Een utopie is waarschijnlijk onhaalbaar, maar ik ben wel voorstander van omquote:Op zondag 19 september 2004 23:20 schreef -Beestje- het volgende:
dus omdat een utopie onhaalbaar is
en dit aangenomen wordt door bijna iedereen als waar
is dit een argument dat de matrix bestaat ?
ah, dat is net als een oud Hindu verhaaltje die ik zo leuk vind om hem nog maar eens te postenquote:Op zondag 19 september 2004 23:08 schreef coz het volgende:
- Wat is de Matrix?
het systeem waar je in zit, maar niet kan zien, maar niet door en voor machines alsin de film. in onze wereld door geld en macht ('secret government)
Er is niets deterministisch aan mijn vragen. Kun je anders antwoord geven op niet-deterministische wijze?quote:Op maandag 20 september 2004 23:31 schreef dodeca het volgende:
Nee,nee johan de wit van mij krijg je geen antwoordt op al je deterministische vragen want zoals ik al zei daar ben ik niet mee bezig met al dat determinisme.
Het is nl. niet volledig.
Wat jij wil is een deterministische, je mag het ook lokaal of causaal (bewijs)noemen, hebben op een niet lokaal fenomeen.
De matrix is een super positie en dat is heel anders dan de positie waar jij je in bevindt.
Wat willen die twee dingen nu zeggen (apart)?quote:Op maandag 20 september 2004 23:31 schreef dodeca het volgende:
Ruimte en tijd zijn nu zo samen geperst dat vragen snel beantwoordt worden.
De matrix is een super positie en dat is heel anders dan de positie waar jij je in bevindt.
Tuurlijk, en dat is juist de kracht van een systeem als dit... Ignorance is bliss...quote:Op maandag 20 september 2004 18:00 schreef Nynex het volgende:
Vind dat mensen er wel heel gauw vanuit gaan dat iedereen uit de matrix wil stappen en de Neo's aanhoren, 't is kennelijk bij niemand opgekomen dat mensen binnen de matrix zielsgelukkig kunnen zijn?
(Dit als reply op 'waar moet dit alles heen')
Ik zeg... Mensen hebben leiders nodig als een stamhoofd... Een ervaren persoon waarop mensenquote:Furthermore,
Mensen zijn kinderachtige wezens waarvan het gros niet voor zichzelf na kan denken, en het is noodzakelijk ze op een dergelijke manier te besturen. How's that.
Ligt eraan wat jij als een utopie verstaat, als jij met een utopie bedoelt dat er 1 plekje is op deze aardbol is waar het happy-happy joy-joy is, terwijl de rest aan het verdrinken is in de schijt vanquote:Op maandag 20 september 2004 21:01 schreef -Beestje- het volgende:
maar werkt het niet juist tegen een "matrix" om te leren dat een utopie niet mogelijk is.
als we als een utopie het ware comunisme nemen dat heeft in geen enkel land echt bestaan maar er waren mensen genoeg die hier hun leven voor wilde geven.
of het brengen van democratie in de wereld wat nu al;s excuus gebruikt wordt in Irak bij gebrek aan gemische wapens of enige tereur dreiging naar het buitenland die van Irak uitgegaan zou zijn.
in zo'n geval kan een utopie juist gebruikt worden om de wereld te verdelen in absoluut goed en kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |