abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22073225
Na een discussie in GC, werd ik door verwezen naar dit subforum.
De strekking van de discussie was of de kritiek van bepaalde mensen op het gelovig opvoeden van je kinderen al dan niet terecht is.
Mijn mening over deze stelling (geen zin om opnieuw te formuleren, dus gewoon letterlijk overgenomen uit dat andere topic):
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:37 schreef knowall het volgende:

[..]

De Bing-Bang is even goed als de Bijbel niet wetenschappelijk te bewijzen.
Ontopic: Het is gewoon triest dat bepaalde mensen zich met de gelovige opvoeding van ouders bemoeien, er gebeuren veel ergere dingen binnen veel gezinnen, maar als een ouder zijn/haar kind tradities en normen en waarden uit de Bijbel wil bijbrengen, word dit door bepaalde mensen als een misdrijf gezien
pi_22073278
Die discussie is trouwens te vinden op: Kinderen opvoeden met het geloof DEEL II.

Voor de liefhebbers .
pi_22073292
Er ontbreekt daar namelijk nogal enige kennis van wetenschap en argumentatie, misschien dat de wat meer intelligenten hun visie erover kunnen geven.
pi_22073299
De vraag is dus (als ik het even mag herformuleren):

Welk van de 2 heeft meer wetenschappelijke basis: de (wonderen uit) de Bijbel of de Big-Bang theorie?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_22073316
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:55 schreef MrData het volgende:

Welk van de 2 heeft meer wetenschappelijke basis: de (wonderen uit) de Bijbel of de Big-Bang theorie?
Nee dat is de vraag niet, lees de OP nog eens
pi_22073325
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:55 schreef MrData het volgende:

De Big-Bang, maar dat is niet helemaal eerlijk want die theorie is al uit de wetenschap ontstaan...
[KNE]-Mod
pi_22073362
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De Big-Bang, maar dat is niet helemaal eerlijk want die theorie is al uit de wetenschap ontstaan...
Offopic maar goed, de Big-Bang is even onwetenschappelijk als de Bijbel. Dat mensen nog steeds denken dat de Big-Bang 'wetenschappelijker' is, heeft meer met hun kortzinnigheid dan met de waarheid te maken.
pi_22073375
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:56 schreef knowall het volgende:

[..]

Nee dat is de vraag niet, lees de OP nog eens
Doe ik, maar ik kan er niet uit opmaken wat je nou wil. Gaat het hierom
quote:
De Bing-Bang is even goed als de Bijbel niet wetenschappelijk te bewijzen
of hierom
quote:
Ontopic: Het is gewoon triest dat bepaalde mensen zich met de gelovige opvoeding van ouders bemoeien, er gebeuren veel ergere dingen binnen veel gezinnen, maar als een ouder zijn/haar kind tradities en normen en waarden uit de Bijbel wil bijbrengen, word dit door bepaalde mensen als een misdrijf gezien
Als het om het eerste gaat kan dat hier gewoon, en als het om het tweede gaat kan dat toch gewoon in dat andere topic?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_22073378
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:58 schreef knowall het volgende:

[..]

Offopic maar goed, de Big-Bang is even onwetenschappelijk als de Bijbel. Dat mensen nog steeds denken dat de Big-Bang 'wetenschappelijker' is, heeft meer met hun kortzinnigheid dan met de waarheid te maken.
Natuurlijk, fijn dat je jouw onderbouwing er wel even bijgeeft.
Je mag blij wezen dat het nu laat is en ik geen zin in reply-en heb.

[KNE]-Mod
pi_22073412
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:59 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Natuurlijk, fijn dat je jouw onderbouwing er wel even bijgeeft.
Je mag blij wezen dat het nu laat is en ik geen zin in reply-en heb.

Kom jij maar met wetenschappelijk bewijs voor de Big-Bang dan.
Mij hoor je niet zeggen dat het geschrevenen in de Bijbel wetenschappelijk te bewijzen is, maar dat geld evenmin voor de Big-Bang.
  maandag 20 september 2004 @ 02:02:08 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22073425
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:01 schreef knowall het volgende:

[..]

Kom jij maar met wetenschappelijk bewijs voor de Big-Bang dan.
Mij hoor je niet zeggen dat het geschrevenen in de Bijbel wetenschappelijk te bewijzen is, maar dat geld evenmin voor de Big-Bang.
DAT heb ik ook niet gezegd.
[KNE]-Mod
pi_22073436
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:59 schreef MrData het volgende:

[..]

Doe ik, maar ik kan er niet uit opmaken wat je nou wil. Gaat het hierom
[..]

of hierom
[..]

Als het om het eerste gaat kan dat hier gewoon, en als het om het tweede gaat kan dat toch gewoon in dat andere topic?
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:49 schreef knowall het volgende:
Na een discussie in GC, werd ik door verwezen naar dit subforum.
De strekking van de discussie was of de kritiek van bepaalde mensen op het gelovig opvoeden van je kinderen al dan niet terecht is.

Lijkt me duidelijk.
Verder denk ik dat dit onderwerp hier beter past.
  maandag 20 september 2004 @ 02:03:06 #13
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22073446
Je mag je kinderen opvoeden zoals je wilt, lijkt me. Zolang je ze maar 'klaarstoomt' tot wezens die zich kunnen redden in de maatschappij zonder anderen tot (over)last te zijn. Daar valt dus ook gelovig opvoeden onder, tenzij je ze haat naar andersdenkenden bijbrengt (maar dat is niet voorbehouden aan gelovigen natuurlijk).

Dus vertel je je kinderen over Adam en Eva ipv over de Big Bang? Prima. Alhoewel een paar verhaaltjes erbij over Darwin cs het kind wél een bredere ontwikkeling geven natuurlijk
Stop the world, I want to get out.
  maandag 20 september 2004 @ 02:04:39 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22073473
Idd, opvoeden "met" de Bijbel vind ik nietper se verkeerd, maar ik heb af en toe het idee dat het met de "vrije keuze"soms wat tegenvalt. Hoewel je dat van het omgekeerde natuurlijk ook kunt zeggen.
[KNE]-Mod
pi_22073499
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:04 schreef ThE_ED het volgende:
Idd, opvoeden "met" de Bijbel vind ik nietper se verkeerd, maar ik heb af en toe het idee dat het met de "vrije keuze"soms wat tegenvalt. Hoewel je dat van het omgekeerde natuurlijk ook kunt zeggen.
Juist, omgekeerd heb je ook extreme situaties. We moeten niet net gaan doen alsof iedere ongelovige de perfect opgevoedde kinderen levert.
pi_22073510
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:03 schreef Lkw het volgende:
Dus vertel je je kinderen over Adam en Eva ipv over de Big Bang? Prima. Alhoewel een paar verhaaltjes erbij over Darwin cs het kind wél een bredere ontwikkeling geven natuurlijk
Je hebt ook nog zoiets als een school natuurlijk.
  maandag 20 september 2004 @ 02:08:35 #17
19194 Oversight
◢◤
pi_22073530
quote:
Op maandag 20 september 2004 01:54 schreef FuifDuif het volgende:
Er ontbreekt daar namelijk nogal enige kennis van wetenschap en argumentatie, misschien dat de wat meer intelligenten hun visie erover kunnen geven.
wel eerst even de bijbel erbij pakken...

geen meningen van gewone mensen hier hoor,...
◢◤
  maandag 20 september 2004 @ 02:10:05 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22073545
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar ik denk dat een kind wel eens in verwarring kan raken als ze op school iets heel anders vertellen over waar we vandaan komen dan thuis. Is wellicht toch beter als je het kind er een beetje op voorbereid dat er óók mensen zijn die anders denken dan papa en mama.
pi_22073549
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:08 schreef Oversight het volgende:

[..]

wel eerst even de bijbel erbij pakken...

geen meningen van gewone mensen hier hoor,...
Loser, opzouten.
pi_22073556
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:10 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar ik denk dat een kind wel eens in verwarring kan raken als ze op school iets heel anders vertellen over waar we vandaan komen dan thuis. Is wellicht toch beter als je het kind er een beetje op voorbereid dat er óók mensen zijn die anders denken dan papa en mama.
Mee eens.
  maandag 20 september 2004 @ 02:12:03 #21
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22073580
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Mee eens.
O jee, hoe krijgen we dit topic dan vol?
pi_22073601
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:06 schreef FuifDuif het volgende:
Tenzij je het over Christelijke scholen hebt waar Darwin gelijk wordt gesteld aan de duivel...
pi_22073611
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

O jee, hoe krijgen we dit topic dan vol?
U riep?
  maandag 20 september 2004 @ 02:15:18 #24
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22073634
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:13 schreef MrData het volgende:

[..]

Tenzij je het over Christelijke scholen hebt waar Darwin gelijk wordt gesteld aan de duivel...
Doe niet zo raar. Ik heb zelf zelfs op een reformatorische school gezeten (één van de zwaarste van dit land) en er waren gewoon discussies mogelijk over Darwin.
pi_22073655
quote:
Op maandag 20 september 2004 02:13 schreef MrData het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Dat is helemaal niet waar over het algemeen. Bij mij op school werd ook altijd veel wetenschap behandeld hoor. Men stond overal voor open. Zoals het hoort vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')