abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22018951
De een wil graag trouwen terwijl het voor een ander uitgesloten is. Is trouwen een absolute meerwaarde voor een relatie? Waarom wel of waarom niet?

Ik zal beginnen. Voor mij hoeft trouwen niet zo nodig. Ik vind het een poppenkast van jewelste. Voor mij zou samenwonen genoeg zijn. Het gevoel van het getrouwd zijn benauwd me ook behoorlijk, denk ik(ben nog nooit getrouwd geweest). Daarnaast weet ik ook niet of ik de huwelijke beloftes waar kan maken. Dus waarom dingen beloven, waarvan ik vantevoren niet weet of ik ze war kan maken.
  vrijdag 17 september 2004 @ 15:46:55 #2
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22019299
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:32 schreef kriele het volgende:
Voor mij hoeft trouwen niet zo nodig. Ik vind het een poppenkast van jewelste. Voor mij zou samenwonen genoeg zijn.
Grappig, van het ene topic komt 't andere

Ik denk er precies zo over zoals jij. Ik vind het momenteel zonde om een bak geld uit te geven om anderen te plezieren, terwijl er ook wel een hoop gezeik over zal komen, omdat ik bv. m'n halve familie niet hoef te zien op zo'n dag terwijl zij zich dan dus buitengesloten voelen ('k zie ze toch al nooit dus waarom dan ineens wel?). Hij aan de andere kant zou wel z'n hele familie uitnodigen, dus dat staat dan weer scheef.

Persoonlijk zie ik geen verschil tussen samenwonen en trouwen. Vriendlief is wel eerder getrouwd geweest en heeft er wat meer moeite mee om dat nog eens te doen (vond het niet echt benauwend of zo, maar hoeft die poppenkast niet nog eens meemaken). Aan de andere kant heeft hij wel eens gezegd dat als we ooit zouden trouwen, dat hij het wel met alles erop en eraan wilde doen. Toen heb ik dus gezegd dat dat van mij echt niet hoeft, dus misschien heeft hij het iets te letterlijk opgevat Maarre, ik heb dus ook nooit van die dromen van een witte jurk gehad en zo, zou ook pertinent weigeren om een roomsoes aan te trekken als 'ie me ooit toch zou vragen.

Puur op zich tussen m'n vriend en mij zou ik het wel leuk vinden om te trouwen, maar ik mis het totaal niet (woon nu samen met samenlevingscontract). We willen geen kids, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.
Als ik kijk wat er zou moeten gebeuren (juridisch gezien en zo) als wij uit elkaar zouden gaan, dan verschilt dat niet zo heel veel met een scheiding bij huwelijk (behalve het ontbinden daarvan natuurlijk en zo), dus voor de vastigheid hoef je het ook al niet te doen.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22019433
Is het ook niet zo dat je in dit prachtland nog 12 jaar financieel verantwoordelijk voor elkaar blijft na je scheiding (ongeacht of er kinderen zijn)? Vind ik persoonlijk een hele goede reden om niet te trouwen. Over = over, beetje gaan dokken voor iemand die te lam is om van z'n reet te komen zeker.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_22019498
Ik vind trouwen niet echt een meerwaarde. Op dit moment woon ik samen met mijn vriendin waar ik al 5,5 jaar iets mee heb. Uiteindelijk willen we wel trouwen, maar dat is dan meer vanuit een romantische gedachte: het echt kiezen voor elkaar.

Aan de andere kant heb ik allang echt voor haar gekozen. Dus na het trouwen zou er eigenlijk niets veranderen.
If it's not tied down, it's a cat toy.
  vrijdag 17 september 2004 @ 15:55:50 #5
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22019527
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:52 schreef Fling het volgende:
Is het ook niet zo dat je in dit prachtland nog 12 jaar financieel verantwoordelijk voor elkaar blijft na je scheiding (ongeacht of er kinderen zijn)? Vind ik persoonlijk een hele goede reden om niet te trouwen. Over = over, beetje gaan dokken voor iemand die te lam is om van z'n reet te komen zeker.
Gewoon zorgen dat je partner lekker aan het werk blijft. Alimentatie hoeft dacht ik alleen betaald te worden als de partner geen eigen inkomen heeft. kleinmeiske heeft een gruwelijke hekel aan thuiszitten, dus haar zal het niet gebeuren.
Heb overigens bij ons in het samenlevingscontract laten opnemen dat alimentatie beiden kanten op is uitgesloten.
pi_22019677
quote:
Je kunt ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, dan heeft je partner nergens recht op als het over is.

Ik wil trouwens wel trouwen, in de eerste plaats omdat ik het mooi vind dat je een dag hebt die in het teken staat van de liefde tussen twee mensen. Het lijkt me zo'n bijzonder gevoel om dat mee te mogen maken met degene die het dichtste bij je staat. Het hoeft niet groot (maar daar denkt mijn vriend anders over geloof ik, als hij trouwt wil hij goed trouwen), maar wel zoals wij zijn.

Daarnaast wil ik dat alles wettelijk goed geregeld is. Dat kan ook met een samenlevingscontract, maar als je toch van alles moet gaan regelen, waarom dan niet meteen trouwen? Ik moet er niet aan denken bijvoorbeeld dat ik al 10 jaar getrouwd ben, ik krijg een ongeluk en er moeten beslissingen over mijn leven worden genomen. Als je geen wilsbeschikking hebt getekend als samenwonende, mag je partner niks zeggen, dan hebben je ouders de grootste stem. Ik wil dat mijn man dat dan is, híj is degene voor wie ik heb gekozen. Ook met andere dingen zijn per direct vastgelegd.

Verder vind ik het super dat ik dan zijn naam mag dragen. Dat vind ik echt zo iets moois, je vormt samen één blok naar de buitenwereld, en dat kun je op deze wijze ook tonen...
pi_22019697
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:55 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat je partner lekker aan het werk blijft. Alimentatie hoeft dacht ik alleen betaald te worden als de partner geen eigen inkomen heeft. kleinmeiske heeft een gruwelijke hekel aan thuiszitten, dus haar zal het niet gebeuren.
Heb overigens bij ons in het samenlevingscontract laten opnemen dat alimentatie beiden kanten op is uitgesloten.
Nee, alimentatie wordt altijd betaald door de partner met het hoogste inkomen. Als de vrouw bijvoorbeeld parttime werkt, moet hij alsnog betalen. Dat kun je oplossen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen...
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:06:57 #8
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22019788
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 16:02 schreef innovative het volgende:
Dat kan ook met een samenlevingscontract, maar als je toch van alles moet gaan regelen, waarom dan niet meteen trouwen?
Da's waar, ik heb ook tegen m'n manneke gezegd dat als hij een geregistreerd parnterschap wilde (juridisch vrijwel gelijk aan trouwen), dat 'ie dan maar all the way moest gaan. Dan wil ik ook trouwen ook
Wij hebben naast ons contract ook testamenten opgemaakt, zodat dat allemaal duidelijk is mocht een van ons wat overkomen. Gelukkig heb wij ouders waarmee we allebei goed overweg kunnen, at niet wegneemt dat je in zo'n situatie nooit weet hoe iemand reageert. Dus je hebt wel een punt!

Bij ons is het trouwgevoel gewoon niet zo aanwezig. Gelukkig denken we er wel hetzelfde over (denk ik, misschien word ik wel verrast en open ik straks een topic: 'wat me nu toch overkomen is, ging 'ie toch nog op de knie', hihi). Neemt niet weg dat ik ook best een romantische kant heb (help) en dat ik het best mooi zou vinden om te trouwen en zijn naam aan te nemen. Maar niet zo mooi dat ik door ga drukken terwijl ik weet dat hij er niet om geeft. Ben eigenlijk best tevreden zo.
pi_22019807
Wel, omdat het de liefde tussen ons nog extra benadrukt..
Wel, omdat het een soort traditie is..
Wel, omdat ik vind dat het zo hoort, alhoewel het in 2004 niet meer zo normaal is..

Wat ik wel jammer vind is dat scheiden tegenwoordig zo in is.. Tegenwoordig vraag ik me af na hoeveel tijd mensen eigenlijk gaan trouwen.. En of ze wel zo serieus zijn..
Don't look at the past.. But live to the future...
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:09:37 #10
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22019843
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 16:03 schreef innovative het volgende:

[..]

Nee, alimentatie wordt altijd betaald door de partner met het hoogste inkomen. Als de vrouw bijvoorbeeld parttime werkt, moet hij alsnog betalen. Dat kun je oplossen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen...
Weer wat geleerd! Ik ken zelf alleen gevallen waarin of de een de ander moest betalen omdat de ander niet werkte, of waarin ongeveer een gelijk salaris werd verdient. Mijn vriend heeft bij de scheiding in goed overleg met z'n ex er vanaf gezien. Maar dat was dan ook een voorbeeld van een hele nette scheiding, wat dat betreft hebben we het super getroffen (en dat ondanks het feit dat hij er met mij zo ongeveer vandoor was gegaan).
pi_22019860
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 15:32 schreef kriele het volgende:
De een wil graag trouwen terwijl het voor een ander uitgesloten is. Is trouwen een absolute meerwaarde voor een relatie? Waarom wel of waarom niet?

Ik zal beginnen. Voor mij hoeft trouwen niet zo nodig. Ik vind het een poppenkast van jewelste. Voor mij zou samenwonen genoeg zijn. Het gevoel van het getrouwd zijn benauwd me ook behoorlijk, denk ik(ben nog nooit getrouwd geweest). Daarnaast weet ik ook niet of ik de huwelijke beloftes waar kan maken. Dus waarom dingen beloven, waarvan ik vantevoren niet weet of ik ze war kan maken.
Ik ben het grotendeels met je eens. Heb altijd gezegd dat ik niet ga trouwen. Mede omdat het een bak geld kost en ik er de voordelen nauwelijks van zie. Heb inderdaad geen zin bakken geld uit te geven voor een bruiloft en huwelijksreis. Helemaal irritant als je een bruiloft hebt van ieman die op de uitnodiging als kadotip een envelop zet. Vind ik ronduit asociaal. Mensen weten zowiezo wel dat je wat geven 'moet' en dat zal 90% geld zijn. Anderen berekenen hun bruiloft qua kosten en calculeren ook al vast in wat ze als geld ' binnen krijgen'... nou als ut zo moet... dank je de koekoek.
Denk dat trouwen met name een ' must ' is voor de dames... die dat vaak als "ultieme droom" zien...
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:11:42 #12
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_22019886
Wat voegt trouwen nu toe aan een relatie? Wordt ie er beter van? Nee en alles wat overbodig is kan je net zo goed weglaten dus..
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:17:33 #13
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_22020027
Ik wil nog wel eens trouwen. Omdat het eigenlijk best leuk en romantisch is (zeg ik dit )

Trouwen is juridisch bijna niet verschillend van een geregistreerd partnerschap. Het enige echte verschil zit 'em erin dat bij een huwelijk automatisch een aantal dingen omtrent kinderen geregeld wordt, en je dat bij een andere contractsvorm niet hebt.
Een huwelijk is eigenlijk ook gewoon een contractsvorm met extraatje: een huwelijksfeest en huwelijksreis, hihi Ik vind er wel wat moois in zitten dat je ten overstaan van de mensen die je dierbaar zijn je liefde voor elkaar op een welhaast rituele manier bezegelt. Het heeft ook wel wat plechtigs.

Of een huwelijk dan ook echt eeuwig is? Nee, niet meer dan een andere samenlevingsvorm. En een scheiding is tegenwoordig ook niet meer geharrewar dan het verbreken van een partnerschap of samenlevingscontract.

Ik ben nu best tevreden, maar als mijn vriend me zou vragen zou ik nog ja zeggen ook. Maar zijn naam aannemen? Nee, ik ben nu erg gehecht aan mijn eigen naam.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_22020132
Ja natuurlijk..
voor de vrijgezellendag
een beetje voor het trouwfeest

Euhm misschien in een vlaag van totale verstandsverbijstering en dronkenschap..

Hoewel, zo'n pak staat me vast goed..
pi_22020199
Voor mezelf zie ik voor me of dat ik binnen mum van tijd getrouwd te zijn (zeg maar 6-12 maanden ofzo), of helemaal niet. Ik zou er daarna niet zo de toegevoegde waarde van inzien...

Misschien voor haar, maar dat is een ander verhaal..
pi_22020226
Trouwen hoeft van mij niet zo. Ik zou het alleen doen als vriend en ik kinderen krijgen. Het lijkt me wel fijn voor die kinderen als ze ouders hebben die met elkaar getrouwd zijn. Puur het idee.
Wij willen dan sowieso geen hele toestand er van maken. We willen gewoon in onze spijkerbroek naar het stadhuis, 2 getuigen erbij en verder niemand, ff snel de zaken afhandelen en weer naar huis.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:27:50 #17
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22020262
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 16:26 schreef trueblue het volgende:
Trouwen hoeft van mij niet zo. Ik zou het alleen doen als vriend en ik kinderen krijgen. Het lijkt me wel fijn voor die kinderen als ze ouders hebben die met elkaar getrouwd zijn. Puur het idee.
Vergeet de juridische gevolgen niet! Als je niet getrouwd bent heeft de vader totaal geen rechten, moet hij het kind erkennen, enzovoort. Dus dan is trouwen gewoon ook makkelijker. Lekker zakelijk gedacht weer, kleinmeiske ...
pi_22020312
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 16:27 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Vergeet de juridische gevolgen niet! Als je niet getrouwd bent heeft de vader totaal geen rechten, moet hij het kind erkennen, enzovoort. Dus dan is trouwen gewoon ook makkelijker. Lekker zakelijk gedacht weer, kleinmeiske ...
hoezo? ik heb nu al geen rechten thuis... en ben niet eens vader
dus niet trouwen.... HAHAHAHHAHA
pi_22020320
Hoeft voor mij ook niet, maar ik ken mensen die na 10 jaar relatie zijn gaan trouwen omdat ze graag kinderen wilden. Nu gaat dat ook prima zonder trouwen natuurlijk,maar er is gewoon meer (automatisch) en beter geregeld voor de kids als je voor de wet met elkaar getrouwd bent. En ja, ook uit liefde voor elkaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 17 september 2004 @ 16:38:08 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22020490
Ik wil wel trouwen later, nu nog niet, eerst maar de studie afaken en een beetje iets opbouwen. Het heeft verdre niet zo vele te betekenen en ik zou ook niet voor de kerk trouwen, maar als gevoelswaarde heeft het wel iets. Het past gewoon wel in mijn idee van de leifde, van het altijd bij elkaar blijven. Tuurlijk is het een suf ritueel, maar het maakt het toch "echter" zegmaar.
[KNE]-Mod
pi_22088286
Trouwen lijkt me wel grappig. Eerder het idee een leuk groot feest te geven en mezelf in een mooie jurk te hijsen. Denk dat trouwen vandaag de dag meer om (financiele) gemaksredenen gebeurd dan om de romantische reden.....
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:34:47 #22
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_22101266
Ik ben onlangs getrouwd en ik kan alleen maar zeggen dat ik er echt wel gelukkiger van ben geworden.

Als ik andere stelletjes op de trappen van t stadhuis zie staan denk ik aan 10 juni..... en wordt ik helemaal warm van binnen.
Bovendien is mijn gevoel voor mijn vrouwtje alleen maar NOG sterker geworden. ik voel me toch een stukje meer verantwoordelijker voor wat ik doe...

T was al leuk om bij je vriendin thuis te komen als je uit je werk komt...
T is NOG leuker om bij je Vrouwtje thuis te komen
ps... een groot feest hoeft niet, het is JOUW dag, niet die van je familie! dat hebben wij ook heel duidelijk gemaakt van te voren, en uiteindelijk werd dat met een beetje mokken, door de mensen geaccepteerd, nou, T is echt wel onze dag geweest...
DAMN! ik ga nnnnnnnnnnnnnu me vrouwtje bellen
thnx!
bye!
Giggity giggity giggity!
pi_22101593
Zo'n twaalf jaar geleden wilde ik absoluut niet trouwen. Waarom zou je?
Inmiddels heb ik bijna zes jaar een goede, stabiele relatie. We willen graag kinderen, maar voordat er kinderen komen wil mijn vriend getrouwd zijn. Ik begrijp zijn achterliggende redenering en ik wil daarom best trouwen. Daarnaast vind ik het toch ook wel heel bijzonder om op een bepaald punt in onze relatie volmondig JA tegen elkaar te zeggen.

Ondertussen wacht ik tot hij een keer struikelt en ik kan zeggen:
"Als je dan toch op je knieën zit...."
pi_22105273
quote:
Waarom een scheiding aanvoeren als de reden om niet te trouwen? Ik wéét ook wel dat in de praktijk best veel huwelijken uitlopen op een scheiding, maar om daar nou meteen vanuit te gaan vind ik wel erg doemdenkerig. Ik ga me toch ook niet elke keer als ik in de auto stap afvragen "wat als ik mezelf te pletter rij" en elke keer als ik op een trap loop "wat als ik naar beneden donder"?
Ik vind trouwen romantisch, punt uit. Je belooft elkaar eeuwige trouw, dat is toch prachtig?

[ Bericht 0% gewijzigd door biawa op 21-09-2004 15:05:55 (grr typo) ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:04:12 #25
100878 remcheese
pi_22105494
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:52 schreef biawa het volgende:

[..]

Waarom een scheiding aanvoeren als de reden om niet te trouwen? Ik wéét ook wel dat in de praktijk best veel huwelijken uitlopen op een scheiding, maar om daar nou meteen vanuit te gaan vind ik wel erg doemdenkerig. Ik ga me toch ook niet elkaar als ik in de auto stap afvragen "wat als ik mezelf te pletter rij" en elke keer als ik op een trap loop "wat als ik naar beneden donder"?
Ik vind trouwen romantisch, punt uit. Je belooft elkaar eeuwige trouw, dat is toch prachtig?
jij snapt hem
= iets waarbij je er NIET vanuit gaat dat je ook gaat scheiden , anders moet je gewoon niet
Giggity giggity giggity!
pi_22105675
Maar trouwen is dus ook niet elkaar eeuwige trouw beloven, dat bedoelen de mensen die ertegen zijn. Het zegt gewoon niets, zolang je nog zou kunnen scheiden. Als je na het trouwen ook echt aan elkaar vast zou zitten, zodat je het ook zeker moet weten dat je gaat trouwen, dan zou het pas echt wat zeggen. Nu is het meer symboliek, wat imho niets zegt.

Plus het geld wat je uitspaart kun je wel een paar keer samen van op reis, dat is veel leuker dan 1 zo'n dag, met 1 huwelijksreis erachter
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22105846
Voor mij zou het geen meerwaarde hebben. De liefde zou er niet sterker om worden. Juridisch is alles te regelen met het oog op het krijgen van kinderen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:32:29 #28
100878 remcheese
pi_22106084
Trouwen is elkaar wel eeuwige trouw beloven, ik denk alleen dat mensen tegenwoordig te snel trouwen om het trouwen.
Ik snap jouw punt goed hoor. Ik ken mensen genoeg die eht niet de moeite vinden om te trouwen omdat ze het geen meerwaarde vinden bieden, ik heb echter gemerkt dat het wel meerwaarde bied

anyway : ik ben blij dat ik hier fatsoenlijke reacties zie, en geen frontpage reacties.
Giggity giggity giggity!
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:35:10 #29
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22106153
Hmmmmz, ik zie die meerwaarde niet zo. Elkaar eeuwige trouw beloven in een poppenkast (excusez le mot) voor een hoop mensen die ik vrijwel nooit zie weegt bij mij niet op tegen het feit dat mijn mannetje (sorry, vriendje) altijd blij is als ik thuiskom en vanalles en nog wat doet waarmee ik alleen maar blijer met hem wordt. Een papiertje zou daar niets aan toevoegen ...
't Is niet dat ik er tegen ben of zo, maar ik zie ook geen redenen voor waardoor ik 'om' zou gaan. Enige reden waarvoor ik 'om' zou gaan is m'n vriendje op z'n knietjes
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:51:46 #30
100878 remcheese
pi_22106522
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar t voelt zooooo anders...
Eigenlijk is het net als met seks...
als je het nog nooit gedaan hebt kun je je niet voorstellen hoe het isen denk je : jaja
en als je het dan doet dan weet je dat het beter is...

Het spijt me dat ik het niet beter kan verwoorden, ik ben niet zo'n tactvol mens en kan niet alles erg goed uitleggen maar,geloof me als ik zeg dat het echt anders voelt
T is jammer dat hier nog niet meer mensen die getrouwd zijn even komen vertellen over wat en hoe...
Giggity giggity giggity!
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:55:43 #31
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22106600
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:51 schreef remcheese het volgende:
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar t voelt zooooo anders...
Eigenlijk is het net als met seks...
als je het nog nooit gedaan hebt kun je je niet voorstellen hoe het isen denk je : jaja
en als je het dan doet dan weet je dat het beter is...

Het spijt me dat ik het niet beter kan verwoorden, ik ben niet zo'n tactvol mens en kan niet alles erg goed uitleggen maar,geloof me als ik zeg dat het echt anders voelt
T is jammer dat hier nog niet meer mensen die getrouwd zijn even komen vertellen over wat en hoe...
Ik geloof je wel hoor, alleen je vergelijking met seks vind ik niet zo opgaan. Tenzij je niet aan seks deed voor het huwelijk dan, maar dat doen wij dus wel
pi_22106762
Ik wilde vroeger altijd wel trouwen, dat hoort er nu eenmaal bij, zo was het mij bijgebracht.
Echter, een hele hoop mensen hebben er een hele duidelijke andere mening over, die ook wel gegrond zijn, en waar ik mij ook in kan vinden. Wat remcheese onder andere zegt, en met name over het gevoel wat je dan hebt, kan ik me levendig voorstellen dat ik het toch zou willen. Het feit dat je weggegeven wordt, staat mij niet zo aan, ik heb een hekel gekregen aan afhankelijkheid.
Ik heb al een tijdje geen relatie meer en ik weet dat toen ik die wel had, dat het idee van trouwen mij juist heerlijk leek, dus ik sluit niet uit dat ik dat weer ga krijgen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:06:57 #33
81237 releaze
best of both worlds
pi_22106864
trouwen. nooit.

eeuwige trouw beloven vind ik sowieso onzin. ik ben heel realistisch, de kans is gewoon groot dat dat er niet inzit, iedereen weet het, iedereen ziet het. trouwen is gewoon een contract met immens veel culturele waarden, en ik zit echt niet op die culturele waarden te wachten. hypocriet, idealistisch, overtrokken en misbruikt, vooral de afgelopen paar decennia.

ik vind het mooi als mensen trouwen als iets romantisch kunnen zien, maar ik zie alleen maar de negatieve kanten ervan.. ik hoef het niet. trouwen heeft NIKS romantisch voor mij. als ik aan trouwen denk dan denk ik aan gescheiden koppels met 3 kinderen die niet kunnen rondkomen. aan britney spears en j.lo, aan mn eigen ouders wiens huwelijk ik nogsteeds niet snap, en aan het historisch 'ik ben vastgeketend aan jou'..Nee.

Misschien dat ik ooit op een dag nog wel trouw. Als ik 80 ben, en al 40, 50 jaar lang mn leven heb gedeeld met dezelfde partner. dat ik dan officieel kan zeggen, ik ben al zolang vastgeketend aan jou, en zo wil ik ook blijven, i am you and you are me. ja, dat lijkt me heel erg romantisch en heel erg lief. veel, veeeel waardevoller dan de huwelijken van nu. Wtf, trouwen na een jaar? trouwen na een paar maanden verkering? trouwen omdat dat zo lekker makkelijk uitkomt inz. financiele rompslomp?

nee hoor.
geef mij maar een samenwooncontract oid.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:32:12 #34
100878 remcheese
pi_22107449
@ kleinmeiske :

nee ik bedoelde meer te zeggen, tot je iets gedaan hebt kun je je vaak niet voorstellen hoe iets is, en achteraf kun je pas zeggen hoe iets voelt.
vandaar dat ik sex aanhaalde : als je nog nooit seks gehad hebt weet je ook niet wat je mist en kunnen een hoop mensen er mee leven , pas als ze sex hebben weten ze wat ze al die tijd gemist hebben.
Zolang je dus niet trouwt kun je alleen maar DENKEN of het meerwaarde heeft, maar blijft het bij gokken of... want je weet neit of je het meewaarde vindt hebben, je denkt het... als je trouwt kom je er WERKELIJK achter of het je meerwaarde brengt..

Tering... dat was moeilijk om te verwoorden, maar ik denk dat ik het nu goed gezegd heb.
Giggity giggity giggity!
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:34:03 #35
18730 CAP-Team
Eigenwijs is ook wijs
pi_22107494
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 16:02 schreef innovative het volgende:
[..]
Je kunt ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, dan heeft je partner nergens recht op als het over is.
[...]
Nergens recht op nee, behalve almentatie! Kameraad van mij ligt in scheiding, is getrouwd onder huwelijkse voorwaarden dus het is allemaal heel goed geregeld wie waar recht op heeft van het huis.. maar zij houdt wel recht op alimentatie.

Als je korter dan 5 jaar getrouwd bent betaal je almentatie voor de duur van je huwelijk, en anders betaal je 12 jaar alimentatie. De hoogte wordt via allerlei formules bepaald op basis van draagkracht e.d.

Ik zou zelf wel willen trouwen met m'n vriendin, als de tijd ervoor rijp is.
pi_22107553
niet trouwen . .. trouwen is 'ooit' uitgevonden als eigendomsrecht. . belachelijk dus. . . enne wat geeft trouwen nou voor meerwaarde aan de persoon waar je van houdt ???
Religion : Mankind's worst invention !
pi_22107742
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:36 schreef Flierp het volgende:
niet trouwen . .. trouwen is 'ooit' uitgevonden als eigendomsrecht. . belachelijk dus. . .
Tja, en heksenverbraning was 'ooit' ook heel normaal.
pi_22107871
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:32 schreef remcheese het volgende:
Trouwen is elkaar wel eeuwige trouw beloven,
als dat zo is is het daarom dus alleen al een onzinnige actie

hoe kan je zoiets nou beloven
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:55:20 #39
100878 remcheese
pi_22107976
quote:
als dat zo is is het daarom dus alleen al een onzinnige actie

hoe kan je zoiets nou beloven
Dat begint met de pik in de broek te houden als een ander dan je vrouw er aan wil zitten...
En soms , is een belofte genoeg waard om je best er voor te doen.
Maar in de hedendaagse cultuur is het schijnbaar heel gewoon om ergens anders ontrouw te wezen....
en nee : ik ben niet gelovig.... maar ik vindt het absoluut de mooiste verbintenis die ik ben aangegaan...

iig. ik gaat er van tussen, ik vindt het een mooi topic, ik hoop dat het niet in een ordinair topic eindigt, en kijk morgen wel wat er allemaal op mijn tekst gezegd is
masl, ik gaat een biertje scoren.
Fijne avond!
Giggity giggity giggity!
pi_22107993
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:55 schreef remcheese het volgende:

[..]

Dat begint met de pik in de broek te houden als een ander dan je vrouw er aan wil zitten...
Maar in de hedendaagse cultuur is het schijnbaar heel gewoon om ergens anders ontrouw te wezen....
en nee : ik ben niet gelovig.... maar ik vindt het absoluut de mooiste verbintenis die ik ben aangegaan...
En zonder papiertje kan dat allemaal niet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:00:53 #41
100878 remcheese
pi_22108114
quote:
tuurlijk wel, maar daar gaat het niet om, ik vindt het de moeite waard, zoals er gevraagd wordt en jij vindt van niet
das je goed recht, en als ik zou vinden dat jij dat niet mag vinden (wow) dan zou ik slecht bezig zijn.

maar ik ga nu echt...
helaterhe
Giggity giggity giggity!
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:07:16 #42
81237 releaze
best of both worlds
pi_22108282
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]

huwelijk heeft een heel groot effect op je beleveniswereld, vooral als je het huwelijk altijd als iets speciaals en waardevols hebt gezien. er verandert misschien wel niks in je dagelijkse leven, maar je instelling, je gevoel, verandert rigoreus. dat begint al met de aanloop naar het huwelijk, je weet dat niemand daar koud en nuchter onder blijft, dan op je huwelijksdag zelf, en daarna de dagen, weken er na. Huwen is een unieke ervaring en iedereen weet voor zichzelf wel of niet dat ze zoiets willen, nodig hebben, whatever. Of het enige meerwaarde heeft ligt aan je eigen gevoelens tegenover huwen. Het is heel erg relatief.
pi_22108296
tsjah waarom ga je trouwen?

Wij hebben er geen diepe emotionele of rationele redenen voor gehad:

we vonden het allebei erbij horen en het leek ons leuk dus zijn we getrouwd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22108313
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:56 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat zegt Remcheese niet, het is een reactie op Milagro die zich afvraagt hoe je eeuwige trouw kan beloven.
pi_22108497
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:55 schreef remcheese het volgende:

[..]

iig. ik gaat er van tussen, ik vindt het een mooi topic, ik hoop dat het niet in een ordinair topic eindigt, en kijk morgen wel wat er allemaal op mijn tekst gezegd is
masl, ik gaat een biertje scoren.
Fijne avond!
kuis je eigen taalgebruik dan even, joh

het huwelijkheeft je dom gemaakt want je snapt totaal mijn punt niet.

je kan niet beloven om je hele leven van 1 te houden en die dan trouw te blijven.
je kan het je wel voornemen, maar meer ook niet.

en op het moment dat je dat voornemen uitspreekt kun je dat vanuit het diepst van je hart menen, en toch kun je het soms niet volbrengen.

dat heeft helemaal niets met sex met een ander willen te maken.
dat heeft te maken met veranderde gevoelens, soms door veranderde omstandigheden, veranderde partner, veranderde jij, de een ontwikkelt zich die kant op, de ander die, gedeelde interesses worden niet langer gedeeld, je groeit elkaar, hij of zij of jij bleek toch niet te zijn wie zij of hij of jij dacht, mensen veranderen kortom, omstandigheden veranderen, gevoelens veranderen, en daar heb je niet altijd controle over, dat gebeurt.

je neemt je voor er het beste van te maken.
je hoopt dat je "voor altijd" bij elkaar blijft.

maar beloven is ronduit onzin, want je weet niet wat de dag van morgen brengt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:17:33 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_22108500
Ik wil wel trouwen als ik een leuke partner heb gevonden. Zeker wanneer ik kinderen daarmee zou krijgen. Hoe en wat daar denk ik verder nooit over na.
pi_22108506
Ik wilde nooit trouwen, maar ik geloof dat het als je gaat samenwonen een stuk praktischer is.
Dus het gebeurd vast wel, alleen dan in het gratis-uur en zonder feest. Ben je gek, ik kan mijn geld (welk geld?) wel beter besteden.
pi_22112407
Ik wil trouwen omdat je dan in het bijzijn van al je geliefden, familieleden en vrienden onvoorwaardelijk voor elkaar kiest.
ik wil wel eerst samenwonen zodat ik weet dat het wel goed zit.

=]
pi_22113285
Ik zou ws nooit gaan trouwens vind het zonde van het geld en het zal mijn geen meerwaarde geven en het lijkt me ook helemaal niet leuk al dat blije gedoe enzo :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')