Grappig, van het ene topic komt 't anderequote:Op vrijdag 17 september 2004 15:32 schreef kriele het volgende:
Voor mij hoeft trouwen niet zo nodig. Ik vind het een poppenkast van jewelste. Voor mij zou samenwonen genoeg zijn.
Gewoon zorgen dat je partner lekker aan het werk blijft. Alimentatie hoeft dacht ik alleen betaald te worden als de partner geen eigen inkomen heeft. kleinmeiske heeft een gruwelijke hekel aan thuiszitten, dus haar zal het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:52 schreef Fling het volgende:
Is het ook niet zo dat je in dit prachtland nog 12 jaar financieel verantwoordelijk voor elkaar blijft na je scheiding (ongeacht of er kinderen zijn)? Vind ik persoonlijk een hele goede reden om niet te trouwen. Over = over, beetje gaan dokken voor iemand die te lam is om van z'n reet te komen zeker.
Je kunt ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, dan heeft je partner nergens recht op als het over is.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:52 schreef Fling het volgende:
Is het ook niet zo dat je in dit prachtland nog 12 jaar financieel verantwoordelijk voor elkaar blijft na je scheiding (ongeacht of er kinderen zijn)? Vind ik persoonlijk een hele goede reden om niet te trouwen. Over = over, beetje gaan dokken voor iemand die te lam is om van z'n reet te komen zeker.
Nee, alimentatie wordt altijd betaald door de partner met het hoogste inkomen. Als de vrouw bijvoorbeeld parttime werkt, moet hij alsnog betalen. Dat kun je oplossen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen...quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:55 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je partner lekker aan het werk blijft. Alimentatie hoeft dacht ik alleen betaald te worden als de partner geen eigen inkomen heeft. kleinmeiske heeft een gruwelijke hekel aan thuiszitten, dus haar zal het niet gebeuren.
Heb overigens bij ons in het samenlevingscontract laten opnemen dat alimentatie beiden kanten op is uitgesloten.
Da's waar, ik heb ook tegen m'n manneke gezegd dat als hij een geregistreerd parnterschap wilde (juridisch vrijwel gelijk aan trouwen), dat 'ie dan maar all the way moest gaan. Dan wil ik ook trouwen ookquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:02 schreef innovative het volgende:
Dat kan ook met een samenlevingscontract, maar als je toch van alles moet gaan regelen, waarom dan niet meteen trouwen?
Weer wat geleerd! Ik ken zelf alleen gevallen waarin of de een de ander moest betalen omdat de ander niet werkte, of waarin ongeveer een gelijk salaris werd verdient. Mijn vriend heeft bij de scheiding in goed overleg met z'n ex er vanaf gezien. Maar dat was dan ook een voorbeeld van een hele nette scheiding, wat dat betreft hebben we het super getroffen (en dat ondanks het feit dat hij er met mij zo ongeveer vandoor was gegaan).quote:Op vrijdag 17 september 2004 16:03 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, alimentatie wordt altijd betaald door de partner met het hoogste inkomen. Als de vrouw bijvoorbeeld parttime werkt, moet hij alsnog betalen. Dat kun je oplossen door op huwelijkse voorwaarden te trouwen...
Ik ben het grotendeels met je eens. Heb altijd gezegd dat ik niet ga trouwen. Mede omdat het een bak geld kost en ik er de voordelen nauwelijks van zie. Heb inderdaad geen zin bakken geld uit te geven voor een bruiloft en huwelijksreis. Helemaal irritant als je een bruiloft hebt van ieman die op de uitnodiging als kadotip een envelop zet. Vind ik ronduit asociaal. Mensen weten zowiezo wel dat je wat geven 'moet' en dat zal 90% geld zijn. Anderen berekenen hun bruiloft qua kosten en calculeren ook al vast in wat ze als geld ' binnen krijgen'... nou als ut zo moet... dank je de koekoek.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:32 schreef kriele het volgende:
De een wil graag trouwen terwijl het voor een ander uitgesloten is. Is trouwen een absolute meerwaarde voor een relatie? Waarom wel of waarom niet?
Ik zal beginnen. Voor mij hoeft trouwen niet zo nodig. Ik vind het een poppenkast van jewelste. Voor mij zou samenwonen genoeg zijn. Het gevoel van het getrouwd zijn benauwd me ook behoorlijk, denk ik(ben nog nooit getrouwd geweest). Daarnaast weet ik ook niet of ik de huwelijke beloftes waar kan maken. Dus waarom dingen beloven, waarvan ik vantevoren niet weet of ik ze war kan maken.
Vergeet de juridische gevolgen niet! Als je niet getrouwd bent heeft de vader totaal geen rechten, moet hij het kind erkennen, enzovoort. Dus dan is trouwen gewoon ook makkelijker. Lekker zakelijk gedacht weer, kleinmeiske ...quote:Op vrijdag 17 september 2004 16:26 schreef trueblue het volgende:
Trouwen hoeft van mij niet zo. Ik zou het alleen doen als vriend en ik kinderen krijgen. Het lijkt me wel fijn voor die kinderen als ze ouders hebben die met elkaar getrouwd zijn. Puur het idee.
hoezo? ik heb nu al geen rechten thuis... en ben niet eens vaderquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:27 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Vergeet de juridische gevolgen niet! Als je niet getrouwd bent heeft de vader totaal geen rechten, moet hij het kind erkennen, enzovoort. Dus dan is trouwen gewoon ook makkelijker. Lekker zakelijk gedacht weer, kleinmeiske ...![]()
Waarom een scheiding aanvoeren als de reden om niet te trouwen? Ik wéét ook wel dat in de praktijk best veel huwelijken uitlopen op een scheiding, maar om daar nou meteen vanuit te gaan vind ik wel erg doemdenkerig. Ik ga me toch ook niet elke keer als ik in de auto stap afvragen "wat als ik mezelf te pletter rij" en elke keer als ik op een trap loop "wat als ik naar beneden donder"?quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:52 schreef Fling het volgende:
jij snapt hemquote:Op dinsdag 21 september 2004 14:52 schreef biawa het volgende:
[..]
Waarom een scheiding aanvoeren als de reden om niet te trouwen? Ik wéét ook wel dat in de praktijk best veel huwelijken uitlopen op een scheiding, maar om daar nou meteen vanuit te gaan vind ik wel erg doemdenkerig. Ik ga me toch ook niet elkaar als ik in de auto stap afvragen "wat als ik mezelf te pletter rij" en elke keer als ik op een trap loop "wat als ik naar beneden donder"?
Ik vind trouwen romantisch, punt uit. Je belooft elkaar eeuwige trouw, dat is toch prachtig?
Ik geloof je wel hoor, alleen je vergelijking met seks vind ik niet zo opgaan. Tenzij je niet aan seks deed voor het huwelijk dan, maar dat doen wij dus welquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:51 schreef remcheese het volgende:
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar t voelt zooooo anders...
Eigenlijk is het net als met seks...
als je het nog nooit gedaan hebt kun je je niet voorstellen hoe het isen denk je : jaja
en als je het dan doet dan weet je dat het beter is...
Het spijt me dat ik het niet beter kan verwoorden, ik ben niet zo'n tactvol mens en kan niet alles erg goed uitleggen maar,geloof me als ik zeg dat het echt anders voelt
T is jammer dat hier nog niet meer mensen die getrouwd zijn even komen vertellen over wat en hoe...
Nergens recht op nee, behalve almentatie! Kameraad van mij ligt in scheiding, is getrouwd onder huwelijkse voorwaarden dus het is allemaal heel goed geregeld wie waar recht op heeft van het huis.. maar zij houdt wel recht op alimentatie.quote:Op vrijdag 17 september 2004 16:02 schreef innovative het volgende:
[..]
Je kunt ook op huwelijkse voorwaarden trouwen, dan heeft je partner nergens recht op als het over is.
[...]
Tja, en heksenverbraning was 'ooit' ook heel normaal.quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:36 schreef Flierp het volgende:
niet trouwen . .. trouwen is 'ooit' uitgevonden als eigendomsrecht. . belachelijk dus. . .
als dat zo is is het daarom dus alleen al een onzinnige actiequote:Op dinsdag 21 september 2004 15:32 schreef remcheese het volgende:
Trouwen is elkaar wel eeuwige trouw beloven,
Dat begint met de pik in de broek te houden als een ander dan je vrouw er aan wil zitten...quote:als dat zo is is het daarom dus alleen al een onzinnige actie
hoe kan je zoiets nou beloven
En zonder papiertje kan dat allemaal nietquote:Op dinsdag 21 september 2004 16:55 schreef remcheese het volgende:
[..]
Dat begint met de pik in de broek te houden als een ander dan je vrouw er aan wil zitten...
En soms , is een belofte genoeg waard om je best er voor te doen.
Maar in de hedendaagse cultuur is het schijnbaar heel gewoon om ergens anders ontrouw te wezen....
en nee : ik ben niet gelovig.... maar ik vindt het absoluut de mooiste verbintenis die ik ben aangegaan...
tuurlijk wel, maar daar gaat het niet om, ik vindt het de moeite waard, zoals er gevraagd wordt en jij vindt van nietquote:En zonder papiertje kan dat allemaal niet
huwelijk heeft een heel groot effect op je beleveniswereld, vooral als je het huwelijk altijd als iets speciaals en waardevols hebt gezien. er verandert misschien wel niks in je dagelijkse leven, maar je instelling, je gevoel, verandert rigoreus. dat begint al met de aanloop naar het huwelijk, je weet dat niemand daar koud en nuchter onder blijft, dan op je huwelijksdag zelf, en daarna de dagen, weken er na. Huwen is een unieke ervaring en iedereen weet voor zichzelf wel of niet dat ze zoiets willen, nodig hebben, whatever. Of het enige meerwaarde heeft ligt aan je eigen gevoelens tegenover huwen. Het is heel erg relatief.quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En zonder papiertje kan dat allemaal niet
Dat zegt Remcheese niet, het is een reactie op Milagro die zich afvraagt hoe je eeuwige trouw kan beloven.quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En zonder papiertje kan dat allemaal niet
kuis je eigen taalgebruik dan even, johquote:Op dinsdag 21 september 2004 16:55 schreef remcheese het volgende:
[..]
Dat begint met de pik in de broek te houden als een ander dan je vrouw er aan wil zitten...
En soms , is een belofte genoeg waard om je best er voor te doen.
Maar in de hedendaagse cultuur is het schijnbaar heel gewoon om ergens anders ontrouw te wezen....
en nee : ik ben niet gelovig.... maar ik vindt het absoluut de mooiste verbintenis die ik ben aangegaan...
iig. ik gaat er van tussen, ik vindt het een mooi topic, ik hoop dat het niet in een ordinair topic eindigt, en kijk morgen wel wat er allemaal op mijn tekst gezegd is
masl, ik gaat een biertje scoren.
Fijne avond!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |