand en stress, dacht ik.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22972026
Geen idee Grijs, ik heb nog geen wite vlekjes gezien bij Lucas. Kun je het nog ergens anders aan herkennen?
Toevallig heeft hij net wel goed gedronken trouwens, hopelijk blijft dat zo...
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:55:11 #208
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22974161
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 22:49 schreef piglet het volgende:

Denken jullie dat hij nou echt nog honger heeft gehad of is hij een beetje aan het klooien?
Ik word hier zo onzeker en verdrietig van Ik was zo blij dat de stress van de afgelopen tijd geen effect leek te hebben op de bv en nu dit...
Klinkt mij meer als klooien in de oren
Ik vind het soms ook een beetje verwarrend, dat piepen aan de borst, het kan zijn dat ie nog honger heeft, maar het kan ook zijn dat hij krampjes/een pijnlijk vol buikje heeft van de voeding en dat ie eigenlijk alleen nog maar wil zuigen aan de borst als geruststelling. Ik denk persoonlijk dat hij meer last had van het laatste omdat hij zo gemakkelijk stil te krijgen was met het speentje... Maar dat is altijd zo moeilijk te zeggen over andermans kind.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 31 oktober 2004 @ 15:11:01 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22975865
Ik heb 't 'klooien-tijdperk' verdrongen geloof ik.. Daar heb ik helemaal niet aan gedacht in dit geval maar is heel goed mogelijk...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 31 oktober 2004 @ 15:12:50 #210
3011 E.T.
pi_22975897
Piglet, het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat Lucas een stuk efficienter gaat drinken en dus sneller klaar is met een borst maar dat daarna zijn zuigbehoefte en 'mama-behoefte' nog niet helemaal bevredigd is. (volgens mij is dat ergens rond de zes weken dat ze 'ineens' een stuk sneller klaar zijn met drinken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:05:26 #211
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22978338
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 12:12 schreef piglet het volgende:
Geen idee Grijs, ik heb nog geen wite vlekjes gezien bij Lucas. Kun je het nog ergens anders aan herkennen?
Toevallig heeft hij net wel goed gedronken trouwens, hopelijk blijft dat zo...
Bij de baby: parelmoerkleurige lipjes, witte aanslag op de tong die niet weggaat als je het met een gaasje weg wilt vegen, niet goed de borst vasthouden ('klakkend' drinken).
Bij de moeder: vuurrode tepels, pijnlijke tepels (brandend gevoel) na/ tijdens het voeden.

Dat is wat ik zo uit mijn hoofd opschrijf. De klachten hoeven trouwens niet bij beiden voor te komen.
Ik had trouwens geen witte puntjes gezien toen we hier last van spruw hadden.

Fijn dat het weer beter gaat, hopelijk blijft dat zo.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22981576
Ik had natuurlijk niet moeten zeggen dat het de vorige keer wel goed ging
Eigenlijk zou ik alle genoemde mogelijkheden wel kunnen plaatsen: Lucas drinkt al erg gulzig en misschien sinds kort wel efficienter (hij ziet er in ieder geval uit als hollands welvaren, dus ik maak me daar ook vooralsnog geen zorgen over )
Maar m'n tepels zijn ook enorm pijnlijk, al zouden dat ook 'gewoon' kloofjes kunnen zijn...

Ach ik kijk het gewoon nog even aan, desnoods bel ik morgen of overmorgen even naar het cb.
pi_22982614
Piglet, Thijs is hier tegenwoordig met minder dan 10 min eigenlijk ook klaar met drinken, en zo nu en dan krijg ik ook te maken met loslaten terug tepel in zijn mondje, tot hij het ineens op een "krijsen"zet.
Dan laat ik hem gelijk los en leg ik hem tegen me aan, meestal is het huilen dan zo over, tenzij Thijs zin heeft in zijn huilbuitje dan duurt het een kleine 3 kwartier eer het huilen stopt.
HEt gulzige drinken heb ik bij Thijs vrij snel "afeleerd" door iedere keer hem los te maken van mijn tepel, nu drinkt Thijs zelden nog gulzig

Succes ermee en hopelijk is het snel over dikke
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 1 november 2004 @ 17:53:00 #214
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23002021
Sugar, hoe gaat het nu met de bv?

piglet ik hoop dat die pijn in je tepels snel weg is Als het spruw is, is het zo verdwenen met het smeren van daktarin
pi_23006977
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:53 schreef LadyS het volgende:
Sugar, hoe gaat het nu met de bv?

piglet ik hoop dat die pijn in je tepels snel weg is Als het spruw is, is het zo verdwenen met het smeren van daktarin
Ik smeer me helemaal wild met bepanthen en heb 1 keer een tepelhoedje gebruikt om m'n linkertepel even rust te gunnen en het lijkt al een stuk beter te gaan
Ook het huilen en loslaten is niet meer elke voeding aan de orde
Laten we hopen dat het steeds beter zal gaan en dat het geen spruw is

Hoe gaat het nu bij jou LadyS? Jij had toch last van onverklaarbare pijnlijke tepels ?
En Sugartje, hoe gaat het tegenwoordig bij jou?
  maandag 1 november 2004 @ 21:21:38 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23007316
ik geef nu dus maar 1 keer per dag een praktisch pijnloze bv Buiten dat ik het erg gezellig vind, is ook lekker makkelijk dat ik de eerste voeding in bed kan geven
De pijnlijke tepels zijn wrs. dat syndroom wat poemojn aanhaalde. Maar ik ben tevreden zoals het nu gaat Ben erg opgelucht dat ik van die pijnlijke voedingen af ben.

Ik merk trouwens wel dat als die ene voeding een beetje langer duurt als normaal, dat ze dan weer pijn gaan doen. Dan ben ik bijna opgelucht, omdat ik me dan weer minder schuldig voel dat ik gestopt ben (kun je het volgen? )
pi_23007689
Ik kan je nog prima volgen hoor Ik zou me ws ook schuldig voelen als ik geen (volledige) bv zou geven, hoe pijnlijk het voeden ook is. Volgens mij zijn we slachtoffers van de bv-mafia-indoctrinatie

Maar fijn dat de voeding die je geeft redelijk pijnloos is
  maandag 1 november 2004 @ 21:35:57 #218
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23007821
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:32 schreef piglet het volgende:
Ik kan je nog prima volgen hoor Ik zou me ws ook schuldig voelen als ik geen (volledige) bv zou geven, hoe pijnlijk het voeden ook is. Volgens mij zijn we slachtoffers van de bv-mafia-indoctrinatie

jeah that's us!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 1 november 2004 @ 21:38:22 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23007886
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:32 schreef piglet het volgende:

ja dat is het de bv-maffia

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wrs. eerder gestopt zou zijn als er hier niet een aantal waren die met tips kwamen enzo
  maandag 1 november 2004 @ 22:10:33 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23009014
LadyS en Piggie, het gaat wel oké met de bv hier. Heb het dus op proberen te krikken en denk sinds vanmiddag te merken dat Maria weer enigszins genoeg heeft aan wat ik te bieden heb... Blijf haar wel minimaal om de 3 uur aanleggen, maar hopelijk hoeft het nu niet meer elke twee uur!

Ben natuurlijk heel benieuwd wat ze weegt woensdag (weeguurtje). Verder heb ik helemaal nog geen last gehad van pijn ofzo, dus als ze nu genoeg blijkt te zijn aangekomen, ga ik vrolijk door met bv. Zo niet, dan wordt het denk ik de fles vanaf heel snel. Ik hoop dat ik door kan gaan (zonder al te veel gekke capriolen)!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar maandag 1 november 2004 @ 22:27:28 #221
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23009676
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:10 schreef Sugar het volgende:
LadyS en Piggie, het gaat wel oké met de bv hier. Heb het dus op proberen te krikken en denk sinds vanmiddag te merken dat Maria weer enigszins genoeg heeft aan wat ik te bieden heb... Blijf haar wel minimaal om de 3 uur aanleggen, maar hopelijk hoeft het nu niet meer elke twee uur!

