Kom net dit artikel in gesloten topics tegen, maar het gaat mij even om het vetgedrukte regeltje.quote:Bijna een miljoen moslims in Nederland
Uitgegeven: 20 september 2004 10:41
VOORBURG - Begin dit jaar woonden er naar schatting 945.000 moslims in Nederland. Het aantal is daarmee ten op zichte van 1990 verdubbeld. Veruit de meeste moslims (tweederde) zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst, blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.
Islamieten maken in totaal 5,8 procent van de totale bevolking uit, maar de regionale verschillen zijn groot, constateert het CBS. In Amsterdam is 13 procent van de inwoners moslim, in Den Haag 11,4 procent en in Rotterdam 10 procent. In Friesland en Drenthe daarentegen is nog geen 2 procent van de bewoners islamiet. Het CBS verwacht dat het aantal moslims de grens van 1 miljoen in 2006 passeert.
In Angeslo of Emmerhout wonen er idd genoeg van dat soort mensen!quote:Op maandag 20 september 2004 14:02 schreef Qwea het volgende:
Hiero geen buitenlanders?Kom jij wel es in emmen? Daar lopen er anders naar mijn mening gewoon teveel. En ja, wat wil je...op vakantie gaan naar de huttenheugte
![]()
Tja, maar hier in Groningen hebben we weer andere problemen waar ook door alle Nederlanders over wordt meebeslist. Zo werkt democratie, toch? Al werkt die in Nederland al lang niet meer, maar dat terzijdequote:Op maandag 20 september 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Maar even serieus: er zijn dus talloze mensen die eigenlijk een mening hebben over bijvoorbeeld dus problemen met allochtonen terwijl ze zelf in een compleet blanke autochtone omgeving wonen. mensen die roepen dat je problemen niet mag koppelen aan ras of geloof terwijl ze zelf ver weg wonen van de plaatsen waar deze problemen plaatsvinden.
dat is nou net mijn punt, bedankt voor het aanstrepenquote:Op maandag 20 september 2004 14:03 schreef Posdnous het volgende:
Net alsof allochtonenproblematiek het enige belangrijke politieke beleid is.
Wat weten ze in de randstad van de plattelandsproblematiek, mensen die een half uur moeten wachten op een ambulance of politieauto, drugstoeristen uit het buitenland, etc.etc.
Ik maak me kwaad over dit soort uitspraken. Niet omdat ze onwaar zijn (er is zeker een statistische basis) maar omdat ze een oplossing frustreren.quote:Op maandag 20 september 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
Waar geen allochtonen zijn is ook geen overlast verzorgd door allochtonen natuurlijk. Als ik m'n flat uitloop en even 5 minuten wandel sta ik midden in the ghetto waar antillianen voor drugs overlasat zorgen met bijbehorende schietpartijen.
Ik ben vrijwel nooit een Hollander tegengekomen die goed Nederlands kon praten (en dan heb ik het over Hollander tot in de 6e generatie). Nederland is, nou ja behoort een confederatie te zijn.quote:Op maandag 20 september 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik las eens een artikeltje dat mensen uit Oost-Groningen slecht Nederlands spreken. Zelfs de gemiddelde allochtoon zou beter Nederlands spreken.
Meteen het stemrecht ontnemen.
Dus je bent voor een kantonstelsel? Een boer uit Roden weet immers ook niets van de problemen in Rotterdam.quote:Op maandag 20 september 2004 18:53 schreef BarBaar het volgende:
Dan mag jij ook niet meer stemmen.. jij weet niet wat de problemen van het platteland zijn (ga ervanuit dat je in amsterdam woont)
quote:Op maandag 20 september 2004 19:00 schreef Herr_Ratt het volgende:
gewoon iedereen stemrecht geven naar de hoeveelheid belasting die ze betalen, is niet meer dan eerlijk want als je veel centjes aan de regering geeft moet je ook wel kunnen zeggen waar het heen gaat
"Hee jij daar, jij verdient de helft van wat ik verdien, betaalt de helft van wat ik aan belasting betaal, dus kom maar hier met die halve stem!"quote:Op maandag 20 september 2004 19:00 schreef Herr_Ratt het volgende:
gewoon iedereen stemrecht geven naar de hoeveelheid belasting die ze betalen, is niet meer dan eerlijk want als je veel centjes aan de regering geeft moet je ook wel kunnen zeggen waar het heen gaat
Je komt zelf uit Den Bosch.quote:Op maandag 20 september 2004 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik las eens een artikeltje dat mensen uit Oost-Groningen slecht Nederlands spreken. Zelfs de gemiddelde allochtoon zou beter Nederlands spreken.
Meteen het stemrecht ontnemen.
Ooit een artikel gezien dat mensen uit Den Bosch slecht Nederlands spreken? Nou, ik niet.quote:Op maandag 20 september 2004 19:06 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je komt zelf uit Den Bosch.
Brabanders zijn zich meestal niet bewust van hun spraakgebrek. Toch spreekt de gemiddelde turk behoorlijker Nederlands dan een brabander.quote:Op maandag 20 september 2004 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ooit een artikel gezien dat mensen uit Den Bosch slecht Nederlands spreken? Nou, ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |