abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45648182
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:32 schreef buzzer het volgende:

[..]

leef je eens in in de amterie, en oordeel pas als je weet waar het over gaat..
zo heel raar is het ook weer niet - ik bedoel.. mensen met die ziekte dat ze zichzelf heeeeeeeel lelijk vinden.. die krijgen ook geen operaties hoor...
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:08:58 #102
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45648207
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:32 schreef buzzer het volgende:

[..]

leef je eens in in de amterie, en oordeel pas als je weet waar het over gaat..
Als dat vergoed word vind ik dat plastische chirurgie ook vergoed moet worden. En anders betaal je het lekker zelf.

Ik heb al meerdere topics over dat gender nog wat gelezen.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45648682
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:08 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

zo heel raar is het ook weer niet - ik bedoel.. mensen met die ziekte dat ze zichzelf heeeeeeeel lelijk vinden.. die krijgen ook geen operaties hoor...
Weet je dat wel zeker ? Het is voor de media niet interessant omdat soort zaken naar buiten te brengen, hoera, iemand die van geslacht veranderd, lekker spectaculair, laten we dat uitbuiten, dat gebeurt in de westerse wereld, in Nederland zeker.
pi_45648762
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:08 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Als dat vergoed word vind ik dat plastische chirurgie ook vergoed moet worden. En anders betaal je het lekker zelf.

Ik heb al meerdere topics over dat gender nog wat gelezen.
Hmmm, ik heb al meerdere topics over gender nog wat gelezen ? Ervaringsdeskundige ? Daar wordt in heel de samenleving meer en meer mee gewerkt. Ervaar voor je er over kunt oordelen, en veroordeel zeker niet.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:33:14 #105
150152 Queen_Bee
pi_45649046
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:25 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb al meerdere topics over gender nog wat gelezen ? Ervaringsdeskundige ? Daar wordt in heel de samenleving meer en meer mee gewerkt. Ervaar voor je er over kunt oordelen, en veroordeel zeker niet.
Ik mag mijn mening niet geven als ik er niks van weet blijkbaar. Ik geef aan dat ik me er wel wat over ingelezen heb. Ik mag mijn MENING geven.

Nee, alleen als het in jouw straatje past hè.

En trouwens, ik wil mn geld terug
I'm super sonic man
pi_45649434
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Net zoals met andere mensen, ik zie niet hoe een oppervlakkige cosmetische behandeling een daadwerkelijk nut of verandering geeft. Daarbij, als gelukkig voelen het criterium is, is de grens aanw wat vergoed moet worden natuurlijk nooit te stellen.
[..]

Daarvoor is behandeling in alle gevallen noodzakelijk en geoorloofd. Ik vind geen van deze voorbeelden dan ook vergelijkbaar met een geslachtsoperatie, je hebt me nog niet kunnen overtuigen dat dat meer is dan andere voorbeelden van plastische chirurgie. Je normale uiterlijk aanpassen aan je innerlijk, op een kunstmatige manier, dus gewoon nep.

Nou zullen wij het hierover wel nooit echt met elkaar eens worden, maarja.
Ik wil graag van een reactie van jou over mensen die zichzelf kapot roken, een ongeluk veroorzaken, en daardoor de maatschappij massa's met geld kosten, mensen die zichzelf letterlijk kapot werken, hart falen etc, hetgeen niet nodig is, er zijn mensen genoeg die willen werken.

Je doet erg ongenuanceerd, je blijft continue dezelfde argumenten aanvoeren, als een kapotte grammofoonplaat, soms DGT gevolgd ?

En wat is nep ? Geboren worden met hersenen die vertellen dat je een man bent terwijl je lichaam vrouwelijk is, of andersom ? Dit is iets waar gewoon wetenschappelijke bewijzen voor zijn naar aanleiding van oa hersenonderzoek. Met andere woorden, je vind dat naangeboren afwijkingen niet hersteld mogen worden als ik zo zwart-wit stel. Weet je trouwens dat het hele psychische begeleiden van mensen (levenslang) omdat hun gender-identiteit naar hun gevoel niet klopt met hun lichaam vele malen duurder is dan de operatie en bijbehorende begeleiding etc. ?

Het is ook niet alleen een oppervlakkige operatie, het is ook het gebruik van hormonen etc. Verdiep je eerst in iets voordat je iets zegt.

Het gaat ook niet om gelukkig voelen. De meeste transseksuelen staan letterlijk voor de keus zelfmoord of je lichaam laten aanpassen. Als ze mij verteld hadden met 10 jaar pillen slikken en therapie kom je ook van je gevoelens af, had ik dat liever gedaan dan mijn hele leven overhoop gooien en een hoop discriminatie over je heen krijgen.

De operatie op zich is ook niet zaligmakend. Het gaat er om dat je kunt leven in het geslacht zoals je dat voor je zelf ervaart, en de Nederlandse wet stelt een operatie verplicht om je sekse identiteit in de burgerlijke stand te kunnen laten aanpassen.

Als lid van de centrale clientenraad van een grote ggz instelling weet en hoor ik veel over allerlei psychische aandoeningen, transeksualiteit is slechts een heel klein percentage.
Van jou mogen mensen die door het gebruik van zogenaamde geestverruimende middelen (wiet,cocaïne, heroïne) psychoses krijgen WEL behandeld worden ? Die mensen doen het echt zichzelf aan. Dit is een erg ongenuanceerd van mij even. Ik weet dat er aan de grond van een verslaving vaak grote andere psychische problemen liggen. Maar de mensen die een verslaving kiezen als uitweg, mogen van jou gewoon geholpen worden.

Ik heb weer even mijn gram geuit.......

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 24-01-2007 23:52:01 ]
pi_45649528
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:33 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik mag mijn mening niet geven als ik er niks van weet blijkbaar. Ik geef aan dat ik me er wel wat over ingelezen heb. Ik mag mijn MENING geven.

Nee, alleen als het in jouw straatje past hè.

En trouwens, ik wil mn geld terug
Hoera, je geeft zelf toe dat je er niks van weet. En lezen en lezen is twee. Praat eerst eens met minstens 10-20 transseksuelen voordat je een mening geeft. Zeker wat in de pers of op internet verschijnt is niet altijd een afspiegeling van de werkelijkheid. Heb je bv mijn interview gelezen wat ooit in Trouw is gepubliceerd ?

En in welk straatje moet het volgens jou dan bij mij passen ? Commentaar mag, maar gefundeerd, niet in het wilde weg ouwehoeren, daar zijn we in Nederland geweldig goed in.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:52:23 #108
150152 Queen_Bee
pi_45649679
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:47 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Hoera, je geeft zelf toe dat je er niks van weet. En lezen en lezen is twee. Praat eerst eens met minstens 10-20 transseksuelen voordat je een mening geeft. Zeker wat in de pers of op internet verschijnt is niet altijd een afspiegeling van de werkelijkheid. Heb je bv mijn interview gelezen wat ooit in Trouw is gepubliceerd ?

En in welk straatje moet het volgens jou dan bij mij passen ? Commentaar mag, maar gefundeerd, niet in het wilde weg ouwehoeren, daar zijn we in Nederland geweldig goed in.
Wat een gelul, ik mag heus mn mening geven
Daarbij heb ik mezelf nooit een expert oid genoemd, dat maakte jij ervan.
Ik zei dat ik een paar topics hierover heb gelezen, en dat heb ik niet terug genomen.

Als je het zo moet winnen
I'm super sonic man
pi_45649899
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wat een gelul, ik mag heus mn mening geven
Daarbij heb ik mezelf nooit een expert oid genoemd, dat maakte jij ervan.
Ik zei dat ik een paar topics hierover heb gelezen, en dat heb ik niet terug genomen.

Als je het zo moet winnen
Ik zou niet weten wat ik moet winnen, ik ben in 1998 geopereerd, heb het hele proces achter de rug etc.. Maar ben wel van mening dat mensen die met dezelfde problemen zitten als ik zat recht op behandeling hebben.
Er is niks mis met een mening geven. Probleem is alleen dat zo'n mening nogal makkelijk een eigen leven gaat leiden. En voor je het weet heeft de politiek besloten dat 'men' in Nederland vind dat iets niet vergoed hoeft te worden.
Bovendien ga ik liever een discussie met iemand aan die weet waar ie over praat, die van de hoed en de rand weet. Maar dit terzijde, want we zijn hier duidelijk geen discussie aan het voeren.
pi_45649925
Sowieso wat een non-discussie hier. Plastische chirurgie wordt vaak ook vergoed. (Niet te verwarren met cosmetische chirurgie.)

Zo lang er mensen zijn die psychisch te lijden hebben onder hun afwijking... En voor alle cynische critici: Wat denk je zo'n psychiater kost?!
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:04:49 #111
150152 Queen_Bee
pi_45650080
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:59 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat ik moet winnen, ik ben in 1998 geopereerd, heb het hele proces achter de rug etc.. Maar ben wel van mening dat mensen die met dezelfde problemen zitten als ik zat recht op behandeling hebben.
Er is niks mis met een mening geven. Probleem is alleen dat zo'n mening nogal makkelijk een eigen leven gaat leiden. En voor je het weet heeft de politiek besloten dat 'men' in Nederland vind dat iets niet vergoed hoeft te worden.
Bovendien ga ik liever een discussie met iemand aan die weet waar ie over praat, die van de hoed en de rand weet. Maar dit terzijde, want we zijn hier duidelijk geen discussie aan het voeren.
Right, mensen die het er niet mee eens zijn mogen dat niet zeggen want dan vindt de politiek het ook

Ga dan niet discussieren maar ga naar een thee kransen met mensen met dezelfde mening en ga thee leuten
I'm super sonic man
pi_45650105
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:00 schreef Toeps het volgende:
Sowieso wat een non-discussie hier. Plastische chirurgie wordt vaak ook vergoed. (Niet te verwarren met cosmetische chirurgie.)

Zo lang er mensen zijn die psychisch te lijden hebben onder hun afwijking... En voor alle cynische critici: Wat denk je zo'n psychiater kost?!
Heel wat, en ja, ik ben het helemaal met je eens, maar wie ben ik ? Ook alleen maar geboren met een verkeerd lichaam
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:07:08 #113
150152 Queen_Bee
pi_45650157
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:05 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Heel wat, en ja, ik ben het helemaal met je eens, maar wie ben ik ? Ook alleen maar geboren met een verkeerd lichaam
Doe even zielig zeg Jij bent degene die andere meningen niet wil horen. Niet andersom.
I'm super sonic man
pi_45650197
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:04 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Right, mensen die het er niet mee eens zijn mogen dat niet zeggen want dan vindt de politiek het ook

Ga dan niet discussieren maar ga naar een thee kransen met mensen met dezelfde mening en ga thee leuten
Sinds wanneer je discussieer je ? bij discussiëren geef je genuanceerd en liefst met feiten onderbouwd je mening weer. bv ik weet dat er zoveel mensen zijn die niet geopereerd zijn maar behandeld en ook van hun genderidentiteit probleem zijn afgekomen.
pi_45650297
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Doe even zielig zeg Jij bent degene die andere meningen niet wil horen. Niet andersom.
Ik zielig, hmmm, moet je maar eens praten met de raad van bestuur (ggz instelling heeft een omzet van ruim 250 miljoen euro) , ik geloof niet dat die vinden dat ik zielig doe of ben.......
Ik stel andere meningen op prijs, maar niet als ze ongenuanceerd, en zelfs discriminerend zijn !
Maar een kopje thee is wel lekker
pi_45651598
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:44 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik wil graag van een reactie van jou over mensen die zichzelf kapot roken, een ongeluk veroorzaken, en daardoor de maatschappij massa's met geld kosten, mensen die zichzelf letterlijk kapot werken, hart falen etc, hetgeen niet nodig is, er zijn mensen genoeg die willen werken.
Mensen die moedwillig hun eigen gezondheid of die van anderen in gevaar brengen verdienen mijn hulp niet, bedoel je dat?
quote:
Je doet erg ongenuanceerd, je blijft continue dezelfde argumenten aanvoeren, als een kapotte grammofoonplaat, soms DGT gevolgd ?
Jij noemt het ongenuanceerd, ik noem het eerlijk. En zolang mijn argumenten genegeerd en niet weerlegd worden blijf ik inderdaad dezelfde argumenten herhalen.
quote:
En wat is nep ? Geboren worden met hersenen die vertellen dat je een man bent terwijl je lichaam vrouwelijk is, of andersom ? Dit is iets waar gewoon wetenschappelijke bewijzen voor zijn naar aanleiding van oa hersenonderzoek. Met andere woorden, je vind dat naangeboren afwijkingen niet hersteld mogen worden als ik zo zwart-wit stel. Weet je trouwens dat het hele psychische begeleiden van mensen (levenslang) omdat hun gender-identiteit naar hun gevoel niet klopt met hun lichaam vele malen duurder is dan de operatie en bijbehorende begeleiding etc. ?

Het is ook niet alleen een oppervlakkige operatie, het is ook het gebruik van hormonen etc. Verdiep je eerst in iets voordat je iets zegt.
Punt is dat je biologisch geen vrouw bent of kan worden, daar kun je niet omheen. Mensen zullen je tot op zekere hoogte behandelen als vrouw, maar wat stelt dat nou voor?
quote:
Het gaat ook niet om gelukkig voelen. De meeste transseksuelen staan letterlijk voor de keus zelfmoord of je lichaam laten aanpassen. Als ze mij verteld hadden met 10 jaar pillen slikken en therapie kom je ook van je gevoelens af, had ik dat liever gedaan dan mijn hele leven overhoop gooien en een hoop discriminatie over je heen krijgen.

De operatie op zich is ook niet zaligmakend. Het gaat er om dat je kunt leven in het geslacht zoals je dat voor je zelf ervaart, en de Nederlandse wet stelt een operatie verplicht om je sekse identiteit in de burgerlijke stand te kunnen laten aanpassen.
Jee, je kunt nu zonder rare blikken een jurk dragen, zittend pissen en mensen noemen je mevrouw... Hoe maakt dat je leven ineens dragelijker? Wat is er nou werkelijk zo anders?

Een heleboel mensen zijn niet blij met als wie ze geboren zijn, velen zijn zelfs doodongelukkig. Wat doen die mensen? De meeste accepteren het en leren te roeien met de riemen die ze hebben. Jezelf en andere voor de gek houden werkt misschien even, maar het heeft wat mij betreft geen werkelijke waarde.

Nogmaals, als je dat per se wilt moet je het vooral doen, maar ik vind het niet in aanmerking komen voor vergoeding.
quote:
Als lid van de centrale clientenraad van een grote ggz instelling weet en hoor ik veel over allerlei psychische aandoeningen, transeksualiteit is slechts een heel klein percentage.
Van jou mogen mensen die door het gebruik van zogenaamde geestverruimende middelen (wiet,cocaïne, heroïne) psychoses krijgen WEL behandeld worden ? Die mensen doen het echt zichzelf aan. Dit is een erg ongenuanceerd van mij even. Ik weet dat er aan de grond van een verslaving vaak grote andere psychische problemen liggen. Maar de mensen die een verslaving kiezen als uitweg, mogen van jou gewoon geholpen worden.

Ik heb weer even mijn gram geuit.......
Psychische problemen behandel je met therapie en in zeer ernstige gevallen met medicijnen. Ik zie echt niet in hoe een cosmetische operatie iets oplost.
pi_45653009
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 01:06 schreef Evil_Jur het volgende:

Psychische problemen behandel je met therapie en in zeer ernstige gevallen met medicijnen. Ik zie echt niet in hoe een cosmetische operatie iets oplost.
Lees in dat geval eens de verslagen van de eerste geslachtsaanpassende behandelingen (die overigens meer inhouden dan alleen een operatie, zoals al meerdere malen gezeg is) en lees de verslagen van behandeling met electroshocks, anti-psychotica, anti-depressiva en jarenlange therapie. Het blijkt dat bij al die laatste methoden geen resultaat opleveren, en een GAB wel. In zoverre zelfs een resultaat dat op een gegeven moment geen psychologen en psychiaters (die niet goedkoop zijn) meer nodig zijn.

Als je nu nog steeds niet in ziet hoe een GAB (Wat overigens geen cosmetische operatie is. Cosmetische chirurgie is plastische cirurgie, maar niet alle plastische chirurgie is cosmetische chirurgie) iets oplost dan staak ik de discussie, dan ben je gewoon te dom om het te begrijpen.
pi_45654415
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 01:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Mensen die moedwillig hun eigen gezondheid of die van anderen in gevaar brengen verdienen mijn hulp niet, bedoel je dat?
[..]
Punt is dat je biologisch geen vrouw bent of kan worden, daar kun je niet omheen. Mensen zullen je tot op zekere hoogte behandelen als vrouw, maar wat stelt dat nou voor?
[..]
Ik bedoel inderdaad mensen die zelf moedwillig hun leven in gevaar brengen.

Wat betreft dat behandelen, ik wordt niet tot op zekere hoogte als vrouw behandeld, ik word volledig als vrouw behandeld, nog erger, als iemand dat niet zou doen en ik kan dat bewijzen kan ik diegene succesvol beschuldigen van discriminatie.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar wordt jij door iedereen op dezelfde wijze behandeld ?

Met dat laatste punt heb je wel iets, psychische problemen behandel je, in zeer ernstige gevallen zelfs met medicijnen. Genderdysforie (transseksualiteit) staat in DSM IV heel duidelijk omschreven, en ook de behandeling ervan. En in Nederland, en vele andere landen wil men psychische problemen oplossen. En een bij een geslachtsverandering is de SRS (Sexuel Reassignment Surgery) slechts een afsluitend iets, een operatie die vaak door een plastisch chirurg gedaan wordt. Bij het VUMC gaat trouwens over enige tijd ook een gynaecoloog deze operatie doen
En je kunt blijven discusieren of iets cosmetisch is of niet.
Maar je moet jezelf 1 ding afvragen.
Als jij nu morgen wakker wordt, en je hebt opeens andere geslachtsorganen, hoe zou je je dan voelen ?
Zou je dat goed vinden en vrede mee hebben of zou je als de donder willen dat het weer wordt zoals het naar JE GEVOEL hoort te zijn.
pi_45655213
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 09:33 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik bedoel inderdaad mensen die zelf moedwillig hun leven in gevaar brengen.

Wat betreft dat behandelen, ik wordt niet tot op zekere hoogte als vrouw behandeld, ik word volledig als vrouw behandeld, nog erger, als iemand dat niet zou doen en ik kan dat bewijzen kan ik diegene succesvol beschuldigen van discriminatie.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar wordt jij door iedereen op dezelfde wijze behandeld ?
Natuurlijk niet, dat hoeft ook niet. Ik neem aan dat jij ook begrijpt en accepteert dat niet iedereen zo over (deze) zaken denkt als jij. Maar met 'tot op zekere hoogte' bedoel ik dus vooral intimiteit. Ik kan me voorstellen als iemand echt geen idee had van je verleden en er verder in een relatie achterkomt, hij dat nogal schokkend vind.
quote:
Met dat laatste punt heb je wel iets, psychische problemen behandel je, in zeer ernstige gevallen zelfs met medicijnen. Genderdysforie (transseksualiteit) staat in DSM IV heel duidelijk omschreven, en ook de behandeling ervan. En in Nederland, en vele andere landen wil men psychische problemen oplossen. En een bij een geslachtsverandering is de SRS (Sexuel Reassignment Surgery) slechts een afsluitend iets, een operatie die vaak door een plastisch chirurg gedaan wordt. Bij het VUMC gaat trouwens over enige tijd ook een gynaecoloog deze operatie doen
En je kunt blijven discusieren of iets cosmetisch is of niet.
Maar je moet jezelf 1 ding afvragen.
Als jij nu morgen wakker wordt, en je hebt opeens andere geslachtsorganen, hoe zou je je dan voelen ?
Zou je dat goed vinden en vrede mee hebben of zou je als de donder willen dat het weer wordt zoals het naar JE GEVOEL hoort te zijn.
Wordt er dan gewoonlijk na een paar sessies besloten dat SRS (met de goede en langdurige voorbereiding) wel het juiste en enige pad is, of is dat iets dat pas na allerlei minder ingrijpende benaderingen wordt overwogen?

En dat laatste zie ik toch anders. Ik ben sowieso geen fan van plastische chirurgie, en het is iets dat ik alleen in extreme gevallen als laatste redmiddel zou beschouwen, en dan slechts in gevallen om iets weer zo dicht mogelijk naar de voormalige natuurlijke staat te krijgen. Dus geen facelift vanwege rimpels, maar verminkingen behandelen dan weer wel.

Als ik wakker werd met andere geslachtsorganen en bleek dat ik de rest van mijn leven gedroomd had dat ik een ander geslacht was, zou dat waarschijnlijk zeker een domper zijn, maar ik blijf liever biologisch bij het geslacht dat ik dan ben. In mijn ogen kan ik namelijk nooit echt wat anders worden dan ik ben, wat ik ook doe, het blijft altijd kunstmatig en voor mij dus nep.
pi_45655543
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 10:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Als ik wakker werd met andere geslachtsorganen en bleek dat ik de rest van mijn leven gedroomd had dat ik een ander geslacht was, zou dat waarschijnlijk zeker een domper zijn, maar ik blijf liever biologisch bij het geslacht dat ik dan ben. In mijn ogen kan ik namelijk nooit echt wat anders worden dan ik ben, wat ik ook doe, het blijft altijd kunstmatig en voor mij dus nep.
Dom gelul, hoe kan je dat nou weten? Je kan ej niet voorstellen hoe dat voelt, en als je het al zou kunnen kan je niet zo makkelijk zeggen wat je zou doen.
pi_45655740
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:00 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Dom gelul, hoe kan je dat nou weten? Je kan ej niet voorstellen hoe dat voelt, en als je het al zou kunnen kan je niet zo makkelijk zeggen wat je zou doen.
Dom gelul van jou, jij gaat even bepalen wat ik ergens van vind? Hoe ik me in een dergelijke situatie zou voelen is inderdaad moeilijk voor te stellen, zoals ik al eerder aangaf, maar dat ik geslachtsoperaties nep vind is en blijft gewoon zo.
pi_45655902
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dom gelul van jou, jij gaat even bepalen wat ik ergens van vind? Hoe ik me in een dergelijke situatie zou voelen is inderdaad moeilijk voor te stellen, zoals ik al eerder aangaf, maar dat ik geslachtsoperaties nep vind is en blijft gewoon zo.
Ik bepaal niet wat jij ervan vindt, ik zeg alleen dat je niet kan weten hoe je je gedraagt in zon situatie. Je mag het nep vinden (ookal snap je dan denk ik weinig van de ziekte, maar dit doet er eventjes niet toe), maar je zei meer dan 'ik vind het nep', in je laatste reply. Je zei dat je het niet zou doen als je die ziekte had. Dat weet je gewoon niet, daarmee basta.
pi_45656029
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik bepaal niet wat jij ervan vindt, ik zeg alleen dat je niet kan weten hoe je je gedraagt in zon situatie. Je mag het nep vinden (ookal snap je dan denk ik weinig van de ziekte, maar dit doet er eventjes niet toe), maar je zei meer dan 'ik vind het nep', in je laatste reply. Je zei dat je het niet zou doen als je die ziekte had. Dat weet je gewoon niet, daarmee basta.
Zoals ik al eerder zei

En hoe ik me zou voelen in het lichaam van een vrouw kan ik in alle eerlijkheid niet beantwoorden, dat weet ik gewoon niet omdat dan een boel zaken anders zouden zijn gelopen.
pi_45656183
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 10:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Natuurlijk niet, dat hoeft ook niet. Ik neem aan dat jij ook begrijpt en accepteert dat niet iedereen zo over (deze) zaken denkt als jij. Maar met 'tot op zekere hoogte' bedoel ik dus vooral intimiteit. Ik kan me voorstellen als iemand echt geen idee had van je verleden en er verder in een relatie achterkomt, hij dat nogal schokkend vind.
[..]
Wordt er dan gewoonlijk na een paar sessies besloten dat SRS (met de goede en langdurige voorbereiding) wel het juiste en enige pad is, of is dat iets dat pas na allerlei minder ingrijpende benaderingen wordt overwogen?

En dat laatste zie ik toch anders. Ik ben sowieso geen fan van plastische chirurgie, en het is iets dat ik alleen in extreme gevallen als laatste redmiddel zou beschouwen, en dan slechts in gevallen om iets weer zo dicht mogelijk naar de voormalige natuurlijke staat te krijgen. Dus geen facelift vanwege rimpels, maar verminkingen behandelen dan weer wel.

Ik zal in een relatie nooit mijn verleden verbergen, maar ik vertel het ook niet als ik op straat met iemand praat. Ook als mensen me langere tijd kennen hoeven ze het niet altijd te weten. In de clientenraad heb ik het pas na ongeveer een jaar verteld, en dat leverde geen enkel probleem op.

Geslachtsverandering is geen simpel iets. Je moet, hoe moeilijk ook, tegenover een psycholoog bewijzen dat je in een verkeerd lichaam leeft en dat dat gevoel onverdringbaar is, dat het sporen heeft in je verleden, liefst van jongs af aan. (Heb jij ooit moeten bewijzen wat je geslacht is, je lichaamskenmerken buiten beschouwing gelaten !)
Na een aantal gesprekken, persoons afhankelijk, kan 4 maanden duren maar ook 2 jaar, gaat je psycholoog je bespreken in het psychologenoverleg. Dan krijg je toestemming tot het gebruik van hormonen, of niet, er woren ook mensen afgewezen. Daar zijn tal van redenen voor.
Krijg je toestemming is het aan jezelf om ook daadwerkelik met de hormoonbehandeling te beginnen. In de 1e 3 maanden van je hormoongebruik moet je iedereen in je omgeving vertellen waar je mee bezig bent, en gaan leven in het door jou ervaren geslacht. En dan na minimaal 18 maanden hormoongebruik kun je geopereerd worden.

Er wordt vaak een beeld geschept van ik zeg ik wil van geslacht veranderen en dat dan ook zomaar gebeurd. Dat is dus echt niet zo. Er zijn voorwaarden, zaken die je zelf dient te doen, waar je je aan te houden hebt. Eventueel wordt familie gehoord voor wat betreft hoe je bv vroeger was. Of hoe je je nu gedraagt.

Er is een leuk boek van iemand die door een fout in het ziekenhuis ipv een simpele operatie een geslachtsveranderende operatie krijgt. Zou je eens moeten lezen.

Ik ben zelf trouwens ook geen voorstander van allerlei cosmetische operaties, maar een geslachtsverandering is geen cosmetisch of uiterlijk iets. Je kunt soms ook perfect leven in het andere geslacht zonder operatie, er is eenb duitse transeksueel die nooit geopereerd is, heeft een boek geschrecven, 'Ich bin mein eigene frau' . Zij/hij is volgens mij al overleden, was puber geloof gedurende '40 - '45 .

Een geslachtsveranderende operatie is een afsluiting van een heel proces van veranderingen. Niet iets wat een normaal mens zomaar doet. En het gros van de transeksuelen zijn normale mensen, en je komt ze tegen in alle lagen van de bevolking en alle beroepen. Ze hebben alleen wel een moeilijk leven achter de rug tot ze naar een genderteam stappen. En dat moeilijke leven kan soms diepe sporen nalaten.
pi_45661485
Een transeksuele operatie zelf mag dan oppervlakkig gezien cosmetisch zijn. Maar het effect werkt door in het psyche van de transexueel en diens hele omgeving door.
En wat nog belangrijker is, is dat wat zeer logischerwijs aan de operatie vooraf gaat: de hormonen!
Waarom komt dit "detail" pas zo laat in deze thread ter sprake?
Hormonen zijn allesbehalve cosmetisch en oppervlakkig. Hormonen zijn allesbepalend voor welk geslacht je je voelt en hoe je er uit ziet. De hormonen beinvloeden de spiergroei, vetopslag, stem en stemmingen en wieweetwatnogmeer.

South Park is vaak opvallend diepzinnig over diens onderwerpen, maar dit "detail" over het hoofd zien was een misser. (En als je betreffende aflevering goed gevolgd had, zou je ook weten waarom dat hormoongedeelte weg is gelaten.)

Het lijkt me verder wel logisch dat er eerst een psychologisch onderzoek aan vooraf gaat en dat daarna de behandeling gedeeltelijk vergoed wordt...opdat er niet lichtzinnig gedaan wordt over zoiets ingrijpends.
Maar daarna zijn degenen die echt aan deze behandeling toe waren extra gelukkig en dus ook veel gelukkigere burgers en betaald de vergoeding zichzelf terug in het arbeidsgeschikter worden van de persoon.
Dat vind ik toch wel veel zinniger dan extra autowegen aanleggen en politieke figuren een moddervet inkomen geven.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:42:08 #126
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45663707
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:23 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Geslachtsverandering is geen simpel iets. Je moet, hoe moeilijk ook, tegenover een psycholoog bewijzen dat je in een verkeerd lichaam leeft en dat dat gevoel onverdringbaar is, dat het sporen heeft in je verleden, liefst van jongs af aan.
Sorry, maar hier spreek je jezelf nogal tegen. Het was toch een duidelijk te bewijzen geval van vrouwelijke hersenen in een mannenlichaam, of andersom?

Waar is die psycholoog dan voor? Even een CATscan en klaar is Klara (of Karel).

Ik denk dat het een luxe operatie is, en dat je daar dus ook zelf voor mag betalen. Wees blij dat het uberhaupt technisch mogelijk en juridisch toegestaan is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45664074
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:42 schreef Viajero het volgende:

Ik denk dat het een luxe operatie is, en dat je daar dus ook zelf voor mag betalen. Wees blij dat het uberhaupt technisch mogelijk en juridisch toegestaan is.
Waar ligt de grens tussen "noodzaak" en "luxe" volgens jou?
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:03:57 #128
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45664337
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:54 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Waar ligt de grens tussen "noodzaak" en "luxe" volgens jou?
Dat is een moeilijke vraag, waar ik nu niet uitgebreid op in ga. In elk geval ligt die grens hoger dan een geslachtsverandering.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45696084
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sorry, maar hier spreek je jezelf nogal tegen. Het was toch een duidelijk te bewijzen geval van vrouwelijke hersenen in een mannenlichaam, of andersom?

Waar is die psycholoog dan voor? Even een CATscan en klaar is Klara (of Karel).

Het gebied in de hersenen is niet met mri catscan of wat dan ook te onderscheiden momenteel, pas na de dood, bij ontleding van de hersenen is het te zien.

En wat is luxe ? Ik hoop ook dat er technieken komen om dat gebied klaar te kunnen aantonen, niks geen gezeik van te MOETEN BEWIJZEN dat je gevoel en lichaam niet kloppen.
Denk trouwens niet dat dit iets is uit de laatste 20 of 30 jaar, het is iets wat door de eeuwen heen al is opgetekend, alleen tegenwoordig maakt men er zo'n ophef over omdat het nu mogelijk is om iets aan het probleem te doen !
pi_45696140
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is een moeilijke vraag, waar ik nu niet uitgebreid op in ga. In elk geval ligt die grens hoger dan een geslachtsverandering.
De weg van de minste weerstand, bekend bij mensen die tegenstander zijn geslachtsaanpassing. Een longtransplantatie van iemand die zijn hele leven gerookt heeft mag wel ? Een procedure die trouwens vele malen duurder is dan een geslachtsaanpassing.
pi_45720704
Zo, iedereen is het er over eens en overtuigd, transseksualiteit bestaat, dat de een vindt dat het wel vergoed moet worden en de ander niet is en blijft een persoonlijke mening. Maar ik zou zeggen, kijk eens in je eigen omgeving, of vraag eens goed na in je omgeving. Grote kans dat je via via wel iemand kent die van geslacht veranderd is. Hoor het verhaal van die persoon persoonlijk, en oordeel dan opnieuw. Einde discussie ??
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:52:41 #132
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45724282
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:00 schreef AnnaB het volgende:
Zo, iedereen is het er over eens en overtuigd, transseksualiteit bestaat, dat de een vindt dat het wel vergoed moet worden en de ander niet is en blijft een persoonlijke mening. Maar ik zou zeggen, kijk eens in je eigen omgeving, of vraag eens goed na in je omgeving. Grote kans dat je via via wel iemand kent die van geslacht veranderd is. Hoor het verhaal van die persoon persoonlijk, en oordeel dan opnieuw. Einde discussie ??
Via via -> Six degrees of separation

Heb je een idee van hoeveel mensen in NL van geslacht zijn veranderd, en of het meer M > V of meer V > M gebeurt?

Je hebt me wel aan het denken gezet. Je hebt goede argumenten, en ik denk dat ik van mening aan het veranderen ben.
pi_45725351
Ik wil ook niet de indruk wekken dat ik moetie heb met transseksuelen, van mij mag iedereen doen wat ie wil zolang andere mensen daar maar geen last van ondervinden. Echter is het naar mijn mening onmogelijk om daadwerkelijk van geslacht te veranderen en vind ik vergoeding niet nodig. Gewoon een mening, daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.
pi_45726116
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil ook niet de indruk wekken dat ik moetie heb met transseksuelen, van mij mag iedereen doen wat ie wil zolang andere mensen daar maar geen last van ondervinden. Echter is het naar mijn mening onmogelijk om daadwerkelijk van geslacht te veranderen en vind ik vergoeding niet nodig. Gewoon een mening, daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.
Wat heet onmogelijk ? En wat is daadwerkelijk. Als je daarmee bedoelt dat het onmogelijk is het lichaam aan te passen moet ik je toch een beetje teleur stellen, niet 100%. De neovagina voelt voor een man in principe niet anders dan een biologische vagina (mits glijmiddel gebruikt). Je hebt een clitoris, en kunt in principe een orgasme hebben. Borsten kunnen gewoon moedermelk produceren.
Alleen je chromosomen veranderen niet, je hebt geen baarmoeder, en wel een prostaat. En herkennen doe je de meeste echt niet 1 2 3 op straat.
Voor de rest respecteer ik je mening, want daar heb je gewoon recht op
pi_45726271
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heb je een idee van hoeveel mensen in NL van geslacht zijn veranderd, en of het meer M > V of meer V > M gebeurt?

Je hebt me wel aan het denken gezet. Je hebt goede argumenten, en ik denk dat ik van mening aan het veranderen ben.
Cijfers ben ik niet fantastisch in . statistisch is geloof ik 1 op de 10.000 mannen transseksueel en 1 op de 30.000 vrouwen. Het VU behandelt per jaar gemiddeld 50-60 patiënten, maar dat kan ondertussen ook meer zijn.
Over aantallen zijn wel cijfers bekend,maar een paar duizend in Nederland in ieder geval.

Wat betreft mijn argumenten. Ik beschrijf wat ik weet, door te lezen, en uit eigen ervaring. Ik persoonlijk raad het iedereen af om te doen, tenzij je echt niet anders kunt. Want je haalt absoluut je hele leven overhoop. Bij de een zijn de consequenties wat minder (maatschappelijk), bij de ander erger. En dat heeft nog niet eens altijd direct te maken met het feit of je 'passing' bent. Met dit begrip wordt bedoeld in hoeverre je opvalt dat je van geslacht veranderd bent.
pi_45741462
quote:
Tuurlijk is dat een mening, maar desondanks ben ik toch benieuwd in welk licht je je eigen mening ziet in samenhang beschouwd met een van mijn posts waarin ik refereer naar diverse behandelingsmethoden en het daarbij behaalde resultaat. Ik weet niet of je daar nog op in wil gaan?
pi_45741727
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het hangt enigszins af van het gebied. In Nederland wordt het aantal MV-transseksuelen op 1:12.000 geschat en het aantal VM-transseksuelen op 30.000. In andere delen van de wereld loopt dit sterk uiteen. Vrij constant is dat het aantal MV-transseksuelen overal ruwweg 3 maal zo hoog is als het aantal VM-transseksuelen.

Het lijkt er op dat Nederland veel transseksuelen "importeert", daar het aantal transseksuelen op enkele duizenden wordt geschat (Ik weet niet meer of dit aantal 3000 of 6000 was), terwijl met het uitgangspunt dat hooguit 1:12.000 leden van de bevolking transseksueel is, de uitkomst is dat er niet meer dan 1250 kunnen zijn. Ik weet niet op welke wijze het getal (3000 danwel 6000) tot stand is gekomen.
quote:
Wat was je mening en op welke basis was die, en wat is je mening aan het worden en op welke basis?
pi_45754531
Ik weet dat er vrij veel 'import' transseksuelen zijn, maar volgens mij worden de she-males ook meegerekend, omdat deze zogenaamd zodra ze in de seksindustrie genoeg verdiend hebben de geslachtsveranderende operatie laten doen. Of dit echt zo is, daar zijn voor zover ik weet geen cijfers over. Ook weet ik van mensen die op een of andere manier een Nederlandse achtergrond hebben hier naar toe komen, bv 1 van de ouders is Nederlander. Alles wordt dan vergoed. Ook bv asielzoekers komen hier naar toe. Ook door de goede kwaliteit van zorg kwamen vele in het verleden hier naar toe, mede door Dr. Hage (Chirurg). Het genderteam van het VUMC staat aangeschreven als een van de beste van de wereld. Mensen zonder verzekering hier moeten zelf betalen, maar ik weet dat er zijn die dat ook doen. Zelf gehoord in 1998 voor mijn operatie dat iemand bij de balie plastische chirurgie instructie kreeg hoe en wanneer alles (vooruit) betaald moest zijn voor de operatie.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:57:49 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45788701
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:31 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Het hangt enigszins af van het gebied. In Nederland wordt het aantal MV-transseksuelen op 1:12.000 geschat en het aantal VM-transseksuelen op 30.000. In andere delen van de wereld loopt dit sterk uiteen. Vrij constant is dat het aantal MV-transseksuelen overal ruwweg 3 maal zo hoog is als het aantal VM-transseksuelen.

Het lijkt er op dat Nederland veel transseksuelen "importeert", daar het aantal transseksuelen op enkele duizenden wordt geschat (Ik weet niet meer of dit aantal 3000 of 6000 was), terwijl met het uitgangspunt dat hooguit 1:12.000 leden van de bevolking transseksueel is, de uitkomst is dat er niet meer dan 1250 kunnen zijn. Ik weet niet op welke wijze het getal (3000 danwel 6000) tot stand is gekomen.
[..]
Bedankt voor de info.
quote:
Wat was je mening en op welke basis was die, en wat is je mening aan het worden en op welke basis?
Mijn mening was dat het niet vergoed moet worden omdat het om een aantal aandachtszoekende labiele mensen ging. Beetje het Kelly syndroom.

Ik ben mijn mening aan het herzien vooral gebaseerd op het argument dat psychische behandeling op termijn duurder is, en de patienten minder gelukkig maakt dan een operatie.
pi_45791826
Ik vind dat dergelijke operaties gewoon vergoed moeten worden. Wanneer iemand niet meer normaal kan funcioneren, of niet hetzelfde leven kan leiden als leeftijdgenoten, door psychische problemen als gevolg van lichamelijke 'afwijkingen' (of het gevoel deze te hebben) dan moet hier iets aan gedaan worden. Personen die dergelijke zware operaties overwegen hebben dat niet gisteren besloten: ze hebben er lang over na gedacht en alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen, ze hebben hun schaamtegevoel over boord moeten gooien om hun familie en vrienden in te lichten en hebben waarschijnlijk nachten wakker gelegen. Zo'n beslissing neem je niet zomaar!
pi_45814265
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bedankt voor de info.
[..]

Mijn mening was dat het niet vergoed moet worden omdat het om een aantal aandachtszoekende labiele mensen ging. Beetje het Kelly syndroom.

Ik ben mijn mening aan het herzien vooral gebaseerd op het argument dat psychische behandeling op termijn duurder is, en de patienten minder gelukkig maakt dan een operatie.
Met dat Kelly syndroom ben ik verre van blij. Voor de media is dat o zo fijn, zo iemand er uit lichten. Ik heb zelf ook meegewerkt aan tv, radio, krant (een artikel van mij is te vinden op internet). Dit vooral omdat de 'normalere' personen er niet aan denken om hun zo bevochten andere identiteit bloot te leggen voor iedereen. Ik zal nu ook niet makkelijk meer meewerken aan publiciteit waarschijnlijk.

Wat betreft patiënt minder gelukkig door psychiater, ik denk dat je er zelfs alleen maar ongelukkig van wordt. Het heeft bij de meeste mensen geen baat, het schaad zelfs.
pi_45819640
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:36 schreef GiGra het volgende:
Ik vind dat dergelijke operaties gewoon vergoed moeten worden. Wanneer iemand niet meer normaal kan funcioneren, of niet hetzelfde leven kan leiden als leeftijdgenoten, door psychische problemen als gevolg van lichamelijke 'afwijkingen' (of het gevoel deze te hebben) dan moet hier iets aan gedaan worden. Personen die dergelijke zware operaties overwegen hebben dat niet gisteren besloten: ze hebben er lang over na gedacht en alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen, ze hebben hun schaamtegevoel over boord moeten gooien om hun familie en vrienden in te lichten en hebben waarschijnlijk nachten wakker gelegen. Zo'n beslissing neem je niet zomaar!
Nog meer dan nachten over wakker gelegen ik persoonlijk. Kon zelfs niet meer werken op een gegeven moment toen ik wist voor mezelf dat de geslachtsverandering onafwendbaar was.
Ik heb altijd geweten dat ik anders was. Op mijn 30e wist ik door een documentaire op TV precies wat het was, maar ik was getrouwd, had een goede baan, 2 kinderen en ik durfde gewoon niet. 6 Jaar later was ik zover dat ik niet anders meer kon, voor mij was het zo erg, of van geslacht veranderen, of niet meer leven.
Ik ben al als vrouw gaan leven voor mijn 1e gesprek bij het VU, heb niet stiekem hormonen gebruikt ofzo (wilde het wel hoor). Goedele Liekens heeft aan mij in een talkshow oa gevraagd en wat nu als je door het VU niet wordt toegelaten. Toen was mijn antwoord, dan leef ik toch door als vrouw, want dat ben ik. Nog een mooie was, wat moet je nu met die vagina als je geopereerd bent, waarop mijn antwoord was, wat moet jij ermee. Zij antwoordde toen, nou, ik heb een vriend, en ik gebruik hem niet elke dag .maar ....

Het is een gevoel wat niet uit te leggen is als je het niet hebt, het is (vind ik) ook niet te begrijpen dat zoiets kan. Maar het is er wel. En dan is het fijn als er iets aan gedaan kan worden.
pi_45819908
quote:
je bliujft jezelf herhalen en je zegt totaal nietds zinnigs

je kan niet zomaar zeggen 'het is onmogelijk om van geslacht te veranderen', en als je daar 'naar mijn mening' bijvoegt zeg je niets meer. je kan niet zeggen dat het 'gewoon een mening' is want dat bestaat alleen bij dingen zoals 'je favoriete kleur'. bij dit soort zaken dien je uit te leggen waarom je dat vindt en dat doe je niet. je houdt nu jezelf voor de gek en beledigt impliciet wel zeker andere mensne, wat je probeert te verdoezelen door woorden zoals 'mening'.
pi_45822558
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bedankt voor de info.
[..]

Ik kan niet bepaald zeggen dat ik echt blij ben met Kelly en het beeld dat zij neer zet...
quote:
Zeg maar de meer praktische overwegingen dat het efficienter is zeg maar?
pi_46078511
De tegenstanders zijn uitgepraat, mooi, iedereen is gewoon voor, of heeft zijn eigen, niet verder onderbouwde, mening.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:05:27 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46079130
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:05 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik kan niet bepaald zeggen dat ik echt blij ben met Kelly en het beeld dat zij neer zet...
[..]

Zeg maar de meer praktische overwegingen dat het efficienter is zeg maar?
Ja, inderdaad. Hoewel, nu ik de arrogantie van AnnaB in de post onder je zie vind ik executie ook wel een optie.
pi_46080453
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:20 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

je bliujft jezelf herhalen en je zegt totaal nietds zinnigs

je kan niet zomaar zeggen 'het is onmogelijk om van geslacht te veranderen', en als je daar 'naar mijn mening' bijvoegt zeg je niets meer. je kan niet zeggen dat het 'gewoon een mening' is want dat bestaat alleen bij dingen zoals 'je favoriete kleur'. bij dit soort zaken dien je uit te leggen waarom je dat vindt en dat doe je niet. je houdt nu jezelf voor de gek en beledigt impliciet wel zeker andere mensne, wat je probeert te verdoezelen door woorden zoals 'mening'.
Ik vind je hele betoog een beetje vaag en ik denk dat ik duidelijk genoeg geweest ben maar ik zal het nog eens samenvatten. Je kan gewoon niet biologisch van geslacht veranderen, voor mij blijft het nep. Je vagina is kunstmatig, je hormonen onnatuurlijk en je hebt geen baarmoeder, geen eierstokken, je zult nooit ongesteld worden en je zult nooit kinderen baren. Een mens wordt lichamelijk gewoon geboren als een bepaald ras en geslacht en daar kun je met uiterlijke operaties en hormooninjecties van alles aan aanpassen, maar voor mij verandert dat niet zoveel. Voor mij blijft iemand na een dergelijke operatie lichamelijk uiteindelijk een man (met een verminkte penis).

Ik zeg het nu lekker grof omdat jij kennelijk niet wilt accepteren dat mensen nou eenmaal een andere kijk op zaken kunnen hebben. Jammer van de politieke correctheid, en kennelijk vind jij mijn mening niets waard, dus waarom doe je er dan zo moeilijk over?
pi_46080661
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:26 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat een mening, maar desondanks ben ik toch benieuwd in welk licht je je eigen mening ziet in samenhang beschouwd met een van mijn posts waarin ik refereer naar diverse behandelingsmethoden en het daarbij behaalde resultaat. Ik weet niet of je daar nog op in wil gaan?
Ik zie door dit topic wel in dat een geslachtsoperatie in veel gevallen de enige overblijvende behandelingsmethode kan zijn. Toch blijf ik twijfelen over de vergoeding omdat je dan de grens te ver legt; zoals ik al eerder zei zijn er ontzettend veel mensen die om allerlei persoonlijke redenen doodongelukkig zijn met het lichaam waarin ze geboren zijn. Zij zouden dan dus ook een vergoeding voor hun gewenste operatie verdienen, maar dat zou zo ontzettend veel geld gaan kosten.
pi_46085451
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind je hele betoog een beetje vaag en ik denk dat ik duidelijk genoeg geweest ben maar ik zal het nog eens samenvatten.
Ga in plaats van jezelf te herhalen eens in op kritiek die wordt gegeven op je ideeen en onderbouw eens wat, daar bereik je veel meer mee.
quote:
Je kan gewoon niet biologisch van geslacht veranderen
Onderbouwing?
quote:
, voor mij blijft het nep. Je vagina is kunstmatig, je hormonen onnatuurlijk en je hebt geen baarmoeder, geen eierstokken, je zult nooit ongesteld worden en je zult nooit kinderen baren. Een mens wordt lichamelijk gewoon geboren als een bepaald ras en geslacht en daar kun je met uiterlijke operaties en hormooninjecties van alles aan aanpassen, maar voor mij verandert dat niet zoveel. Voor mij blijft iemand na een dergelijke operatie lichamelijk uiteindelijk een man (met een verminkte penis).
Dan is AIS heel leuk. Daarbij is iemand biologisch man met XY-chromosomen maar volledig als vrouw ontwikkeld, echter ook met vruchtbaarheidsgebreken. Zo iemand is voor jou dus een man? Hoe zie je interseksualiteit? Is en blijft zo iemand onzijdig, ookal ziet iemand er uit en gedraagt zich als een man of vrouw?
quote:
Ik zeg het nu lekker grof omdat jij kennelijk niet wilt accepteren dat mensen nou eenmaal een andere kijk op zaken kunnen hebben. Jammer van de politieke correctheid, en kennelijk vind jij mijn mening niets waard, dus waarom doe je er dan zo moeilijk over?
Ik denk niet dat dat het probleem is van ThePopeOfTheSubspace, ik vraag me uberhaupt af of hij wel iets tegen je mening heeft. Het gebrek aan onderbouwing lijkt mij eerder wat hem ergert. Ik zou zelf overigens ook best graag wat onderbouwing willen zien voor je stellingen.
pi_46085487
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik zie door dit topic wel in dat een geslachtsoperatie in veel gevallen de enige overblijvende behandelingsmethode kan zijn. Toch blijf ik twijfelen over de vergoeding omdat je dan de grens te ver legt; zoals ik al eerder zei zijn er ontzettend veel mensen die om allerlei persoonlijke redenen doodongelukkig zijn met het lichaam waarin ze geboren zijn. Zij zouden dan dus ook een vergoeding voor hun gewenste operatie verdienen, maar dat zou zo ontzettend veel geld gaan kosten.
Die mensen die ongelukkig zijn hebben net zo goed recht op vergoeding voor erkende behandelingen, al zijn er wel gevallen waarin verzekeraars soms dwars liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')