abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2004 @ 17:27:47 #1
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085451
laat ik dan maar een nieuwe openen. Deel 1: Massa-demonstraties van FNV

Game on!
pi_22085541
Je hebt De Waal maar als avatar genomen zie ik?
  maandag 20 september 2004 @ 17:34:36 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22085625
Die vingertjes rond die mond:

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 20 september 2004 @ 17:36:28 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085679

De Waal stond wel weer te schutteren met die toespraak zeg. Als je nou een maand van tevoren al weet dat er een demonstatie aankomt, kan je toch op z'n minst je toespraak even uit je hoofd leren, ipv het van een briefje af te moeten lezen
pi_22085737
Ja maar hij moest wel speechen voor 6000000 man! Of was het nou 600000? Best lastig hoor. Zeker als je geronselde meute liever brand sticht in het stadhuis dan naar je opruiende praatjes luistert.
  maandag 20 september 2004 @ 17:43:00 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22085838
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:38 schreef Sniper het volgende:
Ja maar hij moest wel speechen voor 6000000 man! Of was het nou 600000? Best lastig hoor. Zeker als je geronselde meute liever brand sticht in het stadhuis dan naar je opruiende praatjes luistert.
Dat die brandweerlieden het stadhuis bestormden kan ik best begrip voor opbrengen. Die mensen hebben hun hele leven lichamelijk én geestelijk zeer zwaar werk gedaan, al die tijd met de gedachte dat ze op een bepaalde leeftijd mochten ophouden en horen nu opeens dat al die plannen de prullenbak inkunnen. Dan zou ik ook wel even flippen.
  maandag 20 september 2004 @ 17:46:41 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_22085918
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat die brandweerlieden het stadhuis bestormden kan ik best begrip voor opbrengen. Die mensen hebben hun hele leven lichamelijk én geestelijk zeer zwaar werk gedaan, al die tijd met de gedachte dat ze op een bepaalde leeftijd mochten ophouden en horen nu opeens dat al die plannen de prullenbak inkunnen. Dan zou ik ook wel even flippen.
Ik denk dat dat niet minder zuur is voor iemand die in hetzelfde pakket zit, en bij een commercieel bedrijf werkt.

Dat lijkt me sowieso ook weer het probleem bij deze staking, 90% van wat staakt is (semi-)ambtenaar.
&lt;signature here&gt;.
pi_22085990
Een volstrekt nietszeggende, selecte groep schreeuwers die maar wat lallen. Ik denk niet dat het beleid er een spat door veranderd. En terecht natuurlijk. Voor kennisgeving aannemen, rekening van het vandalisme en gederfde inkomsten van bedrijven naar de FNV en over tot de orde van de dag.
  maandag 20 september 2004 @ 18:01:44 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22086275
quote:
FNV eist maximaal 1,25 procent meer loon

ROTTERDAM - De FNV eist in de komende CAO-onderhandelingen maximaal 1,25 procent meer loon. Daarnaast eist de grootste vakcentrale van Nederland een stijging van de loonruimte van 1,75 procent om de bezuinigingsmaatregelen van het kabinet op bijvoorbeeld het prepensioen te repareren in CAO's. Dat heeft de FNV maandag gezegd.

"Je kan je voorstellen dat wij in tijden van actie een paar procentpuntjes meer eisen. Maar wij hechten aan werkgelegenheid en laten de lonen niet te sterk stijgen", zegt CAO-coördinator A. Jongerius van de vakcentrale. "Wij zijn er niet op uit bedrijven kapot te maken."

Collega-vakcentrale CNV heeft zijn looneis uitgesteld. Het wil er niet van beschuldigd worden de economie te schaden door te veel loon te eisen. Bovendien wil het CNV het definitieve kabinetsbeleid over bijvoorbeeld de WAO en het prepensioen afwachten om daarop hun compensatie-eisen aan te passen. Ook de FNV wacht de definitieve voorstellen af alvorens met definitieve eisen te komen, aldus Jongerius.

Naast de compensatie voor het schrappen van de regeling waarmee werknemers voor hun 65e kunnen stoppen met werken, wil de FNV meer geld voor kinderopvang en ziektepreventie. Met de looneis van 1,25 procent wil de vakcentrale het verlies aan koopkracht door de inflatie compenseren.

Bron
pi_22086518
De NOS werd zelfs poetisch zojuist. :')
pi_22086582
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:12 schreef Steijn het volgende:
De NOS werd zelfs poetisch zojuist.
En dat al bij een 6-uur uitzending, ben benieuwd strax.
pi_22086699
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:15 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En dat al bij een 6-uur uitzending, ben benieuwd strax.
Sascha de Boer zal wel klaarkomen.
pi_22086738
Ik vond het mooi om te zien. Mijn linkse hart sprong op Ik zou zo die kant op reizen en die lui een hart onder de riem steken. Probleem: ik ben het niet met alle maatregelen waartegen gedemonstreerd wordt oneens. Ik gun arbeiders die vaak al vanaf hun veertiende keihard hebben gewerkt in de bouw en zo rond hun 55e ECHT versleten zijn van harte dat ze van hun welverdiende rust kunnen gaan genieten. Dat juist die lui de lul zijn, omdat ze altijd voor een schamel loontje hebben gewerkt waarvan ze niet hebben kunnen sparen, vind ik ontzettend zuur.

Daarentegen ken ik ook wel wat oud-studiegenoten die naar mijn mening VEEL te gemakkelijk in WAO en/of bijstand terecht zijn gekomen en zich dat nu heerlijk laten aanleunen. Dat het beleid voor die lui aangepast wordt, lijkt mij EN terecht EN noodzakelijk, om WAO en bijstand te kunnen laten blijven bestaan voor degenen die het echt nodig hebben.

Mijn hart ligt bij de slecht betaalde hardwerkende arbeiders die gepakt worden. Voor hen zou ik graag gaan demonstreren. Dan wordt er alleen wel op het journaal gezegd dat ik daar ben omdat ik ook tegen de plannen met de WAO e.d. ben, moet maar eens gaan bedenken hoe zwaar dat weegt voor mij.

[edit]Ah, ik zie dat Hefaistos in het vorige topic ook al zoiets aankaartte. Ben dus niet de enige die dat lastig vindt, dat je demonstreert tegen een bepaald pakket aan maatregelen terwijl waarschijnlijk voor heel veel mensen geldt dat ze het met sommige wel, en met sommige niet eens zijn. Ik denk dat ik mijn beslissing om wel of niet op te komen dagen op 2 oktober nog maar even uitstel.

[ Bericht 13% gewijzigd door thaleia op 20-09-2004 18:28:31 ]
  maandag 20 september 2004 @ 18:34:39 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_22087058
quote:
De FNV eist in de komende CAO-onderhandelingen maximaal 1,25 procent meer loon.
Kijk dat is nog eens een opstelling. Maximaal 1,25 procent betekent dat alles minder ook goed is.
pi_22087091
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kijk dat is nog eens een opstelling. Maximaal 1,25 procent betekent dat alles minder ook goed is.
Maar ze willen er wel 1,75% loonruimte bij, dus maximaal 3%.
  maandag 20 september 2004 @ 18:43:03 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_22087270
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef thaleia het volgende:

[edit]Ah, ik zie dat Hefaistos in het vorige topic ook al zoiets aankaartte. Ben dus niet de enige die dat lastig vindt, dat je demonstreert tegen een bepaald pakket aan maatregelen terwijl waarschijnlijk voor heel veel mensen geldt dat ze het met sommige wel, en met sommige niet eens zijn. Ik denk dat ik mijn beslissing om wel of niet op te komen dagen op 2 oktober nog maar even uitstel.
  maandag 20 september 2004 @ 18:53:19 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_22087529
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef thaleia het volgende:. Dat juist die lui de lul zijn, omdat ze altijd voor een schamel loontje hebben gewerkt waarvan ze niet hebben kunnen sparen, vind ik ontzettend zuur.
Dat die lui een schamel loontje krijgen, is niet de verantwoordelijkheid van het kabinet. Een uitzonderingspositie zou dan ook een beetje raar zijn.
pi_22087637
Zijn er ook pro kabinet demonstraties? Dan kom ik wel opdagen
pi_22087667
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:57 schreef PhoolieEdje het volgende:
Nee, die mensen hebben wel wat nuttigs te doen.
pi_22087705
Net interviews met die "demonstranten". Het gros heeft dus echt geen idee waar het over gaat, ze zitten alleen een beetje die oproerpraatje van de Waal na te bleren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 20 september 2004 @ 19:08:10 #21
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_22087894
Dat noemen ze dan demonstreren. Polonaise op de Coolsingel. Stelletje softies.
pi_22088343
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:57 schreef PhoolieEdje het volgende:
Waarschijnlijk niet, want die mensen (jij incluis) hoeven niet te demonstreren om hun zin door te drammen. Dat gebeurt al met het kabinet + bijbehorende kamermeerderheid*

* ) Waarschijnlijk zal er wel een spelletje koehandel gespeeld worden in de TK om toch een aantal dingen in de begroting aan te passen, maar in het algemeen zijn het gevechten in de marge. Dittrich, Verhagen en Van Aarsten hebben vorige week na het 'uitlekken' van de Miljoenennota gezellig geluncht, dus het een en ander zal ook wel kortgesloten zijn.
  maandag 20 september 2004 @ 20:00:29 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22089230
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:19 schreef Steijn het volgende:

[..]

Sascha de Boer zal wel klaarkomen.
Die zit te soppen hier, ik moet dadelijk met het 100-dingen doekje langs te tv gaan want het druipt er letterlijk van af hier.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22089289
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:34 schreef Kaalhei het volgende:
Die vingertjes rond die mond:
[afbeelding]

Zo vader, zo zoon, , je ziet waar de schoonheid vandaan komt.
pi_22089337
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:00 schreef Kaalhei het volgende:
Die zit te soppen hier, ik moet dadelijk met het 100-dingen doekje langs te tv gaan want het druipt er letterlijk van af hier.
Die onpartijdigheid.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')