quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:07 schreef Pinball het volgende:
[..]Omdat ik er een andere mening op na hou? Dat is fraai.
En dan klagen over intolerantie.
Wat jij doet is geen andere mening, maar ligt heel dicht tegen discriminatie aan, en daar moet je mee uitkijken.
Net zo goed als dat er voor andere diagnoses behandelingen plaats vinden, die men geen luxe vindt, oa voor depressie, hoort dat voor genderdysforie ook zo te zijn dan. En daar hoort nu eenmaal een operatie bij de behandeling. Dat is dan geen geen luxe. Een andere mening impliceert gewoon dat jij vindt dat psychische aandoeningen niet behandeld hoeven te worden. Als dat niet zo is, mag je wel eens in heldere taal uitleggen waarom voor genderdysforie een uitzondering gemaakt MOET worden.
Geen reactie... Had ik ook verwacht eigenlijk. Er is geen goede reden waarom het een wel en het ander niet vergoed zou worden. Er is de laatste jaren veel gesneden in vergoedingen, ook de transseksuelen zijn daarbij niet buiten schot gebleven, terwijl het maar een relatief kleine groep betreft, de kostenbesparing in procenten nog niet eens 1 procent is. Natuurlijk mag iemand niet zomaar zo'n operatie ondergaan en alles vergoed krijgen, maar ik denk dat bij geslachtsverandering een van de meest zorgvuldige procedures gevolgd wordt die mogelijk is.
Als iemand een bypass krijgt omdat hij te vet eet, een een paar later weer een bypass nodig heeft omdat ie te vet is blijven eten, zal de samenleving hier niets van zeggen. Maar het woord transseksueel wordt genoemd, en minstens een kwart van Nederland staat op zijn achterste poten om te zeggen dit kan niet, dit mag niet. Hypocriet is dat gewoon. Het gaat misschien niet om iets wat levens bedreigend is (ik vind dat het dat wel is, zeker op termijn), maar het heeft de naam van iets vreemds te zijn. Er is wel meer wat vreemd is wat in de loop van de jaren geaccepteerd is. Maar iemand die transseksueel is mag gediscrimineerd worden, zelfs door mensen die zelf zeggen gediscrimineerd te worden. Ik vind dat dit een mooi slotje is voor dit topic.
Geen discussie meer.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar bedenk bij het vormen van je mening wel waarom je die mening hebt.
End of story..................................