abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22084878
Enkele relevante artikelen aangaande genocide. Punten specifiek teopasbaar op de Armeense genocide heb ik even vetgemaakt. Let vooral op punt 2.c met het oog op het deportatie
-excuus van "goh, pech" van Kirmizi.
quote:
Article 1
The Contracting Parties confirm that genocide, whether committed in time of peace or in time of war, is a crime under international law which they undertake to prevent and to punish.

Article 2
In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
· (a) Killing members of the group;
· (b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
· (c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
· (d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
· (e) Forcibly transferring children of the group to another group.

Article 3
The following acts shall be punishable:
· (a) Genocide;
· (b) Conspiracy to commit genocide;
· (c) Direct and public incitement to commit genocide;
· (d) Attempt to commit genocide;
· (e) Complicity in genocide

Bron: http://www.hrweb.org/legal/genocide.html
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22085088
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Enkele relevante artikelen aangaande genocide. Punten specifiek teopasbaar op de Armeense genocide heb ik even vetgemaakt. Let vooral op punt 2.c met het oog op het deportatie
-excuus van "goh, pech" van Kirmizi.
[..]
Mooie definities allemaal, maar wat hebben ze met de deportatie van de armenen te maken
pi_22085165
Maar als Turkije het ontkent en hierin tegengestreefd wordt door vier andere landen, dan zijn ''de anderen'' dus maar met drie in de meerderheid, waarvan enigen Turkije domweg verachtelijk vinden.
Hoe machtig is die Armeense Lobby dan wel niet?!
  Moderator maandag 20 september 2004 @ 17:17:08 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22085197
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mooie definities allemaal, maar wat hebben ze met de deportatie van de armenen te maken
het staat vetgedrukt, ze hebben die mensen gedeporteerd wetende dat ze het niet zouden overleven.

volgens jouw eigen woorden btw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_22085481
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De definities zijn toepasbaar op wat er met de Armeniërs is gebeurd
Komop, je kunt wel beter dan dit...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22085919
De dingen onder punt 2.e komen vooral naar voren in het artikel http://www.teachgenocide.(...)nian%20Genocide.pdf,
Hierin zijn 527 getuigenissen opgenomen van interventie van Turken, Koerden en Arabieren. Een groot aantal van deze getuigenissen behelst het opnemen en bekeren en Turkificeren van Armeense kinderen die hierdoor van de dood zijn gered.
quote:
My mother fell on her knees before Tahir Agha. Even though he was a Turk, Tahir's
eyes brimmed with tears. He said, ‘Get up, my daughter. Whoever has caused this, let
both eyes be blinded.’ He turned to his brother and said, ‘Khurshud, you need a son.
They are to be pitied. We have eaten much bread from their hands. Take this boy.’
Khurshud said, ‘This boy is clean. I shall take him.’
...
My brother's commander, Zia Bey, whose word the Turks respected, came and said,
‘Give this boy to me.’ When the man saw that my mother and sister didn't want to give
me up, he summoned a Turk he knew, gave him a donkey, and told my mother, ‘Go with
him and see what they are doing to young Armenians.’ My mother went to the place
called Giulasar and saw that many Armenians had died there and were being ripped apart
by vultures. Finally, my mother was persuaded and delivered me to that man. Zia Bey
took me to his village near his family. They were not my mother and father, but the
people loved me and looked after me.... The man had a grown daughter, who would take
me in her lap and cuddle me.
After a month, I saw that there was a commotion in the house and that preparations were
being made.... I thought it was something like a wedding. It was a circumcision ceremony
for Zia Bey's son. They came and found me, too, and tried to circumcise me at the same
time. I fled to the garden and hid, but they came and found me and did it to me.
Afterwards, Zia Bey’s son lay on one side of the room and I lay on the other - but the
man liked me very much. And they gave me the name Said.
...
Turkish officials came to gather the children. They collected as many of us as there were.
They brought us to Mezre and put us into a house, of course one that had belonged to an
Armenian. Their purpose was to save our lives and to Islamicize us. They began to take
Armenian children and pass them out to Turks and Kurds. They adopted me as their child
and named me Fayek, a Turkish name. The family that adopted me was a man and wife, the
man at least 60 or 65. I was a cute little boy at the time. They had no children, and I must
say that they pampered me like their own child
pi_22088006
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

het staat vetgedrukt, ze hebben die mensen gedeporteerd wetende dat ze het niet zouden overleven.

volgens jouw eigen woorden btw
Dat zijn zeer zeker niet mijn woorden. Er zijn mensen gedeporteerd, niet wetende dat ze het niet zouden overleven. Wisten zij veel dat de koerden op de loer lagen om deze mensen te doden.
pi_22088026
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De definities zijn toepasbaar op wat er met de Armeniërs is gebeurd
Komop, je kunt wel beter dan dit...
Niet echt. Definities van deportatie zouden wel overeenkomen met wat er met de armeniërs is gebeurd.
  maandag 20 september 2004 @ 19:17:58 #260
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22088095
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Niet echt. Definities van deportatie zouden wel overeenkomen met wat er met de armeniërs is gebeurd.
Het afvoeren van Joden naar Auschwitz heette ook 'deporteren'. Ook geen genocide, neem ik aan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22088291
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:
De dingen onder punt 2.e komen vooral naar voren in het artikel http://www.teachgenocide.(...)nian%20Genocide.pdf,
Hierin zijn 527 getuigenissen opgenomen van interventie van Turken, Koerden en Arabieren. Een groot aantal van deze getuigenissen behelst het opnemen en bekeren en Turkificeren van Armeense kinderen die hierdoor van de dood zijn gered.
[..]
Jeeeej. Verhaaltjes verzinnen is zo Colin Powell.
pi_22088375
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het afvoeren van Joden naar Auschwitz heette ook 'deporteren'. Ook geen genocide, neem ik aan?
Het daadwerkelijke afvoeren was inderdaad deportatie. De daaropvolgende vergassing was genocide.

Maar het is wel kwalijk dat ook jij de genocide op de joden probeert te bagetalliseren.
  maandag 20 september 2004 @ 19:34:20 #263
66444 Lord_Vetinari
pi_22088538
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het daadwerkelijke afvoeren was inderdaad deportatie. De daaropvolgende vergassing was genocide.
Ja, het daadwerkelijk afvoeren van de Armeniërs was ook deportatie. Het daarna doodschieten en laten verhongeren was genocide.
quote:
Maar het is wel kwalijk dat ook jij de genocide op de joden probeert te bagetalliseren.

Toch ben je wel leuk, zo af en toe. Dom, maar wel leuk.
pi_22088727
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, het daadwerkelijk afvoeren van de Armeniërs was ook deportatie. Het daarna doodschieten en laten verhongeren was genocide.
[..]
Gelukkig is het doodschieten en laten verhongeren niet door de Turken, maar door je vrienden, de koerden, gedaan.
quote:

Toch ben je wel leuk, zo af en toe. Dom, maar wel leuk.
Jij bent ook best amusant hoor. Meestal nog dommer dan de vlieg die ik net met gemak plette, maar wel leuk.
  maandag 20 september 2004 @ 19:44:52 #265
66444 Lord_Vetinari
pi_22088836
Vooruit, het is maandagavond, dit topic is bijna vol, laat ik eens happen:

Waar bagatelliseer ik de Holocaust?
pi_22090859
Hee KirmiziBeyaz, wanneer was die uitnodiging van die Armeense delegatie nou? Wat waren de bewoordingen en voorwaarden?
pi_22091385
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Hee KirmiziBeyaz, wanneer was die uitnodiging van die Armeense delegatie nou? Wat waren de bewoordingen en voorwaarden?
Een jaartje of 2 geleden of iets eerder. Weet ik niet zeker. Kan ook 3 of meer zijn geweest.

Deze heb ik wel ergens gevonden en vond ik ook wel interessant:

http://www.ataa.org/ataa/ref/malta.html
pi_22092488
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ik denk dat bij nader inzien een deel 3 inderdaad ongewenst is. Dat wordt toch niks anders dan ad hominem heen en weer pingpongen
Gesecondeerd.
TS is te dom om ook maar iets te snappen/willen snappen. Alles, maar dan ook alles wat maar in mogelijke tegensprak is met zijn vooropgezette mening is irrelevant, niet ter zake kundig, collaborateur, leugenachtig. Kortom TS is absoluut niet gevoelig voor welke discussie/argumentatie dan ook.

Dus, mond dicht of ab in die Heimat, doeiiii
pi_22092608
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:03 schreef Monmax het volgende:

[..]

Blaat.
Mwanatabu is helemaal niet dom. Ze wil het soms alleen niet snappen. Maar dat is geen reden om mensen zomaar dom te noemen. Hoe de omgangsvormen en benamingen van elkaar bij jullie thuis zijn, dat is je eigen zorg.
pi_22092731
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mwanatabu is helemaal niet dom. Ze wil het soms alleen niet snappen. Maar dat is geen reden om mensen zomaar dom te noemen. Hoe de omgangsvormen en benamingen van elkaar bij jullie thuis zijn, dat is je eigen zorg.
Tekenend voor jou, ik heb het over jou KirmiziBeyaz, jij bent de TS in deel I.
pi_22092838
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:12 schreef Monmax het volgende:

[..]

Tekenend voor jou, ik heb het over jou KirmiziBeyaz, jij bent de TS in deel I.
Tekenend voor jou, we zitten al een poosje in deel 2. Dit is een topic, en de TS is Mwanatabu. Deel 1 was een ander topic en daarvan was ik de TS. Maar als jij in een bestaand topic TS zegt, bedoel je altijd TS van de huidige topic. Als je wilt dat ik dat voor je uitteken, moet je het maar zeggen.
pi_22098614
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ghehehe, sorry maar daar moest ik om lachen

Wel ben ik blijkbaar een beetje dom, want ik snap niet waar je naartoe wilt met je stuk over Malta. Ik gok erop dat je bedoelt dat die Turken daar zonder eerlijk proces zijn vastgehouden door de Britten en dat dat niet aardgi was.
  dinsdag 21 september 2004 @ 07:45:02 #273
66444 Lord_Vetinari
pi_22098620
Joehoe, Kirmizi!
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

pi_22099318
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 07:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ghehehe, sorry maar daar moest ik om lachen

Wel ben ik blijkbaar een beetje dom, want ik snap niet waar je naartoe wilt met je stuk over Malta. Ik gok erop dat je bedoelt dat die Turken daar zonder eerlijk proces zijn vastgehouden door de Britten en dat dat niet aardgi was.
Er staat wel meer in, als je goed had gelezen.
pi_22100593
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 09:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er staat wel meer in, als je goed had gelezen.
Ja, dat snap ik. Maar wat wil je ermee zeggen en welke delen zijn volgens jou relevant?
pi_22101778
Hier nog een conclusie van de TARC (Turkish-Armenian Reconciliation Commission, opgericht in 2001). Let wel: In de TARC zitten tien leden, vijf Turken en vijf Armeniërs. Het zijn allemaal hoge piefen, waaronder Gunduz Aktan, een hardliner wanneer het aankomt op het ontkennen van de genocide, en voormalig ambassadeur van Turkije en zelfs ooit minister. Maw: beide zijden van de kwestie waren goed vertegenwoordigd.
De commissie heeft de International Center for Transitional Justice verzocht een onafhankelijk onderzoek uit te voeren naar of de punten uit de definitie van genocide zoals vastgesteld door de VN in 1948 toepasbaar waren op de Armeense genocide. Het antwoord kwam in 2003 en was ja.

quote:
We believe that the most reasonable conclusion to draw from the various accounts of the [1915] Events is that at least some of the perpetrators of the Events knew that the consequences of their actions would be the destruction, in whole or in part, of the Armenians of eastern Anatolia, as such, or acted purposively towards this goal, and, therefore, possessed the requisite genocidal intent,” ITCJ experts believe.

They stress that the massacres therefore “include all of the elements of the crime of genocide as defined in the [UN] Convention, and legal scholars as well as historians, politicians, journalists and other people would be justified in continuing to so describe them.
Halverwege het onderzoek werd het ICTJ ineens verzocht door de Turkse regering om te stoppen met het onderzoek. Het TARC heeft het ITCJ nadrukkelijk verzocht om wél door te gaan. De conclusie werd onderschreven door het TARC als geheel, mede omdat één van de grootste angsten van Turkse zijde (dat er om compensatie gevraagd zou worden van Armeense zijde) ongegrond bleek:
quote:
The ICTJ report makes it clear that although the term “genocide” defined by the 1948 convention is applicable to the bloody events of 1915, the Armenians can not use it to lay “legal, financial or territorial claim” to Turkey. “The Genocide Convention contains no provision mandating its retroactive application,” it explains.
De complete conclusie van dit onderzoek is te lezen op: http://groong.usc.edu/ICTJ-analysis.html

De complete ledenlijst van de TARC:

Gunduz Aktan (Ankara)
Alexander Arzoumanian (Yerevan)
Ustun Erguder (Istanbul)
Sadi Ergünevc (Istanbul)
David Hovhannissian (Yerevan)
Van Z.Krikorian (New York)
Andranik Migranian (Moscow)
Ozdem Sanberk (Istanbul)
Ilter Turkmen (Istanbul)
Vamik D.Volkan (Charlottesville)
pi_22122815
Is deze discussie nog steeds aan de gang???? Heeft KB de 'boom' nog steeds niet gevoeld? HAHAHAHAH
Mensen, een regel die jullie moeten waten als je discussiert met een turk:
"een turk heeft ALTIJD gelijk, zelfs al heeft hij ongelijk"
  woensdag 22 september 2004 @ 14:43:40 #278
66444 Lord_Vetinari
pi_22129330
Zeg Kirmizi, als je iets beweert, zou het leuk zijn als je het onderbouwt. Dus nogmaals:
quote:
Je Oostindisch doof houden helpt niet hoor. Al moet ik de rest van dit topic ermee volspammen, ik ga door tot ik een antwoord van je heb..
pi_22130270
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zeg Kirmizi, als je iets beweert, zou het leuk zijn als je het onderbouwt. Dus nogmaals:
[..]

Je Oostindisch doof houden helpt niet hoor. Al moet ik de rest van dit topic ermee volspammen, ik ga door tot ik een antwoord van je heb..
Ach, ik heb uiteindelijk ook zelf mijn eigen vragen moeten beantwoorden (welke kolonisten? en hoeveel rebellen?). De antwoorden pleitten in beide gevallen voor mijn kant van de zaak, dus ik stel voor dat ook jij een hoop irritatie wegneemt door zelf een redenering in elkaar te knutselen. Win-win situatie
  woensdag 22 september 2004 @ 19:18:47 #280
66444 Lord_Vetinari
pi_22135039
quote:

donderdag 23 september 2004 @ 14:04:44 #281
66444 Lord_Vetinari
pi_22150997

quote:
pi_22151452
Nog 2019 keer vragen te gaan
Slaapt winter
en zomer
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 14:53:35 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22151962
waar bagatelliseert hij de holocaust dan?
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 14:53:54 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22151970
topic heeft toch weinig zin zo
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 14:56:07 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22152012
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zijn zeer zeker niet mijn woorden. Er zijn mensen gedeporteerd, niet wetende dat ze het niet zouden overleven. Wisten zij veel dat de koerden op de loer lagen om deze mensen te doden.
je past je verhaal wel vaak aan he jij??

eerst ging het erom dat de Turken de vindingrijkheid van de Armeniers om zich in de woestijn zonder eten en vervoer te redden hadden onderschat en nu zijn het ineens de Koerden die ze allemaal over de kling hebben gejaagd.

wat is het nu?

wie hebben die figuren de woestijn in getrapt?
De Koerden of de Turken?
pi_22152038
Kunnen wij het dan in het derde deel over andere genocides gaan hebben, zoals bijvoorbeeld die in Australie of begaan door ons aller favoriete oud-kolonie, Indonesie?
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 15:07:33 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22152252
het moeten wel 'vermeende' genocides zijn he anders telt het niet
pi_22152493
Psies, dus we kunnen het rustig hebben over de genocide in Irak.

On-topic: vreemd dat de TS (van dl 1) niks meer zegt. Kan het te maken hebben met dhr. Aktan?
Het antwoord na de reclame...
pi_22152639
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:07 schreef sp3c het volgende:
het moeten wel 'vermeende' genocides zijn he anders telt het niet
Wanneer is een genocide 'vermeend'? Of beter, wanneer houdt een genocide op 'vermeend' te zijn?

Is dat als de genocide 'bewezen' is? Of pas als werkelijk iedereen erkent dat er sprake is van genocide. Want in dat laatste geval is iedere genocide vermeend.

Nee KB, ik baggetaliseer helemaal niets
Slaapt winter
en zomer
pi_22152906
Als we zo gaan redeneren is zelfs de joodse holocaust een vermeende genocide
pi_22152940
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we zo gaan redeneren is zelfs de joodse holocaust een vermeende genocide
Zeg, je baggetaliseert de holocaust toch zeker niet he?
Slaapt winter
en zomer
pi_22153296
Ik zou niet durven. KB is daar beter in. Dé holocaust bestaat namelijk niet. De joodse holocaust wordt wel als zodanig gezien. KB bagatelliseert zelf een holocaust!
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 17:34:10 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_22155509
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:24 schreef Parabola het volgende:

[..]

Wanneer is een genocide 'vermeend'? Of beter, wanneer houdt een genocide op 'vermeend' te zijn?

Is dat als de genocide 'bewezen' is? Of pas als werkelijk iedereen erkent dat er sprake is van genocide. Want in dat laatste geval is iedere genocide vermeend.

Nee KB, ik baggetaliseer helemaal niets
het is vermeend als iedereen vind dat het is gebeurd behalve de dader
pi_22155828
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is vermeend als iedereen vind dat het is gebeurd behalve de dader
Neeneenee...nu moet je zijn standpunt niet gaan bagatelliseren hoor!
Niet dat hij zich eraan stoort, want hij is er vandoor gegaan. Uitgeluld, gok ik (hap hap)
pi_22156093
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

. Uitgeluld, gok ik (hap hap)
Nee, hij is natuurlijk een betrouwbare vertaling aan het maken van de processtukken.
pi_22156459
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, hij is natuurlijk een betrouwbare vertaling aan het maken van de processtukken.
Dát zou eens een nuttige bijdrage zijn!
En dan leg ik de Dadrian-vertaling ernaast en dan gaan we lekker bekvechten over nuanceverschilletjes en optatieven etc.
pi_22156646
Een Turkse website over het Tribunaal:

http://www.tallarmeniantale.com/Rational-Armenian.htm
quote:
In 1919, there was a military tribunal in Turkey, which tried and sentenced to death in abstentia the main perpetrators: Talaat, Enver, and Jemal. Yep, that kangaroo court by the puppet government cringing under Allied occupation sure carried the full letter of the law. Newspapers around the world reported on the events in Turkey. Thank God! We all know how impartial the newspapers could be. Archives in the U.S., for example, store much information of communiques, photographs, letters, newspaper articles, and other evidence. They must have been withholding all that evidence when the desperate British searched as far as America's shores to keep the Ottoman officials in the hoosegow, during the Malta War Crimes Tribunal... the "Nuremberg" of the Armenian Falsified Genocide. The U.S. Ambassador to Turkey at the time, Henry Morgenthau, has written extensively on his dealings with the ruling elite, as have the historians Viscount Bryce and Arnold Toynbee. I feel much better now, being able to rely on the testimony of these fellows who were totally interested in the truth. See Morgenthau and British Propaganda. Yet, the Ottoman Archives (after 1895) in Turkey remains closed for scrutiny. Izzat so? That plain ain't true.

Most people in Turkey really do believe there was no genocide: they believe that there was a civil war in which people from both sides died, that Armenians were traitors siding with the Russians, and needed to be removed.
Ook beweert deze site:
quote:
Armeni-lemmings simply cannot utilize independent and objective thought; they only know how to follow their leaders... sometimes off cliffs.
Let op: straks gebeurt er iets grappigs als KB het officiële Turkse standpunt weer eens gaat lopen verkondigen. Hoe heet dat dan? Een Turko-lemming?
pi_22157221
Zelfde site:
quote:
It’s one thing to consider the evidence of Armenian web sites, where the same hogwash is repeated over and over... the validity of the Sevres Treaty, the incriminating pronouncements of the Allied-controlled Turkish kangaroo courts, the forged Andonian documents and telegrams, the fake and/or undocumented pictures, biased testimonies from missionaries and racist Turcophobes like Ambassador Morgenthau, the repetition as fact of wartime propaganda perpetuated by the likes of the British Blue Book, historians like Arnold Toynbee (in his early period), or coverage in prestigious but prejudiced newspapers like The New York Times... not to mention what unethically biased Armenian historians have to say, and the unverifiable hearsay of Armenian oral history. None of these web sites address the damning evidence against them, at the head of which is the outcome of the Malta Tribunal; none utter a peep about the Armenians’ murderous ethnic cleansing of their non-Christian countrymen, which ironically followed the lines of a real genocide. (Any occasional violence on their helpless and innocent part is usually explained as “self-defense.”) Perhaps Armenians feel they can afford to bypass the inconsistencies of their claims simply because there is a wealth of support by those whose eyes the wool has been successfully pulled over, along with the cumulative effect of their expertly constructed Big Lie. Armenians have learned the value of repeating their “misstatements”... anything goes, as long as the unwary can be persuaded to offer their sympathy, and join the cause
Het hele boehoe-niemand-houdt-van-ons-calimero-complex samengevat in 1 alinea. Daar had KB 15 topics voor nodig (grove schatting).
Laat ik even op een rijtje zetten wat de argumenten zijn van de heren van deze website:

the validity of the Sevres Treaty: irrelevant, vond pas in 1920 plaats, na de genocide (1915 dus)

the incriminating pronouncements of the Allied-controlled Turkish kangaroo courts: de Turkse rechtbank was ten tijde van het Turkse Militaire tribunaal (1919) blijkbaar tijdelijk zijn verstand kwijt en bezeten van geallieerde entiteiten, dus geldt dit in de ogen van deze webturken niet

the forged Andonian documents and telegrams: de claim dat de documenten met de opdrachten tot uitroeiing van een heel volk vals zijn

the fake and/or undocumented pictures: de claim dat de foto’s vals zijn

biased testimonies from missionaries and racist Turcophobes like Ambassador Morgenthau: de claim dat de buitenlandse ooggetuigen “bevooroordeeld” en “turcofoob” waren

the repetition as fact of wartime propaganda perpetuated by the likes of the British Blue Book, historians like Arnold Toynbee (in his early period), or coverage in prestigious but prejudiced newspapers like The New York Times... : de genocide is slechts verzonnen als oorlogspropaganda voor de geallieerden en heeft daarom veel bekendheid gekregen in grote bladen

not to mention what unethically biased Armenian historians have to say, and the unverifiable hearsay of Armenian oral history... Perhaps Armenians feel they can afford to bypass the inconsistencies of their claims simply because there is a wealth of support by those whose eyes the wool has been successfully pulled over, along with the cumulative effect of their expertly constructed Big Lie. Armenians have learned the value of repeating their “misstatements”... anything goes, as long as the unwary can be persuaded to offer their sympathy, and join the cause : blijkbaar zis er een ENORM leger aan Armeense historici, genoeg in ieder geval om de hele wereld om te lobbyen, en daarnaast nog een claim dat een hoop Armeniërs er maar op los hebben gekakeld “van horen zeggen”. Over de directe ooggetuigen durft de site het maar even niet te hebben (paar duizend getuigenisjes, pfff, waar praten we over)

None of these web sites address the damning evidence against them, at the head of which is the outcome of the Malta Tribunal; none utter a peep about the Armenians’ murderous ethnic cleansing of their non-Christian countrymen, which ironically followed the lines of a real genocide. : de daden in Kilikia (die idd heel fout waren) zijn van ná het verdrag van Sevres, en dus wederom irrelevant. Let erop dat er in dit hele stukje niet eens een poging gedaan wordt om de deportatie te rechtvaardigen, want dit is niet te rechtvaardigen. Alleen wordt

Any occasional violence on their helpless and innocent part is usually explained as “self-defense Ja, eerder in het topic heb ik al laten zien hoe er pas georganiseerd Armeens verzet opkwam ná de eerste raids tegen de Armeniërs. (op pag 5 van dit topic in het verdict van het turks militair tribunaal)
pi_22161436
Ik heb ietwat gedronken (ik geef het toe) maar soms (heel soms) kom je tot wat heldere inzichten.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de Turken (en zij die er voor door willen gaan) lijden aan een minderwaardigheidscomplex t.o.v. het Westen en weten dat dit gevoel niet geheel misplaatst is? En dat zij daarom allerlei uitvluchten en kulexcuses zoeken?

@KB
Geblaat hebben we alleen na afloop van de Ramadan van onschuldige schapen, dus spaar je de moeite. Ik ben noch een schaap, noch onschuldig.
pi_22161522
Shit, nog geen 7 pagina's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')