Staat de uitslag je niet aan?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Zout toch eens op met die onzinspolls man.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
reageer dan gewoon niet
negeer ze, je hoeft niet te stemmen
of is het de stand die je niet aanstaat
Zout toch eens op met die onzinspolls man.
Ik ben ook voor harde acties, keiharde acties zelfs, maar dan wel TEGEN de FNV!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:19 schreef Posdnous het volgende:
Ik hoorde net op het journaal dat meer dan 70 procent van de Nederlanders voor harde acties is.
Altijd fijn om er even aan herinnerd te worden dat FOK geen reflectie van de maatschappij is.![]()
Ik had niet de indruk dat dit de onderliggende boodschap van jouw betoog was. Natuurlijk is niemand onmisbaar, maar het lijkt me het bewandelen van de weg van de minste weerstand, om iemand die nu eens bij hoge uitzondering wel standvastig aan zijn overtuigingen vasthoudt – en op die manier samen met zijn strijdkompaan van het CNV Terpstra - de luis in de pels van het kabinet vormt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:32 schreef sjun het volgende:
Ik zou niet weten waarom de man niet vanuit eigen gelederen vervangen kan worden door iemand die meer aanspreekbaar is.
Hetgeen mijn bewering ‘de vakbonden winnen aan belang naarmate de oppositie in het bijzonder en de politiek in het algemeen het laten afweten’, niet weerspreekt.quote:Vakbonden waren al het verlengstuk van met name de PvdA...
.Kwesties als arbeidsomstandigheden, cao’s en sociale zekerheidsarrangementen behoren tot de politiek. Het zou echter van een onvergeeflijke domheid getuigen, als om het even welk kabinet geen gehoor zou geven aan de geluiden en signalen die de sociale partners t.a.v. het kabinetsbeleid ter berde brengen. En toch lijkt het erop dat dit kabinet zich laat voorstaan de waarheid in pacht te hebben. Het is dan ook logisch dat de onderlinge toon zich heeft verhard.quote:Een vakbond is geen politieke partij.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:19 schreef Posdnous het volgende:
Ik hoorde net op het journaal dat meer dan 70 procent van de Nederlanders voor harde acties is.
"De maatschappij verrechtst, zo ook FOK", aldus de moderatie. Het is hier toch echt een afspiegeling Posdnousquote:Altijd fijn om er even aan herinnerd te worden dat FOK geen reflectie van de maatschappij is.![]()
Men is tegen het rigoreuze handelen van dit kabinet en acties zouden een tegenbeweging op gang kunnen brengen, dit idee wordt inderdaad gesteund door 70% (waaronder mij), maar acties als het OV lamleggen om iets in Den Haag te bereiken ben ik minder gecharmeerd van, eveneens een deel van die 70% met mij.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:19 schreef Posdnous het volgende:
Altijd fijn om er even aan herinnerd te worden dat FOK geen reflectie van de maatschappij is.![]()
Het zou aan aanname van politiek gekleurde berichtgeving in de media kunnen onderstrepen. De PvdA lijkt als partij het meest gericht lijkt op mediacratisering van de samenleving. Zo scoort zij dan extra electoraatspunten bij Jip en Janneke.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:19 schreef Posdnous het volgende:
En huize avondrood krijgt weer invullingquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:15 schreef sjun het volgende:
[..]
Het zou aan aanname van politiek gekleurde berichtgeving in de media kunnen onderstrepen. De PvdA lijkt als partij het meest gericht lijkt op mediacratisering van de samenleving. Zo scoort zij dan extra electoraatspunten bij Jip en Janneke.
Maar dan wel de gehele media.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:15 schreef sjun het volgende:
[..]
Het zou aan aanname van politiek gekleurde berichtgeving in de media kunnen onderstrepen. De PvdA lijkt als partij het meest gericht lijkt op mediacratisering van de samenleving. Zo scoort zij dan extra electoraatspunten bij Jip en Janneke.
Prima actie Harry. Als je volksvertegenwoordigers motiveert tot het vastleggen van uitspraken en meningen weten mensen wat ze van hun volksvertegenwoordigers kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:18 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
En huize avondrood krijgt weer invulling![]()
Ik wil je graag het volgende laten zien, een mailtje dat ik gister stuurde naar de pvda fractie:
Q: Coalitie wil lonen onder minimum?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maar dan wel de gehele media.
Het impliceert bovendien wat schaapgedrag van het electoraat (wat ik gedeeltelijk moet bekennen), maar het is niet minder van belang dan welke poll dan ook.
Je moet toch weten hoe serieus een proefballon werktquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:22 schreef sjun het volgende:
[..]
Prima actie Harry. Als je volksvertegenwoordigers motiveert tot het vastleggen van uitspraken en meningen weten mensen wat ze van hun volksvertegenwoordigers kunnen verwachten.
Daar benoem je precies het middel dat werkt tegen de vakbonden. Je bedrijf dermate ver afslanken dat je niet of nauwelijks personeel nodig hebt omdat je het gezever en de doorgedraaide regelgevingscultuur zat bent. We hebben dit dan ook de laatste 20 jaar zien gebeuren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 23:35 schreef Herr_Ratt het volgende:
waarom kan men eigenlijk niets tegen de vakbonden doen? als je als werkgever er iets tegen probeert te doen dan staan ze elke dag op de stoep om de boel nog maar eens even te controleren of alles wel van de arbo mag en weetikveel wat voor onzin nogmeer wat uiteindelijk leidt tot faillissement
Als ik me niet vergis is dat proces van afslanking (industrialisatie, automatisering en digitalisering) al decennia lang volop bezig. Koppel dit aan een verregaande kapitaal- en arbeidsvlucht van de hier aanwezige bedrijven en industrie, en voor je het weet wordt in dit land van koopmannen en handelaren helemaal niets meer ondernomen. Wat de bureaucratie betreft die veel ondernemers tot wanhoop drijft, dient te worden opgemerkt, dat het in de eerste plaats niet de vakbonden zijn, die deze regeltjes hebben bedacht en opgelegd, maar dat zij vooral erop toezien dat zulke regels – mits eenmaal vastgelegd – ook worden nageleefd. Zo is met succes de werkweek verkort, is kinderarbeid verboden en wordt rekening gehouden met de gezondheid en veiligheid van de werknemers tijdens hun werkzaamheden. Ook is er voor gezorgd dat bij (werkgerelateerde) aandoeningen, ziekte arbeidsongeschiktheid en of gewoon ouderdom het loon, veelal in de vorm van een uitkering, wordt doorbetaald. Ik kan me niet voorstellen dat jullie ervoor pleiten dat zulke opgebouwde arbeidrechten maar moeten worden afgeschaft. Hebben onze economie, het ondernemersklimaat, de arbeidsmarkt en noem maar op, niet ook vaak – ondanks het zo vermaledijde woud aan regelgeving – gefloreerd en tot voorbeeld gestrekt voor veel andere landen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:03 schreef sjun het volgende:
[..]
Daar benoem je precies het middel dat werkt tegen de vakbonden. Je bedrijf dermate ver afslanken dat je niet of nauwelijks personeel nodig hebt omdat je het gezever en de doorgedraaide regelgevingscultuur zat bent. We hebben dit dan ook de laatste 20 jaar zien gebeuren.
Het is waar dat er in dit land heel wat komt kijken alvorens je als (kleine) ondernemer aan de slag kunt. Maar onderschat vooral ook niet het voortschrijdend proces van Europeanisering, en de ingrijpende effecten die dit op de verschillende economieën heeft – zo komt nu al 70% van alle regels en wetten uit Brussel. En daarbovenop de massale toestroom van ‘goedkopere’ arbeidsmigranten en de uitbreiding van nog meer lage lonen landen. Je zou kunnen zeggen, dat er dus meer factoren een rol spelen waarom het voor de Westerse ondernemer steeds moeilijker wordt om goed opgeleide en betaalbare arbeidskrachten in dienst te nemen. Zo hebben de Westerse landen, in vergelijk met veel lage lonen landen, veel meer geïnvesteerd in scholing en opleiding van hun beroepsbevolking en is het logisch dat je dit terugziet in de prijzen van de producten en diensten alsook in de hoogte van de lonen. Maar als een en ander ons ondernemersklimaat slagvaardiger maakt, valt er wat voor te zeggen veel van de overbodige regelgeving dan maar over boord te zetten.quote:Gevolg van deze doorgedraaide regelerij is dat de prijs van arbeid te duur en het eventuele calamiteitenrisico bij ondernemen teveel bij de werkgever gelegd is. Deze cumulerende combinatie van factoren heeft ervoor gezorgd dat er aan de ene kant steeds meer mensen aan de kant kwamen te staan terwijl er aan de andere kant meer mensen overwerkt raakten en gebruik maakten van de ziektewet.
Dat zal in de loop der jaren heus al wel verschillende keren zijn gedaan, al was het maar om te kijken hoe we nog meer en nog goekoper onze produkten aan de man kunnen krijgen. Maar goed het is waar dat een overdaad aan regelgeving goede initiatieven en impulsen vaak al in de kiem smoren, en het is ook waar dat de gestegen lonen het voor BV Nederland steeds moeilijker maken met de andere landen te concurreren; ook valt niet te ontkennen dat een zekere arbeidstrots kwijnende is - mogelijk te verklaren door dat steeds minder mensen, middels de wereldwijde koehandel in aandelen, met de bedrijfswinsten gaan strijken.quote:Er zou eens onderzoek moeten worden verricht naar faalfactoren op de arbeidsmarkt waarbij eveneens een link gelegd wordt naar de kostprijs van gestegen regelgeving, gestegen loonkosten , gedaalde verantwoordingszin bij werknemers en een toegenomen inflexibiliteit.
Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan, ik heb gelezen dat een deel van de stakers niet eens wist waarvoor ze gingen staken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben ook voor harde acties, keiharde acties zelfs, maar dan wel TEGEN de FNV!
You're right Dat is wel duidelijk dat ze dat niet wisten anders waren ze niet gaan staken...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan, ik heb gelezen dat een deel van de stakers niet eens wist waarvoor ze gingen staken.
Dat noemen ze in goed Nederlands ´de kuddegeest van een dominant dominerende domineescultuur´...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:40 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Idd, die lui lopen gewoon als een kudde achter de Waal aan,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |