Het is waarschijnlijk ook nogeens zuiver mineraalwater, dus bottelen en verkopen om de kosten ten dele hiermee te financieren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:33 schreef komrad het volgende:
Serieuze oplossing.
Indien het vallen van de rots werkelijk veroorzaakt worden door het water dat blijft staan de tussen de ondoordringbare kolommen van gestold magma is de oplossing om de zorgen dat de hoeveelheid water sterk afneemt. Dit kan mijns inziens door
Meerdere kleine gaten in de ondoordringbare kolommen boren op een manier dat het water gecontroleerd de berg uit kan stromen
Ik denk dat het boren te veel trillingen veroorzaakt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:33 schreef komrad het volgende:
Serieuze oplossing.
Indien het vallen van de rots werkelijk veroorzaakt worden door het water dat blijft staan de tussen de ondoordringbare kolommen van gestold magma is de oplossing om de zorgen dat de hoeveelheid water sterk afneemt. Dit kan mijns inziens door
Meerdere kleine gaten in de ondoordringbare kolommen boren op een manier dat het water gecontroleerd de berg uit kan stromen
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk ook nogeens zuiver mineraalwater, dus bottelen en verkopen om de kosten ten dele hiermee te financieren. ehm nee, het is regenwater
Dit plan kost een zeer zeer kleine fractie van de kosten (en het leed) van een eventuele ramp.
Maar er zijn weinig landen die willen investeren in het voorkomen van rampen. Nederland is een uitzondering. Na eerst in 1953 leergeld betaald te hebben zijn de Deltawerken aangelegd. Je spreekt jezelf tegen: 'Ná' ?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:29 schreef Lammie het volgende:
[..]
Ik denk dat het boren te veel trillingen veroorzaakt. Te veel trilling voor wat? Een aardbeving kan niet worden opgewekt door trillingen
Serieuze oplossing.
Ik zit zelf te denken om rond palma een ketting van lichte atoom bommen te plaatsen.
En op het moment dat het stuk afbreekt en die mega golf ontstaat, tegelijk die bommen te laten ontploffen zodat die megagolf gebroken wordt. Ik denk dat dit de enigste oplossing is om schade te beperken. Ik denk dat dat het alleen maar erger maakt, kom op man, 'serieuze oplossing'?
Door de trillingen van het boren kan het eiland verder scheuren, slimpie.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:14 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Te veel trilling voor wat? Een aardbeving kan niet worden opgewekt door trillingen. Ik denk dat dat het alleen maar erger maakt, kom op man, 'serieuze oplossing'?
De meeste wetenschappers zijn het er over eens dat de originele voorspelling niet juist zijn. Het is niet bewezen dat de vulkaan een stoomketel is, het is niet bewezen dat er echt te maken is van een diepe scheur, het is al gezegd in de documentaire dat de voorspellingen van de hoogte van de tsunami geen rekening houden met turbulenties/wrijvingen/ondiep water. Als dat wel wordt gedaan komt de golf niet hoger dan een meter bij Amerikaquote:Op donderdag 6 januari 2005 18:16 schreef komrad het volgende:
Het probleem van dit topic lijkt me duidelijk, de wetenschappers zijn het niet met elkaar eens hoe het nu zit. Persoonlijk vond ik de documentaire helder en logisch, maar er zijn zeer waarschijnlijk ook voldoende argumenten om te twijfelen aan de beweringen die gedaan worden.
Het lijkt me vreemd dat de tsunami niet de overkant van de oceaan haalt terwijl hij ook van atjeh naar de afrikaanse kust is gekomen. Maar het probleem is dus er is geen wetenschappelijke consensus over dit onderwerp
Hallo, maak jij eerst eens je school af.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:17 schreef markzone het volgende:
Na het lezenvan het sukje van Roger en het bekijken vanzijn links moet het toch wel erg duidelijk zijn geworden dat de sensatiejournalistiek erg goed bezig is geweest de afgelopen dagen/weken. Als er nu nog mensen zijn die denken dat op La Palma een megatsunami gecreëerd kan worden, die kunnen bijna voor gek verklaard worden.
Dit sluit echt niet uit dat er nooit zoiets als een mega-tsunami zal komen. Ik denk (met mijn 6 VWO NT en 1ste jaars NAtuurkunde HBO) dat een mega-tsunami zeker kan worden gecreëerd door een meteorietinslag of iets dergelijks en misschien ook wel bij een uitbarsting van een vulkaan maar dan moet het echt gaan omeen gigantisch uitbarsting warbij waarschijnlijk een heel vulkanisch eiland weggevaagd wordt. iets in die trend.
dus het is duidelijk dat een mega-tsunami in de Atlantic Ocean sensatiejournalistiek is, maar is geen argument om te zeggen dat het NOOIT zal voorkomen. Wetenschappers zijn niet in staat zulke gigantische rampen te kunnen voorspellen.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:08 schreef Lammie het volgende:
[..]
Hallo, maak jij eerst eens je school af.
En volgens mij zit jij op de 1e jaar spinazie academie.
quote:Op maandag 24 januari 2005 01:27 schreef OnegaiNL het volgende:
of we schieten gewoon delen van die rots de ruimte in
of we leggen ze neer bij dat stadje in rusland die door chemische ramp onleefbaar is geworden XD
maar ja ik ben ook bang dat het gaat gebeuren, maar of het gaat gebeuren in mijn leven lijkt me nogal sterk, alleen het lastige is hoe gaan ze rotsen veranderen, 1 fout en het klapt dat moment al de zee in.... tja dus ze moeten het voorzichtig gaan doen, rotsen erafhakken
....quote:Woonplaats: Zaandam
Geboortedatum: 1988-03-19
Opleiding: VMBO Theoretisch
Beroep:
Hobbies/interesses: Anime, Manga, Japan
kan je niet tegen een grap ofzo?quote:
Ja, Nederland zit veiligquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Interessante link: http://www.coasttocoastam.com/shows/2005/01/21.html
Met onderaan een animatie
En als niet donderdag, dan zijn hier nog wat meer toekomstige optiesquote:Op maandag 22 mei 2006 14:24 schreef bolletje_25 het volgende:
En het is bijna zover!
http://www.savelivesinmay.com/
Donderdag gaan we dood. Net na m'n examens, kutzooi
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |