Zeg meneer de pedagoog. Sinds wanneer bepaal jij wat opvoeden betekent. Opvoeding houdt wel degelijk ook in dat je je kinderen bekend maakt met je eigen tradities. Hoe denk je anders dat cultuur overgedragen wordt.quote:mischien komt het door angst? angst dat zodra ze zelf kunnen denken hun geloof niet zien zitten ofzo ? iig moet er een reden voor zijn, het is IMO niet normaal en zeker niet te verdedigen dat je een kind al blootstelt aan dergelijke zaken voor het kan kruipen. zeker niet als je nagaat dat het een zeer persoonlijk iets is. al willen de cristenen ons doen geloven dat het traditie is of een opvoeding wat natuurlijk bullshit is...
opvoeding is namelijk leren wat goed en fout is, het leren van respect aan ouderen enz. enz. en niet je persoonlijke mening opdringen.
traditie zijn zaken zoals b.v. sinterklaas geloof valt dus niet onder traditie en ook niet onder opvoeding, het is simpelweg een manier om zieltjes te winnen voor de kerk en daar zijn de kerken gek op kijk maar naar de kruistochten
flutargumenten??? dus je wilt me nu vertellen dat je indoctrinatie goedkeurt zolang je maar hard genoeg ontkent dat het indoctrinatie is terwijl we beiden wel weten hoe het zit toch ? of dacht je dat het kind na +/-12 a 16 jaar jouw mening opgedrongen te krijgen nog objectief DURFT te zijn naar jou toe ? je roept wel dat er ruimte is voor discussie maar er is weinig je steekt je kop in het zand en blijft in herhalingen vallenquote:Op maandag 20 september 2004 00:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je hebt het over die paar flutargumentjes die enkel uitvloeisels zijn van persoonlijke meningen maar nog op geen enkel representatief onderzoek gebaseerd? Die argumenten? Sorry, maar daar kan ik niets mee. Ik zie precies wat jij bedoelt, maar het overtuigt mij niet.
Jij hebt kennelijk een vrij simplistisch en enkelvoudig beeld van hoe zo'n opvoeding in zijn werk gaat. Lees je eerst eens in jongen, voordat je zulke onzin uitkraamt.quote:'Wij' hebben de waarheid ook niet. Het verschil zit hem erin dat wij kinderen niet wijsmaken dat ze in de gaten worden gehouden door een God omdat wij daar geen enkele aanleiding voor hebben.
Oh ja, nu het in het nadeel is van jullie telt zoiets niet meer. Ik vind het toch een bijzonder belangrijke graadmeter; die schoolprestaties. Binnen de wetenschap ook uitermate populair. Feit blijft dat het zo is en laten we eerlijk zijn: de school is de sleutel tot succes.quote:Waar staat dat dan, of heb ik een post gemist? Zowiezo een beetje raar om schoolprestaties te verbinden aan geloof, Chinezen doen het ook altijd heel goed op school maar daar is enorme druk op de kinderen.
quote:p maandag 20 september 2004 00:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je hebt het over die paar flutargumentjes die enkel uitvloeisels zijn van persoonlijke meningen maar nog op geen enkel representatief onderzoek gebaseerd? Die argumenten? Sorry, maar daar kan ik niets mee.
Ja inderdaad. Ik zie zoveel domme reacties van mensen die er geen hol van snappen. En nog steeds kunnen ze niet met het ultieme argument komen dat opvoeden met het geloof zou betekenen dat een kind later een trauma krijgt of niet goed presteert of ongelukkig wordt. Dat argument kunnen ze niet geven. Men blijft maar in hetzelfde cirkeltje ronddraaien en probeert dat cirkeltje van "argumentatie" als de graadmeter te gebruiken. Hehe, volhardend, dat moet ik ze nageven.quote:Op maandag 20 september 2004 01:13 schreef knowall het volgende:
Nederland is gewoon hypocriet. Kerstmis en Pasen mag wel met de kinderen gevierd worden, maar als je je kinderen ook nog wat meer diepte wil meegeven over WAT ze nou eigenlijk vieren dan vinden mensen dat ineens niet kunnen, omdat je ze dan zogenaamd een geloofskant op duwt![]()
Hoe de meeste mensen erover denken? Man waar haal je die info vandaan. De meeste mensen zijn nog altijd christelijk. Jemig, ik wil mijn tijd niet eens verknallen aan het reageren op mensen die de helft nog niet begrijpen.quote:Op maandag 20 september 2004 01:14 schreef Oversight het volgende:.....en dat is nou precies hoe de meeste mensen over het cristenDOM denken.....
leuk verhaatje voor het slapen gaan, maar meer dan dat is het niet.....
er is een groot verschil tussen CULTUUR en sprookjes!!! en ookal is het voor jou geen sprookje, wil niet zeggen dat je kind dat hetzelfde ziet. maar om te voorkomen dat je kind het ziet als een sprookje ga je het presenteren alszijnde cultuur en waarheid. uiteraard zonder bewijs. datzelfde bewijs waar je ons om vraagt, verschil is dat je het bewijs al meerdere malen hebt kunnen lezen maar die plaat voor je hoofd en je oogkleppen belemmeren je zicht. erg jammer allemaalquote:Op maandag 20 september 2004 01:11 schreef FuifDuif het volgende:
GewoneMan
[..]
