abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:49:28 #276
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22347225
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 00:07 schreef _The_General_ het volgende:
Wat laten jullie je toch allemaal veel wijsmaken door de linkse media.
Goed he? Geen Volkskrant lezen en iets minder Journaal, NOVA en 2Vandaag kijken is het recept.

Tijd voor een topic "Waarom ik vandaag 1 van de 15.800.0000 ben".

Benieuwd of deze demo (van voornamelijk linkse lieden begrijp ik uit de polls van de Rode Hond) die uit de jaren 80 (toen Lubbers het fundament legde voor Gouden Jaren 90) gaat toppen. Stelletje naievelingen...
pi_22347313
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:56 schreef darktower het volgende:
................................. Natuurlijk moet je je eigen verantwoordelijkheid nemen, maar als je buiten de boot dreigt te vallen omdat je om goede redenen toch niet mee kunt komen in de maatschappij, dan moet er een vangnet zijn (of desgewenst: trampoline).
En dat is nu het probleem! Er zijn er zoveel buiten de boot gevallen dat het kabinet forse maatregelen moet nemen om weer meer mensen in die boot te krijgen.
Kijk als er op de markt twee kramen naast elkaar staan die beiden dezelfde appels verkopen, maar kraam A vraagt 10 cent meer voor een kg appels, dan gaar iedereen naar kraam B.
De wereld is ook een markt, en Nederland is kraam A

"Het roer moet om roept De Waal" en vervolgens wil hij alles bij het oude laten

Overigens ook al komen er vandaag 500.000 mensen, dan nog is het maar net 3 % van de bevolking.

[ Bericht 1% gewijzigd door more op 02-10-2004 10:21:29 ]
pi_22347510
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 03:51 schreef Herr_Ratt het volgende:

[..]

is het je niet opgevallen dat die mensen 52% over de top van hun inkomen betalen? of vind jij het niet meer dan normaal en eerlijk dat die mensen hun hele leven keihard werken en carriere maken,
Werkt een vuilnisman niet keihard denk je?

Iedere keer weer dat gejank van ik moet over iedere euro 52 cent afdragen. Wat dacht je van het principe voor iedere euro die ik extra verdien ontvang ik 48 cent extra bovenop dat enorme salaris wat ik al verdien waar ik riant van kan leven. Wat is dat toch met mensen dat hoe meer ze verdienen hoe meer ze moeten hebben. Hoe rijker hoe gieriger.

Hoe kan je je zelf in hemelsnaam zielig vinden als je meer dan 100.000 euro per jaar verdient terwijl mensen in de bijstand rond moeten komen van 750 euro per maand.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:31:43 #279
80382 manny
30 is best veel
pi_22347515
omdat ik hoop dat het rellen wordt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:33:36 #280
80382 manny
30 is best veel
pi_22347527
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:04 schreef more het volgende:

[..]

Overigens ook al komen er vandaag 500.000 mensen, dan nog is het maar net 3 % van de bevolking.
Ja en dat is dus heel erg veel.
pi_22347532
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:04 schreef more het volgende:

[..]

En dat is nu het probleem! Er zijn er zoveel buiten de boot gevallen dat het kabinet forse maatregelen moet nemen om weer meer mensen in die boot te krijgen.
Er zijn zoveel mensen buiten de boot gevallen omdat het kabinet de economische crisis niet goed aanpakt. De werkloosheid stijgt doordat de regering verkeerde maatregelen neemt waardoor de economische groei maar niet wilt aantrekken. De regering moet eens ophouden met de huidige economische crisis en de vergrijzing te misbruiken om allerlei onnodige maatregelen er door heen te jassen en zich bezig gaan houden met de belangrijke zaken. Het creeren van economische groei en dus werkgelegenheid en dus de mogelijkheid tot aflossen van de staatsschuld.
pi_22347561
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:31 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Werkt een vuilnisman niet keihard denk je?

Iedere keer weer dat gejank van ik moet over iedere euro 52 cent afdragen. Wat dacht je van het principe voor iedere euro die ik extra verdien ontvang ik 48 cent extra bovenop dat enorme salaris wat ik al verdien waar ik riant van kan leven. Wat is dat toch met mensen dat hoe meer ze verdienen hoe meer ze moeten hebben. Hoe rijker hoe gieriger.

Hoe kan je je zelf in hemelsnaam zielig vinden als je meer dan 100.000 euro per jaar verdient terwijl mensen in de bijstand rond moeten komen van 750 euro per maand.
Omdat die vuilnisman met een "leeg" hoofd zijn werk kan doen, geen opleiding nodig heeft en vooral geen stress heeft.
52% belasting is echt veel hoor! Je kunt niet onbeperkt stelen van de mensen die meer verdienen.
pi_22347643
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:37 schreef more het volgende:

[..]

Omdat die vuilnisman met een "leeg" hoofd zijn werk kan doen, geen opleiding nodig heeft en vooral geen stress heeft.
52% belasting is echt veel hoor! Je kunt niet onbeperkt stelen van de mensen die meer verdienen.
En daarom sterven brandweermannen gemiddeld genomen op hun 66ste en kunnen topmanagers op hun 50ste rentenieren en kunnen lekker gaan genieten van hun oude dag in een villawijk. Hou toch eens op met dat verheerlijken van rijkdom en succes. Ik dacht dat we dat na al die schandalen eind jaren 90 weleens gehad hadden.
pi_22347652
quote:

[..]

Het is geen stelen. Het is gewoon je plicht vervullen en je steentje bijdragen aan de samenleving. En als dat je niet bevalt dan moet je in je eenje op antarctica gaan wonen. Je leeft verdomme niet in je eentje op de wereld.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:52:46 #285
80382 manny
30 is best veel
pi_22347682
quote:

[..]

Je kunt niet onbeperkt stelen van de mensen die meer verdienen.
Over dat VERDIENEN kunnen we ook nog wel een topic openen... Ze krijgen het in ieder geval, en voor de belasting die ze betalen krijgen ze heel veel terug. Dus niet zeiken en het recht om te demonstreren gewoon respecteren.
pi_22347721
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het is geen stelen. Het is gewoon je plicht vervullen en je steentje bijdragen aan de samenleving. En als dat je niet bevalt dan moet je in je eenje op antarctica gaan wonen. Je leeft verdomme niet in je eentje op de wereld.
Nee, maar waar je wel voor zorgt, is dat de topinkomens nederland verlaten.

Dat gebeurt al.

En dan kun je natuurlijk zeer populair zeggen "opgeruimd staat netjes", maar geloof me als ik je vertel dat dit land daar netto armer van wordt.

Want wat er namelijk nog wel op grote schaal binnenkomt, zijn ongeletterden, uit anatolie/het riffgebergte.

Do the math: nederland verliest een topinkomen, wint er bijstandstrekkers bij.

Gaat dat goed op de lange duur denkt je?

Punt is: je zult dus altijd goed na moeten denken als je besluit die belasting schijven te verhogen.

En SP maatregelen a'la "alle leuke dingen halen we wel bij de topinkomens, die hebben toch geld zat" jagen hoog opgeleidde mensen linea recta de grens over.

Komt namelijk ook zelden voor dat die topinkomens er niet zelf keihard voor hebben gewerkt.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_22347788
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, maar waar je wel voor zorgt, is dat de topinkomens nederland verlaten.

Dat gebeurt al.
De verschillen in belastingen tussen europese landen is niet zo groot meer. Beter is ook om de belastingen binnen de EU gelijk te trekken. Dan hebben mensen met hoge inkomens ook geen chantagemiddelen meer om hun gelijk af te dwingen.
pi_22347926
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:04 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

De verschillen in belastingen tussen europese landen is niet zo groot meer. Beter is ook om de belastingen binnen de EU gelijk te trekken. Dan hebben mensen met hoge inkomens ook geen chantagemiddelen meer om hun gelijk af te dwingen.
Waarom zouden mensen dan nog zo'n stressvolle baan accepteren?

Of zoals mijzelf 9 jaar geleden een eigen bedrijf begonnen, miljoenen geinvesteerd, de eerste jaren alleen maar verlies geleden,dag & nacht gewerkt, en nu ik een goed lopend bedrijf heb zeker alles naar de fiscus bengen? Dacht het niet!
pi_22347991
quote:

[..]

Dan gaan ze naar de VS

Dat doen de meeste al, in de praktijk.
pi_22348032
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:16 schreef more het volgende:

[..]

Of zoals mijzelf 9 jaar geleden een eigen bedrijf begonnen, miljoenen geinvesteerd, de eerste jaren alleen maar verlies geleden,dag & nacht gewerkt, en nu ik een goed lopend bedrijf heb zeker alles naar de fiscus bengen? Dacht het niet!
Dazzle123 lijkt idd een beetje het idee te hebben dat in de top van het bedrijfsleven eindigen een tombola is, waar je 'geluk' moet hebben ofzo, en dat je dan kunt beginnen met graaien.

Hij lijkt idd niet erg stil te staan, bij het feit dat rijkdom vaak voor af gegaan wordt door jaren lang 80 uur per week draaien.

Zeg maar; dat je er toch wel keihard voor moet werken.
pi_22348218
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 10:47 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

En daarom sterven brandweermannen gemiddeld genomen op hun 66ste en kunnen topmanagers op hun 50ste rentenieren en kunnen lekker gaan genieten van hun oude dag in een villawijk. Hou toch eens op met dat verheerlijken van rijkdom en succes. Ik dacht dat we dat na al die schandalen eind jaren 90 weleens gehad hadden.
Ik heb het niet over de 0.01% van de Nederlanders die topmanager zijn, maar over de normale rijken.

Heb je trouwens een bron, dat brandweermannen gemiddeld maar 66 jaar worden?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 11:51:06 #292
80382 manny
30 is best veel
pi_22348407
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:16 schreef more het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt, maar ik kan me voorstellen dat de overheid ook wel wat terug heeft gegeven voor jou belastinggeld. Noem de bedrijfstak eens ?
pi_22348595
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:51 schreef manny het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt, maar ik kan me voorstellen dat de overheid ook wel wat terug heeft gegeven voor jou belastinggeld. Noem de bedrijfstak eens ?
Ik heb bedrijf waar ik jaarlijks ongeveer 300.000 kg paling kweek voor groothandel & export, het betreft een bijna volledig geautomatisch systeem met volledig eigen zuivering, dus milieuvriendelijk.

En ja ik heb veel van de overheid gekregen, namelijk: -Steeds meer bureaucratie bij het verkrijgen van vergunningen
- steeds hogere energieheffingen
- en veel blauwe brieven met een "goud" randje.
- milieucontroles waarbij de controleurs de regels niet kennen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:24:50 #294
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22348934
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 11:38 schreef more het volgende:
Heb je trouwens een bron, dat brandweermannen gemiddeld maar 66 jaar worden?
Het gaat natuurlijk niet alleen om de levensverwachting maar ook de kwaliteit van het leven. Als ik vanaf mijn 50e rochelend door het leven moet gaan en dan 80 wordt, vind ik dat nog steeds onacceptabel. Overigens heeft de Geus gezegd dat er wellicht wat te regelen valt voor slijtende beroepen.
Wasserwunderland
pi_22348944
quote:

[..]

Hoe kom je daarbij? Kijk alleen maar naar Ierland waar bedrijven 12 % betalen tegen hier 34% (word 30) en dat is toch een aardig verschil (voor burgers geldt ongeveer hetzelfde verschil).

Door o.a. dit verschil gaat het in Ierland economisch gezien zeer goed in vergelijking met de rest van Europa, mensen hebben meer te besteden (terwijl Ierland nog niet eens zo lang geleden een arm land was) en bedrijven willen zich maar wat graag vestigen in Ierland met als enige probleem te weinig (geschoold) personeel.

Door deze belastingtarieven is er natuurlijk amper sprake van een verzorgingsstaat en een overheersende overheid. Belastingen gelijk trekken zo ook goed zijn voor de EU maar dan wel graag richting het Ierse model, met zo'n belastingdruk is het beter te concureren met de rest van de wereld en de burger kan zo zelf zorgen voor zijn oude dag voorziening en overige verzekeringen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:48:12 #296
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_22349340
"Stem rood!....Stem je landje dood!"
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:49:14 #297
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349361
Het leuke is wel dat het forum op zaterdag lekker vrij is van linkse wauwelaars.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:51:15 #298
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349417
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:07 schreef Tup het volgende:
Waarom heeft iedereen het eigenlijk over de FNV demonstratie? Keer het tij....daar gaat hem om..
Uiteraard. Eigen moslimknuffelaars en dierenactivisten eerst!
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:57:43 #299
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_22349538
Woeha, we hebben een tegenactie!

SMS-actie tegen Lodewijk de Waal
Master of my domain
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:13:59 #300
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349847
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:01 schreef Tup het volgende:
Ik ben er uit: ik ga om 11:30 naar Keer het Tij, loop mee naar het museumplein en ga daarna weer naar huis. Protest tegen de gevoelloze plannen van het kabinet ten aanzien van de allerzwaksten in de samenleving, maar ook uit protest tegen de vakbonden, die de politieke agenda geheel overschreeuwen met hun 50+ lobbyclubje. Ik zal een Aob (Algemene Onderwijs Bond) T-shirt aanhebben met achter de A, o en b: "Alle Ouderen Beter af" (ik ben zelf 29).
Een leraar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')