abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 17 oktober 2004 @ 20:58:36 #126
2628 Karin
pi_22687217
Ik heb het ook altijd net zoals ET ingevroren, in ijsklontjesvormpjes en daarna in een diepvrieszakje met de datum erop. Ik haalde ook altijd het oudste eruit (was meestal een maand oud) en doordat het vormpjes van ongeveer 15 cc waren kon ik altijd precies de hoeveelheid voeding ontdooien die nodig was. Was wel gedoe hoor elke keer, voorzichtig in het vormpje gieten en de dag erna proberen die blokjes eruit te krijgen (lees: net zo lang rammen met dat ding op het aanrecht totdat alles eruit was) en in een zakje proppen. Ik had 1 lade van mijn vriezer helemaal gereserveerd voor de bv. Was wel grappig gezicht al die zakjes.
  maandag 18 oktober 2004 @ 08:07:32 #127
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22695290
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:03 schreef melonovy het volgende:
Tan en Knor, geven jullie nog steeds aan 2 kids BV?
Lekker snelle reactie, maar ben de laatste dagen nauwelijks tot niet online geweest.

Ja, Jessai krijgt 2-3 keer per dag, Junah nog ongeveer 5-6 keer per dag. En dat gaat meestal probleemloos, ik moet wel goed eten en veel drinken, maar dat is alles.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:20:54 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22700607
Nou leuk hoor, zo'n 4 maandendip Ik word er zo onzeker van.
Nu weer slechts 120 cc.
En ik heb echt het idee dat Léon steeds meer honger begint te krijgen. Had toevallig zaterdag wat kleine flesjes (2 van net geen 100) extra gekolfd, naast de 180 cc.
We gingen zaterdagavond weg en Léon zou bij opa en oma blijven. Eerst heeft hij daar de 180 cc weggetikt en toen heeft oma toch nog maar een klein flesje bij gegeven. Ook leeg.
Om 20.30 deed ze hem naar bed, maar meneer werd tegen 21.30 weer wakker. Ipv zijn speen te geven en hem te laten liggen heeft ze hem eruit gehaald en het laatste flesje gegeven. Heeft hij ook bijna leeg gedronken. Maar normaal gesproken halen wij hem er dus nooit uit, niet voor de 23.00 voeding iig.
Ik krijg zo het idee dat ik hem tekort doe.
Hoe lang duurt zo'n 4 maandendip eigenlijk? Toch geen 4 maanden?
Maar het zit me gewoon niet lekker, vooral ook omdat ik volgende week weer aan het werk moet.
Ga straks even naar het cb om hem te laten wegen. Het is nu weer een week geleden, dus ben benieuwd hoeveel hij aangekomen is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:14:37 #129
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22701808
Dutch ik herken je verhaal wel Ik had dat probleem van mindere productie ook altijd rond mijn menstruatie. Maar onthoudt ook dat borstvoeding en vooral dat gebeuren rondom kolven voor een groot gedeelte tussen je oren zit! En hiermee wil ik absoluut je probleem niet baggetaliseren(moeilijk woord, schrijf ik het goed ), ik heb mijzelf altijd voorgehouden(misschien mijzelf wel voor de gek gehouden) dat je nooit precies weet hoeveel melk er in je borsten zit, dat wat je kolft hoeft niet precies het totaal te zijn wat er in je borst zit, dat idee gaf mij altijd wat rust als het wat minder ging. En meid jij weet evengoed als ik dat je bv nooit zomaar "op" raakt. Bekijk die achterlijke kolf nou eens als je kind, als je op je werk dat probleem hebt met kolven, wat zou je doen als je kind niet goed drinkt, gewoon na een uurtje nog een keer geven, dus ga je na een uurtje weer even kolven.
Wat bij mij altijd heel goed werkte met kolven: fotootje van je kleintje mee, lekker warm kopje thee mee, ik deed altijd mijn handen warmen aan de thee, masseerde mijn te kolven borst even met warme handen( naar de tepel toe) en het klinkt misschien heel dom maar bij sommige dames helpt het ook als je even voorover buigt en je borsten soort van schudt ( echt waar dit is een tipje van de wijkverpleegkundige en het werkt nog ook!!!) en dan hup kolven maar, om de laatste druppel eruit te krijgen masseerde ik mijn borst nog tijdens het kolven( ff uitwringen ) Maar vooral probeer niet gestrest te raken(lekker makkelijk gezegd) lukt het niet met kolven, ga niet door totdat je de juiste hoeveelheid hebt( en rauwe tepels), maar ga het gewoon na een uurtje weer proberen. Blijf vooral positief, denk gewoon heel stoer:"Stomme kolf, Léon haalt vast meer bv uit mijn borst"
(wat zeer ws ook zo is)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:48:13 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22702520
Ik sluit me volledig bij Loena aan

(kleine aanvulling: vergeet niet dat uit de fles drinken veel makkelijker is dan uit de borst drinken.. Baby's zullen gauw meer drinken uit de fles dan uit de borst omdat 't toch wel stroomt. Aan de borst moeten ze 'werken', de fles laat zonder enige moeite al dat vocht zomaar lopen! )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:34:59 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22708698
Thanx ladies.
Ik kan me alleen goed voorstellen dat er veel vrouwen vanwege die frustratie toch stoppen met bv. En ik wil nog niet stoppen, geniet er nog zo van.
(niet van het kolven, maar dat weten jullie nou wel )

Vanmiddag dus gaan wegen:
vorige week maandag woog hij 7150.
Vanmiddag woog hij 7280.
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:47:09 #132
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22709038
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:34 schreef dutchie het volgende:
Thanx ladies.
Ik kan me alleen goed voorstellen dat er veel vrouwen vanwege die frustratie toch stoppen met bv. En ik wil nog niet stoppen, geniet er nog zo van.
(niet van het kolven, maar dat weten jullie nou wel )

Vanmiddag dus gaan wegen:
vorige week maandag woog hij 7150.
Vanmiddag woog hij 7280.
Goed joh 130 gram erbij!!! Zie je wel dat je het hardstikke goed doet meid, nu geen zorgen meer maken hoor!!!

Als ik jou was zou ik niet meer wegen, word je zo onzeker van, kijk gewoon naar je kind is ie tevreden na de voeding, dan heeft ie dus genoeg gegeten om lekker op te kunnen groeien

Waar bemoei ik me eigenlijk mee, ik ben jou niet, weet je wat, doe maar gewoon wat jij denkt dat goed is
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:57:00 #133
3011 E.T.
pi_22709332
Léon

* E.T. sluit zich wederom volledig bij Loena aan. Ik kan er echt geen zinnig woord meer aan toevoegen!

bij mij is het trouwens wel echt op z'n retour. De nacht- en ochtendvoeding houden we wel gewoon, overdag krijgt Saskia flessen. 's avonds kreeg ze al een paar weken een fles, en nu dus overdag ook nog 2 erbij.
Afgelopen vrijdag kolfde ik nog op m'n werk totaal wel 130 hele cc's En gister heeft Saskia overdag dus geen bv gehad en om een uur of 10 's avonds kreeg ik pas een beetje lichte stuwing Ze heeft overdag de laatste tijd dus echt heel weinig gedronken en of dat nu ligt aan gewoon weinig drinken of dat ik niet genoeg meer had, dat zullen we nooit weten. Maar na 8 maanden vind ik het wel heel erg jammer, maar ik kan er wel vrede mee hebben.
Oprkikken van de productie heb ik geen zin meer in, geen puf voor. Ik had mezelf gesteld dat ik zowieso zou stoppen als Saskia een jaar zou zijn, dus voor dat kleine beetje voeding en dan voor die paar maanden..
Het is mooi geweest zo.
Maar voor het knusse en gezellige houden we de ochtendvoeding er wel nog gewoon in :
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:09:08 #134
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22709657
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:57 schreef E.T. het volgende:
Het is mooi geweest zo.
Maar voor het knusse en gezellige houden we de ochtendvoeding er wel nog gewoon in :
Best moeilijk hè het afsluiten van die borstvoedingsperiode, ik vond het aan de ene kant wel lekker dat ze niet meer afhankelijk van je waren, maar aan de andere kant het is zo knus en gezellig om te doen Ik heb dat ook een poosje gedaan alleen 's avonds en 's morgens voeden en later alleen 's morgens meer voor de gezellie eigenlijk, totdat ze zelf geen intresse meer hadden.
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:17:58 #135
3011 E.T.
pi_22709901
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:09 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Best moeilijk hè het afsluiten van die borstvoedingsperiode, ik vond het aan de ene kant wel lekker dat ze niet meer afhankelijk van je waren, maar aan de andere kant het is zo knus en gezellig om te doen Ik heb dat ook een poosje gedaan alleen 's avonds en 's morgens voeden en later alleen 's morgens meer voor de gezellie eigenlijk, totdat ze zelf geen intresse meer hadden.
idd
's morgens is nu ook echt gewoon voor 'mij' voor het gezellig. En zo lang ze nog een nachtvoeding wil krijgt ze die ook nog aan de borst, maar dat is gewoon omdat dat lekker makkelijk is
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:23:28 #136
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22710038
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:17 schreef E.T. het volgende:

[..]
En zo lang ze nog een nachtvoeding wil krijgt ze die ook nog aan de borst, maar dat is gewoon omdat dat lekker makkelijk is
Wou ik net gaan zeggen idd

Pssst, ben jij tegenwoordig(net als Loena)ook lid van de borstvoedingsmaffia
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:18:27 #137
3011 E.T.
pi_22711425
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:23 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Wou ik net gaan zeggen idd

Pssst, ben jij tegenwoordig(net als Loena)ook lid van de borstvoedingsmaffia
uhuh... ik dring niet op, bekeer geen mensen, maar vertel ze wel dat 't zo heerlijk makkelijk is ik word nu al kriegel van die flessen de hele tijd..
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:39:23 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_22711986
Wat jammer ET dat het zo terug loopt nu Ik vind het heel knap dat je het zo lang hebt kunnen doen ondanks je werk! Ik ben niet zo van de maffia maar bv is gewoon het beste en ik heb het er toen best moeilijk mee gehad dat het niet meer lukte. Nou had ik niet dat hele knusse ermee, dat niet... maar ergens voelde ik me zo schuldig dat het niet meer lukte.

Misschien heb ik niet voldoende gelezen hier, maar hoe gaat het nou met LadyS en de bv?
stormy waters...
sailin'
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:48:25 #139
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22712206
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:18 schreef E.T. het volgende:

[..]

uhuh... ik dring niet op, bekeer geen mensen, maar vertel ze wel dat 't zo heerlijk makkelijk is ik word nu al kriegel van die flessen de hele tijd..
Weet ik ook E.T. doe je ook helemaal niet!!! Vind je enthousiasme alleen erg leuk, meer voor mijzelf een bevestiging, ik ben dus niet de enige op de wereld die helemaal blij word van BV Alleen wordt dat enthousiasme (bij mij dan...) soms verkeerd opgevat en dan hoor je dus blijkbaar bij de BV-maffia, vandaar dat sarcastische geintje
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:52:50 #140
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22712295
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:39 schreef Belana het volgende:
Nou had ik niet dat hele knusse ermee, dat niet... maar ergens voelde ik me zo schuldig dat het niet meer lukte.
Is echt onzin Belana, die fles heb je toch ook met veel liefde gegeven? Daar gaat het toch om?!
Hyves!
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:56:38 #141
3011 E.T.
pi_22712392
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:48 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Weet ik ook E.T. doe je ook helemaal niet!!! Vind je enthousiasme alleen erg leuk, meer voor mijzelf een bevestiging, ik ben dus niet de enige op de wereld die helemaal blij word van BV Alleen wordt dat enthousiasme (bij mij dan...) soms verkeerd opgevat en dan hoor je dus blijkbaar bij de BV-maffia, vandaar dat sarcastische geintje
Het wordt inderdaad soms wel eens verkeerd opgevat door mensen.. jammer dan voor ze. het geeft ook wel grappige dingen, mailtjes op mijn werk van kolvende collega's met vragen of onzekerheden. Ooit eens tijdens het kolven een collega tegengekomen (die ook aan 't kolven was en dus gezellig samen gezeten.. is trouwens een hele goede voor je productie! Opbrengst was ineens een stuk hoger) en ik kon een paar onzekerheden van haar ontkrachten en zij heeft dat weer aan iemand verteld enz.. (ik werk in een bedrijf met zo'n 250 vrouwen.. de kolfkamer wordt erg goed gebruikt )
Nog ff en ik word de bedrijfs-bv-goeroe

Ik vind 't wel leuk als ik iemand kan overtuigen dat ze goed bezig is en haar onzekerheden niet nodig zijn, zodat ze doorgaat met bv ipv over te stappen
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:01:07 #142
3011 E.T.
pi_22712508
Schuldig voelen is helemaal nergens voor nodig. Je moet je pas schuldig voelen als je je kind willens en wetens iets onthoudt waarvan je weet dat je kind het nodig heeft.
Je hebt je best gedaan en als het dan niet meer gaat is er een prima alternatief!

Ik voel me nu ook niet schuldig (wel vind ik 't jammer). Ik heb Saskia zo lang als mogelijk was iets goeds meegegeven. Nu gaat het niet meer en dat is jammer. Maar er is geen schuld, niemand heeft toch iets fouts gedaan? Het is gewoon op, dus nu krijgt ze het alternatief dat gelukkig ook goed is
  maandag 18 oktober 2004 @ 23:25:48 #143
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22713197
Wat jammer E.T., dat het voeden niet meer zo gaat als je zelf wilt.

Eigenlijk wil ik wel van de borstvoeding(en) overdag af. Judith krijgt 3 à 4 keer de borst op een dag en (meestal) geen ander drinken. Nu heeft Arjan al een paar keer een bekertje drinken aan Judith gegeven en dat gaat erg goed. Dat wilde ik vanmiddag dus ook maar eens even proberen (ik had geen zin om de borst te geven ). Judith begon heel gulzig te drinken en het ging heel erg goed... totdat het bekertje half leeg (of half vol ) was. Ze draaide steeds haar hoofd opzij, maar begon wel te huilen (zoals ze dat ook doet als ik haar even van de borst haal en ze nog niet genoeg gedronken heeft). Ik wilde haar dus weer het bekertje geven, maar weer draaide ze haar hoofd weg en begon weer te huilen. Toen heb ik haar maar weer de borst gegeven en heeft ze nog heerlijk liggen drinken... Nu zit ik weer te twijfelen of ik nu toch door zal zetten of dat ik haar gewoon de borst blijf geven...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:15:07 #144
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22718826
Hè E.T., ik weet hoe jij er van genoot. Dat maakt het wel wat moeilijk om ineens afscheid te nemen. Maar lekker die nachtvoeding geven.
Ze worden wel zo snel groot vind je niet?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:31:42 #145
3011 E.T.
pi_22720116
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:15 schreef dutchie het volgende:

Ze worden wel zo snel groot vind je niet?
Nog even en ze gaan trouwen

Grijs, ik heb de afgelopen dagen ook regelmatig zo gezeten.. zal ik wel, zal ik niet..
Die fles is ff doorbijten als ze er genoeg van heeft, aan de borst is ze zo stil.. nu kan ik nog terug als ik wil..
twijfels, twijfels, twijfels.

Maar ik moet zeggen, dat nu ik echt de beslissing heb genomen, dat ook wel weer bevrijdend voelt.

succes met je twijfels!
pi_22721743
Bij mij is de bv ook zwaar terug gelopen. En aangezien Joshua nog een behoorlijke hoeveelheid aan voeding nodig heeft, vraag ik me af of het nog wel veel nut heeft.
Tussen de middag kolf ik nog maar 60cc af als ik geluk heb. s'Morgens is nog de enige voeding dat ik zie dat ie genoeg binnen krijgt. s'Avonds ook nog wel eens, maar heel vaak gebeurt het nu dat ie totaal niet geinteresseerd is. En als ik overdag thuis ben dan is het ook vaak dat hij weg wil kruipen dan dat ie geinteresseerd is in de bv.

Het enige wat me dwars zit is dat ik 1 jaar in gedachten had en nu ik zwanger ben loopt dat een beetje in het honderd. Terwijl ik als de nieuwe uk arriveert ook gewoon weer 1 jaar ga geven. Meer onenigheid met mezelf, want ik wil ze beiden even veel geven. Maar ja in werkelijkheid zal geen van beiden merken of ze nou 1 maand minder hebben gehad dan de ander.

Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar de avond en ochtend voeding laat ik er dus nog even in denk ik. Maar die voedingen overdag gaan nu over tot de fles.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:27:22 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22729021
Vraagje:
Ik ben sinds dit weekend weer begonnen met kolven, om zo een voorraadje in de vriezer te hebben tegen de tijd dat ik weer ga werken in januari. Ik kolf twee/drie keer per dag, maar kom nauwelijks hoger dan 40cc. ik gooi het er nu op dat ik weer op gang moet komen, is dat een logische gedachtengang?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:39:43 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22730582
Het kan heel goed dat je weer moet 'wennen' Sjeen. Vind je trouwens twee/drie keer per dag niet veel? Waarschijnlijk kolf je na de ochtendvoeding uit een borst (die waar Isa het minst gedronken heeft) ook al een heleboel.
Krijg je wel een toeschietreflex?

Balen he, Lewis.. En je geeft Joshua toch al het beste mee op deze manier? Niet zo schuldig voelen dat hij dan een maand minder krijgt dan dat je ukkie zal gaan krijgen hoor. En wie weet is er dan met een maand of tien ook wel wat, of net als bij mij.. met 8 maanden dat het niet meer gaat. Je kunt niet in de toekomst kijken, je doet nu zo je stinkende best voor Joshua, ik weet zeker dat je dat ook voor je ukkie gaat doen. En de een iets meer dan de ander.. sja, dat zal hun hele leven nog wel zo blijven in beide richtingen.

E.T.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:44:17 #149
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22732199
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Het kan heel goed dat je weer moet 'wennen' Sjeen. Vind je trouwens twee/drie keer per dag niet veel? Waarschijnlijk kolf je na de ochtendvoeding uit een borst (die waar Isa het minst gedronken heeft) ook al een heleboel.
Krijg je wel een toeschietreflex?
Deed ik ook altijd, ik kolfde tussen de eerste en tweede voeding in de ochtend 1borst om zo een voorraadje aan te leggen voor als ik weer aan het werk ging. En dat gewoon elke dag zodat je lijf daar op ingesteld raakt en gewoon extra voeding aanmaakt. Het voordeel daarvan was weer, als ik dan merkte als ik het druk had en mijn voeding wat terugliep( en mijn voorraad toch groot genoeg was) dan liet ik die kolfsessie gewoon een dagje vervallen en had ik weer volop voeding voor de kleine en dus geen inhaal-praktijken van een hongerlapje in de nachtelijke uurtjes.

edit: oh ja ik geef/kolf altijd maar 1 tiet per keer, maar ik heb dan ook heeeeeele grote borsten

edit2:
Hyves!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:55:47 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22734210
Wat noemen jullie een grote voorraad?
En kolven jullie ook extra als je op je werk zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')