abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22625647
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Zout toch eens op met die onzinspolls man.
Staat de uitslag je niet aan?
pi_22627118
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

reageer dan gewoon niet
negeer ze, je hoeft niet te stemmen
of is het de stand die je niet aanstaat

Zout toch eens op met die onzinspolls man.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 20:19:56 #203
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22627152
Ik hoorde net op het journaal dat meer dan 70 procent van de Nederlanders voor harde acties is.

Altijd fijn om er even aan herinnerd te worden dat FOK geen reflectie van de maatschappij is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22628037
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:19 schreef Posdnous het volgende:
Ik hoorde net op het journaal dat meer dan 70 procent van de Nederlanders voor harde acties is.

Altijd fijn om er even aan herinnerd te worden dat FOK geen reflectie van de maatschappij is.
Ik ben ook voor harde acties, keiharde acties zelfs, maar dan wel TEGEN de FNV!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:33:45 #205
85889 lucida
équilibre
pi_22633698
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 18:32 schreef sjun het volgende:

Ik zou niet weten waarom de man niet vanuit eigen gelederen vervangen kan worden door iemand die meer aanspreekbaar is.
Ik had niet de indruk dat dit de onderliggende boodschap van jouw betoog was. Natuurlijk is niemand onmisbaar, maar het lijkt me het bewandelen van de weg van de minste weerstand, om iemand die nu eens bij hoge uitzondering wel standvastig aan zijn overtuigingen vasthoudt – en op die manier samen met zijn strijdkompaan van het CNV Terpstra - de luis in de pels van het kabinet vormt.
quote:
Vakbonden waren al het verlengstuk van met name de PvdA...
Hetgeen mijn bewering ‘de vakbonden winnen aan belang naarmate de oppositie in het bijzonder en de politiek in het algemeen het laten afweten’, niet weerspreekt.

Hoe dan ook zijn de sociale partners vanuit een vruchtbare traditie van overleg, altijd nauw betrokken geweest bij het (politiek) beleid t.a.v. de sociale kwesties en arbeidsomstandigheden. Menig sociaal akkoord waarmee Nederland als voorbeeld voor veel andere landen tot voorbeeld strekt, is tot stand gekomen door een consensus van zakelijkheid en eensgezindheid m.b.t. tot de te nemen maatregelen.
quote:
Een vakbond is geen politieke partij.
.Kwesties als arbeidsomstandigheden, cao’s en sociale zekerheidsarrangementen behoren tot de politiek. Het zou echter van een onvergeeflijke domheid getuigen, als om het even welk kabinet geen gehoor zou geven aan de geluiden en signalen die de sociale partners t.a.v. het kabinetsbeleid ter berde brengen. En toch lijkt het erop dat dit kabinet zich laat voorstaan de waarheid in pacht te hebben. Het is dan ook logisch dat de onderlinge toon zich heeft verhard.

Het is te verwachten dat iedereen vanuit zijn uitvalshoek uiteindelijk het zelfde met ons land voorheeft, namelijk een verbetering van de huidige economische en sociale omstandigheden. De manier waarop dit moet plaatsvinden is echter de reden waarom de drie onderhandelingspartners niet nader tot elkaar weten te komen.

Het zou ons kabinet echter sieren, als zij haar absolute mandaatsmacht niet per definitie aan zou wenden als laatste woord ter legitimering van hun beleidsargumenten. En tevens als zij de grootsheid zou kunnen opbrengen, en zich in het landsbelang boven haar (vaak benepen) partijpolitieke belangen weet te stellen.

Zo’n opstelling zou het in elk geval een stuk gemakkelijker maken, de hervormingsboodschap t.a.v. het zorg- en sociale stelsel, naar de burger toe begrijpelijk over te brengen, met als bijkomend voordeel dat de geloofwaardigheid in de noodzaak ener hervorming alleen maar doet toenemen.

Ook hier ligt een grote uitdaging voor het kabinet weggelegd, want anders koerst men uiteindelijk op een situatie af waardoor het met name de werkgevers zullen zijn, die de schade door dit kabinetsbeleid aangebracht massaal moeten gaan repareren. En dan komt, net zoals in ’91, de rekening voor een niet opportunistisch en overmoedig kabinetsbeleid uiteindelijk weer elders gelegd![quote]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_22635729
quote:
De maatschappelijke onvrede zit veel dieper dan ik dacht. En dit gaat echt ergens over, niet het Fortuyn-achtige gemekker.
quote:
"De maatschappij verrechtst, zo ook FOK", aldus de moderatie. Het is hier toch echt een afspiegeling Posdnous
pi_22636406
quote:

Men is tegen het rigoreuze handelen van dit kabinet en acties zouden een tegenbeweging op gang kunnen brengen, dit idee wordt inderdaad gesteund door 70% (waaronder mij), maar acties als het OV lamleggen om iets in Den Haag te bereiken ben ik minder gecharmeerd van, eveneens een deel van die 70% met mij.

Ik had toch iets meer creativiteit verwacht, maar de toon is gezet.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:15:02 #208
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22637739
quote:

Het zou aan aanname van politiek gekleurde berichtgeving in de media kunnen onderstrepen. De PvdA lijkt als partij het meest gericht lijkt op mediacratisering van de samenleving. Zo scoort zij dan extra electoraatspunten bij Jip en Janneke.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:18:01 #209
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22637785
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Het zou aan aanname van politiek gekleurde berichtgeving in de media kunnen onderstrepen. De PvdA lijkt als partij het meest gericht lijkt op mediacratisering van de samenleving. Zo scoort zij dan extra electoraatspunten bij Jip en Janneke.
En huize avondrood krijgt weer invulling

Ik wil je graag het volgende laten zien, een mailtje dat ik gister stuurde naar de pvda fractie:
Q: Coalitie wil lonen onder minimum?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:19:26 #210
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22637813
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Maar dan wel de gehele media.

Het impliceert bovendien wat schaapgedrag van het electoraat (wat ik gedeeltelijk moet bekennen), maar het is niet minder van belang dan welke poll dan ook.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:22:47 #211
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22637885
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:18 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

En huize avondrood krijgt weer invulling

Ik wil je graag het volgende laten zien, een mailtje dat ik gister stuurde naar de pvda fractie:
Q: Coalitie wil lonen onder minimum?
Prima actie Harry. Als je volksvertegenwoordigers motiveert tot het vastleggen van uitspraken en meningen weten mensen wat ze van hun volksvertegenwoordigers kunnen verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 15-10-2004 12:33:06 ]
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:28:18 #212
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22637962
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar dan wel de gehele media.

Het impliceert bovendien wat schaapgedrag van het electoraat (wat ik gedeeltelijk moet bekennen), maar het is niet minder van belang dan welke poll dan ook.
Ik wil je bij deze een compliment maken voor de moed je overwegingen te verwoorden, ook als deze je visie niet geheel onderstrepen. Zo komen we in gesprek en kunnen we toe naar een verhaal dat het sentiment overstijgt (ongeacht of we het ooit eens zullen worden).

Meestal worden opmerkingen die minder prettig aankomen verketterd of geridiculiseerd. Jij hebt je via berichten als voorgaande in ieder geval boven deze 'traditie' gesteld.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:58:15 #213
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22638138
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:22 schreef sjun het volgende:

[..]

Prima actie Harry. Als je volksvertegenwoordigers motiveert tot het vastleggen van uitspraken en meningen weten mensen wat ze van hun volksvertegenwoordigers kunnen verwachten.
Je moet toch weten hoe serieus een proefballon werkt
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:03:23 #214
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22638225
Uhm...dank je

Maar ik blijf er wel bij dat deze poll niet zo maar kan worden gebagatelliseerd. En al helemaal niet door de beleidsmakers. Als het al sentimententele overwegingen zijn dat mensen achter de stakers staan, is dat niet iets onbelangrijks en moet Den Haag daar maar fatsoenlijk op reageren.
Ik geloof er niks van dat mensen de straat op gaan dan wel de acties massaal steunen, puur en alleen omdat De Waal of Bos hen daartoe oproept.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:42:19 #215
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22643598
De man is ook een begenadigd spreker. Zijn "rotkabinet' komt echt in de buurt van het Gettysburg Address.

Wat een SBS-niveau, niet te geloven.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:54:40 #216
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22643825
Ging om een enquete onder treinreizigers toch? Die waren voor "harde" actie maar tegen de treinstaking Nimby at its finest

En wat is 'harde' actie? Het bedreigen van werkwilligen bijvoorbeeld? Dat soort terreur kun je inderdaad met een gerust hart aan de knokploegen van de FNV overlaten.

Ik denk niet dat beleidsmakers zich een seconde druk maken over een of andere poll...Met de juiste vragen kun je alles aantonen. Lekker negeren dit soort schuimbekkende lieden. Doet het kabinet tot nu toe prima.
pi_22651005
waarom kan men eigenlijk niets tegen de vakbonden doen? als je als werkgever er iets tegen probeert te doen dan staan ze elke dag op de stoep om de boel nog maar eens even te controleren of alles wel van de arbo mag en weetikveel wat voor onzin nogmeer wat uiteindelijk leidt tot faillissement
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 01:03:27 #218
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22653323
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:35 schreef Herr_Ratt het volgende:
waarom kan men eigenlijk niets tegen de vakbonden doen? als je als werkgever er iets tegen probeert te doen dan staan ze elke dag op de stoep om de boel nog maar eens even te controleren of alles wel van de arbo mag en weetikveel wat voor onzin nogmeer wat uiteindelijk leidt tot faillissement
Daar benoem je precies het middel dat werkt tegen de vakbonden. Je bedrijf dermate ver afslanken dat je niet of nauwelijks personeel nodig hebt omdat je het gezever en de doorgedraaide regelgevingscultuur zat bent. We hebben dit dan ook de laatste 20 jaar zien gebeuren.

Gevolg van deze doorgedraaide regelerij is dat de prijs van arbeid te duur en het eventuele calamiteitenrisico bij ondernemen teveel bij de werkgever gelegd is. Deze cumulerende combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat er aan de ene kant steeds meer mensen aan de kant kwamen te staan terwijl er aan de andere kant meer mensen overwerkt raakten en gebruik maakten van de ziektewet.

Er zou eens onderzoek moeten worden verricht naar faalfactoren op de arbeidsmarkt waarbij eveneens een link gelegd wordt naar de kostprijs van gestegen regelgeving, gestegen loonkosten , gedaalde verantwoordingszin bij werknemers en een toegenomen inflexibiliteit.

cumulerend = elkaar versterkend
pi_22656181
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 01:03 schreef sjun het volgende:

[..]

Daar benoem je precies het middel dat werkt tegen de vakbonden. Je bedrijf dermate ver afslanken dat je niet of nauwelijks personeel nodig hebt omdat je het gezever en de doorgedraaide regelgevingscultuur zat bent. We hebben dit dan ook de laatste 20 jaar zien gebeuren.
Als ik me niet vergis is dat proces van afslanking (industrialisatie, automatisering en digitalisering) al decennia lang volop bezig. Koppel dit aan een verregaande kapitaal- en arbeidsvlucht van de hier aanwezige bedrijven en industrie, en voor je het weet wordt in dit land van koopmannen en handelaren helemaal niets meer ondernomen. Wat de bureaucratie betreft die veel ondernemers tot wanhoop drijft, dient te worden opgemerkt, dat het in de eerste plaats niet de vakbonden zijn, die deze regeltjes hebben bedacht en opgelegd, maar dat zij vooral erop toezien dat zulke regels – mits eenmaal vastgelegd – ook worden nageleefd. Zo is met succes de werkweek verkort, is kinderarbeid verboden en wordt rekening gehouden met de gezondheid en veiligheid van de werknemers tijdens hun werkzaamheden. Ook is er voor gezorgd dat bij (werkgerelateerde) aandoeningen, ziekte arbeidsongeschiktheid en of gewoon ouderdom het loon, veelal in de vorm van een uitkering, wordt doorbetaald. Ik kan me niet voorstellen dat jullie ervoor pleiten dat zulke opgebouwde arbeidrechten maar moeten worden afgeschaft. Hebben onze economie, het ondernemersklimaat, de arbeidsmarkt en noem maar op, niet ook vaak – ondanks het zo vermaledijde woud aan regelgeving – gefloreerd en tot voorbeeld gestrekt voor veel andere landen?
quote:
Gevolg van deze doorgedraaide regelerij is dat de prijs van arbeid te duur en het eventuele calamiteitenrisico bij ondernemen teveel bij de werkgever gelegd is. Deze cumulerende combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat er aan de ene kant steeds meer mensen aan de kant kwamen te staan terwijl er aan de andere kant meer mensen overwerkt raakten en gebruik maakten van de ziektewet.
Het is waar dat er in dit land heel wat komt kijken alvorens je als (kleine) ondernemer aan de slag kunt. Maar onderschat vooral ook niet het voortschrijdend proces van Europeanisering, en de ingrijpende effecten die dit op de verschillende economieën heeft – zo komt nu al 70% van alle regels en wetten uit Brussel. En daarbovenop de massale toestroom van ‘goedkopere’ arbeidsmigranten en de uitbreiding van nog meer lage lonen landen. Je zou kunnen zeggen, dat er dus meer factoren een rol spelen waarom het voor de Westerse ondernemer steeds moeilijker wordt om goed opgeleide en betaalbare arbeidskrachten in dienst te nemen. Zo hebben de Westerse landen, in vergelijk met veel lage lonen landen, veel meer geïnvesteerd in scholing en opleiding van hun beroepsbevolking en is het logisch dat je dit terugziet in de prijzen van de producten en diensten alsook in de hoogte van de lonen. Maar als een en ander ons ondernemersklimaat slagvaardiger maakt, valt er wat voor te zeggen veel van de overbodige regelgeving dan maar over boord te zetten.
quote:
Er zou eens onderzoek moeten worden verricht naar faalfactoren op de arbeidsmarkt waarbij eveneens een link gelegd wordt naar de kostprijs van gestegen regelgeving, gestegen loonkosten , gedaalde verantwoordingszin bij werknemers en een toegenomen inflexibiliteit.
Dat zal in de loop der jaren heus al wel verschillende keren zijn gedaan, al was het maar om te kijken hoe we nog meer en nog goekoper onze produkten aan de man kunnen krijgen. Maar goed het is waar dat een overdaad aan regelgeving goede initiatieven en impulsen vaak al in de kiem smoren, en het is ook waar dat de gestegen lonen het voor BV Nederland steeds moeilijker maken met de andere landen te concurreren; ook valt niet te ontkennen dat een zekere arbeidstrots kwijnende is - mogelijk te verklaren door dat steeds minder mensen, middels de wereldwijde koehandel in aandelen, met de bedrijfswinsten gaan strijken.
En dit werkt weer door in de verantwoordelijkheidszin van Jan met de pet die zich, voor een grijpstuiver, moet afpeigeren zonder dat ie er op termijn een cent aan overhoudt, om nog maar te zwijgen van een welverdiende oude dag!.

[quote]
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:40:04 #220
52513 whosvegas
The Trickster
pi_22656830
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik ben ook voor harde acties, keiharde acties zelfs, maar dan wel TEGEN de FNV!
Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan, ik heb gelezen dat een deel van de stakers niet eens wist waarvoor ze gingen staken.
Are you nuts??
pi_22659322
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan, ik heb gelezen dat een deel van de stakers niet eens wist waarvoor ze gingen staken.
You're right Dat is wel duidelijk dat ze dat niet wisten anders waren ze niet gaan staken...

And another thing:
Ik heb gezien dat in een vervoersbedrijf waar het nogal slecht gaat, dat daar zelfs stakers waren.. hoe onnozel, dom en blind kun je zijn..

Persoonlijk sta ik erachter dat men zichzelf kapot staakt. mij raakt het niet. Zolang men maar niet bij mij aanklopt en sterker nog , ik vind dat ze door te staken het recht op een uitkering verspelen. het gaat om een land opbouwen en niet afbreken, dat is nl. wat je met staken doet. Dus is het je eigen verantwoordelijkheid als je bereid bent dat risico te nemen. En val dan niet op alle uitspraken van De Waal en consorten terug, laat zij de uitkering maar ophoesten voor een ieder die uit naam van de vakbond gestaakt heeft.

je kan het eens zijn met de one-liners van Lodewijk, maar wees dan niet zo dom om je medemens af te vallen en n.b. te zeggen dat jij de meerderheid bent of vertegenwoordigt, als dat zo was hadden er wel 15.7 miljoen mensen gestaakt ipv 300.000 mensen.

En die p.r. stunt van de Waal in 2 vandaag daar hoor je de media niet over..
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
pi_22660756
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan,
Dat noemen ze in goed Nederlands ´de kuddegeest van een dominant dominerende domineescultuur´...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22677929
Wat hoorde ik nou mensen? Loopt die de waal en makkers nou een beetje de huizen van bestuursleden op het internet te zetten. Die gozer heeft helemaal geen respect voor veiligheid & privacy.
Als je hersens hebt dan heb je meer respect voor een hooligan dan voor de FNV, want hooligans als die van elkaar weten waar ze wonen, dan gaan ze diegene nooit bij ze huis terroriseren, dat is een erecode en die kent de Waal niet.
Maar de Waal is dom, hij verliest het van de rijke jongens. Want de rijke jongens gaan nu samen een groot potje geld maken en regelen de beste apparatuur en de beste prive detectives en gaan netzo lang graven in het leven van de lodewijk totdat ze wat rots vinden en branden hem daarna helemaal af dat hij nooit meer een come-back kan maken.
Ditsoort dingen gebeuren te weinig, dat moeten ze ook bij roddeljournalisten doen, dit zei ik jaren geleden al, nu schijnt daar ook een film over te zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_22678900
De huizen van de Waal en zijn makkers staan binnenkort ook op het net begrijp ik.

Wat een idioten ... straks janken zeker als je een doorgeladen pistool in je post vind
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:45:37 #225
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_22681069
En de volgende keer naar aanleiding van dat geintje van het rode mannetje (zwaai dan gelijk met de vlag van de CCCP, ludiekgeile sukkels): "Betaal 2 miljoen of anders gaan je vrouw en kinderen er aan!"

Nee, de FNV is erg slim bezig.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')