De lelijkste goorste en smerigste stad waar ik ben geweest was toch wel Luik. Bah, ranzige partij achterstandswijk is dat zeg. Het stinkt er, de huizen zijn in slechte staat etc.
Daarnaast vind ik Rotterdam niet mooi, een bijmekaarraapsel van de beest vreselijke gebouwen enzo, geen leuke sfeer, geen eenheid, nee dank je.
Ook Purmerend valt bij mij niet in de smaak. weer die totaal niet eenheuid, veel lelijke uitde grond gestapmte blokkendooswijkjes gemeng met een zooi vervallen flats.
Alle steden/dorpen/gehuchten in Belgie.
Vooral de muren van huizen die 'vrij' staan, waar dus geen huis aanvastgebouwd is, te errrug voor woorden. (het ziet er dan uit als de voering van een jas.)
Waar ik echter ook niet van gecharmeerd was, is Parijs. Ook maar een gore overrated stad
quote:Kunnen ze dat niet volstorten met beton idd? En dan meteen als pijler gebruiken voor de brug over België? Wat een verloederd land is dat zeg. Alles is grijs en roestig daar.
Op maandag 03 september 2001 23:22 schreef Uiruru het volgende:
Luik spant echt de kroon.
Maar kijk wat onze zuiderburen daar over te vertellen hebben:
Een bisschoppelijke stad met een meer dan duizend jaar oude geschiedenis
Sinds de 10de eeuw is Luik, geboortestad van Karel de Grote, de hoofdstad van een prinsbisdom dat een nagenoeg onafhankelijke staat vormde gedurende meer dan acht eeuwen.
De stad Luik, die vanaf de 11de eeuw geniet van stedelijke vrijheden, is een stad waarvan het volk, aan de zijde van clerus en adel, een markante rol heeft gespeeld dank zij de organisatie van zijn "goede ambachten".
In 1817 had Luik, het "Athene van het Noorden", zoals het werd genoemd (11de eeuw) omwille van de reputatie en de uitstraling van zijn ecclesiastische scholen, de enige Franstalige staatsuniversiteit van het land. Vandaag de dag geniet de Universiteit van Luik een nog grotere internationale reputatie, met name dank zij de bekwaamheid van zijn onderzoekers en dank zij een toename van het aantal inschrijvingen van Europese studenten.
Luik, derde grootste binnenhaven met een SST station, gaat tevens prat op een geavanceerd Centrum voor Ruimteonderzoek dat onder andere bijdraagt tot wetenschappelikke experimenten die in het Amerikaanse ruimteveer Challenger worden uitgevoerd.
Luik, culturele bakermat
Frans van taal en hart - de 14de juli wordt er gevierd als een Luiks feest - heeft de stad altijd opengestaan voor de romaanse en germaanse culturen en, sinds enkele seizoenen, zijn er menige Nederlandse of Duitse buren die gecharmeerd zijn door de Opera Royal de Wallonie of die concerten bijwonen van het Orchestre Philharmonique de Liège.
Luik, volgens historicus Jules MICHELET "Het Kleine Frankrijk aan de Maas", is een wereldstad die echter nog steeds de woorden belichaamt die 25 jaar geleden werden uitgesproken op de treden van de Violette (Stadhuis) door President POMPIDOU : "Nergens heb ik de harstlag van Frankrijk zo sterk aangevoeld als hier".
Luik is rijk aan opmerkelijke musea die een nog grotere uitstraling verdienen. Daartoe werkt de stad, in samenwerking met de Europese instanties, het Waalse Gewest en privé-partners, een vernieuwend projekt uit : l'Espace Muséal d'Art et d'Histoire du Pays de Liège (EMAHL). Dit projekt betreffende de huidige Musea voor Archeologie en Sierkusten (Glasmuseum, Ansembourg en Curtius), voor Wapens en Religieuze Kunst en voor Maaslardse Kunst, zal de bezoekers een museumruimte aanbieden met een nog grotere eenheid, comfort en uitstraling. Daarnaast huisvest het Museum voor Waalse Kunst (Saint-Georges) de bijdragen van de Waalse kunstenaars (Luik, Henegouwen, Namen, Luxemburg en Waals-Brabant) en van schilders en beeldhouwers zoals René MAGRITTE, Léonard DEFRANCE, Lambert LOMBARD of Paul DELVAUX, met andere woorden, de grote Europese kunstzinnige bewegingen van de 16de tot de 20ste eeuw. Tenslotte huisvest het betoverende Parc de la Boverie het Museum voor Moderne en Hedendaagse Kunst, evenals het Prentenkabinet. Beide bieden rijke collecties aan van schilderijen, tekeningen, prenten, gravures en beeldhouwwerken (met grote namen zoals MONET, GAUGUIN, CHAGALL, PICASSO, ENSOR, PERMEKE, EVENEPOEL, RODIN, ...).
Een verleidelijk leefklimaat en een hartelijk onthaal
Een stad van parken en tuinen, begiftigd met een belangrijk monumentaal patrimonium (het Perron, symbool van de stedelijke vrijheden, het Prinsbisschoppelijk Paleis, de Kathedraal, de Collegiale kerken van Sint-Jacob, Sint-Martinus en Sint-Bartholomeus met hun schitterende doopvonten, enz). Luik is vooral een stad waar het goed leven is, waar de rivier de ziel vormt van de stad, waar steegjes, trappen (thiers), binnenkoeren en rustige doodlopende straatjes, gelegen vlakbij het centrum, zeker de moeite waard zijn te verkennen tijdens een gezapige wandeling.
bron: www.liege.be
quote:Tjee, Oost-Duitsland is er niets bij.
Op maandag 03 september 2001 23:26 schreef Latindancer het volgende:
Kunnen ze dat niet volstorten met beton idd? En dan meteen als pijler gebruiken voor de brug over België? Wat een verloederd land is dat zeg. Alles is grijs en roestig daar.
quote:(wacht op reactie van Kimmie
Op dinsdag 04 september 2001 00:01 schreef Phat Lip het volgende:
venetie vond ik echt ruk!
quote:hehe wattan ? vond ze het leuk daar?
Op dinsdag 04 september 2001 00:03 schreef Vork het volgende:[..]
(wacht op reactie van Kimmie
)
quote:Je moet ook van de drukke straten af. Die zijn al genoeg verziekt door irritante amerikanen. Duik eens een steeg in. Loop door de stad zonder doel. Dan is het echt een heerlijke stad.
Zat eerder aan Waalwijk te denken, of een stad in het noorden van Frankrijk. Of in het Ruhrgebied, troostelozer is toch bijna niet mogelijk.
Ik vind zulke verloedering, vuiligheid en vergane glorie eigenlijk op een bepaalde manier wel sfeervol. Van die verveloze beroette gevels, oude roestende machines, fabrieken met ingegooide ruiten. Het heeft wel wat...
Steden die heel erg lelijk gevonden worden kunnen volgens mij vaak juist veel schooonheid bezitten als je er door een bepaalde bril naar kijkt.
Verder doen Parijs en Athene mij ook de rillingen over de rug lopen.
quote:Hoezo?
Dan heb ik nog liever België...
En Rotterdam natuurlijk Daar vind ik dus écht geen reet aan!!
De Acropolis maakt op zich wel veel goed, ware het niet dat deze continu wordt overspoeld door toeristen in de ergste zin van het woord.
Bah.
quote:Wanneer was dat dan?
Op maandag 03 september 2001 23:23 schreef zodiakk het volgende:
Milaan. Maar dat kwam door de verkeerde timing.
Toen ik in Milaan was vond ik het iig erg mooi.
Die stad is echt waanzinnig schoon en het stadion is verschrikkelijk imposant!! Alleen van binnen valt het een klein beetje tegen(daarmee bedoel ik de kleedkamers en persruimtes enz!!)
wat ik erg vind tegenvallen is ........ uhm........ff denken hoor.......!?!........ja, Heel Belgie!!!!!(op Antwerpen en Brussel na)
quote:Hmmm....lees mijn postje eens in "Mooiste steden"....ben het niet helemáál met je eens!!
Op dinsdag 04 september 2001 10:38 schreef Love Mae King het volgende:
Managua in (lees:de hoofdstad van) Nicaragua is echt de allerlelijkste stad van deze aardkloot......
Dus wat zijn dan hele lelijke steden: Doodse, cleane steden waar helemaal niks gebeurt....
Persoonlijk vond ik Geneve ERG doods. Alles is zo schoon en perfect geregeld dat ik er helemaal naar van werd. Net één groot laboratorium.
Ook Wenen vond ik vreselijk. Ondanks alle "mooie" gebouwen (hoewel niet mijn smaak). Wat een vergane glorie!
Nederland heeft ook genoeg van die steden volgens mij. In elk geval genoeg woonwijken waar je spontaan depresief van wordt .
quote:Mja, was ik.
Op dinsdag 04 september 2001 13:57 schreef Hik het volgende:
In het topic "de mooiste steden van de wereld" beweert iemand dat het bij schoonheid niet alleen gaat om "Mooi om naar te kijken", maar meer om de levendigheid, drukte en energie van een stad. Ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Wat ik trouwens een hele lelijke stad vind: Eindhoven.
quote:Precies, dat moet het zijn...
Op dinsdag 04 september 2001 10:44 schreef Hik het volgende:Ach, het zal wel komen omdat ik er hele goeie tijden heb beleefd.... (*Heimweezucht*)
quote:Nee maar echt...als je die stad leert kennen.... Nee, geen architectonische hoogstandjes, maar in plaats daarvan zoveel leuke mensen om naar te kijken....en altijd een feestdag om mee te vieren!
Op dinsdag 04 september 2001 15:00 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Precies, dat moet het zijn...
quote:LOL!
Op dinsdag 04 september 2001 15:37 schreef Arjeninho het volgende:
Tsjernobyl. Is weinig te doen. Hoewel de stad wel veel uitstraalt!
quote:Waarom zou jij het recht hebben om mijn mooie landje weg te geven?! Wie de fuck denk je wel dat je bent?
Op dinsdag 04 september 2001 11:55 schreef Kimmie het volgende:
Als ik per ongeluk weer eens in Belgie ben vraag ik me altijd af wat we toch met dit land aan moeten, weggeven aan Frankrijk? Het lijkt mij het beste?
Alsof Nederland zo mooi is: omdat iedereen daar in zo'n domme wijk met allemaal dezelfde huizen woont is het daar te gek ofzo?
OK, in België is het een wildgroei aan huizen (de meesten illegaal ), maar het is nog altijd beter dan in zo'n kromme wijk waar de buurman precies hetzelfde huis als jou heeft. In België heten zo'n huizen SOCIALE WONINGEN!
België 0\/\/|\|5! Helemaal als ik de boel overneem, Wallonië verkoop en Nederland invadeer (om te plunderen en voor dood achter te laten!).
Wie joint mijn army?
quote:= "owns" in een l337 dialect, welk weet ik niet want ik gooi ze lekker door elkaar.
Op dinsdag 04 september 2001 18:37 schreef Num het volgende:
Hallo hee doe ff rustig.0\/\/|\|5 wat is dat?
En waarom moet ik het rustig aan doen?
Maar vind jij het normaal zoals je in belgie je rijbewijs kan halen?
Trouwens, m'n broer was daar laast ook. Die ging tanken, en voor hem stond een belg. Die was net klaar en reed weg, met de slang er nog in. M'n broer had toevallig een fototoestel bij zich en heeft er een foto van gemaakt
Zal eens kijken of ik die foto kan regelen.
quote:Omdat iedereen hier België afkraakt zonder er ooit te zijn geweest. Ik kraak Nederland ook niet zomaar af, en ik ben er vaak genoeg geweest. Vaker dan me lief is!
Op dinsdag 04 september 2001 18:46 schreef Num het volgende:
Waarom zou je je zo druk maken op zo'n regenachtige dinsdagavond
quote:Nederland is geweldig, Nederland is groot, allen daarheen!
Maar vind jij het normaal zoals je in belgie je rijbewijs kan halen?
quote:Ik heb ook al een Nederlander zien wegrijden met de LPG-slang nog in de auto, so?
Trouwens, m'n broer was daar laast ook. Die ging tanken, en voor hem stond een belg. Die was net klaar en reed weg, met de slang er nog in. M'n broer had toevallig een fototoestel bij zich en heeft er een foto van gemaakt
Zal eens kijken of ik die foto kan regelen.
quote:Ik vind het nu best meevallen, ze hebben dat plein mooi opgeknapt en de binnestad is best aardig. Daarbuiten heeft Luik ook een hoop mooie plekjes. Het geheel is idd lelijk met de flats van beston en die leegstaan. En dat gebied heeft, zoals jij zei, ook wel wat. Zeker als je Luik binnenkomt met de trein.
Op dinsdag 04 september 2001 01:08 schreef k_man het volgende:
Hmm, Luik lijkt iedereen dus lelijk te vinden.Ik vind zulke verloedering, vuiligheid en vergane glorie eigenlijk op een bepaalde manier wel sfeervol. Van die verveloze beroette gevels, oude roestende machines, fabrieken met ingegooide ruiten. Het heeft wel wat...
Steden die heel erg lelijk gevonden worden kunnen volgens mij vaak juist veel schooonheid bezitten als je er door een bepaalde bril naar kijkt.
quote:Neeeee! blijf a.u.b zitten waar je zit en verroer jullie niet.
Op dinsdag 04 september 2001 19:03 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Nederland is geweldig, Nederland is groot, allen daarheen!
quote:Wat wil je ! ... Met een Belgische pompbediende!
Ik heb ook al een Nederlander zien wegrijden met de LPG-slang nog in de auto, so?
[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 04-09-2001 22:14]
quote:IN Nederland, DOOR een Nederlander. En het was self-service!
Op dinsdag 04 september 2001 22:10 schreef Raaf het volgende:
Wat wil je ! ... Met een Belgische pompbediende!
quote:Deal!
Op dinsdag 04 september 2001 22:10 schreef Raaf het volgende:
Neeeee! blijf a.u.b zitten waar je zit en verroer jullie niet.
quote:omdaat ik het daar vond stinken ..maargoed dat maakt dan nie zoveel maar ik had er denk ik teveel van verwacht ..vond het heel normaal leuk stadje alleen dan met overal water en die tering gondels ..gewoon niet bijzonder ofzo en er was nix te doen, het leefde er niet ..je kkunt daar alleen maar een beetje rondkijken, gondeltje pakken en leuk eten verder niets ..milaan is mooier (en amsterdam,parijs,barca,boedapest,stockholm,praha,berlijn, etc etc..)
Op dinsdag 04 september 2001 07:48 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hoezo?
quote:LOL alsof wij behalve de taal nog enige invloed in België hebben....(en dan zijn Belgen ook nog taal-puristen)
Op dinsdag 04 september 2001 11:55 schreef Kimmie het volgende:
Als ik per ongeluk weer eens in Belgie ben vraag ik me altijd af wat we toch met dit land aan moeten, weggeven aan Frankrijk? Het lijkt mij het beste?
Maar weer On-topic, Luik is inderdaad een gruwel, ben er één keer geweest.....was genoeg, toch raar als je dit vergelijkt met de populariteit van steden zoals Brugge of Antwerpen.
quote:Dat valt best tegen (of mee): als je ziet hoe de Belgen/Vlamingen altijd met grote belangstelling naar Nederland kijken. Op TV en in kranten is er in Belgïe tien keer meer nieuws over Nederland dan andersom.
Op woensdag 05 september 2001 11:08 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
LOL alsof wij behalve de taal nog enige invloed in België hebben....(en dan zijn Belgen ook nog taal-puristen)
Amsterdam (Amsterdammers denken dat ze in een wereldstad wonen, maar is gewoon een vies boerengat), Eindhoven (gewoon saai), Heerlen (echt een smerige junkie-stad ).
België:
Zo ongeveer het hele land, en al is een plaats daar wel mooi, er hangt in België gewoon overal zo'n sombere, grauwe sfeer vind ik. En Luik is inderdaad supergoor.
Brussel als je over de ring rijdt ziet er niet uit. echter als je de moeite neemt op de binnenstad te gaan verkennen, zijn er echt prachtige stukken.
Wat ronduit lelijk is, is elke industriestad, vandaar dat ik Manchester noemde. Sommige Rührsteden hebben dat ook.
België zelf verkeerd in een lastige situatie dat het een confederatiële republiek is (correct me if im wrong) en dat de taalscheiding erg scherp is, wellicht dat het uiteindelijk beter was geweest de grens te trekken tussen de taalgebieden en zo Frankrijk en Nederland buurlanden te maken......wie zal het zeggen?, moddergooien heeft iig geen zin
quote:1. Belgïe is geen confederatie, het is een federatie.
Op woensdag 05 september 2001 12:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
België zelf verkeerd in een lastige situatie dat het een confederatiële republiek is (correct me if im wrong) en dat de taalscheiding erg scherp is, wellicht dat het uiteindelijk beter was geweest de grens te trekken tussen de taalgebieden en zo Frankrijk en Nederland buurlanden te maken......wie zal het zeggen?, moddergooien heeft iig geen zin
Voor de rest zijn de industriesteden inderdaad goor, maar dat zie je in Maastricht ook wel.
En als België een confederatie was met een president zou het een confederale republiek zijn, nix confederalieers ofzo.
quote:We lachen graag!
Op woensdag 05 september 2001 11:12 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat valt best tegen (of mee): als je ziet hoe de Belgen/Vlamingen altijd met grote belangstelling naar Nederland kijken. Op TV en in kranten is er in Belgïe tien keer meer nieuws over Nederland dan andersom.
quote:hmmzzz tanx for de info, toch meen ik me te herinneren, dat de monarchiestatus er niet meer was, dus een republiek met een koning ofsow
Op woensdag 05 september 2001 13:26 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
En als België een confederatie was met een president zou het een confederale republiek zijn, nix confederalieers ofzo.
vlaanderen was dan één staat en wallonië de ander, Brussel kreeg in dit model een status apparte......
jij enig idee (behalve drank) hoe ik hier aan kom????
quote:ach enige genoegdoening nav al die platvloerse Belgen moppen mag
Op woensdag 05 september 2001 13:30 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
We lachen graag!
quote:België is een federatie en dit zijn haar deelstaten:
Op woensdag 05 september 2001 13:47 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
hmmzzz tanx for de info, toch meen ik me te herinneren, dat de monarchiestatus er niet meer was, dus een republiek met een koning ofsow
vlaanderen was dan één staat en wallonië de ander, Brussel kreeg in dit model een status apparte......
jij enig idee (behalve drank) hoe ik hier aan kom????
Misschien dat je denkt dat België een republiek is, owv de koningscrisis een hele tijd terug: toen was België een dag lang een republiek doordat de koning was afgezet omdat hij een wet op abortus niet wilde ondertekenen.
quote:Waarom zouden Walen niet met Vlamingen kunnen leven? We doen het al sinds 1830.
Op woensdag 05 september 2001 14:09 schreef Tikorev het volgende:
Belgie is amper een land. Walen en Vlamingen kunnen niet eens met elkaar leven. Maar goed, op de binnenstad na is Brussel toch wel erg lelijk. Luik ben ik nog nooit geweest dus dat weet ik niet.
quote:Als jij 200km door een land kunt rijden zonder op te merken dat je er bent geweest, stel ik me ook grote vraagtekens bij het Nederlandse systeem van autorijlessen en alles daaromheen!
Als je van Nederland naar Frankrijk rijdt dan merk je amper dat je door belgie bent gekomen (misschien valt je de slechte wegen op).
quote:De Verenigde Staten, Ierland, Schotland, Brazilië, Guatemala, Mexico, ... wel? Sukkel.
Belgie heeft niet eens een eigen taal.
quote:Alsof er geen moppen over Hollanders rondgaan!
Op woensdag 05 september 2001 13:49 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
ach enige genoegdoening nav al die platvloerse Belgen moppen mag
quote:Open een nieuw topic en vertel!
Op woensdag 05 september 2001 15:29 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Alsof er geen moppen over Hollanders rondgaan!
![]()
![]()
quote:Kijken of die jokes minder platvloers zijn.....
Op woensdag 05 september 2001 15:31 schreef Halinalle het volgende:[..]
Open een nieuw topic en vertel!
gewoon Belgische versie van elke mop die begint met:
Komt een Belg....
quote:Mop over Belgen een beetje "creatief" aanpassen ...
Op woensdag 05 september 2001 15:36 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
Kijken of die jokes minder platvloers zijn.....
gewoon Belgische versie van elke mop die begint met:
Komt een Belg....
Neh, het gaat vooral over jullie gierigheid.
Er circuleren veel meer racistische moppen dan Hollandersmoppen hier, ik ken ook bijna geen moppen: ik vergeet ze altijd zo snel.
quote:Nu bevestig je zelf maar weer eens een deel van het beeld dat wij van Belgen hebben...in Nederland krijgt extreem-rechts gelukkig geen poot aan de grond, maar hoe zat dat ook al weer met het Vlaams Blok??
Op woensdag 05 september 2001 15:39 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Er circuleren veel meer racistische moppen dan Hollandersmoppen hier,...
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 05-09-2001 16:39]
quote:Wow this takes a wrong turn.....
Op woensdag 05 september 2001 16:34 schreef Tikorev het volgende:
Fubar, beetje gefrustreerd?? Waarom open je niet een forum "alleen voor Belgen"?. Kun je lekker gaan zeuren en zeiken over Nederlanders. Je hoeft mij echt niet gaan te overtuigen van jou mening.
Of is dit een uiting van een minderwaardigheidscomplex dat Belgen over het algemeen t.o.v. Nederlanders hebben. Een trekje dat jullie waarschijnlijk hebben gekregen omdat jullie zo makkelijk zijn te overtreffen.
Maakt allemaal niet uit. België blijft gewoon een saai, triest zeikerig kutland, waar racistische pedofielen vrij kunnen rondlopen, en waar corruptie aan de orde van de dag is. Blijf dus maar mooi in je eigen “land”, want hier zou hetgeen wat je vader elke avond met je doet strafbaar zijn. En dat zou je natuurlijk voor geen goud willen missen. Want je cultuur moet je behouden.
Maar als het een beetje meezit zijn er over een paar jaar in België meer vreemdelingen dan Belgen. Misschien dat zij beter met Nederlanders overweg kunnen. Nog even geduld dus.
quote:My thoughts exactly...
Op woensdag 05 september 2001 16:36 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
Wow this takes a wrong turn.....
quote:Hallo hé! Over gefrustreerd gesproken...
Fubar, beetje gefrustreerd??(...)
Maakt allemaal niet uit. België blijft gewoon een saai, triest zeikerig kutland, waar racistische pedofielen vrij kunnen rondlopen, en waar corruptie aan de orde van de dag is. Blijf dus maar mooi in je eigen land, want hier zou hetgeen wat je vader elke avond met je doet strafbaar zijn. En dat zou je natuurlijk voor geen goud willen missen. Want je cultuur moet je behouden.
Kzou maar snel je post editten en/of je excuses aan Fubar aanbieden, want dit soort uitlatingen kan dus echt niet!
Overigens, kunnen we niet gewoon weer verder gaan met het bespreken van de lelijkheid van sommige steden? De off-topic Nederland - België discussie begint me de keel uit te hangen.
quote:-> verplicht kiessysteem, ooit van gehoord? Mensen moeten stemmen, en degenen die niet willen (weten hoe te) stemmen, kiezen dan maar voor het Vlaams Blok.
Op woensdag 05 september 2001 16:06 schreef StrayDog het volgende:[..]
Nu bevestig je zelf maar weer eens een deel van het beeld dat wij van Belgen hebben...in Nederland krijgt extreem-rechts gelukkig geen poot aan de grond, maar hoe zat dat ook al weer met het Vlaams Blok??
Dat is toch wel een reden om te denken dat Belgen (nog) dommer zijn dan Nederlanders...
quote:(erg off-topic, toch nieuwsgierig...)
Op woensdag 05 september 2001 16:53 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
-> verplicht kiessysteem, ooit van gehoord? Mensen moeten stemmen, en degenen die niet willen (weten hoe te) stemmen, kiezen dan maar voor het Vlaams Blok.
Kan je ook blanco stemmen in België? Kan hier immers wel, als je nergens op wil stemmen, maar toch er voor wil zorgen dat je stem niet verloren gaat maw hij telt dan wel mee voor de kiesdeler met als gevolg dat kleine (ultra-)rechtse partijen vaak de kiesdrempel niet halen...
quote:Ik gefrustreerd?! Je zou je eigen posts eens moeten lezen man! Je bent te dom voor woorden...
Fubar, beetje gefrustreerd?? Waarom open je niet een forum "alleen voor Belgen"?. Kun je lekker gaan zeuren en zeiken over Nederlanders. Je hoeft mij echt niet gaan te overtuigen van jou mening.
quote:Nederlanders zijn wel de laatsten tegenover wie ik een minderwaardigheidscomplex zou hebben.
Of is dit een uiting van een minderwaardigheidscomplex dat Belgen over het algemeen t.o.v. Nederlanders hebben. Een trekje dat jullie waarschijnlijk hebben gekregen omdat jullie zo makkelijk zijn te overtreffen.
quote:1. Je hebt geen idee waarover je praat.
Maakt allemaal niet uit. België blijft gewoon een saai, triest zeikerig kutland, waar racistische pedofielen vrij kunnen rondlopen, en waar corruptie aan de orde van de dag is. Blijf dus maar mooi in je eigen land, want hier zou hetgeen wat je vader elke avond met je doet strafbaar zijn. En dat zou je natuurlijk voor geen goud willen missen. Want je cultuur moet je behouden.
Maar als het een beetje meezit zijn er over een paar jaar in België meer vreemdelingen dan Belgen. Misschien dat zij beter met Nederlanders overweg kunnen. Nog even geduld dus.
5. Je bent zo dom dat het gewoon niet meer grappig is, ben je ooit al in België geweest?! Je bent zo kortzichtig ...
laten wij nederlanders eerst ff over onze probz buigen[utrecht bv, en dan met name sterrenwijk enzo]
en de belgen idem dito
en dan is het alsnog een oneerlijke verglijking vanwege ciltuur en geschiedenis...
quote:Ik heb het ff nagevraagd (ik mag nog maar pas stemmen
Op woensdag 05 september 2001 16:57 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
(erg off-topic, toch nieuwsgierig...)
Kan je ook blanco stemmen in België? Kan hier immers wel, als je nergens op wil stemmen, maar toch er voor wil zorgen dat je stem niet verloren gaat maw hij telt dan wel mee voor de kiesdeler met als gevolg dat kleine (ultra-)rechtse partijen vaak de kiesdrempel niet halen...
Voordien kon men ook ongeldig stemmen als men niet wilde dat de stem naar de meerderheidspartij ging.
quote:Ik ben aan het winnen he.
Op woensdag 05 september 2001 17:08 schreef GRUMBLER het volgende:
DOE MAAR SLOTJEDIT GAAT NIET GOED!!!
quote:niemand eigenlijk, kijk volgens mij heeft het geen zin om hier zo tegen elkaar te reageren...
Op woensdag 05 september 2001 17:12 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Ik ben aan het winnen he.
quote:Dit is natuurlijk een heel dom argument. Zelfs als ik verplicht zou moeten stemmen, zou ik nog niet op extreem-rechts stemmen hoor, dan nog liever op Groen-Links...(
Op woensdag 05 september 2001 16:53 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
-> verplicht kiessysteem, ooit van gehoord? Mensen moeten stemmen, en degenen die niet willen (weten hoe te) stemmen, kiezen dan maar voor het Vlaams Blok.
Ik denk zelf dat de meest lelijke steden in het oostblok te vinden zijn. Al heeft elke stad denk ik wel zijn mooie en lelijke plekken. Alleen is het bij de een wat erger dan bij de ander
quote:True true, verkeerd uitgedrukt: ik argumenteer...
Op woensdag 05 september 2001 17:15 schreef GRUMBLER het volgende:[..]
niemand eigenlijk, kijk volgens mij heeft het geen zin om hier zo tegen elkaar te reageren...
plus gaat van kwaad naar erger, vaak....
Ik vraag me gewoon af wat die Tikorev het recht geeft om zomaar België af te kraken. Volgens mij is hij er in zijn hele leven nog geen week geweest.
quote:JIJ zou zo stemmen. Maar die mensen denken (net zoals heel veel domme mensen in Nederland dat ook doen) gewoon: "Voor mijn part schoppen ze al die gore Turken, Marokkanen, Italianen, whatever België uit!"
Op woensdag 05 september 2001 17:18 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dit is natuurlijk een heel dom argument. Zelfs als ik verplicht zou moeten stemmen, zou ik nog niet op extreem-rechts stemmen hoor, dan nog liever op Groen-Links...(
)
En als je ook blanco kunt stemmen, geldt dit argument natuurlijk helemaal niet.
Beter lezen: blanco stemmen KAN niet meer dmv het elektronische systeem.
quote:Hier juist weer wel door het elektronish stemmen....
Op woensdag 05 september 2001 17:27 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
Beter lezen: blanco stemmen KAN niet meer dmv het elektronische systeem.
quote:Tikorev, als een 14-jarige het beter dan jou weet is het toch maar triest met je gesteld...
Op woensdag 05 september 2001 17:08 schreef -PYRO- het volgende:
dit is een zinloze discussielaten wij nederlanders eerst ff over onze probz buigen[utrecht bv, en dan met name sterrenwijk enzo]
en de belgen idem dito
en dan is het alsnog een oneerlijke verglijking vanwege ciltuur en geschiedenis...
quote:De taalfout sla ik maar over.
Op woensdag 05 september 2001 17:41 schreef Tikorev het volgende:
Fubar fubar fubar. Dit bedoel ik nou met makkelijk te overtreffen. Deze zielige posts om maar een reactie van mij te krijgen (en je kan hem krijgen hoor). Volgens mij weet je gewoon diep in je hart dat ik gelijk heb.
Het feit dat je -PYRO-`s "Gem. aantal posts/dag" al aanziet voor zijn leeftijd zegt toch al genoeg over jou IQ en mijn gelijk?
IQ's zijn zwaar overrated, niettemin sta ik veilig aan het rechterdeel van de curve, een plek waar jij alleen maar van kunt dromen.
Je gelooft dus echt dat je gelijk hebt? Vreemd ...
quote:
Op woensdag 05 september 2001 17:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
De taalfout sla ik maar over.
IQ's zijn zwaar overrated, niettemin sta ik veilig aan het rechterdeel van de curve, een plek waar jij alleen maar van kunt dromen.
Je gelooft dus echt dat je gelijk hebt? Vreemd ...
quote:Wat een mensenkennis, ben inderdaad nog aan het studeren. Ik hoop ook dat jij nog niet uitgeleerd bent. Want zelfs voor een Belg zit jij nog op een bedenkelijk niveau.
Op woensdag 05 september 2001 18:04 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Je moet nog veel leren (voor zover je dat kunt).
quote:Ga je het in je eentje opnemen tegen de rest van de wereld?
Op woensdag 05 september 2001 18:04 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Je moet nog veel leren (voor zover je dat kunt).
quote:Ik studeer rechten aan de KU Leuven.
Op woensdag 05 september 2001 18:20 schreef Tikorev het volgende:
Wat een mensenkennis, ben inderdaad nog aan het studeren. Ik hoop ook dat jij nog niet uitgeleerd bent.
quote:Ik zit op een bedenkelijk niveau? Waaruit leidt je dat af?
Want zelfs voor een Belg zit jij nog op een bedenkelijk niveau.
quote:Schoppen waar je schoppen kunt!
Maar jij kan het natuurlijk ook niet helpen dat jij zo`n genetisch dieptepunt bent.
quote:Je hebt helemaal gelijk. Maar het lijkt erop dat degene die het meeste bijstand krijgt, gelijk heeft. Een democratie deugt niet.
Op woensdag 05 september 2001 18:31 schreef Latindancer het volgende:[..]
Ga je het in je eentje opnemen tegen de rest van de wereld?
Niet rottig bedoeld hoor, maar de discussie die jij aan het voeren bent gaat echt alleen maar op moddergooien uitlopen.
quote:ey vrind ik zit hier allanger dan jij. alleen onder een andere nick; dPyroSb
Op woensdag 05 september 2001 17:41 schreef Tikorev het volgende:
Fubar fubar fubar. Dit bedoel ik nou met makkelijk te overtreffen. Deze zielige posts om maar een reactie van mij te krijgen (en je kan hem krijgen hoor). Volgens mij weet je gewoon diep in je hart dat ik gelijk heb.
Het feit dat je -PYRO-`s "Gem. aantal posts/dag" al aanziet voor zijn leeftijd zegt toch al genoeg over jou IQ en mijn gelijk?
ten 2de, ik lees fok1 al sinds '99 dus ik weet zo'n bjte wie wie is
ten 3de WELKE oetlul gaat nou naar post kijken, om de post zelf te waarderen?? jij kennelijk, dan ga JIJ nog over iq'z te lullen terwijl je er zelf kennelijk niet eens hebt...
ten 4de weet je eik wel WAAR OVER je zit te lullen?!
[edit]
en JIJ beweert dat je studeert?! je zegd eerst dat ik 14 ben?[wat overgins klopt] en daarna zeg je dat ik elf ben?! IDIOT
en waar haal je het lef om mn vrienden te beledigen?!
Echt als ik ook maar 1 ban mocht uitdelen op iemand?, was JIJ het wel!
[/edit]
quote:Toen ik de topictitel zag, moest ik ook meteen aan Luik denken!
Op maandag 03 september 2001 23:13 schreef Vork het volgende:De lelijkste goorste en smerigste stad waar ik ben geweest was toch wel Luik. Bah, ranzige partij achterstandswijk is dat zeg. Het stinkt er, de huizen zijn in slechte staat etc.
P.S. De stad waar ik woon, Eindhoven, kan ook niet gerekend worden tot de mooiste steden...
En belgie is echt zo slecht nog niet (uitzondering zijn de wegen daarzo dan ). Als je (net zoals in elk land) de goede plekken weet de vinden is het niet zo erg. Vooral brussel heeft mooie plekken met mooie statige herenhuizen e.d erin.
Maar als ik dan toch een ranzige stad moet noemen zou ik gaan voor new orleans. Opzich een erg mooie stad met rijke cultuur en mooie panden, maar het merendeel van die stad stinkt, is vies en erg crimineel.
quote:O jee... ich hab es nicht gewust
Op vrijdag 07 september 2001 19:42 schreef Num het volgende:
Nu is het wachten op een reactie van een boze duitser...
laa je gek moaken jochie!!, zonder dollen, na de vuilbekkerij over z'n land houdt ie het nog heel netjes, goed man!.
Aanvulling op topic, Katwijk......
quote:Pheew, mijn tirade is niet helemaal in vain geweest. Bedankt!
Op vrijdag 07 september 2001 20:12 schreef DaBuzzzzz het volgende:
F.U.B.A.R is een stevige knaap!laa je gek moaken jochie!!, zonder dollen, na de vuilbekkerij over z'n land houdt ie het nog heel netjes, goed man!.
Aanvulling op topic, Katwijk......
quote:Den Helder, denk je.. leuke ouwe havenstad met een gezellig centrum. Een Modern foeilelijk Winkelcentrum, dat is het! Meer niet. wat 'n centrum.
Op maandag 10 september 2001 03:04 schreef Schanulleke het volgende:
Den Helder is met afstand de lelijkste stad waar ik ooit geweest ben. Alsof je elk moment van de wereld af kan vallen zo triest ziet het er daar uit. Rotterdam is een goeie tweede. Ook al zo zielloos.
GRENOBLE
Die stad is echt heel erg. Ik denk trouwens wel dat alle grote steden in berggebieden heel lelijk zijn. Misschien is het dan ook wel dat zo'n stad gewoon knetterend lelijk is omdat hij niet in de omgeving past.
Ik zal ook nog even Grenoble motiveren:
+ Het is een olympische stad geweest, waarschijnlijk is daardoor de welvaart flink toegenomen. Resultaat er ligt daar in de Alpen een super moderne stad (ongeveer technopool en grote kantoorblokken.
+ Veel zwervers... die bijna allemaal op de vuist willen met alle mannelijke rugzaktouristen (en ik had dus een grote rugzak bij)
+ De hele omgeving ligt vol met vakantiewoningen die 3 mnd per jaar bewoond zijn. Ik was er in de zomer, veel van die huizen waren bezocht. Het was loeiheet en die mensen uit die huizen zijn echt te verwaand voor de supermarkt... en dat irriteert
+ De stad is knettergroot en er rijden verrekte weinig treinen, om over bussen nog maar te zwijgen... (Alleen die tram is wel goed, maar daar zitten dan ook hele zwermen zakkenrollers in. Het is wel de enige plaats van Grenoble waar altijd mensen zijn. Ik weet ook niet waar die blijven als ze uitstappen)
+ Ik heb nog nooit zo onwijs onvriendelijke mensen gezien in horeca en op camping etc. (ben toch vrijwel heel de zomer in heel frankrijk geweest)
+ Er zitten superveel muggen daar (ik durf niet te gokken waardoor dat komt maar het is echt heel erg en ze zitten daar overal)
Verder wil ik toevoegen dat concurrenten van Grenoble (om lelijkste stad te zijn) mooie steden zijn als je ze met Grenoble gaat vergelijken.
Afgezien van de paar opgeknapte gebouwen en monumenten ziet de hele stad er uit alsof er een bom op gevallen is.. Door armoede wordt niets onderhouden.. Al die vergane glorie vind ik nou echt lelijk, maar dat is geloof ik een kwestie van smaak. Er zijn ook mensen die ingestortte huizen erg mooi vinden ofzow En door de aftandse auto's die rondrijden (wel erg mooi btw) stinkt het er verschrikkelijk..
Mexico Stad lijkt me ook vrij ranzig, maar daar ben ik niet geweest
quote:Ja, idd. Dat kan echt prachtig zijn.
Op zaterdag 22 september 2001 14:57 schreef Premo het volgende:
Al die vergane glorie vind ik nou echt lelijk, maar dat is geloof ik een kwestie van smaak. Er zijn ook mensen die ingestortte huizen erg mooi vinden ofzow![]()
Wenen ben ik een keer geweest en vond het toen tamelijk beroerd, maar dat vond ik de eerste keren dat ik in Parijs was ook terwijl ik dat nu echt een waanzinnig toffe stad vind.
Niet mooi (maar wel een aparte toffe sfeer): Liverpool & Hamburg
Kutsfeer dus lelijk: Rotterdam, Belgrado
Vroeger vond ik Tilburg ook ongelovelijk: nu vind ik het alleen maar gewoon lelijk
Rijssel/Lille heeft het ook niet...
Wel zeeeeeer tof in Belgie: Gent en Leuven (horen top mijn absolute top steden), en wel OK: Brussel & Brugge...
Ben ooit 20 jaar geleden in Luik geweest maar kan me niet herinneren dat het zo lelijk was, maar ik geloof het zo
Ook lelijk: grote delen van Arnhem
quote:Hee wat toevallig, daar ben ik nu op t moment ...
Op zaterdag 22 september 2001 17:33 schreef Vork het volgende:
Almere is ook niet bepaald een mooie stad..
quote:Daarom zijn de buiten wijken in NL zo lelijk...
Op zaterdag 22 september 2001 17:54 schreef Postduif het volgende:
Vind niet dat een stad lelijk is of niet, steden hebben allemaal iets-eigen wat hen onderscheid van andere steden.
Als je gedumpt wordt op voor het adres Korenmolen 12 (oid) weet je niet of je in Almere, Hoorn of Zwolle zit. Verschrikkelijk! Veel (de meeste?) Amerikaanse plaatsen hebben dat ook.
Zo kun je het ook benaderen.
Echt lelijk. Dan moet je toch wel in Noord-Frankrijk zijn. Liévin en Carvin bevoorbeeld (tussen Lille en Amiens) getuigen van een hemelschreiende triestigheid. Ook daar door de vervallen mijnindustie, maar in Luik zie je tenminste dat daar nog iets aan gebeurd.
quote:True true.
Op zondag 23 september 2001 00:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
België heeft wel iets leuks hoor. Wegens het gebrek aan regelzucht, is het daar een lekkere chaos. Bovendien is de cultuur daar om bonter te bouwen, ipv de Nederlandse zakelijkheid.
Met andere woorden: Nederland is gestructureerder, België is creatiever.
Luik. Het maakt niet uit hoe snel ik er langszoef, ik wordt spontaan depressief van die stad.
Echt 10x nix!
Heerlen, Hilversum, Wageningen (k k koootsss), Ede, Almelo, Apeldoorn (wat is dat eigenlijk...?!), Nieuwegein, Waddinxveen, Alphen a/d Rijn, Gorichem, Bunnik, Katwijk, Oss.. en nou vergeet ik nog wat wandrochtelijkheden omdat ik daar (gelukkig) nog nooit ben geweest.
Tis dus wel moeilijk steden uit te pikken uit het buitenland als de meeste poep al op je eigen stoep ligt. Steden in de VS zijn idd. oha wel erg booooring (en lelijk), zo ook steden in canada en australie trouwens..
Oh oh Den Haag... mooie stad achter de duinen...
waar dat ook mag liggen
quote:wat is er mis met apeldoorn? ik woon er al me hele leven en is het is een mooie stad, heeft geen oude binnenstad maar wel mooie wijken en veel groen
Op vrijdag 28 september 2001 16:52 schreef kamagurka het volgende:
Apeldoorn (wat is dat eigenlijk...?!),
quote:juist, ikzelf zat 4jaar in Apeldoorn op school, ik vind het huist 1 van de mooiste steden, Het heeft een totaal nieuw Centrum, Daar net buiten (omg. OranjePark) staan erg mooie "oude" huizen, De Wijk Berg & Bos daar staan allemaal vila's gewoon midden in een bos, De Wijk de Maten erg wijd opgezette wijk met veel afwisseling van groen, Wijk Woudhuis+ Osseveld-oost totaal nieuw met erg mooie architectuur! een hele wijk opgebouwt in de vorm van een kasteel!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:30 schreef Wisp het volgende:[..]
wat is er mis met apeldoorn? ik woon er al me hele leven en is het is een mooie stad, heeft geen oude binnenstad maar wel mooie wijken en veel groen
ik snap niet wat er mis is met Apeldoorn?
Vorlgens mij heeft die gast alleen maar 1 verkeerde wijk gezien
Met stip op mijn nummer 1.
Trouwens over Belgie:
ik woon op 2 km afstand van de grens en het stappen is daar wel 300% beter dan in Nederland. Bovendien heb ik echt een hekel gekregen aan het gestandardiseerde uiterlijk van de Nederlandse steden. Overal dezelfde V&D, Blokker, AH, Etos, Kruidvat enz. Errug saai.
quote:Deze gast is er tevergeefs daar op zoek geweest naar een "stad", want dat is het namelijk helemaaal niet. Centrum? Een paar oude boerderijen en landhuizen en een shoppingmall ertegenaan geplakt.
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:31 schreef scarefreak het volgende:[..]
juist, ikzelf zat 4jaar in Apeldoorn op school, ik vind het huist 1 van de mooiste steden, Het heeft een totaal nieuw Centrum, Daar net buiten (omg. OranjePark) staan erg mooie "oude" huizen, De Wijk Berg & Bos daar staan allemaal vila's gewoon midden in een bos, De Wijk de Maten erg wijd opgezette wijk met veel afwisseling van groen, Wijk Woudhuis+ Osseveld-oost totaal nieuw met erg mooie architectuur! een hele wijk opgebouwt in de vorm van een kasteel!
ik snap niet wat er mis is met Apeldoorn?
Vorlgens mij heeft die gast alleen maar 1 verkeerde wijk gezien
De omgeving is erg mooi, dat geef ik meteen toe. Maar dat maakt het nog niet tot een stad.. (iets dat zelfs het oerlelijke Luik wél is) Daar doelde ik dus op
Zo ongeveer alles wat de afgelopen decennia daar gebouwd is, doet pijn aan je ogen van ongekende smakeloosheid. Protserige, glimmende kantoorgebouwen in de meest verschrikkelijke neo-stijlen, of saaie woonkazernes (eventueel nog idioter gemaakt door ze in een zuurstokkleur op te schilderen). Bah!
En Feyenoord, maar dat is een bijzaak.
quote:huh hebben we het hier over apeldoorn??? bedoel je met shoppingmal de oranjerie?
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:22 schreef kamagurka het volgende:[..]
Deze gast is er tevergeefs daar op zoek geweest naar een "stad", want dat is het namelijk helemaaal niet. Centrum? Een paar oude boerderijen en landhuizen en een shoppingmall ertegenaan geplakt.
quote:whahahahahaha dit wist je van te voren
Op zondag 07 oktober 2001 17:52 schreef k_man het volgende:
Het is dat er ook zoveel mooie (oude) plekjes zijn, maar Beijing is toch vaak een ontzettend lelijke, vieze stad.Zo ongeveer alles wat de afgelopen decennia daar gebouwd is, doet pijn aan je ogen van ongekende smakeloosheid. Protserige, glimmende kantoorgebouwen in de meest verschrikkelijke neo-stijlen, of saaie woonkazernes (eventueel nog idioter gemaakt door ze in een zuurstokkleur op te schilderen). Bah!
quote:Een of ander uit de kluiten gewassen k*tdorp zo'n beetje in het midden van Gelderland...
Op vrijdag 28 september 2001 16:52 schreef kamagurka het volgende:Apeldoorn (wat is dat eigenlijk)
grtz,
-Maverick-
quote:Jupz.. dat saaie k*tdorp...
Op zondag 07 oktober 2001 21:56 schreef Wisp het volgende:[..]
huh hebben we het hier over apeldoorn??? bedoel je met shoppingmal de oranjerie?
* -Maverick- heeft een beetje een enorme antipathie jegens Apeldoorn ontwikkeld... excuses richting de Fok!kers die er wonen en zich misschien beledigd voelen, maar 'kvin't gewoon 1000x niks daar..
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 16:52 schreef kamagurka het volgende:
Waddinxveen
* heeft 13 jaar in Waddinxveen gewoond, brr....
Maar je hebt helemaal gelijk. Waddinxveen is zonder twijfel de saaiste opeenhoping van huizen in Nederland.
quote:10x beter? Nu even realistisch. zoooo erg kan Apeldoorn haast niet zijn. Leeuwarden is een redelijke stad. Je kan er vanalles maar niets is er echt geweldig. Uitgaan vind ik bijvoorbeeld veel leuker in Groningen. Verder heeft het wel een mooi oud centrum. Maar als ik over dat kale Zaailand loopt krijg ik kippevel. De nieuwstad is zomers trouwens reuze gezellig
Op maandag 08 oktober 2001 04:12 schreef -Maverick- het volgende:
Ben blij dat ik nu in Leeuwarden woon..
Ook niet veel soeps, maar 10x beter...
quote:Mjah kweet niet exact hoe dat uit te leggen, maar ik vind het gewoon een verschrikking daar..
Op maandag 08 oktober 2001 19:30 schreef Num het volgende:[..]
10x beter? Nu even realistisch. zoooo erg kan Apeldoorn haast niet zijn. Leeuwarden is een redelijke stad. Je kan er vanalles maar niets is er echt geweldig. Uitgaan vind ik bijvoorbeeld veel leuker in Groningen. Verder heeft het wel een mooi oud centrum. Maar als ik over dat kale Zaailand loopt krijg ik kippevel. De nieuwstad is zomers trouwens reuze gezellig
Dus al met al een redelijke stad.
Maar wat is er dan zo erg aan Apeldoorn?
suh.. dat was ut weer ffies voor nu..
* -Maverick- heeft weer ff lekker kunnnen afreageren..
grtz,
-Maverick-
m'n pa woont trouwens in Doesburg, das ook een mooie stad(je)
quote:Waar ga je uit in Apeldoorn? En wat zijn dat voor plekken? (geen kritiek, gewoon benieuwd..)
Op maandag 08 oktober 2001 22:34 schreef Wisp het volgende:
mwah ik woon al 15 jaar in apeldoorn en bevalt me uitstekend, uitgaan is prima geregeld en die nieuwe wijken zijn ook best mooim'n pa woont trouwens in Doesburg, das ook een mooie stad(je)
quote:Ozzy, Stairways, Eurobar, Gigant, SamSam
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:20 schreef kamagurka het volgende:[..]
Waar ga je uit in Apeldoorn? En wat zijn dat voor plekken? (geen kritiek, gewoon benieuwd..)
Hoog op mijn lijstje staan Almere, Roubaix (en de andere noord franse industriesteden), Johannesburg en nog maar een keer Almere eigenlijk.
S.
quote:doesburg is inderdaad een mooi plekkie. de binnenstad tenminste dan... de rest is niet veel soeps.
Op maandag 08 oktober 2001 22:34 schreef Wisp het volgende:
mwah ik woon al 15 jaar in apeldoorn en bevalt me uitstekend, uitgaan is prima geregeld en die nieuwe wijken zijn ook best mooim'n pa woont trouwens in Doesburg, das ook een mooie stad(je)
quote:ik ben er wel geweest ... en mijn #1 blijft Luik
Op maandag 15 oktober 2001 17:58 schreef Suijk het volgende:
Valt me op hoe vaak er Luik wordt gezegd, terwijl ik haast zeker weet dat iedereen er vroeger alleen maar op reis naar zuid frankrijk ofzo doorheen moest. Dan zie je een stad niet. Inderdaad is dat gedeelte echt ontzettend smerig, maar ja, als er 3 miljoen nederlanders met de auto doorheen komen in 1 zomer, wil het wel vies worden daar. Het schijnt achter die lelijke 'doorrijroute' wel oke te zijn. Zelf nooit geweest trouwens.Hoog op mijn lijstje staan Almere, Roubaix (en de andere noord franse industriesteden), Johannesburg en nog maar een keer Almere eigenlijk.
S.
En i.p.v. dat ze nou die fabrieken schoonmaken heben ze een andere oplossing: ze hebben een schoorsteen gebouwd van 500m. (!) hoog, zodat alle smerigheid niet langer op Sudburry neerslaat, maar 500Km noordelijker in een natuurgebied
Ik zelf vindt Hong-Kong dus helemaal niks. Hoge wolkenkrabbers, miljoenen mensen, druk verkeer en een ontzettend vies klimaat.
quote:Blackpool vind ik juist heel sfeervol op een bepaalde manier. De oude trammetjes, die toren, de kermisattracties en de pier. Het is allemaal van die vergane glorie die juist sfeer toevoegt. En de ordinaire Engelsen die erop af komen maken het plaatje helemaal compleet.
Op maandag 29 oktober 2001 00:56 schreef evert het volgende:
en vervallen kustplaatsen aan de oostkust in engeland.
Zoals Blackpool en Scarborough, heel droevig.
Maar ik heb me er vooral vermaakt bij de rondleidng door de TVR fabriek...
Scarborough komt me van naam wel bekend voor, maar kweet niet of ik er ooit geweest ben.
quote:Dan ben jij nog niet in Riaño (noordwest Spanje, provincie Léon) geweest.
XL - zaterdag 22 september 2001 14:27
Verder wil ik toevoegen dat concurrenten van Grenoble (om lelijkste stad te zijn) mooie steden zijn als je ze met Grenoble gaat vergelijken.
Toen werd er een stuwmeer gebouwd, en werd onder luid protest van de Spanjaarden Riaño onder water gezet.
Hiervoor in de plaats is toen het HUIDIGE Riaño gebouwd, zo'n 500 meter verderop.
Het is één groot VINEX getto, met precies 1 kroegje en honderden appartementencomplexen (voor gestrande doorreizigers vermoed ik )
En daar heb ik noodgedwongen 10 uur op die klotebus naar Soto de Valdeón moeten wachten, (die verbindingen daar, grrrrrrrrr!!!!!!!! )
Ook Benavente en Zamora (200 respectievelijk 300 kilometer zuidelijker) komen in aanmerking voor de Hier-Zou-Ik-Nog-Niet-Dood-Gevonden-Willen-Worden-Award (sfeerloos en steriel).
Ben je trouwens wel eens in Carnisselande (gemeente Barendrecht, ca. 2 kilometer buiten het dorp) en Gadering/Tussenwater (Hoogvliet) geweest?
Bouillon (superdroogklotenstad in Wallonië waar helemaal NIKS te beleven is),
Roses (een sfeerloos stukje Nederlands/Duits bierbuikvertoon in oostelijk Spanje, 200 kilometer boven Barcelona, met de nodige grijze toeristenpakhuizen).
En natuurlijk een aantal steden die op -ange eindigen in het noordoosten van Frankrijk, waarschijnlijk voornamelijk bewoond door de in de nucleaire industrie werkende Franse arbeider, die geen licht op zijn/haar fiets nodig heeft, daar deze persoon vanzelf al licht geeft, gezien de veiligheidsgraad van de Franse kerncentrales.
En tenslotte sommige wijken in Kopenhagen, die net 3 kilometer buiten het centrum, maar nog wel midden in de stad liggen, zoals bijvoorbeeld Bellahøy met zijn grauwe Ceaucescublokken (wel een leuke camping overigens).
Flums (niet te verwarren met het mooie Flims!!!) in het noordoosten van Zwitserland, smeerpijpen en een paar grauwe rotsen + dito huisjes eromheen (het relatief hoge zelfmoordpercentage onder de Zwitsers zou zonder Flums waarschijnlijk merkbaar dalen ).
In Grenoble ben ik tot nu toe nog niet geweest, wel telkens net in de buurt (wintersport), maar ik kan me niet voorstellen dat Grenoble NOG meer ellende uitstraalt dan het bovengenoemde.
quote:Alleen mooi als de duinen ècht VOOR Den Haag zouden liggen, zoals in het liedje gesuggereerd wordt.
Berserker - vrijdag 28 september 2001 17:02:
Oh oh Den Haag... mooie stad achter de duinen...
quote:Helmond is mijn hometown en idd een van de lelijkste, zo niet de lelijkste stad van Nederland wat de binnenstad betreft. De binnenstad van Helmond is een trieste en verpauperde zooi en het wordt steeds erger. De criminaliteitscijfers zijn er ook schrikbarend hoog. Heel spijtig maar het is niet anders. Het stadsdeel Binnenstad- oost behoort tot de slechtste en minst leefbare wijken in Nederland. Het is zo langzamerhand een echte probleemwijk aan het worden. Is het eik al.
Op vrijdag 07 september 2001 11:42 schreef Dikke_TimSalaBim het volgende:
Lelijkste Steden:
NL: Helmond
Bel.: Met afstand: Luik
Fra.: Marseille (behalve het centrum) of Lille
Eng.: Manchester, Liverpool, Sheffield, Leeds (de noordelijke industriesteden dus)
Dui.: Een paar van die RuhrgebiedstedenP.S. De stad waar ik woon, Eindhoven, kan ook niet gerekend worden tot de mooiste steden...
En dat staat allemaal in schril contrast met de nieuwbouwwijken. Helmond is een van de snelst groeiende steden van Nederland en er worden nu verschillende moderne nieuwbouwwijken aan de buitenkant gebouwd.
Ik moet zeggen dat ik Eindhoven ook maar weinig sfeer en uitstraling vind hebben, mar dat valt nog in het niets met het centrum van Helmond.
Maar de lelijkste stad ter wereld vind ik toch wel Luik. Wat een verpauperde en troosteloze indruk maakt die stad. Het paradoxale is dat je maar een paar kilometer naar het zuiden hoeft te rijden en je zit midden in de Ardennen, waar het wel heel mooi en groen is. Verder lijkt mij Athene ook een gruwelijk gore en vervuilde stad. Die smoglaag, afgrijselijk. Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt mij daar niet echt geweldig. Bovendien heeft Athene enorme verkeersproblemen, het staat daar altijd muur- en muur vast. Hoe willen die de Olympische Spelen op rolletjes laten lopen?
Helsingborg (Zwe)
Zweden is een prachtig land maar Helsingborg is een afschuwelijke industriestad die vol is gebouwd met olieraffinaderijen en andere afschuwelijke walmende stalen skeletten. Eik het enige wat mij aan Zweden tegenviel.
Essen (Dui)
Wat een leijke industiestad.
Roubaix (Fra)
De triestheid zelve. Net zoals heel Noord- West Frankrijk.
Duinkerken (Fra)
Hetzelfde verhaal als Roubaix
Lyon (Fra)
Do I need to say more. De verkeerschaos zelve.
Het trieste verleden van het stadje heeft er heel duidelijk zijn sporen nagelaten. Echt onvoorstelbaar. Nog nooit zo'n troosteloze, deprimerende, levenloze, ingeslapen stad gezien. Die hele omgeving van Dachau ademt depressie uit. Je voelt gewoon (zelfs al weet je niet dat daar in WOII een vernietigingskamp was) dat het daar niet pluis is, dat daar in het verleden een gruwelijk tragedie heeft plaatsgevonden. Echt walgelijk.
Ik ben nog nooit in Auschwitz geweest, maar het zal daar wel niet anders zijn.
quote:De meeste Zwitserse steden zijn heel schoon en perfect geregeld. Dan zul je je in Zurich, Bern, Luzern, Lausanne etc. ook niet echt thuisvoelen.
Op dinsdag 04 september 2001 13:57 schreef Hik het volgende:
Persoonlijk vond ik Geneve ERG doods. Alles is zo schoon en perfect geregeld dat ik er helemaal naar van werd. Net één groot laboratorium.
Luik
absoluut nummer 1.
goeie runners up Amsterdom en Almere
(moest wel m'n best doen om nog iéts fatsoenlijks te vinden. )
quote:En Moskou en St. Petersburg en waarschijnlijk voor het gros van de Oostblok-steden. Maar de centra zijn dan wel prachtig!
Op woensdag 06 februari 2002 10:11 schreef Singa het volgende:
Praag als je het centrum eruithaalt, heb je een afgrijselijk lelijke stad... Het centrum van Praag is echter zo mooi, dat je bijna vergeet dat de rest om te janken is, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld budapest.
quote:Ja inderdaad, ik vind het alleen zo jammer dat zo'n mooi centrum haast schuil gaat tussen al die gore 'sowjet' beton flats. Als je bijvoorbeeld in Tjechië naar een andere stad gaat dan Praag dan kun je een mooi centrum ook wel vergeten, alles is daar lelijk... Jammer wat tientallen jaren onderdrukking kan doen.
Op woensdag 06 februari 2002 10:14 schreef k_man het volgende:
En Moskou en St. Petersburg en waarschijnlijk voor het gros van de Oostblok-steden. Maar de centra zijn dan wel prachtig!
quote:Zijn er in Belgie dan ook Duitstalige delen? Echt nooit geweten.
Op woensdag 05 september 2001 15:23 schreef F.U.B.A.R het volgende:[..]
België is een federatie en dit zijn haar deelstaten:
- Duitstalige Gemeenschap
quote:Leuven is inderdaad een mooie stad. Brugge en Gent schijnen ook erg fraai te zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Op vrijdag 07 september 2001 19:39 schreef kamagurka het volgende:
Leueven heeft ook een centrum waar meeste hollandse steden een puntje aan kunnen zuigen.
En Luik vind ik gewoon walgelijk. Wat een afschuwelijk gore stad is dat.
quote:Nog niet geweest inderdaad, zou heel goed heel lelijk kunnen zijn. Ook Tignes, wintersport oord in de Franse Alpen (dichtbij Grenoble
Op maandag 05 november 2001 16:35 schreef Agnar het volgende:[..]
Dan ben jij nog niet in Riaño (noordwest Spanje, provincie Léon) geweest. Ooit (tot in de late jaren 80) was dit een schilderachtig dorpje, zoals je die ten noorden van Riaño (te weten in het Valdeón) gelukkig nog wèl hebt.
Toen werd er een stuwmeer gebouwd, en werd onder luid protest van de Spanjaarden Riaño onder water gezet.
Hiervoor in de plaats is toen het HUIDIGE Riaño gebouwd, zo'n 500 meter verderop.
Het is één groot VINEX getto, met precies 1 kroegje en honderden appartementencomplexen (voor gestrande doorreizigers vermoed ik)
En tenslotte sommige wijken in Kopenhagen, die net 3 kilometer buiten het centrum, maar nog wel midden in de stad liggen, zoals bijvoorbeeld Bellahøy met zijn grauwe Ceaucescublokken (wel een leuke camping overigens).
[..]
Ik vind dat je bij het beoordelen van een stad rekening moet houden met de verwachting die je van een stad hebt, niet objectief... maar dat is men als mens meestal niet (uitzonderingen daar gelaten). Grenoble heeft alles in zich om een prachtige stad te zijn, als je daar bent blijken al deze kansen op hopeloze wijze gemist.
Als je naar Riaño gaat, en je weet dat het verplaatst is door een stuwmeer. Dan kun je niet verwachten dat je in een mooie stad terecht gaat komen. Daardoor denk ik dat de domper minder zal zijn.
Nu blijft het natuurlijk makkelijk om te zeggen, ja maar dan kan het toch lelijker zijn!!! Vind ik niet (beter is slechter dan goed genoeg), maar de discussie die hieruit kan ontstaan zou een ander topic vol kunnen zijn. Ik zal mijn betoog dan ook niet uiteenzetten.
Kopenhagen is vergeleken bij Grenoble trouwens niet eens bijna een beetje lelijk. Als je echt op wijken af wil knappen kan dat heel dicht bij huis: Antwerpen. Sowieso een lelijke stad, maar ongetwijfels al vaker vernoemd in dit topic
quote:waarom is het geen stad? omdat het geen stadsrechten heeft? dan is Den-Haag ook geen stad.
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:22 schreef kamagurka het volgende:[..]
Deze gast is er tevergeefs daar op zoek geweest naar een "stad", want dat is het namelijk helemaaal niet. Centrum? Een paar oude boerderijen en landhuizen en een shoppingmall ertegenaan geplakt.
De omgeving is erg mooi, dat geef ik meteen toe. Maar dat maakt het nog niet tot een stad.. (iets dat zelfs het oerlelijke Luik wél is) Daar doelde ik dus op
het enige nadeel is dat er weinig studenten zitten maar dat is met wel meer steden zo
NL: Almere, Lelystad
BEL: Luik
DLD: Oberhausen
FRA: Lille
ENG: Leicester
SPA: Benidorm
VS: Brownsville (TX), Bryan (TX), Klamath Falls (OR)
Pistol Pete
quote:...Rotterdam
Op zondag 21 april 2002 19:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Stadsrechten wil allemaal weinig zeggen, er zijn genoeg boerengaten met stadsrechten. Lelijkste steden van Nederland: Lelystad, Assen, Sittard, Eindhoven...
quote:Luik lelijk?
quote:Je wou toch niet zeggen dat dat door het gemeenschappelijke kenmerk komt?
Op maandag 10 september 2001 03:04 schreef Schanulleke het volgende:
Den Helder is met afstand de lelijkste stad waar ik ooit geweest ben. Alsof je elk moment van de wereld af kan vallen zo triest ziet het er daar uit. Rotterdam is een goeie tweede. Ook al zo zielloos.
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 11:12 schreef _Fulton_ het volgende:
Maastricht
quote:Licht Klamath Falls es toe, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
Op zondag 21 april 2002 16:09 schreef Pistol_Pete het volgende:
ff kijken...de lelijkste steden waar ik zo op kan komen zijn toch wel:NL: Almere, Lelystad
DLD: Oberhausen
FRA: Lille
ENG: Leicester
SPA: Benidorm
VS: Brownsville (TX), Bryan (TX), Klamath Falls (OR)Pistol Pete
quote:Klamath Falls is een typisch west Amerikaans stadje...lelijk dus. Alleen dit plaatsje is nog lelijker. Die plaats bestaat uit eigenlijk alleen maar 1 lange weg van een paar kilometer waar alles zich aan bevindt zoals fast food restaurants, hotels, supermarkten, autodealers...etc. IIG het ziet eruit als 1 grote puinhoop.
Op woensdag 01 mei 2002 20:05 schreef Leatherface het volgende:[..]
Licht Klamath Falls es toe, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
quote:Oregon, uitgestrekte naaldwouden en veel bergen.
Op donderdag 02 mei 2002 12:30 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
Klamath Falls is een typisch west Amerikaans stadje...lelijk dus. Alleen dit plaatsje is nog lelijker. Die plaats bestaat uit eigenlijk alleen maar 1 lange weg van een paar kilometer waar alles zich aan bevindt zoals fast food restaurants, hotels, supermarkten, autodealers...etc. IIG het ziet eruit als 1 grote puinhoop.
Gelukkig is de natuur rondom Klamath Falls wel mooi
quote:Berlijn is echt cool! Hou je niet van punk en graffity?
Op vrijdag 03 mei 2002 00:24 schreef Bug het volgende:
NL: Enschede, gigantische puinzooi in het centrum. Weinig gebouwen met uitstraling.
DU: Berlijn, ik vonde het eigenlijk een stad zonder echt veel uitstaling.
Tsj: Liberec, grauw en saai
BE: Tsja, toch Luik...
Maar lelijke steden..
NL Zoetermeer
Dui Dusseldorf
Frankrijk Lille
Stifler
quote:Het ging toch om de stad? De sfeer in de stad is wel OK, en je zult er best leuk kunnen uitgaan. Maar dat kan zelfs in Luik misschien nog wel
Op vrijdag 03 mei 2002 00:32 schreef Ole het volgende:[..]
Berlijn is echt cool! Hou je niet van punk en graffity?
Zonder dollen, kom net uit Berlijn en ik vind het echt geweldig.. Er wordt veel gebouwd, je kunt er heerlijk eten en leuk uitgaan.Maar lelijke steden..
NL Zoetermeer
Dui Dusseldorf
Frankrijk Lille
quote:Seraing, ja een van de gezellige voorsteden van luik.
Op dinsdag 30 april 2002 10:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Luik lelijk?
Nog nooit in Seraing geweest zeker, dan waan je je echt in de DDR
quote:In Luik kun je beter uitgaan dan in de meeste Nederlandse steden...
Op vrijdag 03 mei 2002 21:58 schreef Bug het volgende:[..]
Het ging toch om de stad? De sfeer in de stad is wel OK, en je zult er best leuk kunnen uitgaan. Maar dat kan zelfs in Luik misschien nog wel
quote:Nog steeds?
Op vrijdag 03 mei 2002 00:24 schreef Bug het volgende:
NL: Enschede, gigantische puinzooi in het centrum.
quote:Eindhoven is wel degelijk lelijk!
Op maandag 06 mei 2002 17:22 schreef Lafayette het volgende:
Wat is dat gedoe over Eindhoven toch?
Okay ik woon er. En mijn vorige woonplaats was misschien mooier (Breda). Maar Eindhoven is niet lelijk. Centrum ziet er goed verzorgt uit. Daarbij wordt er hard aan gewerkt om het beter te maken. Wie zegt dat Eindhoven saai is, heeft nog nooit goed vertoefd in die stad. Het barst er van de kroegen en er is een ruime keuze aan eetgelegenheden. Ik ben het er dus niet mee eens.
quote:Zucht. Okay, dan vraag ik mij af wat Tilburg is. Ook lelijk zeker
[b]Op maandag 06 mei 2002 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende
Eindhoven is wel degelijk lelijk!
Not my kinda place
Kijk, elk land en elk volk is anders. Sommigen hebben blijkbaar moeite met dit gegeven.
Als je over "Belgie" spreekt moet je je bedenken: heb ik het nu over Vlaanderen of Wallonie? Want eigenlijk zijn dit twee totàààl verschillende landen!
Het klopt dat de Waalse steden niet erg fraai zijn. Maar als je dan Vlaamse steden zoals Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven en Hasselt bekijkt dan merk je toch wel een verschil! Dus je kan onmogelijk een definitie geven van een "Belgische" stad; er zijn enkel Vlààmse en Wààlse steden.
(Persoonlijk ben ik voor een zelfstandig Vlaanderen; dus zonder Wallonie dat al ons geld opslorpt, maar dat is een andere discussie)
En luister, als Nederland dan toch zoveel leuker, toffer en mooier is; hoe komt het dan dat de Vlaamse steden -en Antwerpen in het bijzonder- elk weekend worden overspoeld door bussen Nederlandse toeristen die luidruchtig hun aanwezigheid kenbaar maken? (Soms zingen ze zelfs "Holland! Holland! Holland!) Nationalistisch volkje als je het mij vraagt.
Vlaamse groetjes...en blijf vooral waar je bent.
(Sorry voor de vriendelijke Nederlanders maar dit is voor de ettertjes...)
quote:Wijdverspreid fabeltje:
Op zaterdag 20 april 2002 13:32 schreef WinXP_sux het volgende:[..]
waarom is het geen stad? omdat het geen stadsrechten heeft? dan is Den-Haag ook geen stad.
Den Haag bleef een dorp tot de tijd van Napoleon Bonaparte. In die dagen benoemde Napoleon zijn broer Lodewijk tot de eerste Koning van Nederland. Daarvoor waren de Nederlanden een republiek die bestuurd werd door de steden. Lodewijk was degene die Den Haag uiteindelijk stadsrechten verleende.
quote:Is er iemand ooit in Cheb geweest in Tsjechie? Tering eeh dat is pas een lelijke kutstad. Allemaal hoeren op de straat en een zooi daar, echt ongeloofelijk... Het schijnt trouwens in Slowakije nog erger te zijn, daar heb je steden die er uit zien alsof ze ondergescheten zijn door 20 reuzen heb ik gehoord...
Op donderdag 26 december 2002 23:11 schreef Piro het volgende:
Den Haag
Rotterdam
Zo'n beetje HEEL belgie, ik word zo ontzettend depressief van dat takkenland (de inwoners zijn wel okay)
Parijs (ongeordende teringbende)
Zagreb (vervallen puinhoop, druk, en vies)
Ljubljana (grauwe teringzooi)
Miami (uitgestrekte kutstad, enige lichtpuntje was dat ik in een wijk met mensen die hoger op de sociale ladder stonden)
Bombay (de grootste bewoonde vuilnisbelt, gadverdamme!)
Chandigarh (grauwe baggerstad ala miami)
Zo, hopelijk zijn we nu weer even af van die gasten die maar blijven roepen dat hun dorp eigenlijk een stad is terwijl de varkens op het kerkplein schijten.
en Heerlen is inderdaad suckie suckie, schaam me dat ik er vandaan kom
en ik werk er nota bene nee echt een klotestad
steden als Praag en Boedapest vind ik juist geweldig, ik vind het heerlijk om daar doorheen te lopen, en ja ik ben ook in de buitenwijken geweest, ok een beetje verpauperd (nogal een beetje ) maar alsnog vind ik het geweldige steden
Ljubljana, Wenen en Basel alleen doorheen gereden maar die leken me opzich ook wel wat
Rome ook geweldig, tjah ik kan eigenlijk niet echt een wereldstad bedenken die ik echt lelijk vond, maar in zoveel steden ben ik ook niet geweest (Zagreb wilde ik heen maar was net iets te ver van mn hotel af nog, volgende zomer nieuwe kans hoop ik )
Als je de Sahara doorkruist vanuit Algerije, is het de eerste 'stad' die je tegenkomt.
Mijn God, wat een hellegat is het!
Getroffen door het noodlot (met een wiel van de auto door een putdeksel gezakt) heb ik daar noodgedwongen enige tijd doorgebracht. De 'eigenaar' van de putdeksel was de zwager van de plaatselijke politiecommisaris. Hij eiste een exorbitant hoge schadevergoeding, alle uitgaande wegen werden bewaakt door politieposten.
Na een week sputteren en mopperen, toch maar betaald. Weg wilden we, weg uit de hel op aarde!
Mooiste stad : Leeuwarden
------ Foto verwijderd, heeft nl helemaal niets met R'dam te maken -----
[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 28-12-2002 20:41]
quote:Inderdaad! Verzameling huizen bij elkaar. En zeer irritante inwoners ook.
Op vrijdag 3 mei 2002 00:32 schreef Ole het volgende:[..]
Maar lelijke steden..
NL Zoetermeer
quote:Waarbij Lodewijk bij het zien van Den Haag de woorden uitsprak "voila une belle ville" (ben niet zo sterk in Frans' quoten, dus de spelling zal wel fout zijn), en een Bonaparte spreek je niet tegen. Een mooie stad dus, en geheel terecht.
Op maandag 23 december 2002 15:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wijdverspreid fabeltje:
Den Haag bleef een dorp tot de tijd van Napoleon Bonaparte. In die dagen benoemde Napoleon zijn broer Lodewijk tot de eerste Koning van Nederland. Daarvoor waren de Nederlanden een republiek die bestuurd werd door de steden. Lodewijk was degene die Den Haag uiteindelijk stadsrechten verleende.
Het blijft blijkbaar moeilijk voor Nederlanders om objectief naar België te kijken...
quote:ja, dat maakt 'n stad wel erg lelijk
Op zaterdag 28 december 2002 23:04 schreef Toeps het volgende:[..]
Verzameling huizen bij elkaar.
alphen aan de rijn, zoetemeer, hoofddorp, lelystad, almere, eindhovenen heel zuid limburg op maastricht na.
athene, frankfurt an der oder, sao paolo, delen van berlijn, grote delen van Parijs. Marseille idd en Genua.<
wel mooi itt eerder door anderen geroepen: milaan en binnenstad luik
brussel vind ik een twijfelgeval (ventrum vs buitenwijk)
[Dit bericht is gewijzigd door BigDick op 31-01-2003 15:25]
Mooiste Stad: San Francisco
Lelijkste Stad: Detroit
quote:
Op woensdag 12 september 2001 18:53 schreef Ringo het volgende:
Delfzijl is met afstand de lelijkste plek op aarde in Nederland.
Wereldwijd spant Chicago voor mij de kroon. Lelijke grijsgrauwe stad met een bovengrondse metro en niks anders dan achterlijkzwarte wolkenkrabbers *rill*
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 01:14 schreef maartena het volgende:
Voor de Verenigde Staten geldt bij mij:Mooiste Stad: San Francisco
...
quote:Moet je maar eens een kijkje gaan nemen in Nikel
Op dinsdag 13 mei 2003 10:37 schreef inspiral het volgende:
Katowice in Polen...zwarter dan zwart kunnen gebouwen niet worden van alle roet dat daar door de zware industrie nog dagelijks de lucht in wordt geblazen
quote:Wat is er mis met alphen a/d rijn? Oke het is niet spectaculair ofzow en geen wereldstad maar het is geen vieze stad, dat zeker niet. Lelijk ook niet behalve op het nieuwe stadskantoor na
Op vrijdag 31 januari 2003 15:16 schreef BigDick het volgende:
Lelijke stedenalphen aan de rijn, zoetemeer, hoofddorp, lelystad, almere, eindhovenen heel zuid limburg op maastricht na.
Toevallig wel de groenste stad van NL en europa 2002
quote:Haha! Supertoevallig! Ik lees die topictitel en denk echt meteen aan Luik!!! En wat lees ik bij de topicstarter, precies, luik! Wat een gore, zwart geblakerde k*tstad is dat zeg! Je zal er maar wonen!
Op maandag 3 september 2001 23:13 schreef Vork het volgende:De lelijkste goorste en smerigste stad waar ik ben geweest was toch wel Luik. Bah, ranzige partij achterstandswijk is dat zeg. Het stinkt er, de huizen zijn in slechte staat etc.
quote:Nou, Nikel is een zwartgeblakerd Russisch mijnstadje. Die hele omgeving is een grote zwarte kuil
Op dinsdag 13 mei 2003 15:43 schreef Liejannuh het volgende:
Als je een stad nou zo lelijk vind, vertel dan ook even waarom!![]()
Losse kreten zeggen niet zoveel natuurlijk.
quote:Hoe kom je daar dan terecht????
Op dinsdag 13 mei 2003 15:55 schreef Leatherface het volgende:[..]
Nou, Nikel is een zwartgeblakerd Russisch mijnstadje. Die hele omgeving is een grote zwarte kuil
quote:Ben d'r nog nooit geweest, maar heb het wel eens op tv gezien en 't zag er verschrikkelijk goor uit.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:01 schreef Liejannuh het volgende:[..]
Hoe kom je daar dan terecht????
quote:Het ligt ook nog eens in the-middle-of-nowhere in Noord-Karelië. Een plaats, waar je niet wilt zijn.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:08 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ben d'r nog nooit geweest, maar heb het wel eens op tv gezien en 't zag er verschrikkelijk goor uit.
quote:En het verneukt min of meer de halve toendra's
Op dinsdag 13 mei 2003 16:25 schreef Halinalle het volgende:[..]
Het ligt ook nog eens in the-middle-of-nowhere in Noord-Karelië. Een plaats, waar je niet wilt zijn.
Ook Luxemburg vind ik vreselijk en ik kan niet uitleggen waarom.
Luik en Parijs daarentegen zijn naar mijn mening wel degelijk heel mooi hoor
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 16:30 schreef ramses het volgende:Luik en Parijs daarentegen zijn naar mijn mening wel degelijk heel mooi hoor
quote:Of de volksbuurt bij het station?
Op dinsdag 13 mei 2003 16:47 schreef Blutus het volgende:[..]
Luik en parijs in 1 adem noemen? Wat vind jij mooi aan Luik dan? De cementindustrie langs de maas?
quote:Ik vond Luxemburg - Stad zo steriel, vooral het stadsgedeelte ten oosten van de Petruse - vallei, volgens mij het Business District.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:30 schreef ramses het volgende:
Ik vind Rotterdam een lelijk stad, het kent totaal geen sfeer.Ook Luxemburg vind ik vreselijk en ik kan niet uitleggen waarom.
Dat park is trouwens wel mooi.
quote:Ik vind het oude deel van Luxemburg best wel aardig. Het groen in het dal in het stadscentrum vond ik ook wel mooi.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:51 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik vond Luxemburg - Stad zo steriel, vooral het stadsgedeelte ten oosten van de Petruse - vallei, volgens mij het Business District.
Dat park is trouwens wel mooi.
En Praag is tegelijk een heel mooie en een oerlelijke stad. Prachtige gebouwen, maar een allegaartje van stijlen. Kakafonie ten top gedreven.
Ook lelijk :
Limerick (Ierland)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |