abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 21:05:59 #1
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_22160073
quote:
De belangenvereniging van de achttien
clubs uit de eredivisie heeft zijn naam
gewijzigd.De Eredivisie NV (ENV) heet
voortaan de Eredivisie Commanditaire
Vennootschap (ECV),zo is besloten.

De herstructurering biedt de ECV vooral
financiėle voordelen.Zo hoeft de nieuwe
vereniging geen vennootschapsbelasting
meer af te dragen en dat scheelt de ECV
honderduizenden euro's op jaarbasis.

De ECV streeft ook naar een nieuwe en
spannendere competitie.De woordvoerders
van de 18 clubs filosofeerden in Zeist
ook over een play-off aan het einde van
het seizoen.De beste teams,zonder de
CL-deelnemers,zouden daarin om tickets
voor de UEFA Cup kunnen strijden.
Wat een verschrikkelijk dom idee. Play-offs aan het einde van het seizoen. Niemand gaat meer voor de eerste plaats in de reguliere competitie, want als je 8 wedstrijden voor het seizoen minimaal vijfde bent, ga je je alvast voorbereiden op de play-offs. Dom, heel dom.
pi_22160124
dat ECV idee is erg slim, bespaart een hoop geld. maar hoe ze ineens op het idee komen om een tournooi te gaan organiseren.. en wat voor een.. zorg eerst maar eens dat die AC normaal verloopt
OJAAJOH?
  donderdag 23 september 2004 @ 21:09:59 #3
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_22160171
Precies, maak van de Amstel Cup eens een normale play off competitie... Maar goed, daar gaat de ENV natuurlijk niet over..
  donderdag 23 september 2004 @ 21:20:06 #4
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_22160425
Toch waren die nacompetities in de Eredivisie destijds wel spannend!

(Misschien ook wel omdat Utreg een van die competities won )
pi_22160442
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
Precies, maak van de Amstel Cup eens een normale play off competitie... Maar goed, daar gaat de ENV natuurlijk niet over..
ECV

maar blijkbaar hebben ze daarin dus wel wat te zeggen.. anders komen ze ook niet met die gekke voorstellen..
OJAAJOH?
pi_22160750
Waarom is in Nederland het profvoetbal niet gewoon voor alle clubs opengesteld en kun je niet degraderen uit de eerste divisie. Het zou er de eerste divisie een stuk spannender op maken denk ik. Of wordt dit dan juist de doodsteek voor het Nederlandse voetbal.
...drop it like it's hot...
  donderdag 23 september 2004 @ 21:40:50 #7
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22160929
Ik ben 24, geen idee dus of de eredivisie nacompetitie spannend was. Had je toen ook periodetitels?

Mij lijkt die opzet wel leuk, ik vind het het enige leuke aan die hele eerste divisie.

Wat ook zou helpen (maar daar voelt de ENV natuurlijk niks voor) is dat alle TV-gelden wat eerlijker worden verdeeld. Ipv alles naar de top-3 zodat ze stevig in het zadel blijven zitten....
pi_22160937
Als ik het goed lees spelen de nr. 1 en 2 geen playoffs, dus gaat men zeker wel voor de eerste plaats in de competitie in tegenstelling tot wat de TS beweert.

Als aanhanger van een subtopper zeg ik hier nee tegen, aangezien je met een 4e plaats dus niet meer zeker bent van Europees....

Om maar niet te spreken van de alsmaar voller wordende voetbalkalender
  donderdag 23 september 2004 @ 21:44:58 #9
73305 Stpan
pi_22161035
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:34 schreef Nyluzzz het volgende:
Waarom is in Nederland het profvoetbal niet gewoon voor alle clubs opengesteld en kun je niet degraderen uit de eerste divisie. Het zou er de eerste divisie een stuk spannender op maken denk ik. Of wordt dit dan juist de doodsteek voor het Nederlandse voetbal.
Ik denk dat dat de doodsteek voor het NLse voetbal zal zijn. Clubs die degraderen na een langer verblijf in de eredivisie kwamen na degradatie in de financiele problemen (NAC, Sparta, Den Bosch, Fortuna). De klap van het wegvallen van TV gelden is groot, en die van ere naar eerste kan al fataal zijn. En van betaald naar amateurs zal de doodsteek zijn voor veel clubs.

Van ere naar eerste zal nog groter zijn. Je krijgt dan juridische problemen over contracten. Over stadions die worden gehuurd en overbodig zullen worden. Problemen met clubs die tegen wil van de gemeente opeens grote supportersgroepen moeten ontvangen. Clubs die niet eens willen promoveren zoals in de bollenstreek.
Nee, dat zit wel goed met dat 'slot' op de eerste divisie. Bovendien beinvloed dat de spanning in de eredivisie niet.
  donderdag 23 september 2004 @ 21:56:08 #10
73305 Stpan
pi_22161315
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:41 schreef MaxPower het volgende:
Als ik het goed lees spelen de nr. 1 en 2 geen playoffs, dus gaat men zeker wel voor de eerste plaats in de competitie in tegenstelling tot wat de TS beweert.

Als aanhanger van een subtopper zeg ik hier nee tegen, aangezien je met een 4e plaats dus niet meer zeker bent van Europees....

Om maar niet te spreken van de alsmaar voller wordende voetbalkalender
1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
5 t/m 8 of periodetitelwinnaars ofzo spelen nacompetitie om UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA

niks mis mee lijkt me?
  donderdag 23 september 2004 @ 22:03:27 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22161532
Play-offs, eindelijk eens een goed idee
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22161802
Was is er dan mis met de huidige opzet? Ga me nou niet vertellen dat het voetbal weer te saai wordt voor sommige figuren..
"..and in my brain it's going wrong.."
  donderdag 23 september 2004 @ 22:30:36 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_22162283
Wat er mis mee is weet ik niet, ban al jaren een voorstander van play-offs.

De sporten waarin dat wel voorkomt kennen climaxen van ongekende hoogtes, echt stukken boeiender en spannend dan een zogenaamde 'normale' competitie.

Prachtig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_22162366
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:56 schreef Stpan het volgende:

[..]

1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA

niks mis mee lijkt me?
Op deze manier kan ik me er wel in vinden ja!
pi_22162402
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:30 schreef popolon het volgende:
Wat er mis mee is weet ik niet, ban al jaren een voorstander van play-offs.

De sporten waarin dat wel voorkomt kennen climaxen van ongekende hoogtes, echt stukken boeiender en spannend dan een zogenaamde 'normale' competitie.

Prachtig.
Daar heb je de bekercompetitie toch voor of niet.

Het landskampioenschap gaat juist over het hele jaar en dan moet je dat niet in een finale-wedstrijd beslissen vind ik. In een normale competitiekomt uieindelijk de beste atijd bovendrijven.
...drop it like it's hot...
  donderdag 23 september 2004 @ 22:38:00 #16
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_22162472
jaa
play-offs invoeren voor uefa cup plaatsen!

maakt voor Ajax toch niet uit die halen altijd champions league
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 23 september 2004 @ 22:39:27 #17
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_22162504
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:56 schreef Stpan het volgende:

[..]

1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA

niks mis mee lijkt me?
dat klinkt beter en spannender ja
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 23 september 2004 @ 22:41:26 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22162568
Wat een quatsj. Het enige dat ze zouden moeten veranderen is een AC-toernooi waarin iedereen (64 clubs) vanaf ronde 1 in een grote beker wordt gegooid, met slechts een regel: De club uit de laagste divisie speelt thuis. Daarbij een GG-divisie waarin de nummers 18 en 19 degraderen naar de amateurs.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 23 september 2004 @ 22:43:29 #19
73305 Stpan
pi_22162640
Mijn ideetje is minder radicaal, en heeft als bijkomend voordeel dat de clubs die 5 rondes voor het einde van de competitie zogenaamd uitgespeeld zijn toch nog voor Europees kunnen gaan. Zo blijft iedereen in de race voor Europees, of om promotie/degradatie nacompetitie te ontlopen.

Kaalhei, dat wordt een zooitje. Het ene heet PROFvoetbal waarin miljoenen omgaan. Het andere AMATEURvoetbal. Dat is een onoverbrugbaar gat, waarbij degradatie uit de GG direct het einde van veel clubs zou betekenen.
Bovendien willen heel veel amateurclubs het betaalde voetbal niet in zoals ik al eerder schreef.

Bovendien, wie gaat er nou op het puntje van z'n stoel zitten om te kijken of FC Eindhoven of Haarlem net niet degradeert....dat is geen miljoenenstrop voor clubs, KNVB en gemeentes waard.
pi_22162644
Nu in studio sport meer info als het goed is.
pi_22162736
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:41 schreef Kaalhei het volgende:
Wat een quatsj. Het enige dat ze zouden moeten veranderen is een AC-toernooi waarin iedereen (64 clubs) vanaf ronde 1 in een grote beker wordt gegooid, met slechts een regel: De club uit de laagste divisie speelt thuis. Daarbij een GG-divisie waarin de nummers 18 en 19 degraderen naar de amateurs.
Met je beide voorstellen ben ik het oneens. Loten met regels ben ik sowieso tegen, dus ook tegen het laten thuisspelen van de club uit de laagste divisie.
Verder sta ik vrijwel geheel achter het standpunt van Stpan een paar plekken hierboven. Op zich zou 1 degradatie/promotie plaats wel mooi zijn, maar dan moeten ALLE amateurclubs het ook willen en voorlopig is er geen enkel draagvlak voor.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  donderdag 23 september 2004 @ 22:49:22 #22
73305 Stpan
pi_22162815
Mindlight, waarom ben ik het zo vaak met Excelsiorfans eens
pi_22162852
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:49 schreef Stpan het volgende:
Mindlight, waarom ben ik het zo vaak met Excelsiorfans eens
Je zit bij de verkeerde club
Neej geen idee, ik heb datzelfde met Spartanen.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_22162875
Info in SS viel tegen...
  donderdag 23 september 2004 @ 23:00:56 #25
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_22163150
quote:
1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA
ze moeten ook telkens wat nieuws verzinnen, verdienen ze met dit soort plannetjes hun brood ofzow???
iig is het bovenstaande niet verkeerd ofzow, maar dan nog komen er weer 4, of 8 wedstrijden bij ofzow... dus dan heb je de gewone comp. amstel cup, uefa cup, intertot eventueel, nacomp., en de playoffs??? ik zou het zo maar laten als het nu is
Maximaal 4 regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')