Ben natuurlijk heel benieuwd wat ze weegt woensdag (weeguurtje). Verder heb ik helemaal nog geen last gehad van pijn ofzo, dus als ze nu genoeg blijkt te zijn aangekomen, ga ik vrolijk door met bv. Zo niet, dan wordt het denk ik de fles vanaf heel snel. Ik hoop dat ik door kan gaan (zonder al te veel gekke capriolen)!
Fijn dat het alweer lekkerder loopt Sugar. Op het Cb hadden ze nog wel de volgende tips voor mij:
In de reformzaak 'borstvoedingsthee' halen, is een mix van diverse kruiden. Ik moet zeggen dat het erg lekkere thee is.
Verder voor de voeding zelf een beetje tot rust komen, dwz niet te ingespannen bezig zijn.

Met Isa en de borstvoeding loopt het nu weer lekker. We hebben vannacht weer heerlijk geslapen van half twaalf tot half zeven. En overdag komt ze nu netjes rond de drie/vier uur. Voor de laatste voeding maak ik haar nu rond elf uur wakker. Isa is echt een lekker vrolijk ding nu
Donderdag even terug naar het Cb, kijken of we de lijn van aankomen (vorige week van vrijdag op maandag 55 gram) hebben voortgezet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 november 2004 @ 22:32:20 #222
3011 E.T.
pi_23009839
Mag ik ff iets heel geks vragen? Waarom gaan jullie allemaal naar het weeguurtje?
Als 't dan ff een klein beetje minder is, is meteen iedereen in de stress (killing voor je bv)

Als je kindje genoeg plast en poept en tevreden is en 't gewoon goed doet maakt 't niet uit of ie de ene week 50 gram en de andere week 150 gram aankomt.

('t lijkt me dat je daar zo snel onzeker van wordt nl. Ik heb 't nooit gedaan en natuurlijk was ik wel eens nieuwsgierig.. )

(weet je waar je trouwens pas onzeker van wordt? Als je overgaat naar flesvoeding en je kind blijkt geen grote drinker te zijn. Dan zie je ineens wat ze dan laten staan.. ben echt blij dat ik dat met bv niet kon zien.. ze dronk; ze was tevreden, plaste en poepte goed.. ok, dan zal 't wel goed gaan. (en dat bleek ook steeds een maand later op het cb)

edit: aanvulling: Als er wat is en je gaat dan een keertje extra wegen kan ik me wel voorstellen hoor, maar niet als 'standaard' zeg maar.
  maandag 1 november 2004 @ 22:35:28 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23009933
Ik ging altijd (en ga nog steeds) naar het weeguurtje omdat ik het leuk vind om te doen
Ook omdat ik natuurlijk nieuwsgierig ben en ook omdat ik bijna elke week wel wat te vragen heb Het is gewoon een "uitje" zeg maar

Dat van die flesvoeding ken ik dus wel want amber eet dus niet veel. Maar ik zie wel dat ze tevreden is, dus ik maak me er niet zo heel erg druk om. maar ik blijf het wel in de gaten houden.
  maandag 1 november 2004 @ 22:39:56 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23010083
Ik ga idd ook niet standaard naar het weeguurtje (vanwege die "stress"). Daarom was het nu ook 3 weken geleden. Ik ging omdat ik de indruk had dat ze te weinig kreeg en dat klopte helaas.
Nu "moet" ik van de cb-arts woensdag weer, om te checken of het nu wel oké is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23010184
E.T. ik vind het geen gekke vraag hoor
Ik ga ook helemaal af op plas- en poepluiers en of Lucas een beetje lekker in z'n vel zit. Omdat hij op een gegeven moment erg veel spuugde en ik daar erg zenuwachtig van werd ben ik 1 keer extra gaan wegen. Maar verder ben ik het inderdaad niet van plan omdat ik er misschien ook over in zou zitten als het eens wat minder is.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je het vaker doet als er iets is of als je ook nog wat andere vragen hebt. Op zich is het wel heel leuk om te weten hoeveel je kindje nou precies weegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')