triest :'(quote:AMSTERDAM - Voormalig wereldkampioen boksen Nordin Ben Salah is maandagavond op de President Kennedylaan in Amsterdam neergeschoten. Hij overleed later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Dat heeft een medewerkster van de sportschool waar 'Fighting Nordin' in Purmerend trainde, dinsdag bevestigd.
De 32-jarige in Marokko geboren Nederlander raakte rond 22.00 uur betrokken bij een schietpartij. De politie wil niet zeggen of het slachtoffer inderdaad Ben Salah is. Wel zegt de politie dat het slachtoffer meerdere malen is getroffen en dat ze op zoek zijn naar meerdere daders.
Vorig jaar september heroverde Ben Salah zijn intercontinentale WBA-titel in het supermiddengewicht. Hij was de laatste tijd actief als promotor van bokswedstrijden.
Hmmm jah.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:13 schreef Chielus het volgende:
Hm, volgens de Frontpage, is hij op vanuit een rijdende motor onder vuur genomen. Lijkt toch verdacht veel op een liquidatie.
Ja, dat heb ik ook altijd begrepen. Was ook in de weer met het trainen van randgroepjongeren enzo.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:13 schreef Againzender het volgende:
Als ik de verhalen zo hoorde was het wel een goede gast
quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:13 schreef wu-tang het volgende:
Wat is de bron??
oh ja sorry... www.nu.nl heb ik het afgehaald !!quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef Triggershot het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/112-01.html
Maar misschien hield hij zich buiten werktijd wel bezig met hele andere dingen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook altijd begrepen. Was ook in de weer met het trainen van randgroepjongeren enzo.
Strange..
dat vermoede heb ik ook meer ja. Net als Ari in 'De Dominee'quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar misschien hield hij zich buiten werktijd wel bezig met hele andere dingen.
Of iemand heeft de verkeerde persoon neergeschoten
tja dat lijkt mij ook een raar gevoel !!quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:01 schreef Fujifilm het volgende:
het is raar, dat een persoon die jij kent, die jou heeft getrained, tips gegeven hoe het beter moest.
iemand is die vaak lachte, en aardig persoon is.
zo kende ik hem van de sport school
Geschrokken ben ik niet, weet alleen niet hoe ik me er dan wel bij voel.
voor mij is het raar iemand te kennen die vermoord is
quote:Volgens trainingspartner en vriend Radmillo Soda berust de link naar criminaliteit echter niet op toeval. ''Je wordt niet zomaar op straat neergeschoten,'' zegt Soda. ''Maar ik weet niet of Nordin actief was in het criminele circuit. Ik kende hem goed en bracht veel tijd met hem door, maar over criminele activiteiten heeft hij nooit iets gezegd. En ik heb er nooit naar gevraagd.''
Een insider die anoniem wil blijven, zegt echter dat Ben Salah zich wel degelijk op het criminele pad begaf. ''Nordin had twee kanten. Aan de ene kant was hij inderdaad een topsporter met een vriendelijke uitstraling, maar hij had ook een duistere kant. Een jaar of tien geleden koos hij ervoor om zich ook in de misdaad te begeven. Hij is zelfs een keer veroordeeld vanwege illegaal wapenbezit. Door de verhalen wist iedereen in de bokswereld dat Nordin in het criminele circuit aan het klooien was.''
Zonder het naadje van de kous te weten, onderschrijft ook de Amsterdamse profbokser Raymond Joval die theorie. ''Nordin is vlak bij zijn auto doodgeschoten. Dat was een dure BMW. Ik ben ook profbokser en ik ben volgens mij zelfs iets beter dan Nordin. Ik weet dat je zo'n auto niet kunt kopen van het geld dat je in Nederland met boksen verdient. Daarvoor moet je bijklussen. Nordin gedroeg zich ook graag als een kampioen. Hij liep in dure kleding en had een luxe levensstijl. Om dat te kunnen betalen moet je in Nederland ook andere dingen doen dan boksen.''
Bron
tja dat verhaal van Joval.....je zou haast denken dattie gelijk heeft !!quote:Zonder het naadje van de kous te weten, onderschrijft ook de Amsterdamse profbokser Raymond Joval die theorie. ''Nordin is vlak bij zijn auto doodgeschoten. Dat was een dure BMW. Ik ben ook profbokser en ik ben volgens mij zelfs iets beter dan Nordin. Ik weet dat je zo'n auto niet kunt kopen van het geld dat je in Nederland met boksen verdient. Daarvoor moet je bijklussen. Nordin gedroeg zich ook graag als een kampioen. Hij liep in dure kleding en had een luxe levensstijl. Om dat te kunnen betalen moet je in Nederland ook andere dingen doen dan boksen.''
Hij deed meer dan alleen boksen, hij werkte bv ook als promotor voor gala's.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:29 schreef Bjoro het volgende:
[..]
tja dat verhaal van Joval.....je zou haast denken dattie gelijk heeft !!
Toch mooi, hij heeft zijn sporen wel verdiend.quote:Massale opkomst stille tocht Nordin
Meer dan duizend mensen hebben zaterdagmiddag in Amsterdam meegelopen in een stille tocht voor de deze week vermoorde profbokser Nordin Ben Salah.
Velen van hen droegen een wit T-shirt met daarop een foto van het slachtoffer en de tekst 'Nordin Ben Salah For Ever'. De familie liep voorop. De stoet eindigde op de President Kennedylaan, waar de 32-jarige bokser maandagavond werd neergeschoten.
De voormalig wereldkampioen kickboksen en houder van de intercontinentale WBA-titel overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |