quote:Jep
Op zaterdag 24 januari 2004 19:30 schreef krasje het volgende:
Wat zal de volgende single worden??? Reptilla??
quote:Ja , ik ook!
Op zaterdag 24 januari 2004 20:18 schreef krasje het volgende:
Ben trouwens erg benieuwd wat voor clip ze erbij hebben gemaakt
Iemand al gezien?
quote:reptilia is nog beter
Op vrijdag 6 februari 2004 22:09 schreef Phittos het volgende:
dat is die band van 12.51?
dat is namelijk wel een lekker nummertje
quote:Ik vind 'Under Control' het beste nummer van de CD. Echt een fantastisch nummer, ik krijg er zo'n lekker gevoel bij!
Op vrijdag 6 februari 2004 22:10 schreef floppie86 het volgende:[..]
reptilia is nog beter
beste nummer op de cd
Het mooie aan de CD is dat het tempo wat lager ligt. Dat vind ik een positieve onwikkeling.
quote:Jaaaa, das een mooi nummer!
Op woensdag 11 februari 2004 03:01 schreef Areteq het volgende:[..]
Ik vind 'Under Control' het beste nummer van de CD. Echt een fantastisch nummer, ik krijg er zo'n lekker gevoel bij!
Het mooie aan de CD is dat het tempo wat lager ligt. Dat vind ik een positieve onwikkeling.
Ja ik heb hem gezien, maar nog niet op empty v of tmf, die hebben problemen met Roughtrade, deplatenmaatschappij van de Boys........quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:18 schreef krasje het volgende:
Bekijk hier: http://www.mtv.com/music/video/premiere/strokes/ de nieuwe clip Reptilia!!!
Heftig! Casablancas draait door?
Tot eind mei touren ze door de states, daarna komen ze naar Europa voor in ieder geval twee festivals in Engeland en Ierland, ik denk niet dat ze naar Nederland voor een festival komen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:46 schreef Joralf het volgende:
Strokes zijn cool. Touren ze deze zomer? (Werchter Lowlands?)
Idd! Creepy gewoon, met die grote ogen! hehe..quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:18 schreef krasje het volgende:
Bekijk hier: http://www.mtv.com/music/video/premiere/strokes/ de nieuwe clip Reptilia!!!
Heftig! Casablancas draait door?
Die problemen met de independent labels zijn inmiddels al weer opgelost maar ik betwijfel of we deze clip tegen zullen komen op de Nederlandse MTV... Van TMF hoeven fans van goede muziek al helemaal niets te verwachten.quote:Ja ik heb hem gezien, maar nog niet op empty v of tmf, die hebben problemen met Roughtrade, deplatenmaatschappij van de Boys........
Heb 'm al een aantal keer op MTV gezien hoor....quote:Op maandag 5 april 2004 11:44 schreef krasje het volgende:
[..]
Die problemen met de independent labels zijn inmiddels al weer opgelost maar ik betwijfel of we deze clip tegen zullen komen op de Nederlandse MTV... Van TMF hoeven fans van goede muziek al helemaal niets te verwachten.
Schandalig maar waar
In de nacht komt hij regelmatig voorbij op MTV.....quote:Op maandag 5 april 2004 11:44 schreef krasje het volgende:
[..]
Die problemen met de independent labels zijn inmiddels al weer opgelost maar ik betwijfel of we deze clip tegen zullen komen op de Nederlandse MTV... Van TMF hoeven fans van goede muziek al helemaal niets te verwachten.
Schandalig maar waar
Idd, het meeste goede muziek komt pas 's avonds laat....quote:Op maandag 5 april 2004 14:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
In de nacht komt hij regelmatig voorbij op MTV.....
Hij kwam net nog voorbij.....quote:Op maandag 5 april 2004 16:30 schreef krasje het volgende:
In de nacht, dan slaap ik meestalZou toch leuk zijn als ze ' em vaker overdag zouden uitzenden.
ja idd gisteren zag ik hem een keer of drie langs komenquote:Op maandag 5 april 2004 17:01 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hij kwam net nog voorbij.....
Vind moeilijk om een beste nr te kiezen. Under control, reptilia, whatever happened? is een heerlijke opener van de plaat. kvind ze allemaal goed.quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:08 schreef xelektra het volgende:
Under control vind ik ook het beste nummer![]()
Ik was dus ook op het concert.. stond eerst vooraan maar werd naar achter geduwt en geschopt toen de Strokes kwamenBla. Vond het voor programma vreselijk, dan had ik nog liever Kings of Leon gehad
![]()
Maar is een leuke band![]()
Met een heel erg herkenbare melodie ... erg aanstekelijkquote:Op dinsdag 13 april 2004 02:29 schreef Cool_Runner het volgende:
Reptilia vind ik een geniaal nummer, het lijkt me metteen een instant klassieker. Of zo voelt ie aanVette clip ook trouwens.
quote:The Strokes Already at Work on Third Album
Nine-month gestation to result in swollen, sensitive breasts
Cory D. Byrom & James Gregory report:
Should it matter that it hasn't even been nine months since the release of their second full-length, Room on Fire? Apparently, it doesn't at all, because those crazy progenitors of the garage-rock revival, The Strokes, are already headed back into the studio, full-steam. Indeed, with their superstar status (awarded only to those with simultaneous cover stories in Rolling Stone, Spin and People Weekly) completely secured, the band will be working deadline-free at a studio built in their rehearsal space.
Speaking with Billboard, Strokes manager Ryan Gentles explained that this album marks an entirely new approach for the band, and that he suspects it will yield their strongest results to date. And he's not just hyping: Rather than writing a handful of songs, recording them, and calling it a day, Gentles says the band will simply "record everything that they do over the next eight-to-ten months, and shape the new songs for the next record out of that."
Longtime producer Gordon Raphael will once again man the decks for these sessions. However, seeing that the band has just begun preproduction, and that Gentles is referencing eight-to-ten months, we think it's safe to say that the record won't be hitting stores until at least late 2005.
In the meantime, The Strokes have got a handful of live dates scheduled, not least of which is Little Steven's International Underground Garage Festival (or LSIUGF, for the sake of brevity and amusement). Yes, none other than Steve Van Zandt-- of E Street Band and Sopranos fame-- has assembled a slew of garage-rockers young, old, super-old for a $20-a-ticket festival spin-off of his nationally broadcast radio show. According to Billboard, LSIUGF is set to roll on Saturday, August 14th at Randall's Island in New York, with The Strokes headlining alongside Iggy & The Stooges, The New York Dolls, and Bo Diddley.
The event will mark the first live U.S. gig in more than, like, 1,000 years for the recently reunite New York Dolls who, as previously reported, were wooed from retirement by none other than Morrissey. Also scheduled to perform at LSIUGF is a veritable army of hipster favorites, including The Raveonettes, The Pretty Things, The Mooney Suzuki, The Romantics, The Chesterfield Kings, The Fuzztones, The Electric Prunes, The Contrast, The Cocktail Strippers, The High Dials, The Chains, and The Flaming Sideburns. (Sadly, The The were unavailable.)
After this landmark performance, our acid-washed heroes will make their way to that great European continent in the sky to play a series of summer festivals, including Ireland's Oxygen on July 10th, Scotland's T in the Park on July 11th, and England's V2004 on August 21st and 22, before heading back to the studio to concentrate on recording for the remainder of the year.
As for upcoming U.S. gigs, well, the band toured here pretty recently, and all our festivals tank anyway, so you probably shouldn't get your hopes up. Unless, of course, you happen to live in New York City, in which case there's a remote chance you might blowjob your way into one of their possible upcoming shows: Speaking about the band's tour schedule, Gentles revealed that "they might bow out once or twice to do a show here and there-- just around New York for the band to try out new material." That's amore!
quote:Also scheduled to perform at LSIUGF is a veritable army of hipster favorites, including The Raveonettes, The Pretty Things, The Mooney Suzuki, The Romantics, The Chesterfield Kings, The Fuzztones, The Electric Prunes, The Contrast, The Cocktail Strippers, The High Dials, The Chains, and The Flaming Sideburns. (Sadly, The The were unavailable.)
pas 9 maanden?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:28 schreef Bonobo11 het volgende:
Nou ik ben eigenlijk wel benieuwd, ik vind ze live geweldig! Nieuwsgierig of ze die liveenergie op plaat weten vast te leggen.
Room on Fire is trouwens pas 9 maanden uit dus, zie het als een lekker tussendoortje. Ik hoop dat er lekker veel nummers op staan, stuk of 25 hoop ik
Mee eens....(bij hen althans)quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:42 schreef DaisyDuke het volgende:
THE STROKES are set to release a new album before the end of the year.
But fans hoping for a bumper batch of new songs before the end of the year are likely to be disappointed. Instead, plans are afoot to put out a live album.
According to XFM, the band's latest official newsletter says: "The band hopes to release a live album by the end of the year. The first of the two shows at Alexandra Palace in London, December 2003 was recorded by the BBC. This would be the first official live release by The Strokes."
A source close to the band told NME.COM that the album is likely to be released in October, following the third single from 'Room On Fire', 'The End Has No End'.
Vind live abums vaak een beetje getuigen van creatieve armoede... maar goed, laat ik niet te vroeg oordelen.....
Ik vind (om DaisyDuke te quoten) het getuigen van creatieve armoede.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:34 schreef RichardQuest het volgende:
Een goeie plaat hoeft niet per se veel minuten te bevatten, of ga jij ook alleen naar films die meer dan 200 minuten zijn?
Man die tweede cd is nog geen jaar uit. Dus verwacht geen nieuw werk tot eind 2005, een liveplaat zie ik wel zitten. Heb ze nu 2 maal live gezien, Paradiso en HMH en beide concerten waren erg vet.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:42 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Ik vind (om DaisyDuke te quoten) het getuigen van creatieve armoede.
Ik vind dat ze wel eens met wat nieuws mogen komen, en wat minder sterrenallures moeten krijgen.
Ik ken hun muziek al toen hun eerste cd pas net werd uitgebracht, en die jongens zijn (wat ik uit interviews en verslagen haal) erg veranderd, vooral arroganter geworden.
En ik vind dat ze best even opnieuw mogen bewijzen of ze nog wel zulke goede muziek kunnen maken.....
ook was ik nog naar een concert van hen geweest in HMH, en het viel me zo tegen.... ben een beetje bitter geworden daardoor.... we moesten toen een uur na de supportact nog op ze wachten en ze speelden minder dan een uurtje, vind je het gek, met 2 cd's van 30 min en totaal geen stagepresence.![]()
Live albums kunnen soms een mooie weerspiegeling geven van het repetoire dat een artiest/groep heeft opgebouwd gedurende de jaren. Maar kijkend naar The Strokes, lijkt het me bij hun meer een actie om geld binnen te halen. Ze hebben slechts twee cd's, met een totale speeltijd van iets meer dat 1 uur, dus van een groot repetoire kun je niet spreken. Arrogantie lijkt hier het sleutelwoord, "kijk eens hoe goed we zijn, we spelen pas 3 jaar en we hebben nu al een live-album". Ze kunnen hun energie beter steken in hun nieuwe album.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Vind live abums vaak een beetje getuigen van creatieve armoede... maar goed, laat ik niet te vroeg oordelen.....
ik denk dat dat niet gaat gebeuren eigenlijk...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:41 schreef Grobbel het volgende:
Ja, Juicebox is al een tijdje gelekt, wel een aardig nummer inderdaad. Is wat directer dan hun oudere werk, ben alleen benieuwd of het ook nog interessant blijft als dit binnenkort 24/7 op alle grote radiozenders en muziekkanalen helemaal kapot gedraaid wordt.
Ik heb inderdaad het gevoel dat ze naar een soort iconische career definer zitten te zoeken, a la Song 2 of Smells like teen spirit. Want hoe goed je hun muziek ook mag vinden, en hoe goed het ook wordt ontvangen door de pers, ze hebben nog niet echt dingen gemaakt die over een paar decennia nog regelmatig gedraaid zullen worden (verstokte fans daargelaten).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Het is vrij glad en zeer radiovriendelijk geproduceerd, dus waarom niet?
Bovendien geloof ik dat de modepopjes nu toch echt commercieel willen gaan oogsten.
zo zijn er wel meer bands met goede platen, maar ik denk dat een band als The Strokes (en al helemaal hun platenmaatschappijen en alle miljoenen dollars die erachter zitten) dolgraag het wereldje van kritische lievelingen en hitjes in de periferie willen omruilen voor het echte supersterrenbestaan - de basis hebben ze nu wel gelegd, en het zou me niks verbazen dat ze met deze plaat willen gaan oogsten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:02 schreef methodmich het volgende:
Nou nou, goeie eerste plaat hoor.
hawaii aloha ook nogquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:49 schreef Louis.Casablancas het volgende:
Ik heb via het messageboard van www.thestrokes.com nog 4 gelekte songs van het nieuwe album gevonden!
You Only Live Once
15 Minutes Of Pain
Razor Blade
The Other Side
Zet Juicebox er naast en je hebt al bijna een half Strokes album![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:16 schreef Louis.Casablancas het volgende:
The Strokes gaan in december in Europa een aantal secret gigs spelen en het is waarschijnlijk dat ze ook naar Nederland komen! Heeft iemand hier iets over gehoord of weet iemand waar en wanneer dit zal zijn?
Dat zou dus echt wel het beste verjaardagscadeau ooit zijn voor mijquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:29 schreef Professor_Chaos het volgende:
De enige data die nog vrij zijn, zijn 12 en 13 december.
Helaas, t eerste nr is 25 minuten lawaai, ik denk niet dat t the real thing is.quote:Op zondag 13 november 2005 16:41 schreef Rasing het volgende:
Hij lijkt nu helemaal gelekt te zijn... ik ben hem nu aan t binnenhalen, kijken of t wat is. Van de eerder gelekte nrs vond ik Razor Blade geweldig, de rest nog niet zo.
erg prettigquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:29 schreef Professor_Chaos het volgende:
(Het is wel in Amsterdam, en het zou in clubs gebeuren)
Stel je voor bands zeggen dat ze naar Amsterdam komen, maar niet waar en wanneer...quote:Op zondag 13 november 2005 16:48 schreef spacemangraig het volgende:
Hoe lang blijft zo'n concertdatum geheim? Ik bedoel, ik zou er best graag naar toe gaan, maar heb geen idee hoe zo iets werkt, een 'geheim' concert.
Dus ik zou twee keer naar A'dam moeten gaan? Eén keer voor de kaartjes, en de andere keer voor het concert..quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:40 schreef Professor_Chaos het volgende:
[..]
Stel je voor bands zeggen dat ze naar Amsterdam komen, maar niet waar en wanneer...
Meestal wordt het dezelfde week bekend gemaakt (radio, website) en kan je die dingen alleen persoonlijk ophalen. 1 per persoon, en alleen met kaartje en het bij het verkooppunt verkregen polsbandje kom je binnen. Beetje het Robbie Williams verhaal in Paradiso verhaal dit jaar.....maar dan met goeie muziek.
Yup, was in Sydney 2 dagen geleden ook het geval......en in Londen over 5 dagen werkt het net zoquote:Op zondag 20 november 2005 15:30 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Dus ik zou twee keer naar A'dam moeten gaan? Eén keer voor de kaartjes, en de andere keer voor het concert..![]()
quote:Op donderdag 24 november 2005 22:29 schreef Professor_Chaos het volgende:
[..]
Yup, was in Sydney 2 dagen geleden ook het geval......en in Londen over 5 dagen werkt het net zo
Doet mee aan prijsvraagquote:Op woensdag 30 november 2005 00:16 schreef rebi het volgende:
Via de Oor-site kun je trouwens kaartjes winnen (www.oor.nl) ...
De vraag is ook niet zo moeilijk, maar toch wel zo dat ik hoop dat de meesten het niet weten. Het is wel te googlen, maar makkelijk is het niet.quote:
Kaarten zijn 20 euro. Ex lidmaatschap e.d.quote:Exclusief verrassingsoptreden The Strokes in Amsterdam
Ze stonden aan de wieg van de vloedgolf garagebands die vanuit Amerika met veel geweld het Europese vasteland bereikte. Vanaf het moment dat The Strokes hun intrede deden in de woeste wereld van de sex, drugs en rock & roll, was het meteen goed raak. De vuige rocksound op het debuutalbum This Is It ging erin als koek, vandaar dat de plaat de arsenalen is ingegaan als regelrechte rockklassieker.
Het derde album First Impressions Of Earth ligt vanaf 2 januari in de winkels. Ter ere van de nieuwe plaat geeft de band een exclusief verrassingsoptreden in Amsterdam. Spiksplinternieuwe songs en bekend materiaal zullen elkaar afwisselen. Iedere rechtgeaarde Strokes fan móet erbij zijn. De kaartverkoop begint zondag 4 december om 14.00 uur bij de Melkweg. Maximaal twee kaarten per persoon.
Di 6 dec: Melkweg (Amsterdam)
Samequote:Op vrijdag 2 december 2005 17:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
OOR is mij vergeten te bellen vandaag...
Nou, ik laat het maar zitten.. Volgend jaar maar eens naar de HMH..quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Heeft t zin om zondag naar Amsterdam te gaan, of ziet t dan zwart van de Strokesfans? Hoeveel kaarten zijn er ongeveer? En hoeveel mensen verwacht je. Ik wil op zich wel gaan, maar voor niks gaan is ook zonde, want ik heb n tentamen woensdag.
Het is in oude zaal van de Melkweg en die heeft een capaciteit van 700..quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Heeft t zin om zondag naar Amsterdam te gaan, of ziet t dan zwart van de Strokesfans? Hoeveel kaarten zijn er ongeveer? En hoeveel mensen verwacht je. Ik wil op zich wel gaan, maar voor niks gaan is ook zonde, want ik heb n tentamen woensdag.
van wat ik (in de rij) hoorde had die een capaciteit van 500 en waren er vet veel tickets weggegaan naar fucking Oor Magazine en prijsvragen en alles. Er zouden iets van 350 kaartjes echt bij de kassa verkocht worden. Ik voelde me echt een wandelende portemonnee daar in de rij, fans die in de kou gaan staan laten ze ook echt in de kou staan (en nee ik heb dus geen kaartje)quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:30 schreef soul114 het volgende:
Het is in oude zaal van de Melkweg en die heeft een capaciteit van 700..
Kon je die lui niet meteen de gracht induwen |:{quote:Op zondag 4 december 2005 18:04 schreef koston het volgende:
Kut Melkweg met z'n twee kaartjes de man, de helft van de mensen die naar buiten kwam verkocht meteen z'n kaartje voor >50 euro![]()
Op site van melkweg staat 700, leek mij aan de hoge kant toen ik het las, maar het zal wel kloppen denk. Misschien dat er nog 200 genodigden komen (Pers/BN-ers enzo).quote:Op zondag 4 december 2005 16:42 schreef MadScientist het volgende:
[..]
van wat ik (in de rij) hoorde had die een capaciteit van 500 en waren er vet veel tickets weggegaan naar fucking Oor Magazine en prijsvragen en alles. Er zouden iets van 350 kaartjes echt bij de kassa verkocht worden. Ik voelde me echt een wandelende portemonnee daar in de rij, fans die in de kou gaan staan laten ze ook echt in de kou staan (en nee ik heb dus geen kaartje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |