abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31403264
Thanx voor al jullie reacties,

We willen de bus pakken vanaf Heatrow, omdat het ons is aangeraden door ons reisbureau, omdat je dan ook leukere uitzicht hebt... Maar is het zo'n prijsverschil?? dat moet ik ff uitzoeken.

Met de lift in de Tower Bridge Ik dacht trappen.

Ik wil geld wisselen in een bank, omdat dat ons is aangeraden voor de beste koers. Je kan toch geen ponds uit de automaat halen
pi_31406164
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef superhero87 het volgende:
Thanx voor al jullie reacties,

We willen de bus pakken vanaf Heatrow, omdat het ons is aangeraden door ons reisbureau, omdat je dan ook leukere uitzicht hebt... Maar is het zo'n prijsverschil?? dat moet ik ff uitzoeken.

Met de lift in de Tower Bridge Ik dacht trappen.

Ik wil geld wisselen in een bank, omdat dat ons is aangeraden voor de beste koers. Je kan toch geen ponds uit de automaat halen
Wat denk je dan? Dat ze in Engeland euro's uit de automaat halen en allemaal bij de bank wisselen? Natuurlijk haal je ponden uit de pinautomaat. Bij de bank krijg je sowieso een slechtere koers en bij wisselkantoren al helemaal. Dus gewoon pinnen zodra je aan komt.

Verder vraag ik me af wat voor een bus er zolang over doet? Normaal loop ik op Heathrow binnendoor direct naar de Heathrow Express. Die kost voor een retour 26 pond en staat in 16 minuten op Paddington. Wil je goedkoper zijn, kun je altijd nog de metro nemen. Die doet er wel een dik uur en kwartier over, maar goed, ben je helemaal goedkoop.
Ik zocht trouwens net je hotel op en dat ligt minder dan 1 km hemelsbreed van Paddington. Als je gewoon de Heathrow Express neemt, ben je dus in 16 minuten bijna bij je hotel. Vandaar kun je het eigenlijk makkelijk lopen, anders even een halte op de metro nemen (Circle of District line) naar Bayswater. Vandaar is het echt nog maar een paar honderd meter lopen...
Ik begrijp dat zo'n express iets duurder is, maar zie het maar als meer tijd in London, meer waar voor je geld!...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31407006
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat denk je dan? Dat ze in Engeland euro's uit de automaat halen en allemaal bij de bank wisselen? Natuurlijk haal je ponden uit de pinautomaat. Bij de bank krijg je sowieso een slechtere koers en bij wisselkantoren al helemaal. Dus gewoon pinnen zodra je aan komt.

Verder vraag ik me af wat voor een bus er zolang over doet? Normaal loop ik op Heathrow binnendoor direct naar de Heathrow Express. Die kost voor een retour 26 pond en staat in 16 minuten op Paddington. Wil je goedkoper zijn, kun je altijd nog de metro nemen. Die doet er wel een dik uur en kwartier over, maar goed, ben je helemaal goedkoop.
Ik zocht trouwens net je hotel op en dat ligt minder dan 1 km hemelsbreed van Paddington. Als je gewoon de Heathrow Express neemt, ben je dus in 16 minuten bijna bij je hotel. Vandaar kun je het eigenlijk makkelijk lopen, anders even een halte op de metro nemen (Circle of District line) naar Bayswater. Vandaar is het echt nog maar een paar honderd meter lopen...
Ik begrijp dat zo'n express iets duurder is, maar zie het maar als meer tijd in London, meer waar voor je geld!...
Haha, Ik bedoelde dat ik als Nederlander geen Ponds uit de automaat kon halen... hoe gaat het van mijn rekening af... ik begrijp heus wel dat britten geen euro's uit de automaat halen

Thanx voor de tip over de bustrip
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:01:09 #279
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_31407371
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:13 schreef Drive-r het volgende:
Bij de bank krijg je sowieso een slechtere koers en bij wisselkantoren al helemaal. Dus gewoon pinnen zodra je aan komt.
Echt? Ik dacht juist dat bij een wisselkantoor de beste optie was! Weer wat geleerd voor over een maandje
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_31409766
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:47 schreef superhero87 het volgende:

[..]

Haha, Ik bedoelde dat ik als Nederlander geen Ponds uit de automaat kon halen... hoe gaat het van mijn rekening af...
Je meent het echt hè?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_31410646
quote:

[..]

Haha, Ik bedoelde dat ik als Nederlander geen Ponds uit de automaat kon halen... hoe gaat het van mijn rekening af... ik begrijp heus wel dat britten geen euro's uit de automaat halen

Thanx voor de tip over de bustrip
DIt meen je toch niet? Ben je ooit in het buitenland geweest? Nooit gepind? Je kunt bijna overal ter wereld gewoon pinnen, je bank rekent het gewoon wel om in de juiste valute...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:10:40 #282
2735 Aarti
pi_31410669
Heeft iemand weleens een High tea gedaan in Londen? Dat schijnt wel super te zijn,iemand nog aanraders? Is misschien wel leuk om te doen op de zondag?
pi_31410871
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:10 schreef Aarti het volgende:
Heeft iemand weleens een High tea gedaan in Londen? Dat schijnt wel super te zijn,iemand nog aanraders? Is misschien wel leuk om te doen op de zondag?
In Londen kun je het natuurlijk in allerlei kleine tentjes doen, maar ik denk dat Fortnum and Mason toch wel het leukst is. Dit is een groot warenhuis voor voornamelijk etenswaren, nog een paar tandjes mooier dan Harrods (wat enigzins in verval is geraakt, helaas). Hier kun je een mooie high tea doen, verder zou ik het niet weten. In London zitten natuurlijk enorm veel leuke dingen, maar echt engelse zaken zijn natuurlijk relatief minder aanwezig dan in andere engelse steden (let op, relatief!).
pi_31410888
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:47 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk ga je ook naar Tate Modern, de Saatchi Gallery, de Hayward Gallery, etc, etc. Én naar Canary Wharf.
Na jullie doorgaande twist over de kanarie werf WIL ik er gewoon bijna heen om te kijken wie er nu gelijk heeft

Saatchi heb ik even gegoogle'd gisteren, maar 9 pond is me wat te veel voor mijn budget. Later als ik een baan heb weer.

Enniewee: Het ziet ernaar uit dat ik helemaal niet alleen ben op vrijdagmiddag, dus alle plannen ten spijt denk ik dat ik hooguit een Portobello market meepak. Om 5 uur heb ik een pub meeting in de planning staan
pi_31411119
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:20 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Na jullie doorgaande twist over de kanarie werf WIL ik er gewoon bijna heen om te kijken wie er nu gelijk heeft

Saatchi heb ik even gegoogle'd gisteren, maar 9 pond is me wat te veel voor mijn budget. Later als ik een baan heb weer.

Enniewee: Het ziet ernaar uit dat ik helemaal niet alleen ben op vrijdagmiddag, dus alle plannen ten spijt denk ik dat ik hooguit een Portobello market meepak. Om 5 uur heb ik een pub meeting in de planning staan
Als je naar Canary Wharf gaat, dan wel op vrijdag. In het weekend zijn de kantoren bijna leeg en is er echt niemand meer te bekennen... Ik werd daar (ik werkte bijna elk weekend) altijd zo depressief van...
pi_31412134
quote:
Nee, alleen Engelsen mogen ponden pinnen

Waar je ook ter wereld pint, er komt altijd de lokale eenheid uit het apparaat. Dat lijkt me eigenlijk een beetje heel erg logisch. En het wordt gewoon in euro's van je rekening afgehaald, gaat allemaal automatisch. In niet Euro-landen (=euro geen betaalmiddel) betaal je overigens per opname een bepaald bedrag, tenzij je bij de Rabobank zit.

Overigens komen er elke week wel een paar Engelsen bij mij aan de balie, die verontwaardigd zijn dat ze niet met ponden kunnen betalen. Dus dan viel jouw opmerking nog wel mee hoor
pi_31418919
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je naar Canary Wharf gaat, dan wel op vrijdag. In het weekend zijn de kantoren bijna leeg en is er echt niemand meer te bekennen... Ik werd daar (ik werkte bijna elk weekend) altijd zo depressief van...
Héérlijk rustig.
pi_31424415
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:01 schreef Aarti het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht juist dat bij een wisselkantoor de beste optie was! Weer wat geleerd voor over een maandje
Waar denk je dat ze die mensen achter dat loketje van betalen?
pi_31424444
Wat een blunder sorry ik weet ook niet alles

[ Bericht 4% gewijzigd door superhero87 op 14-10-2005 00:04:13 ]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:49:14 #290
2735 Aarti
pi_31425467
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:19 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Waar denk je dat ze die mensen achter dat loketje van betalen?
*buigt haar hoofd vol schaamte en berouw van onwetendheid*
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:23:39 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31427414
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:36 schreef -moi- het volgende:
oh, en weet iemand ook nog een echt leuke discotheek? die ook geen al TE hoge entree heeft?
De meeste clubs in Londen zijn gratis voor een bepaalde tijd (meestal een uurtje of negen). Ben je wel vroeg binnen maar een gemiddelde entreeprijs is 10 pond dus dat is best prijzig. Het ligt er natuurlijk aan van wat voor soort muziek je houdt maar als je van R&B/Urban houdt dan zijn Tiger Tiger (Regent Street), Attica (off Regent Street) en Opium (Dean Street) wel leuk. Als je er op een woensdag bent moet je naar Cheapskates gaan (Greek Street). Entree is volgens mij 5 pond maar ALLE drankjes zijn 70 cent (dus ook bier, wijn en mixdrankjes!!!) Neem wel je ID mee, anders kom je bijna nergens binnen.

Ik ga zaterdag weer voor een week naar Londen, heb er zin in
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31431853
ok thanks voor de info

ik ga vanavond, en ik denk dat ik ter plaatse even informeer naar leuke discotheken.
Strawberry Flavour..
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:09:10 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31432770
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:27 schreef -moi- het volgende:
ok thanks voor de info

ik ga vanavond, en ik denk dat ik ter plaatse even informeer naar leuke discotheken.
Tot wanneer blijf je? Misschien kom ik je nog tegen

Van wat voor stijl muziek hou je? Als "insider" kan ik je wellicht naar een plek sturen waar je anders niet zou komen. Anders kom je al snel op een plek waar veel toeristen komen. Veel plezier in ieder geval!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31433204
dankje! we blijven tot dinsdag middag

maar we willen het liefst naar een discotheek waar ze gewoon commerciele muziek draaien, en waar ook gewoon normale/leuke mensen komen gewoon een hippe tent eigenlijk.

jij ook veel plezier!
Strawberry Flavour..
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:30:03 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31433317
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:25 schreef -moi- het volgende:
dankje! we blijven tot dinsdag middag

maar we willen het liefst naar een discotheek waar ze gewoon commerciele muziek draaien, en waar ook gewoon normale/leuke mensen komen gewoon een hippe tent eigenlijk.

jij ook veel plezier!
Dan zou ik voor Attica of Opium gaan. Tiger Tiger wordt niet echt als hip gezien maar de muziek is wel lekker
pi_31433783
ok! ik schrijf het op thanks
Strawberry Flavour..
pi_31434083
rijden er altijd nog nachtbussen vanaf die discotheken?
Strawberry Flavour..
pi_31437759
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan zou ik voor Attica of Opium gaan. Tiger Tiger wordt niet echt als hip gezien maar de muziek is wel lekker
Of neem een van de echt grote clubs, als je toch in Londen bent? Even een belletje en jezelf op de lijst zetten bij Movida ofzo? Tiger Tiger vind ik persoonlijk erg vervelend...
pi_31437802
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:01 schreef -moi- het volgende:
rijden er altijd nog nachtbussen vanaf die discotheken?
Niet direct vanaf die discotheken nee. Heb je enige idee hoeveel clubs londen heeft? Dan zou je aardig wat bussen nodig hebben. Overal rijden verder wel nachtbussen, ik pakte altijd een taxi... bussen zitten propvol

EDIT: Waar logeer je ergens? Dan kan ik waarschijnlijk wel iets in de buurt aanraden, dat scheelt!
pi_31441822
ons hotel ligt in de buurt van hyde park (lancaster court) maar idd taxi pakken is een goed idee. niet aan gedacht gewoon
Strawberry Flavour..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')