abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2004 @ 13:30:14 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22079747
quote:
Bijna een miljoen moslims in Nederland

Uitgegeven: 20 september 2004 10:41

VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Islamieten maken in totaal 5,8 procent van de totale bevolking uit, maar de regionale verschillen zijn groot, constateert het CBS. In Amsterdam is 13 procent van de inwoners moslim, in Den Haag 11,4 procent en in Rotterdam 10 procent. In Friesland en Drenthe daarentegen is nog geen 2 procent van de bewoners islamiet. Het CBS verwacht dat het aantal moslims de grens van 1 miljoen in 2006 passeert.
Kom net dit artikel in gesloten topics tegen, maar het gaat mij even om het vetgedrukte regeltje.

Dit regeltje viel mij laatst op in het echt. Ik ben een tijdje geleden op vakantie geweest in Drenthe en idd, je hebt daar verdomd weinig allochtonen rondlopen op straat. Moslims, Sikhs, Hare Krishna's e.d. zie je daar ook al helemaal niet. Stap je in A'dam uit dan kom je alleen al als je vanaf CS naar de Dam loopt tientallen Marokkanen, Turken, Antillianen e.d. tegen. Een wereld van verschil dus. Waar geen allochtonen zijn is ook geen overlast verzorgd door allochtonen natuurlijk. Als ik m'n flat uitloop en even 5 minuten wandel sta ik midden in the ghetto waar antillianen voor drugs overlasat zorgen met bijbehorende schietpartijen. Als een Gelly 5 minuten loopt vanaf zijn huis staat er hij in een weiland bij wijze van spreken

Wat dat betreft is het raar dat mensen zoals Gelly (woonachtig in Drenthe) of SCH (woonachtig in Groningen als ik mij niet vergis) zo hoog van de toren blazen met hun politiek correcte denkbeelden. Ik vraag me af of Gelly wel eens een neger in het echt heeft gezien
Maar even serieus: er zijn dus talloze mensen die eigenlijk een mening hebben over bijvoorbeeld dus problemen met allochtonen terwijl ze zelf in een compleet blanke autochtone omgeving wonen. mensen die roepen dat je problemen niet mag koppelen aan ras of geloof terwijl ze zelf ver weg wonen van de plaatsen waar deze problemen plaatsvinden.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 20 september 2004 @ 13:58:23 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_22080423
Of gewoon heel ander overheidssysteem. Gewoon iedere provincie eigen regels/wetten en eigen parlement. En landelijke overheid enkel voor het leger/buitenlandse zaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 20 september 2004 @ 14:00:32 #3
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22080469
Nederland lijkt me persoonlijk iets te klein voor een federatie met 12 deelstaten.

Maar ik snap je punt niet zo TS.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 20 september 2004 @ 14:02:09 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22080507
Hiero geen buitenlanders? Kom jij wel es in emmen? Daar lopen er anders naar mijn mening gewoon teveel. En ja, wat wil je...op vakantie gaan naar de huttenheugte
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 20 september 2004 @ 14:03:40 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22080531
Net alsof allochtonenproblematiek het enige belangrijke politieke beleid is.

Wat weten ze in de randstad van de plattelandsproblematiek, mensen die een half uur moeten wachten op een ambulance of politieauto, drugstoeristen uit het buitenland, etc.etc.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 20 september 2004 @ 14:03:54 #6
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_22080536
Ik snap TS zijn punt perfect, ik wordt dan ook misselijk van al die Frieze mutsen hier, die het aantal allochtonen wat ze hebben ontmoet op één hand kunnen tellen. Gelijk het kanton systeem invoeren, laat mensen maar mooi voor hun eigen gebiedje stemmen, dan zullen ze in dat rode Noorden wel eens beter nadenken.

Elk kanton heeft zijn eigen grondwet, parlement (veel eenkamerparlementen van 58 tot 200 zetels), regering en rechtbanken. In sommige kantons houdt men openbare algemene vergaderingen, de Landesgemeinden, waarop alle volwassenen van het dorp of het kanton mogen deelnemen (directe democratie) aan het openbaar debat en meestemmen over de genomen beslissingen. De deelregeringen bestaan uit 5 of 7 ministers. Volgens de grondwet van Zwitserland is de residuaire macht toegekend aan de kantons, d.w.z. dat de kantons bevoegd zijn voor alles wat niet expliciet aan de federatie is toevertrouwd in de grondwet. Binnen de kantons genieten de gemeentes vaak uitgebreide autonomie, maar dit hangt sterk af van het kanton.

De Zwiterse kantons:

[ Bericht 27% gewijzigd door Tyrhraustur op 20-09-2004 14:11:08 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  maandag 20 september 2004 @ 14:03:59 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_22080541
quote:
Op maandag 20 september 2004 14:02 schreef Qwea het volgende:
Hiero geen buitenlanders? Kom jij wel es in emmen? Daar lopen er anders naar mijn mening gewoon teveel. En ja, wat wil je...op vakantie gaan naar de huttenheugte
In Angeslo of Emmerhout wonen er idd genoeg van dat soort mensen!
pi_22080557
quote:
Op maandag 20 september 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar even serieus: er zijn dus talloze mensen die eigenlijk een mening hebben over bijvoorbeeld dus problemen met allochtonen terwijl ze zelf in een compleet blanke autochtone omgeving wonen. mensen die roepen dat je problemen niet mag koppelen aan ras of geloof terwijl ze zelf ver weg wonen van de plaatsen waar deze problemen plaatsvinden.

Tja, maar hier in Groningen hebben we weer andere problemen waar ook door alle Nederlanders over wordt meebeslist. Zo werkt democratie, toch? Al werkt die in Nederland al lang niet meer, maar dat terzijde
  maandag 20 september 2004 @ 14:05:31 #9
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_22080575
Denthe is een provincie, geen gemeente.

en ff ontopic:
nee natuurlijk niet
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 20 september 2004 @ 14:09:00 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22080656
quote:
Op maandag 20 september 2004 14:03 schreef Posdnous het volgende:
Net alsof allochtonenproblematiek het enige belangrijke politieke beleid is.

Wat weten ze in de randstad van de plattelandsproblematiek, mensen die een half uur moeten wachten op een ambulance of politieauto, drugstoeristen uit het buitenland, etc.etc.
dat is nou net mijn punt, bedankt voor het aanstrepen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 20 september 2004 @ 14:10:06 #11
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22080685
Dus omdat mensen een andere mening dan jij aanhangen mogen ze niet stemmen?
Dat lijkt bijna extreem links.....

Overigens, het probleem wat jij schetst is in NL toch allang ondervangen door de provinciale staten.
Of is het al zo lang geleden dat je op de middelbare school een lesje staatsinrichting hebt gehad?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_22080688
Dus als iemand (in het midden gelaten of dat terecht of onterecht is) meent dat je problemen niet mag koppelen aan ras of geloof, dan heeft die persoon geen stemrecht meer? Alsof iemand kan bepalen dat hij toevallig in een volledig blanke omgeving woont. Zullen we dan ook maar het stemrecht afschaffen van alle westerlingen die gaan rentenieren in Drenthe of Groningen?

En dan Drenthe ook nog "gemeente" noemen... Toegegeven, herindelingen zijn er geweest, maar Drenthe is voorlopig echt nog niet tot één gemeente gefuseerd... Je zit echt onzin uit te kramen.

Oja, en nog iets: Jij denkt zeker dat wanneer je minder of geen allochtonen binnen je gemeenschap hebt, dat je dan geen problemen kunt hebben? Je zit zelf dus eigenlijk net zo hard een mening te verkondigen over iets waar je geen verstand van hebt. Zullen we jou je stemrecht dan gelijk ook maar afnemen?
pi_22080902
Wat ben je ook een schattige debiel .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22081294
quote:
Op maandag 20 september 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
Waar geen allochtonen zijn is ook geen overlast verzorgd door allochtonen natuurlijk. Als ik m'n flat uitloop en even 5 minuten wandel sta ik midden in the ghetto waar antillianen voor drugs overlasat zorgen met bijbehorende schietpartijen.
Ik maak me kwaad over dit soort uitspraken. Niet omdat ze onwaar zijn (er is zeker een statistische basis) maar omdat ze een oplossing frustreren.

Drugsoverlast, ghettovorming en stadscriminaliteit zijn het gevolg van sociale achterstand, en niet direct het gevolg van herkomst, geloofsovertuiging of huidskleur.

Dat er relatief veel allochtonen een sociale achterstand hebben heeft vele oorzaken, o.a. gebrek aan intergratie, maar ook tegenwerking vanuit de autochtone maatschappij. Uitspraken als de jouwe zijn stigmatiserend en segregerend, en je werkt daarme een oplossing aktief tegen; het kan alleen maar leiden tot meer aversie tussen autochtonen en allochtonen.

Het is zaak de oorzaken van de sociale achterstand op te lossen, en tegelijkertijd criminaliteit aan te pakken door politie en justitie effectiever te maken. Het direct linken van marokkanen, turken en antillianen aan criminaliteit is gevaarlijk, niet omdat je het niet mag zeggen (bekend rechts verwijt aan links) maar omdat het de enige mogelijke oplossing tegenwerkt.
pi_22087318
Ik las eens een artikeltje dat mensen uit Oost-Groningen slecht Nederlands spreken. Zelfs de gemiddelde allochtoon zou beter Nederlands spreken.

Meteen het stemrecht ontnemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 september 2004 @ 18:51:27 #16
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_22087495
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik las eens een artikeltje dat mensen uit Oost-Groningen slecht Nederlands spreken. Zelfs de gemiddelde allochtoon zou beter Nederlands spreken.

Ik ben vrijwel nooit een Hollander tegengekomen die goed Nederlands kon praten (en dan heb ik het over Hollander tot in de 6e generatie). Nederland is, nou ja behoort een confederatie te zijn.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_22087522
Dan mag jij ook niet meer stemmen.. jij weet niet wat de problemen van het platteland zijn (ga ervanuit dat je in amsterdam woont)
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_22087548
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:53 schreef BarBaar het volgende:
Dan mag jij ook niet meer stemmen.. jij weet niet wat de problemen van het platteland zijn (ga ervanuit dat je in amsterdam woont)
Dus je bent voor een kantonstelsel? Een boer uit Roden weet immers ook niets van de problemen in Rotterdam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22087700
gewoon iedereen stemrecht geven naar de hoeveelheid belasting die ze betalen, is niet meer dan eerlijk want als je veel centjes aan de regering geeft moet je ook wel kunnen zeggen waar het heen gaat
pi_22087734
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:00 schreef Herr_Ratt het volgende:
gewoon iedereen stemrecht geven naar de hoeveelheid belasting die ze betalen, is niet meer dan eerlijk want als je veel centjes aan de regering geeft moet je ook wel kunnen zeggen waar het heen gaat
  maandag 20 september 2004 @ 19:04:27 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22087810
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:00 schreef Herr_Ratt het volgende:
"Hee jij daar, jij verdient de helft van wat ik verdien, betaalt de helft van wat ik aan belasting betaal, dus kom maar hier met die halve stem!"

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_22087861
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Je komt zelf uit Den Bosch.
pi_22087891
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:06 schreef Gallo het volgende:

[..]

Je komt zelf uit Den Bosch.
Ooit een artikel gezien dat mensen uit Den Bosch slecht Nederlands spreken? Nou, ik niet.
  maandag 20 september 2004 @ 19:08:52 #24
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_22087916
Maar zo geef je in de gebieden waar dit soort problematische figuren wonen, deze mensen relatief nog meer democratische macht. Ik ben er trouwens wel voor Groningen het stemrecht te ontnemen. Rare communisten daar!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_22088031
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ooit een artikel gezien dat mensen uit Den Bosch slecht Nederlands spreken? Nou, ik niet.
Brabanders zijn zich meestal niet bewust van hun spraakgebrek. Toch spreekt de gemiddelde turk behoorlijker Nederlands dan een brabander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')