abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46244541
Als 't om een kind met een aangeboren hartprobleem gaat heeft niemand d'r problemen mee daar veel geld voor op te hoesten, maar zodra d'r sprake is van genderproblematiek (wat ook gewoon aangeboren is) gaan mensen ineens moeilijk doen. Hypocriet hoor.

Of moeten de ouders van een kind met een gaatje in de hartwand ook maar zelf de (vreselijk dure maar absoluut noodzakelijke) operaties betalen?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46244835
(weg, off topic)

[ Bericht 36% gewijzigd door Hildy op 12-02-2007 19:22:37 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46364276
quote:
Op maandag 12 februari 2007 09:07 schreef Pinball het volgende:

[..]Omdat ik er een andere mening op na hou? Dat is fraai.
En dan klagen over intolerantie.

Wat jij doet is geen andere mening, maar ligt heel dicht tegen discriminatie aan, en daar moet je mee uitkijken.
Net zo goed als dat er voor andere diagnoses behandelingen plaats vinden, die men geen luxe vindt, oa voor depressie, hoort dat voor genderdysforie ook zo te zijn dan. En daar hoort nu eenmaal een operatie bij de behandeling. Dat is dan geen geen luxe. Een andere mening impliceert gewoon dat jij vindt dat psychische aandoeningen niet behandeld hoeven te worden. Als dat niet zo is, mag je wel eens in heldere taal uitleggen waarom voor genderdysforie een uitzondering gemaakt MOET worden.

Geen reactie... Had ik ook verwacht eigenlijk. Er is geen goede reden waarom het een wel en het ander niet vergoed zou worden. Er is de laatste jaren veel gesneden in vergoedingen, ook de transseksuelen zijn daarbij niet buiten schot gebleven, terwijl het maar een relatief kleine groep betreft, de kostenbesparing in procenten nog niet eens 1 procent is. Natuurlijk mag iemand niet zomaar zo'n operatie ondergaan en alles vergoed krijgen, maar ik denk dat bij geslachtsverandering een van de meest zorgvuldige procedures gevolgd wordt die mogelijk is.
Als iemand een bypass krijgt omdat hij te vet eet, een een paar later weer een bypass nodig heeft omdat ie te vet is blijven eten, zal de samenleving hier niets van zeggen. Maar het woord transseksueel wordt genoemd, en minstens een kwart van Nederland staat op zijn achterste poten om te zeggen dit kan niet, dit mag niet. Hypocriet is dat gewoon. Het gaat misschien niet om iets wat levens bedreigend is (ik vind dat het dat wel is, zeker op termijn), maar het heeft de naam van iets vreemds te zijn. Er is wel meer wat vreemd is wat in de loop van de jaren geaccepteerd is. Maar iemand die transseksueel is mag gediscrimineerd worden, zelfs door mensen die zelf zeggen gediscrimineerd te worden. Ik vind dat dit een mooi slotje is voor dit topic.
Geen discussie meer.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar bedenk bij het vormen van je mening wel waarom je die mening hebt.

End of story..................................
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:58:53 #254
242 Pinball
Electric Monk
pi_46364653
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:46 schreef AnnaB het volgende:
Geen reactie... Had ik ook verwacht eigenlijk.
Dat komt omdat ik geen zin heb in wéér een herhaling van zetten.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46391556
Weer een fijn stemmingmakerij artikeltje in de nationale campingkrant. Over roemeense transseksuelen die naar nedereland komen als vluchteling hier een behandeling krijgen een uitkering trekken én gaan tippelen. Het white-trash lijfblad doet natuurlijk gelijk een beschuldigend vingertje wijzen naar het Genderteam van het VU. Terwijl die enkel, en geheel volgens de geldende procedures en voorschriften, hun werk doen.

Het is duidelijk een zaak voor de sociale recherche, Fiod of IND omdat het een eenvoudige uitkerings- en asielfruade is. De transseksualiteit is in deze maar een bijzaak. Maar het is wel weer lekker stigma vormend voor het beeld van transesksuelen. Want daar is de krant die heult met de moffen goed in: wijzen naar 'aapjes'.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:56:26 #256
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46395802
In de telegraaf van vandaag een heel stuk over gratis seksoperaties (op kosten van de NL belastingbetaler) voor Roemenen waarna ze ook nog een Nederland paspoort, uitkering en huursubsidie kado krijgen. Ongelofelijk bizar.

Zorg Rotterdam is keihard voor illegalen: mensenrechten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46396585
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:56 schreef Napalm het volgende:
In de telegraaf van vandaag een heel stuk over gratis seksoperaties (op kosten van de NL belastingbetaler) voor Roemenen waarna ze ook nog een Nederland paspoort, uitkering en huursubsidie kado krijgen. Ongelofelijk bizar.

De grote kop zegt al genoeg denk ik. Geslachtsoperaties hebben voor de meeste mensen, in ieder geval in Nederland, weinig te maken met seks laat staan prostitutie.
pi_46396603
quote:

Als je eens zou lezen in plaats van blindelings maar wat neer te kwakken......
pi_46406333
Dit soort zaken zorgt er nou voor dat de echte Nederlandse transseksueel steeds minder vergoedingen krijgt. Maar ik dacht dat er in het verleden met het VU was afgesproken dat er pas behandeld ging worden bij vluchtelingen als de asiel procedure achter de rug is. Voor zover ik weet worden ze in ieder geval zeker niet geopereerd daarvoor.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:40:38 #260
242 Pinball
Electric Monk
pi_46408363
quote:

Bizar inderdaad.
Ik weet niet wat er precies wèl mis is in die hersenpannetjes van ze, maar een gratis operatie weten ze allemaal wel te vinden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46414003
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:40 schreef Pinball het volgende:

[..]

Bizar inderdaad.
Ik weet niet wat er precies wèl mis is in die hersenpannetjes van ze, maar een gratis operatie weten ze allemaal wel te vinden.
Ik heb geen gratis operatie gehad. Als ik al mijn premies (ook particulier) bij elkaar optel heb ik zat betaald.
En er wordt net gedaan of ze meteen geopereerd worden zodra ze zich bij het VU aanmelden. De media scheppen een geheel verkeerd beeld waardoor andere mensen die toevallig ook transseksueel zijn er de dupe van worden.
pi_46414705
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:50 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik heb geen gratis operatie gehad. Als ik al mijn premies (ook particulier) bij elkaar optel heb ik zat betaald.
En er wordt net gedaan of ze meteen geopereerd worden zodra ze zich bij het VU aanmelden. De media scheppen een geheel verkeerd beeld waardoor andere mensen die toevallig ook transseksueel zijn er de dupe van worden.
Ach we hebben het wel over de krant die in de jaren 40-45 het ook al niet zo nauw nam met de diversiteit binnen de gemeenschap.
  zondag 18 februari 2007 @ 00:19:18 #263
242 Pinball
Electric Monk
pi_46414760
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:16 schreef Fixers het volgende:

Ach we hebben het wel over de krant die in de jaren 40-45 het ook al niet zo nauw nam met de diversiteit binnen de gemeenschap.
Anders haal je even een oude oorlog erbij.
Mijn opa is Duits, maakt dat mijn afwijkende mening ook wat makkelijker verteerbaar voor je?
pi_46418498
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:19 schreef Pinball het volgende:

[..]

Anders haal je even een oude oorlog erbij.
Mijn opa is Duits, maakt dat mijn afwijkende mening ook wat makkelijker verteerbaar voor je?
Goh kom je er nu pas achter? Ik heb een post terug ook al zeker drie verwijten en beledigingen richting de telegraaf gemaakt. Leuk he? van die gekleurde, eenzijdige en stigmatiserende berichtgeving.
pi_46418563
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Goh kom je er nu pas achter? Ik heb een post terug ook al zeker drie verwijten en beledigingen richting de telegraaf gemaakt. Leuk he? van die gekleurde, eenzijdige en stigmatiserende berichtgeving.
Als je niet beter weet, kun je nu eenmaal ook niet anders reageren, jammer dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')