Zeg meneer de pedagoog. Sinds wanneer bepaal jij wat opvoeden betekent. Opvoeding houdt wel degelijk ook in dat je je kinderen bekend maakt met je eigen tradities. Hoe denk je anders dat cultuur overgedragen wordt.
quote:Op maandag 20 september 2004 01:16 schreef FuifDuif het volgende:
De meeste mensen zijn nog altijd christelijk.
Dus jij denkt dat jou leven zinloos is?quote:Op maandag 20 september 2004 01:14 schreef Oversight het volgende:
sluitpost vorige deel
[..]
.....en dat is nou precies hoe de meeste mensen over het cristenDOM denken.....
leuk verhaatje voor het slapen gaan, maar meer dan dat is het niet.....
Waarmee je aangeeft dat je in een God moet geloven om zin in je leven te hebben?quote:Op maandag 20 september 2004 01:19 schreef knowall het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat jou leven zinloos is?
Jij gelooft niet in een god?
Zie jij een andere weg?quote:Op maandag 20 september 2004 01:21 schreef MrData het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft dat je in een God moet geloven om zin in je leven te hebben?
Wat een loser ben jij. Bekijk de cijfers eens. Jij bent zo iemand die graag zou willen zien dat iedereen denkt zoals jij. Jij bent de struisvogel, broekkie.quote:Op maandag 20 september 2004 01:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
hij blijft leuk...
weet je waarom een struisvogel zijn kop in het zand steekt ?
Zit je nou een geintje te maken of wat? Zonee, dan is de indoctrinatie bij jou in ieder geval een succes.quote:Op maandag 20 september 2004 01:21 schreef knowall het volgende:
[..]
Zie jij een andere weg?
Waar staan die cijfers dan? Of heb ik een post gemist?quote:Op maandag 20 september 2004 01:22 schreef FuifDuif het volgende:
Wat een loser ben jij. Bekijk de cijfers eens. Jij bent zo iemand die graag zou willen zien dat iedereen denkt zoals jij. Jij bent de struisvogel, broekkie.
quote:Op maandag 20 september 2004 01:19 schreef knowall het volgende:
[..]
Hahahahah, wat een irritante kerel ben jij. Niet te geloven. Je komt maar telkens met hetzelfde aankakken en ondertussen schieten we niets op.quote:Op maandag 20 september 2004 01:17 schreef GewoneMan het volgende:
er is een groot verschil tussen CULTUUR en sprookjes!!! en ookal is het voor jou geen sprookje, wil niet zeggen dat je kind dat hetzelfde ziet. maar om te voorkomen dat je kind het ziet als een sprookje ga je het presenteren alszijnde cultuur en waarheid. uiteraard zonder bewijs. datzelfde bewijs waar je ons om vraagt, verschil is dat je het bewijs al meerdere malen hebt kunnen lezen maar die plaat voor je hoofd en je oogkleppen belemmeren je zicht. erg jammer allemaal
quote:Op maandag 20 september 2004 01:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat een loser ben jij. Bekijk de cijfers eens. Jij bent zo iemand die graag zou willen zien dat iedereen denkt zoals jij. Jij bent de struisvogel, broekkie.
Waarom doe ik dat dan niet ventje,dit was je leven tot ziensquote:Op maandag 20 september 2004 01:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
hij blijft leuk...
weet je waarom een struisvogel zijn kop in het zand steekt ?
Ik zal ff StatLine van het CBS raadplegen, momentje.quote:Op maandag 20 september 2004 01:23 schreef MrData het volgende:
[..]
Waar staan die cijfers dan? Of heb ik een post gemist?
ja meer dan genoeg ik zal er 1 noemen die gelovige graag gebruiken maar nooit hebben gehad! VREDEquote:Op maandag 20 september 2004 01:21 schreef knowall het volgende:
[..]
Zie jij een andere weg?
Hmm..hoe zou dat toch komen. Misschien omdat het geloof is gebaseerd op verhalen, uit de lucht gegrepen stellingen en pure angst?quote:Op maandag 20 september 2004 01:24 schreef knowall het volgende:
Tegenwoordig heerst de moraal dat als je intellectueel/slim bent dat je dan niet gelooft, omdat dat maar voor domme/kortzinnige mensen is...
dus mijn leven is zinloos? waarom precies? omdat ik het vele bloedvergieten van god afkeur en een moordenaar weiger te aanbidden ? is dat het, zo ja laat mijn leven dan maar zinloos zijnquote:Op maandag 20 september 2004 01:19 schreef knowall het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |