Het gaat om de vernietigingskracht.quote:Op maandag 27 december 2004 23:25 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Eeehmz, in de TT staat megatsunami, in 1958 was er een tsunami met vloedgolven van een halve kilometer (!!!) hoog en dat was géén mega-tsunami. Hij was zelfs klein.
Om eentje met vloedgolven van 50 meter hoog dan megatsunami's te noemen.....
Omdat een tsunami niets met eb en vloed te maken heeft.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:08 schreef Mr-Mackey het volgende:
Snap overigens niet waarom iedereen het ineens over Tsunami's heeft i.p.v. vloedgolven.
Het water kwam volgens mij toch duidelijk omhoog, dat heet vloed. Net zoals wij de term stormvloed kennen.quote:Op zondag 2 januari 2005 11:32 schreef Light het volgende:
Omdat een tsunami niets met eb en vloed te maken heeft.
Tsunami's zijn hip!quote:Op zondag 2 januari 2005 11:08 schreef Mr-Mackey het volgende:
[..]
Snap overigens niet waarom iedereen het ineens over Tsunami's heeft i.p.v. vloedgolven.
Ja, dit soort berichten scoren nu wel natuurlijk.quote:Op zondag 2 januari 2005 20:55 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Wat een sensatiejournalistiek zeg, niet te geloven.
Yep, alhoewel een meteoriet misschien niet de eigenschappen heeft van die vacuum werking onder de golf, die de golf nog verder opstuwt. En een meteoriet is een punt, in tegenstelling tot een aardbeving, en daardoor neemt de intensiteit snel af. Een meteoriet komt natuurlijk wel met een rotvaart naar beneden, dus dat compenseert.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:52 schreef achtbaan het volgende:
water wordt vanaf de bodem meegeduwd naar de kust.. dat is kenmerkend voor megatsunami, de andere kenmerk is het ontstaan van een 'waterwand' en dat de megatsunamgolfi zjin periode afmaakt op de bodem. Normale golven worden gebroken zodra ze de kust raken...
leuk en interessant, net was er een reportage hierover in Kruispunt... heel eng.
een meteoriet kan dat ook veroorzaken, neem ik aan...
Ja, maar het is sowieso niet realistisch.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:59 schreef Morkje het volgende:
Stukje zee naast La Palma inpolderen. Oostkust VS evacueren en kernbom er op (of 2, of 10). Stelletje polen op die berg zetten en ze langzaam dat ding in stukjes laten hakken en in zee laten dumpen. 100 kilometer zee aan de oostkust van de VS inpolderen. (of misschien alleen het continentaal plat, ff laten uitrekenen) en pas gaan bebouwen als die golf is geweest. Allemaal een beetje duur. Een combinatie van 1 en 3 lijkt me een meest haalbare (goedkope). Maar dan moeten we het wel snel doen, nu zijn die polen nog goedkoop.
Maar ff serieus: gewoon met een zooi explosieven langzaam die bergwand de zee in dwingen lijkt me wel te doen.
Ik bedoel dat het eiland sowieso niet in zal storten, en als het gebeurt zullen de golven een stuk kleiner worden dan men in de 'documentaire' je wil laten geloven. Lees het dikgedrukte stuk eens dat ik hierboven heb geschreven.quote:Op maandag 3 januari 2005 02:09 schreef Jihad-Joe het volgende:
Hoezo niet realistisch?
Volgens mij is het met de huidige mijntechnieken mogelijk.
Als die tsunami komt mag je wel bij mij logeren hoor, ver bij zee vandaan.quote:Op maandag 3 januari 2005 14:38 schreef Faithy het volgende:
fijn zeg..
ik ben net verhuisd naar een huisje op 100 meter van de zee vandaan...![]()
gaan we ook allemaal in duitsland wonen?! geen last van Rijn-tsunami?quote:Op maandag 3 januari 2005 14:46 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Als die tsunami komt mag je wel bij mij logeren hoor, ver bij zee vandaan.
ik betwijfel het..quote:Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef Varr het volgende:
Amerika zal sobiso kosten wat het kost wel wat ondernemen, alles om te voorkomen dat de steden aan de oostkust vernietigt worden.
Yep, en m'n 6 VWO N&T opleiding en wat logisch verstand.quote:Op maandag 3 januari 2005 19:25 schreef komrad het volgende:
Als ik het goed heb heeft meneer giraffe dat uit een natuur en wetenschap tijdschrijft.
Stormvloed gaat geleidelijk.quote:Op zondag 2 januari 2005 14:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het water kwam volgens mij toch duidelijk omhoog, dat heet vloed. Net zoals wij de term stormvloed kennen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:09 schreef achtbaan het volgende:
ik zat uren lang het worod tsunami te ontcijfern en ik kwam tot de volgende ontdekking:
het woord tsunami = Ts-un-ami of wel Ts-een-vriend (frans)
Ts is moeilijk..
Ts=Top secret?
quote:Op zondag 2 januari 2005 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Gevaarlijke meteorietaanslagen ziet men vantevoren aankomen, aardbevingen niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |