quote:Shell introduceert met Shell V-Power Diesel als eerste een zwavelvrije dieselbrandstof in Nederland. Shell V-Power Diesel is bovendien de eerste diesel die een synthetische GtL (Gas to Liquids)-component bevat. De nieuwe diesel zorgt voor betere prestaties door optimale verbranding en een schonere motor.
De unieke formule van Shell V-Power Diesel zorgt voor een effectievere verbranding met daardoor betere prestaties. Shell V-Power Diesel voorkomt vuilafzetting in de motor en verwijdert reeds bestaande afzettingen voor een groot deel waardoor de motor optimaal blijft presteren. Shell V-Power Diesel is zwavelvrij waardoor de katalysator beter functioneert, hierdoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen.
De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Shell.nl:quote:De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?quote:Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari
Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.
Ferrari en diesel? Riiiight...quote:Op donderdag 23 september 2004 10:33 schreef ironx het volgende:
[quote]
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
Lees zelf: Shell.nlquote:Ferrari en diesel? Riiiight...
Ah, ok... Dat is inderdaad een argument!quote:Op donderdag 23 september 2004 10:32 schreef MikeyMan het volgende:
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
Je hebt V-power benzine, en V-power dieselquote:Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ferrari en diesel? Riiiight...
Ja, de benzine wordt onwikkeld ism Ferrari, de diesel met Volkswagen. Is dat zo lastig?quote:Op donderdag 23 september 2004 10:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?quote:Op donderdag 23 september 2004 10:40 schreef Jasperaldo het volgende:
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veelquote:Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef HassieBassie het volgende:
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moetenquote:Op donderdag 23 september 2004 10:47 schreef rashudo het volgende:
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!
V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.
Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
Zou wel leuk zijnquote:Op donderdag 23 september 2004 10:52 schreef thumper het volgende:
[..]
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:44 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken
Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Wat is dat nou voor bullshit?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee
Zo ja-----> tanken die handel
Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.
Klaar.
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...quote:Op donderdag 23 september 2004 12:56 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor bullshit?
Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
quote:Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...
www.efteling.nl
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:00 schreef thumper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
Ja, dat het internet een succes zou worden was ook een fabeltje. Dat zo'n beetje iedereen zou winkelen bij de onpersoonlijke supermarkt was ook een fabeltje. Dat iedereen een auto zou kunnen rijden was ook een fabeltje. Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk isquote:Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...
www.efteling.nl
Jij hebt het natuurlijk ook zelf uitgeprobeerd he Herr.Flick?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
V-power kan inderdaad iets meer vermogen leveren. MAAR, dit is alleen merkbaar bij motoren die die extra octaan gebruiken kunnen. En dat hangt af van de compressiefactor van de motor. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaan moet zijn om pingelen te voorkomen. Een BMW M3, porche, of andere sportauto's en auto's met FSI motoren (FSI motoren MOETEN 98 tanken, i.v.m. hun compressiefactor) merken het verschil dus wel. Het zal een pktje of 3 a 5 schelen (En dat is dus voor dergelijke motoren verwaarloosbaar weinig en dus NIET merkbaar in acceleratievermogen. Een mooi voorbeeld: In America hebben de BMW M3s ongeveer 10 pk minder omdat ze op 88 octaan rijden. Dus het verschil tussen 88 en 98 octaan is slechts 10 pk. Het verschil tussen 98 en 100 is dus minimaal.) Je merkt het vooral in het wat rustiger en gelijkmatiger lopen van de motor.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:16 schreef thumper het volgende:
[..]
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elk verhaaltje ook een echte vooruitgang is.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:06 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is![]()
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
zolang je een old-school diesel heb, heb je idd niks aan zwavelvrije diesel (V-power).quote:Op donderdag 23 september 2004 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elke verhaaltje ook een echte vooruitgang is.
De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.
Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...
(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
[..]
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:08 schreef F1908 het volgende:
Verhaal over octaan.
Luister niet naar hun al dan niet foute redenaties maar kijk gewoon naar het resultaat in de echte wereld.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:40 schreef thumper het volgende:
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
Hehehehehh, lolquote:Op donderdag 23 september 2004 11:32 schreef dnzl het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
Jammer johquote:Op donderdag 23 september 2004 13:39 schreef rashudo het volgende:
[..]
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.
Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.
V-Power levert meer vermogen omdat:
1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
Laat mij zien waar Shell zegt dat V-Power beter is door het hogere octaangetal. Het antwoord is nergens, sterker nog ze willen liever niet eens vertellen dat het hoger als 95 is.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:14 schreef F1908 het volgende:
[..]
Jammer joh
Steevast je eigen mening blijven houden
Hmm wie zal ik geloven..quote:Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?
Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Je hebt ook mensen die niet om een kwartje meer of minder kijken en dus het zekere voor het onzekere nemen en dus voor V-Power kiezen want het zal echt wel iets beter zijn als een gewone 95/98.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?
Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Duidelijk de ANWBquote:Op donderdag 23 september 2004 15:31 schreef rashudo het volgende:
[..]
Hmm wie zal ik geloven..
De ANWB?
De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:
[..]
Duidelijk de ANWB
Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.
Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beterquote:Op donderdag 23 september 2004 15:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.
MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderenquote:Op donderdag 23 september 2004 16:16 schreef thumper het volgende:
[..]
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
Vanzelfsprekend, maar als er nou ook een brandstof is waarmee het nog schoner wordt, en een betere verbranding oplevert...quote:Op donderdag 23 september 2004 16:47 schreef F1908 het volgende:
[..]
Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderen
Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:
[..]
Duidelijk de ANWB
Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.
Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!quote:Op donderdag 23 september 2004 18:41 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.
Die marketingmensen zijn toch wel knap van Shell! Ik denk dat ze stiekem 's avonds wat extra benzine bij me naar binnen gieten.
Stelletje aso's bij Shellquote:Op donderdag 23 september 2004 21:17 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!
zeker.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:32 schreef rashudo het volgende:
[..]
Stelletje aso's bij Shell
dit gaat over diesel, niet over benzine.quote:Op vrijdag 24 september 2004 01:17 schreef PNG het volgende:
Antwoord: Nee, V-power is nep pura "ontwikkeld door Ferrari"....
AMAI....
Kan de ANWB weer klagen overal allerlei motoren die ermee kappen door te zwavelarme benzine.
Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...quote:Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:
Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Living on the edgequote:Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:
Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt ja. Maar daarom trek ik er altijd een bepaald percentage vanaf.quote:Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...
Had dezelfde als jou (maar dan een V40) en reed volgens de teller in DLD 215 met 4 man en volle achterbak bagage...
Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
OMGquote:Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.
Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
misschien moet je er "open voor staan" om het verschil te merkenquote:Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.
Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
Ja hoor hij heeft opeens 100 nm extra koppel zodat je een beuk in je rug voeltquote:Op donderdag 23 september 2004 18:02 schreef pleymo het volgende:
ik tank de laatste tijd ook V-power voor mn cliotje 1.8 uit '92... Ik moet zeggen dat ik de motor feller vind dan met gewone 95 of 98. Als je het gaspedaal in een keer intrapt in z'n 4 of zelfs z'n 5 dan merk je duidelijk een 'klap' in je rug. Wat ik niet had met 95 of 98! In het verbruik merk ik geen verschil... Niet dat ik het ook echt goed bij houd maar toch...
Heb je ook zo'n pa die de hele dag Citroens aan nietsvermoedende voorbijgangers probeert te verkopen?quote:Op zaterdag 25 september 2004 15:13 schreef ReMSie het volgende:
volgens m'n pa ( die technisch specialist citroen is, niet datdat zoveel zegt maargoed hij weet dus wat van motoren) is heel dat v-power gelul, en is het verschil vooral tussen de oren
omdat men dus verwacht dat het beter moet rijden, lijkt het ook zo.
Maar motor technisch maakt het niks uit.
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoogquote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Misschien moet ik dan maar een biostabiel in mijn tank gooienquote:Op zondag 26 september 2004 17:19 schreef spearhead het volgende:
'placebo-effect' heet dat in de geneeskunde. Zoiets van het werk "omdat je denkt dat het werkt".
Tenzij je in een hele ouwe vw kever rijdt, loodvervanger erbij door en je kunt goedkoop kachelen (zowel letterlijk als figuurlijk i.c.m. de optionele benzinekachel).quote:Op donderdag 23 september 2004 10:46 schreef erikkll het volgende:
[..]
in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veelalleen in de negatieve richting
Goh, gaat dat zo bij jouw auto?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Kleine tank of grote motor?quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog
Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn
Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.quote:Op zondag 26 september 2004 17:49 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog
Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn
Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
Met een BMW K1100LT: 1092 cc dwarsgeplaatste liggende langeslag motor / 88,5 pk aan achterwiel / 95,6 Nm koppel aan achterwiel / 18,5 liter tankquote:Op maandag 27 september 2004 11:22 schreef PhaE het volgende:
[..]
Kleine tank of grote motor?
Erg weinig km op een tank namelijk...
En de verhalen die je in dit topic vnl. leest? Gaat gewoon over V-Power in het algemeen...quote:Op maandag 27 september 2004 11:48 schreef renkie het volgende:
[..]
Wakker worden, het gaat over Vpower DIESEL.
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)quote:Op maandag 27 september 2004 22:15 schreef Scheepschroef het volgende:
Ook kan de uitstoot van schadelijke gassen erg vermindert worden. Dit heeft met name te maken met het ontbreken van zwavelvervuiling zodat je betere injectoren kunt gebruiken. Lees inspuitdruk omhoog en een veel betere verbranding.
Hmmmm, nouja, ik baseer me ook op wat ik ca. een half jaar geleden hoorde.quote:Op maandag 27 september 2004 22:50 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Door het ontbreken van zwavel (wat juist de injectoren enigzins schoon houdt) krijgen juist een hoop moderne motoren problemen met de injectie... (waardoor startproblemen etc.)
bron: het nieuws van een maand of 2 terug / ANWB / NOS / RTL Nieuws etc etc
De boordcomputer het ontstekingstijdstip en de injectoropenings duurquote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
sorry maar wat de prius betreft sla je de plank mis.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
verhaal
Sterke argumentatie.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:47 schreef tomster het volgende:
om tegen dat lulverhaal in te gaan.. Als je een tank V-power leegrijdt en de kosten afweegt tegen de baten (het aantal km's dat je afgelegd hebt, het milieu dat je gespaard hebt, het stukje extra pit dat je auto krijgt) ben je met V-power gewoon beter af dan met euro 95. Dat is voor mijn auto gewoon een feit.
Op een hele tank ben ik 45 liter x 4 ct = 1,80 euro duurder uit. En die meerprijs verdien ik terug doordat mijn auto zuiniger gaat lopen en op een hele tank meer km's maak dan op een hele tank euro 95.
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:11 schreef heijx het volgende:
[..]
Sterke argumentatie.Het is inderdaad "gewoon" een feit.
Ik schroef mijn surfplankhouder van het dak, draai de ramen dicht en pomp de banden 0,2 bar harder op en ik tank witte diesel voor 7 cent onder de adviesprijs.
Het brandstofverbruik? 4,5 liter op honderd als ik als een natte krant rijd, 5 liter als ik vooruitdenkend rijd en 5,5 liter als ik met "een stukje extra pit" rijd.dat is 11% minder en 11% meer voor beide extremen. Ga daar maar aan staan met je Viepauer.
Jij bent voordat je begint met rijden al 4 cent per liter duurder uit, ongeveer drie procent extra. Ik ben 7 cent goedkoper uit....
Gaat het weer een beetje?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:59 schreef TenMinsteHoudbaarTot het volgende:
[..]
dieeeehsel.. Benzine.... DIESEL.. BENzine.... diesel.. BENZINE! !! dieeesel .. BENZIEEEENE diesel. Benzine. ... DIEZEL BENSINE !!!!!![]()
ik bedoel dus, dat je Vpower benzine niet af kan spiegelen tegenover witte dieselquote:Op maandag 18 oktober 2004 21:20 schreef heijx het volgende:
[..]
Gaat het weer een beetje?![]()
Bedoel je dat Tomster beter af is met benzine dan met diesel? Daar zou je zomaar es gelijk in kunnen hebben.![]()
Dit doet echter niets af aan mijn betoog, dat zowel voor diesel als benzine geldt. Die cijfers van 5 L/100 moet je extrapoleren naar het verbruik van een benzineauto, ja. Maar dit is tenslotte het dieseltopic.![]()
heet jij soms allard kalf??quote:Op donderdag 23 september 2004 11:02 schreef Jasperaldo het volgende:
[..]
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
ik sta al verder op de evolutionaire ladder dan jij geloof ikquote:Op vrijdag 24 september 2004 01:34 schreef PNG het volgende:
En gas is om op te koken.
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....quote:Op donderdag 9 december 2004 07:27 schreef sj0erd666 het volgende:
mensen die zeggen dat het onzin is zijn gewoon naief, er is niks voor niks een complete stuk nieuw fabriek bijgebouwt om V-power te kunnen maken (pernis). (ja, 1 fabriek kan voor heel nederland produceren)
Als je logische nadenkt, doordat alle zwavel en shit eruit is gehaald, zit dat niet in de weg.
Ik weet geen cijfers, maar wat normaal zwavel was is nu benzine.
Oftewel, 0,001 meer performance ofzo
+ je zou ook automatische dan zuiniger moeten rijden.
Dus het gene wat je meer betaald, krijg je hoe dan ook terug in km stand
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/quote:Op donderdag 9 december 2004 10:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Grolsch heeft ook een nieuwe fabriek gebouwd,dit wil dus niet automatisch zeggen dat het meteen goed is voor de gezondheid.....
En wie zegt dat de oudere diesels geen zwavel nodig hebben?Voor hetzelfde geld krijg je met zwavelvrije diesel problemen met bijv. je verstuivers of weet ik veel wat.Hetzlefde liedje was destijds ook met het hele loodvrij-gebeuren.Het was allemaal zo goed,dat achteraf 1/3e van de oudere motoren z'n klepzitting verloor.
V-power.... daar kan ik maar 1 ding over zeggen,
Als je in sprookjes wilt geloven,ga dan naar de efteling,daar krijg je wel wat je beloofd word
Nee, ik werk in kaatsheuvelquote:Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
quote:Op maandag 13 december 2004 14:44 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
ik betwijfel dat jij werkt op shell pernis....:/
hee, als ik dat zo lees werk jij bij hetzelfde bedrijf als ik; begint met een L en eindigt op een G. Dat mailtje heb ik ook gehadquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:32 schreef blubblub het volgende:
Bij ons op kantoor is die vraag ook gekomen, wij maken gebruik van shell passen en moeten dus bij shell tanken.. nu kregen wij onlangs echter een mailtje dat wij geen v-power mochten tanken. (de extra kosten zijn dan voor jezelf..) shell kon ons namelijk niet aantonen dat het beter was voor de motor en dat het zuiniger was.. ik bedoel maar... shell kon het zelf niet aantonen!!!!
ik werk er niet, maar mijn vader werkt op die afdeling, ze hebben niet voor jan lul een complete nieuwe fabriek gebouwt.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:17 schreef Miss_User het volgende:
[..]So? Kun je er alleen verstand van hebben als je op shell pernis werkt? Rare redenering. Ik zou juist zeggen dat je een medewerker van Shell in dit geval beter niet kunt geloven. Hij kan immers zijn werkgever niet afvallen.
Je kunt die stof wel uit de diesel halen,maar het kan goed zijn dat oudere diesels die stof juist nodig hebben....quote:Op maandag 27 december 2004 09:29 schreef sj0erd666 het volgende:
[..]
ik werk er niet, maar mijn vader werkt op die afdeling, ze hebben niet voor jan lul een complete nieuwe fabriek gebouwt.
als ik me kon herineren (weet niet precies)
100miljoenste zwavel in 1l diesel (kan er gigantische naastzitten maar boeid niet)
en het is terug gebracht 0,5 miljoenste zwavel per 1l diesel
Ik zal ff de echte cijfers halen, maar doe niet alsof je het beter weet, tis zo ie zo beter voor milieu.
ik zal binnenkort wel goeie cijfers geven, want dit klopt, maar kan me wel herinneren dat het zoiets is
Amen.quote:Op woensdag 29 september 2004 01:38 schreef creepy_stalker het volgende:
Iemand die ik ken werkt bij Shell en loopt de hele dag in Vpower kleertjes te promoten, en iemand anders die ik ken werkt bij de ANWB als wegenwacht.
Vpower is gewoon een combinatie van de toekomstige verplichting voor zwavelarme brandstof in combinatie met een zeer goede marketingstunt.
Iedereen eet een bepaald vast aantal sneden brood en verbruikt een vast aantal liters brandstof per dag.
Shell is de eerste die mensen zover krijgt om meer uit te geven voor iets waarvan ze niet meer gaan verbruiken. Zeg dat het 5ct/l meer kost. Zeg iemand tankt 60L/week = 3000L/jaar x 0,05 = 150,- Euro. Duur jaarabonnementje vind ik zelf. Iedere ondernemer weet het maar particulieren niet: Een heleboel snelle dubbeltjes maakt een fortuin.
Geniaal waarom is niemand eerder op gekomen. Eindelijk kunnen mensen met geld teveel dat óók aan de pomp gebruiken om ergens meer voor te betalen. De mensen die in de supermarkt een merkartikel pakken ipv het huismerk kunnen nu een ook andere benzineslang pakken.
Pura was nooit een succes, milieu verkoopt niet. De hypocriete Nederlander lult een hoop over het milieu maar heeft er zelden concreet geld voor over. Voor vermogen/auto-adrenaline echter wél. Zie ook Prius 1 accent op milieu=matige verkoop. Prius 2 accent meer op vermogen=meer verkoop. Nu zelfs Prius GT.
Zwavelarme brandstof is over enkele jaren voor de hele markt verplicht. Dus vroeg of laat moeten ze het toch gaan verkopen, nu zijn ze als eerste(heel slim).
Zoals eerder gemeld een hoger octaan gehalte heeft slechts voor enkele auto's nut. Voor de meesten maakt het NIKS uit.
Veel zit tussen de oren, denken zuiniger te gaan rijden, onbewust ander(zuiniger) rijgedrag. En ook al ís het zuiniger, een zuinig rijgedrag icm. gewone euro is uiteindelijk goedkoper. Misschien zijn er een paar auto's waarbij de v-power zichzelf wel terugverdient.
Schonere kleppen kun je beter krijgen door die 150 per jaar te besparen en na een paar jaar je motor te laten reviseren oid.
Het prijsverschil per liter is klein en het is dus makkelijk om mensen de gewoonte aan te brengen om v-power te tanken. Echter zoals
Smart(Autoweek test) is een klein autootje met 700cc motor, niet echt een doorsnee/representatieve auto.
De meeste mensen ruilen hun auto allang weer in voordat ze last krijgen van vervuilde kleppen. En de inruilwaarde wordt er echt niet hoger op hoor. Ik zie het al staan bij advertenties 'heeft altijd op v-power gelopen' haha![]()
Ik heb niks tegen v-power maar kom dan wel met juiste argumenten. Of geef gewoon toe dat het geld je geen reet uitmaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |