quote:
Dit regeltje viel mij laatst op in het echt. Ik ben een tijdje geleden op vakantie geweest in Drenthe en idd, je hebt daar verdomd weinig allochtonen rondlopen op straat. Moslims, Sikhs, Hare Krishna's e.d. zie je daar ook al helemaal niet. Stap je in A'dam uit dan kom je alleen al als je vanaf CS naar de Dam loopt tientallen Marokkanen, Turken, Antillianen e.d. tegen. Een wereld van verschil dus. Waar geen allochtonen zijn is ook geen overlast verzorgd door allochtonen natuurlijk. Als ik m'n flat uitloop en even 5 minuten wandel sta ik midden in the ghetto waar antillianen voor drugs overlasat zorgen met bijbehorende schietpartijen. Als een Gelly 5 minuten loopt vanaf zijn huis staat er hij in een weiland bij wijze van spreken
![]()
Klopt helemaal!
Ik kom uit Assen en ik moet elke keer weer wennen aan het "allochtonengehalte" in het westen.
Elke keer als ik in A'dam ben kijk ik mijn ogen uit naar al die verschillende kleuren mensen en al die verschillende kleren die ze dragen. Vooral die joden met enorme baarden en zo'n hoed op vind ik prachtig.
Dat hebb'n wie hier nait.
Aan de ander kant zit het Noorden wel vol met mensen met vooroordelen over de allochtone medemens in Nederland. Gewoon omdat je ze hier (relatief dan) niet zo veel tegenkomt.
Dus wat dat betreft valt het wel mee met die politiek correcte denkbeelden....
"The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return"