abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1550572
Wie kent deze band?
Ik heb net een paar nummers gedownload van ze en het lijkt net of ik 30 jaar terug in de tijd ga..

Lijkt nogal op de Velvet Underground (nogal veel)
maar aangezien ik een liefhebber van de Velvets ben..
nog meer liefhebbers hier?

groet

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 3 september 2001 @ 15:40:15 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_1550590
Ik heb ze op Metropolis gezien.
Jammer dat het geluid daar te hard stond voor de grootte van de tent. Maar ik vond het meer Stooges dan Velvet eigenlijk. Daar was het toch te weinig 'noise' voor.
Ik heb geen idee of de cd interessant is trouwens... wat ze live doen zegt niet zoveel natuurlijk.
  maandag 3 september 2001 @ 15:41:04 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1550598
Ja The Strokes zijn tof.. ze zijn in Amerika geloof ik al gebombardeerd tot de great white hope of rock&roll, dat lijkt me een beetje overdreven.

Moet hun CD nog checken, maar wat ik er van gehoord heb klinkt zeer veelbelovend.

(btw zijn bands als The Strokes en The Hives een signaal van het begin van het einde van de nu-metal?)

pi_1550663
quote:
Op maandag 03 september 2001 15:41 schreef menjo het volgende:
Ja The Strokes zijn tof.. ze zijn in Amerika geloof ik al gebombardeerd tot de great white hope of rock&roll, dat lijkt me een beetje overdreven.

Moet hun CD nog checken, maar wat ik er van gehoord heb klinkt zeer veelbelovend.

(btw zijn bands als The Strokes en The Hives een signaal van het begin van het einde van de nu-metal?)

Ik denk dat the Strokes en the Hives weinig te doen hebben met metal, maar meer terug naar de roots van rock 'n roll
gaan. Nu-metal is een stroming op zich en nog steeds razend populair (niet bij mij trouwens)en dat zal de komende tijd wel zo blijven. Ik geloof niet dat nu-metal liefhebbers massaal gaan overstappen naar the Strokes en the Hives

The Strokes lijken inderdaad ook wel op the stooges maar ik herken ook wel degelijk het stemgeluid van Lou Reed eigenlijk

groet

maandag 3 september 2001 @ 15:57:31 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_1550714
Ok qua stem, misschien. Maar die electrische viool van John Cale en de gitaar herrie uit nummers als 'european son' of 'run run run' mis je dan toch wel. Maar ach... velvet of stooges, het kan slechter qua referenties

Wat de nu-metal betreft, laten we het hopen, maar ik denk dat dit eerder de opvolging van de epitaph clan wordt (pennywise, sick of it all en die hele shit) dan van de nu-metal, daarvoor is het toch teveel punk en te weinig metal.

maandag 3 september 2001 @ 16:03:33 #6
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1550760
Wat ik zei over nu-metal was ook meer wishfull thinking
Ik bedoelde meer een terugkeer naar eenvoudiger muziek met minder opsmuk (ongeveer zoals de verdringing van 'haar'metal door grunge) , nu metal zal nog wel een tijdje blijven.
pi_1550769
Wel grappig, maar 't begint een beetje een hype te worden, en ZO goed vind ik ze nou ook weer niet.
  maandag 3 september 2001 @ 16:06:18 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1550789
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:04 schreef Theeboon het volgende:
Wel grappig, maar 't begint een beetje een hype te worden, en ZO goed vind ik ze nou ook weer niet.
Vind ik ook. The Hives: zelfde verhaal. Leuke muziek, maar echt origineel is 't ook niet...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 3 september 2001 @ 16:06:25 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_1550790
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:03 schreef menjo het volgende:
een terugkeer naar eenvoudiger muziek met minder opsmuk
Oh, ik ben voor!! Wat is er toch met al die 4ad bandjes gebeurd?
  maandag 3 september 2001 @ 16:46:57 #10
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1551140
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:06 schreef Zanderrr het volgende:
Leuke muziek, maar echt origineel is 't ook niet...
Ze pretenderen ook niet origineel te zijn.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 3 september 2001 @ 16:50:34 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1551174
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:46 schreef links234 het volgende:
Ze pretenderen ook niet origineel te zijn.
Da's waar! Het zijn meer de popjournalisten die doen alsof het hier de tweede komst van Jezus Christus betreft, maar goed: die gasten leven van hypes en over drie maanden hebben ze weer een nieuw bandje gevonden om helemaal de hemel in te pluggen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 3 september 2001 @ 16:52:38 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_1551189
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:50 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Da's waar! Het zijn meer de popjournalisten die doen alsof het hier de tweede komst van Jezus Christus betreft

Als die voor de 2e keer komt is dat ook niet orgineel meer...

Het is gewoon iets van 'back to the roots'. En soms heb je dat even nodig om na te denken over 'waar zijn we nou mee bezig' (zie huidige top 40)

maandag 3 september 2001 @ 16:55:35 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1551216
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:52 schreef ranja het volgende:

[..]

Als die voor de 2e keer komt is dat ook niet orgineel meer...

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1551228
Back to the roots is goed, 3 akkoorden en rocken maar..
dat je het gevoel krijgt dat jij ook in zo'n bandje kunt zitten net als bij punk vroeger.

Ik vind het een goede zaak

pi_4358699
Hm ik denk dat het welzeker een nieuwe stroming aan het worden is, niet dat nu-metal verdwijnt, maar een hoop echte muziekliefhebbers kunnen het wel waarderen dat men weer terug naar de roots gaat. Ik denk dat dit alles te wijten is aan het feit dat muziek tegenwoordig nergens meer naartoe gaat.
De echte roots voor de muziek zullen altijd in de jaren 50/60/70 liggen en aangezien muziek een beetje een onbestuurbare kanonskogel aan het worden is grijpen mensen graag terug naar de 'good-old days' waarin muziek nog origineel was. Ik denk dat de cover-hype van de laatste jaren hier ook mee te maken heeft.
Hoeveel bands zie je tegenwoordig niet die de oude rock'n'roll sound nieuw leven proberen in te blazen? The Strokes zijn lang niet de enige, ook bands als The White Stripes, Starlight Mints, Black Rebel Motorcycle Club, The Hives, The Apes, en ook Nederlandse bands als Peter Pan Speedrock en The Skidmarks grijpen weer terug naar de oude sound van vroeger, toen alles nog origineel was.

just an observation...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 18 november 2002 @ 20:25:57 #16
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_6872852
Beste CD sinds jaren

Is this it? dus

Feyenoord!!! * Barça
pi_6872983
ja leuk.. ook op metropolis gezien.. word wel tijd voor een nieuwe cd.
pi_6873133
Ze zijn leuk! Paar weken geleden hun album gekregen en ik vind het hardstikke leuk!
Het gaat inderdaad meer terug op de ouderwetse rock & roll, maar op de cd staan niet echt veel harde nummers (vind ik). Het klinkt gewoon goed, en ik word er vrolijk van, hoewel ze inderdaad niet echt origineel zijn (Hives en White Stripes lijken er ook op, de laatste klinkt trouwens wel wat harder).
pi_7515538
Dit is echt zwaar goede muziek! Die stem van die zanger maakt het geheel echt geweldig!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8652885
Tip: op de 7" van Someday staan op het B-kantje 2 'home recordings' van Alone, Together en Is This It?. Gemaakt dus voordat het album is opgenomen, en het klinkt zo aandoenlijk. echt een paar jongens die thuis een provisorische studio maken. Is This It zit ook een enorm droog drum computertje in, dat maakt het geheel nog cheesier maar wel erg gaaf. Hierin zit ook al die soort 'telefoonstem' vervorming van de stem van Julian die op het album ook is terechtgekomen.

Je kunt ze ook wel vinden op soulseek of kazaa lite denk ik

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_9541445
Nigel Godrich will be working on The Strokes' new album. The band are trying out a couple of songs with Nigel in New York and will then decide on what to do next. A release is expected in the Fall of 2003.
pi_9546545
Is This It? is inderdaad een van de meest goede albums van afgelopen tijd ja! ik ben blij dat dit soort muziek in opkomst is (trouwens, in tegenstelling tot The Hives/Vines doet Das Pop me wel een beetje aan The Strokes denken)

de foute muziek van creed/nickelback is natuurlijk geen pure rock n roll

pi_9546601
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:50 schreef MadScientist het volgende:
Nigel Godrich will be working on The Strokes' new album. The band are trying out a couple of songs with Nigel in New York and will then decide on what to do next. A release is expected in the Fall of 2003.

Nigel Goodrich, is die niet van Bush???
pi_9548139
quote:
Op woensdag 2 april 2003 22:11 schreef googoodoll het volgende:
Nigel Goodrich, is die niet van Bush???
Vooral bekend als producer van Radiohead, maar heeft bijv. ook met Travis en Beck gewerkt
  donderdag 3 april 2003 @ 00:52:11 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_9550282
Grappig om te lezen wat ik er in 2001 over zei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')