abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22181039
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 september 2004 @ 19:51:13 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22181064
oke. TEGEN!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_22181077
ENV is tegenwoordig ECV...
pi_22181082
Tegen en is het niet ECV?
pi_22181089
Het is een aardige aanloop naar een uiteindelijk beter systeem, alleen jammer dat er een tussenoplossing is bedacht. Maar we poldermodellen gewoon lekker verder
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:54:25 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_22181139
Zolang er meerdere clubs uit 1 land aan de championsleague mogen meedoen is het hele systeem 1 grote commercieele kutzooi.

Ze doen maar.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 september 2004 @ 19:54:51 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22181152
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het is een aardige aanloop naar een uiteindelijk beter systeem, alleen jammer dat er een tussenoplossing is bedacht. Maar we poldermodellen gewoon lekker verder
of je doet het goed of niet, halve oplossingen verergeren over het algemeen het probleem!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_22181175
Tony zei:
quote:
Maar als feyenoord en ajax dit jaar de ene na de andere nederlaag leiden en Utrecht wordt 2e kunnen ze ook geen potten breken.
Nee, maar dan zouden Ajax en Feyenoord ook geen potten kunnen breken want "ze leden de ene nederlaag na de andere."
quote:
Het argument dat het niet goed is voor het Nederlands voetbal is absurd. Je weet nu dat dit systeem er komt, daar moet je je als top3 club op instellen
Het is slecht dat het aantal wedstrijden omhoog gaat en de zwaarste vlak voor het WK moeten worden afgewerkt.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22181215
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

of je doet het goed of niet, halve oplossingen verergeren over het algemeen het probleem!
Woensdag meer hierover

Maar ik denk dat we over 3 jaar eindelijk naar volwaardige playoffs toegaan, alleen om het in één keer te doen is het te radicaal volgens sommigen, dit is een Nederlandse oplossing
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 september 2004 @ 20:00:03 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22181280
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Woensdag meer hierover

Maar ik denk dat we over 3 jaar eindelijk naar volwaardige playoffs toegaan, alleen om het in één keer te doen is het te radicaal volgens sommigen, dit is een Nederlandse oplossing
en wat versta je onder volledige play off? 2 poules en dan de bovenste 4 van beide poules gaan voor t kampioenschap en de onderste vechten degradatie.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_22181397
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:00 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en wat versta je onder volledige play off? 2 poules en dan de bovenste 4 van beide poules gaan voor t kampioenschap en de onderste vechten degradatie.
De competitie terugbrengen naar 16 clubs, daarna maken de bovenste acht uit wie er kampioen wordt en de onderste acht wie er degraderen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22181482
Onzin van de competitie moeten ze afblijven... als ze nou gewoon de hele opzet van de Amstel Cup veranderen en het een beetje spannend maken net zoals The FA Cup!
pi_22181620
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

De competitie terugbrengen naar 16 clubs, daarna maken de bovenste acht uit wie er kampioen wordt en de onderste acht wie er degraderen
Dat lijkt me een beter idee. Onderste 2 clubs degraderen direct. Daarnaast de opzet van de beker wijzigen. Lijkt me allemaal beter dan wat er nu allemaal gaat gebeuren.
pi_22181730
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:12 schreef gras het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beter idee. Onderste 2 clubs degraderen direct. Daarnaast de opzet van de beker wijzigen. Lijkt me allemaal beter dan wat er nu allemaal gaat gebeuren.
Maar in dat krijg je er nooit in één keer doorheen. Stel je voor dat mijn plan nu was voorgesteld, dan was het hele land nu in rep en roer. Alles moet in fases gebracht worden, dan krijg je dit soort op het oog vreemde regels. In de praktijk zullen PSV, Ajax en Feijenoord met z'n drieën strijden om de titel en het voorronde ticket.

Pas als de volwaardige playoffs ingevoerd zijn, kan er verandering inkomen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22181797
Bijzonder slecht idee dit. De ploeg die na 34 wedstrijden tweede staat, heeft die klassering gewoon eerlijk verdiend. Door een play-off te houden, moet de nummer 2 ineens nog weer tegen de nummer 5 gaan spelen. Heb je één rotdag, of kamp je toevallig met veel blessures, dan kan je dat fataal worden.

Dit doet bijzonder veel afbreuk aan de voetbalcompetitie. Een ploeg die eenmaal zeker is van een Top 5-klassering en geen kampioen meer kan worden, speelt bijvoorbeeld de laatste 3-4 wedstrijden voor spek en bonen. Gevolg: competitievervalsing, waarbij zelfs beïnvloeding van de degradatieplaatsen mogelijk is. (Zie ook het al uitgevoetbalde FC Utrecht, dat vorig seizoen totaal ongeïnspireerd speelde tegen degradatiekandidaat Vitesse. Vitesse won, Zwolle degradeerde daardoor rechtstreeks).

Daar komt dan tot overmaat van ramp ook nog bij dat de nummer 5 uit de Nederlandse competitie zich in principe kan plaatsen voor de voorronde van de Champions League. Ik denk dat de Nederlandse kansen in de Champions League daar bepaald niet beter op worden. En hoe slechter Nederland op Europees niveau presteert, des te minder punten in de landenklassering. Uiteindelijk kan dat leiden tot minder startplaatsen in de Europese bekertoernooien, wat uiteindelijk ook nog weer een negatief effect op het totale Nederlandse voetbal kan hebben. Nederland is gebaat bij de sterkst mogelijke deelnemers voor de Champions League en UEFA-Cup, niet bij ploegen die toevallig een dag goed in vorm zijn.
pi_22181844
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Maar in dat krijg je er nooit in één keer doorheen. Stel je voor dat mijn plan nu was voorgesteld, dan was het hele land nu in rep en roer. Alles moet in fases gebracht worden, dan krijg je dit soort op het oog vreemde regels. In de praktijk zullen PSV, Ajax en Feijenoord met z'n drieën strijden om de titel en het voorronde ticket.

Pas als de volwaardige playoffs ingevoerd zijn, kan er verandering inkomen
Volgens mij heb ik jouw idee verkeerd begrepen. Ik dacht aan een 'gewone' competitie tot de winterstop met eenmaal spelen tegen iedereen. Daarna competitie opdelen in twee; poule voor kampioenschap en poule voor degradatie. Niet echt een play-off systeem dus.
pi_22182268
Ik ben het met dVTBV eens. Het belangrijkste argument is wat mij betreft dat de spanning al gauw weg is, als je tweede staat en je bent zeker van de play-offs houdt het op. HEt is juist mooi als de competitie tot het laatste moment spannend blijft. Wie tweede wordt is tweede, enzovoorts. Dat moet je niet nog gaan aanpassen door middel van onderlinge wedstrijden, het is nu juist zo dat iedere club tweemaal tegen elke andere club uitkomt. Eerlijker kan niet. Spannender wordt het denk ik ook niet.

Bij het systeem met 16 clubs zoals T_M67 beschrijft is het nog veel erger. De club die dan achtste wordt kan dan in principe kampioen worden, en de nummer negen degraderen. Dat is belachelijk. Ik ben wel voorstander van een kleinerre competitie op zich, omdat er te veel clubs heen en weer zwengelen tussen de twee divisies.

Ik vind Play-Offs maar een raar systeem, het is niet te combineren met een volwaardige competitie. Het is alleen nuttig bij bijvoorbeeld het EK, waarbij de beste twee teams van elke poule doorgaan naar de kwartfinale. In principe is ook dit niet helemaal goed, omdat dan nog de nummer twee kan winnen. Het verschil zit hem hier in de verschillende groepen; groep A kan sterker zijn dan groep B en dus kan de nummer twee daarvan wellicht de nummer een van groep B verslaan. Bij de Eredivisie is het gewoon al bepaald wie het beste is van alle teams, dat is de nummer een.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 september 2004 @ 20:50:44 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22182439
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

ook al slecht, of je kiest voor een competitie met alle teams en de nummer 1 is de nummer 1 of je gaat in poules werken (amerikaanse systeem). eerst een hele competitie en dan nog eens play offs is nix.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_22182496
Ik vind dit plan de degradatie van een competitiewedstrijd. Met een seizoenkaart krijg je er ze bij, maar ik ga toch zeker niet betalen voor die zes verplichte nummers aan het eind van het seizoen

de duels om derde of zesde plaats voor de play-offs
  vrijdag 24 september 2004 @ 20:59:45 #20
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_22182587
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:21 schreef dVTB het volgende:
Bijzonder slecht idee dit. De ploeg die na 34 wedstrijden tweede staat, heeft die klassering gewoon eerlijk verdiend. Door een play-off te houden, moet de nummer 2 ineens nog weer tegen de nummer 5 gaan spelen. Heb je één rotdag, of kamp je toevallig met veel blessures, dan kan je dat fataal worden.

Dit doet bijzonder veel afbreuk aan de voetbalcompetitie. Een ploeg die eenmaal zeker is van een Top 5-klassering en geen kampioen meer kan worden, speelt bijvoorbeeld de laatste 3-4 wedstrijden voor spek en bonen. Gevolg: competitievervalsing, waarbij zelfs beïnvloeding van de degradatieplaatsen mogelijk is. (Zie ook het al uitgevoetbalde FC Utrecht, dat vorig seizoen totaal ongeïnspireerd speelde tegen degradatiekandidaat Vitesse. Vitesse won, Zwolle degradeerde daardoor rechtstreeks).

Daar komt dan tot overmaat van ramp ook nog bij dat de nummer 5 uit de Nederlandse competitie zich in principe kan plaatsen voor de voorronde van de Champions League. Ik denk dat de Nederlandse kansen in de Champions League daar bepaald niet beter op worden. En hoe slechter Nederland op Europees niveau presteert, des te minder punten in de landenklassering. Uiteindelijk kan dat leiden tot minder startplaatsen in de Europese bekertoernooien, wat uiteindelijk ook nog weer een negatief effect op het totale Nederlandse voetbal kan hebben. Nederland is gebaat bij de sterkst mogelijke deelnemers voor de Champions League en UEFA-Cup, niet bij ploegen die toevallig een dag goed in vorm zijn.
Hier ben ik het dus volledig mee eens . Ik ben dus zeker TEGEN!!
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_22182770
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ook al slecht, of je kiest voor een competitie met alle teams en de nummer 1 is de nummer 1 of je gaat in poules werken (amerikaanse systeem). eerst een hele competitie en dan nog eens play offs is nix.
In tal van andere sporten werkt het en bevordert het de amusementswaarde. Iedere sport ontwikkeld zich, maar de voetbalwereld moet halsstarrig blijven vasthouden aan oude systemen die zich na verloop van tijd tegen je gaan keren.

De titel gaat altijd naar of PSV of ajax en zo af en toe doet Feyenoord mee. Met een playoff systeem hebben kleinere clubs eindelijk eens kans om kampioen te worden. Eindelijk komt er weer een vorm van spanning terug in de doorgaans extreem saaie HCE
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_22182794
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

In tal van andere sporten werkt het en bevordert het de amusementswaarde. Iedere sport ontwikkeld zich, maar de voetbalwereld moet halsstarrig blijven vasthouden aan oude systemen die zich na verloop van tijd tegen je gaan keren.

De titel gaat altijd naar of PSV of ajax en zo af en toe doet Feyenoord mee. Met een playoff systeem hebben kleinere clubs eindelijk eens kans om kampioen te worden. Eindelijk komt er weer een vorm van spanning terug in de doorgaans extreem saaie HCE
Dus in principe vindt jij het juist een goed idee dat de beste teams niet altijd kampioen worden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22182881
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:09 schreef heiden6 het volgende:

Dus in principe vindt jij het juist een goed idee dat de beste teams niet altijd kampioen worden?
Het beste team wint de playoffs. Als dat de nummer 8 is, is het toch prachtig? Anders kunnen we net zo goed ieder seizoen gaan loten tussen PSV en ajax wie er kampioen wordt. Met de playoffs is er tenminste nog enige spanning
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 24 september 2004 @ 21:29:34 #24
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_22183220
de kampioen speelt geen play-offs hoor, nummer 2-5 en 6-9
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_22183252
Derksen vindt het een goed plan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')