Dank je voor de tips. Ik wil mijn reistijd gewoon minimaal hebben, aangezien ze me aardig wat uren laten draaien. Zeker als ik laat doorga, zou het fijn zijn als ik naar huis kon lopen. Maar goed, hoe lang zou ik er vanuit Chelsea bijvoorbeeld over doen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
In de buurt van fleet street... Dat is dus echt gigantisch duur, als je een beetje kamer wilt hebben ben je denk ik min. 175 pond per week kwijt.
Ik zou lekker naar (zuid) West London gaan, want dat is gewoon niet al te duur en het zijn gewoon de leukste wijken. (op het centrum na dan) Denk eens aan Fulham, Chelsea (Posh, maar cool!), Hammersmith of misschien ten zuiden van de rivier in Putney, Wimbledon ofzo. Met de overland zit je nl. zo op Waterloo en vanaf daar pak je ze metro.
OK bedankt (jij ook Fulham). Denk dat het idd Luton wordt. Dach dat die een teringeind van het centrum vandaan ligt, maar zie nu dat je met de bus in een uurtje er bent. Stopt een paar honderd meter van ons hotel en voor zover ik kan zien rijdt ie ook snachts. Toch? Want we gaan zondagnacht/maandagochtend weer terug.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:41 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Taxi zal ik zeker niet doen, is echt godsgruwelijk duur. Volgens mij gaan er ook treinen vanaf Stansted, weet het niet zeker want ik vlieg altijd via Luton (altijd doen, veel dichter bij het centrum!). Ook gaat er een metro naar Liverpool Street. Dagkaarten en weekendkaarten bestaan nog steeds, deze zijn voor zowel de tube als de bus. Dagkaart kost als ik het goed heb £4,70 en een weekendkaart rond de £12,-. Wanneer ga je naar Londen en hoe lang? Enjoy!
Waar zit je hotel? Met de trein is het 30 minuten van Luton naar King's Cross/St. Pancras. Als je hotel daar in de buurt zit is dat dus lekker snel. Kijk anders even op www.pti.org.uk de openbaar vervoersite van Engeland, dan kun je gelijk opzoeken of ze 's nachts ook rijden (lijkt me overigens wel...) Wanneer kom je precies? En al een beetje een idee wat je wil gaan doen? Als je tips nodig hebt hoor ik het wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:27 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
OK bedankt (jij ook Fulham). Denk dat het idd Luton wordt. Dach dat die een teringeind van het centrum vandaan ligt, maar zie nu dat je met de bus in een uurtje er bent. Stopt een paar honderd meter van ons hotel en voor zover ik kan zien rijdt ie ook snachts. Toch? Want we gaan zondagnacht/maandagochtend weer terug.
Ja maar niet al te betrouwbaar. Mijn ouders hebben bijna een uur stil gestaan in een weiland; bijna vliegtuig gemist... Ik heb een keer stansted gevlogen, maar nooit meer. Gatwick is the magic word, voor mij nog beter dan Heathrow.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:17 schreef Kontiki het volgende:
Ik vond Stansted ook goed te doen, je zit 45 minuten in de trein. Alleen het treinkaartje is pittig aan de prijs, 14 eur... eh pond voor een enkeltje en ik geloof 25 voor een retourtje.
Warwick Way. Zit nog ff te wachten op een bevestiging en anders wordt het lekker standaard Regent Palace.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:47 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Waar zit je hotel? Met de trein is het 30 minuten van Luton naar King's Cross/St. Pancras. Als je hotel daar in de buurt zit is dat dus lekker snel. Kijk anders even op www.pti.org.uk de openbaar vervoersite van Engeland, dan kun je gelijk opzoeken of ze 's nachts ook rijden (lijkt me overigens wel...) Wanneer kom je precies? En al een beetje een idee wat je wil gaan doen? Als je tips nodig hebt hoor ik het wel.
Enkele?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:17 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Hier enkele foto's van mijn trip naar Londen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:24 schreef HighLander het volgende:
- Science Museum, leuk als je er interesse voor hebt, anders niet
Mja ik vind het op zich een geweldig museum, maar ik heb er lui een partij ongeinteresseerd rond zien lopen niet normaal meer. Dus als je met je vriendjes met wie je 4 jaar geleden naar Salou bent geweest nu naar London gaat is het een afrader.quote:
Daar ben ik ook geweest. Echt gaaf. Vooral de tour die erbij zat.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:24 schreef HighLander het volgende:
- Dungeon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
- Odeon bioscoop
- Eye of London (als je in de rij wilt staan)
- Science Museum, leuk als je er interesse voor hebt, anders niet
- Pubs, bier, bier , bier
etc.
Qua planning kan ik je niet helpen, ben ik zelf ook niet zo goed in, ik voeg enkel dingen toe aan je lijstje
Het enige nadeel is dat die stad zo verdomd duur is..quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:39 schreef Rhanna het volgende:
Zijn er eigenlijk wel eens mensen negatief over Londen
Al op de South Bank geweest?quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:35 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Waar moet ik zeker naar toe gaan? En dan heb ik het niet over de grote toeristische attracties (ben al keer eerder geweest en heb de Big Ben, Houses of Parliament, Mme Tussauds etc al gezien).
(sorry voor de late reactie)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:22 schreef Public_NME het volgende:
camden Town op de northern line. Als je vrouw bent helemaal...
(vraag maar aan Nokia ;-))
Kom je niet zomaar in, alleen als er rondleidingen zijn en dat is niet vaak... Maar als Beatles fan altijd leuk om even een kijkje te nemen bij de studio en even over het zebrapad te lopenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
De studio van the fab four;
Abbey Road
Vlakbij metrostation St. Johns Wood
Het goedkoopste van Heathrow naar het centrum is via de metro.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef superhero87 het volgende:
He, ik ga volgende week 3 dagen naar Londen! heb er echt zin in! Ik hoor dus dat het duur zal zijn... weet iemand waar ik het beste geld kan inwisselen?
We landen trouwens op Heatrow, weet iemand hoe je het beste (goedkoopste) in Londen komt?
Ik heb al een lijstje in mijn hoofd van dingen die ik zeker niet wil missen:
Tower Bridge
Buckingham Palace
Big Ben - moet je toch wel gezien hebben
Piccadily Circus
Boottocht Thames
Harrods - gewoon leuk om daar te lopen, ( weet iemand waar je ook leuk kan shoppen? )![]()
Hyde Park
St Pauls - de mooiste kerk, schijnt
China Town
Ben ik iets vergeten? hebben jullie nog tips? thnx![]()
Goverent Garden als je lekker uitwil! Neem eens een kijkje op kingsroad of kingstreet (weet niet meer precies) veel merk kleding kan je daar kopen en niet te vergetenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef superhero87 het volgende:
He, ik ga volgende week 3 dagen naar Londen! heb er echt zin in! Ik hoor dus dat het duur zal zijn... weet iemand waar ik het beste geld kan inwisselen?
We landen trouwens op Heatrow, weet iemand hoe je het beste (goedkoopste) in Londen komt?
Tower Bridge
Buckingham Palace
Piccadily Circus
Boottocht Thames
Harrods - gewoon leuk om daar te lopen, ( weet iemand waar je ook leuk kan shoppen? )![]()
Hyde Park
China Town
Gewoon pinnen op het vliegveld.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef superhero87 het volgende:
Tower of London ben je vergeten.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef superhero87 het volgende:
Van Heathrow naar het centrum is inderdaad het handigste met de metro. Ze zijn wel bezig op de picadilly line op het moment dus je moet eerst een (gratis) bus nemen naar het volgende metrostation. Metrokaartje kost rond de 6 pond.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:56 schreef superhero87 het volgende:
Tower Bridge
Buckingham Palace
Piccadily Circus
Boottocht Thames
Hyde Park
China Town
Tower of Londen ligt praktisch naast de Tower Bridge, die je toch al wilde zienquote:Op zondag 17 juli 2005 21:39 schreef superhero87 het volgende:
He thanx allemaal voor jullie reacties![]()
Zeer nuttig allemaal om te weten:) Ik denk trouwens niet dat ik naar de Tower of Londen ga, het is nogal ver uit het centrum en ik ga al naar de Westminster Bridge... 1 brug genoeg lijkt me?
Oeps, ik bedoelde niet de Tower Bridge maar de Westminster Bridgequote:Op zondag 17 juli 2005 21:45 schreef Douwe het volgende:
[..]
Tower of Londen ligt praktisch naast de Tower Bridge, die je toch al wilde zien
Enig idee hoe het daarmee op korte termijn zit? Wat ik via de site van TFL begrijp zit het er niet in dat de lijnen binnenkort gaan rijden, maar heb je wellicht wat opgevangen?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:52 schreef Fling het volgende:
Er liggen wel een paar metrolijnen plat (o.a. Circle Line en groot deel Piccadilly Line) dus sommige trajecten duren wat langer omdat je een paar keer over moet stappen.
Russell Square zit inderdaad in het gedeelte dat plat ligt (nl van Hyde Park Corner tot Arnos Grove). Volgens mij gaat het ook nog wel even duren; niet dat ik daar meer over opgevangen heb maar als je bedenkt dat er nog steeds forensisch onderzoek plaatsvindt in de tunnels en er zal ook wel aardig wat vernield zijn. Misschien is de bus (iig naar een ander metrostation) een alternatief?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Enig idee hoe het daarmee op korte termijn zit? Wat ik via de site van TFL begrijp zit het er niet in dat de lijnen binnenkort gaan rijden, maar heb je wellicht wat opgevangen?
* Breuls heeft Russel Square als vast opstappunt namelijk
Daarom zeg ik het ook.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:36 schreef Fling het volgende:
[..]
Russell Square zit inderdaad in het gedeelte dat plat ligt (nl van Hyde Park Corner tot Arnos Grove).
Mja, ik denk dat ik naar Euston loop, van daaruit kun je makkelijk naar bijv. Leicester Square.quote:Volgens mij gaat het ook nog wel even duren; niet dat ik daar meer over opgevangen heb maar als je bedenkt dat er nog steeds forensisch onderzoek plaatsvindt in de tunnels en er zal ook wel aardig wat vernield zijn. Misschien is de bus (iig naar een ander metrostation) een alternatief?
1) Easyjet is prima, je kan zo op de site wat verschillende data invoeren en de prijzen bekijken. Zit zelf een optie bij waarbij je alle prijzen kunt zien van verschillende vertrekdagen in een bepaalde maand.quote:Op zondag 24 juli 2005 16:47 schreef stephanie_xx het volgende:
Hallo![]()
(Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus excuse me als de vraag al is geweest)
Volgend jaar, na ons examen (dan zijn we allebei 18) willen een vriendin en ik 2 weekjes (ongeveer) naar London. Ik heb totaaaaal geen verstand van vliegen, geld wisselen, hotels etc. Dus kom ik hier informatie vragen
1) Hoe duur is het om naar London te vliegen? (De goedkoopste vlucht wel betrouwbaar? bv easyjet?) en is het heel veel duurder in het hoogseizoen? kunnen we dan beter gelijk na ons examen vertrekken (mei/juni?) ipv bijv in juli/augustus? (als de examens erop zitten is de rest vd school nog niet klaar toch?)
2) Zijn er in het centrum van London een aantal goedkope (maar niet al te crappy) hotelletjes? of appartementen (dan eten we wel buiten de deur)
3) Hoe duur zou zon hotel ongeveer kosten? per dag of per 2 weken?
4) waar moet ik geld wisselen? kan dat ook een aantal weken van tevoren bij een grens wissel kantoor (gewoon in alkmaar) en kan je in winkels in london wel gewoon pinnen van je rekening vol met euro's?
Iemand nog tips/informatie over wat ik allemaal moet regelen en wat de kosten zijn, en wat tips qua sighseeing, GRAAG!!!!![]()
Dank u!![]()
Dankje!quote:Op zondag 24 juli 2005 16:53 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
1) Easyjet is prima, je kan zo op de site wat verschillende data invoeren en de prijzen bekijken. Zit zelf een optie bij waarbij je alle prijzen kunt zien van verschillende vertrekdagen in een bepaalde maand.
Wat betreft 2 en 3 kan je beter eerst bekijken hoeveel je wilt uitgeven en dan daar een hotel bij zoeken lijkt me. Het goedkoopste van het goedkoopste is ongeveer 25 euro per nacht denk ik (hostel).
4) Geld hoef je niet te wisselen dat pin je gewoon op het vliegveld. Je kunt in de winkels meestal niet met je pinpas betalen, wel met je creditcard. Pinnen doe je gewoon bij de giromaat. Als je graag geld van te voren wilt hebben, kan dat inderdaad van te voren bij het GWK.
Ik zou persoonlijk gewoon via het internet wat zoeken, net zo makkelijk. Bij het reisbureau bieden ze vaak (niet altijd) een complete reis aan dus hotel en vervoer en dat is dan wel duurder dan wanneer je gewoon zelf boekt op de site van Easyjet en een hotelletje erbij regelt. Als je een prijsklasse aangeeft zijn er misschien wel Fokkers met een tip voor een hotel.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:00 schreef stephanie_xx het volgende:
[..]
Dankje!
waar moet ik dan eigenlijk gaan zoeken naar een hotel/appartement? reisbureau een optie, of bieden deze alleen hele dure hotels aan?
Ik zou wel zeggen in de richting van 25-40 euro per nacht. Liefst een appartementje waarin gekookt kan worden en voor de rest nothing fancy, schoon sanitair en een beetje dicht bij het centrum. We zijn toch de meeste tijd in de stad, shoppenquote:Op zondag 24 juli 2005 17:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk gewoon via het internet wat zoeken, net zo makkelijk. Bij het reisbureau bieden ze vaak (niet altijd) een complete reis aan dus hotel en vervoer en dat is dan wel duurder dan wanneer je gewoon zelf boekt op de site van Easyjet en een hotelletje erbij regelt. Als je een prijsklasse aangeeft zijn er misschien wel Fokkers met een tip voor een hotel.
Heb al een beetje gezocht maar vind tot nu toe alleen maar koopappartementen. Het lijkt me wel dat een appartement goedkoper is als een hotel? we willen trouwens wel een kamer voor ons tweeen, dus geen anderen erbijquote:Op zondag 24 juli 2005 18:22 schreef _Boo_ het volgende:
Appartementje zou ik eerlijk gezegd niet weten, maar met google kun je vast wel wat vinden (vraag me alleen af of het in die prijsklasse valt).
300 pond per week .. isquote:Op zondag 24 juli 2005 19:22 schreef _wie het volgende:
Een apartement voor 2 weken ben je al gauw 300 pond per week kwijt. Een goedkoop hotel /hostel voor een nacht of 13 kost rond de 850/900 voor 2 pers incl ontbijt.
heb 2mnd geleden in Regent Palace geslapen voor minder dan 25e pppn. Prima kamers, schoon en centraler vind je ze niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:50 schreef _Boo_ het volgende:
Als je wel sanitair met anderen wilt delen kan ik http://www.piccadillyhotel.net/ aanraden. Tweepersoonskamer iets van 40 euro per persoon per nacht, midden in het centrum.
maar eigenlijk moet je gewoon op een dorm slapen, goedkoper en gezelliger
Dat is wel heel goedkoop, volgens mij is het in dezelfde straat.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
heb 2mnd geleden in Regent Palace geslapen voor minder dan 25e pppn. Prima kamers, schoon en centraler vind je ze niet.
Had ff een belletje gepleegd met wat leugentjes om bestwilquote:Op zondag 24 juli 2005 20:54 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat is wel heel goedkoop, volgens mij is het in dezelfde straat.
Zover ik dit allemaal lees, ontbijt, en je kan er 's avonds eten.. op zich redelijk betaalbaar (totaal ong 475 euro pp per 2 weken) schoon sanitair.. een eigen kamer.. ik denk dat dit PERFECT isquote:Op maandag 25 juli 2005 15:25 schreef Breuls het volgende:
Ik heb dit weekend retour gevlogen van Rotterdam naar London voor ruim 150 euro. Hostel kostte me ruim 17 pond per nacht, in The Generator. Goeie tent, een hostel, met prima kamers (prive of dorm, je kunt kiezen, maar prive is duurder), prima sanitair (gedeeld) en een heel basic ontbijt. Dat laatste is prima als je een beetje honger hebt, lekker is het ook wel, maar echt genieten is het niet (ik heb het vanmorgen nog op, main reason is eik wel dat er te weinig beleg is voor het brood).
Ik slaap er elk jaar, dus zo goed bevalt het me wel.
op de site staat dat ze voor 3 pond pizza, patat, salades en dagmenu's leveren. Maakt niet zoveel uit opzich. Vriendin was ook enthousiastquote:Op maandag 25 juli 2005 21:35 schreef Breuls het volgende:
Naar mijn weten is er 's avonds geen eten, al kan ik me vergissen want ik ben er rond die tijd nooit. Er is wel een keuken die ik voor het ontbijt niet gebruikt zie worden, dus het zou kunnen. Reken er echter niet teveel op.
Je begrijpt iets nietquote:[b]
50 pond per week= 200 pond per maand= 289.460 EUR
Ik wil naar Londen!![]()
Of begrijp ik iets niet?![]()
Woon jij in Londen? zo ja, heb je je eigen kamer en hoe heb je die gevonden?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Je begrijpt iets niet![]()
Walthamstow is East london en echt de ghetto. Voor 50 pond per maand kan je echt niks verwachten. En het is trouwens een gedeelde kamer, dus je slaapt met een hongaarse of een Portugees. Ga nou maar uit van 100 per week (433 p/m) want voor minder kan je echt amper een leuke kamer vinden. Het zegt ook niks over de borg, bills etc.
Ik woon er nog tot over 2 dagen... Dan in totaal 1 jaar gewoond. Heb mijn eigen kamer in Southfields, aan de rand van Wimbledon. Erg mooie area, en kijk uit op het Wimbledon stadion. (en veel groen)quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:18 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Woon jij in Londen? zo ja, heb je je eigen kamer en hoe heb je die gevonden?
Dat is niet alleen tijdens de zomermaanden hoor, ben er in de winter ook geweest.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:20 schreef Litman het volgende:
Tip: tijdens de zomermaanden is het engelse parlement (Palace of Westminster) geopend voor het publiek en kun je in delen komen waar je normaalgesproken niet in mag.
zie hier: http://travel.timesonline(...)49-1700450_2,00.html
en je hoeft hier niet bang te zijn voor bomaanslagen!
Leuk dat wil ik ookquote:Op zondag 31 juli 2005 19:13 schreef ChrisJX het volgende:
In Londen heb ik trouwens voor het eerst van mijn leven een zwerver gezienDat krijg je als je voor je 12de niet zo vaak in Rotterdam en Amsterdam bent geweest.
De snelste boot is de HSS Discovery van Stena. Da's een tripje van ruim 3 uur. Reken daarbij ruim een uur treinen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:34 schreef Sport_Life het volgende:
Ik denk dat je tegenwoordig beter kunt vliegen, qua tijd zal het niet veel schelen (inchecken etc meegerekend), maar vliegen blijft wel mooier.
Mijn vlucht was het driedubbele. Volgens mij is luchthavenbelasting al meer dan 50, dus ik ben heel benieuwd wie je voor 50 euro overvliegt.quote:En tis veel goedkoper, retourtje heb je al voor ¤50.
Dat kan inderdaad wel, maar dan ben je nog niet in London... 70 euro retour met de boot blijft toch echt het goedkoopst dat je in London kan komen; www.londonexpres.nl. Dat is dus inclusief treinkaartje in Nederland en Engeland tot aan London Liverpoolstreet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:20 schreef Nokia3310 het volgende:
Breuls, met easyjet kun je voor 30 pond (45 euro) naar Londen, en dat is inclusief luchthavenbelasting.
Vanaf Amsterdam is het drie kwartier vliegen. Vliegen is inderdaad een stuk sneller dan per boot.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat vliegen sneller was EN goedkoper (topic gaat voornamelijk over Stena, vandaar die "maar").quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:27 schreef Breuls het volgende:
[..]
De snelste boot is de HSS Discovery van Stena. Da's een tripje van ruim 3 uur. Reken daarbij ruim een uur treinen.
Vliegen kan al in een uur vanaf Rotterdam. Ik ging om 9 uur Nederlandse tijd van huis (Rotterdam, nabij centrum) en kwam om kwart over 12 Britse tijd aan in m'n hostel (centrum London). Da's ruim 4 uur in totaal. Vliegen is echt een stuk sneller, en als je naar London City Airport vliegt ben je zo goed als in de stad als je landt.
[..]
Mijn vlucht was het driedubbele. Volgens mij is luchthavenbelasting al meer dan 50, dus ik ben heel benieuwd wie je voor 50 euro overvliegt.
Je kan inderdaad voor 50 euro retour vliegen, maar dan moet je wel nog eerst in Eindhoven terecht komen, en van Stansted naar London. En dat kost toch echt meer dan 20 euro (het verschil met Stena).quote:Op zondag 7 augustus 2005 04:09 schreef Sport_Life het volgende:
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat vliegen sneller was EN goedkoper (topic gaat voornamelijk over Stena, vandaar die "maar").
En bij Ryanair.com kun je voor totaal incl. belasting voor zo'n ¤50 vliegen. Maja ik vloog een maand geleden ook voor het 3 dubbele naar Milaan, je moet wel beetje geluk hebben met de bestemming en tijden enz.
En vanaf waar naar waar is dat?quote:Op zondag 7 augustus 2005 04:09 schreef Sport_Life het volgende:
En bij Ryanair.com kun je voor totaal incl. belasting voor zo'n ¤50 vliegen.
Zolang de DLR nog niet naar London City rijdt, kost de bus of taxi je ook nog minimaal 5 pond naar het dichtsbijzijnde metrostation. Maar dat is nog altijd goedkoper dan de 13 pond vanaf Stanstedquote:Op zondag 7 augustus 2005 11:38 schreef Breuls het volgende:
Want ik snap wel dat ik met mijn vlucht een redelijke luxepositie had: London City Airport is niet echt wat je noemt een vakantiegangersluchthaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |