Wat is dat nou voor onzin. In de kuip zien ze het wel hoor, Hij is basis, en is een lieveling van het publiek. Net als kuyt.....quote:Op zondag 19 september 2004 22:57 schreef tong80 het volgende:
Wat een wereldvoetballer.
Helaas zien ze het in de Kuip weer eens niet en is Kuijt de publiekslieveling. Net als met z'n oudere broer zien ze weer niet wat voor een goud ze in handen heben.
Nee dat was de inschatting van Mark Wotte bij voetbal insite die jij nu kopieert.quote:Op zondag 19 september 2004 23:21 schreef Mindlight het volgende:
Ik heb de indruk dat hij nu juist wél eens op de juiste waarde geschat wordt op Zuid.
Verder vind ik het een goede voetballer die alleen nog eens wat constanter mag worden, ik zit te wachten tot hij eens 2-3 wedstrijden dramatisch gaat voetballen, want mijn inschatting is dat hij (net als bij excelsior vorig jaar) nog wel in een dip zal komen.
Haha serieus? Heb dat niet gezien vanavond (of was t niet vanavond?)....... Maar roep dit al wat langer hoorquote:Op zondag 19 september 2004 23:23 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee dat was de inschatting van Mark Wotte bij voetbal insite die jij nu kopieert.![]()
Ja serieus, dat was precies wat hij zei vrijdagavond.quote:Op zondag 19 september 2004 23:24 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Haha serieus? Heb dat niet gezien vanavond (of was t niet vanavond?)....... Maar roep dit al wat langer hoor
Joh! Nou vrijdagavond ben ik al helemaal nooit thuis (ga ik me nog zitten verdedigen ookquote:Op zondag 19 september 2004 23:26 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ja serieus, dat was precies wat hij zei vrijdagavond.![]()
niet met je vergelijking iigquote:Op maandag 20 september 2004 00:21 schreef tong80 het volgende:
Niemand die het met me eens is ?
Als Feyenoord zijnde kan je hem beter in Oranje hebben dan bij Ivoorkust want die willen wel eens een wedstrijd om niks spelen door de weeks waarbij z ehem oprroepen en je hem 3 weken kwijt bent.quote:Op maandag 20 september 2004 00:59 schreef Erasmusch het volgende:
Ben vorig jaar af en toe een wedstrijd van Jong Feyenoord wezen kijken en toen wou niemand me geloven wat voor toppert daar rondliep op een achterafveldje (Mindlight) tegen een veredeld superboeren a1. Maar wie het laatst lacht...
Vandaag bakte ie er trouwens weinig van, maar zn broer had ook wel eens regelmatig een offday. Maar over een paar wedstrijden zal Buffel dr ook wel weer staan. Kunnen we het roulatiesysteem gaan toepassen. Hoef m niet in oranje, maar wel uit Ivoorkust XI.
En dat niet op waarde schatten
Ze willen ook wel eens hun selectie opsluiten na een verliespartij en krijg je hem getraumatiseerd terug.quote:Op maandag 20 september 2004 07:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als Feyenoord zijnde kan je hem beter in Oranje hebben dan bij Ivoorkust want die willen wel eens een wedstrijd om niks spelen door de weeks waarbij z ehem oprroepen en je hem 3 weken kwijt bent.![]()
Wat vind je dan van al die Surinamers in Oranje?quote:Op maandag 20 september 2004 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben niet zo voor een Kalou in oranje, doe mij maar 11 kaaskoppen.
Toch geen Holland blank aanhanger hoop ik?quote:Op maandag 20 september 2004 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben niet zo voor een Kalou in oranje, doe mij maar 11 kaaskoppen.
Ik niet.quote:Op maandag 20 september 2004 00:21 schreef tong80 het volgende:
Niemand die het met me eens is ?
Nee hoor, ik vind dat je wil je in aanmerking komen voor het NL elftal in Nederland geboren moet zijn of dat een van de ouders de Nederlandse nationaliteit moet hebben. Meer niet.quote:Op maandag 20 september 2004 13:50 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Toch geen Holland blank aanhanger hoop ik?
Ten eerste, ahem...ten tweede, Raul speelt al jaren zo matig dat hij in dat rijtje niet thuishoort.quote:Op zondag 19 september 2004 23:52 schreef tong80 het volgende:
Typisch voorbeeld die in het rijtje Zidane, van Basten, Bergkamp en Raul zal passen. Spelers die er kwamen en nooit weggingen.
Dat zeg ik. Wil m niet in Ivoorkust, maar van mij hoeft ie ook niet in Oranje. Kan die toch alleen maar geblesseerd van terugkomen. Al zou het voor hemzelf natuurlijk wel leuk zijn.quote:Op maandag 20 september 2004 07:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als Feyenoord zijnde kan je hem beter in Oranje hebben dan bij Ivoorkust want die willen wel eens een wedstrijd om niks spelen door de weeks waarbij z ehem oprroepen en je hem 3 weken kwijt bent.![]()
Het is gewoon nep, dat zie je bij Adu ook. Een Ghanees die goed kan voetballen snel naar de VS halen en Amerikaans staatsburger laten worden. Je hoort toch verdomme de kleuren van je vlag te verdedigen en dat recht heb je in mijn optiek alleen als je hier bent geboren en getogen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:32 schreef methodmich het volgende:
Iemand die hier al jaren woont, waarom niet dan? Is anders dan zo'n speler die jij noemt. Overigens kan dat alleen nog maar bij Adu.
Van 't Schip werd geboren in Canada. En Zenden in Limburg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is gewoon nep, dat zie je bij Adu ook. Een Ghanees die goed kan voetballen snel naar de VS halen en Amerikaans staatsburger laten worden. Je hoort toch verdomme de kleuren van je vlag te verdedigen en dat recht heb je in mijn optiek alleen als je hier bent geboren en getogen.
Die positie is al bezet door Geert Wildersquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:02 schreef methodmich het volgende:
Klinkt alsof je rechtsbuiten speelt...
Slaat nergens op hij woont al 4 jaar in Nederland en kan dus volgens mij volgend jaar een paspoort krijgen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:16 schreef cultheld het volgende:
Zou toch een goede grap worden, laten we Bonera, Bojinov, Adu en Barreto dan ook maar meteen het Nederlanderschap geven.
Kromme vergelijking.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:07 schreef cultheld het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als Robben voor Duitsland zou gaan spelen? Zuiverloon voor Saudi-Arabië? Of Babel voor Turkije?
Leuk zou het niet zijn maar dat is altijd een beslissing van die persoon zelf.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:07 schreef cultheld het volgende:
Hoe zouden jullie het vinden als Robben voor Duitsland zou gaan spelen? Zuiverloon voor Saudi-Arabië? Of Babel voor Turkije?
Voor het volk komt 't op hetzelfde neer.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:10 schreef Suijk het volgende:
[..]
Kromme vergelijking.
Het gaat er mij om dat Kalou het echt zelf wil.
Klopt, ik probeer je dan ook door de bril van het volk te kijken. Kijk maar naar Deco, weet je nog wat Figo en de zijnen zeiden over zijn komst?quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:10 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Leuk zou het niet zijn maar dat is altijd een beslissing van die persoon zelf.
Maar al die tegenstanders moesten toegeven dat Deco een versterking was nadat hij eenmaal in de basis stond. Kalou zou ook best iets toe kunnen voegen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Klopt, ik probeer je dan ook door de bril van het volk te kijken. Kijk maar naar Deco, weet je nog wat Figo en de zijnen zeiden over zijn komst?
Ben ik het mee eens, niet omdat ik discrimineer maar omdat iemand gewoon een link moet hebben met Nederland. En Kalou heeft geen ouders, grootouders die van Nederlands bloed zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:16 schreef cultheld het volgende:
Kalou wordt een hele grote, maar ik wil hem niet in Oranje. Zou toch een goede grap worden, laten we Bonera, Bojinov, Adu en Barreto dan ook maar meteen het Nederlanderschap geven.
En de heren Seedorf, Davids, Kluivert dan?quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:16 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, niet omdat ik discrimineer maar omdat iemand gewoon een link moet hebben met Nederland. En Kalou heeft geen ouders, grootouders die van Nederlands bloed zijn.
Die hebben een (ex-)koloniale band met Nederland, Kalou niet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:17 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En de heren Seedorf, Davids, Kluivert dan?
Suriname/Nederland, toen had het nog een link. Nu niet meer. Kluivert is trouwens in Nederland geboren. Als je er geboren bent mag je wat mij betreft ook voor het betreffende land spelen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:17 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En de heren Seedorf, Davids, Kluivert dan?
Okay duidelijk.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:22 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Suriname/Nederland, toen had het nog een link. Nu niet meer. Kluivert is trouwens in Nederland geboren. Als je er geboren bent mag je wat mij betreft ook voor het betreffende land spelen.
Natuurlijk zou Kalou een versterking zijn. Maar hadden we dan Zidane, Henry en Nesta ook moeten scouten toen dat nog kon? Is gewoon landsbedrog.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:15 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Maar al die tegenstanders moesten toegeven dat Deco een versterking was nadat hij eenmaal in de basis stond. Kalou zou ook best iets toe kunnen voegen.
Ik vind 't toch vreemd hoor. Haal dan die vlag maar meteen naar beneden zeg ik dan. Het heet toch niet voor niets het Nederlands elftal? Wat heb je aan een vreemdenlegioen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:27 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik vind van niet. Als hij voor NL wil spelen omdat hij voelt dat hij hier meer thuis is dan in Ivoorkust. (en dat kan ik zeer goed begrijpen omdat je daar gemarteld word als je verliest) Dan zie ik niet in dat je daar als land geen gebruik van maakt. Als Ronaldo Nederlander was geworden had ik er ook geen probleem mee gehad.
Mijn mening is dat het niet voor iedereen is weggelegd. Maar voor mensen die iets toevoegen. Kalou voegt iets toe denk ik dus mag hij voor het Nederlands elftal uit komen wat mij betreft.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vind 't toch vreemd hoor. Haal dan die vlag maar meteen naar beneden zeg ik dan. Het heet toch niet voor niets het Nederlands elftal? Wat heb je aan een vreemdenlegioen.
De Rossi, Alex en Tevez zouden ook zoveel toevoegen......quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:38 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Mijn mening is dat het niet voor iedereen is weggelegd. Maar voor mensen die iets toevoegen. Kalou voegt iets toe denk ik dus mag hij voor het Nederlands elftal uit komen wat mij betreft.
Tja, op zich ben ik het met je eens, maar Salomon Kalou woont al sinds zijn veertiende (?ofzo) in Nederland. Dat is toch echt wel wat anders dan het naturaliseren om in het elftal te komen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:35 schreef TheGHunter het volgende:
Ik deel de mening van een aantal hiero, namelijk dat ook ik niet vind dat hij voor Nederland moet uitkomen. Op die manier verlagen we ons tot het niveau Quatar, Amerika ed, die zelf geen goede spelers kunnen produceren en zodoende gewoon spelers naturaliseren en die dan voor hun land laten uitkomen.
Om voor Nederland te kunnen spelen, moet je gewoon nederlander zijn, punt, en geen voetballer uit een ander land.
Davids is sowieso een domme lul, dat terzijdequote:Op maandag 4 oktober 2004 00:43 schreef mr_anonimous het volgende:
Davids zegt altijd in eerste plaats Surinamer te zijn en dan pas Nederlander. Wat vind je daarvan?
Die zijn toch geen issue. Die willen toch geen Nederlander worden?quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Rossi, Alex en Tevez zouden ook zoveel toevoegen......
Bij wijze van spreken.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:49 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Die zijn toch geen issue. Die willen toch geen Nederlander worden?
En dat leeghoofd van een Bogarde (die is in NL geboren) brult ook eerst Surinamer te zijn en dan Nederlander. Ik van dat van weinig respect naar je vaderland toe getuigen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Davids is sowieso een domme lul, dat terzijdeHij zegt terecht dat ie in eerste plaats Surinamer is overigens, wat hij is daar geboren, maar dient Nederland omdat Suriname een ex-kolonie van Nederland is.
Ik snap hen wel hoor. Ze zaten op jongere leeftijd met een identiteitscrisis (late puberteit?) En ze zijn zowel Surinamer als Nederlander, namelijk Surinaamse Nederlanders.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:50 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En dat leeghoofd van een Bogarde (die is in NL geboren) brult ook eerst Surinamer te zijn en dan Nederlander. Ik van dat van weinig respect naar je vaderland toe getuigen.
En ik snap Kalou. Die wil international zijn voor een veilig land waar hij na een verliespartij niet in een strafkamp gestopt wordt maar hooguit wat nare opmerkingen naar zijn hoofd krijgt. En voor een land waar hij een warme band mee heeft ontwikkeld de laatste paar jaar.quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik snap hen wel hoor. Ze zaten op jongere leeftijd met een identiteitscrisis (late puberteit?) En ze zijn zowel Surinamer als Nederlander, namelijk Surinaamse Nederlanders.
Maar wie stopt hem in dat kamp? Niet het volk, dat zou genieten van zijn kunsten, maar die debiele overheid. Is een debiele overheid een reden om je land de rug toe te keren?quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En ik snap Kalou. Die wil international zijn voor een veilig land waar hij na een verliespartij niet in een strafkamp gestopt wordt maar hooguit wat nare opmerkingen naar zijn hoofd krijgt. En voor een land waar hij een warme band mee heeft ontwikkeld de laatste paar jaar.
Ja!quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar wie stopt hem in dat kamp? Niet het volk, dat zou genieten van zijn kunsten, maar die debiele overheid. Is een debiele overheid een reden om je land de rug toe te keren?
Ja. Meer dan dat er geimmigreerd zijn. Hoezo?quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:53 schreef Denni5 het volgende:
Zijn er de afgelopen paar jaar eigenlijk veel mensen geëmigreerd?![]()
Haha! Got it!quote:Op maandag 4 oktober 2004 10:03 schreef Denni5 het volgende:
Lees de laatste post van cultheld maar, en dan de reactie daarop van Marla_Singer![]()
Bonaventure is ook een heel goede voetballer, hij deed er alleen vijf jaar over om tot een dragende speler uit te groeien.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:06 schreef InnocentFR het volgende:
Zijn broer was niet even goed als hem hoor, deze is veel beter.
Hij ook goed gewaardeerd in Rotterdam
Mag het hij is pas negentien geloof ik.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bonaventure is ook een heel goede voetballer, hij deed er alleen vijf jaar over om tot een dragende speler uit te groeien.
Bonaventure Kalou is 26.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:27 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Mag het hij is pas negentien geloof ik.
Mijn excuses ik las het verkeerd. Ik dacht dat je Salomon bedoeldequote:Op maandag 4 oktober 2004 15:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bonaventure Kalou is 26.
Salomon is gewoon een klasse beter.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bonaventure is ook een heel goede voetballer, hij deed er alleen vijf jaar over om tot een dragende speler uit te groeien.
Op dit moment is hij beter dan Bona op zijn leeftijd was, die kon Cairo nauwelijks uit de basis houden. Hopelijk blijft hij zo presteren, 8 doelpunten in 7 wedstrijden is niet mis.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Salomon is gewoon een klasse beter.
Hij heeft al eens bij de voorselectie gezeten toch?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:48 schreef Nyluzzz het volgende:
Mag hij al voor Nederland spelen; is hij al Nederlander?
Niet zeker, want dan was hij vast al opgeroepen door San Marco. Ipv Van der Vaart of zo. Had ebst gekund tegen Macedonie.
Nee dat niet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij heeft al eens bij de voorselectie gezeten toch?
Collins John is zeer discutabel. Maar hij kwam hier puur als vluchteling en begon hier pas met voetballen. Als dank wilde hij liever voor Nederland uitkomen dan voor Liberia en dat is het mooiste gebaar wat je kunt krijgen als land van een voetballer. Maar Kalou is puur om z'n voetballende kwaliteiten uit Ivoorkust gehaald dus dat is toch een ander verhaal vind ik.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:14 schreef methodmich het volgende:
Salomon is echt beter dan Bonaventure ja. Hij lijkt me namelijk veel constanter en heeft ook het vermogen af en toe simpel te spelen. Maar misschien is dat nog wat vroeg geoordeeld, aangezien Bona ook als een speer binnenkwam.
En cultheld, mag Collins John van jou voor Nederland spelen?
Bona heeft alleen nooit een eerlijke kans gehad op de positie achter de spitsen, waar hij naar mijn mening beter tot zijn recht had gekomen. Gullit gaat ook veel beter met talenten om, gunt ze wel de kans als hij ze die kan geven.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:28 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik zie dit topic nu toevallig!
Ik ben zeer gecharmeerd van Salomon, net zoals ik dit was van zijn grote broertje Bonaventure! Echter naar mijn mening heeft Salomon de potentie om veel groter te worden dan Bona.
Zie Loovensquote:Op maandag 4 oktober 2004 22:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Bona heeft alleen nooit een eerlijke kans gehad op de positie achter de spitsen, waar hij naar mijn mening beter tot zijn recht had gekomen. Gullit gaat ook veel beter met talenten om, gunt ze wel de kans als hij ze die kan geven.
Ik vind Loovens niet zo geweldig eigenlijk,quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:42 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Zie Loovens
Het kan inderdaad nog een gevalletje VdV worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:11 schreef aldostuta het volgende:
Je kunt Kalou pas goed beoordelen nadat hij zijn dip gehad en een lange periode constant gepresteerd heeft lijkt mij. Om hem nu al als topper af te schilderen lijkt mij iets te voorbarig
Ik hoop het voor hem, want dan blijft hij dit seizoen briljant spelen............quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:14 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Het kan inderdaad nog een gevalletje VdV worden.
Kalou was ook zeer jong toen hij hier kwam. Is hier, net als bijvoorbeeld Leonardo, min of meer volwassen geworden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Collins John is zeer discutabel. Maar hij kwam hier puur als vluchteling en begon hier pas met voetballen. Als dank wilde hij liever voor Nederland uitkomen dan voor Liberia en dat is het mooiste gebaar wat je kunt krijgen als land van een voetballer. Maar Kalou is puur om z'n voetballende kwaliteiten uit Ivoorkust gehaald dus dat is toch een ander verhaal vind ik.
Kalou was toch al wel 15 ofzo? Leonardo 12? Vind ik wel een verschil. Idd een beetje een Belgenactie, maar zolang ie maar niet voor Ivoorkust gaat ballen vind ik alles best.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kalou was ook zeer jong toen hij hier kwam. Is hier, net als bijvoorbeeld Leonardo, min of meer volwassen geworden.
Dat zegt niks. Een club als AC Milan volgt honderden talenten in alle landen. Natuurlijk volgen die Kalou met interesse. Als dan een journalist van de Gazzetta vraagt wat de coach van Milan van Kalou vindt ("een hele talentvolle jongen") dan staat de volgende dag in de krant dat Milan interesse heeft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:27 schreef Aeroxie het volgende:
Ik lees op verschillende fora's dat hij nu al in de belangstelling staat van diverse Europeese topclubs![]()
..tuurlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:45 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik hoop het voor hem, want dan blijft hij dit seizoen briljant spelen............
Precies. Wat moet hij dan zeggen, "het is een prutser met zijn doelpunten en acties daarzo in Rotterdam"?. Dat betekent natuurlijk niet dat Milan hem wil kopen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Een club als AC Milan volgt honderden talenten in alle landen. Natuurlijk volgen die Kalou met interesse. Als dan een journalist van de Gazzetta vraagt wat de coach van Milan van Kalou vindt ("een hele talentvolle jongen") dan staat de volgende dag in de krant dat Milan interesse heeft.
Lijkt me wel ja, hij laat wel zien dat hij potentie heeft.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 06:30 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de grote clubs hem met interesse volgen, scoort nu toch erg makkelijk en is technisch natuurlijk zeer begaafd.
Goor is toch iets behoudender dan Leonardo, dus ik zou niet tegen élke tegenstander zo gaan spelen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:51 schreef Aeroxie het volgende:
Onze Slaloman staat al weer op 9 uit 8![]()
Leonardo is trouwens weer uit de lappemand.
-----------------------------Kalou---------Kuijt------------------------------
--Leonardo-------------------------------------------Castelen--
Overmars precies hetzelfde verhaal maar hij is toch een tijdje een van de betere linksbuitens van de wereld geweest.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:56 schreef methodmich het volgende:
Alsof Castelen een passeeractie heeft... Die doet alles op snelheid. Gewoon zorgen dat er geen ruimte in je rug ligt.
Eensch!quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:56 schreef methodmich het volgende:
Alsof Castelen een passeeractie heeft... Die doet alles op snelheid. Gewoon zorgen dat er geen ruimte in je rug ligt.
Kalou, dat is een voetballer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |