abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22014507
Zo mensen die gitaar spelen de vorige is voor volgeblaat.
Het topic voor mensen die gitaar spelen #8

Laatste post:
quote:
quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:32 schreef GF het volgende:

[..]

Alles zit goed.. Ik ga zo eerst andere boxen proberen, helpt dat niet dan prop ik er een andere geluidskaart in.

Tot nu toe krijg ik er deze herrie uit: mp3
Haha ik vind dat serieus nog wel een vet effect , tom morello in spé?
Enkele dingen die speelden:
- GF's virtuosen geluid via de pc
- Kuupke's burst voor zn blues strat
- www.janoss.com de virtuoos

have fun.

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_22014640
Het is mij zo even een absoluut raadsel waarom GF zo'n raar geluid krijgt.

• line-in softwarematig laag gezet
  • output van versterker en/of gitaar laag gezet
  • gecontroleerd of de software niet gewoon een patch met veel distortion als default heeft
  • "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_22014693
    keej, hier verder dan maar
    In The Presence Of Enemies!
    pi_22014927
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 12:21 schreef Litpho het volgende:
    Het is mij zo even een absoluut raadsel waarom GF zo'n raar geluid krijgt.

• line-in softwarematig laag gezet
  • output van versterker en/of gitaar laag gezet
  • gecontroleerd of de software niet gewoon een patch met veel distortion als default heeft
  • Misschien is het zn distortion die gewoon kut klinkt via die headphones out. Je zou er eens een koptelefoon in moeten stoppen en luisteren.
      vrijdag 17 september 2004 @ 12:42:33 #5
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22015098
    tvp
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_22015104
    Grappige is, overdrive staat uit op m'n amp. Dus het is iets van digitale distortion Ik heb onboard ook een geluidskaart zitten, ga die maar is proberen.

Oh, en een koptelefoon heb ik ook geprobeerd.
    Unspoken words were understood
    pi_22015185
    GVD mijn Wahwah doet vaag. Er zit halverwege een kraag in. Kep al nieuwe batterij in gedaan. Dit heb ik nog nooit gehad.

Het is een Jim Dunlop, JH-1
    pi_22015479
    Gaat snel zo'n topic
    pi_22015760
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 12:45 schreef Marczilla het volgende:
    GVD mijn Wahwah doet vaag. Er zit halverwege een kraag in. Kep al nieuwe batterij in gedaan. Dit heb ik nog nooit gehad.

Draai de pootjes eens eronderuit, dan heb je ook de plaat los. Kijk je eens of het wieltje niet vervuild is dat ronddraait als je hem intrapt en je kunt eens kijken of het connectortje goed op de printplaat geklikt zit. Want dit heb ik eens gehad, hij zat er niet goed op. Elke keer bij het instampen een kraak van hier tot de onderburen...
    pi_22016007
    Het werkt! Ik heb 'm nu zuiver via een andere geluidskaart.

Hoe krijg ik er nu effecten over? Ik rommel maar wat met al die instellingen maar er veranderd niks aan het geluid.
    pi_22016008
    Zo weer gevonden

Ik heb het probleem van Distortion opnames ook gehad. Wat voor Geluidskaart heb je. Anders kunt je eens kijken of er toevallig een effect over je geluid gezet wordt standaard. Bv een equalizer die op "pop" staat ofzo dit kan wel eens problemen geven.
      vrijdag 17 september 2004 @ 13:36:17 #12
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22016235
    Gaat snel zeg :x ze vliegen erdoorheen de gitaartopics \o/
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
    pi_22016399
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 13:26 schreef GF het volgende:
    Hoe krijg ik er nu effecten over? Ik rommel maar wat met al die instellingen maar er veranderd niks aan het geluid.

Klik bij de rode pijl en je krijgt de verschillende stukken "hardware" (versterkers, effecten) te zien in je linkerbalk. Die versleep je vervolgens naar rechts naar de plaats waar je ze in de keten wil opnemen.

Ik hoop dat dit duidelijk overkomt dan dat het er nu staat .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_22016400
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 13:26 schreef Kuupke het volgende:
    Zo weer gevonden

Ik heb het probleem van Distortion opnames ook gehad. Wat voor Geluidskaart heb je. Anders kunt je eens kijken of er toevallig een effect over je geluid gezet wordt standaard. Bv een equalizer die op "pop" staat ofzo dit kan wel eens problemen geven.
    Onboard kaart die ik nu gebruik is een 5.1 channels AC'97 audio. Dat distortion probleem is nu weg, klinkt nu gewoon clean. Alleen ik krijg er geen effecten over
    pi_22016444
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 13:42 schreef GF het volgende:
    Onboard kaart die ik nu gebruik is een 5.1 channels AC'97 audio. Dat distortion probleem is nu weg, klinkt nu gewoon clean. Alleen ik krijg er geen effecten over
    Als je wat aanslaat op je gitaar slaat de input-meter bovenaan de guitar rig wel uit? Anders bypass je die en dan is het geen wonder dat kloten met de instellingen geen hoorbaar effect heeft .
    pi_22016615
    tvp
    pi_22016688
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 13:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je wat aanslaat op je gitaar slaat de input-meter bovenaan de guitar rig wel uit? Anders bypass je die en dan is het geen wonder dat kloten met de instellingen geen hoorbaar effect heeft .
    Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb het idee dat het geluid niet eerst door het programma gaat. Die componenten toevoegen heb ik al gedaan. Boxen beginnen wel wat meer herrie te maken, maar gitaar blijft clean klinken.
    pi_22016913
    FF de juiste input bij dat programma selecteren dan denk ik, of bij de instellingen van je geluidskaart. Moet je bij input/opnemen line in selecteren.
    pi_22017260
    Omg even om mijn vraag terug te komen (die van wat is nu echt een kleur voor een Bleus grtaar)

Zoiets misschien, met dan aan de bovenkan aflopend naar blank hout.

vrijdag 17 september 2004 @ 14:30:21 #20
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22017492
    * --H-I-M-- meldt zich weer ff!
    pi_22017620
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 14:20 schreef Kuupke het volgende:
    Omg even om mijn vraag terug te komen (die van wat is nu echt een kleur voor een Bleus grtaar)

[afbeelding]
    Zeer mooie Strat!!!!
    pi_22017640
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 14:35 schreef five2one het volgende:

[..]

Zeer mooie Strat!!!!
    Ik vond het wel een aparte kleur/effect combi.

Ik spuit de slagplaat ook in dezelfde kleur denk ik. Ik ben niet zo kapot van dat witte.
    pi_22018015
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 12:45 schreef Marczilla het volgende:

quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 13:14 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Draai de pootjes eens eronderuit, dan heb je ook de plaat los. Kijk je eens of het wieltje niet vervuild is dat ronddraait als je hem intrapt en je kunt eens kijken of het connectortje goed op de printplaat geklikt zit. Want dit heb ik eens gehad, hij zat er niet goed op. Elke keer bij het instampen een kraak van hier tot de onderburen...
    Idd! Gewoon ff schoonmaken. Zo'n wah kan in principe niet kapot. 't Zal wel vuiligheid zijn, heb ik ook altijd.
    me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
    pi_22018278
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 14:36 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Ik spuit de slagplaat ook in dezelfde kleur denk ik. Ik ben niet zo kapot van dat witte.
    Als je die slagplaat er nou eens vanaf liet! dan had je echt een aparte strat! Of is dat niet mogelijk??? Of vind jij het geluid van een gitaar met plaat mooier?
    pi_22018358
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 14:36 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Je moet er wit-parlemoer op doen. Dat is pas !!! Ik zal mijn favo kleuren eens opzoeken...
    pi_22018441
    Een witte Strat met deze plaat! .

Op die mooie blauwe strat van jou zou je deze plaat moeten doen.

Althans, dat vind IK mooi he. .
    pi_22018526
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:03 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Als je die slagplaat er nou eens vanaf liet! dan had je echt een aparte strat! Of is dat niet mogelijk??? Of vind jij het geluid van een gitaar met plaat mooier?
    Nou, bij een strat zitten de elementen vast aal de slagplaat. Dus eraf zal niet gaan lukken.
    En die gaten in de body zijn niet weg te werken. Daarom moet die slagplaat erop blijven zitten.
    pi_22018959
    quote:

[afbeelding]
    Ik ben ook niet zo kapot van een witte slagplaat. Dat blauw is wel heel mooi

Ik heb Guitar Rig nu redelijk aan de praat. Source van opname stond inderdaad nog op mic Ik heb dus wat te klooien

Direct opgenomen vanaf de line-in: test 2
    pi_22019032
    tvp
    pi_22019052
    Met die kleur blauw kun je eigenlijk wienig anders combineren als wit om het er mooi uit te laten zien.
    pi_22019057
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:32 schreef GF het volgende:

[..]

Ik heb Guitar Rig nu redelijk aan de praat. Source van opname stond inderdaad nog op mic Ik heb dus wat te klooien

Dat lijkt op een stukje van de Red Hot Chilli Peppers, of is dat ook van de Peppers
    pi_22019058
    quote:
    Mooi zo . Veel plezier met spelen .
    pi_22019114
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mooi zo . Veel plezier met spelen .
    Bedankt Ook voor je hulp en uitleg. Fixxxer ook bedankt
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:36 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Dat lijkt op een stukje van de Red Hot Chilli Peppers, of is dat ook van de Peppers
    Yup. Solo uit Can't Stop
    pi_22019134
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:39 schreef GF het volgende:

[..]

Bedankt Ook voor je hulp en uitleg. Fixxxer ook bedankt
    [..]

Yup. Solo uit Can't Stop
    Het leek ook wel een beetje op de 1e solo uit Scar Tissue anders
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_22019210
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:36 schreef five2one het volgende:
    Met die kleur blauw kun je eigenlijk wienig anders combineren als wit om het er mooi uit te laten zien.
    Slagplaat mee spuiten, zodat je dus geen verschil meer ziet. Of de slagplaat accentueren met een zwarte waas aan de rand.
    pi_22019422
    Smaken verschillen. Da's maar goed ook. .
    pi_22020673
    Gaat goed met de topics, hè!
    feest
    pi_22020850
    NRK zei:
    Bedoel je dattie nou 3 jaar lang z'n snaren niet heeft vervangen, of dattie al 3 jaar lang hetzelfde type gebruikt?

3 jaar lang dezelfde snaren erop, die dingen waren helemaal zwart! Klonken en speelden vreselijk! Dat ventje was btw na 3 jaar gestopt en das nu een tijdje geleden. Hij kon de bluesladder. Dat hield dus in: van boven naar beneden en terug en verder niets en dan de hele tijd met 1 vinger. Toen speelde ik een maand of 5 en ik kende die ladder ook en Sanders had me al geleerd daar een beetje mee te soleren.
    feest
      vrijdag 17 september 2004 @ 17:06:11 #39
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22021042
    quote:

[afbeelding]
    Sunburst telecaster toch ook... Of deze dingetjes van Stevie Ray:

Tim's LastFM Charts
    pi_22021120
    Super-muffin zei zo:
    Stoer shirt heb je mên

Ja, hè?

Dat t-shirt van mij heeft dezelfde opdruk, maar is dan donkerblauw/grijs en heeft geen zwarte randen. ('t is wel een officielen )
    feest
    pi_22021230
    Oke, ik wil jullie even wat vragen over hoe ik het beste een bepaald loopje kan spelen. Het gaat met name om de rechterhandtechniek.

Dit stukje is uit de film "The Doors" geknipt. Bij 0:26 minuten hoor je een oplopend loopje. Zodra ik het probeer klinken alle snaren die ik aansla door terwijl duidelijk te horen is dat deze heel kort en snel klinken. Ik speel dit zonder plectrum.

Hier de soundbite: Klik.

Hoe kan ik dit het beste spelen? Het gaat om de lage tonen. Drop D.
    pi_22021554
    [code]
    ---------------------0--0h1p0-------------------------------------------------0--0--0h1--------
    ------------------3---------------3-2-3------3--------3---3----------3----2-3----------------3-
    --------------0-2---------------------------------0h2-------------------2----------------------
    ------0---0-4------------------0---------0------4----------------------------------------------
    ----0---0----------------------------------0------------0---0-0---0----------------------------
    --0-------------------------------------------------------------5------------------------------
    [/code]

De Tab
    pi_22021610
    De SRV-man was een geweldige gitarist, maar hij speelde wel op de meest vernaggelde Strats ooit. Vind iemand bijv. die SRV-plakletters echt mooi?

Sowieso vind ik stickers op je gitaar maar yuck..
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_22021956
    Ik zou het zelf zo spelen met mijn vingers:

-------------------------------0----
    -----------------------------3-----
    ---------------------0---2-------- <-- hammeron
    --------0-----0--4--------------- <-- hammeron
    -----0-----0----------------------
    --0--------------------------------
    P I M P I M A
    [/code]

P = duim
    I = wijsvinger
    M = middelvinger
    A = ringvinger

Zo blijft alleen de lage D-snaar doorklinken, maar dat is niet erg als je geen ton distortion gebruikt. Sterker nog, Krieger doet dat zelf ook, volgens mij, omdat je dan een soort India-achtig 'drone-effect' krijgt. Die (4) en (2) noten op de hoge D en de G-snaar zou ik als hammer-ons spelen, niet aanslaan dus.

Klinkt wel aardig hier. Meestal gebruik je voor de 3 laagste snaren trouwens voornamelijk je duim, maar dat vind ik bij dit loopje ook een beetje lastig

Verdomme, het verschuift weer alle kanten op. Wanneer fixen ze die [code]tag nou eens.

Als je mijn post quote, dan kun je in het reageervenster zien waar die letters precies staan.
    pi_22022128
    PERFECT! Ik heb weer wat te doen straks. Dank je!

Ik heb m in kladblok al gepaste. Bovendien is het tellen van de vingerzetting gelijk aan de tab... .
    pi_22022173
    Maar ik hoef met mijn rechterhand niks te dempen?
    pi_22022193
    Ik doe dat zelf niet, in ieder geval. Maar het werkt wel beter als je idd met je vingers niet al te hard aanslaat.
    pi_22022202
    En bij jou klinkt het dus "net zo goed" als in het stukje? Pfff, ik moet nog veel leren.
      vrijdag 17 september 2004 @ 18:14:51 #49
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22022273
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 17:35 schreef Zander het volgende:
    De SRV-man was een geweldige gitarist, maar hij speelde wel op de meest vernaggelde Strats ooit. Vind iemand bijv. die SRV-plakletters echt mooi?

Ik vind het wel wat hebben.... En of het stikkers zijn betwijfel ik
    Tim's LastFM Charts
    pi_22022299
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 18:09 schreef five2one het volgende:
    En bij jou klinkt het dus "net zo goed" als in het stukje? Pfff, ik moet nog veel leren.
    Ik zal anders morgen of zo wel ff opnemen hoe het hier klinkt.
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 18:14 schreef Prep2Fight het volgende:
    En of het stikkers zijn betwijfel ik
    Op dat signature-model niet, idd. Daar hebben ze die letters in de slagplaat ge-etst of zo, nog lelijker.
    pi_22022340
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 15:43 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Slagplaat mee spuiten, zodat je dus geen verschil meer ziet. Of de slagplaat accentueren met een zwarte waas aan de rand.
    Wat dacht je van een verchroomde of zilveren(metallic) slagplaat??? Of is dit niet bluesey???
    pi_22022437
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 18:16 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik zal anders morgen of zo wel ff opnemen hoe het hier klinkt.
    Beter. Zo hoor ik tenminste hoe het klinkt als een ander het goed speelt.
      vrijdag 17 september 2004 @ 20:28:12 #53
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22024758
    quote:

[..]

Mooi!

EDen tip, zet een noise-gate op je opnamen, dat scheelt veel in background noise!
    pi_22025014
    Ik vind die "First wife" van SRV echt super!!!. Nu weet ik wel dat je zo'n "effect" alleen krijgt door heeeeeel veel spelen, maar zoiets wil ik wel nabootsen.

Zo is de mijne nu:

Deze gitaar heb ik al bijna 7 jaar en ik heb hem al verschillende keren "verbouwd." Het is meer mijn hobby-bob gitaar geworden. Elk jaar heeft de slagplaat een andere kleur bv.

Maar nu wil ik heb echt ombouwen en dan zo laten.
    pi_22025065
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 18:20 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Wat dacht je van een verchroomde of zilveren(metallic) slagplaat??? Of is dit niet bluesey???
    Tja, ik weet het niet. Zo'n traanplaat lijkt me ook wel cool
    pi_22032346
    SRV op die manier getuigd iig van weinig inspiratie ja, het afgesleten is wel mooi maar het SRV zo simpel als wat, itt tot zn spel.
    pi_22033523
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 20:43 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Zo'n traanplaat lijkt me ook wel cool

Een James Hetfield Strat

Ik kom net van de guitarshop, en laat daar nou een strat openliggen, z'on "mint groene" met een witte slagplaat. En ik moest meteen aan je denken. Het is iid niet mogelijk de slagplaat eraf te halen.... Ja, het zalwel kunnen, maar ja dan weet jet het ook:$$$$$$$ (denk ik)

pi_22034378
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 10:55 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Een James Hetfield Strat

Ik kom net van de guitarshop, en laat daar nou een strat openliggen, z'on "mint groene" met een witte slagplaat. En ik moest meteen aan je denken. Het is iid niet mogelijk de slagplaat eraf te halen.... Ja, het zalwel kunnen, maar ja dan weet jet het ook:$$$$$$$ (denk ik)

TJa, een nieuwe body maken, maar ik ben niet zo'n super ervaren gitaar bouwer, dat ik dat kan.
      zaterdag 18 september 2004 @ 12:16:56 #59
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22034496
    Ik kreeg gisteren een smsje van mijn pa uit Amerika:

'Hoi, ik sta hier in de allergrootste Fender Stratocaster winkel in Nashville.'

Haha, hij weet helemaal niks van gitaren, maar wel dat ik jaaarenlang heb gespaard en gezanikt dat ik een stratocaster wilde hebben (wat uiteindelijk ook gelukt is). De prijzen zijn in de usa overigens wel een stuk lager! Denk dat ik hem nog wel eens een keer met een gebruikte lege koffer op pad stuur (om gezeik bij de douane te voorkomen).
    Check mijn band Glorybox
    pi_22034758
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:16 schreef Svyatagor het volgende:

Haha, hij weet helemaal niks van gitaren, maar wel dat ik jaaarenlang heb gespaard en gezanikt dat ik een stratocaster wilde hebben (wat uiteindelijk ook gelukt is). De prijzen zijn in de usa overigens wel een stuk lager! Denk dat ik hem nog wel eens een keer met een gebruikte lege koffer op pad stuur (om gezeik bij de douane te voorkomen).
    Hehe ja idd snaren die maar 50% kosten van wat ze hier kosten e.d., gekkenwerk. Ik heb trouwens mn gitaarkoffer in de USA gekocht, geen problemen maar dat was misschien omdat ie leeg was
    pi_22034800
    Je moet er gewoon naartoe reizen met een of andere cheap-ass gitaar van een paar tientjes en hem daar verwisselen voor een mooie USA Strat. Geen problemen bij de douane.
      zaterdag 18 september 2004 @ 12:40:24 #62
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22034831
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:35 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hehe ja idd snaren die maar 50% kosten van wat ze hier kosten e.d., gekkenwerk. Ik heb trouwens mn gitaarkoffer in de USA gekocht, geen problemen maar dat was misschien omdat ie leeg was
    Hebben ze'm opengemaakt dan? Ik weet eigenlijk niet wat de regels zijn, maar het lijkt me dat je een dure gitaar wel moet aangeven, om vervolgens even het verschil bij te gaan leggen. Maar mijn pa loopt ook rustig zo met drie nieuwe laptops voor familieleden langs de douane.
    Check mijn band Glorybox
    pi_22034878
    Nou dan....
    En nee hij is niet opengemaakt, niet dat ik weet ten minste want je geeft hem meteen af he, maar hij zal later wel door de röntgen gehaald zijn. Maar er zit daar toch niet een guitarfreak met een catalogus achter de schermen die je naderhand een extra rekening stuurt?
      zaterdag 18 september 2004 @ 12:46:54 #64
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22034915
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:44 schreef Fixxxer het volgende:
    Nou dan....
    En nee hij is niet opengemaakt, niet dat ik weet ten minste want je geeft hem meteen af he
    Had je hem niet in de handbagage dan?
    Check mijn band Glorybox
    pi_22034918
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:38 schreef Zander het volgende:
    Je moet er gewoon naartoe reizen met een of andere cheap-ass gitaar van een paar tientjes en hem daar verwisselen voor een mooie USA Strat. Geen problemen bij de douane.
    Ik denk dat er tegenwoordig nog wel serienr's worden genoteerd.
    pi_22035103
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Had je hem niet in de handbagage dan?
    Nee joh, het ding moest bij de "odd-shaped luggage". Was zo'n rechthoekige koffer voor een jackson randy rhoads.
    pi_22036884
    Vanmiddag weer eens langsgeweest bij Waveworld in Culemborg en Feedback Utrecht!!! Man ik heb daar weer ff staan kwijlen. Bij Feedback vooral, daar stond deze gitaar:

Met de kleur aged cherry sunburst (nr. 31) uit de Fender color chart.
    Supervet!!! Waarom heb ik toch zo'n dure smaak
    Dat wordt weer sparen..

Oh ja, voor de geïnteresseerden, vanaf volgende week is het bij beide winkels uitverkoop! Hebben jullie nog wat op het oog?

Maar eerst ga ik die DeArmond kopen hehehe
    pi_22037000
    Uitverkoop bij Feedback?
    Ook in Rotterdam? ik heb geen folders gezien
    pi_22037010
    Nee dat schijnt nog te komen (heb ik begrepen)
    pi_22037058
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:44 schreef Fixxxer het volgende:
    Nou dan....
    En nee hij is niet opengemaakt, niet dat ik weet ten minste want je geeft hem meteen af he, maar hij zal later wel door de röntgen gehaald zijn. Maar er zit daar toch niet een guitarfreak met een catalogus achter de schermen die je naderhand een extra rekening stuurt?
    Nou dan kan ik je dus verzekeren, als ze je onderscheppen met een nieuwe gitaar, dat je hem kwijt bent, totdat je het verschil in prijs betaald hebt tussen hier en de VS en daarbij 19% B.T.W. plus een boete omdat je hem niet hebt aangegeven. Ik zou me maar eens ff bedenken, want dan ben in NL goedkoper uit denk ik. Heb het toevallig zien gebeuren, een man met een Gibson Les Paul Studio, koffer gaat open----->. douanier vraagt rekening, meneer heeft geen rekening------> douanier ziet aan de fretten(!!!!!) dat die gitaar onbespeeld is..... Man geeft aan dat de gitaar in NL gekocht is en de gitaar wel degelijk bespeeld is en dat ie een rekening thuis heeft. Maar de douanier houdt voet bij stuk dat de gitaar uit Amerika komt, en wat blijkt: De man geeft toe hem geimporteerd te hebben. Die gozers van de douane zijn bijna op alle gebieden specialist (in Schiphol tenminste en dan vooral die Dick Mol van Schphol Airport!!) Van schelp tot gitaar, ik had er ook mijn twijfels over maar met die gozers is elke discussie een verloren discussie.....

Daarbij kun je je ook afvragen; kun je wel je eigen dure gitaar meenemen naar Amerika? (voor een optreden en of studiowerk) Wat ik zou doen in dat geval: Ik zou me gecopieerde rekeningen meenemen van de gitaar en het daarbij van tevoren al aangeven dat die gitaar ook weer mee terug komt , zonder problemen...

Maar goed.... Kijk maar eens naar schiphol airport als dat nog uitgezonden wordt, daar zit altijd een heel gedeelte in van de douane, je zult versteld staan wat die gasten allemaal weten!

amen
    pi_22037919
    Als je dan voordat je weg gaat even speelt. Of vaker zelfs, dan moet het toch wel lukken denk ik.
    pi_22038281
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 14:45 schreef Gitarist het volgende:
    Nee dat schijnt nog te komen (heb ik begrepen)
    Weet je toevallig wanneer in Rotterdam? Als het te lang duurt ga ik wel naar Utrecht, maar Rotterdam is iets beter bereikbaar voor me
    pi_22038343
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 16:06 schreef GF het volgende:

[..]

Weet je toevallig wanneer in Rotterdam? Als het te lang duurt ga ik wel naar Utrecht, maar Rotterdam is iets beter bereikbaar voor me
    www.feedback.nl
    pi_22038585
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 16:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

www.feedback.nl
    Heb ik al zitten kijken. Zie nergens wat over een uitverkoop
    pi_22038779
    Alle gitaristen die zich vervelen kunnen zich hier: Raad-het-Riffje spel (Gitaar) misschien vermaken, een hartstikke leuk topic.
    pi_22038950
    Mijn bescheiden collectie staat nu ook online

Ik wil om te beginnen binnenkort een Boss OS2 kopen. M'n droom is om ooit een Fender stratocaster te bezitten

http://www.teracon.nl/gitaar.html
      zaterdag 18 september 2004 @ 17:05:07 #77
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22039352
    Ik bezit er een =)
    Tim's LastFM Charts
      zaterdag 18 september 2004 @ 17:08:58 #78
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22039431
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 12:16 schreef Svyatagor het volgende:

Inderdaad, de douane is erg streng, bij een kennis is zijn gitaar in beslag genomen :x
    Tim's LastFM Charts
    pi_22040616
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 16:06 schreef GF het volgende:

[..]

Ik begreep a.s. zaterdag...

Bij Waveworld iig al vanaf a.s. woensdag.

Shop ze
    pi_22040637
    Maar als een vent dus vraagt je koffer open te doen ben je bij de douane (en is het dus handbagage), wat als je die koffer nou als bagage meegeeft bij het inchecken. Zoals ik deed.
    Dan weten ze volgens mij niet eens van wie die koffer is achter de schermen.
      zaterdag 18 september 2004 @ 18:18:17 #81
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22041028
    Zit toch een kaartje aan (een speciaal nummer ofzo) anders is het foute boel natuurlijk als een koffer van niemand is...
    Tim's LastFM Charts
    pi_22041080
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 18:18 schreef Prep2Fight het volgende:
    Zit toch een kaartje aan (een speciaal nummer ofzo) anders is het foute boel natuurlijk als een koffer van niemand is...
    Oh ja whehe
    pi_22041168
    Maar op het moment dat je zelf ook een gitaar uit Nederland meeneemt, dan wordt dat toch ook geregistreerd, of je moet het opgeven of zo, als je 'm niet als handbagage meeneemt? Dan kun je ook zo 'bewijzen' dat je op de heenreis ook een gitaar bij je had en in de VS wissel je die cheapo Samick stiekem om voor een echte Fender. ("Ja, ik heb 'm net opnieuw laten fretten"). Of moet je ook echt het type en serienummer aangeven?
    pi_22041334
    God ik vind het maar een hoop gezeik, hebben ze iets tegen gitaristen ofzo, laat ons
      zaterdag 18 september 2004 @ 18:57:30 #85
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22041749
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 18:26 schreef Zander het volgende:
    Maar op het moment dat je zelf ook een gitaar uit Nederland meeneemt, dan wordt dat toch ook geregistreerd, of je moet het opgeven of zo, als je 'm niet als handbagage meeneemt? Dan kun je ook zo 'bewijzen' dat je op de heenreis ook een gitaar bij je had en in de VS wissel je die cheapo Samick stiekem om voor een echte Fender. ("Ja, ik heb 'm net opnieuw laten fretten"). Of moet je ook echt het type en serienummer aangeven?
    Ja, volgens mij wel een typenummer en merk etc... Echt onzin, maar het heeft met de invoerrechten te maken ofzo :S
    Tim's LastFM Charts
    pi_22042397
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 20:40 schreef Kuupke het volgende:
    Ik vind die "First wife" van SRV echt super!!!. Nu weet ik wel dat je zo'n "effect" alleen krijgt door heeeeeel veel spelen, maar zoiets wil ik wel nabootsen.

Zo is de mijne nu:

[afbeelding]

Deze gitaar heb ik al bijna 7 jaar en ik heb hem al verschillende keren "verbouwd." Het is meer mijn hobby-bob gitaar geworden. Elk jaar heeft de slagplaat een andere kleur bv.

Maar nu wil ik heb echt ombouwen en dan zo laten.
    Wow dat ziet er echt gaaf uit! Soort van sunburst slagplaat, hè.

EDIT: ik dacht er al een tijdje aan om mijn slagplaat te customizen. Deze is de gitaar:

Ik dacht eraan 'm de slagplaat rood te maken en dan de zwarte en witte rand die aan de zijkant van de plaat zitten niet te schilderen. Is 't ook mogelijk om zelf een sunburst effect te maken?

[ Bericht 20% gewijzigd door Big_Boss_Man op 18-09-2004 19:36:06 ]
    feest
    pi_22042859
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 19:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik dacht eraan 'm de slagplaat rood te maken en dan de zwarte en witte rand die aan de zijkant van de plaat zitten niet te schilderen. Is 't ook mogelijk om zelf een sunburst effect te maken?
    zie hier: http://www.projectguitar.com/tut/tutorial5.htm

Ik wist trouwens niet dat je een ibanez had.
    pi_22045470
    Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met Squier Strats? Ik wil er misschien eentje kopen van iemand hier uit de buurt. Hij is nieuw en het is een Limited Edition.

Zoals hij op marktplaats staat;
    quote:
    Hier een hagelnieuwe SQUIER BY FENDER SPECIAL STRAT LTD Limited Edition (slechts 300 Stuks van gemaakt!) in 3 kleuren Sunburst.
    FEATURES : 3 kleuren sunburst Lakafwerking, hoogglans lak, eendelige zijdemat gelakte Esdoorn hals met palisander fretboard, 21 Frets, goed gesmeerde en gesloten mechanieken, Chroomhardware, vintage Tremolo, 3 Singlecoil PU´s met “gestaggerte” Pole-Pieces, 5-weg PU switch.
    Zeer goede afwerking, fantastische vintage “look” met natuurlijk de echte klassieke STRAT-SOUND !!! Speelt heerlijk weg!
    Deze Squier Special Strat is slechts beperkt (300 Stuks) gebouwd!!!

Is dit een goede koop voor 150 euro?
    pi_22045817
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 19:41 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

zie hier: http://www.projectguitar.com/tut/tutorial5.htm

Ik wist trouwens niet dat je een ibanez had.
    Staan echt toffe dingen op die site!
    pi_22046054
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 21:24 schreef five2one het volgende:
    Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met Squier Strats? Ik wil er misschien eentje kopen van iemand hier uit de buurt. Hij is nieuw en het is een Limited Edition.

[..]

[afbeelding]

Ik heb een Squier strat. Toevallig ook een limited edition. Ik heb alleen 2 singlecoil pu's en een humbucker. Speelt lekker hoor
    pi_22047795
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 21:40 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Staan echt toffe dingen op die site!
    Zeker, ben je ook al naar de hoofdsite geweest? projectguitar.com, dit is namelijk alleen nog maar de Finishing and Refinishing Tips afdeling. Zet je toch aan het denken om zelf niet eens een axe te
    bouwen
    T probleem is dat ik niet echt een vette body kan verzinnen, ideeën zijn altijd welkom (hint hint)
    pi_22050185
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 19:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wow dat ziet er echt gaaf uit! Soort van sunburst slagplaat, hè.

EDIT: ik dacht er al een tijdje aan om mijn slagplaat te customizen. Deze is de gitaar:
    [afbeelding]

Die slag plaat was dezelfde als jij hebt.

Ik heb hem gewoon zelf gespoten. Zorg gewoon dat je hem goed vetvrij maakt en dan autolak eroverheen. Ik heb deze slag plaat ook nog anders gehad. Toen had ik hem eerst rood gespoten en toen met Qraquellé (ofzoiets) erover gesmeerd. Dat laten drogen en dan zwarte verf erover geschilderd met de kwast. Als je dat laat drogen barst de zwarte verf. Zag er ook wel cool uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuupke op 19-09-2004 01:31:50 ]
      zondag 19 september 2004 @ 09:49:19 #93
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22052838
    quote:

[..]

[afbeelding]

Televur die weet wel wat van squiers af dacht ik, afwachten totdat hij eens langswipt Maar volgens mij is het geen verkeerde koop....
    Tim's LastFM Charts
    pi_22053285
    quote:
    Op zaterdag 18 september 2004 23:18 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Zeker, ben je ook al naar de hoofdsite geweest? projectguitar.com, dit is namelijk alleen nog maar de Finishing and Refinishing Tips afdeling. Zet je toch aan het denken om zelf niet eens een axe te
    bouwen
    T probleem is dat ik niet echt een vette body kan verzinnen, ideeën zijn altijd welkom (hint hint)
    Wow, in die gallery staan echt vette gitaren.
    pi_22054273
    quote:

[..]

[afbeelding]

Lijkt me voor dat geld een goede koop!
    pi_22054976
    Idd
    pi_22055028
    Lijkt me ook niet zo duur, al zou ik dat "limited edition" en "300 stuks gebouwd" bij een Squier maar met een flinke korrel zout nemen.
    pi_22056483
    Ja idd doe wat dat betreft maar gelijk een pak zout. Zoiets is niet te controleren en wordt ook niet gecontroleerd.

Waarom is 'ie dan zo speciaal?
      zondag 19 september 2004 @ 13:49:57 #99
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_22056595
    Ik speel nog geen gitaar, maar ik wil het wel graag leren. Dus om es te kijken of ik er aanleg voor heb wil ik er één gaan aanschaffen. Nou heb ik al gezien dat het niet moeilijk is om een betaalbare akoestische gitaar te scoren (desnoods tweedehands) maar zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? En welk merk kan ik het beste nemen?
    power to the people
    pi_22056602
    Ik kom er net achter dat Ernie Ball een paar dagen geleden is overleden:
    quote:
    Guitar String Maker Ernie Ball Dies at 74

Friday September 10, 2004 8:46 AM

SAN LUIS OBISPO, Calif. (AP) - Ernie Ball, a pioneer maker of rock 'n' roll guitar strings used by legions of artists from the Rolling Stones to Merle Travis, has died. He was 74.

Ball died at his home Thursday after an ongoing illness, the mortuary handling services announced.

His strings and instruments were used by music stars over the past four decades, from B.B. King to Metallica. Beginning with a small music shop in the San Fernando Valley, Ball built a business with annual sales of $40 million and a worldwide reputation. Along the way, he bucked traditional thinking in the music business.

``He changed the way people thought of guitar accessories, and how they sold and marketed them, and to this day the Ernie Ball way is the industry standard,'' his son, Sterling Ball, said in a statement.

In 1958, Ball opened a shop in Tarzana that, uniquely, sold only guitars.

``Sales reps would come in and say, 'Ern, you've got to sell clarinet reeds, drum sticks, valve oil, blah blah blah,''' Ball once recalled. ``And I'd tell them 'I just want to sell guitars.'''

In 1962, complaints from customers that they couldn't find lighter-gauge, flexible strings for their rock 'n' roll instruments prompted Ball to create and sell sets of strings he called ``Slinkys.''

They were a hit. He later branched out into instruments and accessories, buying the Music Man electric guitar company in 1985.

Today, Ernie Ball items are sold in more than 5,000 music stores in the United States and exported to more than 70 countries.
    Ik speel zelf ook op Slinkys, dus.. R.I.P.
      zondag 19 september 2004 @ 14:21:16 #101
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22057332
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 13:49 schreef beestjuh het volgende:
    Ik speel nog geen gitaar, maar ik wil het wel graag leren. Dus om es te kijken of ik er aanleg voor heb wil ik er één gaan aanschaffen. Nou heb ik al gezien dat het niet moeilijk is om een betaalbare akoestische gitaar te scoren (desnoods tweedehands) maar zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten? En welk merk kan ik het beste nemen?
    Ja, als je echt gitaar wilt leren dan zal ik kijken met een prijsklasse tussen de 150 en 150 euro, want dan heb je een redelijk gitaartje
    Tim's LastFM Charts
    pi_22057477
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 14:21 schreef Prep2Fight het volgende:
    Ja, als je echt gitaar wilt leren dan zal ik kijken met een prijsklasse tussen de 150 en 150 euro, want dan heb je een redelijk gitaartje
    Mooi ruime klasse. Altijd al geweten dat die gitaren van ¤ 149,95 niks konden zijn .
      zondag 19 september 2004 @ 14:32:00 #103
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_22057604
    Dat is een ruime marge . Maar als je dat voor me wil doen: . Heel graag.
    power to the people
    pi_22058289
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 14:32 schreef beestjuh het volgende:
    Dat is een ruime marge . Maar als je dat voor me wil doen: . Heel graag.
    Zoiets als ik nu wil gaan kopen (Squier Strat) zijn meestal wel prima gitaren om op te beginnen.
    pi_22058398
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:00 schreef five2one het volgende:

[..]

Zoiets als ik nu wil gaan kopen (Squier Strat) zijn meestal wel prima gitaren om op te beginnen.
    Ja maar zij wil acoustisch. Weet je al of je spaans of western wilt?
    Btw Prep2fight.... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Fixxxer op 19-09-2004 15:13:15 ]
    pi_22058494
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:04 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ja maar hij wil acoustisch. Weet je al of je spaans of western wilt?
    Btw Prep2fight....
    Als ik de keuze zou moeten maken zou ik een western aanschaffen.

(Hij is trouwens een zij. Dat moet gekoesterd worden in het gitaaristentopic. . )
      zondag 19 september 2004 @ 15:09:33 #107
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22058524
    Damn, een typfoutje, 150 en 250 dan, sorry peepz!
    Tim's LastFM Charts
      zondag 19 september 2004 @ 15:10:26 #108
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22058542
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:04 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ja maar hij wil acoustisch. Weet je al of je spaans of western wilt?
    Btw Prep2fight....
    Zij wil acoustisch
    Tim's LastFM Charts
    pi_22058641
    Wat zeg ik dan?
      zondag 19 september 2004 @ 15:17:56 #110
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_22058738
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:13 schreef Fixxxer het volgende:
    Wat zeg ik dan? :')
    Hij. .

Sneaky, snel editten he . Maar ik zoek dus een western gitaar om mee te beginnen .
    power to the people
      zondag 19 september 2004 @ 16:18:01 #111
    91306 GF
    Kingwood
    pi_22059892
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:17 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Maar ik zoek dus een western gitaar om mee te beginnen .
    Tja, naar een zaak gaan en zelf wat spelen en proberen

Ik speelde laatst op een Fender DG5. Ik dacht: 'hey, niet duur en toch een Fender.' Maar ik vond 'm dus echt kut spelen Dus ook niet teveel op namen letten
    Dean heeft ook wel een aantal mooie, niet al te dure gitaren. Seagull ook maar die beginnen rond de 400 qua prijs. Motion heeft ook een aantal goedkope westerns, maar daar was ik niet kapot van. Ik heb zelf ook een Motion (alleen dan nylon-snarig) was leuk als eerste gitaar, maar ben hem ondertussen zat na 8 maanden Ik wil nu ook graag een western, wordt waarschijnlijk een Ibanez AEL 40 S RVL. Die is zo'n 340 euro
    pi_22059963
    Ik heb een fender western. Die klinkt niet helemaal, maar ach, ik kan er op spelen.
    pi_22059968
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 15:17 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Hij. .

Sneaky, snel editten he . Maar ik zoek dus een western gitaar om mee te beginnen .
    Marktplaats staat er vol mee. Vanaf 100 euro kom je wel in de richting.
    pi_22060679
    Hmm, ik denk dat je moet kijken naar een Stagg akoestisch gitaartje. Die klinken echt goed vooral voor ongeveer 80 euro. Mn broer heeft er een, en die speelt en klinkt echt gewoon fijn.
    pi_22063657
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 13:49 schreef beestjuh het volgende:
    Als leek (sorry dat ik je zo moet noemen, ik bedoel het niet kwaad ) is het moeilijk om te weten waar je op moet letten.
    Je kan het beste iemand meenemen die er verstand van heeft. Er zijn namelijk zoveel dingen waar je op moet letten... Als je niemand hebt die met je mee kan, kan je je het beste laten voorlichten door een verkoper.

Je hebt bij Feedback (vestigingen in Rotterdam, Apeldoorn en Utrecht) prima akoestische gitaren vanaf E 50. Deze hebben wel een merk maar dat is niet bekend.
    Succes!

De bekendere merken zijn vaak (een stuk) duurder.
      zondag 19 september 2004 @ 19:26:38 #116
    64326 beestjuh
    stupid little dreamer
    pi_22064012
    Ok, veel tips, hier moet ik toch wel wat mee kunnen! Mijn neef heeft twee gitaren en iets meer verstand ervan dan ik, dus die moet ik dan maar es meenemen om het één en ander te testen. Heb al een paar merken opgeschreven die hier aangeraden worden . Maar idd dat is niet het belangrijkste, er is vast genoeg goed spul te vinden zonder merk.
    Via marktplaats heb ik gekeken maar dan moet je vaak ver rijden, terwijl de gitaar misschien niet eens naar mijn zin is .

Ik ga eerst es op mijn gemak rond kijken en uit proberen, ik ben bijna de hele week vrij dus dat komt goed. Thx for the tips .
    power to the people
    pi_22064668
    Mensen die willen beginnen met gitaarspelen en een nieuwe gitaar zoeken, raad ik eigenlijk altijd eerst een spaanse gitaar aan, met nylon snaren. De snaren staan ver uit elkaar (makkelijk voor de eerste accoorden) en het nylon zorgt voor speelgemak aan de vingers.

Ik ken genoeg mensen die begonnen zijn op een staalsnarige acoustische gitaar of zelfs op zo'n electrisch-gitaar-starterspakket en na een half jaar de moed opgaven (snaren doen pijn aan de vingers etc) en zo een hoop geld weggooien.

Ikzelf ben begonnen op een goedkope strat-imitatie, maar na drie maanden (op doordringend aanraden van een vriend van mij) een spaanse gekocht. Beste tip die ik ooit gekregen heb!

Dus mijn tip van de dag
    koop een spaans gitaartje (die zijn er onder de 100 euro), neem les (!) en leer de basis. Veel, heel veel oefenen en kijk na een half jaar tot een jaar of je er nog steeds plezier in hebt. Blijkt het niets voor je te zijn, geen man overboord en geen geld weggegooid! Wil je verder, kijk dan maar verder naar een duurdere gitaar en toebehoren.
    Veel plezier alvast
    Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
    Volgende optredens:
    - 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
    - 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
      maandag 20 september 2004 @ 09:01:39 #118
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22075423
    Daar heb je ook wel weer gelijk in, probeer dan een goedkoop mogelijke Spaanse gitaar te krijgen, iig koop geen dure en nieuwe, want als je beter begint te spelen klinkt het lekkerder op een Western... Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je gaat spelen :

Ik heb afgelopen jaar ook weer twee spaanse gitaartjes erbij gekocht, tis altijd leuk om het te hebben, ik betaalde 30 euro voor echt twee redelijk goede spaanse gitaren
    Tim's LastFM Charts
      maandag 20 september 2004 @ 09:03:32 #119
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22075436
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 16:18 schreef GF het volgende:

Ik wil nu ook graag een western, wordt waarschijnlijk een Ibanez AEL 40 S RVL. Die is zo'n 340 euro
    Die acoustische Ibanezjes zijn echt lekkere gitaren Heb laatst een avondje opgetreden met de Ibanez van een kennis en er zit een prettige sound in
    Tim's LastFM Charts
    pi_22075557
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 09:01 schreef Prep2Fight het volgende:
    want als je beter begint te spelen klinkt het lekkerder op een Western...
    Dat is verder ook niet van smaak afhankelijk of zo .
      maandag 20 september 2004 @ 10:27:50 #121
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22076269
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 09:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is verder ook niet van smaak afhankelijk of zo .
    Daarom zei ik toch ook: "Hangt er natuurlijk wel vanaf wat je gaat spelen" Is dit altijd zo'n afzeiktopic damn....!
    Tim's LastFM Charts
    pi_22076364
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 10:27 schreef Prep2Fight het volgende:
    Is dit altijd zo'n afzeiktopic damn....!
    Iedereen die absolutismen plaatst over dingen die smaakgevoelig zijn verdient het natuurlijk om daar een opmerking over te krijgen, maar voor de goede vrede zal ik me inhouden .

* Litpho is meer gecharmeerd van spaans, dat helpt natuurlijk ook niet
    pi_22076407
    FWIW: Ik ben ook begonnen op een Spaanse gitaar. Ik speel al behoorlijk lang (jaartje of 14), maar ik heb vorig jaar pas voor het eerst een westerngitaar aangeschaft. Ik denk dat Rooligan gelijk heeft, en dat een westerngitaar misschien niet ideaal is om mee te beginnen met gitaarspelen, maar het is per persoon ook verschillend natuurlijk.

Sommige mensen laten zich ook wel erg snel ontmoedigen als 't niet in 1x lukt (vooral bij barre-accoorden).
      maandag 20 september 2004 @ 10:52:58 #124
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22076656
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 10:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Iedereen die absolutismen plaatst over dingen die smaakgevoelig zijn verdient het natuurlijk om daar een opmerking over te krijgen, maar voor de goede vrede zal ik me inhouden .

* Litpho is meer gecharmeerd van spaans, dat helpt natuurlijk ook niet
    Ja, dat snap ik wel hoor Maar als ik ook iets fouts zeg moet iedereen dat ook even melden :x
    Tim's LastFM Charts
    pi_22076706
    Gitaristen zijn nu eenmaal de grootste betweters en ego-trippers die er zijn.
      maandag 20 september 2004 @ 10:58:09 #126
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22076728
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 10:56 schreef Zander het volgende:
    Gitaristen zijn nu eenmaal de grootste betweters en ego-trippers die er zijn.
    Idd, anders waren ze wel bas gaan spelen, de stereotype bescheiden, betrouwbare sympathieke werkpaarden van een band...
    Check mijn band Glorybox
    pi_22076784
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 10:58 schreef Svyatagor het volgende:
    Idd, anders waren ze wel bas gaan spelen, de stereotype bescheiden, betrouwbare sympathieke werkpaarden van een band...
    En om het erger te maken denkt elke gitarist dat hij er dus ook wel even bas bij kan spelen "want vier snaren en maar één tegelijk kan toch nooit zo moeilijk zijn" .
    pi_22076798
    quote:
    Idd, anders waren ze wel bas gaan spelen
    Ja, of piano en keyboards of zo. Ik speel ook nog piano in een band, en elke week vervloek ik de firma Line6 weer voor die HD-147 gitaartop die zo belachelijk hard kan (en de bijbehorende gitarist die niet van de volumeknop af kan blijven) dat ik mezelf nooit hoor.

Op een gegeven moment had onze gitarist er zelfs twee cabinets op aangesloten, in een piepkleine oefenruimte. Lekker overdreven, wij noemden ze dan ook de 'Twin Towers'.

[ Bericht 18% gewijzigd door Zander op 20-09-2004 11:09:18 ]
      maandag 20 september 2004 @ 11:20:18 #129
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22077079
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 11:02 schreef Zander het volgende:

[..]

Ja, of piano en keyboards of zo. Ik speel ook nog piano in een band, en elke week vervloek ik de firma Line6 weer voor die HD-147 gitaartop die zo belachelijk hard kan (en de bijbehorende gitarist die niet van de volumeknop af kan blijven) dat ik mezelf nooit hoor.

Op een gegeven moment had onze gitarist er zelfs twee cabinets op aangesloten, in een piepkleine oefenruimte. Lekker overdreven, wij noemden ze dan ook de 'Twin Towers'.
    We kunnen volgens mij een apart topic openen over 'de dynamische samenwerking in oefenruimtes in Nederland'.
    Met als eerste thema: Geen weg terug? De opwaartse spiraal van het jezelf-niet-kunnen-horen-harder-gaan-spelen-
    waardoor-de-rest-zichzelf-ook-niet-meer-hoort-en-
    op-zijn-beurt-harder-gaat-spelen. Een studie.

Check mijn band Glorybox
    pi_22077158
    Ja, en dan een lange-termijnstudie over 10 jaar om de permanente gehoorschade bij alle bandleden vast te stellen. Die Line6 top prijzen ze in de advertenties zelfs aan met het feit dat je je trommelvliezen er mee kunt laten scheuren.
    pi_22077179
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 11:02 schreef Zander het volgende:
    Tja, wat moet je dan doen met 300 watt? Zachtjes spelen? .
      maandag 20 september 2004 @ 11:29:21 #132
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22077241

Na jaren van gepiep ben ik maar hier aan gegaan, bevalt erg goed!!

al is het misschien al wat te laat....
    Check mijn band Glorybox
    pi_22078055
    Wie kan mij ff helpen met een nummer van Dream Theater????

Ik krijg een ritme niet te pakken in een riff in die ongeloofelijke intro!!!
      maandag 20 september 2004 @ 12:28:01 #134
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22078457
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 12:08 schreef Ibanez het volgende:
    Wie kan mij ff helpen met een nummer van Dream Theater????

Ik krijg een ritme niet te pakken in een riff in die ongeloofelijke intro!!!
    Welk nummer is het?
    Check mijn band Glorybox
    pi_22078482
    Learning to livevan het album: Images and Words
      maandag 20 september 2004 @ 12:43:11 #136
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22078762
    K, ik ga even luisteren.
    Check mijn band Glorybox
    pi_22079108
    op een gegeven moment gaat ie powermuted spelen...... en daarvoor die slagen..... raar
      maandag 20 september 2004 @ 13:06:35 #138
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22079249
    Poeh.

Poeh.

Weird. Volgens mij zijn het 15 tellen in een rondje (die arpeggio's van de toetsen waar het mee begint), dus 5 x 3, alleen verschuift het accent bij de laatste twee.

* Svyatagor gaat nog maar even luisteren...
    Check mijn band Glorybox
    pi_22079413
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:06 schreef Svyatagor het volgende:
    Poeh.

Poeh.

Weird. Volgens mij zijn het 15 tellen in een rondje (die arpeggio's van de toetsen waar het mee begint), dus 5 x 3, alleen verschuift het accent bij de laatste twee.

* Ibanez gaat nog maar even luisteren...
    Nee O.k dat heb ik al... das het probleem niet, dat beginakkoord blijft hij gewoon in hetzelfde ritme doorslaan, tik maar mee met de gitaar en je zult het horen... De drums veranderen daar alleen maar... Maar dat bedoel ik niet, sorry !! Ik zal er eens tabs van neerzetten en kijken in welk tijdstip van het lied dat stuk voorkomt... ok?
    pi_22079573
    Ik wil beginnen met gitaar spelen, op een elektrische meteen maar denk ik.

Wat is een goede gitaar voor de beginner, die makkelijk bespeelbaar is? Mijn budget is ongeveer 400 euro
    Deze gitaar werd mij aangeraden in de gitaarwinkel

http://www.squierguitars.(...)0320700&feature_id=0:0:2

Is een epiphone les paul net zo bespeelbaar en in de prijsklasse als een squier?
    Ik luiser onder andere naar:Metallica, Guns 'n Roses, Foo Fighters, Red Hot Chilli Peppers
    Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!
      maandag 20 september 2004 @ 13:36:19 #141
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22079883
    Squier/Fender, keb nog wel een goldtop voor je =) maar dat is een epiphone
    Tim's LastFM Charts
    pi_22079988
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:21 schreef Bassie1980 het volgende:
    Is een epiphone les paul net zo bespeelbaar en in de prijsklasse als een squier?
    Ik luiser onder andere naar:Metallica, Guns 'n Roses, Foo Fighters, Red Hot Chilli Peppers
    Alle Epiphones die ik geprobeerd heb kwamen in mijn ervaring beter uit de verf dan de Squiers. Daarnaast spelen drie van de vier bands die je noemt met humbucker elementen (Frusciante speelt dacht ik het merendeel van het latere werk single-coil) dus zou ik sowieso naar een gitaar met humbuckers uitkijken.
    pi_22080127
    45 t/m 52 sec
    [code]
    |---------------------------------------------------------------|-------------|--------------------|
    |---------------------------------------------------------------|-------------|--------------------|
    |-6-6-6-6-6-----6-6-6-6---6-6-6-6-6---4-4---7-7-7-|--------------|--------------------|
    |--------------------------------------------------------------|-------9-----|--------9------------|
    |-----------4-4---------4---------4-4---4-----2--------------|-7-7-7-7-7-7-|-7-7-7-7-7-7--|
    |---------------------------------------------------------------|-0-0-0---0-0-|-0-0-0---0-0----|

pm............. pm.......................................
    |---------------|------------------------------------------------|-----------------------|
    |---------------|------------------------------------------------|-----------------------|
    |-------9------|-------------------------------------------------|---4---4---4----4----|
    |-------7-7----|-----------4---3-2-----------------------------|--4---4---4-4--4-4--|
    |-0-0-0---0-0-0-|-0-0-0-0-0---2-0-0-0--0-0-0--0-0-0-|-2---2---7----5-----| [/code]
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

so zeg !!! Dat valt niet mee om dat bij FOK! een beetje te plaatsen, zo'n langere tab, maar goed... zo klopt ie wel, en je kent het liedje, dus de ritme notatie zal duidelijk zijn... Het probleem, qua ritme dan, zit daar waar ik een paar uitroeptekens dik gedrukt eronder heb gezet. Heb je hier wat aan,
    Svyatagor???

het blijft maar klote met die tabs, ondanks het verzoek om de code-tag weer in te voeren, heb een uur liggen deleten en bijzetten van streepjes, en nog zit het niet goed Kijk anders ff op een tab site, en vergelijk, je haalt het er zo uit, je weet nu toch ongeveer waar het probleemn zit, niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door Ibanez op 20-09-2004 13:52:06 ]
    pi_22080344
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Alle Epiphones die ik geprobeerd heb kwamen in mijn ervaring beter uit de verf dan de Squiers. Daarnaast spelen drie van de vier bands die je noemt met humbucker elementen (Frusciante speelt dacht ik het merendeel van het latere werk single-coil) dus zou ik sowieso naar een gitaar met humbuckers uitkijken.
    oke thx. En een yamaha of seagull is dat wat?
    pi_22080530
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 11:29 schreef Svyatagor het volgende:
    [afbeelding]

Na jaren van gepiep ben ik maar hier aan gegaan, bevalt erg goed!!

al is het misschien al wat te laat....
    Ik ga dadelijk oordbeschermers op maat laten maken. Ik heb namelijk nog geen zin om doof te worden
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_22080668
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:55 schreef Bassie1980 het volgende:
    oke thx. En een yamaha of seagull is dat wat?
    Op Seagull's heb ik nooit gespeeld, Yamaha's alleen acoustisch. Die viel me qua prijs/kwaliteit niet tegen trouwens, maar het is niet wat je zocht .
      maandag 20 september 2004 @ 14:11:33 #147
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22080725
    Ik heb acoustische Yamaha uit 1970 dat is een erg lekkere gitaar, maar Yamaha's electrisch vind ik tegenvallen...Heb ze uitgebreid getest
    Tim's LastFM Charts
      maandag 20 september 2004 @ 14:24:31 #148
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22081019
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:46 schreef Ibanez het volgende:
    45 t/m 52 sec
    [code]
    |-6-6-6-6-6-----6-6-6-6---6-6-6-6-6---4-4---7-7-7-|--------------|--------------------|
    |--------------------------------------------------------------|-------9-----|--------9------------|
    |-----------4-4---------4---------4-4---4-----2--------------|-7-7-7-7-7-7-|-7-7-7-7-7-7--|
    |---------------------------------------------------------------|-0-0-0---0-0-|-0-0-0---0-0----|

pm............. pm.......................................
    |-------9------|-------------------------------------------------|---4---4---4----4----|
    |-------7-7----|-----------4---3-2-----------------------------|--4---4---4-4--4-4--|
    |-0-0-0---0-0-0-|-0-0-0-0-0---2-0-0-0--0-0-0--0-0-0-|-2---2---7----5-----| [/code]
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

so zeg !!! Dat valt niet mee om dat bij FOK! een beetje te plaatsen, zo'n langere tab, maar goed... zo klopt ie wel, en je kent het liedje, dus de ritme notatie zal duidelijk zijn... Het probleem, qua ritme dan, zit daar waar ik een paar uitroeptekens dik gedrukt eronder heb gezet. Heb je hier wat aan,
    Svyatagor???

het blijft maar klote met die tabs, ondanks het verzoek om de code-tag weer in te voeren, heb een uur liggen deleten en bijzetten van streepjes, en nog zit het niet goed Kijk anders ff op een tab site, en vergelijk, je haalt het er zo uit, je weet nu toch ongeveer waar het probleemn zit, niet?
    Ik begrijp welk stuk je bedoelt, maar ik kom er ook niet echt uit..
    Op het eerste gehoor lijkt het ongeveer hetzelfde ritme als het stuk ervoor...
    Check mijn band Glorybox
    pi_22081114
    Als iemand een mp3-sampletje van dat stukje online kan zetten, dan wil ik ook wel een poging wagen om er iets van te maken. Heb zelf niks van Dream Theater op cd.
      maandag 20 september 2004 @ 14:45:10 #150
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22081570
    Hier:

Klik

Ik heb de hele eerste minuut genomen, voor de 'feel' van het nummer. Het gaat Ibanez dus om het stukje vanaf 45 tot 52 sec. geloof ik.
    Check mijn band Glorybox
    pi_22081694
    Thanks, ik ga er vanavond ff mee aan de slag.
    pi_22082774
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 14:45 schreef Svyatagor het volgende:
    Hier:

Klik

Ik heb de hele eerste minuut genomen, voor de 'feel' van het nummer. Het gaat Ibanez dus om het stukje vanaf 45 tot 52 sec. geloof ik.
    Perfect!!!!!!!

Duizend maal dank! Ik weet zelf namelijk niet hoe ik dat hier moet posten, het gaat idd om sec 45 t/m 52. Is een pittig stukje, ben er zeker 3 weken achter aan het komen maar elke keer denk ik dat ik de slag heb maar dan kom ik toch weer niet uit op het laatst bij die quint in E......

Nog duidelijker misschien:

of niet

Hij gaat bij sec 46 over van een quint in F (positie 7 op de A snaar ) naar een rare ritmische slag in Quint E

A------9-------
    E-------7------

Naar:

A --------2--------
    E --------0---------

De slag die hij in E doet is goed, die heb ik, de ritmische slag in quint F ook.... Maar net die twee slagen waar hij over gaat van die F naar die E.... Daar zit het probleem...

Ja, als je het nummer met een band covert, kun je die ingewikkelde overgang weglaten, maarja, jullie weten vast en zeker hoe perfectionistisch gitaristen zij he???
    pi_22083850
    Damn dat was ff 10 minuten inlezen weer Ik zal ook eens luisteren hoewel je dr niet veel aan zult hebben
    pi_22084295
    Hey Ibanez, heb je al geprobeerd om dat stukje te timestretchen met CoolEdit of zo? Misschien is 't wat makkelijker om mee te spelen en het ritme te begrijpen als je het tempo wat vertraagt. Met CE Pro kun je de toonsoort wel gelijk houden.
    pi_22086405
    Ik las vanmiddag een aantal reviews over de Behringer X-V-amp. Schijnt best een goed dingetje te zijn Ook qua prijs. Nu twijfel ik wat ik van de week ga halen. Dit ding of een Boss DS-2. Niet dat ze vergelijkbaar zijn, maar toch
    pi_22086755
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:07 schreef GF het volgende:
    Ik las vanmiddag een aantal reviews over de Behringer X-V-amp. Schijnt best een goed dingetje te zijn Ook qua prijs. Nu twijfel ik wat ik van de week ga halen. Dit ding of een Boss DS-2. Niet dat ze vergelijkbaar zijn, maar toch
    Niet vergelijkbaar nee, maar haal je er een floorboard bij, anders wordt het dus handen van de snaren voor je een ander geluid hebt. Lijkt me op den duur redelijk irritant.
    pi_22086871
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar nee, maar haal je er een floorboard bij, anders wordt het dus handen van de snaren voor je een ander geluid hebt. Lijkt me op den duur redelijk irritant.
    Hoe werkt zoiets dan? Je kan presets saven met die Behringer. Hoe moet ik me dat switchen dan voorstellen? In ieder geval met een pedaal Maar kan je dan bv. een preset instellen per pedaal ofzo

Wordt m'n eerste effect, dus zijn misschien stomme vragen
    pi_22086874
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:21 schreef Fixxxer het volgende:
    Ik gebruik mijn floorboard eigenlijk vrijwel nooit. Wel handig bij optredens, maar om gewoon wat in je woonkamer te zitten spelen niet dringend noodzakelijk .
    pi_22087293
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:26 schreef GF het volgende:

[..]

Hoe werkt zoiets dan? Je kan presets saven met die Behringer. Hoe moet ik me dat switchen dan voorstellen? In ieder geval met een pedaal Maar kan je dan bv. een preset instellen per pedaal ofzo

Wordt m'n eerste effect, dus zijn misschien stomme vragen
    Ja je hebt in je behringer gewoon pacthes staan; dat is dus een bepaalde 'sound' die je gecreert hebt. Op dat floorboard heb je dan (waarschijnlijk, ik ken het behringer board niet, maar dit is gebruikelijk:) 2 knoppen voor bank up&down en 4 knoppen voor patch 1/tm4.
    het idee is dus dat je verschillende banken hebt, en in elke bank zitten 4 patches.
    Met het pedaal wissel je dus tussen de presets ipv dat je de presets aan een pedaal toekent.
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn floorboard eigenlijk vrijwel nooit. Wel handig bij optredens, maar om gewoon wat in je woonkamer te zitten spelen niet dringend noodzakelijk .
    Ik vind het altijd wel fijn op mn GT-6 te dansen. Gewoon tsjak en je hebt flanger erbij oid, hup en naar een solo kanaal, bats daar is de overdrive.
    pi_22087646
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:43 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ja je hebt in je behringer gewoon pacthes staan; dat is dus een bepaalde 'sound' die je gecreert hebt. Op dat floorboard heb je dan (waarschijnlijk, ik ken het behringer board niet, maar dit is gebruikelijk:) 2 knoppen voor bank up&down en 4 knoppen voor patch 1/tm4.
    het idee is dus dat je verschillende banken hebt, en in elke bank zitten 4 patches.
    Met het pedaal wissel je dus tussen de presets ipv dat je de presets aan een pedaal toekent.
    Dan zit dat floorboard er dus gewoon op als ik het goed begrijp

Hij is wel van kunstof, dus mocht ik hem nemen, hoop ik dat ik 'm niet zo snel kapot schop
    pi_22087704
    Ooo ziet ie er zo uit. Nee dan is het goed Btw lees evt nog reviews op www.harmony-central.com Vind ik altijd wel handig.
    pi_22087921
    -- dubbel --
    pi_22087963
    Nou, ik heb ook een poging gewaagd op dat Dream Theater-riffje, maar 't is echt een beer om te spelen.

Ik loop tegen hetzelfde probleem op als Ibanez: als je het zo speelt zoals in de tab, dan is het op het originele tempo echt bijna niet strak te krijgen (wat hij een F5 noemt is volgens mij trouwens ook een E5, maar dan op de zevende fret van de A-snaar). Nou zijn die powerchord-riffs toch al niet helemaal mijn stijl, maar ik krijg het verder zo ook niet voor elkaar.

Ik heb het dus nu met een andere vingerzetting geprobeerd, en dit is ook niet 100% hetzelfde, maar wel stukken beter te spelen, volgens mij. Ik heb het stuk ook nog vertraagd om de ritmes goed te noteren, al zijn de maatsoorten een beetje arbitrair. Ik vind het zelf het makkelijkste te lezen, zo:

Dit is dus het stukje tussen 45 en 52 seconden.

Nog steeds niet 100%, maar zoals het in die andere tab staat is 't voor mij ook niet echt speelbaar. Misschien heeft iemand anders nog een betere oplossing?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zander op 20-09-2004 19:23:39 ]
    pi_22088145
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 19:00 schreef Fixxxer het volgende:
    Ooo ziet ie er zo uit. Nee dan is het goed Btw lees evt nog reviews op www.harmony-central.com Vind ik altijd wel handig.
    Thanx voor de link Daar ook bijna niks dan goed over dat ding. Enige waar een paar ook over vallen is dat ie van plastic is.

Ik heb binnenkort waarschijnlijk m'n eerste 'optreden' in een cafe. Dus ik moet sowieso live kunnen switchen Misschien koop ik ze allebei wel, ook die Boss DS-2
    pi_22088334
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 13:21 schreef Bassie1980 het volgende:
    Ik wil beginnen met gitaar spelen, op een elektrische meteen maar denk ik.

Wat is een goede gitaar voor de beginner, die makkelijk bespeelbaar is? Mijn budget is ongeveer 400 euro
    Deze gitaar werd mij aangeraden in de gitaarwinkel

http://www.squierguitars.(...)0320700&feature_id=0:0:2

Alvast bedankt!
    Dat is wel een coole gitaar. Ziet er wel geil uit.
    Alleen de kleur is minder, maar daar kan je nog wat aan doen
      maandag 20 september 2004 @ 19:45:24 #166
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22088852
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 18:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

di-hard floorboard-stamper meldt zich!

Ook tijdens gewoon wat jammen is "waggling your toes" een goede oefening
    pi_22090996
    Ik sta altijd lekker te tapdansen met m'n 3 effecten en footswitch! Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik tijdens de liedjes niet veel hoef te switchen (een gemiddeld nummer bestaat uit niet meer dan 2 effecten).

pi_22091277
    Hey peoples,

Hebben we het over tapdansen? Nou ikzelf ben d'r niet zoooo'n fan van. Het enige wat ik swith is clean en distortion en voor solo's volume. Verder puur natuur.

Af en toe pak ik mijn ME-10 nog eens voor de dag. Daar zit opzich wel een lekker stereo chorus in.
    pi_22091308
    Ow, ik ben vandaag begonnen met mijn gitaar om te bouwen. Stap 1 is gelukt: het systematisch uitelkaar halen van de gitaar. Ik wil natuurlijk wel alle onderdelen terug bunnen vinden haha.
    pi_22093742
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 21:16 schreef Kuupke het volgende:
    Ow, ik ben vandaag begonnen met mijn gitaar om te bouwen. Stap 1 is gelukt: het systematisch uitelkaar halen van de gitaar. Ik wil natuurlijk wel alle onderdelen terug bunnen vinden haha.
    die strat?
    pi_22093747
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 16:37 schreef Zander het volgende:
    Hey Ibanez, heb je al geprobeerd om dat stukje te timestretchen met CoolEdit of zo? Misschien is 't wat makkelijker om mee te spelen en het ritme te begrijpen als je het tempo wat vertraagt. Met CE Pro kun je de toonsoort wel gelijk houden.
    Doe ik al met de chronotron op windows mediaplayer, heb het ook met Logic geprobeerd, maar nog hoor ik het te slecht...... Tja John Petrucci he
    quote:
    Nou, ik heb ook een poging gewaagd op dat Dream Theater-riffje, maar 't is echt een beer om te spelen.

Ik loop tegen hetzelfde probleem op als Ibanez: als je het zo speelt zoals in de tab, dan is het op het originele tempo echt bijna niet strak te krijgen (wat hij een F5 noemt is volgens mij trouwens ook een E5, maar dan op de zevende fret van de A-snaar). Nou zijn die powerchord-riffs toch al niet helemaal mijn stijl, maar ik krijg het verder zo ook niet voor elkaar.

Ik heb het dus nu met een andere vingerzetting geprobeerd, en dit is ook niet 100% hetzelfde, maar wel stukken beter te spelen, volgens mij. Ik heb het stuk ook nog vertraagd om de ritmes goed te noteren, al zijn de maatsoorten een beetje arbitrair. Ik vind het zelf het makkelijkste te lezen, zo:

Dit is dus het stukje tussen 45 en 52 seconden.

Nog steeds niet 100%, maar zoals het in die andere tab staat is 't voor mij ook niet echt speelbaar. Misschien heeft iemand anders nog een betere oplossing?
    Het is idd een E; die quint die jij aanhaalt..... Bedankt iig voor het onderzoek en de moeite!!!Respect!!

Op jouw manier is het wel idd beter te spelen.... Maar goed ik blijf het proberen op de Petrucci way, Zal het ook eens ff aan mijn gitaarleraar vragen, die me dit op heeft gedragen te oefenen voor de volgende les!
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 16:19 schreef Fixxxer het volgende:
    Damn dat was ff 10 minuten inlezen weer Ik zal ook eens luisteren hoewel je dr niet veel aan zult hebben
    Thanks man!!! Lol om de moeite te zien die iedereen voor elkaar doet, zou menige bevolkingsgroepering of maatschappij zich een voorbeeld aan kunnen nemen!!!!

Ibanez heeft pizzabezorger met pizza van de locale landgraafse shoarmakeet aan de deur staan en gaat deze nu verorberen (de pizza dan he ) terwijl hij naar Jan Mulder gaat kijken en de vooruitgang in de "locale politiek" bij B & v.D!!! Dus mensen!!! tot morgen!!

[ Bericht 19% gewijzigd door Ibanez op 20-09-2004 22:54:50 (pizzaman aan deur) ]
    pi_22094150
    Nah ibanez, ik heb niet eens een electrische axe ( ) hier. Dat was ik ff vergeten toen ik het postte.

Fixxxer heeft ook images & words maar herkende t nr niet eens eens vaker luisteren maar
    pi_22094336
    Inderdaad leuk hoe iedereen elkaar helpt Ik ben morgen waarschijnlijk weer ff bij de Feedback in Rotterdam als ik van een college kan vluchten
    pi_22096764
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 23:09 schreef GF het volgende:
    Inderdaad leuk hoe iedereen elkaar helpt Ik ben morgen waarschijnlijk weer ff bij de Feedback in Rotterdam als ik van een college kan vluchten
    Zeiden ze hierboven niet dat het zaterdag uitverkoop was bij feedback?
    pi_22096900
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 00:35 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Zeiden ze hierboven niet dat het zaterdag uitverkoop was bij feedback?
    Ja, maar anders verveel ik me Gewoon paar gitaartjes proberen enzo
    pi_22096923
    Vanaaf was mijn eerste repetitie avond......met mijn nieuwe SG. TE-RING wat een geweldig ding. Hij moest eerst ff wennen aan de temperatuur in onze oefenruimte maar toen hij eenmaal goed gestemd was......................"nogmaals" TE-RING wat een geweldig ding zeg.

MARCZILLA IS BLIJ
      dinsdag 21 september 2004 @ 01:19:06 #177
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22097447
    en hulde daarvoor.........................hulde!
      dinsdag 21 september 2004 @ 01:30:46 #178
    43172 crN
    The Excessum
    pi_22097589
    Vrijdag hopelijk de Invader die ik dan 2 weken daarvoor besteld heb.

Ben benieuwd
    pi_22098750
    quote:
    Op maandag 20 september 2004 22:48 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

die strat?
    Yep Vanavond wordt het schuren. Donderdag avond ga ik de elementen bestellen.

Semour Duncan: APS-1 Alnico II ProTM for Strat® (voor in de nek)
    Semour Duncan: 1024-02 Strat Texas Hot (middle)

En de Seymour Duncan Hotrail heb ik al als brug element.
      dinsdag 21 september 2004 @ 10:08:08 #180
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22099816
    Stoer hoor Kuupke
    Tim's LastFM Charts
      dinsdag 21 september 2004 @ 10:08:46 #181
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22099829
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 00:43 schreef Marczilla het volgende:
    Vanaaf was mijn eerste repetitie avond......met mijn nieuwe SG. TE-RING wat een geweldig ding. Hij moest eerst ff wennen aan de temperatuur in onze oefenruimte maar toen hij eenmaal goed gestemd was......................"nogmaals" TE-RING wat een geweldig ding zeg.

MARCZILLA IS BLIJ
    Hoeveel had je er uiteindelijk voor betaalt ?
    Tim's LastFM Charts
    pi_22100497
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 17:35 schreef Zander het volgende:

Ik heb een glow in de dark sticker op mn gitaar.
    pi_22101647
    Ik heb me wel op een van mijn eerste ibanez gitaren een Angry man gespoten van MetallicA, dat is dat figuurtje dat voor het eerst te zien was op de box "Live shit;Binge & Purge".

pi_22101780
    Je bedoelt scary guy?
    pi_22101879
    o.k, zal best, ik dacht op de dvd gehoord te hebben dat ze hem Angry Man noemden
    pi_22101964
    "and a stencil of the notorious scary guy, you can help us place some art-work where you feel necessary" Uit promo praatje mp3 van james voor LSB&P. Schijt, niet belangrijk.
    pi_22102176
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 10:08 schreef Prep2Fight het volgende:
    Stoer hoor Kuupke
    ghe, ik hoop wel dat het lukt allemaal. Ik zal de ontwikkelingen hier wel posten.
      dinsdag 21 september 2004 @ 12:22:42 #188
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22102186
    Zou bruut zijn ja...
    Tim's LastFM Charts
    pi_22102218
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 11:54 schreef Ibanez het volgende:
    Ik heb me wel op een van mijn eerste ibanez gitaren een Angry man gespoten van MetallicA, dat is dat figuurtje dat voor het eerst te zien was op de box "Live shit;Binge & Purge".

Was dat een beetje gelukt? Hem jij je body ook afgeschuurd? Of alleen maar overgespoten.

Ik ga vanavond beginnen met schuren. (Zal wel een klere werk zijn).
    pi_22102335
    Ik heb gisteren ook allemaal foto's genomen.

Ik heb helaas geen goede foto's meer van hoe hij als eerste was.

Strat pas nieuw:

Strat na Qraquelle slagplaat gemaakt:

strat met "sunburst" slagplaat:
    pi_22102374
    Was dat voor pedaal rechts op de onderste foto?
    pi_22102430
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 12:24 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Was dat een beetje gelukt? Hem jij je body ook afgeschuurd? Of alleen maar overgespoten.

Ik ga vanavond beginnen met schuren. (Zal wel een klere werk zijn).
    Heb dat gedeeltle van de body ontvet en het er gewoon opgespoten met autolak, kleur; matt zwart.

Ik moet je wel vertellen dat ik een sjabloon had van het figuur...
    pi_22102443
    Een Me 10 van BOss???
      dinsdag 21 september 2004 @ 12:52:12 #194
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22102761
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 12:34 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb dat gedeeltle van de body ontvet en het er gewoon opgespoten met autolak, kleur; matt zwart.

Ik moet je wel vertellen dat ik een sjabloon had van het figuur...
    Heb je der een foto van?
    Tim's LastFM Charts
    pi_22102971
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 12:52 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Heb je der een foto van?
    Klik ff op het huisje, rechtsboven in de hoek, dan kom je op mijn fotoboek uit. Klik dan op de foto "nieuwe aanwinst" en je ziet hem achter me op de vertserker liggen..... Niet goed, maar je ziet de bedoeling zeg maar......
      dinsdag 21 september 2004 @ 13:01:43 #196
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22102983
    aah, dat ziet er strak uit
    Tim's LastFM Charts
    pi_22103164
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 13:01 schreef Prep2Fight het volgende:
    aah, dat ziet er strak uit
    Heb het gewoon op goed geluk gedaan, op zonnige dag gewoon buiten..... Een uurtje laten drogen en daarna weer gewoon erop spelen. Ik zal dit nu nooit meer doen. Punt1 zijn de gitaren daar veel te duur voor, stel je voor het mislukt en punt 2 beinvloed je daar toch wel de klank mee, met die autolak. Niet dat je dat bij die Ibanez direct merkt, maar ik ben er bang voor dat als je dit doet bij een houten body en op grotere schaal, je de sustain en de klank van het hele ding wel beinvloed. Net zoals dat je verschil hoort bij wel of geen slagplaat. Ik ben niet zo'n fan van slagplaten, klinkt mij iets te sprankelend. Maargoed, das smaak he ?
    pi_22103230
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 12:31 schreef Fixxxer het volgende:
    Was dat voor pedaal rechts op de onderste foto?
    Boss ME-10
    pi_22103409
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 13:10 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb het gewoon op goed geluk gedaan, op zonnige dag gewoon buiten..... Een uurtje laten drogen en daarna weer gewoon erop spelen. Ik zal dit nu nooit meer doen. Punt1 zijn de gitaren daar veel te duur voor, stel je voor het mislukt en punt 2 beinvloed je daar toch wel de klank mee, met die autolak. Niet dat je dat bij die Ibanez direct merkt, maar ik ben er bang voor dat als je dit doet bij een houten body en op grotere schaal, je de sustain en de klank van het hele ding wel beinvloed. Net zoals dat je verschil hoort bij wel of geen slagplaat. Ik ben niet zo'n fan van slagplaten, klinkt mij iets te sprankelend. Maargoed, das smaak he ?
    Hier was ik ook bang voor, maar een gitaar bouwer heeft mij geadviseerd en die zei dat je zonder problemen alles kunt spuiten, alleen moet je het punt waar de hals de body raakt lakvrij houden.
    pi_22103931
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 10:08 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Hoeveel had je er uiteindelijk voor betaalt ?
    Uiteindelijk heb ik er 1195 pleuroknaken voor betaald. De originele prijs was 1295. Maar om de een of andere reden is er 100 pleuro vanaf gegaan. En heb ik bij de aankoop ook nog een fles Whiskey mee naar huis gekregen. Als extra service.
    pi_22104002
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 13:24 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Hier was ik ook bang voor, maar een gitaar bouwer heeft mij geadviseerd en die zei dat je zonder problemen alles kunt spuiten, alleen moet je het punt waar de hals de body raakt lakvrij houden.
    aaaaaaaaaah, o.k. das waar, bij nek/hals verbinding zit altijd een van de grootste strubbelingen qua sustain maar je gaat toch de ommanteling van het hout beinvloeden??? Lijkt mij dan eigenlijk logisch dat je dan een andere klank krijgt...(m.b.t de hardheid van de lak, het aantal lagen etc)

Schuur je hem helemaal blank, voordat je hem overnevelt?

Toch blijf ik van mening, of je hem nu blank schuurt of niet, dat je een ander geluid krijgt bij een andere lak, al zal dat geen extreem verschil zijn..
    pi_22104090
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 13:55 schreef Ibanez het volgende:
    aaaaaaaaaah, o.k. Ja maar je gaat toch de ommanteling van het hout beinvloeden??? Lijkt mij dan eigenlijk logisch dat je dan een andere klank krijgt...

Schuur je hem helemaal blank, voordat je hem overnevelt? Toch blijf ik van mening, of je hem nu blank schuurt of niet, dat je een ander geluid krijgt bij een andere lak, al zal dat geen extreem verschil zijn..
    Ja, het zal wel iets doen, maar minimaal. En daarbij ik zet er ook andere elementen in dus zal het allemaal ook anders gaan klinken. EN mijn slagplaat wordt van hout.
    pi_22104222
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 13:59 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Ja, het zal wel iets doen, maar minimaal. En daarbij ik zet er ook andere elementen in dus zal het allemaal ook anders gaan klinken. EN mijn slagplaat wordt van hout.
    Kewl man, welke kleur?

Afgelopen zaterdag was ik bij een festival hier in landgraaf waar een band was waarvan de gitarist ook op een strat speelde. Een "mint"groene en wel met een verchroomde slagplaat! Zag er best goed uit.....
    pi_22104290
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 14:05 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Kewl man, welke kleur?

Afgelopen zaterdag was ik bij een festival hier in landgraaf waar een band was waarvan de gitarist ook op een strat speelde. Een "mint"groene en wel met een verchroomde slagplaat! Zag er best goed uit.....
    Dat moet ik nog zien. Ik moet nog gaan bekijken wat een mooie nerf heeft zeg maar.
    En het moet mooi te bewerken zijn en dun genoeg.

De gitaar wordt donkerblauw met een lichte schijn erover. Ik wil het laten lijken of hij erg versleten is.
    pi_22104363
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 14:05 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Kewl man, welke kleur?

Ik vind zo'n traanplaat slagplaat ook cool!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kuupke op 21-09-2004 14:43:31 ]
    pi_22104443
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 14:08 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Dat moet ik nog zien. Ik moet nog gaan bekijken wat een mooie nerf heeft zeg maar.
    En het moet mooi te bewerken zijn en dun genoeg.

De gitaar wordt donkerblauw met een lichte schijn erover. Ik wil het laten lijken of hij erg versleten is.
    Het eerste wat altijd slijt is de bovenste rand op de body, waar je arm constant langs gaat. Zou je niet kunnen proberen om op die rand een hele dunne transparante laag blauw te spuiten en er dan gewoon blanke lak op jensen??? Of bijv. op die plek, als ie droog is de lak weer weg halen met schuurpapier, ontvetten en dan blanke lak??? Dat zou er wel versleten uitzien dan..... Heb dat nl gezie bij John Myung's basgitaar, alleen had die dat echt van het spelen
    pi_22104642
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 14:13 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Het eerste wat altijd slijt is de bovenste rand op de body, waar je arm constant langs gaat. Zou je niet kunnen proberen om op die rand een hele dunne transparante laag blauw te spuiten en er dan gewoon blanke lak op jensen??? Of bijv. op die plek, als ie droog is de lak weer weg halen met schuurpapier, ontvetten en dan blanke lak??? Dat zou er wel versleten uitzien dan..... Heb dat nl gezie bij John Myung's basgitaar, alleen had die dat echt van het spelen
    Zoiets wil ik ook gaan doen Lijkt me echt kicke!
    pi_22104973
    is idd een geniaal idee man....

Ik wil in tegenstelling alle gitaren als nieuw houden.... Altijd poetsen en shit!
    pi_22105133
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 14:37 schreef Ibanez het volgende:
    is idd een geniaal idee man....

Ik wil in tegenstelling alle gitaren als nieuw houden.... Altijd poetsen en shit!
    Dat heb ik met mijn tele en SG ook hoor. Maar dit is mijn 1e gitaar en die koste niet zo extreem veel. Daarom vind ik dit nog wel leuk. Ik moet er niet aan denken dat ik zoiets met mijn SG zou doen
    pi_22105394
    Zo'n traanplaatslagplaat vind ik zo vet, dat ik die nog wel op mijn Ibanez K7 zou zetten, maar dan in het mattzwart!! Kan dat zomaar??? Is dat zomaar een paar gaatjes boren, schroefjes erin klaar???

Mensen, het begint te vlotten met "Learning to live" van Dream Theater, heb nu de preciese slag gevonden via (idd) het time stratchen met de Chronotron op de windows mediaplayer. Nu alleen nog ff op tempo.... Zal lekker worden!!! Het hele nummer is geen probleem, alleen als je je daar verslaat in het ritme, krijg je hem niet meer goed te pakken, en dan verne#k je het hele nummer...... Idereen die zich moeite gedaan heeft: Bedankt !!!!!!!

[ Bericht 28% gewijzigd door Ibanez op 21-09-2004 15:54:46 ]
    pi_22108784
    Hé stelletje klootvinken, kom ik 2 dagen niet online staan er ineens 3 pagin's bij!
    feest
    pi_22109381
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 17:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
    Hé stelletje klootvinken, kom ik 2 dagen niet online staan er ineens 3 pagin's bij!
    Dat heb ik na elk weekend....

Even een swing aan het topic....
    Wat vinden jullie het best gebruikte effect bij welk nummer? Dus graag het nummer, de uitvoerende artiest en het gebruikte effect noemen.

Ik vind de uitvoering van "Ants Marching" van Dave Matthews & Tim Reynolds errug gaaf (van de CD "Live at Luther College"). Op het eind gaat Tim soleren op zijn acoustische gitaar met slide en echo

[ Bericht 16% gewijzigd door Rooligan op 21-09-2004 18:02:51 ]
    Volgende optredens:
    pi_22110531
    Bij het nummer "ain't talking bout love" van VanHalen de flanger.

Jimi Hendrix's voodoo gebeuren bljft ook maf...
      dinsdag 21 september 2004 @ 18:55:22 #214
    29931 Kornyfone
    The Swingin' Pig
    pi_22110660
    Ik heb een keer een video van Queen uit de jaren 70 gezien waarbij Brian May een onbegeleide solo speelde met een delay-effect. Met een goedgekozen delay-tijd liet hij het net klinken alsof je 3 of vier gitaren hoorde die in harmonie speelden. Weet alleen niet meer bij welk nummer het was.

Wat ik ook wel gaaf vind, is dat Bad Horsie-nummer van Steve Vai (waar ik verder eigenlijk helemaal geen fan van ben) waarbij hij z'n gitaar als een soort hinnikend paard laat klinken met een wah en een pitchshifter of iets dergelijks.
    The Amazing Kornyfone Record Label - The Home Of The Klone Of Dr. Fone
    pi_22110765
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 18:55 schreef Kornyfone het volgende:
    Ik heb een keer een video van Queen uit de jaren 70 gezien waarbij Brian May een onbegeleide solo speelde met een delay-effect. Met een goedgekozen delay-tijd liet hij het net klinken alsof je 3 of vier gitaren hoorde die in harmonie speelden. Weet alleen niet meer bij welk nummer het was.

...
    Brighton Rock
    Brian May speelt over 4 VOX AC30 versterkers! Vanuit zijn gitaar en FX-board wordt eentje ervan als basis aangestuurd. Vanuit hier gaat het signaal met een vertraging van een aantal milliseconden naar de tweede versterker. Vervolgens wordt alles doorgelust naar de overige twee om een zo breed mogelijk stereo-geluid te krijgen.
    Ik dacht dat dit zijn setup was, tis alweer een tijdje geleden dat ik de precieze setup gezien heb....
    Volgende optredens:
      dinsdag 21 september 2004 @ 21:17:55 #216
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_22114508
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 17:56 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Dat heb ik na elk weekend....

Wat vinden jullie het best gebruikte effect bij welk nummer? Dus graag het nummer, de uitvoerende artiest en het gebruikte effect noemen.

Ik vind de uitvoering van "Ants Marching" van Dave Matthews & Tim Reynolds errug gaaf (van de CD "Live at Luther College"). Op het eind gaat Tim soleren op zijn acoustische gitaar met slide en echo
    Kom ik weer met een nummertje van Incubus voor het intro van het nummer 'Glass' gebruikt Einziger een ring modulator, de DOD Gonkulator ofzo. Geeft een atonale boventoon die eigenlijk spuuglelijk is, maar juist ook wel weer cool. Maar het is verder geen heel erg nuttig effect, meer heel weird. Toch waren er genoeg mensen die per se ook zo'n ding wilden hebben, waardoor het -inmiddels discontinued- apparaat voor honderden dollars op ebay staat.
    Ik zal zo wel even een sampletje maken, klinkt echt best weird.

Edit: Hierzo

[ Bericht 3% gewijzigd door Svyatagor op 21-09-2004 21:23:26 ]
    Check mijn band Glorybox
    pi_22115063
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 18:50 schreef Ibanez het volgende:
    Bij het nummer "ain't talking bout love" van VanHalen de flanger.

Jimi Hendrix's voodoo gebeuren bljft ook maf...
    Ja, ik vind dat Van Halen de flanger altijd heel ruig gebruikt. Vaak maar heel kort.

Vanmiddag zei m'n muziekleraar dat Hendrix een keer een microfoon op een statief had laten zetten die op een plaat stond die om de versterker (volgens mij de versterker van z'n gitaar) heen draaide.
    feest
    pi_22115334
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 21:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat Van Halen de flanger altijd heel ruig gebruikt. Vaak maar heel kort.

Vanmiddag zei m'n muziekleraar dat Hendrix een keer een microfoon op een statief had laten zetten die op een plaat stond die om de versterker (volgens mij de versterker van z'n gitaar) heen draaide.
    Alternatief Lesly-box effect !
    Volgende optredens:
    pi_22116102
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 21:47 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Alternatief Lesly-box effect !
    Idd, precies andersom.

[ Bericht 1% gewijzigd door Big_Boss_Man op 21-09-2004 22:32:09 ]
    feest
    pi_22116679
    Tom Morello in Voice of the voiceless van RATM.
    Ik las deze maand in guitar player dat ie daar 1 noot feedback vangt en dan verder met de pitchknop op mn wahwah een hele melodie van brouwt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixxxer op 21-09-2004 22:34:05 ]
      dinsdag 21 september 2004 @ 22:27:31 #221
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22116692
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 19:01 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Brighton Rock
    Brian May speelt over 4 VOX AC30 versterkers! Vanuit zijn gitaar en FX-board wordt eentje ervan als basis aangestuurd. Vanuit hier gaat het signaal met een vertraging van een aantal milliseconden naar de tweede versterker. Vervolgens wordt alles doorgelust naar de overige twee om een zo breed mogelijk stereo-geluid te krijgen.
    Ik dacht dat dit zijn setup was, tis alweer een tijdje geleden dat ik de precieze setup gezien heb....
    zo ziet zijn setup uit 1999 er uit:
    pi_22116810
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 17:56 schreef Rooligan het volgende:

Het bedoelde geluidfragment vind je hier
    Volgende optredens:
    pi_22116925
    Jimmy Page met zn vioolstok blijft ook natuurlijk.
    pi_22117162
    Hey mensen, hier een paar foto's van de voortgang.

Wat ik toch een heel erg gaaf effect vind is Bon Jovi. Living on a prair. Erg cool met dat mond gebeuren van Richie.
    pi_22117592
    Met die talkbox???
    pi_22118438
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 21:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
    De Beatles hebben voor Tomorrow Never Knows de microfoon al rond lopen slingeren tijdens John Lennon's stemopnames, zelfde effect . De opmerking van George Martin dat ze hetzelfde effect hadden kunnen krijgen door John ondersteboven te hangen en rond te draaien viel niet in goede aarde .
    pi_22118980
    gaat wel ruig worden kuupke!!! hou ons op de hoogte
    pi_22122414
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 22:58 schreef Gitarist het volgende:
    Met die talkbox???
    Ja die ja. Ik vind dat echt een lache effect. Wel erg moeilijk om mee te spelen. Dat valt echt niet mee.
    pi_22122427
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 23:52 schreef Rancor het volgende:
    gaat wel ruig worden kuupke!!! hou ons op de hoogte
    Doe ik. Het schuren viel mij niet tegen moet ik zeggen. Alleen de achterkant nog even. En dan kan ik alles vetvrij gaan maken. en 1e laag spuiten.
    pi_22125295
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 08:16 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Doe ik. Het schuren viel mij niet tegen moet ik zeggen. Alleen de achterkant nog even. En dan kan ik alles vetvrij gaan maken. en 1e laag spuiten.
    Heb je dat zo met de hand geschuurd of heb je daar een machine voor gebruikt?
    pi_22125319
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 11:38 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Heb je dat zo met de hand geschuurd of heb je daar een machine voor gebruikt?
    Alles met het handje. Bij een schuurmachine heb je snel de kans dat je te diep schuurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuupke op 22-09-2004 12:02:57 ]
    pi_22129670
    quote:
    Op dinsdag 21 september 2004 23:31 schreef Litpho het volgende:

[..]

De Beatles hebben voor Tomorrow Never Knows de microfoon al rond lopen slingeren tijdens John Lennon's stemopnames, zelfde effect . De opmerking van George Martin dat ze hetzelfde effect hadden kunnen krijgen door John ondersteboven te hangen en rond te draaien viel niet in goede aarde .

In welk liedje kan ik duidelijk een talkbox horen? Ik kan me herrineren dat op de site van Dunlop een demo'tje staat, even luisteren.

EDIT: http://www.jimdunlop.com/(...)l/audio/talk_box.wav hiero, klinkt heel raar. Ik snap ook niet precies hoe je het gebruikt. "Easy to Use! Can be set up with one guitar amp, but requires separate microphone and mic amp."

Wat gebeurd er met dat buisje?
    feest
    pi_22129858
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 14:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

In welk liedje kan ik duidelijk een talkbox horen? Ik kan me herrineren dat op de site van Dunlop een demo'tje staat, even luisteren.

EDIT: http://www.jimdunlop.com/(...)l/audio/talk_box.wav hiero, klinkt heel raar. Ik snap ook niet precies hoe je het gebruikt. "Easy to Use! Can be set up with one guitar amp, but requires separate microphone and mic amp."
    [afbeelding]
    Die moet je volplassen

Living on a prayer van Bon Jovi hoor je duidelijk een talkbox, maar als je van het hardere werk houdt: Metallica met Holier than thou... hoor je een derde spoor gitaar meelopen met een talkbox, meteen in het begin, bij de intro.

Dat buisje moet je volgens mij in spreken en de pedaal vertolkt het naar de amp, die er een gitaargeluid aan over houdt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ibanez op 22-09-2004 15:10:54 (typo) ]
    pi_22131023
    Hoe heet dat nummer van Peter Frampton ook alweer.. de live-versie van "Show me the way", geloof ik. Vind dat verder een vreselijk cheesy nummer, maar je hoort dat talkbox-effect er wel goed in.
      woensdag 22 september 2004 @ 16:05:38 #235
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22131137
    quote:

http://www.jimdunlop.com/(...)l/audio/talk_box.wav hiero, klinkt heel raar. Ik
    Sounds Funny!
    Tim's LastFM Charts
    pi_22132359
    quote:

Talk box
    nadeel is dat ik die losse effecten altijd zo be-la-che-lijk duur vind. Fuck zeg die dingen zouden ze bij de AH mee moeten nemen in de prijzenoorlog. Die worden echt kunstmatig hooggehouden volgens mij.
    pi_22132717
    Zijn hier mensen die nog (een) effect(en) hebben staan die maar wat zitten weg te rotten en die je dan voor een schandalige lage prijs aan mij wilt verkopen?
    feest
    pi_22132816
    In de Feedback mailing (Vandaag van de postbode gekregen ) staat een Marshall Ministack II.
    15w. In zak formaat. ¤309,-
    pi_22132832
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 17:25 schreef super-muffin het volgende:
    In de Feedback mailing (Vandaag van de postbode gekregen ) staat een Marshall Ministack II.
    15w. In zak formaat. ¤309,-
    Jezus Christus wat een prijs!!!!
    pi_22133009
    maar wel cool.
    Kommie zo op school, zeg je zo van: hé mên, ik heb een complete Marshall stack in mn schooltas zitten
    pi_22133034
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 17:36 schreef super-muffin het volgende:
    maar wel cool.
    Kommie zo op school, zeg je zo van: hé mên, ik heb een complete Marshall stack in mn schooltas zitten
    Maar voor ¤ 309 (!!!!!!) koop je een complete Marshall combo.
    pi_22133125
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 17:37 schreef five2one het volgende:

[..]

Maar voor ¤ 309 (!!!!!!) koop je een complete Marshall combo.
    Maar die kan je niet in je schooltas stoppen

Veel geld is het wel. MIsschien is het een druk fout.
      woensdag 22 september 2004 @ 17:48:56 #243
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22133253
    bij conijn was zo'n mini-marshall iets van 40 euro:)
      woensdag 22 september 2004 @ 17:55:25 #244
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22133385
    o maar die staat bij feedback ook voor 49 euro. Dat is dan wel een enkele stack
    pi_22133622
    quote:

[..]

[afbeelding]
    In de solo van It's my life van Bon Jovi
    pi_22133684
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 17:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
    Zijn hier mensen die nog (een) effect(en) hebben staan die maar wat zitten weg te rotten en die je dan voor een schandalige lage prijs aan mij wilt verkopen?
    Een boss metalzone MT II en een boss Chorus
    pi_22133703
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 17:41 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Maar die kan je niet in je schooltas stoppen

Veel geld is het wel. MIsschien is het een druk fout.
    Het zal dan wel ¤ 39 zijn....

Ik heb trouwens vrijdagavond een afspraak om naar een Squier Stratje te gaan kijken. .
    pi_22134311
    Als het ¤39 euro is dan is het nog wel te doen.
    Ik heb namelijk niet veel plek op mn kamer voor een versterker.
    pi_22138181
    Kan iemand mij vertellen waarom een Amerikaanse Fender Stratocaster goedkoper is dan een Amerikaanse Tele?
    pi_22139838
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 21:22 schreef Gitarist het volgende:
    Kan iemand mij vertellen waarom een Amerikaanse Fender Stratocaster goedkoper is dan een Amerikaanse Tele?
    Andere elementen, meer hout, tele is exclusiever.
    pi_22140933
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 22:19 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Andere elementen, meer hout, tele is exclusiever.
    Zijn die elementen duurder dan...
    Zoveel meer hout zit er niet in...
    Hoezo exclusiever
      woensdag 22 september 2004 @ 23:11:35 #252
    43172 crN
    The Excessum
    pi_22141382
    Die Marshall stack heeft in ieder "cabinet" een 10" inch speaker zitten. Volgens mij klinkt ie ook nog goed ook.

Bij de goedkoopste muziekwinkel in de buurt hier kost ie maar 280 euro.
    pi_22143971
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 23:11 schreef crN het volgende:
    Die Marshall stack heeft in ieder "cabinet" een 10" inch speaker zitten. Volgens mij klinkt ie ook nog goed ook.

Huh we hebben het hier dus over een volwaardige amp? 10" is namelijk niet om aan je broekriem te hangen zoals die kleine dingen wel zijn.
    pi_22145343
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 22:58 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Zijn die elementen duurder dan...
    Zoveel meer hout zit er niet in...
    Hoezo exclusiever
    Die elementen zijn iets duurder. De techniek in de gitaar is anders.
    Telecasters worden ook minder gemaakt als strats, omdat de vraag minder is.
    Minder vraag is exclusiever.....

Waarom tja...... Dat is het zelfde als waarom zijn Linkshandige gitaren 10% duurder.
    pi_22145346
    Is niet dat broek riem geval, nee. Dan zou het wel ERG duur zijn. Tis gewoon een soort van combo. Ik dacht iets van 60/70cm hoog. wel geinig om te zien. Maar het is niet veel watts.
    pi_22145415
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 23:11 schreef crN het volgende:

Toch geen druk fout bij Feedback. Dan is het wel veel geld.
    pi_22149147
    Wie loopt er nou met een versterker aan zijn broekriem?????Dan ben je dus echt niet goed snik!

Ik heb een keer een reclame gezien op de box, van gamekings volgens mij, liep er ook zo'n vent met zo'n ding aan zijn riem, dacht ik. Het is geen gezicht man! Je lijkt wel een straatmuzikant.HAAH

Geef mij maar een amp die te zwaar is om te tillen en dus op wieltjes vervoerd moet worden. Die aan je riem hangen, das pas lol....
    pi_22151071
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 11:39 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Alles met het handje. Bij een schuurmachine heb je snel de kans dat je te diep schuurt.
    Ej Kuupke! door jouw foto's enzo, begint het mij ook te kriebelen, om de oude Ibanez uitelkaarte slopen en em een andere kleur en die shit te geven. Maar die gitaar heeft z'on Erdogyne body, is dat wel te schuren en te herlakken??

Weet alleen totaal nog niet wat ik ermee ga doen... Denk het logo van de Hell's Angels erop kalken ofzo, en dan met een verchroomd plaatje erop...

Maarja. aan de andere kant; is het niet jammer om je roots, je eigen dingetje waar je op hebt leren spelen, die al jaren onaangeroerd in de hoek staat krom te trekken, te vergooien door er een andere gitaar van te maken????

Denk er toch sterk over na om het te doen...

[ Bericht 21% gewijzigd door Ibanez op 23-09-2004 14:12:33 (roots bloody roots) ]
      donderdag 23 september 2004 @ 14:15:00 #259
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22151193
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 12:36 schreef Ibanez het volgende:
    Wie loopt er nou met een versterker aan zijn broekriem?????Dan ben je dus echt niet goed snik!

Ik heb een keer een reclame gezien op de box, van gamekings volgens mij, liep er ook zo'n vent met zo'n ding aan zijn riem, dacht ik. Het is geen gezicht man! Je lijkt wel een straatmuzikant.HAAH

Geef mij maar een amp die te zwaar is om te tillen en dus op wieltjes vervoerd moet worden. Die aan je riem hangen, das pas lol....
    Wat is er mis met straatmuziekkant zijnde
    Tim's LastFM Charts
    pi_22151263
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 14:15 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Wat is er mis met straatmuziekkant zijnde
    Wat niet????????????

Nee, eigenlijk niks, ik wil iig niemand beledigen en laat iedereen in zijn eigen waarde. Ik zou het zelf gewoon nooit doen.

Mensen, wie van jullie heeft een nek thuis liggen van Ibanez RG??

[ Bericht 2% gewijzigd door Ibanez op 23-09-2004 15:00:52 ]
    pi_22152069
    Jack Black had er ook in de film ook zo'n ding aan z'n broek hangen. Best cool!
    pi_22152172
    Zo'n ding aan je briekriem is echt wel vet hoor. Gewoon door de tuin of het huis lopen al spelend en toch geluid hebben.
    pi_22152653
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 14:08 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ej Kuupke! door jouw foto's enzo, begint het mij ook te kriebelen, om de oude Ibanez uitelkaarte slopen en em een andere kleur en die shit te geven. Maar die gitaar heeft z'on Erdogyne body, is dat wel te schuren en te herlakken??

Weet alleen totaal nog niet wat ik ermee ga doen... Denk het logo van de Hell's Angels erop kalken ofzo, en dan met een verchroomd plaatje erop...

Maarja. aan de andere kant; is het niet jammer om je roots, je eigen dingetje waar je op hebt leren spelen, die al jaren onaangeroerd in de hoek staat krom te trekken, te vergooien door er een andere gitaar van te maken????

Denk er toch sterk over na om het te doen...
    Ik weet niet wat voor lak dat is, maar volgens mij kun je elke laklaag eraf halen. Het moet iets persoonlijks zijn / blijven. Daarom verbouw ik de mijne. Iedereen heeft een standaard zwarte gitaar. Dat wil ik niet meer.

Ik wil een KUUP Custom.

Voordat je begint VRAAG WEL NA OF HET KAN!!!!! Niet dat straks je gitaar naar de klote is. Dat is helemaal jammer natuurlijk.
    pi_22152825
    Ik kon het niet laten en heb een Boss DS-2 gekocht Vraagje: moet ik er per se een Boss adapter op inpluggen? Want adapters heb ik zat.
    pi_22152832
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:24 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor lak dat is, maar volgens mij kun je elke laklaag eraf halen. Het moet iets persoonlijks zijn / blijven. Daarom verbouw ik de mijne. Iedereen heeft een standaard zwarte gitaar. Dat wil ik niet meer.

Ik wil een KUUP Custom.

Voordat je begint VRAAG WEL NA OF HET KAN!!!!! Niet dat straks je gitaar naar de klote is. Dat is helemaal jammer natuurlijk.
    Ben al bezig

Is het eraf te halen, is het altijd overspuitbaar...... Er komt iig een nieuw brugelement in DiMarzio evolution bridge... Voor de rest weet ik nog niks, qua idee, alleen dat hell's Angels logo lijkt me wel vet....
    pi_22153106
    Die DiMarzio elementen is dat iets. Beter dan Seymour Duncan's???

Ik hoord die naam best veel. Maar wat is beter?
    pi_22153310
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:43 schreef Kuupke het volgende:
    Die DiMarzio elementen is dat iets. Beter dan Seymour Duncan's???

Ik hoord die naam best veel. Maar wat is beter?
    Beter weet ik niet, maar ik heb in die Ibanez k7 (klik op mijn homepage ikoontje voor een foto) DiMarzio's en die klinken gewoon zoals ik precies wil dat ze moeten klinken, vet schreddend!! Een kwestie van smaak vermoed ik...

CRn krijgt volgens mij morgen seymours binnen....

[ Bericht 0% gewijzigd door Ibanez op 23-09-2004 16:05:58 ]
    pi_22153390
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:32 schreef GF het volgende:
    Ik kon het niet laten en heb een Boss DS-2 gekocht Vraagje: moet ik er per se een Boss adapter op inpluggen? Want adapters heb ik zat.
    Hmm, er zat een batterij in Klinkt lekker
    pi_22153435
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:53 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Beter weet ik niet, maar ik heb in die Ibanez k7 (klik op mijn homepage ikoontje voor een foto) DiMarzio's en die klinken gewoon zoals ik precies wil dat ze moeten klinken, vet schreddend!! Een kwestie van smaak vermoed ik...

NRK krijgt volgens mij morgen seymours binnen....
    Hey jij komt uit landgraaf. Ooit in "De Oefenbunker" geweest?

Wij hebben daar ooit gespeeld. Was wel gezellie.
    pi_22153474
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:58 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Hey jij komt uit landgraaf. Ooit in "De Oefenbunker" geweest?

Wij hebben daar ooit gespeeld. Was wel gezellie.
    Zeker weten, is ook best een leuke zaal, alleen kut geluid.. Hey Kuupke, waar heb jij de elementen losgeknipt, bij de elementen zelf op op de switch en potmeters?

Ik heb trouwens, gelukkig, een houten body, gitaar is beter als ik verwacht had,,,

[ Bericht 9% gewijzigd door Ibanez op 23-09-2004 16:10:06 ]
    pi_22153648
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:00 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Zeker weten, is ook best een leuke zaal, alleen kut geluid.. Hey Kuupke, waar heb jij de elementen losgeknipt, bij de elementen zelf op op de switch en potmeters?
    Alles aanelkaar laten zitten nog. Alleen bij de Jack-ingang losgesoldeerd en bij de Tremelo.

DUS NIKS KNIPPEN.
    pi_22153696
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:10 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Alles aanelkaar laten zitten nog. Alleen bij de Jack-ingang losgesoldeerd en bij de Tremelo.

DUS NIKS KNIPPEN.
    Dan krijg je de elementen er toch niet uit?????
    pi_22153802
    JAwel hoor. Bij een strat zitten ze op de slagplaat vast.

Tjeck effe op internet hoe het bij Ibanez werkt. Niet zomaar alles los gaan knippen. Dadelijk kun je alles opnieuw gaan bedraden.
    pi_22153846
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:16 schreef Kuupke het volgende:
    JAwel hoor. Bij een strat zitten ze op de slagplaat vast.

Tjeck effe op internet hoe het bij Ibanez werkt. Niet zomaar alles los gaan knippen. Dadelijk kun je alles opnieuw gaan bedraden.
    Bij mij zitten de elementen in de body geschroefd, ik moet wel draden lossolderen wil ik ze eruit krijgen... Ik soldeer ze los en schrijf precies op waar ze zaten... Kan niet mis gaan en gelukkig kan ik solderen
    pi_22153884
    Oke, dan is het ook goed.

In ieder geval goed labelen waar wat heeft gezeten.
    pi_22153908
    BigBoss: Lukt Whole Lotta rosie al een beetje snel zoals in het liedje? Mij nog niet
    pi_22154017
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:21 schreef Kuupke het volgende:
    Oke, dan is het ook goed.

In ieder geval goed labelen waar wat heeft gezeten.
    Is echt wel lol om dat uit elkaar te halen man!!! Kon je me dat niet ff eerder vertellen???? Ik heb jaren auto's uitelkaar gehaald en in elkaar gebouwd, en die rijden ook nog steeds, dus z'on gitaartje mag geen probleem zijn toch????
    pi_22154035
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:00 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb trouwens, gelukkig, een houten body, gitaar is beter als ik verwacht had,,,
    Losknippen? die soldeer je toch los neem ik aan. Btw is dat laatste een geintje?
      donderdag 23 september 2004 @ 16:34:12 #279
    43172 crN
    The Excessum
    pi_22154168
    Net ff gitaar achtergelaten bij de muziekzaak. Morgen zit de Invader erin

pi_22154180
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:27 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Losknippen? die soldeer je toch los neem ik aan. Btw is dat laatste een geintje?
    Solderen ja.. heb ik ook gedaan.. En nee, geen geintje..... Ibanez heeft een tijdje goedkopere modellen gebouwd die voorzien zijn van een Erdogyne body, volgens mij is dat een soort kunstof. Ik dacht, aan de hand van het lichte gewicht, dat ik ook z'on zwell ding had... maar niet dus...
    pi_22155134
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 18:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb je een mailtje gestuurd.
    feest
    pi_22155171
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 16:22 schreef super-muffin het volgende:
    BigBoss: Lukt Whole Lotta rosie al een beetje snel zoals in het liedje? Mij nog niet
    Neen, nog niet zo snel. Shit ik moet dat eens goed gaan leren!!
    feest
    pi_22155215
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 08:23 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Toch geen druk fout bij Feedback. Dan is het wel veel geld.
    Je bepaalt waarschijnlijk ook heel veel alleen omdat het een Marshall is...
    feest
    pi_22155265
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 15:32 schreef GF het volgende:
    Neen das zeik. (volgens mij) Adapter met de juiste polariteit, genoeg ampères en dan moet ie wel goed gestabiliseerd zijna nders hoor je een fucking dikke ruis!! Das niet leuk.
    feest
    pi_22161555
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 08:14 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Die elementen zijn iets duurder. De techniek in de gitaar is anders.
    Telecasters worden ook minder gemaakt als strats, omdat de vraag minder is.
    Minder vraag is exclusiever.....

Waarom tja...... Dat is het zelfde als waarom zijn Linkshandige gitaren 10% duurder.
    Idd de elementen zijn anders... maar scheelt dat dan meteen een paar honderd euro. Ik begrijp dat niet hoor.

Minder vraag is exclusiever, maar daarom zo het juist goedkoper moeten worden!

Ja dat van dat linkshandige begrijp ik ook niet... Maar ja.
    pi_22161691
    ik ben op zoek naar iets en ik kan het maar niet vinden

Tabs van het nummer Imperium van Machine Head......

Heeft iemand dat nummer op tabs? Moet het binnenkort spelen, is niet zo'n probleem maar en zitten 2 riffs in die ik graag op tabs gezien had.....
    pi_22162602
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 17:22 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Neen das zeik. (volgens mij) Adapter met de juiste polariteit, genoeg ampères en dan moet ie wel goed gestabiliseerd zijna nders hoor je een fucking dikke ruis!! Das niet leuk.
    Ok
    quote:
    Op woensdag 22 september 2004 18:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Mocht Big_Boss_Man geen interesse hebben in de Boss Chorus, dan heb ik dat wel
    pi_22162633
    Ik heb besloten binnenkort die Fender Telecaster Deluxe te kopen waar ik het eerder in dit topic over had.

Ik kan deze echter bestellen in rozehout en esdoorn.
    Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze houtsoorten en wat beter zou zijn?
    Ik weet inmiddels dat esdoorn lichtgekleurd is en rozehout donker... Maar daar kom je niet echt ver mee

Of is het gewoon een kwestie van smaak?

[ Bericht 22% gewijzigd door Gitarist op 23-09-2004 22:48:41 ]
    pi_22164410
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 22:10 schreef Ibanez het volgende:
    ik ben op zoek naar iets en ik kan het maar niet vinden

Tabs van het nummer Imperium van Machine Head......

Heeft iemand dat nummer op tabs? Moet het binnenkort spelen, is niet zo'n probleem maar en zitten 2 riffs in die ik graag op tabs gezien had.....
    http://www.ultimate-guita(...)perium&location=tabs
      vrijdag 24 september 2004 @ 00:34:43 #290
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22165117
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 22:43 schreef Gitarist het volgende:
    Ik heb besloten binnenkort die Fender Telecaster Deluxe te kopen waar ik het eerder in dit topic over had.

Ik kan deze echter bestellen in rozehout en esdoorn.
    Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze houtsoorten en wat beter zou zijn?
    Ik weet inmiddels dat esdoorn lichtgekleurd is en rozehout donker... Maar daar kom je niet echt ver mee

Of is het gewoon een kwestie van smaak?
    Het heeft ook met de snelheid van de toon te maken, op een bepaalde toets hoor je dat de toon sneller tot stand komt dan op een anders soort hout.
    Het verschil tussen roos en esdoorn weet ik niet 123, maar bijvoorbeeld tussen esdoorn en ebbenhout, is het verschil goed te merken. Ebben is veel sneller.
    pi_22167191
    Weet iemand welk effect er op de solo van The darkness - I believe in a thing called love zit?

Hij speelt niet continue dubbele tonen, maar toch klinkt het zo. Is dit een chorus?
      vrijdag 24 september 2004 @ 08:56:22 #292
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22167549
    Arrgh, ik zoek het intro van Roll of Beethoven, maar ik kan het niet perfect krijgen/vinden Wie helpt mij
    Tim's LastFM Charts
      vrijdag 24 september 2004 @ 09:53:26 #293
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22168214
    Epiphone SG Special, Wine red Goede staat, pas afgesteld, verkoop wegens nieuwe gitaar, kan lekker rocken 150 euro.. Dit is toch goedkoop voor een Epi SG?
    Tim's LastFM Charts
    pi_22168365
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 09:53 schreef Prep2Fight het volgende:
    Epiphone SG Special, Wine red Goede staat, pas afgesteld, verkoop wegens nieuwe gitaar, kan lekker rocken 150 euro.. Dit is toch goedkoop voor een Epi SG?
    Niet echt duur idd.
    pi_22170650
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 08:06 schreef Kuupke het volgende:
    Weet iemand welk effect er op de solo van The darkness - I believe in a thing called love zit?

Hij speelt niet continue dubbele tonen, maar toch klinkt het zo. Is dit een chorus?
    Is het misschien een harmonist??? Eens ff luisteren zometeen.

Een Harmonist laat een 2e noot meelopen achter je gespeelde noot. Deze is instelbaar naar de toonladder die je speelt, bijv. in A of B enz. en je kunt zelfs kiezen welke toon uit de toonladder dat is. Bij de mijne kan ik keizen uit 0, 3de,4de,5de,6de, of 8ste noot uit de desbetreffende toonladder. (o betekend dat dezelfde noot meedraait als die je speelt) Je krijgt hier hele freakey soundjes mee. Enige kennis van toonladders is wel vereist. Moet natuurlijk wel weten wat je speelt.
    quote:
    Op donderdag 23 september 2004 23:55 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

http://www.ultimate-guita(...)perium&location=tabs
    Weet je wat nou de lol is??? Deze tab heb ik op mijn desktop in een kladblok-file staan, omdat ik em gepost heb, waarom ik die gisteren nou niet vond op het net???? Helemaal doorgedraaid!!! ik dan he
    pi_22170832
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 12:02 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Is het misschien een harmonist??? Eens ff luisteren zometeen.

Een Harmonist laat een 2e noot meelopen achter je gespeelde noot. Deze is instelbaar naar de toonladder die je speelt, bijv. in A of B enz. en je kunt zelfs kiezen welke toon uit de toonladder dat is. Bij de mijne kan ik keizen uit 0, 3de,4de,5de,6de, of 8ste noot uit de desbetreffende toonladder. (o betekend dat dezelfde noot meedraait als die je speelt) Je krijgt hier hele freakey soundjes mee. Enige kennis van toonladders is wel vereist. Moet natuurlijk wel weten wat je speelt.
    [..]
    Okay, lache. Ga ik eens opsnorren.
    pi_22170901
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 12:10 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Okay, lache. Ga ik eens opsnorren.
    Ik heb em geluisterd en denk niet dat het een harmonist is. Denk dat het een dubbel opnamespoor is in stereo. Weet het niet zeker.

Idee, voor mijn custom. Werd gisteren op een idee gebracht. Ik ga hem schuren en dan kijken als ie helemaal blank is, of het hout mooi is. Dan brand ik er met een mal een logo in, een ijzeren mal die ik heet stook, en dat spuit ik er blanke lak op en blijft ie houtkleur. De kop op de nek hetzelfde verhaal, zelfde logo....... nog ff brainstormen!!
    pi_22172215
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 12:13 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb em geluisterd en denk niet dat het een harmonist is. Denk dat het een dubbel opnamespoor is in stereo. Weet het niet zeker.

Idee, voor mijn custom. Werd gisteren op een idee gebracht. Ik ga hem schuren en dan kijken als ie helemaal blank is, of het hout mooi is. Dan brand ik er met een mal een logo in, een ijzeren mal die ik heet stook, en dat spuit ik er blanke lak op en blijft ie houtkleur. De kop op de nek hetzelfde verhaal, zelfde logo....... nog ff brainstormen!!
    Is ook cool. Bij mij is dat niet echt geweldig. Ik vind de houtnerf niet zo aan de bovenkant.

Daarom wordt ie donkerblauw met highlights en een stuk blank hout.
    Vanavond ga ik hem vetvrij maken en klaar maken voor het spuitwerk.
    Ik moet nog gouden hardware bestellen, een logo voor op de kop uitsnijden voor als mal te gebruiken.

Poehee, nog veel werk aan de winkel.
    pi_22172991
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 13:10 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Is ook cool. Bij mij is dat niet echt geweldig. Ik vind de houtnerf niet zo aan de bovenkant.

Daarom wordt ie donkerblauw met highlights en een stuk blank hout.
    Vanavond ga ik hem vetvrij maken en klaar maken voor het spuitwerk.
    Ik moet nog gouden hardware bestellen, een logo voor op de kop uitsnijden voor als mal te gebruiken.

Poehee, nog veel werk aan de winkel.
    Als ik em houtnerf maak dan komt denk ik geen plaat op... Ik monteer gewoon weer de oude hardware, die was goed, zet alleen f een ander element erin en misschien iets betere potmeters.
      vrijdag 24 september 2004 @ 13:56:51 #300
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22173261
    Roll over beethoven lukt eindelijk en ik ga toch overwegen om die Epi SG te kopen
    Tim's LastFM Charts
      vrijdag 24 september 2004 @ 13:57:07 #301
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_22173269
    Nieuw topic maar meteen want hij is vol \o/
    Tim's LastFM Charts
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: