abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21948533
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:18 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Och, 3 miljoen tegen 80 miljoen. Lijkt me een gelopen (hihi) zaak.
Dat zeg ik niet, dimwit. Ik zeg, en ik zal het langzaam schrijven voor je, moslims zullen niet wachten tot er zoveel racisten zijn als jij.
pi_21948605
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Um...het is natuurlijk dom om alle bezittingen (want dat waren er nogal wat) af te fikken als je die al beloofd hebt aan de Koerden en Arabieren om ze te overreden om de Armeense deportatie net even iets helliger te maken. Met name de Koeren hebben de dorpen geherpopuleerd (totdat de Turkse regering ze in al haar wijsheid er weer uitschopte als "relokatieprojecten").
Vervolgens zit je dus met een hoop ongewenste mensen zonder bezit waaqr je vanaf moet zien te komen. Munitie is duur, dus ze allemaal neermaaien gaat niet. Je laat de mannen zich dus doodwerken en de rest schop je op een dodenmars. Probleem geëndlöst.
Men neme 2 dorpen. 1 Voor alle bezittingen en 1 voor alle mensen. Mits ze daadwerkelijk op een genocide uit waren. Dat waren ze niet, dus hebben ze dat ook niet gedaan.

De geschiedenis achter de 'relokatieprojecten' van je geliefde koerden is me bekend, al is het opvallend dat je de reden daarachter er niet bijvermelt. Ik begrijp dat je in een groot dilemma zit. De ene kant heb je je geliefde armenen en koerden, aan de andere kant je vijanden de Turken. Voornamelijk de koerden moordden je geliefde armenen uit. Wat moet je daar dan van denken? Het is kiezen tussen 2 slechten, niet waar?

Of je negeert bewust bepaalde historische feiten, zoals je nu doet en dan ben je er ook. Maar dat selectieve is je niet ongewoon, maar dat zal wel liggen aan je betrokkenheid met dit onderwerp. Maar wees gerust, dat is normaal.
pi_21948665
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Niets is zeker in het leven. Met een beetje wilskracht hadden ze makkelijk kunnen overleven. Blijkbaar hebben de Ottomanen zich vergist in de kracht van de armenen. Foutje, bedankt.
[..]
Met deze zin bewijs je gewoon niets beter te zijn dan de 1e de beste SS-er. Smeerlap.

Jij bent 0,0% van mijn aandacht waard en eigenlijk verdien je nog geen zuchtje zuurstof.
pi_21948666
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Niets is zeker in het leven. Met een beetje wilskracht hadden ze makkelijk kunnen overleven. Blijkbaar hebben de Ottomanen zich vergist in de kracht van de armenen. Foutje, bedankt.
Met een beetje wilkracht overleef je geen tocht van een paar duizend kilometer te voet zonder eten en drinken. Dat kan iedereen uitrekenen. Dus geen foutje maar opzet. =genocide.
quote:
Ik zou me nooit kunnen opwinden op die manier over de dood van mensen, maar ik vind het wel verontrustend dat jij dat wel kunt. Overigens ben ik inderdaad wel blij dat de bezetters uit NO-Turkije verdreven zijn.
Je eigen site www.armenie.nl erkent echter de aanwezigheid van de Armeense minderheid in ieder geval vanaf 1071. Daarnaast heb je nog steeds geen cijfers kunnen geven van de aantallen kolonisten die (supposedly) vanuit Rusland Turkije binnen zijn gekomen om daar grondbezit te bezetten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21948757
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Men neme 2 dorpen. 1 Voor alle bezittingen en 1 voor alle mensen. Mits ze daadwerkelijk op een genocide uit waren. Dat waren ze niet, dus hebben ze dat ook niet gedaan.
Wacht ff, dan zoek ik daar ook meldingen van. Google is mijn speeltuin!
quote:
De geschiedenis achter de 'relokatieprojecten' van je geliefde koerden is me bekend, al is het opvallend dat je de reden daarachter er niet bijvermelt. Ik begrijp dat je in een groot dilemma zit. De ene kant heb je je geliefde armenen en koerden, aan de andere kant je vijanden de Turken. Voornamelijk de koerden moordden je geliefde armenen uit. Wat moet je daar dan van denken? Het is kiezen tussen 2 slechten, niet waar?
Ik hoef niet te kiezen. Foute daden zijn foute daden.
quote:
Of je negeert bewust bepaalde historische feiten, zoals je nu doet en dan ben je er ook. Maar dat selectieve is je niet ongewoon, maar dat zal wel liggen aan je betrokkenheid met dit onderwerp. Maar wees gerust, dat is normaal.
Ik merk het. Want jij kunt natuurlijk heel objectief blijven als Turk. Mijn enige betrokkenheid is dat ik armenologe ben. Da's een professionele associatie dus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21948773
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:28 schreef woordenaar het volgende:

[..]

Blaat.
Aan racisten als jij besteed ik al langer geen aandacht meer. Voor de rest wens ik je nog een goed leven toe, zolang als deze duurt.
pi_21948814
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:32 schreef der SS-er KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

1.000.000 dode armenen= foutje bedankt
pi_21948838
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Met een beetje wilkracht overleef je geen tocht van een paar duizend kilometer te voet zonder eten en drinken. Dat kan iedereen uitrekenen. Dus geen foutje maar opzet. =genocide.
Een paar duizend km? Beetje overdreven nietwaar? Van Kars naar Hakkari is nog geen 1000 km. Kortom, deportatie != genocide.
quote:
[..]

