abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:00:44 #176
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_37881730
Interessante link: http://www.coasttocoastam.com/shows/2005/01/21.html

Met onderaan een animatie
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:07:05 #177
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37881948
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Interessante link: http://www.coasttocoastam.com/shows/2005/01/21.html

Met onderaan een animatie
Ja, Nederland zit veilig !! Dan gaan we na die tsunami onze slag slaan en net als vroeger weer roeleren over de wereld
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 22 mei 2006 @ 14:24:12 #178
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_38083685
En het is bijna zover!

http://www.savelivesinmay.com/

Donderdag gaan we dood. Net na m'n examens, kutzooi
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_38084388
we moeten gewoon het water uit de oceaan pompen
"meteen moet ik matten met die mattie met die matje, want we zijn plakkerig en plageriger als een platje"
pi_38098211
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:24 schreef bolletje_25 het volgende:
En het is bijna zover!

http://www.savelivesinmay.com/

Donderdag gaan we dood. Net na m'n examens, kutzooi
En als niet donderdag, dan zijn hier nog wat meer toekomstige opties
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 22:30:00 #181
8781 crew  Frutsel
pi_46862835
even een kickje...
voor diegenen die DIGI-TV hebben.. zo op PRO SIEBEN
komt er een lange docu over op
pi_46864651
Dit is wel heel erg bruut
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:36:54 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46865301
doe ff een samenvatting aub.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 23:43:33 #184
8781 crew  Frutsel
pi_46865505
Naja, in de docu werden dus diverse mogelijkheden bekeken...

bijv een aardverschuiving door zware regenval...
een terroristische aanslag op de flank van de berg, bijv door raketten of bommen of een aardbeving...

In elk van die gevallen wezen proeven en bodemonderzoekjes aan dat de berg weliswaar onstabiel was, maar niet genoeg om ook in te zakken...
Echter bij een vulkaanuitbarsting was dat anders... volgens die onderzoekers kwam er bij zo'n krachtige ontploffing genoeg energie vrij die de flank van de berg wel degelijk zou doen inzakken... omdat die al instabiel is en juist door de opwaartse krachten en de uitzettende kracht van magma/lava zou het goed mogelijk zijn dat de flank instort en daarbij in zee een supergolf teweeg brengt richting het oosten van de VS...
Binnen 4 generaties zou dit 'zeker' gebeuren...

Echter blijft het gissen hoe zwaar zon uitbarsting zou zijn en wat voor golf het zou zijn...

Es kijken of ik dit nog ergens kan terug vinden... jammer van het duits

Kijk anders eens hier... [SP-films/Docu's/Boeken] Waarbij "De Elementen" de hoofdrol heeft. Te kijken via YouTube.

BBC Horizon heeft er ook iets over gemaakt, deels identiek.. alleen dit was specifiek op La Palma, de BBC heeft er ook 4 andere natuurrampen aangeknoopt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:44:38 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46865544
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:43 schreef Frutsel het volgende:
Naja, in de docu werden dus diverse mogelijkheden bekeken...

bijv een aardverschuiving door zware regenval...
een terroristische aanslag op de flank van de berg, bijv door raketten of bommen of een aardbeving...

In elk van die gevallen wezen proeven en bodemonderzoekjes aan dat de berg weliswaar onstabiel was, maar niet genoeg om ook in te zakken...
Echter bij een vulkaanuitbarsting was dat anders... volgens die onderzoekers kwam er bij zo'n krachtige ontploffing genoeg energie vrij die de flank van de berg wel degelijk zou doen inzakken... omdat die al instabiel is en juist door de opwaartse krachten en de uitzettende kracht van magma/lava zou het goed mogelijk zijn dat de flank instort en daarbij in zee een supergolf teweeg brengt richting het oosten van de VS...
Binnen 4 generaties zou dit 'zeker' gebeuren...

Echter blijft het gissen hoe zwaar zon uitbarsting zou zijn en wat voor golf het zou zijn...

Es kijken of ik dit nog ergens kan terug vinden... jammer van het duits

Kijk anders eens hier... [SP-films/Docu's/Boeken] Waarbij "De Elementen" de hoofdrol heeft. Te kijken via YouTube.

BBC Horizon heeft er ook iets over gemaakt, deels identiek.. alleen dit was specifiek op La Palma, de BBC heeft er ook 4 andere natuurrampen aangeknoopt

ik ga het ff zien morgen.
pi_46867228
La Palma, daar ben ik met mijn ex vriendinnetje op vakantie geweest, mooi eiland en weinig toerisme.
Jammer dat het ons nu dood gaat maken.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_46869470
arme guanchen
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:34:43 #188
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46869560
Wat een flauwekul trouwens, ik geloof er niks van.

Een brokje steen valt in het water en 4000km verderop NY gaat ten onder.

Wel een droomscenario voor velen trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46882384
Zolang ik leef stort die berg niet in.
pi_46914834
Nou, als Al Quada weer eens iets nieuws wil doen.
pi_46915951
Ik snap de ophef niet zo. In de toekomst staan er heus wel grote rampen te gebeuren, we zijn tegenwoordig zo naief te denken dat ons niets meer kan gebeuren.
Er liggen zoveel gevaren op de loer, mensen genoeg op deze wereld
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_46921113
Er zijn aanwijzingen dat in prehistorische tijden zich in Noord Engeland ook een tsunami voorgedaan heeft.
De oorzaak hiervan zou kunnen zijn het afschuiven van een gashoudende modderlaag op een hellend gedeelte van de zeebodem tussen Noorwegen en Engeland in.
Heeft iemand hier gegevens over?
pi_46985193
(Boeie) het is toch alleen maar nadelig voor amerika(,alsof zij ook zooveel aan andere denken).. Bij ons zou je nevernooit zo'n golfje zien als ie in het water valt.

(Mischien kunnen we het instorten van die berg koppelen aan 'Global Warming' en dan zeggen dat het de eigen schuld is van die amerikanen
  Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 21:25:53 #194
8781 crew  Frutsel
pi_46991519
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:04 schreef Don_Dajo het volgende:
(Boeie) het is toch alleen maar nadelig voor amerika(,alsof zij ook zooveel aan andere denken).. Bij ons zou je nevernooit zo'n golfje zien als ie in het water valt.

(Mischien kunnen we het instorten van die berg koppelen aan 'Global Warming' en dan zeggen dat het de eigen schuld is van die amerikanen
zou leuker zijn als we een quake krijgen ergens in het noorden van de atlantic... of de noordzee..
dan kunnen ze letterlijk de borst natmaken in het westen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:26:42 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46994248
volgens mij ligt nederland redelijk safe qua tsunami. we hebben veel landen die de eerste golf pakken.

we hoeven straks alleen maar groningen af te schrijven door inzakkingen en aardbevingen. maar daar hebben we wel veel geld voor terug gekregen. waarmee we ondermeer de dijken verhoogd hebben.

nou maar hopen dat het gat, wat nu groningen heet, niet heel nederland van boven doet overstromen...
pi_46995414
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:26 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij ligt nederland redelijk safe qua tsunami. we hebben veel landen die de eerste golf pakken.

we hoeven straks alleen maar groningen af te schrijven door inzakkingen en aardbevingen. maar daar hebben we wel veel geld voor terug gekregen. waarmee we ondermeer de dijken verhoogd hebben.

nou maar hopen dat het gat, wat nu groningen heet, niet heel nederland van boven doet overstromen...
Mwa utrechtse heuvelrug is hoog
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:19:12 #197
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_47058898
tvp
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 12:16:43 #198
8781 crew  Frutsel
pi_49996427
May 29, 2007
Fortnightly Tenerife News, Spain

That Canary Islands tsunami is back in the news again in the USA. The one, that is, that foreign experts like Prof Bill McGuire say will be triggered by an eruption and mega-landslide in La Palma and which island authorities prefer not to talk about.

But in the hypothetical case of half of La Palma crashing down into the sea tomorrow, the mega-tsunami it would stir up would, after a few hours crossing the Atlantic, slam into the US’s east coast – and lay it waste.

And although there’s no telling when the crunch might occur – next week, next century or next millennium – some people across the pond are getting pretty twitchy and are preparing themselves, right now. Just in case.

Take Onslow, Carteret and Duplin Counties, for instance, which at the end of April staged a three day exercise “to test the area’s abilities to respond to a simulated mega-tsunami”.

The operation was a logical next-step after Onslow became the first major county on America’s east coast to have a tsunami emergency plan in place.

The event included emergency meetings and a simulated air evacuation.
Waste of time and money?

Not according to rescue volunteers who said the exercise was also a good opportunity to prepare for the hurricane season which begins on June 1.

http://www.tenerifenews.com/cms/front_content.php?client=1%E2%8C%A9=1&idcat=8&idart=6050
pi_54480657
Schopje DE lijkt me wel handig.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:44:16 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54482396
we hebben toch voor golven een golfbreker? waarom zou dit op grote schaal niet kunnen worden toegepast op tsunami's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')