abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:10:16 #101
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22626881
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:24 schreef E.T. het volgende:
LadyS, je deed het goed hoor
gelukkig
Ik ga altijd maar een beetje op mijn gevoel af
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:44:33 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22627854
Hè verdorie, het blijft hannessen hier, word er gek van.
Gisteravond vrolijk weer 180 cc afgekolfd en vanmiddag (rond 14.00) 190 cc. Maar nu weer 110 cc. Ik heb voldoende vocht gehad, hoe kan dat nou?
Ga deze voeding maar weer invriezen, altijd handig om een beetje apart te hebben. En dan ontdooi ik wel een volle.
Even mijn normale schema:
08.00 bv
(10.00 extra kolven voor voorraad)
12.00 bv
(14.00 extra kolven als ik 10.00 niet heb gekund voor extra voorraad)
16.00-17.00 bv
19.00-20.00 bv uit de fles en ik dus kolven
23.00 bv

10.00 en 14.00 wisselen elkaar dus even naar gelang de gelegenheid.
Ik vind het gewoon geen prettig idee dat het zo varieert. Ben er nu extra alert op aangezien Léon slechts 200 gram was aangekomen sinds het laats cb-bezoek.

.... Ik denk dat ik het ms wel weet, ookal is het puur gissen;
Hij is vanmorgen voor het eerst naar het kdv geweest en toen ben ik naar de sportschool gegaan. Daarnaast ben ik ongesteld.
Zou die combinatie niet al te fijn zijn voor de bv?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:53:36 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22628051
Ik kolfde ongeveer 85 cc! En da's volgens dat rekensommetje precies wat Maria "moet" hebben!

En zo ging het:

Goed dus!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_22628091
tijdens / omstreeks de menstruatie neemt de BV-productie heel vaak wat af hoor Dutchie, niets om je al te ongerust over te maken (want daarna neemt ie weer toe). maar leuk is 't niet natuurlijk.

LadyS, je spreekt zo in de verleden tijd; betekent dat dat je inmiddels echt gestopt bent met BV geven? of alleen met kolven? misschien heb je 't wel ergens verteld hoor, sorry dan!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:55:21 #105
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22628096
Sugar
pi_22628121
ooh wat goed sugar! en fijn dat ze 't meteen goed uit de fles wilde drinken! wat een lieve foto.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:57:26 #107
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22628153
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:55 schreef bixister het volgende:
LadyS, je spreekt zo in de verleden tijd; betekent dat dat je inmiddels echt gestopt bent met BV geven? of alleen met kolven? misschien heb je 't wel ergens verteld hoor, sorry dan!
Ik ben nog niet helemaal gestopt. Ik geef eigenlijk aleen nog maar 's ochtends en 's avonds bv. En soms ook nog eens tussendoor
Die verleden tijd is meer omdat ik in geen eewigheid gekolfd heb eigenlijk

En ik had hier nog niks verteld hoor, dus je hebt nergens overheen gelezen
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:57:55 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22628159
Zie je dat pinkje om papa's pink?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator donderdag 14 oktober 2004 @ 20:59:32 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22628189
Wat goed Maria

dat pinkje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:10:11 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_22628469
MARIA en MAMA GOED GEDAAN HOOR.
En wat een trotse papa.

Dutchie:
Kinderen die bv krijgen hebben vaak dat ze minder aankomen ik weet niet hoe oudje kindje is.
Maar dat je minder bv hebt dat komt idd door je menstruatie en dat komt weer opgang zodra het over is.

Als ik kijk naar mijn meisje maakte ze me altijd "bang" op het cb dat ze te weinig aankomt enz.
Maar ik vind dat je als ouder je kind het beste kent en als jij ziet dat hij tevrede is, vrolijk, allert, goed poept en plast, tevrede is en zich goed ontwikkeld is het goed.

Mara is nu 11 maanden en 2 weken en weegt 7,6 kilo dat vinden ze ook te licht maar verder zie ik aan haar dat ze het goed doet.

Dus kijk naar je kindje.

Groetjes klein_spookje
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:52:27 #111
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22629718
Goedzo Maria
(zie je wel Sugar, dat 't allemaal wel goed komt.. niet zo druk maken meissie!)

Dutch, ik noemde laatst al de befaamde 4-maanden-borstvoedings-groei-dip. Heel veel borstvoedingskindjes groeien rond een maand of vier iets minder hard. Ze gaan dan nl. meer bewegen en verbruiken een hoop meer energie. Jouw bv moet zich nog een beetje aanpassen. (en sja, die ongesteldheid werkt niet echt mee op zo'n moment).
Heel veel CB's weten niet van de 'dip' af of doen net alsof ze het niet weten (of willen het niet weten) en vandaar dat een heleboel moeders rond die 4 maanden in zorgen terugkomen van het CB. Zo lang je gewoon op vraag blijft voeden, komt het allemaal goed. (en je weet toch wel dat bv kindjes zowieso lang niet altijd volgens de curves van het CB groeien he? Meestal gaat het langzamer of ongelijkmatig)
En sja, een ochtendje kdv, een mama die gaat werken (dus toch stress) en een ongesteldheid.. Zo lang Léon gewoon lekker tevreden is en het goed doet, niet zo'n zorgen maken (als ik ongesteld ben/moet worden komt Saskia gewoon voor een extra voeding om alles te compenseren)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:40:03 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22630904
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:52 schreef E.T. het volgende:
(zie je wel Sugar, dat 't allemaal wel goed komt.. niet zo druk maken meissie!)
Ik heb me niet druk gemaakt, hoor! Had alleen veel vragen! Maar vind het wel fijn dat het zo makkelijk ging, !
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:51:47 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22632626
De arts van ons CB doet ook altijd moeilijk over de groei van Judith. Gelukkig zit er ook een wijkverpleegkundige (wvk) die wél wat van borstvoeding afweet. Zij vertelde me dat er aangepaste curves zijn voor 'borstgevoede kinderen', zoals E.T. ook al schrijft.
De laatste keer was Judith bijna niet aangekomen, maar dat was niet abnormaal zei de wvk. Judith weegt nu nét 8 kg. (zie hier)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22632739
ik ben ook sinds vanmorgen ongesteld geworden en ook hier kwam Thijs ineens wat vaker dan dat ik gewend was, en toch is meneertje helemaal tevreden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:47:48 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22635910
Pfff, jullie stellen me wel gerust hoor.
Léon ziet er ook tevreden uit, maar als hij honger heeft dan heeft hij ook écht honger. Dan schiet dat snoetje echt als razende heen en weer op mijn arm.
Vanmotgen balen, het zakje waar ik de diepvriesmelk in bewaarde was geknapt in de koelkast. Dahag 180 cc.
pi_22637748
Dutchie, even in een kopje of iets wat een beetje dezelfde vorm heeft laten ontdooien. Want ik had dat ook, die zakjes knappen heel snel vindt ik.

Trouwens had ik nooit elke dag precies dezelfde hoeveelheid aan melk. Uiteraard telt de ongesteldheid mee, maar je kunt ook wel eens een dagje hebben dat je zowieso wat minder kolft.

Joshua weegt 8340gram. Dus ook niet zo'n zware baby. Hij gaat ook helemaal volgens zijn eigen lijn. Hij is nogal een beweeglijke baby en dus verbruikt enorm veel energie, dus eigenlijk ook wel logisch dat ie niet zoveel aankomt. Ik maak me daar nu niet meer zo druk om.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:16:30 #117
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_22669386
O dutchie.

Weet precies hoe je je voelt! bij mij is de vriezer een keer of 2 ondooit en je wilt niet weten hoe dat voelde. Verschrikkelijk.

En toen ik een hele voorraad had aangelegt bleek madam eenkoemelkeiwit allergie te hebben dus kon alles weggegooid worden. Snik.

Wat ik meestal doe is de blokjes bevroren er uit halen en dan in een fles doen. In de avent en de kromme difrax passen ze goed. Of laten ondooien in een beker

groetjes klein_spookje
  zondag 17 oktober 2004 @ 09:05:12 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22675864
Mag je de gekolfde voeding ook gewoon in het flesje zelf (plastic avent flesjes) invriezen?
  Licht Ontvlambaar zondag 17 oktober 2004 @ 09:19:14 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22675893
Voor zover ik begrepen heb, kan dat ook. Enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat de flesjes dan snel op zijn en ze zijn redelijk prijzig.

Weet iemand hoe ik aan dat disposable systeem van Avent kan komen? De zakjes en speentjes zie ik wel overal, maar de fles niet

-edit- Gevonden en meteen besteld bij Pretty mum

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjeen op 17-10-2004 09:31:06 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 17 oktober 2004 @ 09:40:00 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22675948
Sugar, dat kan wel. Ik heb het nooit gedaan omdat die Avent-flesjes zo duur zijn en ik er dus niet meer dan nodig was had gekocht.

Ik gebruikte van die diepvrieszakjes voor ijsklontjes. Die zijn nooit geknapt en het is wel handig om alleen een paar blokjes te ontdooien. Dat deed ik gewoon in de fles zelf.

Voor het kolven op het werk had ik mijn Avent handkolf met één fles bij me en 4 containerflesjes van mijn elektrische kolf (van Pigeon). Die elektrische kolf heb ik voor Katja gebruikt en daarna was hij echt op, maar die containerflesjes waren wel erg handig. Precies het juiste formaat (lang en smal) met een hele goede dop die echt niet los kon gaan. Er pasten er precies 4 in het allerkleinste koeltasje dat ik kon vinden. Verder kon ik ze uitkoken, in de afwasmachine gooien zonder dat ze ook maar iets versleten. Was echt een uitkomst. Ik weet eigenlijk niet of Avent ook van dat soort containerflesjes heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door livelink op 17-10-2004 09:40:54 (Sjeen had ze al gevonden) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:34:09 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22676237
*noteert*
Koeltasje kopen
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:29:01 #122
3011 E.T.
pi_22676791
sugar, het nadeel van hele voedingen invriezen vind ik dat je vastzit aan een bepaalde hoeveelheid. Als Maria over een paar dagen ineens besluit dat ze meer wil drinken per voeding moet je dus iets verzinnen om op de goede hoeveelheid per voeding uit te komen.
Vandaar de voorliefde van de meesten om het in ijsblokjes in te vriezen, dan kun je per voeding precies genoeg ontdooien zonder dat je hoeft weg te gooien.
(en idd, zoals Sjeen zegt; de flesjes zijn best duur en op deze manier ben je snel door je voorraad flesjes heen) Ik doe het alleen met de voeding die op vrijdag gekolfd heb en die ze woensdags meekrijgt naar het kdv. Overgieten in de goede flessen met de goede hoeveelheid en dan invriezen, zodat ik dinsdagavond alleen die flessen maar in de koelkast hoef te zetten en woensdagochtend kunnen ze zo de koeltas in.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:55:21 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22677160
Snap de bezwaren en wil ook met die diepvrieszakjes gaan werken, maar heb ze nu niet in huis en wil voeding wellicht iets langer dan maar een paar dagen bewaren. Vandaar!
Dank voor de reacties, morgen die zakjes niet vergeten te kopen!
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:41:12 #124
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22679900
allemaal

Sugar Ik hoorde van een kennis dat ze vond dat de melk naar plastic ging smaken als je het in diepvrieszakjes invriest. Ik weet het zelf niet uit eigen ervaring, maar ik zou het zeker een keer testen. Wat een prachtige foto trouwens

Dan nog iets over invriezen: wat houden jullie als bewaartermijn aan ?
Mij werd door diverse personen gezegd dat het 3-6 maanden houdbaar is. Maar een arts in Nijmegen gaf de voorkeur aan max. 1 maand, omdat de samenstelling van de melk veranderd gedurende de tijd (lichaam past dit aan de groei van het kind aan, net als de hoeveelheid).
Als je gaat invriezen en je gebruikt melk die al 3 maanden "oud" is, krijg je een samenstelling met voedingswaarden die niet meer overeenkomt met de huidige behoefte?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:53:16 #125
3011 E.T.
pi_22681219
Phluph, in het begin is je voeding net slagroom, dit neemt langzaam wat af. (de kleur verandert ook van gele room naar waterig(er) en kan zelfs blauw, groen en/of rozig zien.
Ik gebruik nu zelf nog melk van juni en daar is niks mis mee. Als er heel lang tussen gaat zitten, dan zou ik de meest gele melk niet meer als hele voeding geven, maar als 'aanvulling' in de fles. (bv. 70cc redelijk recent en dan bv 30cc 'oud')
Maar het is niet zo dat het niet goed is hoor

(en ik doe altijd de oudste melk eerst opmaken, op die manier verjong je je voorraad ook steeds).

Sugar, ik gebruik gewoon ijsblok-bakjes. Ik heb eerst ook van die zakjes gebruikt, maar ik werd helemaal kriegel van het gepiel om die glibberige blokjes eruit te krijgen zonder dat er stukjes plastic bleven plakken. Nu doe ik het eerst in een bakje, even zakje eroverheen tegen kruimels e.d. Als het bevroren is doe ik de blokjes over in een diepvrieszakje met de datum erop (in dit kader zijn van die flexibele ijsblokjesvormen erg handig, je wipt de blokjes er dan zo uit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')