Je eigen site www.armenie.nl erkent echter de aanwezigheid van de Armeense minderheid in ieder geval vanaf 1071. Daarnaast heb je nog steeds geen cijfers kunnen geven van de aantallen kolonisten die (supposedly) vanuit Rusland Turkije binnen zijn gekomen om daar grondbezit te bezetten.
Ze hoefden niet daarheen te zijn gekomen. Het was voor de armeense regering niet lastig om valse grondpapieren te verstrekken aan de aldaar wonende landgenoten. Dat staat gelijk aan landverraad en dus is de enige juiste optie of de dood of deportatie. Men heeft gekozen voor het laatste.
pi_21948904
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik hoef niet te kiezen. Foute daden zijn foute daden.
Ik heb je anders nog niet horen reppen over de voornamelijke uitvoerders van de moorden.
quote:
[..]
Ik merk het. Want jij kunt natuurlijk heel objectief blijven als Turk. Mijn enige betrokkenheid is dat ik armenologe ben. Da's een professionele associatie dus.
Dat zeg ik niet, net zoals jij dat niet kunt. Voor de rest is je enige connectie met Armenië niet dat je armeneloge bent, niet waar?
pi_21948933
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:34 schreef racist woordenaar het volgende:

[..]
3 miljoen dode moslims=foutje bedankt
pi_21949217
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Een paar duizend km? Beetje overdreven nietwaar? Van Kars naar Hakkari is nog geen 1000 km. Kortom, deportatie != genocide.
En van Kars naar Deir el-Zor? Want daar liggen de meesten.
quote:
Ze hoefden niet daarheen te zijn gekomen. Het was voor de armeense regering niet lastig om valse grondpapieren te verstrekken aan de aldaar wonende landgenoten. Dat staat gelijk aan landverraad en dus is de enige juiste optie of de dood of deportatie. Men heeft gekozen voor het laatste.
Um....dus de Armeense regering (die er niet was onder de Russen. lees maar op je eigen www.armenie.nl, waar uitvoerig beschreven wordt hoe de Russen de Armeense etnicitiet de kop in drukten) verstrekte bewijzen aan Armeniërs die dwars door een oorlogslinie heenwandelden op weg naar hun nieuwe huisje? Met zijn honderdduizenden tegelijk?
pi_21949272
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik heb je anders nog niet horen reppen over de voornamelijke uitvoerders van de moorden.
Een stuk of vijf posts boven je meldt ik nog hoe de Koerden (daar was je op uit, niet?) en de Arabieren gekocht werden.
quote:
Dat zeg ik niet, net zoals jij dat niet kunt. Voor de rest is je enige connectie met Armenië niet dat je armeneloge bent, niet waar?
Nee, maar het verschil tussen jou en mij is dat ik eerst onderzoek deed naar de genocide beroepsmatig, daarna mijn (ja Armeense) man leerde kennen. Jij bent altijd Turks(-Nederlands) geweest (correct me ik I'm wrong)
pi_21949438
Van Van ( ) naar Deir ez-Zor is 500 kilometer door de woestijn (pak je Bosatlas er ff bij, dan zie je dat dit woestijn is.)
Een dagmars is ten hoogste 50 km, wat wil zeggen dat je hier minimaal tien dagen over doet. Drie dagen zonder water is al fataal in de regel voor een volwassene, laat staan voor een kind. Een baby kan binnen enkele uren uitdrogen.
pi_21949482
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En van Kars naar Deir el-Zor? Want daar liggen de meesten.
Niemand heeft ze verplicht zover door te lopen.
quote:
[..]

Um....dus de Armeense regering (die er niet was onder de Russen. lees maar op je eigen www.armenie.nl, waar uitvoerig beschreven wordt hoe de Russen de Armeense etnicitiet de kop in drukten) verstrekte bewijzen aan Armeniërs die dwars door een oorlogslinie heenwandelden op weg naar hun nieuwe huisje? Met zijn honderdduizenden tegelijk?
Destijds was het Rijk in verval en de controle over de meeste regio's was verloren. Dat verklaart het vrij binnen en buiten lopen van iedereen.
pi_21949571
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een stuk of vijf posts boven je meldt ik nog hoe de Koerden (daar was je op uit, niet?) en de Arabieren gekocht werden.
Kun je het niet uitspreken dat je geliefde koerden de meeste doden op hun naam hadden staan?
quote:
[..]

Nee, maar het verschil tussen jou en mij is dat ik eerst onderzoek deed naar de genocide beroepsmatig, daarna mijn (ja Armeense) man leerde kennen.
Sinds wanneer bestaat er een studie armenologie en hoe kom je eraan om dat te studeren? Echt boeiend kan ik de armeense geschiedenis niet noemen.
quote:
Jij bent altijd Turks(-Nederlands) geweest (correct me ik I'm wrong)
Gelukkig wel. Nederlander ben ik overigens nooit geweest. Enkel op papier, maar dat heeft voor mij geen waarde.
pi_21949595
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Van Van ( ) naar Deir ez-Zor is 500 kilometer door de woestijn (pak je Bosatlas er ff bij, dan zie je dat dit woestijn is.)
Een dagmars is ten hoogste 50 km, wat wil zeggen dat je hier minimaal tien dagen over doet. Drie dagen zonder water is al fataal in de regel voor een volwassene, laat staan voor een kind. Een baby kan binnen enkele uren uitdrogen.
Dat is dan knap aangezien ze nog honderden km's door Turkije hebben moeten lopen en toch vielen de meeste doden diep in Syrië. De britten waren daar op dat moment. Waarom hebben de britten eigelijk niet ingegrepen?
pi_21949954
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Niemand heeft ze verplicht zover door te lopen.
Straks ga je nog beweren dat ze vrijwillig als lemmings die woestijn in gelopen zijn...
Beetje dom volk dan, die Arme
quote:
Destijds was het Rijk in verval en de controle over de meeste regio's was verloren. Dat verklaart het vrij binnen en buiten lopen van iedereen.
Oh, dus eigenlijk hadden de Armeense gedeporteerden ook net zo hard weer terug kunnen lopen?
pi_21950140
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kun je het niet uitspreken dat je geliefde koerden de meeste doden op hun naam hadden staan?
Jawel hoor. Alleen vlakt dat de schuld van de opdrachtgevers, uitdenkers en voornaamste daders, de Turrken, niet uit.
quote:
Sinds wanneer bestaat er een studie armenologie en hoe kom je eraan om dat te studeren? Echt boeiend kan ik de armeense geschiedenis niet noemen.
Is in Nl. slechts een bijvak wat ik gekozen heb omdat ik destijds met het idee speelde Vergelijkende Taalwetenschap te gaan studeren.
Turks kon mij weer niet boeien. Gevolg is dat in nu vloeiend kan vloeken in het Armeens en slechts enkele Turkse vieze woorden ken
quote:
Gelukkig wel. Nederlander ben ik overigens nooit geweest. Enkel op papier, maar dat heeft voor mij geen waarde.
pi_21950193
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is dan knap aangezien ze nog honderden km's door Turkije hebben moeten lopen en toch vielen de meeste doden diep in Syrië. De britten waren daar op dat moment. Waarom hebben de britten eigelijk niet ingegrepen?
De Britten kwamen pas in 1917. En blijkbaar waren de Armeniërs iets taaier en vindinrijker dan op gerekend was. Andersom dus van wat jij beweerde.
  Moderator dinsdag 14 september 2004 @ 19:06:59 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21952215
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Feit blijft dat Turkije voorrang gaf en geeft aan haar eigen burgers en zeker niet aan landverraders, bezetters en sympathisanten.
nee dat is te gemakkelijk

er is een hele bevolkingsgroep zonder kans op overleven uit een gebied verjaagd (gedeporteerd kan je het niet eens meer noemen aangezien Turkije er absoluut geen middelen aan wilde verspillen) dan kan zijn dat het merendeel landverraders, bezetters of sympathisanten zijn maar dat maakt het nog niet ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21952858
En dan ging hij er nog aan voorbij dat de Armeniërs ook burgers waren. Hi probeert op de een of andere manier hard te maken dat het normaal is om andersvolkigen niet als volwaardige burgers te zien en het dientengevolge bepaalde rechten te ontzeggen, tot het recht op leven aan toe.
Dit is helaas een van de pilaren van het kemalisme, waarin het verplicht is om Turks te zijn. Het resultaat van deze denkwijze zijn de slachtingen onder elke minderheid die het Ottomaanse Rijk ooit heeft gekend: de Koerden, de Grieken, de Assyriërs, de Armeniërs en de lijst gaat door en door. Maar daar heeft Kirmizi nooit over nagedacht. Iedereen is namelijk gek behalve hij en het is zuiver toeval dat de overige etniciteiten stuk voor stuk grote slachtingen hebben gekend.
  Moderator dinsdag 14 september 2004 @ 19:54:46 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21953351
mjah wat dat betreft heeft hij wel gelijk vind ik eigenlijk

het was daar burgeroorlog en je kunt niet ontkennen dat er ook niet hondduizenden turken (waaronder ook veel onschuldige burgers) zijn omgekomen simpelweg omdat ze Turks zijn.

wat mij echter stuit is hoe gemakkelijk er gepraat wordt over de gedwongen deportatie van een heel volk en de rampzalige resultaten ervan.

dan kom ik toch uit op genocide van de Turken op de Armenen.

maar die conclusie trek ik nog niet
pi_21953802
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 19:54 schreef sp3c het volgende:
mjah wat dat betreft heeft hij wel gelijk vind ik eigenlijk

het was daar burgeroorlog en je kunt niet ontkennen dat er ook niet hondduizenden turken (waaronder ook veel onschuldige burgers) zijn omgekomen simpelweg omdat ze Turks zijn.
Het verschil is dat die niet omkwamen door gerichte aanvallen van de Armeniërs, maar door de oorlog. Daarnaast heeft een staat de plicht om te zorgen voor al haar burgers.
Daarnaast is het beeld dat de Turkse kant van het verhaal schetst van massale aanvallen tegen Turken of zelfs kolonisatie of bezetting van Armeniërs van Turkse grond onjuist. Kimizi heeft hier ook nog geen enkel argument voor kunnen aandragen, noch wordt hier ergens melding van gemaakt in niet-Turkse bronnen. Ik heb hem meerdere malen gevraagd om de aantallen van de kolonisten en rebellen, en hij is nog niet een keer met een getal gekomen. Het lijkt me echter vrij onlogisch dat de 800,000 Armeniërs die gedeporteerd werden allemaal kolonisten/rebellen waren, zeker aangezien de kolonnen voornamelijk bestonden uit vrouwen, kinderen en bejaarden. De mannen waren toen voor het grootste deel al dood.
pi_21985551
Waarom maken wij onze woorden nog vuil aan een persoon die voor geen enkele rede vatbaar is. Die lult naar zo de wind blaast waait mijn hoedje (sorry fez). Die weigert te erkennen dat er door onderdanen van het Ottomaanse Rijk in miljoenvoud moord is gepleegd. Ook al is het geen deportatie, ook al is het geen genocide, mensen van hun woonplaats (voor kortere of langere duur) verdrijven zonder daarvoor voldoende overlevingsmiddelen ter beschikking te stellen waardoor zij sterven is op zijn minst dood door schuld. De daadwerkelijke uitvoerders mogen dan Koerden of Arabieren zijn geweest, de machthebbers waren van Turkse origine en daardoor moreel schuldig.
De 'volksverhuizing' heeft dus plaatsgevonden in het Ottomaanse Rijk, uit dit Ottomaanse Rijk is de huidige staat Turkije voortgekomen. Maakt dit de huidige Turkse staat verantwoordelijk voor wat er gebeurd is? In mijn ogen niet, net zo min als ik de huidige Duitse staat verantwoordelijk houdt voor de Holocaust. Echter de Duitse bevolking en regering erkennen wel dat er door haar voorgangers verschrikkelijke dingen zijn gedaan. Iets wat door de huidige Turkse regering en haar onderdanen niet wordt erkend. Blijkbaar zijn Turkije en zijn onderdanen nog niet aan zo'n leerproces toe, helaas.

@Kirmi:
Je vindt jezelf zo goed geschiedkundig onderlegd, nee alle details weet je natuurlijk niet, kan ook niet trouwens. Zoals eerder werd gezegd de Britten kwamen pas in 1917 in Damascus aan, jou afleidingsmanoeuvre is dus een open deur. Ten tweede, met de verdrijving uit Oost-Pruisen legde jij de link dat dit op instignatie van Hitler zou zijn gebeurd. Om je wat te leren; hier werd de verdrijving van de Duitse bevolking uit de Duitse gebieden bedoeld in de richting westen eind 1944 en voorjaar 1945, dit gebeurde op instignatie van Stalin. (Analogie met Armenië is trouwens frappant. Memel, Oost-Pruisen, Silezië waren reeds eeuwen Duits bezit cq. door Duitsers bewoond.)
pi_21986745
quote:
Op donderdag 16 september 2004 01:08 schreef Monmax het volgende:
Waarom maken wij onze woorden nog vuil aan een persoon die voor geen enkele rede vatbaar is.
Vrij simpel: omdat Kirmizi zich in dit topic zodanig opstelt, dat heel duidelijk wordt voor een buitenstaander waar de gaten in "de" Turkse redenering zitten. Iemand die dit leest zal moeilijk nog het Turkse verhaal kunnen geloven. Ik hoop dus dat het nog een tijdje actief blijft. Het is weinig, maar alle kleine beetjes helpen, zeker nadat www.armenie.nl door een stel Turken gekaapt is om de Turkse leugens hierover te verspeiden. Mijn dank gaat dus uit naar KirmiziBeyaz.
Frappant is overigens dat het standpunt van Kirmizi nog redelijk gematigd is, want hij erkent de deportatie zowaar.
pi_21986977
quote:
Op donderdag 16 september 2004 07:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Frappant is overigens dat het standpunt van Kirmizi nog redelijk gematigd is, want hij erkent de deportatie zowaar.
Dat lijkt me logisch. Het is voor mij geen probleem dingen toe te geven als ze wel gebeurd zijn (deportatie), maar dingen erkennen enkel omdat de andere kant harder kan schreeuwen zit er bij mij niet in ('genocide').
pi_21987397
Wie schreeuwt er nu harder?
-een vd eerste spamacties ooit was gericht op het ontkennen van de genocide
-het domein www.armenie.nl is gekaapt om de genocide te ontkennen
-zodra bekend werd dat er een monument in Assen zou komen voor de genocide stonden er schreeuwende Grijze Wolven voor de lens
-dit monument heeft o.a. het volgende teweeggebracht aan gewelddadigheden:
quote:
Romachuk was inmiddels, na bedreigingen, verhuisd en hij had een geheim telefoonnummer moeten nemen. Na de inzagetermijn waren er 1.907 bezwaren binnengekomen: 913 voor het monument, 994 tegen. In november 2000 zou het Assense College van B&W een besluit nemen over de bezwaren.

In de tussentijd stuurden nationalistische Turken uit binnen- en buitenland in augustus 2000 zogeheten mailbommen naar dagbladen, leden van de Tweede Kamer en de gemeente Assen. Daardoor moest de gemeente noodgedwongen van e-mail-adres veranderen. De organisator van het mailbommen-offensief was Selamet Gundogan van de TCVA. Op 18 augustus werden volgens de Turkse media maar liefst 380.000 protesthandtekeningen aangeboden aan de loco-gemeentesecretaris van Assen. De handtekeningen waren wereldwijd opgehaald. M. Ton, chef van de afdeling voorlichting, verklaarde echter dat er maar zo'n 5.000 handtekeningen overhandigd waren.
5000 handtekeningen verzamelen en dan gillen dat het er 380,000 zijn
quote:
De Turkse regering reageerde furieus, trok direct haar ambassadeur terug uit Parijs en schrapte een handelsakkoord met 2 Franse constructiebedrijven. Bij Franse ambassades en consulaten in Turkije werd geprotesteerd door honderden Turken. De krant Milliyet publiceerde het e-mail-adres van de Franse president Chirac en riep op om "hem te bedelven onder een vloed van protestberichten". De Turkse werkgeversorganisaties riepen op om geen Franse waar meer te kopen. Een zware lobbydelegatie van Turkse zakenmannen naar Chirac mocht niet baten, evenals de diverse telefoontjes van de Turkse premier Ecevit.
Bron: www.gebladerte.nl/10764f46.htm
pi_21987514
quote:
In Enschede ontstond na het UEFA Cup-duel Leeds United-Galatasaray op 20 april een vechtpartij tussen Grijze Wolven en tegenstanders. Een groep van zo'n 100 Grijze Wolven probeerde een tent te bestormen waar een hongerstaking werd gehouden ter herdenking van de massamoord op honderdduizenden Armeniërs in Turkije in de periode 1915-1920. De Grijze Wolven reden in auto's voor de tent heen en weer, toeterend en provocerend door het gebaar van de Grijze Wolven te maken en met de Turkse vlag te zwaaien. Al snel vielen de Grijze Wolven de hongerstakers aan met stokken en werden rake klappen uitgedeeld. Ook in andere steden in Nederland gingen na de wedstrijd Grijze Wolven de straat op. Ook in Rotterdam maakten velen het gebaar van de Grijze Wolven.
...
Een commentator van het Turks-Nederlandstalige periodiek Dünya dreigde het monument weg te zullen halen en voerde een hetze tegen de Armeniërs. De Turkse ambassade waarschuwde dat de relatie met Nederland door plaatsing van het monument beschadigd kon raken. Hoewel de gemeente al toestemming had gegeven voor de plaatsing van het monument, zwichtte ze toch voor de intimidaties en stelde de plaatsing uit. Het monument vond een tijdelijke plek in een Armeense kerk in Almelo. Ook daartegen protesteren nationalistische Turken.

Bron: http://www.gebladerte.nl/10678f40.htm
pi_21987594
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Wat een stel fascistische honden zijn die gasten toch ook.
pi_21987621
pi_21987666
Wat is dat voor kaartje?
pi_21987790
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:42 schreef woordenaar het volgende:
[afbeelding]
Kun je je wat concreter uitspreken met je bedoelingen? Nu is het enkel een plaatje zonder betekenis.
  Moderator donderdag 16 september 2004 @ 12:32:43 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21990818
en zonder Turkije

lijkt me duidelijk wat er mee bedoelt wordt, misschien handig als de mods dit verwijderen
pi_21999500
Daar is een ander topic voor dus, woordenaar
Magoed, ik zie meer geschreeuw van de kant van de daders iig, om maa es ontopic te klimmen
pi_22004913
Ik wou wat anders schrijven, maar TS heeft blijkbaar een bord voor z'n hoofd ter dikte van het Amazone oerwoud. Het is dat de Armeense lobby minder invloed heeft dan de Turkse, anders had TS waarschijnlijk al een proces aan z'n kont hangen wegens ontkenning van de Armeense genocide. Dit is erger dan revisionisme, dit is pure domheid, dit is.....

@woordenaar: je hebt gelijk, maar om ons niet te verlagen tot TS peil, waar wil je met al die mensen heen? Wij hebben er al 3.000.000 (in Europa).

Oh nee ze zijn zo slim die redden zich wel
pi_22011691
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:08 schreef Monmax het volgende:
blaat
Buu Fuckin' Huu
pi_22012178
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 09:19 schreef Koobus het volgende:

Deze vergelijking met Verdonk is werkelijk te dom voor woorden. Valt me tegen van iemand die dus blijkbaar wel graag een goed boek leest. Het gaat hier niet om mensen die hier al een paar duizend jaar wonen, maar die hier naar toe komen om wat voor reden dan ook. Hetzij omdat ze echt vervolgd worden, hetzij omdat ze hopen hier een beter bestaan op te bouwen.

Ik heb twee vrienden die bij de IND werken en die vertellen onafhankelijk van elkaar (ze kennen elkaar niet) dat 95% van de asielzoekers zich hier gewoon meldt met een of ander zwamverhaal dat niet klopt. Gelukszoekers. Dan ben je dus op een gegeven moment uitgeprocedeerd en word je teruggestuurd naar waar je vandaan komt. Je wordt dus niet uit je leefomgeving gehaald en in de woestijn gedumpt. Als je daadwerkelijk gevaar loopt in je land van herkomst, kun je hier blijven. Mensen worden dus absoluut niet de dood in gejaagd. Flauwekul.
You could have fooled me.
quote:
'Intimidatie en oneerlijke behandeling van asielzoekers'
Tolken: sabotage door immigratiedienst

Asielzoekers in Nederland krijgen geen eerlijke behandeling doordat de Immigratie- en Naturalisatiedienst hen tijdens verhoren bewust in de war brengt.

De IND-ambtenaren schrijven bovendien gekleurde en onvolledige rapporten, waardoor de kans aanzienlijk kleiner wordt dat een asielzoeker in Nederland mag blijven. Dat zeggen twee tolken die jarenlang de verhoren vertaalden waarin de asielzoekers de reden van hun asielaanvraag konden opgeven.

Advocaten klagen al jaren dat asielzoekers geen eerlijke behandeling krijgen, maar de IND heeft dat altijd ontkend. De dienst zegt er alles aan te doen om te zorgen dat echte vluchtelingen worden toegelaten.
Een van de tolken werkt nog steeds bij de IND en wil niet met zijn naam in de krant. De tweede, Jamshid Rahimdoust, is onlangs na tien jaar wegens gewetensbezwaren vertrokken. De IND beoordeelde zijn functioneren altijd als goed en bood aan dat hij terug kon keren.
Beiden zeggen dat de IND-ambtenaren bewust asielaanvragers intimideren en vaak onbehoorlijk behandelen. ,,Willens en wetens. De IND juicht dit toe en moedigt het aan.''
Volgens de tolken is de IND een politiek instrument dat ten doel heeft zoveel mogelijk mensen buiten de deur te houden. De ambtenaren gaan daar heel ver in, zegt Rahimdous, die tolkte voor Iraniërs.
,,Een asielzoekster moest in opdracht van contactambtenaar X demonstreren hoe ze in haar land van herkomst gedwongen werd soldaten te pijpen. Aan de hand daarvan oordeelde de ambtenaar dat haar verhaal ongeloofwaardig was. Haar stand en de hoogte van haar hoofd ten opzichte van het mannelijke geslachtsdeel konden niet kloppen.''
Volgens de tolken moeten de ambtenaren van de IND dergelijke tactieken toepassen om zoveel mogelijk mensen te kunnen afwijzen. ,,In Nederland worden, in tegenstelling tot andere landen, heel bewust geen bandopnamen gemaakt van de verhoren. De ambtenaar maakt wel een samenvatting van het gesprek, maar veel informatie die van belang is, wordt daarin niet opgenomen. De beslissing van de IND is daarmee dus gebaseerd op onvolledige rapporten.''
De tolken kwamen in de afgelopen jaren veel misstanden tegen. Ze zeggen herhaaldelijk aan te bel te hebben getrokken, maar nooit serieus te zijn genomen.
,,Bij contactambtenaar X maakt de asielaanvrager geen schijn van kans haar verhaal te vertellen. De asielaanvrager werd gemanipuleerd en geprest en mocht niet uitpraten. Hij vertelde mij dat het de bedoeling was dat de man in de war zou raken'', aldus de tolk die anoniem wil blijven.
De IND noemt de beschuldigingen onwaar en onheus. Volgens een woordvoerder wordt iedere asielaanvraag individueel behandeld. Het zou niet de bedoeling zijn zoveel mogelijk mensen af te wijzen. ,,Dat niet iedereen asiel krijgt, komt niet doordat de IND dat zomaar bepaalt, maar simpelweg omdat uit het verhaal van betrokkenen blijkt dat het geen echte politieke vluchtelingen zijn.''
Het laatste bevestigd wél mijn ervaringen met de IND, itt jouw beweringen als buitenstaander. No offense.

Dit brengt mij automatisch tot de conclusie dat deze mensen willens en wetens de dood in worden gestuurd en dus is er sprake van genocide door de nederlandse staat op asielzoekers.
pi_22012490
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:08 schreef Monmax het volgende:
Ik wou wat anders schrijven, maar TS heeft blijkbaar een bord voor z'n hoofd ter dikte van het Amazone oerwoud. Het is dat de Armeense lobby minder invloed heeft dan de Turkse, anders had TS waarschijnlijk al een proces aan z'n kont hangen wegens ontkenning van de Armeense genocide. Dit is erger dan revisionisme, dit is pure domheid, dit is.....

@woordenaar: je hebt gelijk, maar om ons niet te verlagen tot TS peil, waar wil je met al die mensen heen? Wij hebben er al 3.000.000 (in Europa).

Oh nee ze zijn zo slim die redden zich wel
Regelmatig in de discussie rond de oprichting van het monument voor de genocide werd de vraag gesteld: stel dat het een monument voor de joodse holocaust betrof, en de protesten kwamen van ultranationalistische organisaties alhier. Ik denk dat het land dan op zijn achterste benen had gestaan.
Ik zie trouwens ook nog gebeuren dat de aanvraag van Turkse kant voor een monument voor de Turkse slachtoffers van de Armeense agressie (...) nog gehonoreerd wordt ook en dat daar dan wél termen als "Armeens geweld" op mogen. Ter vergelijk: de term "genocide" of een verwijzing naar de Turkse schuld was ten strengste verboden op het Armeense monument, en het woorden "Turken" moest uit een spandoek geknipt worden op last van de politie, nota bene voor de ogen van één van de laatste overlevende ooggetuigen van de genocide. De politie zwichtte hiermee voor de dreigementen van de TCVA en de Grijze Wolven dat "dergelijke bewoordingen niet getolereerd zouden worden" (!). Als ze opnieuw zwichten en dit Turkse monument ook toelaten, dan wordt de conclusie van de International Association of Genocide Scholars:
quote:
while we may of course report Turkish denials on those occasions when they are relevant, we should not couple them with the historians' findings, as if they had equal weight
even in één klap tenietgedaan uit angst voor de hardste schreeuwers. Sterker nog, ze zouden zich harder over dit onderwerp mogen uitspreken dan de slachtoffers!
(En nu is het aftellen voor het emoticonnetje van de kant van Kirmizi)
pi_22012726
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

You could have fooled me.
[..]

Het laatste bevestigd wél mijn ervaringen met de IND, itt jouw beweringen als buitenstaander. No offense.

Dit brengt mij automatisch tot de conclusie dat deze mensen willens en wetens de dood in worden gestuurd en dus is er sprake van genocide door de nederlandse staat op asielzoekers.
Nee, genocide is a)gericht op mensen van één volk en b)gericht om elk persoon van dit volk uit te roeien. Vreemd genoeg krijgen mensen met dezelfde etnische achtergrond in het ene geval wel en in het andere geval geen verblijfsvergunning. Alles waar dit vanaf hangt, is de ene vraag: kunnen we het maken ivm de publieke opinie van dit moment en wáár kunnen we ze op pakken.
Wat niet wegneemt dat het walgelijke praktijken zijn, maar zeker niet te vergelijken met de schaal waarop de Armeense kwestie werd "opgelost".
pi_22012774
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Regelmatig in de discussie rond de oprichting van het monument voor de genocide werd de vraag gesteld: stel dat het een monument voor de joodse holocaust betrof, en de protesten kwamen van ultranationalistische organisaties alhier. Ik denk dat het land dan op zijn achterste benen had gestaan.
Je kunt de deportatie van de armenen niet vergelijken met de joodse holocaust. In het geval van de joden zijn ze expres vermoord. In het geval van de armenen zijn ze gedeporteerd naar een andere streek. Dat ze onderweg zijn gedood door koerdische mensen is natuurlijk jammer, maar niet de schuld van het Ottomaanse Rijk, laat staan van Turkije.
pi_22012834
En net zozeer als de Nederlandse politiek gebruik maakt van de dekking die de desinteresse van de gemiddelde Nederlander voor het lot van de gemiddelde asielzoeker, maakte de Turkse staat gebruik van de Eerste Wereldoorlog om een heel volk weg te moffelen. Helaas waren sommige uitvoerders zo dom om hier over op te scheppen in het openbaar of tegen buitenstaanders:
quote:
Talaat Pasha, In a conversation with Dr. Mordtmann of the German Embassy in June 1915...
Turkey is taking advantage of the war in order to thoroughly liquidate its internal foes, i.e., the indigenous Christians, without being thereby disturbed by foreign intervention.

Enver Pasha, One of the triumvirate rulers publicly declared on 19 May 1916...
The Ottoman Empire should be cleaned up of the Armenians and the Lebanese. We have destroyed the former by the sword, we shall destroy the latter through starvation.

Enver Pasha's reply to US Ambassador Morgenthau who was deploring the massacres against Armenians and attributing them to irresponsible subalterns and underlings in the distant provinces:
You are greatly mistaken. We have this country absolutely under our control. I have no desire to shift the blame onto our underlings and I am entirely willing to accept the responsibility myself for everything that has taken place.
Dus het land was onder controle, toch wandelden er een paar honderdduizend kolonisten naar binnen (Kirmizi's woorden). Daarnaast accepteert Enver Pasha de verantwoordelijkheid voor de volgens Kirmizi niet plaatsgevonden slachtingen onder de Armeniërs. De lijst met contradicties wordt langer...
quote:
Talaat Pasha, Minister of the Interior September 6, 1916. - To the Government of Aleppo.
It was at first communicated to you that the Government, by order of the Jemiet had decided to destroy completely all the Armenians living in Turkey...An end must be put to their existence, however criminal the measures taken may be, and no regard must be paid to either age or sex nor to conscientious scruples]

Talaat Pasha said, after the German Ambassador persistently brought up the Armenian question in 1918:
What on earth do you want? The question is settled. There are no more Armenians.
Vreemd ook dat iets wat volgens Kirmizi pas jaren later verzonnen is door de Armeense propagandamachine toen al internationaal gezien vragen opriep....

Edit: woeps, bron: hierooo

[ Bericht 2% gewijzigd door Mwanatabu op 17-09-2004 11:03:36 ]
pi_22012866
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, genocide is a)gericht op mensen van één volk en b)gericht om elk persoon van dit volk uit te roeien. ...
Als ik jouw definitie van genocide doortrek naar de armeense deportatie dan kom ik op het volgende uit:

a) in principe was de deportatie gericht op alle collaborateurs en hun sympathisanten, aangezien niemand in opstand kwam tegen deze collaborateurs.
b) als de deportatie gericht was op elk persoon van dit volk (armenen), waarom zijn de armeense bewoners binnen de russische grenzen dan met rust gelaten? Precies, omdat het geen genocide betreft, maar enkel het buiten de grenzen plaatsen van gevaarlijke elementen in je land. Simpele deportatie dus.
pi_22012989
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:
-knip-
Wat je dus in het kort zegt is dat Enver en Talat Pasa de verantwoordelijken waren en dat zij zich verantwoordelijk stelden voor de deportatie. Prima, dus heeft de Turkse staat er niets mee te maken en is je enige optie om deze personen zelf te berechten. Neemt echter niet weg dat je ze alsnog enkel zou kunnen berechten wegens deportatie. In hoeverre dat strafbaar zou zijn weet ik niet. Als je echt een groep zou willen berechten wegens genocide, zou je de koerdische volkeren kunnen kiezen. Bij de Turkse staat heb je namelijk geen poot om op te staan en dat blijkt wel uit de al 100 jaar internationaal niet erkende 'genocide'.
pi_22013321
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat je dus in het kort zegt is dat Enver en Talat Pasa de verantwoordelijken waren en dat zij zich verantwoordelijk stelden voor de deportatie. Prima, dus heeft de Turkse staat er niets mee te maken en is je enige optie om deze personen zelf te berechten. Neemt echter niet weg dat je ze alsnog enkel zou kunnen berechten wegens deportatie. In hoeverre dat strafbaar zou zijn weet ik niet. Als je echt een groep zou willen berechten wegens genocide, zou je de koerdische volkeren kunnen kiezen. Bij de Turkse staat heb je namelijk geen poot om op te staan en dat blijkt wel uit de al 100 jaar internationaal niet erkende 'genocide'.
Talaat roept openlijk op tot het doden van alle Armeniërs meneer het leeswonder:
quote:
It was at first communicated to you that the Government, by order of the Jemiet had decided to destroy completely all the Armenians living in Turkey...An end must be put to their existence, however criminal the measures taken may be, and no regard must be paid to either age or sex nor to conscientious scruples
.
En de genocide wordt internationaal gezien erkend door alle behalve de Turkse geschiedschrijvers. Overigens zijn er die hun bek wel open durven te trekken:

1915: Y zleşme -- Ger eği Unutan Yıl (1915: Confrontation -- The Year That Forgot the Truth''), May 2004, Atlas Dergisi

Zullen we es googelen op wat er met de heer Dergisi is gebeurd?
pi_22013445
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als ik jouw definitie van genocide doortrek naar de armeense deportatie dan kom ik op het volgende uit:

a) in principe was de deportatie gericht op alle collaborateurs en hun sympathisanten, aangezien niemand in opstand kwam tegen deze collaborateurs.
b) als de deportatie gericht was op elk persoon van dit volk (armenen), waarom zijn de armeense bewoners binnen de russische grenzen dan met rust gelaten? Precies, omdat het geen genocide betreft, maar enkel het buiten de grenzen plaatsen van gevaarlijke elementen in je land. Simpele deportatie dus.
quote:
In March 1920, after fierce fighting the Turkish forces invaded Shushi. Some 20,000 Armenians were killed and the city was burned to the ground. The arriving of the Armenian forces rescued the rest of population from the total annihilation.
Bron
pi_22013451
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Talaat roept openlijk op tot het doden van alle Armeniërs meneer het leeswonder:
Fijn, roep hem dan maar voor het gerecht.
quote:
.
En de genocide wordt internationaal gezien erkend door alle behalve de Turkse geschiedschrijvers. Overigens zijn er die hun bek wel open durven te trekken:
Waarom acht de armeense lobby het dan nodig om in bepaalde landen met anti-turkse gevoelens, de 'genocide' nogmaals te laten erkennen? Volgens jou is het namelijk al erkend door de internationale gemeenschap. Overigens erkent sowieso Azerbaycan de 'genocide' ook niet. Maar dat is ook wel logisch gezien de genocide die gepleegd wordt door de armenen in Karabag.
pi_22013472
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

.....
Armenian forces? Er bestond toch geen armeense staat destijds volgens jou? Dus hoe kan een armeense strijdmacht hebben bestaan?
pi_22013657
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Armenian forces? Er bestond toch geen armeense staat destijds volgens jou? Dus hoe kan een armeense strijdmacht hebben bestaan?
Op dat moment wel, geschiedkundig wonder. Na WO I is er kortstondig een Armeense staat en een Koerdische staat geweest in wat nu Oost-Turkije is. Overigens ligt Shushi in Karabach, dus kom niet aan met aanspraak die de Turkse staat zou hebben op dat gebied.
Feit blijft dus dat Atatürk op dat moment over de grenzen van wat er over was van Turkije ging om nog meer Armeniërs af te slachten.

Dit in respons op jouw vraag waarmee je probeerde te weerleggen dat er geen gerichte campagne tegen de Armeniërs was:
quote:
als de deportatie genodice gericht was op elk persoon van dit volk (armenen), waarom zijn de armeense bewoners binnen de russische grenzen dan met rust gelaten? Precies, omdat het geen genocide betreft, maar enkel het buiten de grenzen plaatsen van gevaarlijke elementen in je land. Simpele deportatie dus.
pi_22013930
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op dat moment wel, geschiedkundig wonder. Na WO I is er kortstondig een Armeense staat en een Koerdische staat geweest in wat nu Oost-Turkije is. Overigens ligt Shushi in Karabach, dus kom niet aan met aanspraak die de Turkse staat zou hebben op dat gebied.
Feit blijft dus dat Atatürk op dat moment over de grenzen van wat er over was van Turkije ging om nog meer Armeniërs af te slachten.

Dit in respons op jouw vraag waarmee je probeerde te weerleggen dat er geen gerichte campagne tegen de Armeniërs was:
[..]
Ooow, dat klinkt al logischer. Er is kortstondig een staat geweest, er is snel een groot legermacht gevormd en deze hebben kunnen voorkomen dat nog meer mensen werden gedood.

Maar ging Atatürk nu over de grenzen of was het toch Talat Pasa? Er is trouwens niemand afgeslacht buiten de Turkse grenzen. Daarbinnen ook niet. Armenen werden slechts gedeporteerd en jammerlijk afgeslacht door koerden tijdens hun tocht.

Ook is er nooit een koerdische staat geweest. Deze was enkel beloofd en die belofte is later teruggedraaid dankzij Atatürk. Daar zijn we hem nog steeds dankbaar voor en Turkije zal er alles aan doen om dit zo te houden
pi_22014154
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 11:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ooow, dat klinkt al logischer. Er is kortstondig een staat geweest, er is snel een groot legermacht gevormd en deze hebben kunnen voorkomen dat nog meer mensen werden gedood.

Maar ging Atatürk nu over de grenzen of was het toch Talat Pasa? Er is trouwens niemand afgeslacht buiten de Turkse grenzen. Daarbinnen ook niet. Armenen werden slechts gedeporteerd en jammerlijk afgeslacht door koerden tijdens hun tocht.
Maakt niet uit of die staat er was, aangezien de slachting in Shushi plaatsvond, in Karabach dus.
Ik schreef het stukje over de Armeense staat om jouw woorden daarover te weerleggen.
In het verdrag van Sevres (1920) werden de grenzen zo vastgesteld:

De Turken hebben dit echter nooit geratificeerd en hebben de gebieden teruggepakt zodra de Entente verdween. De gebieden waren er dus wel, maar zijn nooit erkend.

Maar goed, irrelevant, aangezien Shushi in Karabach ligt. Buiten de grenzen dus, wanneer dan ook. Toch 20,000 doden. Hee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')