omdat t gewoon goede, tijdloze films zijn denk ik.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:22 schreef trinbe het volgende:
Volgende week komt de StarWars Trilogy uit. George Lukas teert al zo'n 25 jaar op een concept.
Waarom is Star Wars nog steeds een hype?
www.swfan.nl & www.echobase.nlquote:Op woensdag 15 september 2004 14:36 schreef trinbe het volgende:
Hoeveel leden heeft de SW fanclub eigenlijk? Wat moet ik me erbij voorstellen...
netjes.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:37 schreef Sai het volgende:
Jeugdsentiment van allemaal mislukte 30-ers.
quote:Op woensdag 15 september 2004 14:37 schreef Sai het volgende:
ach ze lopen af en toe een beetje vast in oeverlozen discussies, dat vinden ze gewoon leuk.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:55 schreef trinbe het volgende:
Sorry PPL...maarrre...ik zie veel informatie over de film, maar weinig over de fans...waarom ze lid zijn...etc etc
quote:Op woensdag 15 september 2004 15:06 schreef Avani het volgende:
Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien, maar ik heb zo het idee dat ik het niet leuk vind
*denkt aan Triumph the insult comic dog*quote:Op woensdag 15 september 2004 14:37 schreef Sai het volgende:
We hebben een winnaar!! Dit is de beste post van de laatste jaren! Je gaat door voor de koelkast.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:06 schreef Avani het volgende:
Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien, maar ik heb zo het idee dat ik het niet leuk vind
En zo zal je dus nooit de pracht van het verhaal ervaren. Ik kom vaker mensen tegen met een vooroordeel over Star Wars maar gelukkig heb ik al een persoon kunnen overtuigen van de schoonheid vd films door de oude trilogie te laten zien.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:03 schreef SlimShady het volgende:
Ik heb ook nooit een Star Wars film gezien.
Het lijkt me echt zo'n overdreven Sci-Fi film met aliens en karakters met rare namen.
The Matrix is volgens mij ook een Sci-Fi film. De reden dat ik die films interessant vond, was omdat er een verhaal in zat en het ging over de mens en niet over aliens.
Mijn conclusie: Star Wars lijkt me niks en ik ga het nooit kijken.
Een ouderwets sprookje met prinsessen, monsters en boze tovenaars in een modern, flitsend pakje.quote:Op woensdag 15 september 2004 14:22 schreef trinbe het volgende:
Volgende week komt de StarWars Trilogy uit. George Lukas teert al zo'n 25 jaar op een concept.
Waarom is Star Wars nog steeds een hype?
niet lullig bedoeld hoor, maar als je geboren bent in t jaar dat de derde film uitkwam, ben je er nou niet bepaald mee opgegroeid, maar gewoon open staan voor nieuwe dingen is volgens mij ook al genoeg om na 1 keer kijken te ervaren hoe goed de trilogie is...quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
En zo zal je dus nooit de pracht van het verhaal ervaren. Ik kom vaker mensen tegen met een vooroordeel over Star Wars maar gelukkig heb ik al een persoon kunnen overtuigen van de schoonheid vd films door de oude trilogie te laten zien.
Misschien moet je wel opgegroeid zijn met deze films om ze te waarderen.
Ik kan me niet voorstellen dat je het niet leuk vindt. Zelfs m'n moeder vindt het leuke films.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:06 schreef Avani het volgende:
Mensen die toen jong waren kunnen het over het algemeen meer waarderen. Datzelfde geldt voor mensen die ze jaren later keken terwijl ze opgroeiden. Misschien zijn de mensen van heden ten dage gewend aan de grafische hoogstandjes van de huidige films.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:04 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
niet lullig bedoeld hoor, maar als je geboren bent in t jaar dat de derde film uitkwam, ben je er nou niet bepaald mee opgegroeid, maar gewoon open staan voor nieuwe dingen is volgens mij ook al genoeg om na 1 keer kijken te ervaren hoe goed de trilogie is...
Misschien moet ik er maar één gaan zien jaquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je het niet leuk vindt. Zelfs m'n moeder vindt het leuke films.
precies, gewoon dr voor gaan zitten op de bank, en dvd-tje erin... je vind t vast wel leukquote:Op zaterdag 18 september 2004 21:33 schreef Avani het volgende:
[..]
Misschien moet ik er maar één gaan zien jaHet kan altijd nog meevallen nu
Kzou wel beginnen bij de eerste film. Dat is deel 4. "A New Hope" heet 'ie. Niet het begin van de serie dus, maar wel de eerste Star Wars film die gemaakt is.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:33 schreef Avani het volgende:
[..]
Misschien moet ik er maar één gaan zien jaHet kan altijd nog meevallen nu
En vergeet de magnifieke merchandising niet, de zet om élk personage dat rondliep, en niet slechts de hoofdpersonen, als action-figure uit te brengen en zo zelfs de figuranten die geen naam hadden een naam en achtergrond te verschaffen is gewoon briljant omdat de wereld daarmee een stuk uitgebreider werd en het de suspension of disbelief vereenvoudigde omdat je niet dacht "dat is weer iemand in een raar masker" maar "Greedo!" of "Klaatu!"quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:58 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hypes duren geen 25 jaar. Ik denk dat het de combinatie van meesterlijke en baanbrekende special effects en een goed uitgebalanceerd verhaal met voldoende actie, romantiek en luchtigheid was die Star Wars deed aanslaan. Het feit dat het daarna nog zo uitgroeide tot een instituut is te danken aan het fanatisme van de fans.
quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een ouderwets sprookje met prinsessen, monsters en boze tovenaars in een modern, flitsend pakje.
Ik zal het onthoudenquote:Op zondag 19 september 2004 00:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kzou wel beginnen bij de eerste film. Dat is deel 4. "A New Hope" heet 'ie. Niet het begin van de serie dus, maar wel de eerste Star Wars film die gemaakt is.
quote:It's kind of hard to explain the magnitude of Star Wars to someone who didn't grow up as part of the "Star Wars Generation."
People can write on and on about how important Star Wars was to film and how it revolutionized the effects industry. If it wasn't for George Lucas, there would be no Industrial Light and Magic. Without ILM and their CGI breakthroughs in movies such as The Abyss and Terminator 2, they would have never brought dinosaurs back to life in Jurassic Park. Without Lucas and his ragtag group of effects pioneers that would eventually become ILM, we wouldn't even have The Lord of the Rings.
People can spend their entire life on some internet message board spewing hate at Lucas and using the LOTR trilogy to do so, but if it wasn't for what he did in 1977, Peter Jackson and WETA may not have been able to pull off their perfect trilogy.
But, to those of us who grew up with Star Wars, it is much more than simply a movie that broke new ground. Star Wars was, and is, a cultural phenomenon that has firmly cemented itself in our pop culture. You've heard of "Generation X" and "Generation Y," but the "Star Wars Generation" is made up of those who grew up in the late '70s/early '80s when Lucas and Spielberg were young and fresh minds.
Jaws, Star Wars, Close Encounters of the Third Kind, Raiders of the Lost Ark, The Empire Strikes Back, E.T., The Return of the Jedi, and The Temple of Doom. These days, most of people view those as just entries on the top-grossing movies of all time. For the "Star Wars Generation," those are the movies that every other movie has to live up to. And the classic Star Wars Trilogy was at the top of the heap.
tuurlijk jij hebt er geenquote:Op woensdag 15 september 2004 14:37 schreef Sai het volgende:
quote:Op zondag 19 september 2004 14:18 schreef Spicy-MacHaggis het volgende:
Ik heb the Empire strikes back, the return of the Jedi en the war of the Clones(geloof ik) gezien. Qua special effects was de laatste natuurlijk het beste.
quote:Op zondag 19 september 2004 15:19 schreef SEX het volgende:
Dat is net als een girl aan mij zou vragen 'sex, waarom ben je zo good lookin'?' sommige
dingen zijn eenmaal nou zoals ze zijn en hebben dan verder ook geen uitleg meer nodig.
Jaaa, geef maar toe. Je zou best wel een keertje willen afspreken met r2d2.quote:Op zondag 19 september 2004 16:34 schreef releaze het volgende:
r2d2 is dan wel weer heel erg leuk, maar ja...
Jij snapt dus het hele "deze film speelt zich af voor de originele films, en vertelt dus wat ervoor kwam"-concept niet. Ik zie niet wat daar nou zo moeilijk aan te begrijpen is, maar goed...quote:Op zondag 19 september 2004 17:16 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind het ook schijtfilms. Heb eigenlijk nooit een SW-film helemaal gezien. Heb AOTC in de bioscoop gezien, maar het was behoorlijk piemelonthardend en slaapverwekkend. Ook snap ik de hele verhaallijn niet. Een film van 30 jaar oud is meer in de toekomst dan een nieuwe film met 'vette' special effect en meer van dat soort gelul. SW; bah.
Ach. Het boeit me niet zo hoor.quote:Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Afzeiker het volgende:
[..]
Jij snapt dus het hele "deze film speelt zich af voor de originele films, en vertelt dus wat ervoor kwam"-concept niet. Ik zie niet wat daar nou zo moeilijk aan te begrijpen is, maar goed...
Daar komt ook nog bij dat je met het tweede deel begint. Nee, logisch dat je er dan niks van snapt.
Bovendien zijn een paar van de eerste woorden die je op het scherm te zien krijgt "A long time ago", dus het speelt niet in de toekomst.
Ik denk dat Star Trek (1966) en ASO:2001 (1968) meer recht op die titel hebben.quote:Op zondag 19 september 2004 14:18 schreef Spicy-MacHaggis het volgende:
Ik durf denk ik wel te zeggen dat ze een begin markeerde van de ontwikkeling van Sience-Fiction.
Apart dat je zo'n sterke mening hebt over iets wat je nog nooit echt gezien hebt en waar je ook niks van begrijpt.quote:Op zondag 19 september 2004 17:16 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind het ook schijtfilms. Heb eigenlijk nooit een SW-film helemaal gezien. [...] Ook snap ik de hele verhaallijn niet.
ow sorry, ik d8 dat je bedoelde dat ATTACK OF THE CLONES betere special effects had, dat je cgi dus mooier vind dan die fantastische stop motion effecten...quote:Op zondag 19 september 2004 16:22 schreef Spicy-MacHaggis het volgende:
Ja, Kinky-queen, dan bedoel ik wel Clone Wars natuurlijk. Als je de special effects vergelijkt met die van the empire strikes back, dan zie je het meteen wanneer welke film is gemaakt.![]()
Ik ben een Trekker weet je.quote:Op zondag 19 september 2004 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apart dat je zo'n sterke mening hebt over iets wat je nog nooit echt gezien hebt en waar je ook niks van begrijpt.
Triumph tegen een vrouwelijke star wars fan temidden van tig jongens in SW outfits:quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:44 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
*denkt aan Triumph the insult comic dog*
quote:Op zondag 19 september 2004 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch wel wonderbaarlijk, dat een filmtrilogie die eigenlijk niets meer is dan een oerflauwe parodie op het briljante Space Balls zo populair is geworden.
Surequote:Verder, SW is een B-film
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |