abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 18:55:47 #51
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_24259457
Niet intercontinentiaal maar wel eens First Class van Amsterdam naar Athene vv. Omdat het vliegtuig zo vol zat en ik medische bezwaren daar tegen heb kon ik voor 200 euro overboeken naar FC. First Class is anders dan Bussiness Class (dat ken ik niet).
Ik moest 2 dagen van tevoren inzage geven aan KLM over mijn medisch bezwaar. Dat was in 1997.

First Class is heel luxe. Ruim 3 uur zuivere rust per reis. Er zaten 4 mensen in FC

Maar helaas niet intercontentiaal
pi_24261159
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_24261367
2000 euro verdien je niet met 14 uur werken
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:14:13 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24264161
mensen diei businessclass vliegen zijn niet goed bij hun hoofd. Ik zou het niet eens doen al zou mn bedrijf het betalen! Het is gewoon geldverspilling van de zuiverste orde... !!! Het is net zo idioot als een duur hotel boeken, je gaat toch niet een vliegticket kopen voor 2500 als het ook voor 500 kan!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:19:54 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24264314
als het vliegtuig neerstort stort de businessclass net zo hard neer.. ik zou het misschien overwegen als je een parachute kreeg, van a naar b kom je ook in economy class.!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:21:51 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24264362
als ik directeur van een bedrijf was zou ik geen enkel personeelslid businessclass laten vliegen! dat betaalt ie dan maar mooi zelf, ook al is ie nog zon patserige manager! en slapen in een hostel, nik poenerige zakenhotels, waar oplichterij hoogtij viert!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24264665
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:14 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar....
Jezus wat een kansloze bedoeling zeg...

Dat heb je toch niet zelf betaald? Echt voor zulke afstanden business class is pure geldverspilling...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:36:51 #58
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24264816
zit je in een fokker 70 in dezelfde brakke stoel, krijg je misschien kaviaar op je beschuitje ipv kaas..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24264942
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot.

Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig.
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:01 #60
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24265066
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:42 schreef Liejannuh het volgende:
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot.

Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig.
als je met je e-ticket inchecked op internet, of vroeg inchecked kun je zelf je zitplaats kiezen.. er zijn een aantal plaatsen met veel meer beenruimte (scheelt per vliegtuig) ik heb bijna altijd wel goede plekken als ik vroeg ben... om het risico te verminderen dat je omkomt als het vliegtuig neerstort kun je overigens beter net achter de vleugel gaan zitten (in de buurt van een nooduitgang) het vliegtuig breekt meestal daarvoor en je hebt statisctisch gezien de meeste kans om een crash te overleven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:54:11 #61
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24265155
ik heb nog niet geprobeerd trouwens op internet inchecken, maar de klm promoot het enorm en je kan dus dan volgens hun met een seat plan zelf je plaats uitkiezen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24265173
Mijn vluchten naar Mexico waren een drama. We vlogen AMS - FRA -MEX met een overstap van ruim 2 uur. Dus je zou denken dat je dan wel redelijk vroeg incheckt voor de vlucht FRA - MEX. Nou niet dus. Geen stoelen met extra beenruimte, geen stoel bij het raam, maar ergens in het midden.

Ik hoorde overigens achteraf dat je vaak al bij het boeken van je ticket je stoel kunt uitzoeken? Dat zou namelijk wel redelijk relaxed zijn.
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:57:36 #63
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24265241
bij inchecken vragen ze het vaak ook waar je wilt zitten, als zon incheckmeid geen zin heeft , of ze je niet mag zet ze je op een baggerplek.. je weet van tevoren met welk vliegtuig er gevlogen wordt, dan kan je ook van tevoren precies die stoel uitkiezen die je wilt. met inchecken zeg je dan meteen , ik wil plaats 24F , als die vrij is krijg je die.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24265332
Ik heb heeeeeeel vriendelijk geglimlacht en heel aardig gedaan enzo, maar ze konden echt niets regelen. Ze vroegen niet eens waar we wilden zitten.

Op de terugweg konden we niet eens naast elkaar zitten. Niet dat we daar nog heel veel behoefte aan hadden na een maand reizen, maar het was wel gezelliger geweest.

Overigens zaten we tussen Mexico City en Cancun wel goed! Bij de nooduitgang met zo'n 3 meter beenruimte! En hele aardige stewards en stewardessen. Kreeg allemaal extra kopjes thee enzo.
Frankfurt - Amsterdam was ook redelijk relaxed, want daar konden we onze benen redelijk goed kwijt. Jammer dat het dan maar een uurtje is.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:04:39 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24265387
lijkt me sterk dat je graag zou willen dat Frankfurt -Amsterdam ook nog 10 uren vliegen was..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24265486
Nee, dat is ook weer zo. Het was beter geweest als Mexico City - Frankfurt 1 uur was en Frankfurt - Amsterdam 10 uur. Dan had ik een stuk relaxter gezeten.
pi_24266213
Ik heb naar van Curacao naar Quito (Ecuador) gevlogen in de business class. Ik heb op Curacao gewoond een aantal jaren en vandaar kun je rechtstreeks naar Quito vliegen. Het was stervensvroeg dat het vliegtuig vertrok, om half 5 's nachts. We kregen een upgrade naar de business class omdat het overbooked was en dus konden wij in de BC. Het was wel geweldig, stoelen konden een heel eind omlaag, er was een voetenbankje, de stoelen zijn breder, je hebt een eigen tv en het eten is beter. Bovendien mag je als eerste uitstappen op de plaats van bestemming...
pi_24266297
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten???
pi_24266413
Naar China en Amerika heen en weer. Tja, het is echt geweldig....grote stoelen, tv met films, oneindig drinken, gangen diners. (Delta arilines en malaysian airlines
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:48:08 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24266436
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24266523
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben!
Ik ging toen met mijn pa. Hij heeft zijn eigen bedrijf.

Dit zegt genoeg
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:58:53 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24266669
Ik zou het niet eens willen en me hoogelijk opgelaten voelen. Het is onvoorstelbaar veel geld dat het kost!! ook al heb je zoveel geld dan nog zijn er zoveel betere manieren om het geld te besteden! Geef het dan aan een goed doel!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24266768
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Liejannuh het volgende:
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten???
Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.

Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt....
pi_24272473
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.

Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt....
In theorie gaat de bagage van de businessklanten het laatst in het vliegtuig en dus het eerst er weer uit.
In de praktijk kan er wel het een of ander mis gaan waardoor dat niet meer het geval zal zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24272896
We zaten ook in Quito he....;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')