en dat noem je slecht weer.. hmpf.. Nouja ik krijg toch geen "slecht weer" Hier nu mooie luchten Is opeens opgengebroken en heb uitzicht op de grotere wolken verder weg. Naja is iig mooiquote:Op maandag 20 september 2004 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen wordt het in het noorden erg slecht weer.
Zeer veel buien met kans op onweer en zeer zware windstoten tot 120 Km per uur, dus ook nog eens gevaarlijk!!!
Midden van het land krijgen ook een paar buien maar minder heftig, zuiden houd het mogelijk op een paar lichtje buitjes na droog.
Ik hoop dat die buien ook over het westen 's lands heengaan, ik wil wel weer eens wat hemels vuurwerk zien en horen. Maar we zullen wel weer "bespaard" blijven van zulk weerquote:Op maandag 20 september 2004 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen wordt het in het noorden erg slecht weer.
Zeer veel buien met kans op onweer en zeer zware windstoten tot 120 Km per uur, dus ook nog eens gevaarlijk!!!
Midden van het land krijgen ook een paar buien maar minder heftig, zuiden houd het mogelijk op een paar lichtje buitjes na droog.
Zekers, en ik vind het heerlijk !! De wind hoor je door de straten gieren en de regen waait tegen het dakraamquote:Op maandag 20 september 2004 23:32 schreef Againzender het volgende:
He, Oom_Agent
Invloed van de straalstroom is duidelijk merkbaar inderdaad met dat onstuimige weer
quote:Do 06 UTC ligt het laag met 982 hPa ten oosten
van N-Engeland. ECMWF van 20/12utc gaf op ongeveer dezelfde
positie 972 hPa, die van 21/00utc een laag van 990 hPa. Kortom,
de diepte varieert nogal behoorlijk maar de ontwikkelingen zijn
serieus genoeg (storm/zware storm???, ECMWF 20/12 UTC kwam
boven de Noordzee met 48 kt) om het goed in de gaten te houden.
Ik zag het ook al, was het alleen even vergeten te posten.quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:42 schreef Steijn het volgende:
Misschien wel zware storm op donderdag, en dat al in september.Dat belooft nog wat te worden.
[..]
Ah, vandaar die windstoten.quote:Op maandag 20 september 2004 23:28 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoi allemaal![]()
Straalstroom ( >300km/u wind) loopt precies naar onze omgeving, das een lekker windje hoor
[afbeelding]
http://wind.met.fu-berlin(...)h=10&playmode=Endlos
West ruimend naar noordwest, ook gezien de forse omvang van het windveld verwacht ik wel het een en ander aan vloed, hoewel het hoogtepunt niet samenvalt met het vloed. (de richting waar de vaantjes in staan is de windrichting)quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zag het ook al, was het alleen even vergeten te posten.
NW storm volgens mij? Altijd spannend!
Waar halen ze die vandaan?quote:Op maandag 20 september 2004 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja eigenlijk is de hele Noordzee is gevuld met een windkracht 8. Pittig dus ja.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:01 schreef Againzender het volgende:
Wow, dat is inderdaad een uitgestrekt windveld!
Laten we het maar eens in de gaten gaan houden
Wat mij betreft laten ze hem nog wat dichter naar Nederland zakken. Ik heb wel weer eens zin in een windkracht 10/11. Eens kijken of ik donderdag even naar de kust kan.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Het wordt zeker uitkijken geblazen. ECMWF verwacht zelfs een kern van 972 hPa ten westen van Denemarken.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |