abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:14:27 #1
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21862209
Vorig topic " Het topic voor mensen die gitaar spelen #7 " zit vol, dus hier fijn verder:

Laatste post van topic #7:
quote:
[quote]Op vrijdag 10 september 2004 15:53 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nee man, maar je kunt toch op een gitaar spelen met de dezelfde elementen, die dan daar hangt, ofniet soms??????
Ja, maar je hebt dan toch ander hout en dan klinkt het toch wel weer veel anders............

Wat ik doe is naar de site van de elementenmaker gaan en daar verschillende samples luisteren zodat je een totaalbeeld krijgt!

Maar idd wat ook andere mensen zeggen, ik zou niet 1,2,3 andere elementen in een gitaar zetten (tenzij de combinatie gebruikelijk/bewezen is), dan kun je wellicht beter de plank verkopen en een plank kopen waar ze standaard inzitten, zodat het zeker goed op elkaar is afgestemd qua hout/element!
pi_21862284
Joepie ik heb m'n Boss OS2!
feest
pi_21862539
Ik ga volgende week dinsdag de desbetreffende Gibson SG halen. Kan jammer genoeg niet vroeger. Ivm werk en school en zondag en gesloten dagen enzo.
pi_21863120
Ik speel alleen luchtgitaar, is dit topic daar ook voor?

copyright 2006
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:56:59 #5
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21863150
Waarom niet Cool! 8ste deel al
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 10 september 2004 @ 16:58:32 #6
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_21863183
Je moet je snoeren eens netjes uit de weg ruimen. 'Tis een zooi.
Mnjah, fijn weer verder met deeltje 8.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_21863830
Mooi A6 akoord trouwens.
pi_21863849
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Fijn dingetje he?
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_21863880
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Vertelvertel
pi_21864059
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:35 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Fijn dingetje he?
Ja echt man! Ik heb nog niet zo veel geprobeerd. De distortion klinkt echt retegaaf en ik toen ik speelde met color helemaal op overdrive vond ik het wat dof, maar ik moet nog maar wat gaan proberen met de tone en color.
Welke sets gebruik jij voor wat voor muziek?
feest
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:58:30 #11
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21864255
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:29 schreef Marczilla het volgende:
Ik ga volgende week dinsdag de desbetreffende Gibson SG halen. Kan jammer genoeg niet vroeger. Ivm werk en school en zondag en gesloten dagen enzo.
Ik heb zo het idee dat je er geen spijt van zult krijgen!!!!
pi_21864293
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik hoop het..... \m/ \m/
  vrijdag 10 september 2004 @ 18:04:27 #13
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21864341
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:58 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Denk het ook niet, is echt een leuk koopje
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_21864347
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 17:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ja echt man! Ik heb nog niet zo veel geprobeerd. De distortion klinkt echt retegaaf en ik toen ik speelde met color helemaal op overdrive vond ik het wat dof, maar ik moet nog maar wat gaan proberen met de tone en color.
Welke sets gebruik jij voor wat voor muziek?
Ik gebruik hem naast de overdrives van mijn versterker. De Boss heeft toch een andere kleur. Ik speel niet vaak met distortion - heb de OD/DS knop meestal op een kwart staan met een klein beetje drive en de EQ richting het hoog. Voor het wat 'hardere' werk gebruik ik meestal de Boss PW-2
Volgende optredens:
pi_21864403
Ik gebruik mijn digitech uitsluitend voor effect toevoeging. En niet om een andere distortion/overdrive uit mijn versterker te laten janken. Ik vind mijn Marshall sound juist super gaaf. En voeg dus alleen phaser/flanger/reverbe enz, enz, enz aan het originele geluid toe. Wanneer je alles uit zo'n pedaal laat komen kan je net zogoed twee losse speakers op het podium zetten. "tenminste wanneer je een stereo sound wil"
pi_21864444
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:08 schreef Marczilla het volgende:
... Wanneer je alles uit zo'n pedaal laat komen kan je net zogoed twee losse speakers op het podium zetten. "tenminste wanneer je een stereo sound wil"
Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens. Voor zoiets heb je toch een versterker nodig om de power naar de speakers te sturen. Alleen het effect pedaaltje is daar onvoldoende voor. Ik weet eigenlijk niet, of dat met de POD of V-amp wel kan; ik denk het eigenlijk niet omdat je toch dat vermogen nodig hebt (ook al is het een 'schone' versterker die je dan moet gebruiken).
Maar ik ben niet bekend met de POD of V-amp...
Volgende optredens:
pi_21864474
Nu moet ik er wel bijzeggen. Ik heb een Marshaal Valvestate 265, met clean / OD1 / OD 2 "met footswitch" en een van zichzelf al super vette stereo chorus. Met een foot op de switch kan ik zo van sound veranderen. Super makkelijk met solo werk.
pi_21864539
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:11 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens. Voor zoiets heb je toch een versterker nodig om de power naar de speakers te sturen. Alleen het effect pedaaltje is daar onvoldoende voor. Ik weet eigenlijk niet, of dat met de POD of V-amp wel kan; ik denk het eigenlijk niet omdat je toch dat vermogen nodig hebt (ook al is het een 'schone' versterker die je dan moet gebruiken).
Maar ik ben niet bekend met de POD of V-amp...
Ik ken die dingen ook niet. Maar mijn ervaring is, dat wanneer je een amp effect over je eigen versterker jaagd. je toch niet het geluid krijgt wat er origineel in zo'n pedaal zit. Ik ken wel gasten die hem gewoon linken aan een losse versterker zonder watr dan ook. "speakers". Op die manier kun je wel het gewenste geluid verkrijgen.

Probeer jij maar eens een Fender Hotrod deluxe "sample". Over een Marshall te spelen..........no fuckin' way dat het klinkt als een Fender Hotrod deluxe. Nu zullen daar uiteraard trucjes voor zijn. Maar ik hou het, het liefste wat overzichtelijker. Want stel dat er wat gebeurt tijdens een gig.....dat je direct erop kan inspelen.
pi_21864652
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]

Ja, maar je hebt dan toch ander hout en dan klinkt het toch wel weer veel anders............

Wat ik doe is naar de site van de elementenmaker gaan en daar verschillende samples luisteren zodat je een totaalbeeld krijgt!

Maar idd wat ook andere mensen zeggen, ik zou niet 1,2,3 andere elementen in een gitaar zetten (tenzij de combinatie gebruikelijk/bewezen is), dan kun je wellicht beter de plank verkopen en een plank kopen waar ze standaard inzitten, zodat het zeker goed op elkaar is afgestemd qua hout/element!
Hoor je echt zo veel verschil tussen verschillende soorten hout?
Volgens mij niet zo veel verschil, want het geluid word toch opgevangen door de elementen.

Ik kan het ook goed mis hebben hoor
pi_21864720
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:17 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Ik ken die dingen ook niet. Maar mijn ervaring is, dat wanneer je een amp effect over je eigen versterker jaagd. je toch niet het geluid krijgt wat er origineel in zo'n pedaal zit. Ik ken wel gasten die hem gewoon linken aan een losse versterker zonder watr dan ook. "speakers". Op die manier kun je wel het gewenste geluid verkrijgen.

Probeer jij maar eens een Fender Hotrod deluxe "sample". Over een Marshall te spelen..........no fuckin' way dat het klinkt als een Fender Hotrod deluxe. Nu zullen daar uiteraard trucjes voor zijn. Maar ik hou het, het liefste wat overzichtelijker. Want stel dat er wat gebeurt tijdens een gig.....dat je direct erop kan inspelen.
Ik heb hier een leuk anekdootje op
Mijn versterker fungeert al enkele jaren als backline bij een festival. Toen één van de gitaristen aan kwam zetten met een POD, had ik mijn bedenken (achteraf niet juist....). Hij plugt hem in op de input van de versterker en zet de EQ van het clean kanaal volledig op midden. Hij had zijn eigen settings geprogrammeerd en na afloop van de set kwam hij even naar mij toe. Hij wilde me complimenteren met het geweldige geluid van het cleane kanaal van mijn versterker. Hij had diverse optredens gedaan met verschillende backlines en nooit kwamen zijn settings/samples overeen met 'de echtheid' ervan.
Thuis gebruikte hij een 2x12 speakerkast van (ik meen) Fender met een all-round PA-versterker van 300 Watt...
Volgende optredens:
pi_21864863
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:27 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik heb hier een leuk anekdootje op
Mijn versterker fungeert al enkele jaren als backline bij een festival. Toen één van de gitaristen aan kwam zetten met een POD, had ik mijn bedenken (achteraf niet juist....). Hij plugt hem in op de input van de versterker en zet de EQ van het clean kanaal volledig op midden. Hij had zijn eigen settings geprogrammeerd en na afloop van de set kwam hij even naar mij toe. Hij wilde me complimenteren met het geweldige geluid van het cleane kanaal van mijn versterker. Hij had diverse optredens gedaan met verschillende backlines en nooit kwamen zijn settings/samples overeen met 'de echtheid' ervan.
Thuis gebruikte hij een 2x12 speakerkast van (ik meen) Fender met een all-round PA-versterker van 300 Watt...
Okay..........

Ik heb tot nu toe alleen om mijn eigen versterker gespeeld "tijdens optredens". Vind ik toch fijner.
Tijdens jam sessies in kroegjes, verbaas ik me keer op keer wat voor een bagger er word gebruikt. Met name Kraak en Knetter versterkers............Bah.
pi_21864869
Om even terug te komen op die Pick-ups. Inderdaad het is niet heel verstandig om zonder dat je weet 'n elementje te bestellen.

Maar ik heb reviews gelezen, samples geluisterd, en het klinkt gewoon heel lekker.
Komt er nog bij dat die gozer in die muziekwinkel weet waar hij het over heeft. Hij heeft qua gitaargeluid wel bij mij altijd gelijk gehad. Iedereen is rete positief over de Seymour Duncan Invader.

Er zijn heel wat bands die ze gebruiken, O.a. Avenged Sevenfold, en dat gitaargeluid is wel ZO cool. ben echt super benieuwd hoe ie klinkt op mn ibanez samen met m'n randall half-stack
pi_21864904
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:36 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Okay..........

Ik heb tot nu toe alleen om mijn eigen versterker gespeeld "tijdens optredens". Vind ik toch fijner.
Tijdens jam sessies in kroegjes, verbaas ik me keer op keer wat voor een bagger er word gebruikt. Met name Kraak en Knetter versterkers............Bah.
Totally agree... je regelt namelijk de instellingen van je effecten voornamelijk af op het geluid van je versterker 'alone'.
Totally agree2 .... Hughes & Kettner.... nee bedankt! NOFI
Volgende optredens:
pi_21864925
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:36 schreef NRK het volgende:
Om even terug te komen op die Pick-ups. Inderdaad het is niet heel verstandig om zonder dat je weet 'n elementje te bestellen.

Maar ik heb reviews gelezen, samples geluisterd, en het klinkt gewoon heel lekker.
Komt er nog bij dat die gozer in die muziekwinkel weet waar hij het over heeft. Hij heeft qua gitaargeluid wel bij mij altijd gelijk gehad. Iedereen is rete positief over de Seymour Duncan Invader.

Er zijn heel wat bands die ze gebruiken, O.a. Avenged Sevenfold, en dat gitaargeluid is wel ZO cool. ben echt super benieuwd hoe ie klinkt op mn ibanez samen met m'n randall half-stack
Zodra ik geld over heb, komen er direct P90's in mijn Les Paul....
Volgende optredens:
pi_21864969
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:38 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Totally agree... je regelt namelijk de instellingen van je effecten voornamelijk af op het geluid van je versterker 'alone'.
Totally agree2 .... Hughes & Kettner.... nee bedankt! NOFI
Damn right
pi_21864994
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:42 schreef Marczilla het volgende:

Damn right
Volgende optredens:
pi_21865027
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:23 schreef super-muffin het volgende:

[..]

1: Hoor je echt zo veel verschil tussen verschillende soorten hout?

2: Volgens mij niet zo veel verschil, want het geluid word toch opgevangen door de elementen.

3: Ik kan het ook goed mis hebben hoor
1: Ja
2: Elementen zitten als het goed is op een houtenkast vastgeschroeft. Dus de elementen maken contact met the body. En daar word idd de sound door beïnvloed.
3: Ja klopt..........maar geeft niet hoor.

No hard feelings. .
pi_21865052
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:39 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw Les Paul????
pi_21865110
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:39 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ey, ik weet dat het belachelijk is maar check dit ff gewoon (ik zag het vanmorgen):

"Net zoals het origineel Single-Coil (enkele spoel opnemer). Hoogwaardige Blues opnemer. Zeer snelle reactiesnelheid.

Overproductie van een bekende gitarenfabrikant, vandaar voor een absoluut lage prijs!"

is dit wel te vertrouwen? het kost namelijk geen kont ..¤ 13,95

www.conrad.nl
pi_21865128
Ze hebben ook 'n humbucker voor een tientje. Kweet niet of het wat is, maar goed.
pi_21865162
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:52 schreef NRK het volgende:
Ze hebben ook 'n humbucker voor een tientje. Kweet niet of het wat is, maar goed.
Hoeveel spaarzegels moet je daarbij inleveren???
pi_21865247
quote:
Ik heb weer een DeArmond aangeboden gekregen... Hij is erg mooi, alleen is het halselement al sinds 4 maanden na aankoop kapot gegaan... Denken jullie dat dit prijzig is om te vervangen? (ter informatie: het gaat dan om originele DeArmond elementen)
Ik weet ff niet meer of ik het complete verhaal hier heb verteld, maar in een notendop zit het zo:
Ik heb vroeger een DeArmond Starfire Special II gehad, die ik heb verkocht. Daar heb ik nu (3 jaar later) spijt van en ik wil er eentje terugkopen.
Iemand heeft me de bovenstaande gitaar aangeboden maar daar is een element van kapot. Ik wil hiervoor een origineel DeArmond element kopen maar die worden niet meer gemaakt, daarom zoek ik een alternatief.

Ik heb gezien dat Squier ook een imitatie Starfire maakt waar Seymou Duncan humbuckers in zitten. Denken jullie dat deze Duncans ook het "warme, ronde" geluid kunnen voortbrengen wat de originele DeArmond humbuckers ook doen?

Of zijn er goede alternatieven van andere merken (EMG/Duncan/DiMarzio/???)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:03:58 #33
43172 crN
The Excessum
pi_21865334
Zo klinkt die Seymour Duncan Invader: http://www.seymourduncan.(...)d/Hummer/Track42.mp3

Het zegt natuurlijk weinig over hoe hij in het echt zal klinken. Want het is altijd maar de vraag welke gitaar (hout enzo) versterker en opname materiaal er is gebruikt om dat geluid zo te krijgen.

Maar hij krijgt gemiddeldes van rond de 9 en hij is heel gebruikelijk bij Ibanez gitaren (las ik op internet (dat veel mensen met ibanez een SD hebben)).

Volgende week horen jullie hoe ie is
pi_21865746
quote:
Volgens mij niet zo veel verschil, want het geluid word toch opgevangen door de elementen.
Hangt ook af van de nabewerking. Als jij al je gitaargeluiden speelt door bijv. de Boss Metalzone, dan zal je nauwelijks meer echt verschil horen tussen verschillende soorten hout. Clean daarentegen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:40:31 #35
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21867581
quote:

[..]

Ik kan het ook goed mis hebben hoor
Ja ontzettend. Ik heb nogal uiteenlopende modellen en daar merk ik dat het hout heel veel; uitmaakt. Bijvoorbeeld bij een goldtop deluxe, waar je behalve het zware hout ook nog meer laklagen erover hebt dna bij andere les pauls, daar merk je dat het geluid veel meer in de gitaar blijft en dus veel meer met het hout mee resoneert wat een veel diepere toon veroorzaakt. Daarentegen klinkt een SG door het weinige hout veel scheller en wat feller dan een LP. Een vrij kort door de bocht opmerking die wel aardig klopt is: "hoe zwaarder de plank hoe dieper de toon".

Maar natuurlijk telt ook de het hout op fretboeard mee! een ebony fretboard maakt veel sneller toon dan bijvoorbeeld maple.!
pi_21868649
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 18:54 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Hoeveel spaarzegels moet je daarbij inleveren???
Het is wel een echte PAF-Custom hoor!!

pi_21868665
Volgens mij zijn ze nog niet eens ZO slecht. Iemand die ze gaat kopen voor 'n 10tje?

Hij lijkt op de elementen die ze in Stagg gitaren zetten, en die rocken best wel hoor. Vooral voor de prijs.
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:15:24 #38
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21870921
tvp, heb ff niks te melden momenteel
pi_21871123
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 16:29 schreef Marczilla het volgende:
Wat kostie als ik vragne mag en watvoor 1 is het precies?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_21876588
Sterf...ik zet vanmorgen m'n versterker aan om wat te spelen, en ik merk dat als je eenmaal een paar akkoorden hebt aangeslagen dat er een soort permanente ruis/bromtoon in zit die er eerst niet was. Het vreemde is, als ik een metalen onderdeel aanraak van de gitaar (stemknoppen, snaren, maar ook de schroeven of het metalen plaatje bij de plug) dan verdwijnt de ruis weer. Laat je los, dan maakt'ie een soort statisch 'tik' geluid, en komt die bromtoon weer. En ik kan pas maandag terecht bij de muziekhandel, maar als iemand weet wat het is en/ of wat ik kan verwachten, zou ik dat erg op prijs stellen . Misschien ergens een verbindinkje los of zo?

*baalt* wat een begin van de dag...pfff
"Great spirits have always found violent opposition from mediocrities. The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
  zaterdag 11 september 2004 @ 10:38:03 #41
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21876724
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:23 schreef Vogelbekdier het volgende:
Sterf...ik zet vanmorgen m'n versterker aan om wat te spelen, en ik merk dat als je eenmaal een paar akkoorden hebt aangeslagen dat er een soort permanente ruis/bromtoon in zit die er eerst niet was. Het vreemde is, als ik een metalen onderdeel aanraak van de gitaar (stemknoppen, snaren, maar ook de schroeven of het metalen plaatje bij de plug) dan verdwijnt de ruis weer. Laat je los, dan maakt'ie een soort statisch 'tik' geluid, en komt die bromtoon weer. En ik kan pas maandag terecht bij de muziekhandel, maar als iemand weet wat het is en/ of wat ik kan verwachten, zou ik dat erg op prijs stellen . Misschien ergens een verbindinkje los of zo?

Mmm missschien een aarde-probleem; sluit je versterker eens aan aan een ongeaard stopcontact (dus zonder metalen pinnetje erin) en kijk dan eens of het weg is.
  zaterdag 11 september 2004 @ 10:49:27 #42
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21876859
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:23 schreef Vogelbekdier het volgende:

ff de aansluiting voor je gitaarsnoer op de gitaar losschroeven (als dat kan tenminste) en even kijken of er iets een beetje los zit ofzo
pi_21876975
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:38 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Mmm missschien een aarde-probleem; sluit je versterker eens aan aan een ongeaard stopcontact (dus zonder metalen pinnetje erin) en kijk dan eens of het weg is.
Je haalt me de letters van het toetsenbord!!

Ik heb dat ook gehad, in mijn oude huis, altijd dat probleem met die ruis, en nu ik in een "nieuwbouwcomplex" woon is dat weg.

Je krijgt dat geluid trouwens ook als er een tv of monitor in de buurt aan staat.
In The Presence Of Enemies!
pi_21877351
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 10:59 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Je haalt me de letters van het toetsenbord!!

Ik heb dat ook gehad, in mijn oude huis, altijd dat probleem met die ruis, en nu ik in een "nieuwbouwcomplex" woon is dat weg.

Je krijgt dat geluid trouwens ook als er een tv of monitor in de buurt aan staat.
Yups, jullie hadden gelijk, een aarde-probleem. Ik heb gisteren m'n kamer verbouwd, en m'n versterker op een 'verkeerd' stopcontact aan gesloten, dicht bij m'n TV. Bij andere stopcontacten geen probleem, alleen juist daar krijg je ruis/static. Danku allen! *gierende solo speelt*
"Great spirits have always found violent opposition from mediocrities. The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
pi_21877497
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:22 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Wat kostie als ik vragne mag en watvoor 1 is het precies?
Gibson SG standard

1,295........2e hands......incl. Koffer.
pi_21878812
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:38 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Gibson SG standard

1,295........2e hands......incl. Koffer.
Daar kan je een nieuwe voor krijgen
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_21878980
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:58 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Daar kan je een nieuwe voor krijgen
Idd, voor minder zelfs.

edit: ownee dat was een special.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_21879145
Zo, gister weer een leuk optreden gehad met de band, alleen m'n oordoppen waren echt niet fijn. Daarom ga ik maandag maar eens op maat gemaakte oordoppen laten maken, ik denk dat ik voor de EXINORE ER FlexComfort ga. Iemand die hiermee bekend is??
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_21879267
k heb net een Boss OC-2 gekocht, maar als ik em aansluit en bij volume en oct 1 allebei half open zet en de laagste snaar aansla, begint mijn versterker te flippen. Eerst hoor je die lage toon uit octaver en daarna weer normaal en dan blijft ie zo flippen. Wat kan je hieraan doen? Ik heb een cube 30 en een ibanez gsa.

E nog een vraag: wat is het verschil tussen de oc2 en oc3?
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
  zaterdag 11 september 2004 @ 13:41:54 #50
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_21879405
Hallo gitaristen van fok!

Jullie kunnen mij hier vast wel even mee helpen. ik ben namelijk van plan een akoestisch gitaartje te kopen om mezelf een beetje te leren gitaar-spelen. Het probleem is alleen dat ik dus helemaal niks weet over gitaren. Waar je op moet letten, wat je beslist niet moet hebben, dat soort dingen. Daarbij was ik niet van plan teveel geld uit te geven, dat kan altijd nog tegen de tijd dat ik er echt serieuzer mee aan de slag ga.

anyway, na een beetje op internet gezocht te hebben, kwam ik bij House of music in Dordrecht deze tegen:

Dat vind ik dus echt super goedkoop!

maar, is dit wat? Of is dit complete bagger waar je na een maandje of twee niks meer aan hebt? Of kan iemand mij wat advies geven over wat een goed beginners-gitaartje is?

Alvast bedankt
Maw: het zal wel 2006 worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')