abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22181789
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:16 schreef roy4eva het volgende:

[..]

Ik had het toch niet over jou?
Bovendien heb ik daar al rondgeneusd, en guess what? De "bellievers" hebben naar mijn mening goede punten.

Oja, had je 'm al bekeken dan? Je had 'm toch binnen?

Grts,
Roy
Ik ga de film straks of morgen kijken.

Post eens in een pentagon topic die punten die naar jouw mening goed zijn als je wilt.
pi_22186901
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:08 schreef roy4eva het volgende:

[..]

Hmm, tja, hmzz, ach ja natuurlijk...

Ik wil 'm best kijken hoor (hebbie link?) , maar van docu's op tv raak ik niet meer zo overtuigd. En volgens mij moet jij dus het filmpje zien wat ik in mijn vorige (volgens sommige totaal overbodige) topic heb geplaatst.
Raw foto's en videobeelden van het Pentagon op de bewuste dag rechtstreeks van CNN en andere nieuwszenders, zoals in 911 plane site wordt behandeld,en bloedserieuze vragen worden gesteld, dat is interessant, maareh... ik wil wel eens antwoorden zien op deze vragen!!. Het lijkt me het leukst als de twee docu's (dus "jouw" docu en de 911 in plane site docui) met elkaar worden vergeleken. Ben beniewd...

Enneh, als dat vliegtuig daadwerkelijk in het Pentagon knalde, dan weet je vast wel waar het vliegtuig nu is, niet? en dan weet je ook wel dat de kerosine in een vliegtuig vast niet een paar dagen lang zal branden niet? nee, dat blijft maar een paar uurtjes branden joh, en dat die pc op 1 meter afstand en dat boek op dito afstand niet verbrand is... ach, details, details.
Tja als je liever mensen geloofd die niet de kennis hebben die de mensen in de docu op NG hebben dan zal je het wel nooit geloven.

Al jouw vragen zijn al in eerdere topics behandeld dus maar ff in het kort:
- Vliegtuig is bij impact en explosie in vele stukken uiteen gereten. Grootste brokstuk is een vliegtuigstoel, toch is er genoeg terug gevonden om bijna heel vliegtuig te reconstrueren. Er zijn zelfs kinderhanden gevonden.
- Hoezo moet kerosine dagen branden? Nooit van blussen gehoord, enorme kerosine explosie en vuurbal in de luchten en door de hele onderste verdieping is er geweest. Sommige mensen die uit het pentagon kropen zaten onder de kerosine, kijk maar naar de docu. Noem me een crash waar de kerosine wel dagen in brand heeft gestaan onee die is er niet. Vergeet niet kerosine is een brandstof geen springstof.
- Pentagon is gebouwd in wedges, afzonderlijke afsluitbare/ brandbeveiligde stukken die met speciale steunbalken aan elkaar zaten. Vuurbal heeft zich beperkt tot de onderste verdiepingen. Pas na half uur begaven de steunen het. Waarna de hoek van de wedge dus instorte en je pc zichtbaar werd. Er is zelf een man geweest die op de onderste verdieping stond in het gedeelte van het pentagon waar het vliegtuig invloog en hij heeft het overleefd. Allemaal duidelijk uitgelegd in de docu die niet op sensatie uit is maar puur antwoorden, veel beelden van binnenin het pentagon die je niet op foto's ziet.

Kennis van zaken is zeker ook maar een detail he. Je wilt antwoorden kijk naar de docu en je krijgt je antwoorden van mensen die echt weten waar ze het over hebben en, dan moet je zelf maar beslissen of het voor jouzelf geloofwaardig is.

Hele pentagon crash is met logica en kennis van zaken heel makkelijk te verklaren, het was een boeing 757. Dan moet je zelf maar beslissen of je de waarheid (vergeet de honderden mensen die een vliegtuig in het pentagon hebben zien vliegen niet) wilt geloven of liever er vraagtekens bij blijft zetten door vage en soms hilarische theorieen die door geen enkel bewijs (vragen en veronderstellingen zijn geen bewijs) ondersteund worden.
pi_22187729
Okee ben de 911 plane site docu aan het binnenhalen en heb de eerste fout al gevonden op die site. Other footage includes several women who had a very clear view watching the second plane hit were yelling, "That wasn't American Airlines....It wasn't American Airlines going into the building."

Nee het was namelijk een UNITED Airlines vliegtuig en geen American Airlines! Als dat de mate van research van deze docu moet aangeven nou dan zullen er nog vele fouten volgen.
  zaterdag 25 september 2004 @ 00:41:05 #154
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22188149
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

noem het maar Op de hoogte zijnde ipv believers.
en daarnaast. niet een paar duizend.
maar al tien zowat wel honderd duizenden zijn al op de hoogte van de inside job.

wat was die poll ook al weer laatst ;')
40% ofzo dacht dat de overheid iig iets te maken had met 911
het MIHOP of LIHOP (made / let .. it happen on purpose)
60% in europa
mss dat iemand de link nog heeft
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zaterdag 25 september 2004 @ 01:02:59 #155
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22188656
ik begin ergens het idee te krijgen , en dat meen ik serieus , dat het onderwerp 9\11 juist een afleiding was\is voor wat er nu gebeurd.

we lopen hier al tijden over te discuseren , en ondertussen gebeuren er dingen die groter zijn dan 9\11 zelf.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22188736
Okee bij het pentagon gedeelte:

- Er zijn wel foto's van vliegtuigonderdelen
- Ze kijken op de foto's naar het VERKEERDE gat! Dit is bijna niet meer serieus te nemen, echt hele slechte research of zelf gebrek aan!
- totaal geen rekening gehouden met wat voor gebouw het pentagon is en de voorwaartse kracht van een 757 en ze gebruiken ook nog eens verkeerde afmetingen van het vliegtuig.
- Alle vragen die ze oproepen worden beantwoord in de docu Seconds from disaster.

Hele slechte docu tot nu toe zeg, vele internetsites hebben betere research gedaan. Dit is meer een promo voor z'n radioshow dan een professionele onderbouwde docu, alle vragen die ze oproepen zijn heel makkelijk te verklaren en allang verklaard zelfs. Alleen als je echt nog niks gelezen hebt over de crash stel je de vragen die deze gast stelt, ze hebben het over evidence maar komen met geen enkel bewijs. Dit is echt niet serieus te nemen, geen enkele zender zal dit uitzenden anders worden ze belachelijk gemaakt of ze moeten het als komedie uitzenden. Zet Seconds From disaster van National Geographic naast deze 'docu' en deze 'docu' wordt compleet weggevaagd.
  zaterdag 25 september 2004 @ 01:14:40 #157
90061 coz
pi_22188863
NO OFFENCE
kan iedereen even opbokken met het off topic gebeuren
het _zou hier moeten gaan_ over de oefeningen die op die dag gehouden zijn
zo moeilijk _leek_ me dat niet
is maar de derde keer dat ik het vraag ofzo

wel lief dat juist dat off topic gedeelte het topic deed leven .. hmm ..
nouja .. als het off topic gaat is niet erg .. maar ga er niet teveel op door ofzo
ifk

[ Bericht 15% gewijzigd door coz op 25-09-2004 02:15:44 ]
pi_22189548
Bij WTC crashes:

2de crash:
- meneer zag een blue logo, United Airlines heeft een blauw logo
- Meneer moest omhoog kijken om het vliegtuig te zien LOGISCH dat je dan geen ramen ziet vooral als het een zilvergrijs vliegtuig is!
- Vrouw die schreeuwt het was geen American Airlines plane, nee dat klopt het was een United Airlines plane!
- De beroemde Tom Clancy tape! Zogenaamd staat de toren nog maar dit is niet waar! Dit is na het instorten van de eerste toren, eerder in de docu is namelijk het instorten van de eerste toren van de andere kant te zien en dan is de beroemde rookwolk nog helemaal niet te zien (op deze video dan aan de rechterkant) die volgt pas later! Echt heel stom dat mensen dat niet snappen. Op de tom clancy tape zie je links de grote rookwolk van het instorten van de toren maar ook recht van de toren wordt de rookwolk groter wat pas NA het instorten gebeurde. Critical event my ass, gewoon dom de eerste toren is wel al zojuist om!
- Uitleg van brandweermannen over instorten wordt volledig verkeerd begrepen, ja het ging boom boom boom dat waren namelijk de verdiepingen die op elkaar vielen door het gewicht van de instortende toren. Dat leggen ze namelijk uit hoe ze het zagen instorten.
- Het pull it verhaal, pull it door de brandweer betekend terugtrekken niet opblazen, er is ook nergens een detnotatie te zien, op geen enkele video.
- Ze zeggen dat er zonder twijfel wat onder de boeing zit, ja DUH dat zit onder iedere boeing 757, wat een stelletje amateurs zeg in die docu dat is namelijk het ruim voor het landingsgestel!

Duidelijk? Dacht het wel. Sukkels bij de docu? Dacht het wel!

- de very interesting 'flash' Wat oh wat is het. Simpel! vooral op de 4de video is het duidelijk te zien dat het de impact van de neus van het vliegtuig is met de buitenmuur van het WTC wat gewoon een vonkenregen veroorzaakt op het moment van impact deze wordt daarna met de rest van het vliegtuig mee naar binnen gezogen. Something happened en dan het juiste antwoord niet noemen, weer heel slecht punt van deze 'docu'.
- Dan komt het verhaal van de pod weer en dat laten ze de video zien waar je NIET het moment van impact en de flash ziet maar net erna (mist de betreffende frame op deze video, video 4 is veel beter) de pod zou er zijn om de kerosine te doen ontbranden wat een bullshit! Je ramt net een 757 een gebouw in logisch dat dat ding onploft, heb je geen pod voor nodig, maar die pod is gewoon ruim voor landingsgestel. Reflectie van de flash?? Ook onzin, die 'reflectie is al te zien voordat het vliegtuig de toren raakt!

You've seen some disturbing to say the least? Ja het gebrek aan research, kennis van zaken correcte inteperatie en simpel logisch nadenken is erg disturbing en bijna lachwekend in deze docu. Dit is gewoon hypen, vele complotsites op internet zijn veel beter dat deze 'docu'.

video van eerste crash is veelste ver weg om maar iets van detail te zien zeggen ze en dan komen ze met het schaduwverhaal owh dus dat kan weer wel, wat een bullshitl.

conclusie deze docu is heeeeeel slecht, totaal geen research alle 'bewijzen' zijn makkelijk te verklaren. Van mij mag deze docu/promotie voor website wel eens op tv komenen daarna eens soort van nabespreking tussen deze gast en de makers van Seconds from disaster en andere mensen die wel weten waar ze het over hebben. Ik wil wel meemaken hoe deze gast compleet onder tafel wordt geveegd.
pi_22189574
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 01:14 schreef coz het volgende:
NO OFFENCE
kan iedereen even opbokken met het off topic gebeuren
het _zou hier moeten gaan_ over de oefeningen die op die dag gehouden zijn
zo moeilijk _leek_ me dat niet
is maar de derde keer dat ik het vraag ofzo

Je hebt gelijk ik zat in het verkeerde topic, heb mijn posts ook al in het goede topic gezet.
  zaterdag 25 september 2004 @ 02:21:56 #160
90061 coz
pi_22189643
mag die lap dan hieruit .. om weer de reacties die ongetwijfeld volgen even tegen te houden
vervang maar door de link
sorry, heeft niets met of het waar of niet waar is enz te maken van je post, maar dit hele topic bevat ondertussen meer off topic dan on topic
  zaterdag 25 september 2004 @ 23:12:37 #161
90061 coz
pi_22205456
maargoed .. je hebt dus die oefeningen ... en of dat er nou veel of weinig zijn
dan stop je die toch als je ontdekt dat er echte vluchten zijn gekaapt
dan gaat de vlieger nog niet eens op van we konden niet overal op tijd reageren omdat we bezig waren....

ook een leuke is dat ze niet evenveel vliegtuigen ter beschikken hadden, door oefeningen
quote:
There is no credible evidence to suggest that 9/11 was an "intelligence failure." The real intelligence failure has been in the media (both corporate owned and foundation funded "alternative" media), which has not bothered to connect the dots of the evidence. The "Complete 9/11 Timeline," by the Center for Cooperative Research, has more than 1,000 mass media articles that show that 9/11 was not a "failure." The official 9/11 Commission which supposedly investigated the attacks failed to ask the most basic questions and ignored nearly all of the best evidence
---------off topic---------------
ik las net nog een detail
wie weet er het gehele tijdspad nou wel .. lees dit heb ik nog niet geauthenticiteerd
quote:
The anthrax attacks on the media and the Democratic leadership in the Senate (when Congress was considering the "Patriot Act")
of wat als niet ze halverwege toch bedachten dat die kerncentrale mss wel leuker was dan twee torens
quote:
Flight 11, the first hijacked plane, flew over Indian Point nuclear power station, just north of New York City (an attack there would have been much, much worse than 9/11).
uhm
http://www.newyorker.com/fact/content/?030303fa_fact
quote:
"Emergency Planning for Indian Point: A Guide for You and Your Family" is a booklet published as a public service by the plant's owner, Entergy Nuclear Northeast. Part "Hints from Heloise," part "Dr. Strangelove," the booklet has a cheerful blue cover decorated with drawings of a siren and a reactor dome. Inside, it is filled with tips like "Six Facts You Need to Know About KI—Potassium Iodide" (No. 1: it can protect your thyroid if you are exposed to radioactive iodine) and "helpful answers" to questions like "Could Indian Point explode like a bomb?" ("No. It is impossible for any nuclear power plant to explode like a bomb under any conditions.")
zal dat boekje ook rekening houden met een vliegtuig
quote:
[]

Nowhere does the booklet explicitly mention sabotage, but this fear was clearly on the minds of the authors:

Q: How can I be sure that Indian Point is secure and well-protected?
A: Indian Point is defended by armed guards, sophisticated detection equipment and other advanced protection systems that meet or exceed federal, state and local requirements.
tja gelukkig weten terroristen niet hoe een kerncentrale er uit ziet ?

---------------------------------------
pi_22211143
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:12 schreef coz het volgende:
maargoed .. je hebt dus die oefeningen ... en of dat er nou veel of weinig zijn
dan stop je die toch als je ontdekt dat er echte vluchten zijn gekaapt
dan gaat de vlieger nog niet eens op van we konden niet overal op tijd reageren omdat we bezig waren....
Dat het veel of weinig zijn maakt weldegelijk uit aangezien je het woord 'overschot' in je subtitle hebt staan. Als het nu niks uit zou maken, is het net zo'n suggestieve bewering als de beweringen die je in filmpjes langs ziet komen.

Waaruit haal je dat de oefeningen niet werden gestaakt ten tijde van de kapingen?
  zondag 26 september 2004 @ 11:32:03 #163
90061 coz
pi_22211493
overschot mag uit de titel op jouw verzoek
die nro oefeningen zijn gestopt volgens het nieuwsbericht

en het niet stoppen is speculatief .. onder andere gebasseerd op
quote:
In re. to: "Secretary of Transportation Norman Mineta was in the
Presidential Emergency Operating Center with Vice President Cheney as
Flight 77 approached Washington, D.C. On May 23, 2003 in front of the
9/11 Commission, Secretary Mineta testified:

"During the time that the airplane was coming in to the Pentagon, there
was a young man who would come in and say to the Vice President, "The plane is 50 miles out." "The plane is 30 miles out." And when it got
down to "the plane is 10 miles out," the young man also said to the Vice
President, "Do the orders still stand?" And the Vice President turned
and whipped his neck around and said, "Of course the orders still stand.
Have you heard anything to the contrary?"

As the plane in question hit the Pentagon, what else can we conclude but
that the 'order' was not to shoot down the aircraft and to let it find
its target."
----dit is dus van jones site... en dit is een reactie van een lezer----
I SUBMIT THAT THE "ORDER" IN QUESTION MORE ALONG THE LINES OF:

"SIR, SHOULD BE CONTINUE THE WARGAMES?"

"YOU HAVE NOT HEARD ANYTHING DIFFERANT, HAVE YOU?"

THE EFFECT WAS THE SAME HOWEVER. THE WARGAMES OBVIOUSLY WERE ORDERED TO CONTINUE NO MATTER WHAT EVENTS MAY TAKE PLACE. THEY WERE ALSO CLASSIFIED AS SECRET OR TOP SECRET SO THAT THE MANY LINE LEVEL STAFF INVOLVED COULD BE THREATENED WITH PROSECUTION IF THEY DISCUSSED ANY ASPECT OF THE WARGAMES. I ALSO SUBMIT, BASED UPON EVIDENCE I HAVE DISCOVERED, THAT THERE WAS IN FACT A GROUND BASED WARGAME IN PROGRESS AT THE PENTAGON WHEN IT WAS "ATTACKED".

---------------het is dus niet altijd AJ die schreeuwt --------
----------andere opmerking van een lezer-------

Thanks for the article on the wargames part of the 911 Coverup. One VERY important point no one talks about anymore: The air traffic controllers were ORDERED to take the tape recordings of 911 and cut them up into 1/4" pieces and scatter them in DIFFERENT wastebaskets. WHO GAVE THIS ORDER? It's VERY interesting. Thanks for all your good work!
maar laten we maar zeggen dat als ze direct stopten
- jets (die normaal dan dus gescrambled worden) die normaal met raketten bewapend zijn moesten waren toen met bommen geladen
- andere jets waren verver weg door andere oefeningen
- andere jets vlogen eerst richting de zee omdat ze iets van het buitenland verwachten
quote:
TAPE Voice2: "Is this real world or exercise?"

TAPE Voice1: "No, this is not an exercise, not a test."

TAPE Voice2: "Ah, do we want to think about scrambling [military] aircraft?"

TAPE Voice1: "Ah, God, I don't know."

TAPE Voice2: "That is a decision somebody is going to have to make sometime in the next ten minutes."

TAPE Voice1: "You know, everybody just left the room."
pi_22211696
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:32 schreef coz het volgende:

- andere jets vlogen eerst richting de zee omdat ze iets van het buitenland verwachten
Dit heeft niks met de oefeningen te maken.
Ken jij de tijdlijn van het moment van doorgeven van een mogelijke staking van vlucht 77 door FAA aan norad? Daar zit niks geen vertraging door oefeningen in.
  zondag 26 september 2004 @ 11:54:12 #165
90061 coz
pi_22211752
wat ik er tnt uit kan opmaken is dat er aan beide kanten vertraging zat bij flight 11

[ Bericht 76% gewijzigd door coz op 26-09-2004 12:10:29 ]
  zondag 26 september 2004 @ 12:12:09 #166
90061 coz
pi_22211997
de pers , norad, faa en het onderzoekscommisie geven allemaal andere tijden
lekker duidelijk
pi_22212062
Laat es zien?
  zondag 26 september 2004 @ 12:39:35 #168
90061 coz
pi_22212407
of gaven .. ik heb het op meerdere sites gelezen dat statement, zonder dat ze allemaal exact elkaars verhalen hebben overgenomen ..

dit is iig wat je nu krijgt op de site van norad
HTTP 404 - File not found
Internet Explorer

maar dit is wat er ooit stond

NORAD’s Response Times

PETERSON AFB, Colo. --The following timelines show NORAD’s response to the airliner hijackings on September 11, 2001.

* All times are Eastern Daylight Time; NEADS = North East Air Defense Sector, NORAD

** Scramble = Order to get an aircraft airborne as soon as possible

***Estimated = loss of radar contact

**** Flight times are calculated at 9 miles per minute or .9 Mach

***** The FAA and NEADS established a line of open communication discussing AA Flt 77 and UA Flt 93

American Airlines Flight 11 – Boston enroute to Los Angeles

FAA Notification to NEADS 0840*

Fighter Scramble Order (Otis Air National Guard Base, Falmouth, Mass. Two F-15s) 0846**

Fighters Airborne 0852

Airline Impact Time (World Trade Center 1) 0846 (estimated)***

Fighter Time/Distance from Airline Impact Location Aircraft not airborne/153 miles

United Airlines Flight 175 – Boston enroute to Los Angeles

FAA Notification to NEADS 0843

Fighter Scramble Order (Otis ANGB, Falmouth, Mass. Same 2 F-15s as Flight 11) 0846

Fighters Airborne 0852

Airline Impact Time (World Trade Center 2) 0902 (estimated)

Fighter Time/Distance from Airline Impact Location approx 8 min****/71 miles

American Flight 77 –Dulles enroute to Los Angeles

FAA Notification to NEADS 0924

Fighter Scramble Order (Langley AFB, Hampton, Va. 2 F-16s) 0924

Fighters Airborne 0930

Airline Impact Time (Pentagon) 0937(estimated)

Fighter Time/Distance from Airline Impact Location approx 12 min/105 miles

United Flight 93 – Newark to San Francisco

FAA Notification to NEADS N/A *****

Fighter Scramble Order (Langley F-16s already airborne for AA Flt 77)

Fighters Airborne (Langley F-16 CAP remains in place to protect DC)

Airline Impact Time (Pennsylvania) 1003 (estimated)

Fighter Time/Distance from Airline Impact Location approx 11 min/100 miles

(from DC F-16 CAP)
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:10:39 #169
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_22251952
Advocaat slachtoffers 11 september: Witte Huis organiseerde 911

http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07t-1.html
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:18:39 #170
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_22252010
Ik heb het gevoel dat er iets gaat gebeuren deze week. Er brouwt zich iets samen wat groter is dan 911. Ik heb helemaal geen goed gevoel over de nabije toekomst. VS verkoopt 5000 hightech wapens aan Israel om zich te verdedigen tegen Iran. Aangezien de VS en Israel één pot nat zijn en de VS de handen al vol heeft laten ze gewoon Israel Iran aanvallen. Waarom zou Israel anders zoveel wapens willen hebben. Mocht dit gebeuren is de kans groot dat ook andere landen in het middenoosten ermee gaan bemoeien en dan zijn de poppen aan het dansen, de poppen waarvan de illuminati de touwtjes in handen hebben. De illuminati wil een WOIII, net zoals ze achter de Wo I en II zaten en die WOIII zal er komen ook. Het is niet de vraag of, maar wanneer.

Een vliegtuig met vluchtnr 411 wordt aan de grond gehaald omdat iemand met een mobiel gezegt heeft dat er een bom aan boord is. Het gebeurd zeer zelden dat een vliegtuig door een bommelding aan de grond gehaald wordt. Vlucht 411 had als bestemming New York. Tevens zie je steeds meer nieuwsberichten over Al Qaida. Deze week is er al een topman van al qaida opgepakt. Las vanavond ook al geruchten dat topman Al Zawahiri opgepakt is. Bin next??

Toevallig is vanavond een groot football spektakel met very heavy militairy presence.
Monday Night Football - Sept.27 - Dallas Vs. Washington

"Today it was announded by the Department of Homeland Security that extra security measures will be taken on Monday nights football game hosted in Washington DC....

They also announced that there has been a pick, a lot of pick up in 'chatter' after a long and quiet summer...."
http://www.dallascowboys.com/home.cfm?screensize=small

Is het niet zeer vreemd dat 4 grote hurricanes Florida de afgelopen dagen geteisterd heeft?? Er bestaat een technologie om het weer te beinvloeden, Scalar Weapon Technology en is door Nicolas Tesla uitgevonden. Is het ook niet vreemd dat Tesla überhaupt geen waardering heeft gekregen vroeger en dat na zijn dood cd VS en Rusland als een gek gebruikt hebben gemaakt van zijn technology en meteen patenten hebben aangevraagt.

Net las ik dit

Bin Laden 'alive and in Pakistan'
http://edition.cnn.com/20(...).binladen/index.html

PS: de wedstrijd begint in 30 minuten

[ Bericht 5% gewijzigd door Aurora025 op 28-09-2004 02:29:57 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 28 september 2004 @ 10:53:03 #171
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22254466
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:10 schreef Aurora025 het volgende:
Advocaat slachtoffers 11 september: Witte Huis organiseerde 911

http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07t-1.html
Ik lees dat de rechter de zaak niet eens wilde behandelen. Hopelijk post de beste man al zijn gevonden bewijzen op internet zodat we zelf even kunnen kijken
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 28 september 2004 @ 11:30:35 #172
90061 coz
pi_22255203
die link heeft ook het hele oefeningen verhaal in het nederlands
http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07r.html
pi_22255686
nice link idd coz

Benieuwd hoe mooi ze dit weer zullen uitleggen.

"Toeval" of ... een teken dat ze de voorgaande waarschuwingen toch serieus genomen hebben, en dus al aan het oefenen waren om zich beter te wapenen. In die waarschuwingen was er nochtans geen vermelding van vliegtuigcrashes in gebouwen, dus dat hebben ze zelf ingevuld ... nice thinking , mag gezegd worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_22256032
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 11:55 schreef UncleScorp het volgende:

"Toeval" of ... een teken dat ze de voorgaande waarschuwingen toch serieus genomen hebben, en dus al aan het oefenen waren om zich beter te wapenen. In die waarschuwingen was er nochtans geen vermelding van vliegtuigcrashes in gebouwen, dus dat hebben ze zelf ingevuld ... nice thinking , mag gezegd worden.
toch wel, in juni was er een amerikaanse senator die voor een veiligheids-commissie vermeldde dat de budgetten voor veiligheid verhoogd diende te worden, aangezien amerika anders kon rekenen met een aanslag door een vliegtuig op amerikaans grondgebied;
eveneens was er tijdens de G9-top in Genua, begin juli een speciaal rampenplan gericht op een mogelijke aanslag door een vliegtuig op het gebouw waar de top plaatsvond.
In augustus kwamen berichten uit rusland over een mogelijk geplande aanslag met een vliegtuig op amerikaanse gebouwen ...

Onderdeel van operation Bojinka in januari 1995 was dat er gepland was een vliegtuig in het CIA hoofdkwartier te Langley te laten crashen:
Operation Bojinka geld als voorloper van de 11 september aanslagen, gefinancierd door de mensen achter 11 september.
Abdul Hakim Murad, die nu in amerikaanse gevangenschap zit heeft dit toegegeven
http://en.wikipedia.org/w(...)CIA_plane_crash_plot

Het idee van aanslagen op gebouwen op amerikaanse bodem was zeer wel bekend, al van 6 jaar voor 11 september:
met Abdul Hakim Murad zat een dader in amerikaanse gevangenschap die exact het profiel had en van de latere kapers die in WTC en pentagon vlogen; inclusief het volgen van vliegscholen in amerika om te leren vliegen
http://www.cnn.com/US/9609/05/terror.plot/index.html
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:23:56 #175
90061 coz
pi_22256285
http://counterpunch.org/madsen04222003.html

Bush's "Christian" Blood Cult
Concerns Raised by the Vatican
by WAYNE MADSEN

George W. Bush proclaims himself a born-again Christian. However, Bush and fellow self-anointed neo-Christians like House Majority Leader Tom DeLay, John Ashcroft, and sports arena Book of Revelations carnival hawker Franklin Graham appear to wallow in a "Christian" blood lust cult when it comes to practicing the teachings of the founder of Christianity. This cultist form of Christianity, with its emphasis on death rather than life, is also worrying the leaders of mainstream Christian religions, particularly the Pope.

One only has to check out Bush's record as Governor of Texas to see his own preference for death over life. During his tenure as Governor, Bush presided over a record setting 152 executions, including the 1998 execution of fellow born-again Christian Karla Faye Tucker, a convicted murderer who later led a prison ministry. Forty of Bush's executions were carried out in 2000, the year the Bush presidential campaign was spotlighting their candidate's strong law enforcement record. The Washington Post's Richard Cohen reported in October 2000 that one of the execution chamber's "tie-down team" members, Fred Allen, had to prepare so many people for lethal injections during 2000, he quit his job in disgust.

Bush mocked Tucker's appeal for clemency. In an interview with Talk magazine, Bush imitated Tucker's appeal for him to spare her life - pursing his lips, squinting his eyes, and in a squeaky voice saying, "Please don't kill me." That went too far for former GOP presidential candidate Gary Bauer, himself an evangelical Christian. "I think it is nothing short of unbelievable that the governor of a major state running for president thought it was acceptable to mock a woman he decided to put to death," said Bauer. [[ een gevangene mag vrijspraak van een executie vragen, en kreeg dus niet een "nee" maar een nogal matige imitatie ]]

A former Texas Department of Public Safety officer, a devout Roman Catholic, told this reporter that evidence to the contrary, Bush was more than happy to ignore DNA data and documented cases of prosecutorial misconduct to send innocent people to the Huntsville, Texas lethal injection chamber. He said the number of executed mentally retarded, African Americans, and those who committed capital crimes as minors was proof that Bush was insensitive and a "phony Christian." When faced with similar problems in Illinois, Governor George Ryan, a Republican, commuted the death sentences of his state's death row inmates and released others after discovering they were wrongfully convicted. Yet the Republican Party is pillorying Ryan and John Ashcroft's Justice Department continues to investigate the former Governor for political malfeasance as if Bush and Ashcroft are without sin in such matters. Hypocrisy certainly rules in the Republican Party.

Bush's blood lust has been extended across the globe. He has given the CIA authority to assassinate those deemed a threat to U.S . national interests. Bush has virtually suspended Executive Orders 11905 (Gerald Ford), 12306 (Jimmy Carter), and 12333 (Ronald Reagan) which prohibit the assassination of foreign leaders. Bush's determination to kill Saddam Hussein, his family, and his top leaders with precision-guided missiles and tactical nuclear weapon-like Massive Ordnance Air Blast (MOAB) bombs is yet another indication of Bush's disregard for his Republican and Democratic predecessors. It now appears that in his zeal to kill Hussein, innocent civilian patrons of a Baghdad restaurant were killed by one of Bush's precision Joint Direct Attack Munitions (JDAMs). Like it or not, Saddam Hussein was recognized by over 100 nations as the leader of Iraq -- a member state of the United Nations. Hussein, like North Korea' Kim Jong Il, Syria's Bashir Assad, and Iran's Mohammed Khatami, are covered by Executive Order 12333, which the Bush mouthpieces claim is still in effect. Bush's "Christian" blood cult sees no other option than death for those who become his enemies. This doctrine is found no place in Christian theology.

Bush has not once prayed for the innocent civilians who died as a result of the U.S. attack on Iraq. He constantly "embeds" himself with the military at Goebbels-like speech fests and makes constant references to God when he refers to America's "victory" in Iraq, as if God endorses his sordid killing spree. He makes no mention of the children, women, and old men killed by America's "precision-guided" missiles and bombs and trigger-happy U.S. troops. In fact, Bush revels in indiscriminate blood letting. Since he never experienced such killing in Southeast Asia, when he was AWOL from his Texas Air National Guard unit [[ ook een leuk verhaal idd, bush en het ontwijken van vietnam]], Bush just does not seem to understand the horror of a parent watching one's children having their heads and limbs blown off in a sudden blast of shrapnel or children witnessing their parents burning to death with their own body fat nurturing the flames.

Bush and his advisers, previously warned that Iraq's ancient artifacts and collection of historical documents and books were in danger of being looted or destroyed, instead, sat back while the Baghdad and Mosul museums and Baghdad Library were ransacked and destroyed. Cult leaders have historically attempted to destroy history in order to invent their own. The Soviets tried to obliterate Russia's Orthodox traditions, turning a number of churches into warehouses and animal barns. Cambodia's Pol Pot tried to wipe out Buddhism's famed Angkor Wat shrine in an attempt to stamp out his country's Buddhist history. In March 2001, while they were negotiating with the Bush administration on a natural gas pipeline, Afghanistan's Taliban blew up two massive 1600-year old Buddhas in Bamiyan. The Bush administration, itself run by fanatic religious cultists, barely made a fuss about the loss of the relics.[/b] It would not be the first time the cultists within the Bush administration ignored the pillaging of history's treasures.[/b] [[ondertussen worden er irakis gevangen genomen omdat ze 'plunderen' (voedsel, hout ed) ... of wordt je auto vermorzeld door een tank omdat je hout 'steelt' ( best lastig als je taxi chauffeur bent) ]]

The ransacking of Iraq's historical treasures is explainable when one considers what the blood cult Christians really think about Islam. Franklin Graham, the heir to the empire built up by his anti-Semitic father, Billy Graham, has decided being anti-Muslim is far more financially rewarding than being anti-Jewish. Billy Graham, history notes from the Nixon tapes, complained about the Jewish stranglehold on the media and Jews being responsible for pornography.

Franklin Graham continues to enjoy his father's unfettered and questionable access to the White House. But in the case of Bush, the younger Graham has a fanatic adherent. Graham has called Islam a "very evil and wicked" religion. He then announces he wants to go to Iraq. Graham obviously sees an opportunity to convert Muslims and unrepentant Eastern Christians, who owe their allegiance to Roman and Greek prelates, to his perverted form of blood cult Christianity. Graham says he is ready to send his Samaritan's Purse missionaries into Iraq to provide assistance. Muslims and mainstream Christians are wary that Graham wants to exchange food, water, and medicine for the baptism of Iraqis into his intolerant brand of Christianity. In the last Gulf War, Graham could not get away with his chicanery. The Desert Storm Commander, General Norman Schwarzkopf, stopped dead in the tracks Graham's plan to send 30,000 Arabic language Bibles to U.S. troops in Saudi Arabia. Today's Pentagon shows no such compunction to put a rein on Graham. It invited him to give a Good Friday sermon at the Pentagon to the consternation of the Defense Department's Muslim employees. To make matters worse, under Bush's "Faith Based Initiative," Graham's Samaritan's Purse stands to receive U.S. government funds for its proselytizing efforts in Iraq, something that should be an affront to every American taxpayer.

Bush's self-proclaimed adherence to Christianity (during one of the presidential debates he said Jesus Christ was his favorite "philosopher" [[ goed bezig joh ]]) and his constant reference to a new international structure bypassing the United Nations system and long-standing international treaties are worrying the top leadership of the Roman Catholic Church. Well-informed sources close to the Vatican report that Pope John Paul II is growing increasingly concerned about Bush's ultimate intentions. The Pope has had experience with Bush's death fetish. Bush ignored the Pope's plea to spare the life of Karla Faye Tucker. To show that he was similarly ignorant of the world's mainstream religions, Bush also rejected an appeal to spare Tucker from the World Council of Churches - an organization that represents over 350 of the world's Protestant and Orthodox Churches. It did not matter that Bush's own Methodist Church and his parents' Episcopal Church are members of the World Council.

Bush's blood lust, his repeated commitment to Christian beliefs, and his constant references to "evil doers," in the eyes of many devout Catholic leaders, bear all the hallmarks of the one warned about in the Book of Revelations - the anti-Christ. People close to the Pope claim that amid these concerns, the Pontiff wishes he was younger and in better health to confront the possibility that Bush may represent the person prophesized in Revelations. John Paul II has always believed the world was on the precipice of the final confrontation between Good and Evil as foretold in the New Testament. Before he became Pope, Karol Cardinal Wojtyla said, "We are now standing in the face of the greatest historical confrontation humanity has gone through. I do not think that wide circles of the American society or wide circles of the Christian community realize this fully. We are now facing the final confrontation between the Church and the anti-Church, of the Gospel versus the anti-Gospel." The Pope, who grew up facing the evils of Hitler and Stalin, knows evil when he sees it. Although we can all endlessly argue over the Pope's effectiveness in curtailing abuses within his Church, his accomplishments external to Catholicism are impressive.

According to journalists close to the Vatican, the Pope and his closest advisers are also concerned that the ultimate acts of evil - the September 11 terrorist attacks on the World Trade Center and Pentagon - were known in advance by senior Bush administration officials. By permitting the attacks to take their course, there is a perception within the Roman Catholic Church hierarchy that a coup d'etat was implemented, one that gave Bush and his leadership near-dictatorial powers to carry out their agenda.
[[even niet vergeten datje zga een terrorist bent als je dit denkt (het antichrist verhaal , maar vast ook het voorkennis en MIHOP.;) ]]

The Pope worked tirelessly to convince leaders of nations on the UN Security Council to oppose Bush's war resolution on Iraq. Vatican sources claim they had not seen the Pope more animated and determined since he fell ill to Parkinson's Disease. In the end, the Pope did convince the leaders of Mexico, Chile, Cameroon, and Guinea to oppose the U.S. resolution. If one were to believe in the Book of Revelations, as the Pope fervently does, he can seek solace in scoring a symbolic victory against the Bush administration. Whether Bush represents a dangerous right-wing ideologue who couples his political fanaticism with a neo-Christian blood cult (as I believe) or he is either the anti-Christ or heralds one, the Pope should know he has fought the good battle and has gained the respect and admiration of many non-Catholics around the world.

Wayne Madsen is a Washington, DC-based investigative journalist and columnist. He wrote the introduction to Forbidden Truth.

Madsen can be reached at: WMadsen777@aol.com

---------------------
ik dacht ik post ff niet alleen de link bij dat verhaal
maar er zijn ondertussen zo veel mensen die vraagtekens zetten bij het hele verhaal
dat je het weinig paranoide meer kan noemen

nog zo'n link

'In December 2002 Senator Charles Grassly, a Republican, described as a “slap in the face” and “shocking” a decision by FBI director Robert Mueller to give an award for ‘exceptional performance to Marion "Spike" Bowman, head of the FBI's national security law unit. The award is officially titled ‘Presidential Rank of Meritorious Service’ and includes cash bonuses of between 20 percent or 35 percent of each recipient's base salary. Bowman was instrumental in calling FBI agents off the trail of Zacarias Moussaoui, the so-called ‘20th hijacker’ whose arrest many analysts conclude would have cracked the September 11 plot before it was carried out. Grassly stated, "Unfortunately, this award continues a bad tradition. If the FBI is ever to reform, there must be accountability."

beloning voor 'falen' 11 september
http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07o.html
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:30:47 #176
90061 coz
pi_22256406
oh btw ...
de oefening van oa norad op 9-11 was een jaarlijkse oefening

The VIGILANT GUARDIAN (VG) is a VIGILANT OVERVIEW (VO) Command Post Exercise (CPX) conducted in conjunction with USCINCSTRAT-sponsored GLOBAL GUARDIAN and USCINCSPACE-sponsored APOLLO GUARDIAN exercises. The exercise involves all HQ NORAD levels of command and is designed to exercise most aspects of the NORAD mission. One VG is scheduled each year and the length will vary depending on the exercise scenario and objectives.
pi_22256464
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:23 schreef coz het volgende:

http://counterpunch.org/madsen04222003.html
sorry, wat is de relevantie van dat tendentieuze artikel over Bush en eventuele bloed-cult achtergronden in zijn christendom...?
Het hele artikel kent geen één verwijzing naar 11 september, en al helemaal geen verwijzingen naarde oefeningen ... totaal offtopic dus, je mening over die president mag duidelijk zijn, maar ik zie niet het nut in om een discussie over feitelijk zaken rondom 11 september al tezeer te laten verzanden in gevit op die man ... (daarbij doe je eerder pogingen tot waarheids-vinding teniet, dat gejen op Bush is een perfecte afleiding van werkelijk zoeken naar beschuldigende feiten )

Het twee stukje is wel interessant:
Inderdaad is die FBI beslissing om de laptop van die gearresteerde terreur-verdachtte niet te doorzoeken enorm twijfelachtig ...
Volgens mij zijn daar, bewust en onbewust door die legale afdeling grote fouten gemaakt, en is er in het latere 911 onderzoek te weinig aandacht aan besteed:
quote:
Sen. Charles "Chuck" Grassley, R-Iowa, complained in a letter to the FBI director, "You are sending the wrong signal to those agents who fought ó sometimes against senior FBI bureaucrats at headquarters ó to prevent the attacks."

Grassley asked Mueller to explain in writing his decision to nominate Bowman. He told Mueller that Senate testimony by Bowman during a closed Judiciary Committee hearing in July raised serious questions about the competence of lawyers in the unit.

Sen. Richard Shelby of Alabama, the senior Republican on the Intelligence Committee during its oversight investigation of the FBI, complained last month ó just days before Bowman won the award ó that Bowman's law unit provided "inexcusably confused and inaccurate information" to FBI investigators in Minneapolis during the Moussaoui case.

On Thursday, Shelby said the award showed "no accountability for poor performance at the bureau."

The Senate investigation also criticized Bowman's unit for blocking an urgent request Aug. 29, 2001, by FBI agents in New York to begin searching for Khalid Almihdar, one of the hijackers on the American Airlines flight that crashed into the Pentagon.

Bowman also headed the law unit in early 2000, when the FBI acknowledged serious blunders in surveillance during terrorism and espionage investigations. Among the problems, outlined in an April 2000 memorandum, were agents who illegally videotaped suspects, intercepted e-mails without court permission and recorded the wrong phone conversations.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:54:04 #178
90061 coz
pi_22256819
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sorry, wat is de relevantie van dat tendentieuze artikel over Bush en eventuele bloed-cult achtergronden in zijn christendom...?
Het hele artikel kent geen één verwijzing naar 11 september, en al helemaal geen verwijzingen naarde oefeningen ... totaal offtopic dus, je mening over die president mag duidelijk zijn, maar ik zie niet het nut in om een discussie over feitelijk zaken rondom 11 september al tezeer te laten verzanden in gevit op die man ... (daarbij doe je eerder pogingen tot waarheids-vinding teniet, dat gejen op Bush is een perfecte afleiding van werkelijk zoeken naar beschuldigende feiten )
tja dat het off topic is klopt ... if you cant beat them .. .. er mist op bepaalde punten dus wel een centraal topic .. maargoed, ik wil er ook wel een nieuw topic voor openen hoor ..
ik hoef ook niet zo nodig te vitten op hem ,ik vind hem nog best schattig .. met al die versprekingen enz
quote:
Het twee stukje is wel interessant:
Inderdaad is die FBI beslissing om de laptop van die gearresteerde terreur-verdachtte niet te doorzoeken enorm twijfelachtig ...
Volgens mij zijn daar, bewust en onbewust door die legale afdeling grote fouten gemaakt, en is er in het latere 911 onderzoek te weinig aandacht aan besteed:
[..]
toch apart ..aldie discutabele onderzoeken
pi_22257349
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:15 schreef BaajGuardian het volgende:
het is ook niet zo simpel dat ik zou denken ach hun zijn allemaal maar geindoctrineerd.
zoals ik al zei , is het echt heel ingewikkeld om het te begrijpen .
Het probleem is dat jouw stellingen niet goed onderbouwd zijn. De informatie die jij hebt vergaart kan net zo goed gemanipuleerd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er een complot is gesmeden als doel om het WTc te vernietigen. Waarom zou Amerika dat willen?

Er zijn meerdere stellingen die het aanneembaar maken dat zoiets is voorgevallen echter valt dit niet te bewijzen. Het enige wat gezegd kan worden is dat er een aantal verdachte omstandigheden zijn maar dit kan net zo goed toeval zijn.

Oke stel dat Amerika een aanval op zichzelf heeft gepleegd waardoor de oorlog tegen het terrorisme in Afganistan en Irak een breden draagvlak heeft gekregen. Deze oorlog kost ontzettend veel geld waardoor dit een negatief effect heeft op de betalingsbalans. Op den duur zal dit Amerika op breken waardoor het concurrentie vermogen tov de aziatische landen sterk aangetast wordt.

Wel kan opgemerkt worden dat Irak veel Olie heeft, zodra controle over de olie totstand is gebracht zal de macht ook weer stijgen. Echter hebben veel europese landen inmiddels al contracten afgesloten om olie te exporteren. De invloed van Amerika is veel kleiner dan men veronderstelt. De volgende reden zou kunnen zijn dat Amerika en Israel samenwerken. Dit betekent dat Irak als een belangrijk strategisch punt kan worden beschouwd om de palestijnen nog verder in het nauw te drijven. Dit natuurlijk onder het mom van het bestrijden van het terrorisme.

Dan heb je nog de meningen van Alex Jones. Deze man geeft aan dat globalisatie zal leiden tot een politiestaat. Dit alles heeft ten doel de mens slaaf te maken van het systeem. Al je bezittingen zijn van de overheid en deze bepaald ook wat je mag gebruiken. Werk wordt voor je gezocht en verder wordt de democratie aan banden gelegd. De aanslagen op de VS zijn het begin om de reeds in gang gezettie verandering kracht bij te zetten. De illuminati zitten hier achter en doen er alles aan om dit doel te verwezenlijken. Films worden gemanipuleerd om boodschappen te geven en mensen te manipuleren. Zaken die in de media terecht komen worden gescensureerd. Waarom geloofd men dit. Deze veranderingen zijn zo ingrijpend en allesomvattend dat wanneer dit echt zou gebeuren mensen absoluut achterdochtig worden.

Het probleem is dat bijvoorbeeld baaj alles onderbouwd met subjectiviteiten en er geen feiten op tafel worden gelegd. Verdachte omstandigheden zijn pure specualaties. Het probleem is dat jij conclusies verbind aan deze zaken. Ik veroordeel je niet, maar de waarheid is heel anders.
pi_22257806
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:18 schreef Chewbacca het volgende:
Het probleem is dat jouw stellingen niet goed onderbouwd zijn. De informatie die jij hebt vergaart kan net zo goed gemanipuleerd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er een complot is gesmeden als doel om het WTc te vernietigen. Waarom zou Amerika dat willen?
Anderen niet verwijten dat ze niet onderbouwen als je zelf geen informatie vergaart.
Waarom ? Patriot Act, Contract bouwen mega-oliepijpleiding, olie , megawinsten door beursverrichtingen op 911, drugshandel CIA Afghanistan ... kzal maar al stoppen ...
quote:
Er zijn meerdere stellingen die het aanneembaar maken dat zoiets is voorgevallen echter valt dit niet te bewijzen. Het enige wat gezegd kan worden is dat er een aantal verdachte omstandigheden zijn maar dit kan net zo goed toeval zijn.
Je bent een debunker ten top : "toeval"
quote:
Oke stel dat Amerika een aanval op zichzelf heeft gepleegd waardoor de oorlog tegen het terrorisme in Afganistan en Irak een breden draagvlak heeft gekregen. Deze oorlog kost ontzettend veel geld waardoor dit een negatief effect heeft op de betalingsbalans. Op den duur zal dit Amerika op breken waardoor het concurrentie vermogen tov de aziatische landen sterk aangetast wordt.
usa staat al langer op rand van faillissement hoor ... no news
quote:
Dan heb je nog de meningen van Alex Jones. Deze man geeft aan dat globalisatie zal leiden tot een politiestaat. Dit alles heeft ten doel de mens slaaf te maken van het systeem. Al je bezittingen zijn van de overheid en deze bepaald ook wat je mag gebruiken. Werk wordt voor je gezocht en verder wordt de democratie aan banden gelegd. De aanslagen op de VS zijn het begin om de reeds in gang gezettie verandering kracht bij te zetten. De illuminati zitten hier achter en doen er alles aan om dit doel te verwezenlijken. Films worden gemanipuleerd om boodschappen te geven en mensen te manipuleren. Zaken die in de media terecht komen worden gescensureerd. Waarom geloofd men dit. Deze veranderingen zijn zo ingrijpend en allesomvattend dat wanneer dit echt zou gebeuren mensen absoluut achterdochtig worden.
zoals reeds eerder gezegd ... informeer jezelf eerst es een beetje vooraleer kritiek te geven op anderen ... zoek dus es op Patriot Act 1& 2 (en nr 3 ook al in de maak), en zoek ook es achter New Draft in 2005 ...
quote:
Het probleem is dat bijvoorbeeld baaj alles onderbouwd met subjectiviteiten en er geen feiten op tafel worden gelegd. Verdachte omstandigheden zijn pure specualaties. Het probleem is dat jij conclusies verbind aan deze zaken. Ik veroordeel je niet, maar de waarheid is heel anders.
Gelukkig hebben we nog mensen zoals jij die de waarheid weten ... share it with us pls !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:54:14 #181
90061 coz
pi_22258189
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:18 schreef Chewbacca het volgende:
Films worden gemanipuleerd om boodschappen te geven en mensen te manipuleren. Zaken die in de media terecht komen worden gescensureerd. Waarom geloofd men dit. Deze veranderingen zijn zo ingrijpend en allesomvattend dat wanneer dit echt zou gebeuren mensen absoluut achterdochtig worden.

kom op zeg .. alsof baaj hier alleen schuldig aan zou zijn
alleen omdat hij tot het groepje behoort wat er vaak iets over zegt en bij tegenwerking sneller uit zijn slof schiet heeft ie zo'n negatieve status .. nouja prima hoor
maar hier is al genoeg over gezegd in de FB..

ok ok AJ heeft niet bepaald een lieve manier om alles te vertellen wat ie wil vertellen
hij wil sommige woorden wel eens iets harder uitspreken
boeie .. maar het gaat een beetje ver om alles aan de conspiracytheoristen over een kam te scheren, tot die club horen nogal wat namen tegenwoordig. en velen hebben een heel wat minder dubieuze status..
kijk eens naar Ruppert .. er stond een beloning van 1000$ op een film om daar binnen een jaar feiten van te bewijzen als onwaar ..

dat er sites zijn die het luik voor het landingsgestel op lage kwaliteit video niet kunnen onderscheiden van een bom.. laat dat soort zooi dan ook terecht links liggen
niet alles is gebaseerd op speculatie, maar dat hoef je niet van mij aan te nemen hoor
pi_22258661
Ik heb voldoende informatie vergaart om een goed oordeel te kunnen geven. Ik zelf vind het ook vreemd dat in het pentagon niet het type vliegtuig is neergestort dan men had aangegeven. Ik ook ben het niet eens met de arrogantie van Amerika tov andere landen.

Door bijvoorbeeld het kyoto vedrag niet te ondertekenen, dat de familie bush ten tijde van de 2e wereldoorlog belangen had in de wapenindustrie. Deze wapenindustrie voorzag de duitsers van wapens.

Waarom krijgt Bush gelden ten gunste van zijn verkiezingen van het bedrijfsleven. Dat zorgt toch voor een belangenverstrengeling?

Waarom doet Amerika helemaal niks aan de problemen in bijvoorbeeld Afrika. Het antwoord is simpel; Ze hebben daar geen belangen.

Hoe kan het zo zijn dat de Taliban eerst werd gesteund om de macht in Afganistan in handen te krijgen. Naderhand wordt de oorlog verklaard aan de groep die ze eerst in het zadel hebben geholpen.

Waarom werd Irak geholpen in de oorlog tegen Iran door het leveren van wapens?

Kortom allemaal belachelijke zaken die de VS hebben bedacht en uitgevoerd. Echter kan je niet zeggen dat ze een aanval hebben gepleegd op eigen doelen. Het probleem is dit punt vaak wordt gekenmerkt door believers die niet te overtuigen zijn. Ze hebben een mening en kunnen daar niet van afstappen. Ik probeer aan te geven dat het uiteindelijk nooit rendabel is om aanslagen te plegen in eigen land. Ze hebben een oorlog en wat nu? Ze zijn bijna failliet, veel werkeloosheid, etc.
Als ze dit ten uitvoer hebben gebracht wat is dan het doel geweest?? het onstaan van de New world order? Dat is bullshit, ik geloof er gewoon niet in.

Ik heb voldoende informatie ingewonnen en heb vrijwel alle films van Alex Jones gezien. Volg de meeste topics maar ik ben niet overtuigd.

pi_22258870
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:14 schreef Chewbacca het volgende:
Dat is bullshit, ik geloof er gewoon niet in.
Dat is je volste recht, net zoals wij het recht hebben om verder te blijven zoeken.
Bewijzen kunnen we natuurlijk nooit, want dan moeten we een officieel cia-doc kunnen voorleggen waarin ze letterlijk alles toegeven ... kzal es ff googlen ... misschien vind ik het wel.
Al de rest van sites die tegen de algemene opinie ingaan, worden direct van tafel geveegd als ongegrond en suggestief ... tja, begin maar hé
pi_22258968
Unclescorp; verklaar jij dan eens waarom de VS bankroet is door de oorlogen die ze hebben gevoerd? Wat is het nut hiervan? Olie ---> macht? Het elimineren van terrorisme? Het willen laten zien dat de VS de machtigste is op deze aarde? the new world order meer macht geven?

Voor elk punten zijn wel weer bepaalde punten aan te voeren waarom dit aannemelijk is, echter blijft het bij specualties en ontbreken harde feiten. Jouw aangegeven financiele zwendel op de beurs zie ik als toeval. Dat Duitsland had aangegeven dat er aanslagen gepleegd zouden worden in Amerika is een feit. Amerika heeft er niks meegedaan omdat de arrogantie van deze natie zo groot is. Wat kan ons nu overkomen was hun overtuiging??? Ja en dan zie je maar weer dat aanslagen in elk land kunnen plaatsvinden. Of het nou Albanie of Amerika betreft
pi_22259155
Zoals gezegd kan ik niets bewijzen ... anders was er geen discussie hé
Financiele zwendel op de beurs zie je ook al als toeval.
Heb ik ook al gezegd : de lijst van toevalligheden is ondertussen 3 blz (logisch hoor)
Zie anders es film van Ruppert, Truth and Lies , die geeft geloof ik duidelijk uitleg ivm de beursverrichtingen rond 911 ... toeval ... sure ... JFK is ook gedood door een toevallige kogel waarschijnlijk ?
Het is niet omdat jouw geest bepaalde zaken niet kan vatten, dat het daarom bullshit is. Ik bedoel dit niet als belediging, ik had dat nl zelf ook ... het is moeilijk te vatten en aanvaarden dat zoiets zou kunnen gebeuren.
De wereld wordt nu eenmaal overheerst door geweld, oorlog, geld, macht, corruptie ... en ze gaan alsmaar verder en verder om hun doel te bereiken. Dus ik verschiet van niets nimeer
pi_22259635
En wat is hun volgende doel dan? Het verder ontwikkelen van the new world order?

Ik zelf ben het 100% met je eens dat er wel erg veel toevalligheden zijn en ik denk ook dat bepaalde zaken ook echt uitgevoerd zijn om de macht te vergroten. De punten die ik net heb aangehaald geven dat ook aan. Ik denk dat men maar moet aanvaarden dat mensen worden gedreven door rancune, afgunst, en macht. Als je de wereld wil veranderen zullen eerst mensen anders moeten worden. Dat klinkt misschien wat zweverig maar ik denk dat daar de essentie ligt.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat Marokkanen de zwarte piet krijgen toebedeeld voor de verslechterde en verharding van de Nederlandse maatschappij?. De situatie zoals die zich nu ontwikkeld heeft veel raakvlakken met de periode voor de 2e wereldoorlog. Er is veel haat ten opzichte van moslims ( marokkanen, antilianen etc ). Veel mensen zijn kortzichtig en geven in periode van economische neergang anderen de schuld. Daarnaast functioneert de politiek en het bedrijfsleven niet anders zouden er geen conjuctuur schommelingen plaatsvinden.

Dit zelfde geldt voor Amerika en andere landen het verschil tussen rijk en arm is te groot waardoor frictie onstaat tussen de verschillende groepen. De een wil meer macht, en de ander wil dit om ver werpen. Gevolg is geweld, haat en afgunst. Ik zie het als een vicieuze cirkel die niet te doorbreken valt. Dit kan alleen gerealiseerd worden wanneer de mens veranderd en dat zie ik niet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chewbacca op 28-09-2004 14:57:59 ]
pi_22259733
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:34 schreef UncleScorp het volgende:
Zoals gezegd kan ik niets bewijzen ... anders was er geen discussie hé
Financiele zwendel op de beurs zie je ook al als toeval.
Misschien is het goed die financiele zwendel ook in perspectief te zien, met bepaalde put-transacties die opvallend hoog waren zijn in de dagen kort voor 11 september ongeveer 20 miljoen verdient (gedocumenteerd in "Black Tuesday: The World's Largest Insider Trading Scam" van Michael Ruppert: grotendeels in United en Amercian Airlines, Morgan Stanley Dean Witter & Co en Meryll & Lynch)..

Het is echter niet duidelijk wie deze put-opties ingediend heeft, dat kunnen ook wel degelijk buitenlandse financiers zijn die kennis hadden van de terroristische plannen.
Verder bleef er na de sluiting van de beursen en vervolgens het optreden van de beursauthoriteiten 2,5 miljoen dollar 'liggen', waarvan de eigenaar die deze winst had gemaakt vervolgens het niet aandurfde om deze te claimen (omdat dat toen niet meer anoniem kon) ...

Wat mij betreft is er zeker de vraag wie voorkennis had, wat men precies wist en hoe erop gereageerd is:
Ik schat de mogelijkheid hoog in dat de inlichtingendiensten meer wisten dan ze nu willen toegeven, dat er misschien ook in de financiele wereld redelijke voorkennis was, op geruchten basis..

Het is nog steeds iets dat goed onderzocht moet worden, maar zulke zaken zijn geen reden om direkt al te beweren dat de CIA zelf die put-opties had uitstaan, daarvoor is helaas geen enkel bewijs (en daarbij, waarom hebben zij twintig miljoen nodig, waarom vragen ze niet gewoon een extra geheim budget van de staat?)

Over de toevalligheid van de kogel die Kennedy doodde, daar kan ik uren over lullen, er zijn miljoenen mensen die dat maar niet kunnen accepteren, maar al het bewijs wijst ernaar dat de 'Magic Bullet' precies dat deed (althans de tweede kogel verwondde kennedy en Connally enkel, pas de derde kogel raakte kennedy in de schedel en was dodelijk): an sich vind ik daar een bijna filosofische wijsheid in liggen, waarom hebben mensen zo'n moeite toeval een rol te laten spelen in belangrijke gebeurtenissen, moet altijd alles 'gepland' aflopen?
pi_22260080
de boel zit ingewikkeld in elkaar geef ik toe ... een puzzel die we nooit gelegd zullen krijgen.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat kameleneuker Osama vanuit zijn zandbak zoiets opzet.
Chewbacca vraagt naar het waarom usa dit zichzelf zou aandoen ?
Stel zelfde vraag es voor Osama ... wat nut heeft die erbij ?
Dit zit daar in zijn woestijn en denkt, nou ik ga ff de usa wat pesten ? Wetende dat zijn land zal platgebombardeerd worden en dat hij voor de rest van zijn dagen voortvluchtige zal zijn .... idd klinkt logischer dan de usa-motieven.
Of anders is het om zijn jihad te krijgen ... nou, die is er nog steeds niet hé ... dan zet je zo een heuse operatie op en komt er uiteindelijk niets van ? Nah, dat klinkt nou bullshit.
En waren de binladens geen goede vriendjes met de Bushes ? Ze zijn na 911 allemaal netjes het land uitgevlogen, beschermd als het ware .
pi_22260605
Bin Laden is natuurlijk de ultieme 'Bad Guy', niet enkel voor de neo-cons, die in hem een fundamentalistische moslim kunnen zien; maar ook voor vele anderen; de russen die in hem een westers georienteerde partizaan met CIA-opleiding zien, de anti-globalisten die weer een kapitalistische verwend rijkeluis-zoontje herkennen ...

Qua organisator is het gewoon een 'puppet', iemand die als hoofd van een organisatie gezien wordt, een James-Bond-achtige Goldfinger-boef die zogenaamd mastermind zou zijn...
Het is redelijk aannemelijk dat hij qua voorbereiding weinig voorkennis had (zelfs in de twijfelachtige videotape geeft hij aan dat hij slechts van tevoren gehoord had van de plannen en dat ze toen onderling overlegd hadden over de mogelijke gevolgen: niet bepaald iets dat iemand zegt over een aanslag die hij gepland zou hebben).

IK denk dat de werkelijkheid is dat de groep Bin Laden in feite veel breder is, helemaal geen centraal geleidde organisatie, maar een los-vast samenwerkingsverband van arabische, indiase en farsi-zakenmensen en politici
(kort voor de arrestatie van Ramzy Yoessef werd deze gewaarschuwd door een minster in Qatar, Qatar is ook de vermoedelijke verblijfplaats van sjeik Khaled Muhammad, allerminst 'schurkenstaten' als Iran en Syrie, of eerst Irak zijn het grootste gevaar, eerder de onvrede over de amerikanen die erg breed in sociale lagen in het midden-oosten genesteld is, zelfs de russen zullen dit mogelijk op een zeker moment willen uitnutten)

Als je en 'netwerk' zoekt, kun je misschien evenzeer kijken naar het netwerk van arabische en aziatische zakenlieden, die zeker geen kamelendrijvers meer zijn, maar die steeds meer financiele en economische macht krijgen, en zelf profiteren bij aandurende onlusten, regionale conflicten.
pi_22260663
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:10 schreef UncleScorp het volgende:
de boel zit ingewikkeld in elkaar geef ik toe ... een puzzel die we nooit gelegd zullen krijgen.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat kameleneuker Osama vanuit zijn zandbak zoiets opzet.
Chewbacca vraagt naar het waarom usa dit zichzelf zou aandoen ?
Stel zelfde vraag es voor Osama ... wat nut heeft die erbij ?
Dit zit daar in zijn woestijn en denkt, nou ik ga ff de usa wat pesten ? Wetende dat zijn land zal platgebombardeerd worden en dat hij voor de rest van zijn dagen voortvluchtige zal zijn .... idd klinkt logischer dan de usa-motieven.
Of anders is het om zijn jihad te krijgen ... nou, die is er nog steeds niet hé ... dan zet je zo een heuse operatie op en komt er uiteindelijk niets van ? Nah, dat klinkt nou bullshit.
En waren de binladens geen goede vriendjes met de Bushes ? Ze zijn na 911 allemaal netjes het land uitgevlogen, beschermd als het ware .
Wie is Bin laden? Je kan het van twee kanten bekijken. De believers zeggen dat Bin Laden door Amerika is gecreeerd en daar zijn macht door ontleent. De aanslagen die door het brein Bin Laden zijn uitgevoerd kan dan worden bestreden. Zoals altijd is wanneer er sprake is van een oorlog een leider aansprakelijk voor aanslagen. Bin Laden kan dan worden gezien als de zondebok.

Jouw vraag wat is het nut van Bin Laden om de VS aan te vallen. Ik denk dat deze deels wordt veroorzaakt door de invloed van Amerika in Israel. Israel wordt ondersteunt zowel financieel als militair door Amerika. Dit allemaal om een veel invloed te krijgen in het middenoosten en schurken landen zoals Iran in het gareel te houden. Ik denk zelf dat om den duur een oorlog zal onstaan die het middenoosten almaar zal destabiliseren
pi_22260894
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:31 schreef RM-rf het volgende:
Bin Laden is natuurlijk de ultieme 'Bad Guy', niet enkel voor de neo-cons, die in hem een fundamentalistische moslim kunnen zien; maar ook voor vele anderen; de russen die in hem een westers georienteerde partizaan met CIA-opleiding zien, de anti-globalisten die weer een kapitalistische verwend rijkeluis-zoontje herkennen ...

Qua organisator is het gewoon een 'puppet', iemand die als hoofd van een organisatie gezien wordt, een James-Bond-achtige Goldfinger-boef die zogenaamd mastermind zou zijn...
Het is redelijk aannemelijk dat hij qua voorbereiding weinig voorkennis had (zelfs in de twijfelachtige videotape geeft hij aan dat hij slechts van tevoren gehoord had van de plannen en dat ze toen onderling overlegd hadden over de mogelijke gevolgen: niet bepaald iets dat iemand zegt over een aanslag die hij gepland zou hebben).

IK denk dat de werkelijkheid is dat de groep Bin Laden in feite veel breder is, helemaal geen centraal geleidde organisatie, maar een los-vast samenwerkingsverband van arabische, indiase en farsi-zakenmensen en politici
(kort voor de arrestatie van Ramzy Yoessef werd deze gewaarschuwd door een minster in Qatar, Qatar is ook de vermoedelijke verblijfplaats van sjeik Khaled Muhammad, allerminst 'schurkenstaten' als Iran en Syrie, of eerst Irak zijn het grootste gevaar, eerder de onvrede over de amerikanen die erg breed in sociale lagen in het midden-oosten genesteld is, zelfs de russen zullen dit mogelijk op een zeker moment willen uitnutten)

Als je en 'netwerk' zoekt, kun je misschien evenzeer kijken naar het netwerk van arabische en aziatische zakenlieden, die zeker geen kamelendrijvers meer zijn, maar die steeds meer financiele en economische macht krijgen, en zelf profiteren bij aandurende onlusten, regionale conflicten.
Ja ik denk dat dit ook goed mogelijk zou kunnen zijn. Bin laden wordt opgeworpen als 'leider' maar deze leiderschap stelt in feite zeer weinig voor. Ik zelf vrees dat wanneer je het extremisme en fundamentalisme in de kiem probeert te smoren je er uiteindelijk bedrogen uitkomt. Het is een guerillia oorlog die je niet kan winnen. Er zal altijd mensen die veel financiele middelen hebben en het fundamentalisme aanhangen, hierdoor zal er altijd geld zijn om aanslagen voor te kunnen bereiden. Door bijvoorbeeld de regeringen van Syrie of Iran om ver te werpen zal niet de oplossing worden gevonden. Dit zal de haat alleen maar laten toenemen waardoor aanslagen nog veelvuldiger zullen plaatsvinden. Deze mensen hebben een jarenlange haat ten opzichte van de westerse wereld dit krijg je er helaas niet zo maar uit
pi_22261270
Nou ik vond het wel fantastisch dat op het moment dat vliegtuigen juist in het wtc gecrasht waren, dat de nieuwszenders al direct de vinger wezen naar AlQaida en Osama.
Hoe verklaar je dat dan ? De nieuwszenders waren dus al getipt wie ze als schuldige moesten noemen ? Of waarschijnlijk kwam het door dat paspoort dat ze op de grond naast het wtc gevonden hadden ? Soit, ze waren er snel uit .
Israel wordt hier nu ook vernoemd ... doet me denken aan dat groepje israelis dat ze op 911 opgepakt hebben die daar met een camera op een bestelbusje de wtc-crashes stonden te filmen.
"we are israelis .. we are not your problem ..."
pi_22261452
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
Nou ik vond het wel fantastisch dat op het moment dat vliegtuigen juist in het wtc gecrasht waren, dat de nieuwszenders al direct de vinger wezen naar AlQaida en Osama.
Dat klopt helemaal niet. Op de dag van de aanslagen was het nog helemaal niet bekend wie er achter zat. Er was wel een vermoeden, en dat vermoeden is ook uitgesproken, maar meer ook niet. Het is helemaal niet zo dat 'op moment dat vliegtuigen het wtc in gecrasht waren' het al bekend werd gemaakt dat al qaeda of bin laden erachter zaten. Dat werd pas de dagen na de aanslagen duidelijk.
pi_22261577
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 15:58 schreef UncleScorp het volgende:
Hoe verklaar je dat dan ? De nieuwszenders waren dus al getipt wie ze als schuldige moesten noemen ? Of waarschijnlijk kwam het door dat paspoort dat ze op de grond naast het wtc gevonden hadden ? Soit, ze waren er snel uit .
Israel wordt hier nu ook vernoemd ... doet me denken aan dat groepje israelis dat ze op 911 opgepakt hebben die daar met een camera op een bestelbusje de wtc-crashes stonden te filmen.
"we are israelis .. we are not your problem ..."
Dat laatste was naar ik meen een hoax, net zoals geruchten als zouden joodse werknemers van het WTC de dag massaal hebben vrijgenomen ... allemaal bedachte onzin door mensen die daarmee politiek stemming willen zetten ...

Het eerste is inderdaad wel waar, binnen 24 uur had de FBI namen en foto's van de daders gereed (al blijken nu twijfels te ontstaan bij de identiteit van misschien 15 van die daders), maar nogmaals dat toont hooguit an dat ze bij de FBI redelijk hadden zitten slapen (een arrestatiebevel tegen een van die kapers was eerder ingetrokken, een van de kapers bleek het land te zijn ingereist in gezelschap van iemand waar toen een boek 'hoe maak ik een bom' werd aangetroffen, echter de kaper mocht doorreizen enkel met de opdracht om zich snel bij de immigratieauhoriteiten te meldden) ...

Dit soor onprofessionaliteit komt helaas voor, de vraag is dan in hoeverre er 'kwade opzet' daarachter kan worden aangetoond.

Overigens, nav. mijn eerdere post over Qatar; inderdaad heb ik dr nog even naar gekeken en volgens mij moet iedereen erkennen dat de rol van het dwergstaatje Qatar een redelijk belangrijke is, evenals die van Sjeik Hamad Bin-Khalifah Al Thani..
Dat is de superreike eigenaar van Al-Dazeera (bekend van hun goede contacten met verschillende terroristische organisaties), maar ook de plek waar het amerikaanse opperbevel zat tijdens de Irak-oorlog, in 2002 de WTO-conferentie plaatsvond ...
Qatar is als miniem staatje bezig met een enorme opmars, en juist bij de 'war on terror' lijken zij enorm veel garen te spinnen, ze zijn zowel bevriend met de amerikanen als met verschillende terroristische groeperingen..

Hamad Al-Thani is een bewonderd voorbeeld van een liberaal leider, die de persvrijheid beschermt (hij is eigenaar van Al-Djazeera, financiert het station) en de democratie in zijn eigen land nieuw leven heeft ingeblazen, vrouwen hebben kiesrecht in Qatar..
Anderszijds verdient momenteel Al-Thani waarschijnlijk meer geld met de crisis dan Cheney en de Bush-familie tesamen...
pi_22261672
Ow dus daar mogen ze een "vermoeden" zomaar uitspreken op tv ?
Het kon evengoed totaal niet waar geweest zijn ?
Beetje risky niet ?
Nou dan was het weer toeval dat ze er juist opzaten ... gelukkig
Soit, draai en keer zoals je wil , op de dag zelf werd de naam AlQaida al genoemd op tv. Normaal gezien wacht je bij terrorisme meestal tot een of ander duisters groepje de boel opeist.
En ze hebben de BinLadens toch het land uitbegeleidt ? Of is dat ook niet waar ?
pi_22261875
quote:
Dat laatste was naar ik meen een hoax, net zoals geruchten als zouden joodse werknemers van het WTC de dag massaal hebben vrijgenomen ... allemaal bedachte onzin door mensen die daarmee politiek stemming willen zetten ...
euh ... wie beslist wanneer iets een hoax is of niet ? Bij foto's van ufo's bijv kan je die foto nog onderzoeken, maar in dit geval ... ?
Al bij al viel het aantal slachtoffers ook mee in de wtc's, normaal werkt daar 50000 man, en er waren 3000 doden.
En het Pentagon, daar werkt normaal ook 20000 man, ik weet zelfs niet meer hoeveel slachtoffers daar gevallen zijn, maar het was beduidend weinig ... door het "toeval" dat ze in het leegstaand gedeelte gecrasht zijn natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door UncleScorp op 28-09-2004 16:36:36 ]
pi_22263459
1 woord: PNAC-document.
(of zijn dat 2 woorden...?)
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:43:12 #198
90061 coz
pi_22264098
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:18 schreef ramzes het volgende:
1 woord: PNAC-document.
(of zijn dat 2 woorden...?)
Project for the New American Century
From Wikipedia, the free encyclopedia.
The Project for the New American Century, or PNAC, is a Washington, DC-based think tank of the United States. The group was established in spring 1997 as a non-profit organization with the goal of promoting "American global leadership." The chairman is William Kristol, editor of the Weekly Standard. Present and former members include several prominent members of the Republican Party and Bush Administration, including Donald Rumsfeld, Paul Wolfowitz, Jeb Bush, Richard Perle, Richard Armitage, Dick Cheney, Lewis Libby, William J. Bennett, Zalmay Khalilzad, and Ellen Bork, the wife of Robert Bork. A large number of its ideas and its members are associated with the neoconservative movement. PNAC has seven full-time staff members, in addition to its board of directors.

The PNAC is quite controversial. Some have raised concerns that the project can be viewed as proposing military and economic domination of land, space, and cyberspace by the United States, so as to establish American dominance in world affairs (Pax Americana) for the indefinite future—hence the term "the New American Century." Supporters argue the project's aims and agendas are often misinterpreted, sometimes deliberately.

Contents [showhide]
1 Backround

2 Core views and beliefs

3 Controversy

4 Bush Administration

5 Other Members

6 See also

7 External links

8 Analysis of PNAC

[edit]
Backround
The Project is an initiative of the New Citizenship Project, a non-profit 501c3 organization that is funded by the Bradley Foundation [1] (http://www.mediatransparency.org/funders/bradley_foundation.htm).

[edit]
Core views and beliefs
PNAC's website clearly states the groups "fundamental propositions":

"That American leadership is good both for America and for the world; that such leadership requires military strength, diplomatic energy and commitment to moral principle; and that too few political leaders today are making the case for global leadership.
In September 2000, the PNAC issued an 80-page report entitled Rebuilding America's Defenses: Strategies, Forces, And Resources For A New Century (http://newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf). The report has been the subject of much analysis and criticism.

The group states that when diplomacy has failed, military action is an acceptable and necessary resort. PNAC advocates the installation of permanent military bases around the world for the establishment of a United States Global Constabulary. This global police force would have the power to keep law and order around the world in accordance with rules that the United States would establish as being proper and just. It also advocates the United States government should capitalize on its military and economic superiority to gain unchallengeable superiority through all means necessary, including military force.

The PNAC and its members had long called for the United States to abandon the ABM Treaty. The PNAC also proposes to control the new "international commons" of space and "cyberspace" and pave the way for the creation of a new military service - U.S. Space Forces - with the mission of space control. In 1998, Rumsfeld chaired a bipartisan commission on the US Ballistic Missile Threat towards advancement of these goals.

[edit]
Controversy
The PNAC has been the subject of considerable criticism and controversy.

Many dispute the premise that American world leadership is desirable for the world or even for America. The PNAC's harshest critics argue that it represents a broad, borderline imperial agenda of global US military expansionism and dominance. Supporters reply that the PNAC's goals are not fundamentally different than what has long been proposed by other conservative foreign policy analysts, and that the PNAC is the target of unfair conspiracy theories.

Much of the basis for its critics' arguments is derived from the text of Rebuilding America's Defenses. PNAC critics suggest that portions of the document call into question the true motives behind the 2003 invasion of Iraq, although the document does not explicitly call for an invasion.

A section of the document that has proved particularly controversial can be found in Section V, "Creating Tomorrow's Dominant Force" (page 53):

"Further, the process of transformation...is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event - like a new Pearl Harbor."

Critics of the PNAC have suggested that the September 11, 2001 attacks were just such an event, which were then cynically exploited by the Bush administration to enable it to aggressively pursue the PNAC's agenda. (Some conspiracy theorists see this passage as evidence of complicity in the attacks.)

Supporters of the PNAC say the quote is taken out of the context of a discussion specifically about military use of information technologies, and the report is simply guessing that full transformation to new technologies is likely to be a slow process unless some "catalyzing" event causes the military to upgrade more quickly.

The quote is a source of much spirited - and frequently extremely partisan and ill-informed - debate, and readers may find it more enlightening to examine the document directly than to rely on third party interpretations.

[edit]
Bush Administration
After the election of George W. Bush, many of PNAC's members were appointed to key positions within the new President's administration:

Name Department Title Other remarks
Elliott Abrams National Security Council Representative for Middle Eastern Affairs President of the Ethics and Public Policy Center
Richard Armitage Department of State Deputy Secretary of State
John R. Bolton Department of State Undersecretary for Arms Control and International Security Affairs
Dick Cheney Bush Administration Vice President PNAC founder
Seth Cropsey Voice of America Director of the International Broadcasting Bureau
Paula Dobriansky Department of State Undersecretary of State for Global Affairs
Francis Fukuyama President's Council on Bioethics Council Member Professor of International Political Economy at Johns Hopkins University
Bruce Jackson U.S. Committee on NATO President
Zalmay Khalilzad U.S.-Afganistan Embassy in Kabul Ambassador
Lewis Libby Bush Administration Chief of Staff for the Vice President
Peter W. Rodman Department of Defense Assistant Secretary of Defense for International Security
Donald Rumsfeld Department of Defense Secretary of Defense PNAC founder
Randy Scheunemann U.S. Committee on NATO, Project on Transitional Democracies, International Republican Institute Member Founded the Committee for the Liberation of Iraq.
Paul Wolfowitz Department of Defense Deputy Secretary of Defense
Dov S. Zakheim Department of Defense Comptroller
Robert B. Zoellick Office of the United States Trade Representative U.S. Trade Representative

[edit]
Other Members
Gary Bauer, former presidential candidate, president of American Values
William J. Bennett, former Secretary of Education and Drug Czar, co-founder of Empower America, author of the Book of Virtues
Ellen Bork, deputy director of PNAC
Rudy Boschwitz
Jeb Bush, governor of Florida
Eliot A. Cohen, professor of strategic studies at Johns Hopkins University
Thomas Donnelly, director of communications, Lockheed Martin
Steve Forbes, multi-billionare publisher of Forbes Magazine, former presidential candidate
Aaron Friedberg, director of the Center of International Studies
Frank Gaffney, columnist, founder of Center for Security Policy
Reuel Marc Gerecht, director of the Middle East Initiative
Fred Ikle, Center for Strategic and International Studies
Donald Kagan, Yale University professor, conservative columnist with various State Department ties
Jeane Kirkpatrick, former U.S. ambassador
Charles Krauthammer
William Kristol, a PNAC founder and chairman, editor of the Weekly Standard
Christopher Maletz
Daniel McKivergan
Richard Perle, a PNAC founder, formerly of the Defense Policy Board
Norman Podhoretz, Hudson Institute
Dan Quayle, former vice-president
Stephen Rosen, Beton Michael Kaneb Professor of National Security and Military Affairs, Harvard University
Henry Rowen, former president of Rand Corporation
Gary Schmitt
Vin Weber, former congressman, lobbyist, vice-chairman of Empower America
George Weigel, political commentator
R. James Woolsey, vice-president at Booz Allen & Hamilton
[edit]
See also
Committee for the Liberation of Iraq
[edit]
External links
PNAC Website (http://newamericancentury.org)
Sep 2000 Rebuilding America's Defenses plan (http://newamericancentury.org/RebuildingAmericasDefenses.pdf) (Adobe .pdf file format)
[edit]
Analysis of PNAC
PNAC.info (http://pnac.info). An anti-PNAC website claiming to "investigate, analyze, and expose" the PNAC.
Paul Reynolds, BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2801349.stm)
PNAC members and their letters (http://www.opednews.com/new%20american%20century.htm)
Terry Jones: ‘Could Tony Blair look at the internet now, please? (http://observer.guardian.co.uk/iraq/story/0,12239,905990,00.html)’ and ‘Why look in the crystal ball? (http://observer.guardian.co.uk/worldview/story/0,11581,949384,00.html)’
Interpretation (http://www.wsws.org/articles/2003/sep2003/meac-s08.shtml) of Michael Meacher, former cabinet minister for Tony Blair
‘New York, you've been used (http://www.truthout.org/docs_03/091503A.shtml)’ by William Rivers Pitt, attacking the PNAC
PNAC letter to (http://www.newamericancentury.org/iraqclintonletter.htm) Bill Clinton

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

ik denk dat wikipedia behoorlijk neutraal is
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:50:24 #199
90061 coz
pi_22264245
wat me nou opvalt eigenlijk is dat er aan de ene kant dus een fbi doc is die alle groeperingen en statements over antichrist en nwo ed op ze minst beschouwd als onwenselijk

maar zoals net ook ergens te lezen valt denkt zelfs de paus dat bush mss niet helemaal lekker bezig is .. rara welk woord ..

en aan de andere kant is pnac net zo'n clubje .. rara wie er daar zaten en nu in dus .. zie wikipedia op belangrijke plekken zitten ..
  woensdag 29 september 2004 @ 01:39:48 #200
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_22276802
Lees dit, een complete 911 wargame

http://sf.indymedia.org/u(...)_01_30_june_2001.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')