Wat een verschrikkelijk dom idee. Play-offs aan het einde van het seizoen. Niemand gaat meer voor de eerste plaats in de reguliere competitie, want als je 8 wedstrijden voor het seizoen minimaal vijfde bent, ga je je alvast voorbereiden op de play-offs. Dom, heel dom.quote:De belangenvereniging van de achttien
clubs uit de eredivisie heeft zijn naam
gewijzigd.De Eredivisie NV (ENV) heet
voortaan de Eredivisie Commanditaire
Vennootschap (ECV),zo is besloten.
De herstructurering biedt de ECV vooral
financiėle voordelen.Zo hoeft de nieuwe
vereniging geen vennootschapsbelasting
meer af te dragen en dat scheelt de ECV
honderduizenden euro's op jaarbasis.
De ECV streeft ook naar een nieuwe en
spannendere competitie.De woordvoerders
van de 18 clubs filosofeerden in Zeist
ook over een play-off aan het einde van
het seizoen.De beste teams,zonder de
CL-deelnemers,zouden daarin om tickets
voor de UEFA Cup kunnen strijden.
ECVquote:Op donderdag 23 september 2004 21:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
Precies, maak van de Amstel Cup eens een normale play off competitie... Maar goed, daar gaat de ENV natuurlijk niet over..
Ik denk dat dat de doodsteek voor het NLse voetbal zal zijn. Clubs die degraderen na een langer verblijf in de eredivisie kwamen na degradatie in de financiele problemen (NAC, Sparta, Den Bosch, Fortuna). De klap van het wegvallen van TV gelden is groot, en die van ere naar eerste kan al fataal zijn. En van betaald naar amateurs zal de doodsteek zijn voor veel clubs.quote:Op donderdag 23 september 2004 21:34 schreef Nyluzzz het volgende:
Waarom is in Nederland het profvoetbal niet gewoon voor alle clubs opengesteld en kun je niet degraderen uit de eerste divisie. Het zou er de eerste divisie een stuk spannender op maken denk ik. Of wordt dit dan juist de doodsteek voor het Nederlandse voetbal.
1 en 2 spelen CLquote:Op donderdag 23 september 2004 21:41 schreef MaxPower het volgende:
Als ik het goed lees spelen de nr. 1 en 2 geen playoffs, dus gaat men zeker wel voor de eerste plaats in de competitie in tegenstelling tot wat de TS beweert.
Als aanhanger van een subtopper zeg ik hier nee tegen, aangezien je met een 4e plaats dus niet meer zeker bent van Europees....
Om maar niet te spreken van de alsmaar voller wordende voetbalkalender
Op deze manier kan ik me er wel in vinden ja!quote:Op donderdag 23 september 2004 21:56 schreef Stpan het volgende:
[..]
1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
5 t/m 8 of periodetitelwinnaars ofzo spelen nacompetitie om UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA
niks mis mee lijkt me?
Daar heb je de bekercompetitie toch voor of niet.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:30 schreef popolon het volgende:
Wat er mis mee is weet ik niet, ban al jaren een voorstander van play-offs.
De sporten waarin dat wel voorkomt kennen climaxen van ongekende hoogtes, echt stukken boeiender en spannend dan een zogenaamde 'normale' competitie.
Prachtig.
dat klinkt beter en spannender jaquote:Op donderdag 23 september 2004 21:56 schreef Stpan het volgende:
[..]
1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA
niks mis mee lijkt me?
Met je beide voorstellen ben ik het oneens. Loten met regels ben ik sowieso tegen, dus ook tegen het laten thuisspelen van de club uit de laagste divisie.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:41 schreef Kaalhei het volgende:
Wat een quatsj. Het enige dat ze zouden moeten veranderen is een AC-toernooi waarin iedereen (64 clubs) vanaf ronde 1 in een grote beker wordt gegooid, met slechts een regel: De club uit de laagste divisie speelt thuis. Daarbij een GG-divisie waarin de nummers 18 en 19 degraderen naar de amateurs.
Je zit bij de verkeerde clubquote:Op donderdag 23 september 2004 22:49 schreef Stpan het volgende:
Mindlight, waarom ben ik het zo vaak met Excelsiorfans eens![]()
ze moeten ook telkens wat nieuws verzinnen, verdienen ze met dit soort plannetjes hun brood ofzow???quote:1 en 2 spelen CL
3 en 4 spelen UEFA
bekerwinnaar speelt UEFA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |