abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 23:53:53 #176
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22206297
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 21:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Domme vraag:
waarom neemt niemand ooit de S van Systeem mee in de afkorting? Hij hoort er namelijk wel degelijk officieel bij.

Het is MLRS (meervoud MLRSes) en AWACS (meervoud AWACSes). Wee degene die ik het nu nog es fout zie doen!
MRLS afko is volgens mij specifiek gereserveerd voor de M270 en derivaten. MRL units heb je ook.
Zijn gewoon een hoop buizen met raketten erin, itt de MRLS waar ook nog een hele logistieke en vuurgeleidingsstaart aan zit.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22206375
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:53 schreef Piro het volgende:

[..]

MRLS afko is volgens mij specifiek gereserveerd voor de M270 en derivaten. MRL units heb je ook.
Zijn gewoon een hoop buizen met raketten erin, itt de MRLS waar ook nog een hele logistieke en vuurgeleidingsstaart aan zit.
Juist ja
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22211576
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:52 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

[afbeelding]
http://members.lycos.nl/neobie/fok/defensie/cijfers.PNG

Helaas kloppen alleen niet alle cijfers al die 0en stonden niet aangegeven, oke die helicopters kunnen onder de luchtmacht vallen maar volgens mij heeft Nederland wel Self propelled attillery (M109) en hebben we ook een MRL systeem
van die cijfers klopt niet europa heeft al over de 1.5 miljoen soldaten nee dit zijn een hoop uit de duim gezogen cijfertjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_22211702
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

van die cijfers klopt niet europa heeft al over de 1.5 miljoen soldaten nee dit zijn een hoop uit de duim gezogen cijfertjes
Zijn cijfers van de EU.....europo is nog meer
  zondag 26 september 2004 @ 12:02:42 #180
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22211870
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nationale reserves niet meetellen.

(Hoofdletters, komma's, en interpunctie maakt je text wat leesbaarder, use it)
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22212055
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:02 schreef Piro het volgende:

[..]

Nationale reserves niet meetellen.

(Hoofdletters, komma's, en interpunctie maakt je text wat leesbaarder, use it)
dat gezeur over interpunctie altijd

die tellen niet mee dat zijn de actieve troepen want europa heeft zo`n 4 miljoen nationale reserves
zie mijn post op pagina 1
verder zo`n beetje alle landen die in de navo zitten zitten ook in de eu op een paar kleine staten na

nu ik dat typ vraag ik me af, of lidmaatschap van de navo een eis is om lid te mogen worden van de EU
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 26 september 2004 @ 13:06:34 #182
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22212804
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

die tellen niet mee dat zijn de actieve troepen want europa heeft zo`n 4 miljoen nationale reserves
verder zo`n beetje alle landen die in de navo zitten zitten ook in de eu op een paar kleine staten na

nu ik dat typ vraag ik me af, of lidmaatschap van de navo een eis is om lid te mogen worden van de EU
Zweden is EU lid, maar geen lid van de NATO.

[ Bericht 1% gewijzigd door RonaldV op 26-09-2004 13:36:22 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 26 september 2004 @ 15:47:39 #183
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22215639
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat geen NATO met 4 miljoen reserves?
En nee, NAVO lidmaatschap is geen eis voor de EU. Oostenrijk en Finland zijn geloof ik geen NATO, maar wel EU.
pi_22216732
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Is dat geen NATO met 4 miljoen reserves?
En nee, NAVO lidmaatschap is geen eis voor de EU. Oostenrijk en Finland zijn geloof ik geen NATO, maar wel EU.
nope je hebt niet naar de link gekeken
ok 4 miljoen is te weinig maar 4,4 miljoen reserves halen ze wel en dat is alleen europa
de oude eu heeft zo`n 1,6 miljoen acktieve troepen en met de nieuwe zo`n 2 miljoen

en de vs heeft 1,3 miljoen acktieve en 1,2 miljoen reserves

http://www.nato.int/docu/review/2002/issue3/english/stats.html
pi_22216770
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nope je hebt niet naar de link gekeken
ok 4 miljoen is te weinig maar 4,4 miljoen reserves halen ze wel en dat is alleen europa
de oude eu heeft zo`n 1,6 miljoen acktieve troepen en met de nieuwe zo`n 2 miljoen

en de vs heeft 1,3 miljoen acktieve en 1,2 miljoen reserves

http://www.nato.int/docu/review/2002/issue3/english/stats.html
en in een eventuele oorlog zal dit nog veel hoger zijn in wo1 hadden de duitsers alleen al 8 miljoen soldaten
  Moderator zondag 26 september 2004 @ 17:27:49 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22217898
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het mag dan sub-standard zijn, ze hebben er wel meer van dan de hele NATO AAMs heeft.
volgens mij komen ze opgeteld aan 1000 operationele jachtvliegtuigen (waarvan sommigen heeeeel erg oud zijn) ... moet wel te doen zijn hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 september 2004 @ 18:14:06 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_22219052
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij komen ze opgeteld aan 1000 operationele jachtvliegtuigen (waarvan sommigen heeeeel erg oud zijn) ... moet wel te doen zijn hoor
Niet alle vliegtuigen zijn jachtvliegtuigen. Ook diverse trainers kunnen ervoor zorgen dat een soldaat op de grond een barstende koppijn krijgt. En dan de bommenwerpers nog, en de transports, en de heli's en... (catch my drift?)

Simpel voorbeeld: in Kroatië gebruikten de Kroaten An-2 toestellen als bommenwerper. Ze wierpen er koelkast grote bommen uit, die veel slachtoffers maakten. Boven heel Bosnië zijn 4 toestellen neergeschoten tijdens de Bosnië oorlog. Alle 4 waren trainers, omgebouwd tot bommenwerper.

[ Bericht 20% gewijzigd door RonaldV op 26-09-2004 18:20:57 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator zondag 26 september 2004 @ 19:08:17 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22220184
trainers reken ik onder jachtvliegtuigen

bommenwerpers en helikopters tel ik ff niet mee omdat ik het puur over een luchtgevecht heb (tussen EPAF en China) ... maar dat is verder buiten de luchtverdediging gerekend natuurlijk maar feit blijft dat de chineze luchtmacht momenteel niet echt veel brokken kan maken tegen nato
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 september 2004 @ 21:24:33 #189
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_22223289
quote:
Op zondag 26 september 2004 19:08 schreef sp3c het volgende:
trainers reken ik onder jachtvliegtuigen

bommenwerpers en helikopters tel ik ff niet mee omdat ik het puur over een luchtgevecht heb (tussen EPAF en China) ... maar dat is verder buiten de luchtverdediging gerekend natuurlijk maar feit blijft dat de chineze luchtmacht momenteel niet echt veel brokken kan maken tegen nato
Ik snap het niet. Waarom moet er altijd vergeleken worden tussen NATO en China? Alsof er ooit oorlog gevoerd gaat worden tussen de NATO en China.. Als het zover is dat er oorlog tussen Amerika en China komt om bijvoorbeeld Taiwan, denk ik dat de NATO snel uitelkaar zal vallen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 26 september 2004 @ 23:12:33 #190
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22226204
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en in een eventuele oorlog zal dit nog veel hoger zijn in wo1 hadden de duitsers alleen al 8 miljoen soldaten
20 miljoen.
  zondag 26 september 2004 @ 23:14:10 #191
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22226247
quote:
Op zondag 26 september 2004 21:24 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Waarom moet er altijd vergeleken worden tussen NATO en China? Alsof er ooit oorlog gevoerd gaat worden tussen de NATO en China.. Als het zover is dat er oorlog tussen Amerika en China komt om bijvoorbeeld Taiwan, denk ik dat de NATO snel uitelkaar zal vallen
You wish.
Als het om Taiwan gaat en China denkt even snel leuk te doen en een invasie te willen regelen dan krijg je ineens een verassend sterk NATO front.

Kijk naar Bosnië, behoorlijk eendrachtige NATO/UN operatie heb ik het idee.
pi_22227083
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:12 schreef Piro het volgende:

[..]

20 miljoen.
hmm dacht 8 maar dat zal dan wel het aantal gesneuvelde zijn.

verder waarom vs - china nu china is het enigste land wat nog iets kan doen tegen de navo de rest is in 3 dagen van de aardbodem verwenen

en ik denk niet dat dat eendracht gaat zaaien dat zorgt denk ik voor een groot front
pi_22227387
quote:
Op zondag 26 september 2004 21:24 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de volgende oorlog tussen de NAVO en een ander land/mogendheid gaat, maar ergens in de NAVO.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_22227412
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:14 schreef Piro het volgende:

[..]

You wish.
Als het om Taiwan gaat en China denkt even snel leuk te doen en een invasie te willen regelen dan krijg je ineens een verassend sterk NATO front.
Nee, want:
quote:
Kijk naar Bosnië, behoorlijk eendrachtige NATO/UN operatie heb ik het idee.
Dat lag in de achtertuin (en zelfs dat hebben ze redelijk slecht weten op te lossen. Het vechten is gestopt, de oorlog sluimert nog steeds...).

Ik verwacht trouwens niet dat China binnenkort Taiwan zal binnenvallen, dat zullen ze pas doen als ze het kunnen winnen (en niet van Taiwan, daar twijfel ik niet aan). Chinezen hebben aardig goed bijgeleerd van het imperialisme en die fout zullen ze niet nog een keer maken.
pi_22227428
quote:
Op zondag 26 september 2004 23:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm dacht 8 maar dat zal dan wel het aantal gesneuvelde zijn.

verder waarom vs - china nu china is het enigste land wat nog iets kan doen tegen de navo de rest is in 3 dagen van de aardbodem verwenen

en ik denk niet dat dat eendracht gaat zaaien dat zorgt denk ik voor een groot front
Dan moeten ze er wel zien te komen en vooralsnog duurt dat minimaal een week.
pi_22237164
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:02 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dan moeten ze er wel zien te komen en vooralsnog duurt dat minimaal een week.
korter als het moet het eerst wat dan vertrekt vanaf de vs zijn bommenwerpers en kruisrakketten die er binnen 12 uur zijn. die blazen zo`n beetje de hele chinese marine op.

verder houd taiwan het wel langer dan 7 dagen uit denk ik. want china heeft niet zo`n grote lucht/amfibischemacht + je vergeet dat er vs basisen zijn in de omliggende landen.
pi_22237407
En wat stond er van morgen op gilze rijen?

http://members.lycos.nl/neobie/fok/defensie/S4100020.JPG
pi_22237621
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:35 schreef SHERMAN het volgende:
En wat stond er van morgen op gilze rijen?
[afbeelding]
http://members.lycos.nl/neobie/fok/defensie/S4100020.JPG
polen?
pi_22237666
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

polen?
Aan het vlaggetje op de staart zou ik Rusland zeggen Het is een Antonov BTW.

[ Bericht 3% gewijzigd door SHERMAN op 27-09-2004 15:56:06 ]
pi_22237864
Antonov AH-124-100
This heavy transport aircraft has been a frequent visitor to Kansas City International, is of Russian origin and is referred to as an "Antonov 124." On its maiden fight in December 1982, it was considered the largest aircraft in the world. It's larger than the Lockheed C-5 Galaxy, and aside from its low-set tail plane, the AH-124 is very similar to the Lockheed product.

The power source consists of four Lotarev D-18T turbofans slung in pods under the ahead-ralled wing. With its full span leading edge slats and large flaps, impressive short field capability is demonstrated. It has 20 main wheels and two nose-wheel units with a pair on each. The front wheels will retract allowing the AH-124 to kneel with an upward hinging nose unit and a rear clamshell/ramp to allow front or rear drive on loading. The flight deck caters to 6 crew members, composed of two pilots, two engineers, navigator and a radio operator.

Behind the wings on the upper deck there's room for 88 passengers. There are two cranes attached to the interior roof, each lifting up to 44,100 lbs. Also available for loading are two winches used to pull loads through the 118 ft. pressurized main cabin. The control system is readied by a quadruple-redundant wire system.

Performance: Maximum cruising speed is 537 mph; Approach speed 149 mph; take-off field length at maximum weight is 3,850 ft; Landing run at max weight is 2,625 ft; Range with max fuel is 10,250 miles; Weights: max take-off weight 892,872 lbs.; max fuel 507,063lbs; max payload 330693lbs; Dimensions: Span 240ft; length 226ft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')